Home > Wiadomości > Aero2 – problemy z operacją wymiany kart SIM

Aero2 – problemy z operacją wymiany kart SIM

Ikona kopertyOd miesiąca trwa proces wysyłkowej wymiany kart SIM dla użytkowników usługi bezpłatnego dostępu do Internetu w sieci Aero2. Możliwe przyczyny całej operacji opisałem już na blogu, jednak teraz chciałem podzielić się informacjami o problemach, na jakie natrafili użytkownicy Aero2 w związku z cała procedurą. Większość osób otrzymała karty szybko i bez większych problemów, jednak część osób do dziś nie otrzymała żadnej przesyłki mimo informacji otrzymanej od operatora, a są nawet osoby, które otrzymały więcej niż jedną kartę.

Jednocześnie chciałbym przypomnieć wszystkim posiadaczom wymienionych kart SIM o konieczności włożenia nowej karty SIM do modemu w nocy z 30 września na 1 października, ponieważ stara karta przestanie wtedy działać i połączenie z Internetem uzyskamy już tylko za pomocą nowej karty SIM, która zostanie uaktywniona 1 października.

Email, SMS i poczta

Zgodnie z założeniami operatora wszyscy użytkownicy Aero2, których karty podlegają wymianie powinni otrzymać powiadomienie SMS na zadeklarowany numer telefonu (Wazne! Dnia xx.xx.12 przesylka polecona zostala wyslana nowa karta SIM Aero2 BDI wazna od 01.10.12. Odbierz przesylke! Wiecej na WWW.aero2.pl) oraz wiadomość email z informacją o numerze przesyłki, której najważniejsza część wyglądała następująco:

Ważna informacja!

Informujemy, że dnia 24.08.2012r. w Urzędzie Pocztowym nr 10 w Warszawie została nadana nowa karta SIM Aero2 BDI (o numerze ICCID 894817110000131xxxk), przypisana do Pana / Pani Zamówienia.

Nr przesyłki poleconej to 0085900773xxxxxxxxxk.

(Pełną treść informacji opublikowałem w artykule Pierwsze wymieniane karty SIM docierają do użytkowników).

I tutaj zaczęły się pierwsze schody. Zwykle SMS przychodzi jako pierwszy, następnie powinien pojawić się email. W moim przypadku najpierw był SMS, następnie przyszła… przesyłka pocztowa, a dopiero potem list elektroniczny. Czytelnicy bloga zgłaszali chyba wszystkie możliwe kombinacje kolejności przychodzących powiadomień, jak i kompletnego ich braku. To jednak dopiero początek problemów.

Gdy list z SIMem nie przychodzi

W pewnym momencie coraz więcej osób zaczęło raportować, że o ile email i SMS przyszły, o tyle sama paczka z SIMem ani awizo nie pojawiły się nawet w ciągu 14 dni. Przeglądając status tych przesyłek na stronie śledzenia Poczty Polskiej niektórzy z przerażeniem zauważyli, że po podaniu numeru nadania pojawiła się informacja o zwrocie przesyłki do nadawcy. Drążąc dalej temat na poczcie część osób stwierdziła, że adres na przesyłce był błędny: osoby, które zadeklarowały adres korespondencyjny inny, niż adres meldunkowy miały pomieszane dane z tych dwóch adresów, co powodowało pojawienie się na wielu przesyłkach nieistniejących w naturze lokalizacji.

Oliwy do ognia mógł także dolać email, jaki wysyła Aero2 w momencie otrzymania zwrotu niedoręczonej przesyłki:

Witam,

Informujemy, iż przesyłka polecona z nową kartą SIM Aero2 BDI została do nas zwrócona z powodu błędnego/nieaktualnego adresu.
Nową kartę SIM Aero2 BDI (ważną od 01 października 2012r.) można odebrać na dwa sposoby:
– osobiście – w naszym biurze na ul. Lwowskiej 19 w Warszawie we wtorki, czwartki i piątki w godzinach 13-17
lub
– zamówić ponowną jej wysyłkę na własny koszt. W tym wypadku należy wpłacić 7zł na konto 74 1680 1248 0000 xxxx yyyy zzzz w tytule przelewu podając PONOWNA WYSYŁKA NOWEJ KARTY oraz swój nr PESEL. Potwierdzenie wpłaty należy wysłać wraz z aktualnym adresem korespondencyjnym na adres mailowy bdi_dokumenty@aero2.pl w tytule maila podając te same dane co w tytule przelewu.

Więcej Informacji na temat wymiany części kart SIM Aero2 BDI na www.aero2.pl/bdi.html. Przypominamy, że karta SIM Aero2 BDI, której obecnie Pan/Pani używa będzie aktywna do 30 września 2012r. (włącznie).

Pozdrawiam,
BOK Aero2 Sp. z o.o.
Bezpłatny Dostęp do Internetu

W wielu przypadkach adres korespondencyjny (a także meldunkowy) został podany poprawnie, więc zdenerwowanie klientów było uzasadnione. Oczywiście osoby, które zmieniły adres i zapomniały powiadomić o tym Aero2 będą musiały postąpić zgodnie z informacją w tym liście.

Trzeba tutaj wspomnieć o osobach, które zakupiły karty Aero2 (bez rejestracji w firmie i bez upoważnień) przez Allegro niezgodnie z regulaminem – osoby, posiadające takie karty Aero2 nie dostaną one oczywiście nowych kart i utracą dostęp 30 września 2012.

W pewnym momencie liczba zgłoszeń i zwrotów przesyłek musiała zostać zauważona w Aero2, gdyż operator rozpoczął bez dodatkowych wezwań ponowne wysyłanie listów, tym razem w większości przypadków już z poprawnymi adresami, co objawiło się ponownym wysłaniem do tych osób SMSów i emaili z informacjami o przesyłanej w ramach wymiany karcie SIM.

To jednak ciągle nie koniec kłopotów.

Poczta o przesyłce nie słyszała

Całkiem sporo osób zauważyło, że system śledzenia Poczty Polskiej nie jest niezawodny. Po pierwsze wiele przesyłek nigdy do niego nie trafiło mimo, że list został dostarczony. Czasem przesyłki o tym samym numerze mnożą się w systemie, albo ich status nie jest aktualizowany. Tu trzeba zaznaczyć, że w przypadku przesyłek poleconych system odnotowuje tylko podstawowe zdarzenia, czyli wysyłkę, prawidłowe dostarczenie oraz sytuacje takie, jak zostawienie awizo (z informacją o urzędzie, w którym czeka przesyłka) i zwrot do nadawcy (zwykle bez podania przyczyny). Nie ma tutaj typowej dla paczek i przesyłek kurierskich informacji o poszczególnych przystankach i sortowniach, przez które przechodzi list.

Jednak w pierwszej połowie września faktycznie wiele przesyłek nie zostało wprowadzonych do systemu i nie dotarło do adresatów, mimo przekazania numeru nadania emailem. Prawdopodobnie część tych przesyłek faktycznie zaginęła i została jeszcze raz nadana.

Cała ta sytuacja na pewno nie ma uspokajającego wpływu na użytkowników Aero2, którzy w obliczu nadchodzącego 30 września są narażeni na ryzyko utraty dostępu do Internetu.

Aktualna sytuacja

Znakomita większość najnowszych kart SIM z wymiany dotarła już do zainteresowanych. Jednak ciągle wiele osób czeka na nowe karty i jeżeli nie uda im się szybko otrzymać karty, grozi im utrata dostępu do Internetu przez Aero2. Są jednak osoby, które mimo zamówienia oryginalnie tylko jednej karty, otrzymały już dwie, a nawet trzy karty SIM do bezpłatnego Internetu, co może być efektem ubocznym problemów z adresowaniem i zagubieniem przesyłek.

Mam jednak nadzieję, że do 30 września wszyscy zainteresowani otrzymają upragnione karty SIM i będą mogli nadal cieszyć się bezpłatnym dostępem do Internetu.

Źródło: dziękuję za informacje wszystkim czytelnikom bloga!

Data pierwszej publikacji 2012.09.21
Kategorie:Wiadomości
  1. xayro
    Październik 1st, 2012 at 16:29 | #1

    Jeżeli twoja karta dalej działa to w czym problem ?

  2. TomekO
    Październik 1st, 2012 at 15:59 | #2

    Mamy 2012.10.01 a ja nie dostałem żadnego maila, SMSa ani kart SIM. Napisałem reklamację na maila i sobie pewnie długo poczekam ?

    • Październik 1st, 2012 at 16:04 | #3

      Ale twoja karta podlega wymianie?

      • TomekO
        Październik 1st, 2012 at 16:29 | #4

        Tak sprawdzałem na stronie Aero2. Stara karta SIM nie działa.

    • TomekO
      Październik 10th, 2012 at 17:47 | #6

      Napisałem maila 2012.10.01 do BOK Aero2 że karta do mnie nie dotarła. Odpowiedź była 2012.10.03 że wyślą jeszcze tego dnia. Karta przyszła poleconym 2012.10.08. Wszystko działa bez problemu z nową kartą SIM.

      • Październik 10th, 2012 at 18:40 | #7

        Bardzo miła informacja – BOK Aero2 jak widać jednak działa mimo wielu narzekań użytkowników.

  3. xayro
    Październik 1st, 2012 at 11:03 | #8

    Do mnie dotarła nowa karta jednak list był nadany na zły adres!!

  4. Bartek
    Październik 1st, 2012 at 09:10 | #9

    No cóż a ja dostałem wiadomość email, sms również a o karcie ani listonosz ani urząd pocztowy nic nie słyszał. Napisałem już reklamacje i będę czekać.

  5. t_j
    Wrzesień 27th, 2012 at 17:22 | #10

    Niech zgadnę, w poniedziałek lub w następnych dniach pojawi się artykuł pt. "Część nowych kart nie loguje się" lub o podobnym brzmieniu. Od jakiegoś tygodnia powinien być art co należy w takiej sytuacji robić bo u niektórych ludzi aerofłot to jedyne źródło dostępu do internetu.

    • Wrzesień 27th, 2012 at 18:06 | #11

      Jeżeli będzie taki problem, to i jak się dowiem o tym po fakcie, a nie przed – niestety nie mam pojęcia, co się może wydarzyć niespodziewanego i trudno mi przewidywać problemy z góry.

    • rererer
      Wrzesień 27th, 2012 at 20:09 | #12

      tee, wrózka ! zajmij sie czyms sensownym, a nie piszesz glupie podkreslniki, ktorych nikt nie uzywa, bleh!

  6. bachus
    Wrzesień 27th, 2012 at 11:58 | #13

    Witam.
    Zamówiłem kartę 3 tygodnie temu, wysłałem list z Irlandii. W piątek otrzymałem maila z informacją o wysyłce karty (na adres w PL…), w poniedziałek karta odebrana.

  7. seba
    Wrzesień 26th, 2012 at 21:07 | #14

    a jaki macie numer MSISDN nowej karty po zalogowaniu? kod *102# – bo jaj mam lekko dziwny ;)

    • Wrzesień 27th, 2012 at 06:41 | #15

      I taki ma być

    • RadkoR
      Wrzesień 27th, 2012 at 15:40 | #16

      Większe znaczenie ma numer IMSI, który jest generowany na podstawie MCC i MNC karty. U mnie IMSI zaczyna się od 26017 więc jest OK. Przez chwilę myślałem, że to Plusowa karta. ;)

      • Wrzesień 27th, 2012 at 18:15 | #17

        Jeżeli identyfikator jest 26017 to sprawa oczywista, że to karta Aero2. Ale nazwy sieci wyświetlane przez urządzenia zależą od wielu innych czynników, w tym nie tylko od tego co jest na SIMie, jak i w modemie.

  8. Mariusz
    Wrzesień 26th, 2012 at 12:28 | #18

    Ciekawa sprawa!Karta sim loguje sie do sieci (brak dostepu do internetu) a po recznym wyszukaniu sieci w Nokii N8 wyszukuje tylko 4 sieci nie widzi Plusa tylko Aero2.. Dlaczego? Czy to bedzie działało w roamingu z Plusem? Stara karta widzi 5 operatorów.

    • RadkoR
      Wrzesień 26th, 2012 at 14:30 | #19

      Potwierdzam,
      Na mojej N8 w trybie podwójnym znajduje następujące sieci (nowa karta, aktywna):
      Aero2
      Orange PL
      T-Mobile.pl
      Play

      Jakubie, czy kryje się w tym coś większego? ;)

      • RadkoR
        Wrzesień 26th, 2012 at 14:39 | #20

        Natomiast modem E3131s-2 znajduje:
        PL17 (3G) – dozwolony
        Plus (2G)(3G) – dozwolony
        Play (2G)(3G) – zakazany
        Orange (2G)(3G) – zakazany
        Era (2G)(3G) – zakazany

        Co ciekawe to wpuściło mnie do Plusa: http://i.imgur.com/AFeiy.png
        Lokalizacja: Warszawa Bemowo. Zawsze miałem i mam mocny zasięg Aero2.
        Pierwszy raz wpuściło mnie do Plusa na roamingu.

        • Wrzesień 26th, 2012 at 16:00 | #21

          Jak sprawdzisz kod nadajnika (LAC i CID) zobaczysz, że to ciągle ten sam nadajnik, co wcześniej identyfikowany jako Aero2.

    • Wrzesień 26th, 2012 at 15:59 | #23

      Nowa karta (obsługiwana przez HLRy Plusa) identyfikuje Plusa jako sieć własną (nie do końca zgodnie z prawdą).

      • Wrzesień 27th, 2012 at 06:43 | #24

        Po prostu trzeba zalogować się do Aero2 żeby była nazwa na wyświetlaczu a potem ręcznie potwierdzić wybór żeby był na stałe – wtedy zawsze wybierze tel 26017 choćby plus mieszał nazwą.

  9. Wrzesień 25th, 2012 at 15:37 | #25

    Czyli jednak wszystko w normie :) Po prostu logują się do sieci, ale nic poza tym.

    • Wrzesień 25th, 2012 at 15:53 | #26

      Tak jest. Zastanawiało mnie czy operacja będzie robiona tylko nocą 30 na 1 a tu przyspieszono część.

  10. Wrzesień 25th, 2012 at 15:34 | #27

    Data działa tylko na starych na nowych mamy "ograniczenie połączeń" taki komunikat

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>