Home > Promocje > Testowanie LTE w Play i RedBullMobile przedłużone do odwołania

Testowanie LTE w Play i RedBullMobile przedłużone do odwołania

Logo operatora PlayMam świetną wiadomość dla wszystkich, którzy korzystali z usługi dostępu do Internetu przez LTE w sieci Play i RedBullMobile w taryfach prepaid. Dla przypomnienia operator od około roku oferuje użytkownikom usług przedpłaconych w wybranych taryfach możliwość testowania technologii LTE prawie za darmo i do tego operator chwalił się, że miesięcznie pozwala na przesłanie nawet 200 GB danych, po czym rezerwował sobie prawo do ograniczenia prędkości do 2 Mbit/s.

Od kilku dni obowiązuje nowy regulamin dla taryf Play Online na Kartę 4G LTE, który wprowadza dwie istotne zmiany. Po pierwsze usługa Darmowy Internet LTE jest teraz oferowana do odwołania, a nie tylko do końca roku 2014. Po drugie regulamin nie wspomina o jakimkolwiek limicie prędkości w ramach pierwszcyh 100 GB danych – wcześniej była mowa o 15 Mbit/s. Po trzecie ograniczony został limit: teraz Play gwarantuje jedynie 100 GB miesięcznie, jednak nadal lejek będzie wynosił 2 Mbit/s.

Sieć LTE operatora Play jest nadal intensywnie rozbudowywana, dlatego wydawało mi się logiczne, że oferta opisana powyżej to tylko testy. Wskazywał na to także fakt, że lejek po 200 GB danych w zasadzie rzadko był egzekwowany.

Okazało się jednak, że w ramach wprowadzania nielimitowanych usług abonamentowych w zasięgu technologii LTE w ostatnich tygodniach wiąże się także z przedłużeniem oferty związanej z taryfami przedpłaconymi. To świetna wiadomość dla klientów Play, a jednocześnie znak dla pozostałych operatorów, że konkurencja nie śpi – tu trzeba wspomnieć o tym, że Orange wszystkim użytkownikom abonamentowym także daje nielimitowany transfer LTE – do końca marca 2014 roku.

Na czym polega główna różnica między Play a Plusem? Wczoraj pisałem o problemach z limitem w bezlimitowych usługach Plusa i niejasnych zasadach. Popatrzmy, jak to rozwiązał Play. W regulaminie darmowego internetu LTE jest taki zapis w punkcie 8:

8. Operator dokłada wszelkich możliwych starań w celu zapewnienia jak najlepszej jakości połączenia transmisji danych dla klientów P4. Przez jakość rozumie się tu stabilność połączenia z siecią, prędkość transmisji wysyłania i pobierania danych. W ramach usługi „Darmowy Internet LTE na 30 dni”, w trakcie 30 dniowego okresu ważności usługi, Operator zastrzega sobie prawo do obniżenia prędkości transmisji danych danemu Abonentowi po przekroczeniu przez niego 100 GB transmisji danych. W takim przypadku do końca okresu w którym usługa jest aktywna, Abonent będzie miał możliwość pobierania i wysyłania danych z największą prędkością, jaka jest możliwa do osiągnięcia w danych warunkach technicznych, jednakże nie większą niż 2 Mb/s (górna granica prędkości) w przypadku danych pobieranych, oraz nie więcej niż 348 kb/s (górna granica prędkości) w przypadku danych wysyłanych. Zastrzeżenie to dotyczy wyłącznie sytuacji, w której wyjątkowo intensywne korzystanie z transmisji danych w godzinach największego obciążenia sieci może w istotny sposób wpływać na pogorszanie jakości połączeń transmisji danych dla pozostałych użytkowników sieci.

W skrócie: Bez limitu oznacza tyle, ile da radę sieć, ale co najmniej 100 GB miesięcznie. Po drugie lejek wynosi tutaj 2 Mbit/s dla pobierania danych i 348 kbit/s dla wysyłania.

Jest to zrozumiałem, proste i całkiem fair postawienie sprawy i takie działanie wobec klienta jest dla mnie zrozumiałe. Podobne zapisy znajdują się także w ofertach nielimitowanych abonamentowych, o których będę jeszcze pisał.

Ja tylko liczę na to, że wspomniane w regulaminach odwołanie nie nastąpi zbyt szybko.

Update: Dwa uzupełnienia: regulamin tej promocji dla RBM nigdy nie miał podanej daty granicznej, a na stronie promocji widnieje cały czas informacja „jest ważna do końca 2014 roku”. Spróbuję się dowiedzieć, czy coś więcej wiadomo na ten temat u źródła.

Dokumenty: Regulamin Darmowe LTE w Play, Darmowe LTE w RBM, artykuł o darmowym LTE w Play/RBM na jdtech.pl

Data pierwszej publikacji 2014.10.28
Kategorie:Promocje
  1. Andrzej
    Październik 30th, 2014 at 13:06 | #1

    Jak zamówię karte Redubl to podpisuje sie jakąs umowe przy odbiorze ? Chodzi o pre paid.

    • Październik 30th, 2014 at 13:23 | #2

      Z jednej strony nie – bo to przecież prepaid i niema żadnego zobowiązania. Ale de facto (tutaj oczywiście trochę przesadzam z uściślaniem) "umawiasz" się z operatorem na regulamin usługi regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych.
      Ale w podstawowym tego słowa znaczeniu – nie, nie ma żadnej typowej umowy. Po prostu dostajesz starter tak, jakbyś kupił go w kiosku.

    • t_j
      Październik 30th, 2014 at 18:19 | #3

      Przychodzi koperta, list zwykły do skrzynki, czas oczekiwania ok. tygodnia.

      • prrrrrr
        Listopad 1st, 2014 at 09:25 | #4

        ciekawe czy dane osobowe są przypisane do karty sim (nieoficjalnie)

        • Listopad 1st, 2014 at 12:02 | #5

          Przy zamawianiu online – tak, ale nie odpowiem ci, czy zamówienie przez system online jest równoznaczne z rejestracją.

        • Patryk
          Listopad 2nd, 2014 at 22:02 | #8

          Można wpisywać co się chce, ale oni chyba i tak tego nie trzymają w systemie. Jak się pójdzie do punktu Playa z taką kartą 'z Internetu', to bezradnie rozkładają ręce, że "nic się nie da".

    • gaga
      Listopad 16th, 2014 at 09:21 | #9

      Najkorzystniej poszukać w salonikach prasowych startera RBM z puszką.

  2. t_j
    Październik 29th, 2014 at 20:18 | #10

    Cytat: "Zastrzeżenie to (wprowadzenie lejka – mój dopis) dotyczy wyłącznie sytuacji, w której wyjątkowo intensywne korzystanie z transmisji danych w godzinach największego obciążenia sieci może w istotny sposób wpływać na pogorszanie jakości połączeń transmisji danych dla pozostałych użytkowników sieci". W regulaminie jest mowa o istotnym pogarszaniu jakości połączeń. Czyli jeżeli obciążamy sieć siejąc pakietami (np. torrent) to mogą wprowadzić lejek. Natomiast jeżeli korzystanie nie pogarsza jakości tylko zużywa pasmo (np. ftp) to nie ma podstaw do wprowadzania lejka. To może tłumaczyć brak lejków mimo znacznych przekroczeń teoretycznego limitu.
    BTW po tej wiadomości co niektórych użytkowników LTE w CP chyba po raz kolejny szlag trafia :-)

    • Październik 29th, 2014 at 21:01 | #11

      Sam jestem abonentem Plusa właśnie LTE, ale jeszcze z limitem normalnie. I także mnie zniechęca mnie ta zabawa grupy CP.

  3. Tomecek
    Październik 29th, 2014 at 19:17 | #12

    U mnie (Gdynia) niestety LTE Play ma żenującą prędkość. Modem Huawei E3372 wyciąga ok 7Mb/s, a szkoda, bo oferta bardzo ciekawa :(

    • Październik 29th, 2014 at 20:59 | #13

      Przy jakim poziomie sygnału? Przy LTE jest to dość ważne.

      • Gość
        Październik 29th, 2014 at 23:20 | #14

        u mnie LTE w RBM jak dochodzi do 12 Mb/s to jest bardzo dobrze czasami mam 9Mb/s ale też zdarza się że jest 8 Mb/s to zależy od pory np. gdzieś tak o 19:00 , 21:00 jest szczyt i wtedy tak się dzieje. Miałem 4 miesiące temu w LTE RBM też max do 7Mb/s po dwoch miesiącach predkość wzrosła więc jest to wina przyciętego btsa do 7Mb/s z czasem prędkość sama wzrośnie tak to jest jak powstanie nowy nadajnik z LTE w danej miejscowości bynajmniej ja miałem takie odczucie

        • Patryk
          Październik 30th, 2014 at 10:55 | #15

          U mnie po uwolnieniu limitów prędkość mocno spadła. I to głównie prędkość downloadu, szczególnie w godzinach szczytu to widać – DL 3 Mbps, podczas gdy UL dochodzi do 16 Mbps. Późno w nocy tendencja się odwraca. Wtedy ludzie głównie seedują z tego co zauważyłem.
          Niestety promocja jest popularna i sieć chyba po prostu nie wyrabia; Nawet gdy jesteśmy blisko nadajnika i mamy bardzo dobry sygnał czasem trudno się "dopchać".

          • Październik 30th, 2014 at 11:17 | #16

            Pamiętaj, że to wszystko zależy od konkretnej lokalizacji, tego nie można generalizować.

          • Gość
            Październik 30th, 2014 at 14:05 | #17

            tylko dlaczego ludzie nie czytają umów a potem płacz, że mi tylko wyciąga do 15 Mb/s przecież w umowie RBM tyle ma wyciągać

          • Październik 30th, 2014 at 14:49 | #18

            Pewnie dlatego, że tego limitu już nie ma, choć nie jest to 100% oficjalne.

      • Tomecek
        Październik 30th, 2014 at 15:57 | #19

        Sygnał tylko w zasięgu LTE Play ma 2 lub 3 kreski na 5 możliwych.

        RSSI: -77dBm
        PCI: 124
        RSRQ: -5dB
        RSRP: -103dBm
        SINR: 9dB

        Niestety nie mam możliwości zamontowania zewnętrznej anteny LTE. Czy warto kupić pokojową antenę LTE, np. tą: http://allegro.pl/mocna-antena-pokojowa-premium-l… ? Ma 2 x 14 dBi.

        • Patryk
          Październik 30th, 2014 at 17:22 | #20

          Moim zdaniem pasywna antena pokojowa jest bez sensu. Bez wzmacniacza antena nie da mocniejszego sygnału. Można ją co najwyżej umieścić w takim miejscu, gdzie będzie miała lepszy odbiór, np. na zewnętrznym parapecie.
          Ja używam takiego badziewia – http://allegro.pl/antena-do-huawei-11dbi-gsm-3g-m… i sygnał daje prawie idealny. Podstawka z magnesem, więc w razie czego można szybko zdjąć.

          • Październik 30th, 2014 at 21:10 | #21

            Anten "ze wzmacniaczem" do GSM się w zasadzie nie stosuje, bo to nie jest komunikacja jednokierunkowa – jak w TV, tylko dwukierunkowa. Nie da się tego tak łatwo zrobić, żeby nie zakłócać sieci operatora.

        • Październik 30th, 2014 at 21:08 | #22

          Wątpię, żeby dało to coś więcej, niż wystawienie modemu bliżej okna.

          • Tomecek
            Październik 30th, 2014 at 21:10 | #23

            Ewentualnie mogę kupić przedłużacz USB i zawiesić modem za pomocą przyssawki na samej górze okna. Może to coś da :D

          • Patryk
            Październik 31st, 2014 at 10:27 | #24

            Też da, tylko warunki atmosferyczne mogą zniszczyć modem. Dlatego preferuję tanie kawałki druta z długim kablem, które można do dachu albo rynny przyczepić.

          • t_j
            Październik 31st, 2014 at 21:30 | #25

            Ja na modemie w gnieździe usb mam lepsze parametry niż @Tomecek. Modem na przedłużaczu na parapecie dało warunki jeszcze lepsze. Następnie antena na parapecie dalej lepsze więc na pewno u niego będzie lepiej niż sam modem przy oknie.

          • Październik 31st, 2014 at 22:07 | #26

            O ile antena ma faktycznie jakikolwiek zysk. Niekierunkowa antena wg praw fizyki nie może mieć zysku powyżej 6 dBi (przy założeniu, że jest matematycznie idealna, nie ma strat na kablu i stykach).

          • Pijawka
            Listopad 1st, 2014 at 14:42 | #27

            Ciekawostka techniczna – modem LTE za pomocą kabla USB 85cm podpinam do laptopa i siła sygnału 3 kreski tj. 59% a gdy przepinam do kompa stacjonarnego {metalowa duża obudowa } to siła sygnału max 99% , a modem jest w tym samym miejscu. Trochę to dziwne ….może to kwestia dużej masy metalu – obudowa kompa.

          • Listopad 1st, 2014 at 15:03 | #28

            Wystarczy czasem poruszyć modemem o 1cm, żeby zauważyć się takie różnice. No i zakładam, że mierzysz DOKŁADNIE są samą aplikacją w tej samej wersji.
            Może też to być kwestia zasilania.

          • Pijawka
            Listopad 1st, 2014 at 16:53 | #29

            Może być mniej wydajne prądowo gniazdo USB w laptopie i napięcie siada w modemie LTE i stąd ta różnica….w zasadzie prędkość pobierania jest taka sama w laptopie i w kompie pomimo takiej dość sporej różnicy siły sygnału.

          • Listopad 1st, 2014 at 17:10 | #30

            I to jest najpewniej wyjaśnienie.

          • tentam
            Listopad 2nd, 2014 at 09:59 | #31

            U mnie wszystkie bolączki rozłączania LTE, nie znajdowania/gubienia sygnału, prędkości poniżej krytyki :D zniknęły w momencie podpięcia modemu E398 przez aktywny hub USB. Od blisko roku zapomniałem czym jest kombinowanie co się dzieje z LTE :D Szczególnie, że ten E398 lubi dużo prądu :)

          • Pijawka
            Listopad 2nd, 2014 at 10:13 | #32

            Muszę koniecznie zakupić aktywny hub USB – dzięki kolego za ten komentarz….

          • Patryk
            Listopad 2nd, 2014 at 22:00 | #33

            A ja ostatnio podłączyłem modem (właśnie E398) bezpośrednio do laptopa, sygnał mniej więcej taki sam jak na gołym PC (po odpięciu anteny) a prędkość prawie dwa razy wyższa (niż ta osiągana na PC z anteną). To samo pomieszczenie, taki sam soft. Jest więc dużo czynników, a nawet bardzo niewielkie zmiany mogą diametralnie zmienić sytuację.

          • Listopad 3rd, 2014 at 09:36 | #34

            To może być problem związany z emisją zakłóceń z PCta. Wystarczy jakiś otwór w obudowie PCta.

          • Patryk
            Listopad 3rd, 2014 at 15:09 | #35

            Możliwe, ale modem jest ok. metra od obudowy. Jak znajdę chwilę to porobię jakieś próby i pomiary, przynajmniej dopóki nie kupuję nowego routera.

          • Listopad 3rd, 2014 at 15:38 | #36

            Wiesz, jeżeli otwór jest wystarczająco duży w obudowie, to tam w środku może być emitowane nawet kilkanaście W w postaci fal radiowych, a modem emituje sygnał o mocy dziesiątych części W.

          • dwenfih
            Listopad 26th, 2014 at 15:00 | #37

            Dasz jakieś źródło do poczytania? :)

          • Listopad 26th, 2014 at 20:35 | #38

            Ja to wiem z fizyki, eksperymentów na wydziale, jakie robiliśmy oraz… praktyki.
            Wiele razy pomagając przy instalacji Aero2 miałem takie przypadki, że modem podłączony bezpośrednio nie widział sieci, a po odsunięciu od obudowy (przedłużacz) problem znikał już w odległości kilku cm. Zbliżenie ponowne (już na przedłużaczu) powodowało ponowny zanik lub spadek sygnału.

  4. Patryk
    Październik 29th, 2014 at 10:38 | #39

    Bardzo miła niespodzianka. Będę dalej doładowywał kartę z RBM i korzystał, choć od jakiegoś czasu w mojej okolicy sieć jest już mocno obciążona i mimo bardzo dobrego sygnału rzadko dobijam do 20 Mb/s.

    • Gość
      Październik 29th, 2014 at 23:12 | #40

      20 Mb/s to bdb wynik ja czesto dochodze do 10Mb/s, albo 11 Mb/ tylko ze to dziwne bo RBM ma w umowie działanie max do 15 Mb/s

  5. jonny
    Październik 29th, 2014 at 10:26 | #41

    może lineczka pod artykułem do pierwotnego artykułu do lte w RBM?

  6. sergeron
    Październik 29th, 2014 at 00:54 | #43

    Właśnie dzisiaj kupiłem starter RBM i doładowanie 50 zł, więc będę testował. Na razie tylko telefon w tetheringu,ale pewnie niedługo jakiś modem LTE będzie trzeba kupić.

    • gość
      Październik 29th, 2014 at 05:59 | #44

      A jak podlacze modemem LTE w miejscu gdzie mam tylko 3G to będę mógł jakoś komfortowo korzystać z usługi? Czy LTE już nie ma kompatybilności wstecz?

      • sergeron
        Październik 29th, 2014 at 09:01 | #45

        3G będzie działać, ale ta promocja z darmowym 100GB działa tylko na LTE, więc będzie ci brało środki z pakietu internetowego lub z konta (lub w RBM będzie działać bardzo wolno jak nie masz pakietu, bo tam za internet się nie płaci, ale za to ma bardzo wolny lejek).

        • użytkownik
          Październik 29th, 2014 at 09:44 | #46

          to tak jak np. kupisz sobie ferrari i bedziesz chciał nim jeździć po lasach i błotach tak jak jeździ się jeepem nie da rady… musisz mieć odpowiednią nawierzchnie i dostęp do niej żeby móc cieszy się z szybkiej jazdy.

          • Październik 29th, 2014 at 09:59 | #47

            Ale muszę przyznać, że narożnik ferrari wystający z jakiegoś bagna w lesie ma jakiś swój koloryt :)

      • Październik 29th, 2014 at 09:58 | #48

        99% modemów LTE na rynku obsługuje wszystkie technologie: 2G, 3G i LTE. Były pojedyncze modele, które miały tylko LTE (do dziś na rynku jest oferowany przez CP zestaw IDU-ODU, który nie ma 2G ani 3G, w testach rozruchowych sieci LTE także był taki modem – opisywałem go na blogu w 2011).
        Ale trzeba pamiętać o tym, że korzystając z technologii 2G i 3G nie korzystasz z promocji opisanej powyżej – 100GB może wykorzystać TYLKO w zasięgu LTE tylko korzystając z tej technologii.

    • Październik 29th, 2014 at 09:54 | #49

      Ja używam tego właśnie w telefonie, ale akurat mam to nieszczęście, że jestem… poza zasięgiem LTE Play przez jeszcze kilkanaście dni.

      • Piotr
        Październik 30th, 2014 at 10:24 | #50

        @Kuba Czy myślałeś o zrobieniui testu lub po prostu wskazaniu telefonów i tabletów z Chin, które obsługiwałyby "polskie" LTE ?

        • Październik 30th, 2014 at 10:30 | #51

          Testy – łatwo powiedzieć – kto mi da te telefony do testów, bo przecież nie kupię ich wszystkich :) Zwłaszcza, że co kilka dni pojawia się nowy model…
          Raczej mogę napisać poradnik, jak czytać specyfikację w celu ustalenia, czy będzie działać. (w skrócie – muszą mieć w tej chwili LTE 1800 MHz FDD – w przyszłości ewentualnie 800 FDD i 2600 FDD).

          • Piotr
            Październik 31st, 2014 at 13:23 | #52

            No właśnie o to mi chodzi. W tej chwili spora część operatorów oferuje w przystępnej cenie dostęp poprzez LTE i myślę, że tamat mógłby być dość ciekawy. Chodzi mi głównie o to na co zwracać uwagę przy zakupie telefonu lub tabletu i jaki byłby koszt takiego urządzenia.

  7. Jasiuu
    Październik 29th, 2014 at 00:11 | #53

    Zapis o bezterminowości był w regulaminie już miesiąc temu. Nie wydaje mnie się, żeby zmiana zapisu regulaminu wydłużała ważność promocji, wręcz przeciwnie, może być w każdym momencie zakończona.

    • Październik 29th, 2014 at 09:54 | #54

      Tak, wiem, że ten zapis jest od kilku tygodni, tylko nikt tego wcześniej nie zauważył.
      Wątpię, żeby operator zmienił regulamin tylko po to, żeby zamknąć z dnia na dzień – Play takich ruchów nagłych nie robi patrząc z doświadczenia, a na pewno ogłosi to z wyprzedzeniem. Play mimo wszystko świeci zwykle (choć nie zawsze) pozytywnym przykładem na rynku telko.

      • Tomek
        Październik 29th, 2014 at 11:34 | #55

        W regulaminie RBM z 2013 r. też jest informacja "do odwołania". Na stronach RBM w opisie usługi wyraźnie napisane że do 2014.12.31. Oby promocja została przedłużona.

        • Październik 29th, 2014 at 12:33 | #56

          Jeżeli Play to wydłużył, to RBM też. Mam nadzieję, że jednak dłużej, niż do końca roku.

  8. Grimmer
    Październik 28th, 2014 at 23:27 | #57

    Przedłużyli? Jakby zrobili to miesiąc temu to już bym siedział na Play LTE ale wstrzymał mnie fakt, że miało być tylko do końca roku. Jak sądzicie, warto inwestować teraz w modem LTE + kartę z Playa?

  9. BaSE-X
    Październik 28th, 2014 at 22:27 | #59

    a ja znalazłem innyi zapis w regulaminie RBM o limicie prędkości 15 Mb/s. Punkt 6 regulaminu.
    http://www.redbullmobile.pl/fileadmin/files/pdf/R…

    • Październik 28th, 2014 at 22:29 | #60

      Ale w kontekście http://jdtech.pl/2014/07/play-i-rbm-znikaja-ogran… i z praktyki (także mojej, korzystam z RBM) – tego limitu już nie ma.

      • BaSE-X
        Październik 28th, 2014 at 22:35 | #61

        mi chulał RMB czasami do 50Mb/s a teraz robie test na 4 stronach i nie chce przekroczyć 15Mb/s

        • Październik 28th, 2014 at 22:37 | #62

          Sprawdź nocy a nie w godzinach szczytu (jak teraz np.), a w przypadku speedtest.net – wybierz serwer SkyNet DC w Warszawie.

  10. BaSE-X
    Październik 28th, 2014 at 22:19 | #63

    opiszcie jeszcze jak to wygląda w Orange z tym LTE niby bez limitu. Mam ofertę "Nowy BE Mini 3" i chciałbym wiedzieć co i jak

    • Październik 28th, 2014 at 22:28 | #64

      To kwestia wczytania się w regulaminy – artykuł już jest na tapecie, ale nic nie będę pisał na szybko, to musi być rzetelna informacja.

  11. gaga
    Listopad 8th, 2014 at 19:21 | #65

    o ile pamiętam to 9,99 pln

  12. Patryk
    Listopad 13th, 2014 at 11:43 | #66

    Limit jest wyższy, ja mam w tym momencie 260 na liczniku i nie ma lejka.
    Zgodzę się za to, że oferta jest mniej atrakcyjna, ale to dlatego, że dużo ludzi tego teraz używa. W godzinach szczytu (a u mnie osób na LTE jest cała masa) DL potrafi spaść do 1 Mbps. Nawet UL zszedł poniżej 10 Mbps. Paradoksalnie wolałbym jakieś limity albo nowy nadajnik, bo moja komórka jest zapchana po brzegi :/

  13. Listopad 13th, 2014 at 12:25 | #67

    Dla mnie brak limitu prędkości i daty wyłączenia to korzyść. Limity po 100 GB włączają i tak dość rzadko.

  14. gaga
    Listopad 14th, 2014 at 21:57 | #68

    No to u mnie zdecydowanie się poprawiło. DL dochodzi do 37Mb/s a w najgorszym razie jest taka jak wtedy kiedy był lejek do 15Mb/s. Limity danych nie interesują mnie, gdyż miesięcznie używam poniżej 50Gb (nie jestem wampirem ;-)

  15. Listopad 13th, 2014 at 12:49 | #69

    Sieć będzie się powoli wysycać, ale w drugiej strony trwa jej rozbudowa, a będzie trwało zagęszczanie i zwiększanie pojemności.

  16. tweety
    Grudzień 12th, 2014 at 14:11 | #70

    kto wie czym się różnią te funkcje na play24? " Darmowy Internet LTE – Starter 9 zł" nie chodzi mi tutaj o starter :) tylko o usługe "Darmowy Internet LTE na 30 dni" bo mam dwie takie opcje na play24 czytają regulamin to chyba niczym się nie różnią ?

  17. tweety
    Grudzień 13th, 2014 at 02:14 | #71

    hmmm… no ja 3 dni temu aktywowałem LTE bez problemu

  18. Grudzień 14th, 2014 at 18:48 | #72

    Ale o czym ty mówisz? Regulaminy zmienili, czy o jakiejś nowej usłudze?

  19. jan
    Grudzień 13th, 2014 at 09:35 | #73

    Wiadomo może już coś oficnalnie czy Play i RBM będą kontynuować swoją promocję po 31.12.2014?

  20. tweety
    Grudzień 13th, 2014 at 14:15 | #74

    mi się wydaje, że to się może stać w bardzo bliskiej przyszłości dlatego, że PLAY wprowadził dużo nowych promocji na LTE (nie tak korzystnych jak free LTE na 30 dni)

  21. Grudzień 14th, 2014 at 18:50 | #75

    Nie będzie takich informacji oficjalnie.

  22. t_j
    Grudzień 13th, 2014 at 19:47 | #76

    Skończcie wymyślać. Okres testowy zmieniono na 'do odwołania' ze względu że konkurencja oferuje kilka miesięcy za darmo. Więc po skończeniu ludzie przeszli by do konkurencji zamiast kontynuować w plaju w postaci umowy od początku płatnej. tak jak obecnie powinno być jeszcze do połowy przyszłego roku.

  23. Grudzień 14th, 2014 at 18:41 | #77

    A to ciekawe – korzystam z RBM i nie mam takiego wyboru.

  24. @@@
    Grudzień 30th, 2014 at 22:52 | #78

    Skad masz takie informacje ?

  25. buzz
    Grudzień 31st, 2014 at 11:30 | #79

    Jak aktywuje dzisiaj, to będę miał przez kolejne 30 dni neta?

  26. Grudzień 31st, 2014 at 11:47 | #80

    A jak ostatecznie brzmi ta informacja, bo ja nie rozumiem – promo (jakkolwiek to nazwać) LTE będzie działać w styczniu i potem, czy nie?

  27. Grudzień 31st, 2014 at 11:50 | #81

    Tak, choć wiele wskazuje na to, że jutro i później też będzie można skorzystać z tej oferty.

  28. buzz
    Grudzień 31st, 2014 at 19:14 | #82

    To czemu miało to służyć zamiast "do końca 2014r." na "do odwołania"?

    Kupiłem modem za 200zł, żeby korzystać i sie okazuje, że miesiąc potestowałem… Niesmak pozostaje.

  29. joł
    Grudzień 31st, 2014 at 19:15 | #83

    to w Play też kończy się promocja ?

  30. buzz
    Grudzień 31st, 2014 at 19:27 | #84

    Jeszcze jedna sprawa, po 1 stycznia to znaczy, że od 2 stycznia? Bo wcześniej pisali, że do końca roku a koniec roku jest 31 grudnia ;]

  31. t_j
    Styczeń 1st, 2015 at 00:46 | #85

    Nie dość ze cały czas działa to jeszcze przyspieszyło!

  32. Styczeń 4th, 2015 at 14:28 | #86

    Ryzyko niewielkie – 9 PLN to nie jest 50 miesięcznie przez dwa lata :) Poza tym puszka też jest do wypicia.
    Ja ciągle tę usługę widzę, ale mam ją aktywną po prostu.

  33. Ty masz to
    Styczeń 9th, 2015 at 21:07 | #87

    Ja aktywowałem Red Bull Mobile 9 PLN z puszką przedwczoraj. Następnie doładowałem za 50 PLN i aktywowałem Darmowy LTE. Śmiga bez problemu z modemem ZTE MF823. Jak długo pociągnie – zobaczymy. Mam nadzieję, że co najmniej te trzy miesiące ważności konta.

  34. Styczeń 4th, 2015 at 15:56 | #88

    Może po prostu nie znają centralnej polityki firmy? Do dziś w salonach mówią na przykład, że modemy w zestawach startowych prepaid są z simlockami…

  35. Styczeń 4th, 2015 at 23:28 | #89

    To się niestety często zdarza.

  36. Patryk
    Styczeń 5th, 2015 at 12:56 | #90

    1. stycznia doładowałem konto RBM (LTE miałem włączone jeszcze w grudniu) i na saldzie pokazuje że wszystkie połączenia z transmisją danych miałem za darmo. Jeszcze sprawdzę co się stanie jak się usługa skończy, ale podejrzewam że dalej będzie tak samo działało.

  37. Styczeń 9th, 2015 at 22:39 | #91

    Ale co było inaczej, bo nie rozumiem?
    "jak się skończy" – kolega mówi o 30 dniach trwania jednorazowej aktywacji.
    Jak masz stary starter, to masz stara taryfę i już – nie ma żadnych wątpliwości tutaj.

  38. Styczeń 10th, 2015 at 00:13 | #92

    Pogubiłem się, co chcesz dezaktywować.
    "Darmowe LTE" to jest osobna opcja, która powoduje, że ruch w LTE nie jest naliczany i pobierany z pakietów. Nic więcej. Pakiet danych i tak musisz jakiś mieć.

  39. gaga
    Styczeń 12th, 2015 at 07:54 | #93

    Uwaga, bo pojawiły się nowe startery RBM z puchą, ale ich doładowanie 50 zł przedłuża tylko na 100 dni, a nie jak wcześniej na 150 dni.

  40. Styczeń 10th, 2015 at 14:42 | #94

    1. Nie da się dezaktywować usługi. Musi się sama wyłączyć po 30 dniach.
    2. Tak, zacznie ci zjadać środki z konta. Nie pilnujesz – nie masz. Operator powiadamia w momencie wyłączenia, że już nie masz aktywnej te usługi.

  41. gaga
    Styczeń 12th, 2015 at 07:50 | #95

    Ale jaka to konkurencja? Ja ładuję 50 zł na 5 miesięcy aktywnego konta RBM (stara taryfa z puszką) i mam LTE za free i praktycznie bez limitu miesięcznego. A w Orange zabuliłbym za ten okres 150 zł !
    Nie ładuję też skarbonki dla operatora, gdyż te 50 zł zużywam na karmienie chomika, 3gry.pl…. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? ;-)

  42. gaga
    Styczeń 12th, 2015 at 20:10 | #96

    Pojawiły się po kwietniu 2014, bo wcześniej kupiłem ze starą taryfą. A co masz robić? No chyba upić się z rozpaczy puszką bula ;-)

Strony komentarza
1 2 3 4016
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>