Aero2 – promocyjny pakiet testowy
Użytkownicy Aero2 mają od niedawna kilka nowych możliwości. Po pierwsze nie trzeba już rozłączać i łączyć się ponownie po wpisaniu kodu CAPTCHA. Po drugie pojawiła się promocja: można teraz zamawiać bezpłatny pakiet testowy 2GB ważny 20 dni i zapewniający transmisję z prędkością do 5 Mbit/s (wcześniej: 1 GB na 10 dni z prędkością do 3 Mbit/s). Warto tutaj wspomnieć, że pakiet Aero2 odpowiada zaktualizowanym niedawno pakietom Aero max.
Postanowiłem ten pakiet przetestować w praktyce i opisać wszystko, co trzeba wiedzieć o tej promocji.
Ogólny opis promocji Pakiet testowy
Podstawowe informacje o promocji znajdziemy w regulaminie (odnośniki na końcu artykułu).
Promocja jest kierowana do korzystających z darmowego dostępu do Internetu w Aero2 – podobnie jak w przypadku pakietów Aero mini i max. Warto przy okazji zapoznać się z pełnym wykazem pakietów, jaki aktualnie jest dostępny w Aero2 wraz z ich opłacalnością.
Drugim podstawowym warunkiem jest to, aby uczestnik nie korzystał wcześniej z żadnych pakietów Aero Mini ani Max. Nie można skorzystać wcześniej także z żadnego innego pakietu testowego z żadnej poprzedniej edycji. Jeżeli zamówiliśmy choć raz na naszej karcie taki pakiet, niestety z promocji nie skorzystamy.
Samo założenie konta i nawet nieudana próba zamówienia pakietu płatnego nie powinna blokować nam dostępu do pakietu testowego. Jeżeli pojawią się wątpliwości lub problemy, zawsze warto skontaktować się z Biurem Obsługi pod adresem bok@aero2.pl.
Według regulaminu pierwsza edycja promocji na opisywany pakiet trwała od 28 kwietnia 2015 do 27 czerwca 2015 roku. Druga edycja trwała do 24 sierpnia 2015. Trzecia edycja trwa do 31 grudnia 2015. Może jednak zostać w dowolnej chwili odwołana.
Jeden użytkownik może aktywować tylko jeden pakiet.
W związku z promocją nie grożą nam żadne dodatkowe koszty.
Do skorzystania z promocji musimy mieć wszystkie dane niezbędne do zarejestrowania się w systemie Aero2 i które są powiązane z kartą SIM oraz zostały przekazane operatorowi podczas zamawiania karty. W razie czego biuro obsługi będzie pomagało, ale PESEL, numer karty SIM i dane osobowe powinniśmy znać zwłaszcza, że kartę możemy zamawiać tylko na siebie. Podstawowe dane wymagane podczas rejestracji w systemie to 10 ostatnich cyfr numeru ICCID, PESEL lub numer dokumentu tożsamości w przypadku cudzoziemców oraz PUK karty SIM lub adres email podany w czasie zamawiania karty. Procedurę rejestracji już opisywałem szczegółowo na blogu.
Jak skorzystać z promocji
Aby skorzystać z promocji, musimy połączyć się z Internetem za pomocą karty SIM, na której chcemy aktywować pakiet testowy. Przechodzimy przez procedurę kodów CAPTCHA i klikamy, widoczny na stronie potwierdzenia wprowadzenia poprawnego kodu, link Sprawdź specjalną ofertę dla Ciebie, który prowadzi pod adres https://sklep.aero2.pl/promocja.test/
UWAGA: wykonanie któregokolwiek elementu procedury w inny sposób może spowodować, że system nie pozwoli nam na skorzystanie z promocji. W szczególności konto najlepiej utworzyć za pomocą powyższego odnośnika – utworzenie go wcześniej w inny sposób może nam utrudnić skorzystanie z promocji.
Jeżeli użyjemy innego łącza internetowego, niż Aero2, zobaczymy następujący komunikat:
Nie korzystasz z Bezpłatnego Dostępu do Internetu oferowanego przez Aero2. Promocja „Pakiet testowy” nie jest dostępna.
Jeżeli kiedykolwiek korzystaliśmy z pakietów Aero mini lub max, pojawi się inny komunikat:
Promocja Aero2 „Pakiet testowy” nie jest dla Ciebie dostępna.
Natomiast jeżeli już zamówiliśmy pakiet promocyjny, operator przygotował komunikat i na taką okazję:
Już skorzystałeś z promocji Aero2 „Pakiet testowy”. Kolejne pakiety możesz zakupić na sklep.aero2.pl lub moje.aero2.pl.
Jeżeli jednak spełniamy wymogi promocji, przechodzimy przez standardową procedurę rejestracji, którą już opisywałem na blogu. Jedyna nowość dotyczy zgód, jakie musimy/nie musimy udzielać:
Jedyną nietypową zgodą, na którą musimy się zgodzić jest dobrowolna zgoda na przeprowadzenie przez Operatora telefonicznego ankiety dotyczącej satysfakcji korzystania z bezpłatnego Pakietu Testowego. Ogólnie minimalna lista zgód jest uwidoczniona powyżej.
Po wykonaniu rejestracji możemy zalogować się od razu na stronie moje.aero2.pl (po raz pierwszy logujemy się za pomocą 10 cfyr numeru ICCID oraz PUK, potem tworzymy nowe hasło). Po zalogowaniu do EBOK zobaczymy od razu aktywny następujący pakiet:
Co ciekawe nie musimy się rozłączać i łączyć ponownie – przyspieszenie następuje od razu i faktycznie nie ma rozłączeń co godzinę, póki pakiet nie straci ważności lub nie wyczerpie się.
Podsumowanie
Jak widzimy promocja Aero2 ma na celu zachęcenie użytkowników do przetestowania pakietów płatnych, a przynajmniej zarejestrowania się w systemie moje.aero2.pl tak, aby dalsze zamawianie płatnych pakietów było łatwiejsze. Dodatkowo mamy na to dużo czasu, dzięki czemu z usługami będzie miało okazję zapoznać się więcej osób.
Zmiany w sposobie obsługi połączenia mają przy tym prawdopodobnie przede wszystkim zwrócić uwagę użytkowników, którzy automatycznie wykonują wszystkie czynności od wielu miesięcy i np. ukryli sobie reklamę pod kodem (które dość regularnie się zmieniają).
Tak czy inaczej promocja ciekawa, choć znacznie bardziej złożona, niż aktualna promocja Orange 6/6/60 czy Play 10/10/30.
Dokumenty: Regulamin pierwszej edycji promocji, Regulamin promocji Pakiet testowy2 w Aero2, Regulamin promocji Pakiet testowy3 w Aero2
czy w ogóle warto zmieniać darmowe 512 kilo na tą promocję 1GB ( 3 Mb/s) ? BO już sam nie wiem i mam mętlik i boje się,że teraz stabilnie działające 512 kilo w hspa++ zmieni się na coś gorszego po rejestracji
W coś gorszego na pewno nie zmieni się, ale nie ma żadnej gwarancji, że będzie znacząco lepiej. A jak zużyjesz ten 1 GB, albo minie 10 dni, to… wracasz dokładnie do tego samego co wcześniej, więc ryzyko żadne (może poza tym, że więcej z takiej promocji nie skorzystasz już pewnie i tyle).
1GB to jest mało. Najlepiej jakby wprowadzili pre-paidy z okresem roku ważności i limitami powiedzmy 3GB/miesiąc z możliwością dokupienia np. darmowych weekendów. Trzeba dać coś lepszego niż inni albo znaleźć lukę na rynku. Według mnie na rynku brakuje tanich ofert dla tych którzy nie ściągają filmów, a net służy im do przeglądania stron, zakupów on-line, czasami jakiś film na yt w zwykłej rozdzielczości (dlatego prędkość do 2 Mbit) by wystarczyła).
To co opisujesz to oferty abonamentowe i takie masz u innych opów. Tutaj masz Aero2 i oni badają grunt dopiero.
TERAZ MOI KOCHANI JEST PROBLEM Z YOU TUBE BO ZLIKWIDOWALI JAKOSC 240 I JEST OD RAZU 360 WIEC FILMIKI NIE IDA JUZ TAK LATWO A;LBO SIE TNA DLUGO MASAKRA.
Gówno prawda 240p jest i na pc i na telefonie ale i tak youtube cwel za brak możliwości odtwarzania w tle na androidzie i parę innych chujowych rzeczy.
TO DLACZEGO JA NIE MAM???? HELLO>? U MNIE JEST TYLKO 360 OD RAZU
ja mam laptopa i nie ma
Po prostu nie każdy filmik ma wszystkie rozdzielczości.
Problem może wynikać z korzystania z wersji HTML5 zamiast Flash Player. Mnie w HTML5 też nie udało się znaleźć opcji 240.
Pytanie tylko jak przełączać się między HTML5 a Flash inaczej, niż przez zmianę przeglądarki (Chrome raczej HTML5, a inne… zależy od wersji?)
Trzeba wejść na https://www.youtube.com/html5 i tam kliknąć na przycisk „Używaj domyślnego odtwarzacza”, jeżeli jest aktywny domyślny odtwarzacz, to będzie przycisk z napisem „Chcę używać odtwarzacza HTML5″. Oczywiście trzeba mieć zainstalowany Flash player dla swojej przeglądarki żeby móc go używać.
Bardzo przydatna informacja – dzięki!
Jak na razie, to testuję prędkość max. 2 Mbit/s, więc na pewno nie zachęcą mnie do zakupu jakiegokolwiek pakietu AERO Max i to 3x droższego od mniejszego odpowiednika w AERO Min. Pytanie, czy są w ogóle w stanie zapewnić stabilne 3 Mbit/s dla ponad 500 tys. rzeszy przyszłych abonentów, nie mówiąc już o LTE?
Ciekawostka: Pakiet testowy na dzień dobry "pożarł" mi w przeciągu 30 min. około 50MB. Wykonałem tylko z 5 testów prędkości łącza na speedtest.net i nic poza tym. System to czysty Windows XP zaktualizowany na max. Wyłączone wszelkie aktualizacje automatyczne systemu jak i programów.
Faktycznie osiągane prędkości zależą od lokalnego obciążenia sieci przez innych użytkowników (i pojemności sieci operatora w tej lokalizacji oczywiście też). 3 Mbit/s to oczywiście maksimum, a nie jakakolwiek gwarancja.
Co do "rzeszy" abonentów – nie spodziewam się powyżej 40 tyś aktywnych użytkowników Aero2 i najwyżej 1/4 zainteresowanych płatnymi pakietami.
5 testów speedtest 50 MB? Coś za mało – jeden test to od 20 do 30 MB…
Raczej priorytety a nie przeciążenia. Sam raz kupiłem aero 2 max, tak się składa że mam w domu też telefon z plusa, mój wyciągał niecałe 2 mb praktycznie niezależnie od pory. Ob telefony działały w 3g, sprawdziłem cid i lac i były identyczne więc obie karty siedziały na tym samym maszcie. Karta plusa miała transfer około 9.5 mb a moja aero 2 w tym samym czasie 1.8 mb…
Priorytetyzacji na razie nikt nie udowodnił w sieciach GSM na tym poziomie.
A to, że masz 9 Mbit/s w karcie Plusa (powiedzmy, że to jest 43% przepustowości sieci – 21 Mbit/s) i 1,8 Mbit/s w Aero2 (60% z zarezerwowanego dla każdego klienta 3 Mbit/s) raczej nie wskazuje na problem z priorytetami, tylko na konfigurację sieci i działanie podziału przepustowości na klienta. Zakładam oczywiście, że mówimy to tej samej stacji bazowej w tym samym paśmie i o tej samej godzinie.
Jakubie mam problem , po wykorzystaniu pakietu testowego 1 GB nie mam w cale internetu , nawet kod captcha się nie ładuje , napisałem już reklamacje do bok Aero2.
A to ciekawostka. Swojego pakietu nie zjadłem, bo nie miałem jak i kiedy, ale sprawdzę to. Raportujesz taki problem jako pierwszy.
Zacznij do standardowego pełnego wyłączenia modemu i resetu komputera.
Mam dwie karty Aero2 , na jednej już wykorzystana i ciągle nie działa , natomiast druga działa bez problemu. Aktywowałem pakiet 1GB na drugiej , i ciekawe czy będzie to samo po wykorzystaniu.
Koniecznie daj znać.
Na drugiej karcie po zużyciu pakietu 1GB , BDI działa prawidłowo.
Dzięki. U mnie to samo – zero problemów. Co na to BOK Aero2?
w tmobile coś sie dzisiaj chyba zje…..o internetu niet
SOA#1 – u mnie działa, cały dzień bez zająknięcia.
Ja natomiast po uruchomieniu tejże promocji dalej miałem szybkość 512 oraz wpisywanie captcha natomiast, email o wykorzystaniu pakietu i dane o zużyciu pojawiały się prawidłowo :
No to zgłoś reklamację – jako abonent masz pełne prawo. Upewniwszy się, że na pewno aktywowałeś na właściwej karcie SIM.
No i jak to teraz wygląda Jakubie? Niby wymagania że regulamin nie pozwala na szybszą transmisje większą długość sesji a tu nagle pod przykrywką promocji (?) dają coś takiego i nikt nie marudzi że ogranicza to konkurencję. To w końcu można czy nie można?
Promocja jest usługą komercyjną realizowaną w ramach usług komercyjnych Aero2 – analogicznie do pakietów Aero mini i max i w tym wypadku ma charakter stricte ograniczony i kierowana jest do tych, którzy z usług komercyjnych nie korzystali. Nijak nie jest usługa, która zastępuje BDI.
Nie widzę żadnego problemu w tym wypadku. Podobne promocje inni operatorzy też mają, np. darmowe LTE w RBM – też nic nie kosztuje (właśnie z tego korzystam).
W czasie korzystania z tej promocji nie można korzystać z bdi. Realizacja odbywa się na tej samej karcie co bdi więc jednak zastępuje. Ja też korzystam z tego "darmowego" lte w rbm. Kosztuje to niecałe 10zł miesięcznie.
Mnie zastanawia informacja o zmianie warunków umowy § 2.2.d ze strony regulaminu promocji: sklep.aero2.pl/promocja.test/pdf/RegulaminPromocjiPakietTestowy.pdf. Możecie przybliżyć o co chodzi?
Jeżeli zmieni się regulamin usługi komercyjnej Aero2, np. pakietów Aero mini lub max, to nie będą musieli wysyłać ci nowych regulaminów listem poleconym, bo tutaj zgadzasz się, że jedynie dostarczą ci informację emailem. Zero zagrożenia z tego tytułu. Nadal możesz się nie zgodzić i rozwiązać umowę, jeżeli jakakolwiek działa (chodzi o aktywny pakiet w tej konkretnej chwili).
Warto dopisać, że na emaila przychodzi informacja o wykorzystaniu pakietu, jeden email o wykorzystaniu 80% pakietu i kolejny o wykorzystaniu 100% pakietu.
To chcę opisać w osobnym artykule o działaniu eboku Aero2.
Zapomniałeś dodać, że "na czas korzystania z pakietu, po którym następuje powrót do standardowego BDI". Z tym dopiskiem – tak, masz rację. Na czas korzystania z pakietów komercyjnych rezygnujemy z Aero2 BDI podstawowego.
no nie wiem, moze dlugotrwala ekspozycja na usługę dla wykluczonych lekko mi nadzarla IQ, ale na portalu Aero2 czytam:
"Z dniem wprowadzenia nowej Usługi Pakiety Aero (od dnia 23.03.2015r.) zakup dotychczasowej Usługi Aero BDI nie będzie już możliwy. Zgodnie z Regulaminem Usługi PAKIETY AERO, nowa Usługa dostępna jest wyłącznie dla Korzystających z BDI, którzy nie korzystają z innej promocyjnej usługi świadczonej przez Operatora. Dlatego konieczne jest złożenie oświadczenia o rozwiązaniu umowy dotyczącej Usługi Aero BDI. Rozwiązanie tej umowy nastąpi dopiero po zużyciu wszystkich Pakietów Danych, kupionych w ramach wypowiadanej Umowy."
Czyli otwartym tekstem: wykupienie pakietu wymaga rezygnacji z BDI i odcina powrót po zuzyciu pakietow. W dodatku z datą wprowadzenia pakietów zakończono wydawanie nowych SIMów do BDI.
To stawia w zupełnie nowym swietle cala inicjatywe pakietow – jest to proba wyprowadzenia dotychczasowych klientow Aero2 z BDI przy jednoczesnym wstrzymaniu przyjmowania aplikacji o karte BDI.
Otwartym tekstem – nie zrozumiałeś, o co chodzi. W tym akapicie chodzi o to, że od pewnego czasu obowiązują nowe pakiety, a zgadzając się na korzystanie z nowych jednocześnie dobrowolnie rezygnujesz z regulaminu i zasad obowiązujących… dla poprzednich, starszych pakietów.
Wszystko tłumaczy słowo "usługa" – a podpowiem, że darmowy internet w wersji podstawowej nie jest usługą telekomunikacyjną, a użytkownik – jest korzystającym, a nie abonentem.
trochę to zawiłe, ale możliwa jest i taka interpretacja tekstu. Czy są już jacyś użytkownicy vel korzystający vel abonenci którym udało się powrócić z pakietów do BDI kapciowego?
Wszyscy, który korzystali z pakietów. Np. ja – po zakończeniu korzystania z pakietu – karta wraca do normalnego trybu pracy jak przed wykupieniem jakiegokolwiek pakietu.
Dzięki za wyjaśnienia. Swoją drogą ciekaw jestem ilu wykluczonych jest w stanie samodzielnie zrozumieć informacje podane na portalu Aero2;-)
Napisałem wyraźnie w procedurze – „Aby skorzystać z promocji, musimy połączyć się z Internetem za pomocą karty SIM, na której chcemy aktywować pakiet testowy.” – wykonanie jej w dowolny inny sposób powoduje, że będą problemy.
Zdanie o opisie rejestracji jest odnośnikiem do tego, jak ta procedura wygląda – opisywanie jej tutaj ponownie nie ma po prostu sensu.
Napiszę może jednak ostrzeżenie.