Home > Wiadomości > Aero2 publikuje krótki poradnik dotyczący rekonfiguracji sieci

Aero2 publikuje krótki poradnik dotyczący rekonfiguracji sieci

Logo firmy Aero2Na stronie Aero2 pojawił się właśnie krótki poradnik dla osób, które mają problemy z łącznością w ramach usługi bezpłatnego dostępu do Internetu. Zawiera on najważniejsze informacje, które mogą pomóc w uzyskaniu połączenia z siecią po zmianie karty ze starej na najnowszą, uzyskaną w ramach wymiany kart SIM. Przypomina także, że jeżeli nasza karta podlega wymianie, a nie otrzymaliśmy nowej karty, to nie będziemy mieli dostępu do Internetu. Przypomina także, że nie grożą nam żadne opłaty z tytułu roamingu.

Co ciekawe w informacji jest mowa o utracie dostępu od 3 października, a nie 1.10, co tylko potwierdza fakt reorganizacji sieci regionami. Z jednej strony to miło, że operator coś takiego opublikował, ale z drugiej strony jest z tym jeden problem – jak użytkownik Aero2 ma skorzystać z tej informacji, jeżeli nie ma dostępu do Internetu?

W rozwinięciu przedruk oryginalnej informacji.

03.10.2012   Informacja dla Korzystających, których karta SIM Aero2 BDI podlegała wymianie

W związku z rozbudową sieci Aero2 Korzystający z Bezpłatnego Dostępu do Internetu (BDI), których karty SIM Aero2 BDI podlegały wymianie, powinni wymienić je w swoich urządzeniach telekomunikacyjnych. W przypadku braku wymiany karty (praca na starych kartach SIM) dostęp do BDI będzie od dnia 03.10 niemożliwy.
Jeżeli po wymianie karty urządzenie automatycznie nie zaloguje się do sieci Aero2 lub sieci Plus, to Korzystający powinien sprawdzić ustawienia urządzenia. Najlepiej skorzystać z ustawień automatycznych, jeśli nie jest to możliwe to w trybie ręcznym wybrać sieć Aero2, a w przypadku, gdy będzie ona niewidoczna należy wybrać sieć Plus. W zależności od modelu posiadanego urządzenia mogą pojawić się komunikaty wskazujące, że karta SIM Aero2 BDI pracuje w roamingu. Jest to spowodowane brakiem możliwości wprowadzenia jednorodnych ustawień sieci bezpośrednio na karcie, a Korzystającemu nie zostaną naliczone żądne dodatkowe koszty. W takim wypadku należy sprawdzić, czy jest ustawiona możliwość korzystania z transmisji danych w sieci obcego operatora (nie ma ustawionej w urządzeniu blokady roamingu). Ponadto, należy zwrócić uwagę na parametry urządzenia telekomunikacyjnego, jeśli obsługuje WCDMA w różnych pasmach, należy wybrać tylko WCDMA900, aby urządzenie nie przełączało się na inne pasma przy zmianie parametrów radiowych i używało tylko BDI. Jednocześnie informujemy, że pierwsze logowanie przy użyciu nowej karty, ze względu na ww. przypadki może potrwać kilka minut.

Źródło: Oficjalna informacja na stronie Aero2, dzięki dla dtttr i dżurek za informację

Kategorie:Wiadomości
  1. Październik 6th, 2012 at 13:13 | #1

    Tak, wymuszenie pasma jest zapamiętywane między wyłączeniami zasilania modemu.
    Tryb dynamicznego APN zadziała tylko z sieciami komórkowymi, które taki tryb rozpoznają i zaakceptują. Nie mam testów z tego zakresu i nie do końca wiem jak je niezawodnie przeprowadzić (problem polega na tym, że większość modemów zapamiętuje ostatni APN między rozłączeniami i nie trzeba go ponownie podawać przy kolejnym połączeniu). Prawdopodobnie APN dynamiczny nie zadziała tak, jak chcesz.

  2. BaSE-X
    Październik 5th, 2012 at 21:56 | #2

    Najlepszy sposób ustawić ręcznie częstotliwości z jakich korzystamy. Jeśli tylko używacie Aero2, ustawcie Pasmo: Wybrane: W900. Aero2 łapie w kilka sekund. Na ustawieniach wszystkie, było różnie, a najczęsciej nie mógł się połączyć od kiedy korzystamy z roamingu Plusa. Trochę nerwów to trwało. Ja korzystam z Orange i Aero, ustawiłem sobie W900 i W2100. Aero2 łapie 20-30 sekund.
    Szkoda, że nie można ustawić jeszcze priorytetów aby zaczynał od W900. Ale i tak już jest lepiej.

  3. Monika
    Październik 5th, 2012 at 19:22 | #3

    trzeba napisac skarge do uke ja tez napisz mimo ze modem ustawilam na sztywno na w900 w tni to zasieg mam tragiczny do tego przed wymiany

  4. Cezarek
    Październik 5th, 2012 at 16:52 | #4

    Zadzwoniłem na infolinie do UKE i Pani powiedziała, że najlepiej napisać skargę to Urząd pogrozi Aero 2 paluszkiem, bo ona nic o sprawie nie wie. Pogrozi nie pogrozi zobaczymy, napisałem tak: "Skarga

    Jestem użytkownikiem usługi bezpłatnego dostępu do internetu realizowanego przez firmę Aero 2, która jest zobowiązana do świadczenia takiej usługi na terenie kraju na podstawie zawartych umów. Do dnia 30 września dostawa internetu przebiegała bez specjalnych problemów a dostarczany internet był stabilny i uzyskiwał wymaganą umowa prędkość 512 kilobitów na sekundę. W dniu 01. 10. 2012 firma Aero 2 dokonała rekonfiguracji sieci i wymiany dotychczasowych kart SIM na nowe. Od tego dnia usługa stała się niestabilna zrywa lub uniemożliwia połączenia a jeżeli uda się go nawiązać to szybkości łącza są b. zmienne i w ciągu nawet 1 min. potrafią zmieniać się od 0 kbps do 660 kbps. Z informacji na dostępnych forach na temat Aero 2 wynika, że problem ma charakter masowy i występuje bez wyjątków na terenie całego kraju. Firma Aero 2 nie odpowiada na na wysyłany e-mail ani nie podaje żadnych istotnych dla rozwiązania problemu, informacji na swojej stronie internetowej. Działania firmy Aero 2 naruszają regulamin i wskazują na celowe utrudnianie dostępu. Proszę o interwencję w tej sprawie."

    • Październik 5th, 2012 at 20:09 | #5

      Bardzo fajny poradnik i cenna uwaga. Jak widać UKE na prawdę często pomaga, ale zgłoszeń musi kilka być.

      • Cezarek
        Październik 5th, 2012 at 20:22 | #6

        Nic nie stoi na przeszkodzie, wystarczy skopiować i wysłać. Ale jeżeli przez 5 dni tego nikt tego nie uczynił poza mną, to raczej żale rozlewać się będą tu u Pana Panie Jakubie na forum. Jaka będzie ich skuteczność trudno powiedzieć. Każdy czeka, żeby brudną robotę odwalić za niego i się nie wychyla

        • Październik 5th, 2012 at 22:23 | #7

          Wszyscy mający problem z Aero2 mogą i powinni dać znać operatorowi i ewentualnie UKE. A blog i forum jest właśnie po to, żeby wymienić się także żalami :)

    • Cezarek
      Październik 5th, 2012 at 20:12 | #8

      A UKE Napisało tak : "Szanowni Państwo,

      Dziękujemy za przesłanie wiadomości. Uprzejmie informujemy, iż każda sprawa jest przez nas wnikliwie analizowana. Dołożymy wszelkich starań, aby odpowiedzi na Państwa wiadomość udzielić możliwie szybko, aczkolwiek z uwagi na dużą liczbę spraw wpływających do Urzędu Komunikacji Elektronicznej każdego dnia, prosimy o wyrozumiałość.

      Jednocześnie informujemy, że odpowiedź powinna być udzielona w następujących terminach:

      - w przypadku pytań i w innych kwestiach nie wymagających podejmowania dodatkowych wyjaśnień – w terminie nie dłuższym niż 14 dni;

      - w sprawach wymagających przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego – w terminie do 21 dni od dnia wniesienia sprawy.

      W przypadku dodatkowych pytań bądź wątpliwości zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym Centrum Informacji Konsumenckiej UKE 801 900 853 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego) lub 22 534-91-74 od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu 08:15 – 16:15"

    • Grzechu
      Październik 9th, 2012 at 21:39 | #10

      Skopiowalem od Ciebie tresc skargi tylko dodalem od siebie: "
      Treść wiadomości skopiowałem od kolegi, gdyż mam dokładnie taki sam problem. Mam nadzieję, że zrobicie coś w tej sprawie bo w tej chwili korzystanie z Aero2 jest na poziomie tragicznym."

      Mam nadzieje, że skutecznie na nich wpłyną bo naprawdę Aero2 to teraz tragedia głownie wieczorami.
      Napisalem rowniez do BOK.

  5. ssc
    Październik 5th, 2012 at 14:47 | #11

    Zaczyna mnie drażnić takie podejście Pana Soloża do ludzi. Skoro daje się coś za kaucją by potem było prawnie darmowe to czemu utrudnia dalej ludziom życie? Kasa wiadomo… Szkoda gadać. Na modemie Huawei E173u2 nie loguje się do sieci po zmianie karty na nową, a jak się zaloguje to po paru sekundach wywala. Połączenie się z internetem graniczy z cudem, a jak się połączy to tylko w trybie wyszukiwania ręcznego sieci i po połączeniu bardzo często zwyczajnie zaraz zrywa. Może jakieś sugestie od tych co mają E173u2? Proszę nie pisać np: Wymień modem lub pobaw się najnowszym TNI (już to czyniłem).

    • Tadeusz
      Październik 5th, 2012 at 15:49 | #12

      Dokładnie na tym samym modemie aktualnie bez problemów. Po zmianie na Plus miałem to samo co u Ciebie. Wczoraj zgodnie z radą Aero przestawiłem w modemie ZAKRES na GSM900/GSM1800/WCDMA900/WCDMA2100. Problem znikł. Modem trzyma połączenie, odświeża automatycznie. Jedyne co można zarzucić to prędkość. O ile w mieście /Elbląg/ gdzie jest sygnał silny test pokazuje maks 0,50 Mb/s to na peryferiach przy słabszym sygnale ledwo dobija do 0,25 Mb/s. O dziwo zwrotny jest w obu przypadkach taki sam w granicach 0.22 Mb/s.

    • Październik 5th, 2012 at 20:05 | #13

      Akurat Solorz-Żak bezpośrednio tutaj nie ingeruje, raczej to decyzja techniczna związana po części z operacjami biznesowymi. Niestety my jesteśmy na końcu łańcucha pokarmowego, ale podobnie cierpią też inni abonenci niektórych usług komercyjnych.
      Co do TNI to polecam spróbować (bez gwarancji) ustawić modem do pracy tylko w paśmie UMTS 900: http://forum.jdtech.pl/Watek-wymuszanie-umts-900-…

  6. net32
    Październik 5th, 2012 at 10:20 | #14

    Wczoraj, czyli 4.10.2012 ok.16-tej w Warszawie, w trakcie używania… straciłem połączenie w Samsungu Galaxy Tab 8.9 LTE (Android 3.2 ; tab z Plusa)
    Tablet widzi Aero2 ale przy próbie rejestrowania mam komunikat że "karta SIM nie zezwala na połączenie z tą siecią". Sprawdziłem 3 karty i jest dokładnie to samo ;(
    Ma ktoś pomysł? – mam włączony roaming danych a te same kart łączą się bez problemu przez modem.

    • net32
      Październik 5th, 2012 at 11:05 | #15

      właśnie ruszyło -> od wczoraj chyba po raz 10-ty zrestartowałem tablet i po raz 3 ruszyłem kartą w slocie

      • Johnny
        Październik 7th, 2012 at 17:01 | #16

        Mam dokladnie to samo:
        - ten sam tablet – GT-P7320, HC (z Cyfrowego Polsatu) i nagle brak neta przez Aero2 na 2 roznych kartach dzialajacych z automatu na innych komorkach. Jak zapodam normalna karte z Plusa to internet normalnie hula na tablecie.
        Nie wiem kiedy mnie odlaczylo bo siedzialem dluzszy czas na wi-fi.
        Dzisiaj (7.10, 15:00) chcialem pezez aero2 a tu komunikat – "wybrana siec (Aero2) jest iedostepna" .
        No ale widze ze to jakas sila wyzsza wiec sprobuje przeczekac.
        Daj znac prosze, czy teraz u ciebie dziala bezproblemowo.

  7. BDI_Lover
    Październik 4th, 2012 at 23:24 | #17

    Mój modem to Huawei E367u-2 z duńskiej Telii (TDC), ale bez simlocka. Jestem ok. max. 2-3 km w linii prostej od nadjnika.
    Używam najnowszego "Huawei Mobile Partner 23.003.07.01.657", mimo że w modemie jest zaszyty program Telii "Connect it". Modem jest skonfigurowany wg wymagań Aero2 (APN – darmowy/statycznie, nr dostępowy – *99#, wybór sieci – automatyczny, reszta parametrow pozostawiona jako domyślne). Po włączeniu MP w lewym dolnym rogu interfejsu pojawia się opis "WCDMA Aero2" lub "HSPA+ Aero2" z 5-cioma kreskami poziomu sygnału, który waha się od 91 do 99 %. Natomiast szybkości łącza są b. zmienne i w ciągu nawet 1 min. potrafią zmieniać się od 0 kbps do 660 kbps (download) i 0 – 60 kbps (upload). Łącze jest więc b. niestabilne, zeruje się zbyt często ( 0 kbps dnld i upld). Nie używam żadnej anteny do modemu.
    Będę b. wdzięczny za wskazówki, co można w takiej sytuacji zrobić, aby łącze pracowało stabilniej i bliżej deklarowanych parametrów (512/256 kbps).

    • Październik 5th, 2012 at 00:54 | #18

      Prawdopodobnie zablokowanie modemu na pasmo UMTS 900 MHz może pomóc, ale przeczytaj wszystkie ostrzeżenia: http://forum.jdtech.pl/Watek-wymuszanie-umts-900-…

    • Październik 5th, 2012 at 00:54 | #19

      Prawdopodobnie zablokowanie modemu na pasmo UMTS 900 MHz może pomóc, ale przeczytaj wszystkie ostrzeżenia: http://forum.jdtech.pl/Watek-wymuszanie-umts-900-…

      • BDI_Lover
        Październik 7th, 2012 at 22:48 | #20

        Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź. Użyłem Top NetInfo v.3.65 do wymuszenia UMTS900 zgodnie z podanymi zaleceniami, jednak sytuacja praktycznie nie uległa zmianie. Sprawdziłem, że duński program "Connect it" wbudowany w mój modem oraz Top NetInfo pokazują jako operatora Plus GSM, natomiast Huawei Mobile Partner Aero2. Dokładnie (wg BTSearch) jestem ok. 410 m od najbliższego nadajnika Aero2 oraz 270 m od Plus GSMS900. Będę bardzo wdzięczny za ewentualne dalsze wskazówki.

  8. BDI_Lover
    Październik 4th, 2012 at 22:24 | #21

    Dalsza część mojego komentarza:
    Po włączeniu MP w lewym dolnym rogu interfejsu pojawia się opis "WCDMA Aero2" lub "HSPA+ Aero2" z 5-cioma kreskami poziomu sygnału, który waha się od 91 do 99 %. Natomiast szybkości łącza są b. zmienne i w ciągu nawet 1 min. potrafią zmieniać się od 0 kbps do 660 kbps (download) i 0 – 60 kbps (upload). Łącze jest więc b. niestabilne, zeruje się zbyt często ( 0 kbps dnld i upld). Nie używam żadnej anteny do modemu.
    Będę b. wdzięczny za wskazówki, co można w takiej sytuacji zrobić, aby łącze pracowało stabilniej i bliżej deklarowanych parametrów (512/256 kbps). Nie jestem informatycznym orłem, ale staram się myśleć i uczyć.

  9. BDI_Lover
    Październik 4th, 2012 at 22:23 | #22

    Mam kartę Aero2-SIM-BDI z 07.08.2012, ktora nie wymaga wymiany (sprawdziłem na stronie Aero2). Mój modem to Huawei E367 z duńskiej Telii (TDC), ale bez simlocka. Moja lokalizacja to Gdynia-Witomino, zaś nadajnik Aero2 jest w Chwaszczynie (Gdynia-Chwaszczyno) ok. max. 2-3 km w linii prostej ode mnie.
    Używam najnowszego "Huawei Mobile Partner 23.003.07.01.657", mimo że w modemie jest zaszyty program Telii "Connect it", który próbuje się instalować, ale przerywam jego instalację.
    Modem jest skonfigurowany wg wymagań Aero2 (APN – darmowy/statycznie, nr dostępowy – *99#, wybór sieci – automatyczny, reszta parametrow pozostawiona jako domyślne). Dalsza część problemu będzie zaraz w następnym moim komentarzu.

  10. Sebastian
    Październik 4th, 2012 at 22:10 | #23

    Witam,
    Mam taki problem. Mianowicie modem nagle zgubił zasieg aero2. Wczesniej po nkierowaniu na odpowiedni bts dioda migała na niebiesko i mogłem sie połączyc mimo niskiego sygnału. Teraz przy nakierowaniu na odpowiedni bts pokazuje ok 100 dbm Cid i lac ale dioda nie miga na niebiesko, tylko jest dwukrotne migniecie na zielono. To samo przy karcie plusa. Wszystko poustawiane prawdłowo. Mam pytanie, czy to wina rekonfiguracji sieci Plus, czy uszkodzenie modemu? Próbuje na 3 btsach się połaczyć i kicha…
    Jakes sugetsie? modem e160e. Pozdrawiam

    • Październik 4th, 2012 at 23:57 | #24

      A może po prostu awaria BTSa? Lub gniazda w modemie?

      • Sebastian
        Październik 5th, 2012 at 08:47 | #25

        W TNI w zakładce wyszukiwania sieci znajduje sieć plusa, ale z adnotacją "niedostępny". Mimo, że wykrywany jest sygnał, modem nie miga na niebiesko. Podobnie w przypadku drugiego btsa. Poza tym modem loguje się normalnie do sieci 2G. Czy jest możliwość, że modem jest uszkodzony na pasmo 3G?

        • Październik 5th, 2012 at 11:23 | #26

          1. Karty Aero2 w normalnych warunkach nie logują się do sieci 2G – żadnych. Informacja, że Plus 3G jest niedostępny (do zalogowania) wskazuje raczej na jedno – masz kartę do wymiany, która utraciła ważność na początku października 2012. Choć teoretycznie wielokrotna (oczywiście nieudana) próba logowania do 2100 MHz może spowodować tymczasowe wyświetlenie takiego komunikatu.
          2.Tak, istnieje możliwość uszkodzenia modułu odpowiedzialnego za transmisję 3G, ale raczej wtedy nie wykrywa sieci całkiem w tym paśmie.
          3. Nie wiem jak ustalasz, że "sygnał jest wykrywany". Każdy modem w każdym normalnym miejscu wykrywa jakiś sygnał, ale póki nie ma nazwy sieci/operatora, to nie ma to dla nas znaczenia.

          • Sebastian
            Październik 5th, 2012 at 12:28 | #27

            Ustalmy parę rzeczy…
            1. Wiem doskonale, że karta aero nie połaczy sie z 2G plusa. Miałem na myśli logowanie do 2G z karty prepaid plusa. I pod tym względem wszystko jest ok.
            2. Karta aktywna, wymieniona, wszystko działało na niej ok. Także tu nie widze problemu.
            3. Nie mam możliwości zalogowania do 2100 bo najbliższy to jakieś 30 km.
            4. Jeżeli chodzi o wykrywanie sygnału to: Po właczeniu TNI mam wyświetlany cid i lac danego bts, wartość dBm sygnału no i w wyszukiwaniu sieci odnajduje plusa w pasmie 900MHz. Nic innego nie może znaleźć z racji dużych odległości pozostałych stacji.
            Reasumując:
            1.Karta aero i plusa nie logują sie do danego bts (sprawdzałem dwa rózne)
            2.Wyswietlany jest poziom sygnału, sieć odnajduję poprzez ręczne wyszukiwanie zawsze z adnotacja "niedostepny"
            3.Właczone oczywiscie wymusznie pasma, roamingi itd.
            4. Modem dwa razy miga na zielono
            5. zaintalowane sterowniki, sprawdzane na MP i też nie działa.
            Jakieś sugestie?

          • Październik 5th, 2012 at 14:11 | #28

            Dobra, nie dogadaliśmy się. Domyślnie wszyscy mówimy o Aero2, stąd te uwagi.
            1. Czy w okolicy znajduje się nadajnik (choćby pozwolenie) na UMTS 900 MHz sieci Aero2?
            2. Zakładając, że wymuszone jest (zgodnie z moim opisem) UMTS 900 (w TNI nazywane W900) i modem przyjął to ustawienie, to powinny być widoczne jedynie nadajniki 3G w tym paśmie – i jeżeli to nadajnika Aero2, to powinno się zalogować, jeżeli wszystko jest OK z kartą SIM.
            3. Nie rozumiem jednej rzeczy: modem nie jest zalogowany do żadnej sieci (miga podwójnie zielono – tak się dzieje w modemach Huawei, w ZTE jest inaczej) i wyświetla CID oraz LAC – tego urządzeniom GSM chyba nie wolno robić, więc mam tutaj problem. Siłę sygnału może pokazywać, ale nie powie jakiej to sieci nadajnik i który nadajnik ma taki sygnał w przypadku niezalogowania.

          • Sebastian
            Październik 5th, 2012 at 22:01 | #29

            1. Tak. Są cztery. Dwa z nich w odległości ~8km. Niedawno otrzymały pozwolenia. Łączyłem się z nimi. Nie mają jeszcze potwierdzenia uzytkowników w bazie bts search. Trzeci w odległości 15km. Nie mam z nim połaczenia. I czwarty w odległości ok. 30 km – potwierdzony w bazie bts search, bezproblemowo łaczyłem sie z nim mimo odległości.
            2. Łącze się tylko z btsami aero, ponieważ tylko ich sygnał do mnie dolatuje w 3G. Pozostali oper. nie są osiągalni w 3G.
            3. No u mnie niestety tak sie dzieje. Modem miga na zielono, Pokazany jest LAC i CID. Siła sygnału waha sie 97-99 dBm. Brak nazwy operatora, ale wiem, że jest to nadajnik aero. Jest w bazie bts jako potwierdzony. Dawniej lac i cid + siła sygnału = niebieska dioda na modemie. Teraz tak się nie dzieje.
            Rozumiem, że tylko po zalogowaniu modem może pokazać LAC i CID. Ja stawiam w tym przypadku na uszkodzenie modułu w modemie odpowiedzialnego za 3g o ile coś takiego istnieje. Pozdrawiam

          • Październik 5th, 2012 at 22:27 | #30

            Jeżeli to awaria modemu, to bardzo dziwna i wręcz "magiczna". Oczywiście weryfikacja z innym modemem rozwiąże wątpliwości. Ale też można spróbować z innym… komputerem.

          • Kicarz
            Październik 6th, 2012 at 18:04 | #31

            U mnie była totalna masakra do godzin popołudniowych. Przez 4 dni byłem praktycznie bez internetu. Zrezygnowany odpalam kompa teraz czyli sobota g.18, a net wrócił do żywych. Soloż jednak o nas nie zapomniał. Działa jak przed tym horrorem związanym z wymianą kart. Coś pięknego, a ja już straciłem nadzieję. Siła sygnału wróciła do tego co było przed wymianą, prędkość stabilna. Wszystko pięknie. Nie traćmy nadziei. Liczę, że Soloż już nam odpuści takie jazdy do 2014 roku, a potem zaproponuje podobna usługę na zasadach komercyjnych w atrakcyjnej cenie, na co naiwnie będę liczył.

          • Październik 6th, 2012 at 18:20 | #32

            Nie chwal Solorza… – na razie nie u wszystkich problemy zniknęły. Obserwujemy.

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>