Home > Wiadomości > Plus chwali się zasięgiem LTE dla 80% ludności Polski

Plus chwali się zasięgiem LTE dla 80% ludności Polski

Logo PlusRozpoczynając nowe wydanie kampanii reklamowej Zmień Internet domowy na Plusa! operator pochwalił się, że sieć w technologii LTE obejmuje już 80% ludności Polski według danych na 31 stycznia 2015. To wciąż najlepszy deklarowany wynik wśród operatorów. Pozostali żwawo przekroczyli już około 60% i szybko rozbudowują swoją infrastrukturę. Wygląda na to, że właśnie dzięki konkurencji rozbudowa sieci Plus/CP gwałtownie przyspieszyła w ostatnim czasie.

Z punktu widzenia klienta gonitwa w kwestii zasięgu jest bardzo pozytywnym zjawiskiem – najwięcej o rozbudowie sieci pisze ostatnio Play regularnie podając listy nowych miejscowości objętych zasięgiem. Jak widać Plus postanowił podtrzymać swój wizerunek lidera. W końcu to właśnie Plus posiada potencjalnie najszybszą technologię zapewniającą do 150 Mbit/s.

To co niepokoi, to… proponowanie klientom zastąpienie posiadanych innych stałych łącz ofertą PowerLTE Plusa. Jak już wielokrotnie ostrzegałem NIGDY nie można traktować ŻADNEJ usługi komórkowej jako bezpośredniej alternatywy dla stałych łącz kablowych ze względu na mniej lub bardziej ukryte limity transferu danych – także w ofertach reklamowanych jako pozbawione limitów.

Plus jest tu szczególnie zasłużony, gdyż jako pierwszy w ofertach bez limitu zaczął bardzo ostro egzekwować zapisy regulaminowe pozwalające na ograniczanie szybkości nawet do poziomu kilkunastu kbit/s stosunkowo szybko po przekroczeniu pakietu gwarantowanego. Wiele osób o tej możliwości dowiaduje się dopiero, gdy do tych limitów dojdą, zwykle wiele dni po 7-dniowym okresie próbnym. O tych ograniczeniach nie ma słowa w reklamach ani ofercie – sam regulamin także bardzo niejasno to opisuje. Nie dziwią więc rozgoryczeni klienci ograniczonej usługi „bezlimitowej”.

Kategorie:Wiadomości
  1. monet
    Luty 20th, 2015 at 06:40 | #1

    A jak jest w innych krajach z tymi limitami transferów? Bo może u nas to tylko taki okres przejściowy, bidny kraik na dorobku, a może w takich Niemczech nie mają tych problemów? Jeśli tak to i u nas z roku na rok powinno być lepiej. Z innej beczki: na ile połączenia komórkowe są bezpieczne? Taki artykuł mi dzisiaj wpadł w oko https://firstlook.org/theintercept/2015/02/19/gre…

    • mnk
      Luty 20th, 2015 at 08:57 | #2

      Np w T-Mobile USA wołają sobie 30$ za 3GB. W dzisiejszym kursie to około 110zł. U nas wbrew pozorom nie jest rak źle i to co płacimy to marne grosze. Poza tym mamy jedne z najtańszych usług telekomunikacyjnych w Europie, a patrząc na to że mamy ogólnopolski zasięg trzech sieci i jedna korzystająca z ich wszystkich to się zastanawiam na czym zarabiają ci operatorzy. Akurat jest aukcja LTE 800/2600. Zobacz jakimi tam kwotami manewrują. A to jest tylko koncesja. Budowa sieci to może nawet 3-4 razy tyle co teraz zapłacą.

      • mnk
        Luty 20th, 2015 at 10:55 | #3

        a i jeszcze dodam, że np. w USA 2G poza miastem to jakiś cud, a u nas marudzimy jak nie ma 3G, albo nawet jak nie ma LTE. Prawie w każdym zakątku Polski złapiemy 3G któregokolwiek operatora. Nawet Play już wyszedł poza miasta i stawia maszty w większych wioskach, ale oczywiście zaraz pojawia się ciemnota i blokuje budowy masztów, bo "kury sie przestano nieść", "cena gruntów spadnie", ale nieważne, że obok stoi maszt innych operatorów obwieszony antenami jak choinka na święta. Nowy maszt – NIE!!! Przecież to konstrukcja promieniuje, a nie anteny!

        • Luty 20th, 2015 at 11:06 | #4

          USA to jednak wielki kraj (choć Rosja większa) i nie ma ani potrzeby (często mało zaludnione obszary), ani możliwości zapewnienia zasięgu na terenie całego kraju – gdzie w Polsce mamy zasięg 2G w całym kraju i 3G już też osiąga podobne wyniki. Protesty przeciwko budowie masztów uważam za… bezsensowne i bezpodstawne – no chyba, że protestują osoby, które telefonów nie posiadają wcale…

          • mnk
            Luty 20th, 2015 at 11:33 | #5

            przy takich ostrych normach jakie mamy to głupota protestować przeciwko stacjom bazowym. Jak u nas U2100 sieje zasięg do około 5km, tak np. w Niemczech sieje do 10km. Im niższe normy tym lepiej dla użytkowników, bo mniej klientów jest na danym sektorze dzięki czemu można uzyskiwać wyższe prędkości. Gorzej dla operatora, bo musi nastawić od groma tych stacji, a mimo to mamy i tak tanie usługi. Natomiast uważam, że poza miastami (na trasach) powinny być podwyższone normy, ponieważ często można doświadczyć braku zasięgu między stacjami tak na długości 100-200 metrów lub na tyle słaby zasięg, że nic się nie da robić. Najlepiej gdyby zostały zwiększone na tych sektorach, które sieją zasięg na trasę. Była jakiś czas temu informacja, że normy mogą zostać zwiększone: http://www.telepolis.pl/wiadomosci/jest-szansa-na… ale nie wiadomo co z nimi będzie. Np. w Wielkiej Brytanii mają takie normy i przez to rzadziej rozstawione stacje, że prędkość 0.5Mb/s to cud, a u nas dają to za darmo.

          • Luty 20th, 2015 at 12:55 | #6

            To kolejny ciekawy temat na artykuł. Zastanawiam się jak do niego podejść – lekko, czy technicznie :)

          • gonzo
            Luty 21st, 2015 at 07:31 | #7

            jedno nie wyklucza drugiego – jak w Stanach :-)

    • Luty 20th, 2015 at 10:03 | #8

      Tak samo jak u nas lub gorzej – w USA komórkowy internet LTE bez limitu często oznacza 5 GB, po czym jest wrzucany FUP – ale nie ma było nigdzie zapisanego w umowach "jasno" jak u nas. Awantura trwa, batalie sądowe też.
      Co do bezpieczeństwa – zawsze można użyć VoIP po VPN do zaszyfrowania połączenia. Gołe rozmowy są całkiem bezpieczne, ale działania jak to opisane wyżej uważam za… skrajne i nienormalne, ale tak działają wywiady.

    • Adam
      Luty 20th, 2015 at 16:42 | #9

      W niemczech musisz rejestrować internet na kartę by cie mogli zamknąc za torenty. Już lepiej mieć power lejek i używać torrenta do woli

      • t_j
        Luty 20th, 2015 at 19:30 | #10

        Tym postnaziolkom we łbach się poprzewracało żeby rejestrować ofertę na kartę.

        • Luty 20th, 2015 at 21:43 | #11

          W większości krajów tak jest.

          • Adam
            Luty 21st, 2015 at 09:27 | #12

            Tylko w tych, które są cięte na piractwo ;p

          • t_j
            Luty 21st, 2015 at 21:29 | #13

            To wypacza sens istnienia oferty na kartę a konkretnie oferty nieabonamentowej.

          • Luty 22nd, 2015 at 01:38 | #14

            Nie, właśnie monitorowanie abonentów jest normą. Sensem prepaida jest to, że nie płacisz stałego abonamentu i nie żądają zdolności kredytowej – nie ma tam w założeniach żadnych spraw związanych ze sposobem uzyskania dostępu do sieci.

  2. mario
    Luty 18th, 2015 at 19:42 | #15

    To jest pod mapa zasięgu cyfrowy polsat .powiem ,że jest się czym pochwalić.

    Już 66.7% mieszkańców Polski znajduje się w zasięgu najszybszego mobilnego Internetu na świecie – Internetu w technologii LTE, a 99.6% mieszkańców Polski ma dostęp do superszybkiego Internetu Cyfrowego Polsatu – HSPA+. Rozwijamy się dla Was!

    Cyfrowy Polsat – jesteś w naszym zasięgu!

    Nowe miejscowości w zasięgu Internetu Cyfrowego Polsatu:
    Suwałki, Zambrów, Sochaczew, Cieszyn, Kluczbork, Ustka, Tomaszów Lubelski, Nowa Sól, Lubliniec, Brodnica.

    • MARIO
      Luty 24th, 2015 at 20:15 | #16

      A TO JUŻ PO ZMIANACH Z DNIA DZISIEJSZEGO ZE STRONY CYFROWY POLSAT .Już prawie 80% mieszkańców Polski znajduje się w zasięgu najszybszego mobilnego Internetu na świecie – Internetu w technologii LTE, a 99.6% mieszkańców Polski ma dostęp do superszybkiego Internetu Cyfrowego Polsatu – HSPA+. Rozwijamy się dla Was!

      Cyfrowy Polsat – jesteś w naszym zasięgu!

      Nowe miejscowości w zasięgu Internetu Cyfrowego Polsatu:
      Suwałki, Zambrów, Sochaczew, Cieszyn, Kluczbork, Ustka, Tomaszów Lubelski, Nowa Sól, Lubliniec, Brodnica. CZYLI TROCHĘ SIĘ ZMIENIŁO w treści. pozatym przybyło co mało kto wie kilka tych samych co kiedys dawno nowych miejscoswoci . A MAPA JAK BYŁA TO JAKOŚ RÓZNICY NIE WIDZĘ , chyba ,że się ja mylę.

      • Luty 24th, 2015 at 20:23 | #17

        Wiadomości PR i mapy nie są aktualizowane synchronicznie, więc brak zmian na mapie mnie nie zaskakuje.

  3. mario
    Luty 18th, 2015 at 19:28 | #18

    Kto jaki ma zasięg LTE to mozna porównać na mapkach operatorów.Na dzień dzisiejszy to PLAY ma zaktualizowaną mapkę.i najwiekszy zasięg LTE.

  4. Adam
    Luty 18th, 2015 at 09:37 | #19

    Co to za idiotyczna miara zasięgu ten % populacji. Zasięg powinno się mierzyć w % powierzchni kraju, osobno dla wewnątrz i na zewnątrz budynków. W końcu to internet mobilny, a nie stacjonarny, którego używamy tylko w miejscu zamieszkania.

    • gonzo
      Luty 18th, 2015 at 10:27 | #20

      Bardzo trafna uwaga. Przy takim bredzeniu człowiek zawsze się zastanawia czy to w firmie wypuszczającej te dymy pracują debile czy też może traktują odbiorców jak debili. W każdym z tych przypadków rozsądek nakazuje trzymać się od nich z daleka :-)

    • Luty 18th, 2015 at 10:36 | #21

      Obie metody mają swoje wady. Procent ludności pokazuje, jaka jest przydatność dla ludzi. A kogo obchodzi zasięg dla komarów na mokradłach i np. na Pustyni Błędowskiej?
      A sensu podawania wewnątrz budynków też nie widzę – a o jakich materiałach mówimy? Trzeba by osobno dla drewnianych, ceglanych, żelbetowych i tych z kratami w oknach…

      • gonzo
        Luty 18th, 2015 at 10:48 | #22

        przyznasz jednak że w okolicach atrakcyjnych turystycznie, w tym np w zakomarzonych rozlewiskach Narwi popularnych wśród bird-watchers, zainteresowanych odbiorców jest więcej niż populacja stałych mieszkańców.

      • Adam
        Luty 18th, 2015 at 10:49 | #24

        % populacji wskazuje przydatność w roli internetu STACJONARNEGO ale nie mobiknego! LTE to internet mobilny i z definicji jako mobilny powinien być używany w różnych miejscach, a nie tylko tam gdzie dużo osób jest zameldowanych….. Mówienie o % populacji jest bez sensu, powIerzchnia to sesnowna miara, bo człowiek może czasem opuszczać swoje miejsce zamieszkania ;p Co z tego że jest te 80% populacji, jak jadąc z Warszawy do Krakowa ma się LTE przez MNIEJ niż 80% trasy!?

        A co do zasięgu wewnątrz budynków to ma on sens, operatorzy z powodzeniem zamieszczają tego typu zasięg na swoich mapach, mimo braku wiedzy o materiałach użytych do ich budowy. I to % powierzchni oznaczony w ten sposób na mapie powinien być brany jako "% powierzchni wewnątrz budynków".

        • Luty 18th, 2015 at 11:21 | #25

          Nie ma oczywistych norm, które to ustalają i każdy operator liczy to trochę inaczej. Takie zasady musiałoby narzucić UKE.

  5. Ośołek
    Luty 18th, 2015 at 01:41 | #26

    W nawiązaniu do informacji przekazywanych w raportach okresowych, Zarząd Midas S.A. ("Spółka") informuje, że w dniu 13 lutego 2015 r. otrzymał informację od Zarządu Aero2 Sp. z o.o. ("Aero2") o podjęciu w dniu 12 lutego 2015 r. decyzji o utworzeniu odpisu aktualizującego wartość rezerwacji częstotliwości z zakresu 2570-2620 MHz, udzielonej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ("Prezes UKE") Aero2 decyzją rezerwacyjną z dnia 10 listopada 2009 r., zmienioną decyzją Prezesa UKE z dnia 4 września 2012 r. Odpis aktualizujący wartość bilansową aktywów trwałych ("Odpis") dokonany zostanie w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym grupy kapitałowej Midas S.A. ("Grupa") za rok 2014 i tym samym obciąży skonsolidowane wyniki operacyjne Grupy za 4 kwartał 2014 roku. W konsekwencji dokonanego Odpisu (w wyniku którego wartość ww. aktywów wyniesie zero złotych), skonsolidowany wynik operacyjny Grupy za rok 2014 zostanie obciążony kwotą 126,4 mln zł, a skonsolidowany wynik netto Grupy kwotą 104,9 mln zł. Odpis traktowany jest jako zdarzenie mające charakter jednorazowy i niegotówkowy. Zarząd Spółki podkreśla, że zdarzenie nie ma wpływu na działalność operacyjną, gdyż na dzień dzisiejszy częstotliwość z zakresu 2570-2620 MHz nie jest wykorzystywana do wytwarzania pojemności sieci udostępnianej kluczowym klientom Grupy. Zarząd Spółki podkreśla również, że opisywane zdarzenie nie jest tożsame ze zrzeczeniem się przez Aero2 lub cofnięciem spółce Aero2 prawa do opisywanej częstotliwości. Odpis dotyczy wartości księgowej w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym Grupy posiadanej przez Aero2 rezerwacji częstotliwości z zakresu 2570 2620 MHz i jest dokonywany głównie w związku z niespełnieniem zobowiązania opisanego w części II pkt. 2 decyzji rezerwacyjnej z dnia 10 listopada 2009 r., zmienionego następnie decyzją Prezesa UKE z dnia 4 września 2012 r. oraz w wyniku okresowej oceny aktualnych możliwości wykorzystania rezerwacji częstotliwości.

    Zarząd Spółki informuje jednocześnie, iż w ramach prowadzonych analiz dotyczących form zaangażowania Spółki w "Projekt 800", uwzględniana jest także efektywna możliwość zagospodarowania pasma z zakresu 2570 2620 MHz.,

    • Luty 18th, 2015 at 10:32 | #27

      Najlepsze jest to o "projekt 800" – nikt nie wie, co to jest…

      • Average Joe
        Luty 18th, 2015 at 11:14 | #28

        Jestę Snołdenę:
        [google.com/#q="Projekt+800"+site:midasnfi.pl]:
        [midasnfi.pl/resources/document/okresowe/2014/Skonsolidowany_raport_kwartalny_QSr_III_2014_-_Midas_SA.pdf]
        [midasnfi.pl/resources/document/prezentacje/Prezentacja_Zarzadu_Midas_S_A_-_III_kwartal_2014.pdf]
        [midasnfi.pl/resources/Raport_biezacy_nr_26.2014.pdf]
        "„Projekt 800” rozumiany jako inwestycja w infrastrukturę związaną z szerokopasmowym mobilnym dostępem do Internetu z wykorzystaniem częstotliwości 800 MHz i pozyskanie prawa do częstotliwości 800 MHz"

        • Luty 18th, 2015 at 11:20 | #29

          O którą to częstotliwość nie wystąpili. Dlatego nie wiadomo dokładnie co pod tym rozumieją.

  6. mnk
    Luty 17th, 2015 at 09:28 | #30

    Pani w reklamie pokazuje rzeszę klientów, którzy korzystając z (nie)limitowanego internetu Plusa mają ochotę wstać i wyjść. Albo może na lejku włączyła ściąganie mp3 i wyszła robić obiad. Albo poszła po ofertę innej sieci haha :D

  7. Average Joe
    Luty 17th, 2015 at 06:02 | #34

    Wdzięczni użytkownicy Aero2 BDI będą walić do salonów Plusa drzwiami i oknami.

    Mówię poważnie – otwórzcie Plusalony całodobowo 7 dni w tygodniu.

  8. Luty 17th, 2015 at 11:20 | #35

    Oczywiście, że są: http://www.plus.pl/internet-na-karte – 100 PLN daje 30 GB w aktualnej promocji. Jest także zestaw z MF823 za 279 PLN…

  9. Luty 17th, 2015 at 20:17 | #36

    Wiesz, na czym mam się opierać jak nie na deklaracjach operatorów? Nie moja wina, że nie publikują tego w tym samym dniu :) 130 miejscowości można czasem pokryć kilkoma stacjami bazowymi (jedna znana mi lokalizacja obejmuje 24 wsie – dlatego liczby wskazujące na adresy są bez większego znaczenia). Procentowe pokryci ludnościowe to już dość konkretna wartość, choć i tak większość zainteresowana jest tak na prawdę tym, czy "u mnie działa", czy też nie.

  10. mario
    Luty 18th, 2015 at 20:40 | #37

    prosze o podanie tych nowych miejscowości .

  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>