Home > Wiadomości > Aero2 i CAPTCHA – 7 dodatkowych dni testów

Aero2 i CAPTCHA – 7 dodatkowych dni testów

1 kwietnia 2014 Aero2 wprowadziło kody CAPTCHA. Jednocześnie operator poinformował, że kody będą działały przez pierwsze 7 dni (czyli do dzisiaj) w trybie testowym. Polega to na tym, że wpisywanie kodu nie jest jeszcze wymuszane co godzinę, a w bliżej nieokreślony sposób losowo – niektórzy wpisują kody co kilka godzin, inni nie widzieli kodu przez dzień i dłużej. Jeżeli jednak żądanie kodu się pojawi – musimy przejść procedurę, bez której nie uzyskamy dostępu do Internetu. Jeżeli kod się nie pojawia – po prostu co godzinę wznawiamy połączenie „po staremu”.

Dzisiaj operator poinformował na swoim fanpage, że ten okres stopniowego wprowadzania kodów został wydłużony o kolejne 7 dni. Co z tego wynika?

Efektem tego pośredniego stanu jest jedno podstawowe zjawisko – nigdy nie wiemy, w którym momencie nasze połączenie zostanie przerwane i jego wznowieniu zostaniemy poproszeni o wprowadzenie kodu. Usługa staje się przez to nieprzewidywalna, gdyż wprowadzanie kodów jest niezsynchronizowane z dotychczasowym cogodzinnym zrywaniem połączenia.

Poza tym pojawiają się różne mylne wnioski na forach i w komentarzach opisujące domniemane metody „obchodzenia kodów” przez rozłączanie po jakiś ustalonym czasie itd. Niestety dopóki kody nie będą działały w trybie docelowym trudno nawet skutecznie testować programy wspomagające wprowadzanie kodów.

Przy okazji możliwe, że nawet takie losowe kody odstraszyły na tyle użytkowników, że ruch spadł do poziomu akceptowalnego przez operatora. Możliwe także, że interwencja UKE spowodowała takie działania operatora. Niestety szczegółów nie znamy ani faktycznej przyczyny takiego stanu rzeczy – na razie po prostu korzystajmy z tego ułatwienia, a jeżeli nam to nie odpowiada – składajmy skargi, UKE jednak nas słucha.

Poniżej zrzut komunikatu Aero2:

Komunikat Aero2 dotyczący wydłużenia testowania CAPTCHA

Komunikat Aero2 dotyczący wydłużenia testowania CAPTCHA

I tekst:

Wychodząc naprzeciw opiniom użytkowników Bezpłatnego Dostępu do Internetu, informujemy, że okres stopniowego wprowadzania mechanizmu CAPTCHA wydłużyliśmy o kolejny tydzień.

Mamy nadzieję, że ułatwi to wszystkim zainteresowanym przyzwyczajenie się do nowych zasad autoryzacji, obowiązujących od 1 kwietnia br.

Aero2

Źródło: Fanpage Aero2 na Facebooku

Kategorie:Wiadomości
  1. Daro
    Kwiecień 11th, 2014 at 11:55 | #1

    Kapeć MULI!!! (po kapciu zresztą TEŻ).

    • Daro
      Kwiecień 11th, 2014 at 13:27 | #2

      Ogólnie dzisiaj mam takiego muła, że strony się w ogóle nie wczytują..

  2. Piotr
    Kwiecień 10th, 2014 at 20:25 | #3

    "Wychodząc naprzeciw opiniom użytkowników Bezpłatnego Dostępu do Internetu" … no ku.wa brak słów…

  3. marek
    Kwiecień 10th, 2014 at 19:34 | #5

    Od dwóch dni mam tak, że po połączeniu (bez podawania kapci) i przejrzeniu kilku stron (ok. 5-10 minut) nagle połączenie zostaje zamrożone. Po rozłączeniu i ponownym połączeniu następnie wpisaniu dowolnego adresu- otwiera się nowa karta ze znanymi już wszystkim kodami Captcha. I po ich wpisaniu znów muszę się rozłączyć/połączyć aby dalej korzystać. Wydaje mi się, że kody miały być na początku sesji a tak to jest rozrywana na części. I to uznaję za dodatkowe utrudnienie ze strony Aero2 dla nas – użytkowników.

  4. pol
    Kwiecień 10th, 2014 at 15:46 | #7

    To prawda źe za koncesje zapłacili tylko 20 mln a teraz to pasmo warte jest 2 mld? Ktoś tu zrobił niezly interes na Polakach.

    • Kwiecień 10th, 2014 at 17:14 | #8

      Tak, to prawda. Wtedy wartość była 200 mln., teraz (to przelicza się według ostatnich cen koncesji) wyjdzie około 2 mld.

      • edek
        Kwiecień 10th, 2014 at 17:29 | #9

        TVN może by się zainteresował tematem:D

    • pol
      Kwiecień 10th, 2014 at 21:07 | #11

      Ograbili mnie i ciebie , takie cuda tylko w Polsce.I jeszcze ten soloź robi nam takie trudnosci mimo że wszyscy polacy złożyli mu sie na sieć.Czemu zgadzacie się na te kody przecież wkład polaków w to sieć była znacznie wieksza niż wkład soloża.Ciekawe jaki bedą następne utrudnienia ….

  5. Skarga do UKE cz.2
    Kwiecień 10th, 2014 at 12:33 | #12

    3. Punkt 4 c. a) „czas jednorazowej sesji w ramach dostępu nieodpłatnego nie będzie dłuższy niż 60 minut,”
    Po wprowadzeniu kodów CAPTCHA po połączeniu poprzez określoną stację bazową z siecią Aero2 i otrzymaniu adresu IP możliwe jest nawiązanie połączenia trwającego dłużej niż 60 min. (dopóki nie zostanie poprawnie przepisany kod CPATCHA). Sprawdzono, że czas ten może przekraczać 180 min.
    W związku z powyższym, bardzo proszę Urząd Komunikacji Elektronicznej o interwencję zmierzającą do wyegzekwowania od spółki Aero2 zaprzestanie łamania wyżej wymienionych punktów Decyzji Rezerwacyjnej.
    Oprócz wskazanych przeze mnie punktów Decyzji Rezerwacyjnej, które spółka Aero2 łamie decydując się na wprowadzenie kodów CAPTCHA do usługi BDI, istnieje szereg niedogodności dla Korzystającego pod warunkiem, że kod CAPTCHA uda się w ogóle wyświetlić, np.:
    1.Nieczytelne kody CAPTCHA – niestety nawet osoby bez upośledzenia narządu wzroku muszą często kilkukrotnie przeładowywać stronę celem wyświetlenia takiego kodu, który da się odczytać.
    2.Większość znanych mi starszych osób korzystających z BDI nie jest w stanie przebrnąć procedury wpisywania kodu, a następnie restartu połączenia internetowego (który jest wymagany, co także nie jest wspomniane w Regulaminie BDI, w szczególności, gdy jednym z urządzeń pośredniczących jest router.
    3. Wpisanie kodu CAPTCHA na urządzeniach wyposażonych w mały ekran dotykowy (telefony komórkowe, tablety) jest znacznie trudniejsze niż na komputerze.

    Bardzo proszę także o potwierdzenie lub zaprzeczenie informacji, że w 2013 r. na pytania Korzystających dotyczących możliwego wprowadzenia kodów CAPTCHA do BDI Urząd Komunikacji Elektronicznej odpowiadał w następujący sposób:
    „Odnosząc się zaś do tego czy wprowadzenie kodu kaptcha naruszy pkt 4. c. c) decyzji wskazać należy, iż decyzja stanowi jedynie, że jakiekolwiek ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla użytkownika korzystającego z dostępu nieodpłatnego nie będą dalej idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkownika korzystającego z usług odpłatnych. Z zapisu tego wynika, że po wprowadzeniu kodu kaptcha dla użytkowników BDI, Aero2 musiałaby zastosować takie kody dla użytkowników korzystających z usług odpłatnych.”;
    natomiast w kwietniu tego roku w odpowiedzi znalazł się identyczny tekst, w którym znalazło się słowo „nie” (w przytoczonym tekście poniżej wyróżnione dużymi literami), które całkowicie zmieniło sens odpowiedzi:
    „Odnosząc się zaś do tego czy wprowadzenie kodu kaptcha naruszy pkt 4. c. c) decyzji wskazać należy, iż decyzja stanowi jedynie, że jakiekolwiek ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla użytkownika korzystającego z dostępu nieodpłatnego nie będą dalej idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkownika korzystającego z usług odpłatnych. Z zapisu tego NIE wynika, że po wprowadzeniu kodu kaptcha dla użytkowników BDI, Aero2 musiałaby zastosować takie kody dla użytkowników korzystających z usług odpłatnych.”.
    Jeśli obie przytoczone przeze mnie odpowiedzi są prawdziwe, proszę o wyjaśnienie kiedy i na jakich warunkach w okresie czerwiec 2013 r. – kwiecień 2014 r. Decyzja Rezerwacyjna została zmieniona.
    Bardzo dziękuję za przyjęcie zgłoszenia, proszę o odpowiedź na wszystkie moje uwagi – w szczególności na te, merytoryczne, dotyczące łamania warunków Decyzji Rezerwacyjnej, które znalazły się w pierwszej części mojej skargi.
    Imię Nazwisko
    adres [trzeba podać, aby zgłoszenie zostało przyjęte-taką przynajmniej dostałem odpowiedź od cik@uke.gov.pl].

    • Kwiecień 10th, 2014 at 14:35 | #13

      Najlepiej jakbyś umieścił to na http://forum.jdtech.pl w dziale CAPTCHA – będzie łatwiej komentować i skorzystać.

    • oleg
      Kwiecień 10th, 2014 at 15:18 | #14

      Podaj adres gdzie to można złożyć, dzięki za prace, musimy działac razem i stanowczą.

      • Skarga do UKE
        Kwiecień 10th, 2014 at 17:30 | #15

        Wysyłamy e-mailem na adres: cik@uke.gov.pl

        Na końcu trzeba podać swoje imię i nazwisko oraz adres.

  6. Artorius
    Kwiecień 10th, 2014 at 12:05 | #16

    Ne je to dobri, Pany !

    Faktycznie zamiast kapcia mogli wprowadzic limit dzienny 1 GB czy 500 MB. Do poczty, pogody, stronek www by starczyło. Gorzej z radiem internetowym, streamingiem, youtube. No ale lepsze to niz kapeć

    • oleg
      Kwiecień 10th, 2014 at 15:27 | #17

      Limitu nie mogą wprowadzić i dobrze bo zaczeło by się od 1Gb na dzien a z każdym miesiacem by zmniejszali ze pod koniec roku daliby pewnie z 100MB .To zła argumentacja , limity są zbyt groźne do wprowadzenia.Zreszto ten internet tak był pomyślany że miałbyc bez limitów a że komercyjni operatorzy nie chcą wprowadzić alternatywy dla aero2 dlatego darmowy internet jest tak popularny, chociaż 200tyś. Uzytkownikow to na ten kraj tak dużo ? Pozatym oprocz plusa inni operatorzy to zachodnie swiatowe firmy , ktore maja w innych krajach taryfy konkurencyjne dla aszego aero , ale tutaj nie chcą ich wprowadzać bo po co ? Lepiej doić polaczków namaksa.

      • spag
        Kwiecień 12th, 2014 at 16:55 | #18

        "zachodnie swiatowe firmy , ktore maja w innych krajach taryfy konkurencyjne dla aszego aero , ale tutaj nie chcą ich wprowadzać bo po co ? Lepiej doić polaczków namaksa."
        Nie przesadzaj tam jest wieksza konkurencja dlatego ceny moga sie wydawac nizsze ale tez wartosc dochodow jest nizsza jesli w europie zachodnie abonament oscyluje za ok 30-50eur plus za telefon placisz samsung s5 w granicach (zalezy od oferty i kraju) np. od 50 eur+ odliczjac rozne cashbacki to jakby porownac dochody 1eur:1 pln bo w europie zachodniej tak przecietnie dochody to pewnie z 1000EUR to abonament powinien byc w tych okolicach 30-50pln telefon tak samo wtedy nikt by nie biadolil o darmowym internecie, ale ze kurs jest 1eur:4pln
        a dochody te nie 1000eur tylko ~1400pln czyli jest roznica ponad 60%, inna sprawa ze 200k osob na doroslych polakow ok dwadziescia kilka mln to jest nic, gdyby aero mialo ponad 1mln aktywnych 24h to mogliby mowic o przeciazeniach i potrzebach ogranicznen

  7. gonzo
    Kwiecień 10th, 2014 at 11:59 | #19

    Widzę, że coś się poprawia w implementacji kapcia – już nie dewastuje aktualnego taba w przegladarce tylko otwiera nowe okno. Tak prymitywne błędy świadczą o chaotycznym działaniu i totalnym olewaniu użytkowników. A niby dlaczego mieliby się nimi przejmować? W usłudze komercyjnej straciliby większość klientów i poszli z torbami – w BDI utrata użytkownika to baba z wozu. Tak wygląda mieszanie biznesu z dobroczynnością:-)

  8. Arek
    Kwiecień 10th, 2014 at 11:05 | #20

    Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić, na jakich zasadach BDI świadczone jest na częstotliwości 900 MHz? Koncecja dotyczy przecież 2570 – 2620 MHz.

    • Kwiecień 10th, 2014 at 14:06 | #21

      Ależ proszę bardzo – jeden klik: http://jdtech.pl/2012/01/aero2-skad-wzial-sie-bez…

      • Arek
        Kwiecień 10th, 2014 at 14:30 | #22

        Dziękuję. W takim razie jak pasmo poniżej 1 GHz ma się do LTE – tzn. jak warunki decyzji rezerwacyjnej na LTE mają wpływać na 900 MHz, w szczególności, czy ów punkt 4, na który wszyscy się powołują ma tu zastosowanie?

  9. nela
    Kwiecień 10th, 2014 at 03:39 | #24

    WARTO PRZECZYTAĆ http://www.bankier.pl/wiadomosc/MIDAS-Zlozenie-ko…

    • Kwiecień 10th, 2014 at 07:42 | #25

      Oni to robią co kilka miesięcy od czasu zakupienia Plusa przez Solorza-Żaka – to jest to przekładanie pieniędzy z kieszeni do kieszeni o którym pisałem tutaj: http://jdtech.pl/2014/04/aero2-to-spolki-powiazan…

  10. ReSu
    Kwiecień 10th, 2014 at 01:15 | #26

    No i zmienili wygląd kodów, plama na tekście powodująca częściowy negatyw, no i teraz oba wyrazy trzeba było wpisać…. 15 minut mojego życia już nikt mi nie odda!! SKANDAL!

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>