Home > Przepis > Aero2 – problem z kartą SIM – procedura wymiany

Aero2 – problem z kartą SIM – procedura wymiany

PrzewodnikAwarie techniczne kart SIM są bardzo rzadkie, jednak mogą zdarzyć się każdemu. W przypadku innych operatorów zabieramy kartę do dowolnego punktu obsługi i tam jest ona (zwykle bezpłatnie) wymieniana na nową po potwierdzeniu problemu. Jednak w przypadku Aero2 jedyną formą kontaktu jest wysłanie wiadomości email do biura obsługi lub ewentualna wycieczka do siedziby operatora w Warszawie.

W takim razie co możemy zrobić, gdy po włożeniu karty SIM pojawia się komunikat Błąd karty SIM, Brak karty SIM lub podobna wiadomość informująca nas o prawdopodobnym problemie, którego przyczyną może być awaria karty SIM?

Diagnoza problemu

Przede wszystkim, zanim zaczniemy niepokoić się i szukać pomocy operatora, należy sprawdzić, czy problem faktycznie tkwi w karcie SIM. Oto kilka przydatnych wskazówek:

  1. Najczęstszym powodem pojawienia się komunikatu o błędzie karty SIM jest nieprawidłowe jej umieszczenie w modemie lub telefonie. Kartę należy włożyć do urządzenia zgodnie z instrukcją obsługi lub rysunkiem obok gniazda karty SIM – mechanicznie zwykle da się ją włożyć na 4 sposoby, jednak tylko jeden jest prawidłowy. Ponieważ modemy i telefony zwykle mają dodatkowo czytnik kart pamięci, należy upewnić się, że wkładamy kartę do właściwego gniazda – karty SIM działają tylko po włożeniu do odpowiedniego gniazda.
  2. Należy wyłamać kartę do właściwego rozmiaru. Praktycznie wszystkie modemy na rynku korzystają z kart w rozmiarze miniSIM. Ponieważ kartę Aero2 można także wyłamać do rozmiaru microSIM (stosowanym w niektórych telefonach i smartfonach), należy zwrócić uwagę na to, czy karta wchodzi pewnie i ściśle przylega do krawędzi gniazda SIM – nie może być luźna i przesuwać się na boki. Jeżeli przypadkiem wyłamiemy kartę do niewłaściwego rozmiaru – nic się nie stało, wystarczy skorzystać z mojego poradnika i włożyć ją do oryginalnej ramki lub użyć adaptera.
  3. Jeżeli modem lub telefon upiera się, że jest problem z kartą SIM, spróbujmy umieścić kartę w innym telefonie lub modemie. Nie musi to być zgodny z Aero2 – wystarczy, aby było to urządzenie GSM i korzystało z kart SIM. Chcemy tylko sprawdzić, czy wina leży po stronie karty SIM i nie jest to problem z modemem lub telefonem, którego chcemy użyć do Aero2. Jeżeli komunikat o błędzie karty SIM pojawi się także w tym drugim urządzeniu, faktycznie przyczyną problemu może być awaria karty.

Warto także przetrzeć czystą, nieelektryzującą się szmatką styki elektryczne karty. Delikatne poruszanie kartą w gnieździe także czasem poprawia styk i rozwiązuje problemy z komunikacją między urządzeniem i kartą SIM.

Wspomnę także o innym możliwym objawie awarii karty SIM: spotkałem się kilka razy z tym, że komunikat o błędzie karty SIM pojawia się dopiero po kilku sekundach, czasem minutach od nawiązania połączenia – to także może być objaw awarii karty.

Testowanie karty przez Aero2

Jeżeli za pomocą powyższych wskazówek stwierdzimy, że problem tkwi w karcie SIM, a nie nosi ona żadnych objawów uszkodzenia mechanicznego, możemy zgłosić się do Aero2 z prośbą o przetestowanie karty i ewentualną wymianę. Oczywiście należy ten problem zgłosić do operatora na jego formularzu zgłoszenia usterki i upewnić się, że procedura jest taka, jak opisana poniżej.

Uwaga: jeżeli zgubiliśmy kartę SIM lub uszkodziliśmy (np. mechanicznie) z własnej winy, należy skorzystać z procedury zamówienia wtórnika uszkodzonej karty, którą opisałem osobno.

Sama procedura wysłania karty SIM do testów Aero2 jest troszkę zawiła i jest opisywana przez operatora przy każdym zgłoszeniu problemu, który może wymagać wymiany karty SIM na nową. Głos przekazuję więc operatorowi:

Informujemy, że wszystkie wydane karty SIM Aero2 BDI są aktywne i poprawnie ustawione w systemie. Jeżeli pomimo zapoznania się z wskazówkami dotyczącymi zalogowania się do BDI, nie udało się nawiązać połączenia, lub jeśli karta wcześniej działała i nagle przestała, prosimy:

  • Wypełnić dokładnie i czytelnie dokument zgłoszenie usterki.
  • Wydrukować i wysłać wypełniony dokument wraz ze swoją kartą SIM na adres: Aero2 Sp. z o.o. Bezpłatny Dostęp do Internetu, ul. Trembeckiego 11A II piętro, 35-234 Rzeszów
  • z dopiskiem SPRAWDZENIE KARTY SIM
  • Dodatkowo należy dołączyć zwrotną zaadresowaną do siebie kopertę opatrzoną znaczkami pocztowymi o wartości odpowiadającej wartości przesyłki poleconej wraz z potwierdzeniem odbioru (w obecnej dacie 7 PLN).
  • Sprawdzenie karty możliwe jest jedynie po wysłaniu jej wraz z obudową (adapterem).

Po rozpatrzeniu zgłoszenia:

  • Jeżeli okaże się, że otrzymana Karta SIM jest uszkodzona lub zniszczona z winy Korzystającego wówczas zgodnie z Regulaminem BDI zostanie on poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej poprosimy o konieczności wpłacenia Depozytu za Duplikat karty SIM.
  • Jeśli okaże się, że karta SIM jest sprawna wówczas Karta BDI zostanie odesłana listem poleconym za potwierdzeniem odbioru w kopercie załączonej do korespondencji, w której Kartę BDI otrzymało Aero2, na adres na niej wskazany.
  • Jeżeli w wyniku sprawdzenia okaże się, że karta SIM BDI jest uszkodzona z przyczyn leżących po stronie Aero2, wówczas wydana zostanie nowa Karta SIM i na koszt Aero2 wysłana listem poleconym wraz z potwierdzeniem odbioru do korzystającego na adres wskazany do korespondencji w formularzu rejestracyjnym wraz z kopertą i znaczkami pocztowymi o wartości odpowiadającej wartości przesyłki poleconej wraz z potwierdzeniem odbioru (w obecnej dacie 7 PLN).

Informujemy, że Aero2 dokona sprawdzenia karty SIM BDI w ciągu 7 dni roboczych dni od jej otrzymania. Weryfikacji będą podlegały wyłącznie karty SIM zgłoszone zgodnie z powyższą procedurą oraz z załączonym wypełnionym formularzem wniosku o sprawdzenie karty SIM.

W wyniku wydarzenia losowego karta SIM może zostać uszkodzona, zagubiona lub zniszczona. W takim wypadku Użytkownik powinien poinformować o tym fakcie operatora i może odpłatnie wymienić kartę lub otrzymać nową.

Jak widać operator przygotował odpowiednią procedurę dość precyzyjnie i jasno ją opisał. Procedura wydaje się być stabilna, dopracowana i raczej nie zmienia się, ale nie została opisana na stronie operatora. Dlatego zalecam zawsze upewnić się co do szczegółów przez wysłanie zgłoszenia usterki do biura obsługi abonenta przed wysłaniem karty SIM według powyższej instrukcji.

PS: Usterki elektroniczne karty SIM są niezwykle rzadkie, dlatego zawsze należy dokładnie upewnić się, że problem nie jest związany z naszym sprzętem – modemem, telefonem, czy komputerem – dzięki temu nie narazimy się na niepotrzebne koszty i brak dostępu do sieci Aero2.

Aktualizacja 2015.06: nowy odnośnik do formularza zgłoszenia usterki

Data pierwszej publikacji 2013.02.10
Kategorie:Przepis
  1. lepton
    Luty 27th, 2013 at 19:25 | #1

    Czy takie objawy jak kapryśne nawiązywanie połączenia świadczą o uszkodzeniu karty? Bardzo rzadko udaje mi się połączyć z AERO2 za pierwszym razem – nawet wznowienie połączenia po 60 min okresie jakiej takiej pracy wymaga kilkukrotnych prób kończących się komunikatem bądź o niemozności znalezienia portu bądź odmowie dostępu przez providera. Czasem wystarczy reset modemu, czasem jego wyjęcie i ponowne włożenie do gniazda USB, a czasem muszę rebootować cały system. Żaden z tych problemów nie występuje gdy w tym samym modemie znajduje się karta SIM od PLAY. Czy wspomniane usterki kwalifikują kartę AERO2 do wymiany?

    • Luty 27th, 2013 at 22:08 | #2

      To jest objaw niestety problemów u operatora, zwykle przeciążenia tej części sieci.

      • abc
        Luty 28th, 2013 at 01:06 | #3

        u mnie na pustym nadajniku jest to samo. Srodek nocy i takie akcje na topnetinfo… wybiera i wybiera polaczenie.. kiedys tego nie bylo. Chyba dali jakies opoznienie na wznawianie od jakiegos czasu.. u mnie trzeba w dobrych lotach 15s na wznowienie polaczenia.. ciotka tez dzis dzwonila ze cos jej marnie sie laczy ponownnie ten internet darmowy co jej zalozylem (nie pamieta nazwy aero2 heh )

        • Luty 28th, 2013 at 01:35 | #4

          Oba te modemy są w zasięgu tej samej stacji BTS, czy w różnych miejscach masz ten problem?

          • bubu
            Marzec 1st, 2013 at 20:33 | #5

            mam to samo – to CELOWE DZIAŁANIE OPERATORA W CELU REZYGNACJI Z USŁUGI !

          • Marzec 1st, 2013 at 21:01 | #6

            Szczerze wątpię. Mimo wszystko to jednak awarie, przeciążenia, a czasem problemy u użytkownika. Nie udało się nikomu udowodnić wprost działania przeciwko BDI póki co, choć na pewno wysokiego priorytetu w sieci operator nam na pewno nie daje.

          • max
            Marzec 12th, 2013 at 20:42 | #7

            mam to samo warszawa praga internet sie sam rozłącza jak sie rozłączy to za dziesiątym razem załączy sie internet albo trzeba wyjąć modem i włożyć jeszcze raz i znowu z pieć razy klinąć przycisk połącz i czasem zakoczy kiedys tak nie było … moze to po wimianie karty..?. masakra.

          • Marzec 12th, 2013 at 20:49 | #8

            To nie jest awaria SIMa, tylko problemy z operatorem. Sporo osób to ostatnio zgłasza. Pojeździłem po Warszawie i problemy pojawiają się wyspowo na niektórych nadajnikach.

          • abc
            Marzec 13th, 2013 at 07:49 | #9

            u mnie wczoraj zdechlo calkiem i nie chcialo sie polaczyc. Bierun nowy, nadajnik myslowice orla bialego.. porazka! juz mnie to irytuje. Kiedys autoconect laczyl w sekunde dwie a teraz minuta dwie a moze 5.. ehh

  2. starszawy
    Luty 26th, 2013 at 08:23 | #10

    Znalazłem na stronie http://huaweidevice.pl/news/news_HUAWEI_uniwersal…
    jak widać jest tam dla wszystkich ich modemów uniwersalny sterownik pod Windows 8.

    • Monika
      Luty 26th, 2013 at 14:41 | #11

      No a to jest plik .ISO to co z tym trzeba zrobić? Jak się otworzy to tam są pliki i program Mobile Partner, ale to chyba trzeba na modem wrzucić więc jak?

  3. tomek
    Luty 19th, 2013 at 13:07 | #12

    wiecie cos o tym ,ze plus dzwoni do klientow ktorzy zamowili Aero2 i namawia ich na przejdscie na LTE plusa ze wzgledu podobno na skarzenie sie klientow ze to tylko 0.5Mbps , tak przy najmniej ja mialem , gdy dzis zadzwonili do mnie i konsultantka oczywiscie chwalila mi LTE….

    • Luty 19th, 2013 at 17:48 | #13

      Ooooo, ciekawa nowość – zgadzałeś się na formularzu na przekazanie danych Plusowi?

      • sfgfhn
        Luty 19th, 2013 at 22:05 | #14

        pewnie sie zgodził i sie panike i zamęt teraz

Strony komentarza
1 2 2727
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>