Home > Przepis > Aero2 – jak zdobyć kartę SIM wg nowego regulaminu

Aero2 – jak zdobyć kartę SIM wg nowego regulaminu

Często pojawiającym się pytaniem jest jak właściwie można w tej chwili zostać szczęśliwym posiadaczem karty SIM, aby mieć możliwość korzystania z usług bezpłatnego dostępu do Internetu. Postanowiłem więc w oparciu o nowy regulamin obowiązujący od 1 września 2011 i stronę internetową operatora, a także doświadczenia własne oraz czytelników opisać całą procedurę.

W tej chwili możliwe jest uzyskanie karty na trzy sposoby: zamówienie z odbiorem osobistym, zamówienie z wysyłką pocztą (te metody wymagają oczekiwania od 1 do 2 miesięcy) oraz załatwienie wszystkich formalności od ręki w punkcie dystrybucyjnym bez dodatkowego oczekiwania. W pierwszych dwóch przypadkach mamy możliwość skorzystania z elektronicznego formularza na stronie operatora. Regulamin przewiduje także odbiór karty za pośrednictwem punktów dystrybucyjnych. Od 15 grudnia 2011 działają trzy punkty na terenie Warszawy w ramach salonów firmowych operatora Sferia S.A.

Poszczególne metody opisałem oddzielnie, podobnie jak to uczynił operator na swojej stronie. Zacznę od najpopularniejszego rozwiązania.

Zamówienie z wysyłką pocztą

Operator przygotował procedurę zamówienia karty za pośrednictwem poczty.

A. Wersja z użyciem formularza online (zalecana):

1. Wchodzimy na stronę http://www.aero2.pl i ściągamy sobie Regulamin Bezpłatnego Dostępu do Internetu, aby zapoznać się precyzyjnie z zasadami, na jakich korzystać będziemy z usług.

2. Przelewamy na konto podane na stronie Aero2 depozyt 20 PLN. Przelew opisujemy Imię i nazwisko PESEL, gdzie Imię i nazwisko zastępujemy naszym imieniem i nazwiskiem, a zamiast PESEL podajemy oczywiście  nasz numer PESEL lub numer paszportu (w przypadku obywateli innych państw). Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.

3. Na kolejne konto (uwaga, jak widać trzeba wykonać dwa oddzielne przelewy na dwa różne konta) na podanej wyżej stronie (konto zaczynające się od 74) należy przelać 7 PLN tytułem Imię i nazwisko PESEL, oczywiście zastępując Imię i nazwisko oraz PESEL jak powyżej. Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.

4. Przechodzimy na stronę https://bdi.aero2.pl/ i wypełniamy elektroniczny formularz zamówienia. Strona ta prowadzi nas za rękę przez całą procedurę. W środku formularza jest pole, w którym możemy załączyć PDF z potwierdzeniem przelewu za depozyt i opłatę za wysyłkę. Warto go tutaj od razu załączyć.

5. Po chwili otrzymamy wiadomość email, w której znajdziemy odnośnik, za pomocą którego musimy potwierdzić złożenie wniosku i swój adres email.

6. Po potwierdzeniu otrzymamy kolejną wiadomość z załącznikiem PDF, który zawiera gotowy wniosek do wydrukowania i podpisania (w dwóch miejscach) i szczegółową instrukcję, co i gdzie mamy wysłać zwykłą pocztą.

Przewodnik po procedurze wypełniania formularza online można obejrzeć tutaj: Aero2 – jest interaktywny formularz zamówienia.

Co zrobić, gdy formularz w postaci PDF nie dotrze do nas emailem?

Jeżeli pomyliliśmy się przy podawaniu adresu email, nie uda nam się potwierdzić wniosku i po 24 godzinach będziemy mogli ponownie wypełnić wniosek. Jeżeli jednak wszystko wypełnione zostało poprawnie, operator informuje: Jeśli wiadomość nie zostanie dostarczona prosimy o informację e-mailem na adres bok@aero2.pl. Koniecznie w temacie wiadomości do Aero2 wpisz swój numer PESEL i informację „Brak Zamówienia”.

Można także samodzielnie formularz utworzyć ponownie wypełniając przygotowany przeze mnie Interaktywny formularz zamówienia BDI 03042012. Można także wydrukować PDFa ze strony operatora i wypełnić go ręcznie, ale wtedy koniecznie musimy zadbać o czytelność.

7. Otrzymany w ten sposób (za pośrednictwem email lub pobrany bezpośrednio po wypełnieniu) wypełniony formularz zamówienia karty SIM drukujemy i podpisujemy (w dwóch miejscach) po dokładnym sprawdzeniu.

6. Pakujemy do koperty:

  • Wydrukowany, wypełniony i podpisany formularz
  • Potwierdzenie wniesienia depozytu
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty za przesyłkę pocztową
  • Kopię dowodu tożsamości (w przypadku dowodu osobistego – obie strony)

I wysyłamy (najlepiej za pomocą przesyłki poleconej) do operatora na adres:

Aero2 Sp. z o.o.
Bezpłatny Dostęp do Internetu
ul. Trembeckiego 11A II piętro
35-234 Rzeszów

8. Czekamy cierpliwie na przeanalizowanie formularza oraz powiązanie go z przelewem przez BOK operatora. Gdy operator będzie miał dla nas gotową kartę SIM, prześle do nas powiadomienie emailem, a następnie karta zostanie wysłana pocztą na adres wskazany w formularzu. Informacje o aktualnym czasie oczekiwania publikuję regularnie na blogu. W tej chwili jest to od 2 to 4 tygodni.

B. Wersja z tradycyjna:
(operator oficjalnie jej nie oferuje, ale jeżeli nie mamy dostępu do Internetu można z niej skorzystać należy jednak pamiętać, że realizacja takiego zamówienia może trwać dłużej).

1. Zawsze należy najpierw zapoznać się z regulaminem usługi. Jest on dostępny na stronach Aero2 – http://www.aero2.pl/bdi.html. Tam znajdziemy także dokument PDF o nazwie Wzór Zamówienia Bezpłatnego Dostępu do Internetu.

2. Drukujemy formularz zamówienia pobrany wyżej i wypełniamy go ręcznie. Dla osób, które podobnie jak ja piszą niewyraźnie, ale ciągle potrafią się podpisać, przygotowałem interaktywną wersję formularza: Interaktywny formularz zamówienia BDI 03042012. Następnie drukujemy go i podpisujemy w dwóch miejscach. Pamiętamy o zaznaczeniu pola Wysyłka Karty SIM Poczta Polska (opłata 7 zł).

3. Przelewamy na konto podane na stronie Aero2 (to zaczynające się od 24) depozyt 20 PLN. Przelew opisujemy Imię i nazwisko PESEL, gdzie Imię i nazwisko zastępujemy naszym imieniem i nazwiskiem, a zamiast PESEL podajemy oczywiście  nasz numer PESEL lub numer paszportu (w przypadku obywateli innych państw). Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.

4. Na kolejne konto (uwaga, jak widać trzeba wykonać dwa oddzielne przelewy na dwa różne konta) na podanej wyżej stronie (to zaczynające się od 74) należy przelać 7 PLN tytułem Imię i nazwisko PESEL, oczywiście zastępując Imię i nazwisko oraz PESEL jak powyżej. Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.

5. Pakujemy do koperty:

  • Wydrukowany, wypełniony i podpisany formularz
  • Potwierdzenie wniesienia depozytu
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty za przesyłkę pocztową
  • Kopię dowodu tożsamości (w przypadku dowodu osobistego – obie strony)

I wysyłamy (najlepiej za pomocą przesyłki poleconej) do operatora na adres:

Aero2 Sp. z o.o.
Bezpłatny Dostęp do Internetu
ul. Trembeckiego 11A II piętro
35-234 Rzeszów

6. Czekamy cierpliwie na przeanalizowanie formularza oraz powiązanie go z przelewem przez BOK operatora. Gdy operator będzie miał dla nas gotową kartę SIM, prześle do nas powiadomienie emailem, a następnie karta zostanie wysłana pocztą na adres wskazany w formularzu. Informacje o aktualnym czasie oczekiwania publikuję regularnie na blogu. W tej chwili jest to od 2 do 4 tygodni.

Mamy kartę, co dalej?

Teraz musimy umieścić ją w odpowiednim urządzeniu. Polecam listę zgodnych modemów, jak sprawdzić, czy mój telefon/modem jest zgodny i krótki materiał szczegółowy o wymaganiach technicznych.
Warto pamiętać, że karta regulaminowo jest aktywowana w ciągu 7 dni roboczych, jednak dotychczas wszystkie wydane karty były aktywne od razu.

Porady ogólne

1. Jeżeli wiadomości z BOKu Aero2 do nas nie docierają, koniecznie sprawdźmy skrzynkę ze spamem, jeżeli mamy taką możliwość.

2. Im lepiej się przygotujemy i spełnimy wszystkie wymagania, tym łatwiej i sprawniej przebiegnie cała procedura.

3. Warto sprawdzić, czy posiadamy właściwe urządzenie zgodne z wymaganiami operatora, a także czy tam, gdzie chcemy korzystać z usługi znajdziemy się w jej zasięgu. Krótki poradnik na ten temat zamieściłem tutaj.

4. Operator bez problemu akceptuje standardowe potwierdzenia przelewów generowane przez większość polskich banków w ich interfejsach internetowych.

5. Przy przelewie należy podać adres operatora, np. ten podany powyżej (dostępny także na stronie operatora).

6. Nie trzeba wyrażać zgód na przetwarzanie danych osobowych, zalecam jednak zaznaczenie dwóch pierwszych zgód dotyczących elektronicznego informowania o zmianach w danych operatora i regulaminie – szkoda ewentualnych drzew na przesyłanie tego zwykłą pocztą.

7. Uwaga: formularz podpisujemy w dwóch miejscach. W przypadku zamawiania przez pocztę wykonujemy dwa przelewy na dwa różne konta.

8. Przesyłki najlepiej wysyłać do operatora pocztą poleconą, choć operator nigdzie tego nie wymaga (ale także zaleca). Karty są przysyłane za zwykłym listem poleconym.

Źródło: Aktualna strona BDI operatora Aero2

Historia: zmian:
2012.04.08 – uaktualniony został Interaktywny formularz zamwienia BDI 03042012 w formie pliku PDF w związku ze zmianami na początku kwietnia 2012.
2012.12.20 – uaktualnienia dotyczące zmian liczby punktów dystrybucyjnych i informacje o pełnomocnictwie.
2012.12.22 – wyjaśnienie co zrobić, gdy email z PDF formularza nie przyjdzie.
2013.01.20 – usunięcie informacji o odbiorze na Lwowskiej 19, nowy formularz interaktywny.
2013.02.20 – Dodanie informacji o tym, że operator dosyła formularz PDF, jeżeli nie dojdzie.
2013.09.14 – Nowy adres korespondencyjny Aero2 i ostateczne usunięcie informacji o odbiorach osobistych.
2013.09.15 – Aktualizacja szczegółów procedury
2013.11.15 – Aktualizacja odnośników
2013.12.30 – Aktualizacja odnośników po przebudowie strony Aero2.

Data pierwszej publikacji 2011.09.01
Kategorie:Przepis
  1. ledeir99
    Grudzień 30th, 2011 at 22:46 | #1

    Mam pytanie. Chce zrobić przelew na konta podane przez areo, przelewy oczywiście za pośrednictwem internetu. Niestety z racji tego, że nie mam konta internetowego poprosiłem siostrę o zrobienie takiego przelewu. Zauważyłem, że w pdfie są jej dane adresowe, nr rachunku. W tytule przelewu, są oczywiście moje dane, ale ja nie widnieje jako nadawca. Siostra mówiła, że nie mogła ich wpisać, bo nie było nigdzie takiej opcji. Nie będzie to mylące? Sorry za laickie pytanie, ale na razie zatrzymałem się na etapie zwykłych bloczków wypełnianych w banku/poczcie jako formy wysyłki gotówki :) Pozdrawiam

    • Grudzień 30th, 2011 at 22:53 | #2

      Nie ma znaczenia kto przelewa kasę – jeżeli zrobisz przelew przez pocztę polską, w danych nadawcy pojawią się dane poczty polskiej. Ważne są tylko informacje w tytule przelewu (przede wszystkim PESEL). Nie będzie z tak wykonanym przelewem żadnego problemu.

      • ledeir99
        Grudzień 30th, 2011 at 22:56 | #3

        Ok. Dzięki za błyskawiczną odpowiedź. Pozdrawiam

  2. Przemek
    Grudzień 17th, 2011 at 16:59 | #4

    Witam.
    Co zrobić w przypadku nie dostarczenia umowy na e-maila? Oczywiście wcześniej nie wygenerowałem i nie wydrukowałem :( Poradźcie mi coś.
    Pozdrawiam.

    • Grudzień 18th, 2011 at 00:37 | #5

      Często zadawane pytania (FAQ) – punkt II.4 – http://jdtech.pl/2011/09/aero2-najczesciej-zadawa…

  3. gość
    Grudzień 11th, 2011 at 09:32 | #6

    Ja ja zamówienie początek października, połowa grudnia a karty nie ma. Kontakt z tą firmą to koszmar, nie doprosisz się na odpowiedź na maila. Tragiedia ;(

  4. Listopad 29th, 2011 at 13:10 | #8

    Ja dziś otrzymałem kartę :)

  5. Krzysiek
    Listopad 26th, 2011 at 14:21 | #9

    zamówione 2listopada przez Internet, w poniedziałek 28lis. jest do odbioru :)
    także aero wyrobiło sie w czasie (zastrzegali sobie do 5rudnia realizacje zamówienia)

  6. Listopad 21st, 2011 at 22:34 | #10

    dziś wysłałem polecony priorytet zobaczymy kiedy dostane jakieś info, pewnie nie prędko bo święta na horyzoncie :D

  7. Listopad 14th, 2011 at 18:59 | #11

    No procedurę masz opisaną precyzyjnie i dokładnie. Jeżeli chcesz dostać kartę, formularz musisz przekazać – jeżeli zamówiłeś przesyłkę pocztową, to pocztowo (zamówienie, kopia dowodu i potwierdzenia 2 wpłat), a jeżeli z odbiorem osobistym, to musisz przy odbiorze im to zanieść.

    • Listopad 14th, 2011 at 23:50 | #12

      Wybrałem odbiór osobisty, pracuje w Warszawie całkiem nie daleko mam do ich biura.
      Teraz muszę tylko czekać od nich na mail-a? Podpisać dokumenty i udać się do nich do biura?

      • Listopad 15th, 2011 at 01:15 | #13

        Jeżeli dostarczyłeś im swój wniosek elektronicznie (email albo formularz elektroniczny) to dokładnie tak.

  8. Listopad 11th, 2011 at 14:22 | #14

    Warto od razu pobrać wygenerowane zamówienie w postaci pliku PDF, gdyż czasem kopia przesłana za pomocą zapowiadanego emaila potrafi zaginąć

    Chyba tak było w moim przypadku… A nie zapisałem kopii… Co w teraz mam zrobić?

    • szopen
      Listopad 11th, 2011 at 15:21 | #15

      sensowne rozwiazanie masz przeciez 1 post wyzej http://jdtech.pl/2011/09/aero2-jak-zdobyc-karte-s…

    • Listopad 11th, 2011 at 15:45 | #16

      Jeżeli nie masz żadnej kopii a musisz ją dostarczyć, to po prostu wypełnij ręcznie formularz wydrukowany ze strony operatora albo mój interaktywny formularz, do którego link masz w treści (przy rozwiązaniach tradycyjnych).

      • Listopad 14th, 2011 at 18:39 | #17

        Nie wysłałem jeszcze do nich nic, oprócz pieniędzy, więc teraz muszę uzupełnić formularz zapakować go w kopertę, załączyć potwierdzenie wpłaty i wysłać?
        Na maile z bok@aero2.pl nikt nie odpowiada…

        PS. Usuń ten na dole :)

  9. Dawid
    Listopad 9th, 2011 at 10:02 | #18

    Przy korzystaniu z formularza on-line jest nowa przeszkoda – po wypełnieniu formularza pojawia się strona z podziękowaniami, ale nie ma już na niej linku do formularza w PDF. W e-mailu też nie ma załączonego PDF. I co z tym zrobić ? Może wydrukują w aero2 przy odbiorze ?

    • Listopad 9th, 2011 at 11:13 | #19

      Nikt ci nic nie wydrukuje raczej. Wygląda na to, że ten ich formularz to się wywraca regularnie teraz. Jeżeli nie przyszedł emailem (sam list doszedł?) to wtedy po prostu wypełnij identycznie formularz przygotowany przeze mnie interaktywny PDF albo po prostu wydrukuj ten ze strony aero2 i wypełnij ręcznie (jak wolisz) i takiego użyj do odebrania karty.

      • Dawid
        Listopad 9th, 2011 at 11:59 | #20

        Dzięki, odpowiedź genialna w swojej prostocie.
        Mail dochodzi błyskawicznie (może 10s od wysłania formularza), także to na pewno nie przeciążony serwer a raczej padnięty moduł generacji formularzy.

        • Listopad 9th, 2011 at 12:14 | #21

          Po prostu mają bałagan w systemie formularzowym, albo ich PDF jest wycinany przez systemy antyspamowe.

  10. Martin
    Październik 29th, 2011 at 11:38 | #22

    Czy na pewno nie można wybrać odbioru osobistego, a po odbiór pójdzie osoba z upoważnieniem, kserem dowodu itd. dokładnie według starej procedury z odbiorem przez pełnomocnika?

    • Październik 29th, 2011 at 11:56 | #23

      Z punktu widzenia kodeksu cywilnego – może (wyobraź sobie sytuację osoby niepełnosprawnej). Z punktu widzenia procedur operatora – nie może. Nie miałem okazji sprawdzić osobiście, jak to działa w praktyce po 1 września, ale wydaje mi się, że to powinno się udać, choć nie daję żadnej gwarancji. Jeżeli nie chcesz mieć problemów, po prostu lepiej zamówić to pocztą.

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>