Home > Przepis > Aero2 – jak nawiązać połączenie z siecią

Aero2 – jak nawiązać połączenie z siecią

W przypadku modemu Dell 5540 będziemy korzystać z oficjalnej aplikacji firmy Dell, która faktycznie jest nieco zmodyfikowaną oryginalną aplikacją przygotowaną na potrzeby tego modemu przez firmę Ericsson.

Po włożeniu karty SIM do odpowiedniego gniazda znajdującego się zwykle pod baterią, uruchamiamy komputer i (w moim przypadku) w systemie Windows 7 uruchamiamy Dell Mobile Broadband Manager. Aplikacja jest spolszczona, więc może być łatwiejsza w obsłudze.

Po uruchomieniu nieskonfigurowanego modemu pojawi się następujące okno:

Aplikacja połączeniowa Dell - okno startowe

Aplikacja połączeniowa Dell - okno startowe

Widzimy, że aplikacja nie ma pojęcia, z jaką siecią ma do czynienia. Musimy ją więc skonfigurować. Klikamy w tym celu na zakładce Ustawienia. Zobaczymy następujące okno:

Aplikacja Dell - zakładka zmiany ustawień

Aplikacja Dell - zakładka zmiany ustawień

W tym oknie klikamy przycisk Zaawansowane, gdyż to właśnie tutaj kryją się wszystkie opcje programu. Po wejściu w ustawienia zaawansowane przechodzimy od razu na kartę Profile:

Aplikacja Dell - okno edycji profili

Aplikacja Dell - okno edycji profili

Teraz musimy utworzyć nowy profil specjalnie na potrzeby Aero2. W tym celu klikamy Nowy profil, a następnie w polu Nazwa profilu wpisujemy np. Aero2, a w polu Punkt dostępu (PD) wpisujemy APN wskazany przez operatora, czyli darmowy. W efekcie na ekranie powinniśmy zobaczyć coś takiego:

Aplikacja Dell - wypełniona konfiguracja profilu Aero2

Aplikacja Dell - wypełniona konfiguracja profilu Aero2

Teraz zapisujemy profil przyciskiem Zapisz, a następnie informujemy aplikację, który profil ma być aktywny. W tym celu w obszarze Wybór profilu zaznaczony opcję Wybór ręczny, a z listy wybieramy utworzony przed chwilą profil Aero2, po czym klikamy Zastosuj. W efekcie okno będzie wyglądało tak:

Aplikacja Dell - wybrany profil Aero2

Aplikacja Dell - wybrany profil Aero2

Po zamknięciu tego okna przyciskiem Zamknij zobaczymy, że aplikacja już rozpoznaje sieć Aero2 i jest gotowa do nawiązania połączenia:

Aplikacja Dell - gotowa do pracy

Aplikacja Dell - gotowa do pracy

Dopiero po skonfigurowaniu pojawi się informacja o sile sygnału wraz z przyciskiem Połącz. Od razu możemy połączyć się z siecią za jego pomocą. Po naciśnięciu tego przycisku aplikacja zacznie odliczać czas połączenia i pojawi się przycisk rozłączania:

Aplikacja Dell - połączenie z Aero2 zostało nawiązane

Aplikacja Dell - połączenie z Aero2 zostało nawiązane

Po nawiązaniu połączenia (przypominam) musimy niestety jeszcze wpisać kod CAPTCHA (od 1.04.2014). Tę część nawiązywania połączenia opisałem w osobnym artykule: Aero2 i nowe kody CAPTCHA – przegląd.

Data pierwszej publikacji 2011.07.30
Kategorie:Przepis
  1. Listopad 18th, 2015 at 23:04 | #1

    Nie mogę połączyć się. "nie można się połączyć przed zarejestrowaniem w sieci" Na telefonie który oddałem do serwisu internet był, a na laptopie pojawia się taki błąd.
    Modem MEDIONmobile S4011

  2. gość
    Grudzień 28th, 2014 at 23:35 | #2

    Help! Łącząc przez MP pokazuje że połączono ale w prawym dolnym rogu na pasku ikonka sieci pokazuje że Aero2 nie ma połączenia. Analogicznie podłączam Orange i ta ikonka pokazuje połączenie. Jak to naprawić. Oczywiście chodzi o Aero2. Dwie różne wersje MP sprawdzano, wcześniej działało. W systemie dwa różne modemy, wszystko działąło.

    • 123
      Grudzień 28th, 2014 at 23:49 | #3

      hmmm… może Ci się nie wyświetla kod captcha ? moze wejdz za pomocą tego odnośnika na http://bdi.free.aero2.net.pl:8080/ a jak to nie pomoże to spróbuj na innym kompie sprawdzić czy to samo bedzie się działo z tym brakiem połączenia

      • 123
        Grudzień 28th, 2014 at 23:52 | #4

        a może to tylko kwestia wpisania apn darmowy ? ostatnio aero2 ma problemy z awariami oraz przeciążeniami swoich nadajników sam to odczuwam po sobie, mizernie strasznie działa to aero2 ostatnio kiedyś było o wiele lepiej. może to tylko u Ciebie występuje problem lokalnie ?

    • Grudzień 29th, 2014 at 00:11 | #5

      Brakuje dwóch informacji: czy wpisany został kod CAPTCHA. Bo jeżeli tak i potem nie działa, to może być awaria jakaś stacji bazowej.

      • 123
        Grudzień 29th, 2014 at 00:13 | #6

        Dokładnie takie pisanie, że coś tam mi nie działa bez żadnych konkretów to tak jak wróżenie z fusów. Mi to wygląda na brak wpisania kody captcha albo problem z wpisaniem kodu captcha

        • gość
          Grudzień 29th, 2014 at 07:42 | #7

          Nie pamiętam ale chyba kapeć został wpisany a od kilku dni nie mogę dostac się do Aero2.
          Wpsałem http://bdi.free.aero2.net.pl:8080/ i nic się nie dzieje.

          Zrobiłem zrzut w prawym dolnym rogu ikonka pokazuje brak połączenia (źle!), mimo to MP łączy się normalnie, a nawet w połączeniach pokazuje że ustawiono połączenie. http://i.imgur.com/sqM5REM.jpg

          Czy pisac i reklamować do Aero2?

          • Grudzień 29th, 2014 at 11:17 | #8

            Kapeć wpisany kilka dni temu nas nie interesuje – ma być wpisany TERAZ, w tym połączeniu. Inaczej nie wiemy, czy karta jest odblokowana, czy nie.
            Ikona Centrum sieci i udostępniania na pasku nic nie mówi, póki nie zostanie rozwinięta lista – może jest więcej połączeń z innymi sieciami o wyższym priorytecie niż to z modemu.
            Do tego w systemie mogą być ustawione DNSy inne, niż te pochodzące z Aero2 i to uniemożliwia wyświetlenie kodu captcha.

          • gość
            Grudzień 29th, 2014 at 11:45 | #9

            No teraz kapeć wszedł, Aero2 się uruchomiło poprawnie.
            Nie wiem czy to ma do rzeczy, albo z jakiego powodu. Najpierw wyjąłem pendrive z innego portu USB i w końcu wszystko poszło jak należy.

            Zdarza się że jak zapomnę i wyjmę tego pendrive bez rozłączenia z siecią najpierw to potem trudno mi ponownie nawiązac połączenie z Internetem….

          • 123
            Grudzień 29th, 2014 at 12:06 | #10

            Jak nie wpiszesz kodu captcha to nie bedziesz miał internetu. Tamta ikonka koło zegarka to zdaje mi się, że jest to połączenie LAN i nie ma nic do rzeczy z Aero2.

          • gość
            Grudzień 29th, 2014 at 13:51 | #11

            Nie chodziło wpisanie kodu captcha ale o sam fakt ze strona z nim sie nie wyswietla nawet.

            "Jak nie wpiszesz kodu captcha to nie bedziesz miał internetu. " – dzięki, ja też tak jak ty od dzisiaj uczę się czytać po polsku, a ty uczysz się czytać ze zrozumieniem.

            W południe sieć Aero2 wczytuje strony…yyy… oczywiście że nie wczytuje albo znowu po kilku minutach.

          • host
            Grudzień 29th, 2014 at 14:34 | #12

            aero2 jest zasypane śniegiem plus do tego dzieciaki mają wolne zapychają łącze wystepują przeciążenia sieci za dużo osób korzysta z darmowego dobra.

          • gość
            Grudzień 30th, 2014 at 07:36 | #13

            Jak to nieszczęsne autostart wyłączyć tego mdoemu, bo ciągle installer mi się włącza?

          • Grudzień 30th, 2014 at 11:13 | #14

            Jeżeli to modem, którego oprogramowania nie zainstalowałeś, to masz dwa wyjścia:
            1. Wyłączyć moduł napędu CD w modemie (to się robi wydając odpowiednie polecenie AT, np. przez ToNetInfo)
            2. Wyłącz autostart globalnie w Windows.

          • host
            Grudzień 30th, 2014 at 11:31 | #15

            tutaj pod tym linkiem mam odp. dla kolegi z tym autostartem http://lmgtfy.com/?q=jak+wy%C5%82%C4%85czy%C4%87+…

          • gość
            Styczeń 3rd, 2015 at 07:23 | #16

            Aaaa! Okazało się że startuje setup.exe z ukrytego katalogu Huawei z dysku. Jak to teraz naprawić?

          • Styczeń 3rd, 2015 at 10:08 | #17

            Instalator odpala się raczej z wirtualnego napędu CD, który pojawia się w systemie po podłączeniu modemu. Metody opisałem wyżej, a także kolega powyżej :)

          • gość
            Styczeń 3rd, 2015 at 11:57 | #18

            Nie prawda. Wytropiłem ten katalog jest ukryty i plik setup.exe cały czas prosi o dostęp po uruchomieniu systemu. A modem cały czas tkwi w porcie.

          • Styczeń 3rd, 2015 at 14:07 | #19

            A jaka jest ścieżka do tego pliku?

          • gość
            Styczeń 3rd, 2015 at 20:29 | #20

            C:ProgramDataDataCardService…

            Podpisane przez Huwei. "Czy chcesz zezwolić następującemu programowi na wprowadzenie zmian na tym komputerze?" UAC mam chyba nie wyłączone ale nie chciałem nic zmieniać.

          • Styczeń 3rd, 2015 at 21:59 | #21

            To nie jest żaden tajny/poufny ukryty folder, tylko standardowy folder z danymi aplikacji zainstalowanych w twoim koncie użytkownika. Domyślnie stosowany jest atrybut hidden, który utrudnia dostęp użytkownikom, żeby nei grzebali i nie zrobili sobie krzywdy usuwając jakieś pliki.
            A to są pliki usługi systemowej, które obserwują podłączane i odłączane modemy. Można ją wyłączyć i raczej nie ma w środku pliku setup.exe.

          • gość
            Styczeń 3rd, 2015 at 23:14 | #22

            Możesz mieć rację ale wytłumacz mi zatem czemu pokazuje tak jak na obrazku http://i.imgur.com/FjvAi1U.jpg

          • Styczeń 4th, 2015 at 00:16 | #23

            A to ci ciekawostka – u ciebie utworzyło katalog tymczasowy z kopią instalatora…
            Tak czy inaczej zasady wyłączenia tego i analogicznych automatów już podaliśmy.

Strony komentarza
1 ... 6 7 8 580
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>