Home > Wiadomości > Koniec testów LTE Cyfrowego Polsatu

Koniec testów LTE Cyfrowego Polsatu

Cyfrowy Polsat kończy testowanie sieci LTE i w rozesłanej korespondencji zaprasza do kontynuowania korzystania z usługi na zasadach komercyjnych. Wczoraj otrzymałem od Cyfrowego Polsatu wiadomość email, w której poza przypomnieniem o możliwości zwrócenia zestawu do 31 sierpnia i zakończenia bezpłatnych testów przedstawiona została oferta komercyjnego kontynuowania korzystania z usługi. Muszę powiedzieć, że jest ona za razem ciekawa, jak i nieco rozczarowująca. Ale po kolei.

Oferta komercyjna składa się z abonamentu podstawowego na usługę za 1 PLN i 200MB danych oraz dodatkowego miesięcznego limitu, który składa się z 5 GB do przesłania od 8:00 do północy oraz dodatkowe 50GB do przesłania w nocy – za kolejne 49 PLN. Istnieje dodatkowo dokupienia kolejnych pakietów transmisji danych o wielkości 10, 25, 50 i 100 PLN (w ramach tych środków cena wynosi około 4gr za 1MB danych). W odróżnieniu od oferty innych operatorów nie ma możliwości przesyłania żadnych danych (nawet bardzo wolno) po przekroczeniu pakietu i ewentualnych środków dodatkowych.

Okres umowy to 29 miesięcy od dnia podpisania umowy (czyli nie chodzi o okres od końca sierpnia), z czego pierwsze 6 miesięcy jest/było bezpłatne (w moim przypadku bezpłatny okres skończy się w okolicach października/listopada).

Czy warto pozostawić sobie LTE na tych warunkach? To zależy. Mam mieszane uczucia co do tej oferty, ale najprawdopodobniej pozostawię sobie to jako bardzo przydatny dodatek do Neostrady.

Największą wadą, na jaką wskazują użytkownicy jest całkowity brak możliwości instalacji LTE w routerze za pomocą modemu IPWireless Speed1000. Modem ten jest po prostu eksperymentalnym wynalazkiem. Drugim klasycznym problemem jest śmiesznie mały limit dzienny, a i nocny nie jest zbyt duży, jak na te szybkości.

Największą zaletą jest szybkość (o ile ktoś mieszka w zasięgu nadajnika z szybkim łączem), póki oczywiście liczba użytkowników nie wzrośnie zbyt gwałtownie.

Poniżej cytuję maila od operatora:

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że testy konsumenckie Internetu LTE Cyfrowego Polsatu zostaną zakończone 31 sierpnia 2011r. Dzięki Państwa pomocy udało nam się zbudować stabilną sieć i jesteśmy gotowi, by świadczyć usługę na warunkach komercyjnych. Wkrótce innowacyjny Internet LTE, pozwalający na osiąganie prędkości transmisji danych do 100 Mb/s, będzie dostępny w ofercie Cyfrowego Polsatu.

Mogą Państwo nadal korzystać z Internetu LTE na zasadach określonych w podpisanej przez Państwa Umowie. Przypominamy jej warunki:

  • wysokość opłaty abonamentowej będzie wynosiła 1 zł z VAT/miesięcznie w ramach tej opłaty przyznawany jest pakiet danych 200 MB,
  • aktywowany zostanie stały pakiet danych 55 GB w cenie 49 zł z VAT/miesięcznie, w tym
    • pakiet 5 GB do wykorzystana w godz. 08.00–00.00,
    • pakiet 50 GB do wykorzystania w godz. 00.01–07.59,
  • pojawi się możliwość modyfikacji usługi „Limit Internet 0 zł”, blokującej transfer danych poza aktywowanymi pakietami. Dostępne są cztery poziomy limitu: 10 zł, 25 zł, 50 zł, 100 zł. Określają one maksymalną wysokość dodatkowych wydatków na Internet (wszystkich opłat za Internet poza abonamentowymi). Szczegóły w Regulaminie korzystania z usługi promocyjnej „Limit Internet”, dostępnym na stronie www.cyfrowypolsat.pl

Okres podstawowy wynosi 29 miesięcy i jest liczony od dnia podpisania umowy. Przez 6 pierwszych pełnych okresów rozliczeniowych korzystanie z dostępu do Internetu w ramach przyznanego pakietu jest bezpłatne. Przez cały okres trwania umowy do Państwa dyspozycji pozostaje modem Speed1000.

Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z umową, przysługuje Państwu prawo do jej rozwiązania, bez zachowania okresu wypowiedzenia i bez podawania przyczyn, w terminie do dnia 31 sierpnia 2011 r. Wniosek o rozwiązanie Umowy należy złożyć u przedstawiciela Cyfrowego Polsatu, który w imieniu Cyfrowego Polsatu zawarł umowę. Wraz z rozwiązaniem umowy obowiązani jesteście Państwo do zwrotu kompletnego i nieuszkodzonego modemu wraz z kartą SIM oraz anteną. Mogą go Państwo zwrócić do jednego z biur regionalnych. Szczegółowych informacji na temat zwrotów udzielą Państwu regionalni przedstawiciele CP

W razie jakichkolwiek wątpliwości dodatkowe informacje uzyskają Państwo telefonując do Centrum Obsługi Klienta pod numery 699 00 22 22*, 801 08 08 08*, 222 127 222*, lub łącząc się bezpłatnie z telefonu w sieci Cyfrowego Polsatu z numerem 2222.

Pozdrawiamy,
Zespół Cyfrowego Polsatu

Kategorie:Wiadomości
  1. Maniek99
    Sierpień 19th, 2011 at 19:23 | #1

    Chcą nałapać klientów przed nowelizacją ustawy PT. Projekt ustawy przewiduje, że pierwsza umowa z danym opem nie może być dłuższa niż dwa lata.

    • Sierpień 20th, 2011 at 10:57 | #2

      Jak bym aż tak głęboko się nie dopatrywał "złej woli" operatora. W zasadzie płatny okres to jedynie 23 miesiące, a z całej 29-miesięcznej umowy zostało góra 24-26. Przy średniomiesięcznej cenia 40 PLN za tę ofertę (wliczając bezpłatny okres) to nie wygląda aż tak źle cenowo. Co nie zmienia faktu, że zawsze mogłoby być lepiej :)

      • Maniek99
        Sierpień 20th, 2011 at 11:23 | #3

        W sumie racja, choć ten projekt przewiduje też konieczność dostępności umów rocznych.

  2. pakierhakierxd
    Sierpień 19th, 2011 at 16:29 | #4

    Znowu super 29 miesięcy nigdy w życiu bym nie zawarł takiej umowy dobrze że z polsatem przy przedłużaniu tv dali mi 15 miesięcy to jeszcze przeboleje :P

  3. wacek
    Sierpień 19th, 2011 at 11:21 | #5

    Te limity na poważnie są śmieszne. 5Gb w miesiącu??? Co mnie obchodzi noc? nie ściągam pornoli a LTE potrzebował bym do pracy. Teraz tylko na potrzeby pracy potrzebuje ok 1.5-2Gb dziennie. To już orange czy era ma ok 40Gb w miesiącu i darmowe transfery w nocy. Solorz – szukaj dalej frajerów – powodzenia!

  4. Sierpień 19th, 2011 at 10:30 | #6

    Te 29 miesięcy to w CP jakiś standard. Pamiętaj, że liczy się je od momentu podpisania umowy gdzieś tam około pół roku temu. Co do limitu transferu – to jest jak dostęp radiowy, a to medium nie nadaje się na całkowite zdjęcie limitów, ale z drugiej strony jest tego faktycznie mało. Jednak na moje konkretne potrzeby ważny jest szeroki upload – a dane mogę pchać nocą.

  5. ja9
    Sierpień 19th, 2011 at 07:23 | #7

    Oferta bardzo słaba. Limity dla tych prędkości są żałośnie niskie. Umowa na 29 miesięcy to nieporozumienie. Brak też informacji o kosztach zestawu (modem, antena) dla nowych abonentów. Gdyby to było 50GB dziennie i bez limitów w nocy to chętnie, a tak nie widzę rewolucji. Z takimi ofertami Cyfrowy Polsat nie ściągnie wielu klientów, ale może o to chodzi Solorzowi:) Może on gra tym LTE pod Polkomtel lub inna sprzedaż hurtową i Cyfrowy Polsat to kolejna jego spółka, która ma usługi w detalu dla picu :) Dziwne bo częstotliwości swoich nie ma (obowiązek usług odpada), raz nawet ulotkę Cyfrowego Polsatu dostałem w supermarkecie – ofertę uznałem podobnie jak tą za kompletnie nie ciekawą.

    Na jesieni zacznie się proces prywatyzacji tktelekom – to głupota sprzedawać takie spółki przy bessie, ale trzeba domknąć budżet przed wyborami. Zgaduje, że to kolejna spółka informatyczna dla Solorza i może to pozwoliłoby mu podnieść limity przesyłu danych.

  6. Felicjan
    Sierpień 18th, 2011 at 21:32 | #8

    Ja kiedyś dostałem emaila od Polsatu, że mieszkam poza zasięgiem ich sieci LTE i nie mogę testować.
    (mieszkam w Warszawie)

    • Sierpień 18th, 2011 at 23:17 | #9

      Niestety Warszawa na początku roku miała tylko kilak działających nadajników. Ja sprawdziłem pozwolenia radiowe i wiedziałem zgłaszając się do CP, że mam nadajnik widoczny z okna w miarę w sensownej odległości – i faktycznie wyciągam do 70Mbit/s downlink. I tak się da z tego korzystać. Mimo to specjalnie przed podpisaniem umowy przyszedł specjalista, który sprawdził sygnał i działanie sieci, zanim umożliwił mi podpisanie właściwej umowy.

      • Felicjan
        Sierpień 19th, 2011 at 10:14 | #10

        Dzięki – nie wiedziałem, że aż tak się do tych testów przyłożyli.
        Moje ostatnie doświadczenia pokazują, że Warszawa może być jednym z najgorszych miejsc jeśli chodzi o internet w domu. Miałem kiedyś neostradę, ale po traumie nie chcę do niej wracać. Nachodzą mnie agenci od netii, ale od paru lat cena za najwolniejsze łącze nie schodzi poniżej 80 zl miesięcznie pomimo kolejnych reklam z rewelacyjnymi ofertami. Na różne kablówki i łącza radiowe na razie nie widać szans. Pozostaje jedynie GSM, który w Warszawie prawie nie nadaje się do użytku – przynajmniej w mojej okolicy.

  7. Felicjan
    Sierpień 18th, 2011 at 21:30 | #11

    Cena wydaje się ciekawa jak na internet "komórkowy". Dla mnie podstawowa (tymczasowa) zapora, to brak możliwości użycia routera.
    Z drugiej strony ostatnio cieszę się, że kupuję internet na kartę, a nie na abonament. W każdej chwili mogę sobie zmienić operatora – w zależności od chwilowej atrakcyjności oferty.
    Na koniec cieszę się już z "darmowego", który sprawdza się w przeglądaniu stron i pisaniu online,
    tak jak np. na tym blogu.

    • Sierpień 18th, 2011 at 23:15 | #12

      Ja niestety czasem muszę przepchać przez sieć dużo danych (np. zrobić upload filmów na Youtube) i przez moją Neostradę to trwa wieki (film potrafi się wysyłać kilka godzin). LTE w tym momencie jest wybawieniem mimo, że mieszkam w samym centrum Wawy, to szybszego łącza nie ma możliwości dociągnąć. Na razie. A co do prepaidów – to ja od dawna z tego korzystam – w ręku zawsze mam między innymi Play Online na Kartę, a w tablecie sprawdza się całkiem znośnie Orange Free na Kartę.

  8. Sierpień 20th, 2011 at 18:11 | #13

    Patrząc na nadajniki to nie zauważyłem, żeby Aero2 je obracało inaczej, niż pozostali operatorzy, więc jak zwykle powinna być pionowa. Ale w sumie to Aero, więc cholera wie, może wymyślili nawet kołową na potrzeby własne :D

  9. Felicjan
    Sierpień 21st, 2011 at 20:29 | #14

    Pojechałem na wycieczkę i obejrzałem najbliższy BTS aero2. Wygląda, że polaryzacja jest raczej pionowa. Medytacje z różnymi położeniami modemu, jakoś nie dają jednoznacznej odpowiedzi – wydaje się, że poziom sygnału jakoś dziwnie nie zależy od jego orientacji.

  10. Sierpień 22nd, 2011 at 12:41 | #15

    Przy tej długości fali i sile sygnału i (PRZEDE WSZYSTKIM) konstrukcji anteny wbudowanej w większość modemów i telefonów możesz faktycznie nie zauważyć różnicy.

  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>