Home > Wiadomości > Play i RBM – Ostrzeżenie o awarii z nielimitowanym transferem LTE

Play i RBM – Ostrzeżenie o awarii z nielimitowanym transferem LTE

Logo operatora PlayKrótka informacja dla wszystkich abonentów Play, którzy w swoich taryfach mają usługę nielimitowego transferu LTE. Dotyczy to także użytkowników opisywanej przeze mnie usługi Darmowy Internet LTE w RedBullMobile. Od wczoraj, od około godziny 16:00 pojawiło się dużo zgłoszeń o tym, że mimo prawidłowego korzystania z tej usługi: modem ma wymuszoną pracę tylko w LTE i odpowiednia opcja abonamentowa jest aktywna, to połączenia nie są darmowe, a są naliczane normalnie z głównego pakietu, a w przypadku RedBullMobile – zużywany jest pakiet danych oraz (w starszych taryfach) środki z konta głównego.

UWAGA: Abonenci Play i nielimitowanego LTE: sprawdzajcie saldo swoich kont i pakietów!

Na razie nie wiadomo jakiego procenta użytkowników dotyczy ten problem, ale z pewnością wszyscy użytkownicy powinni mieć świadomość potencjalnego problemu, a także w razie wątpliwości zgłosić się z reklamacją do operatora.

Jakie są objawy problemów?

Zwykle użytkownicy dowiadują się o problemie, gdy zupełnie niespodziewanie dostęp do Internetu zwalnia (aktywuje się lejek) lub całkowicie jest blokowany (kończą się środki). O ile w przypadku taryf abonamentowych problem może sprowadzić się się do odczekania do kolejnego okresu rozliczeniowego, w RBM konieczne jest doładowanie konta lub aktywowanie pakietu danych, aby pozbyć się lejka.

Na stronie Play24 możemy sprawdzić historię swoich połączeń i ustalić, czy i jak zostaliśmy rozliczeni za ostatnie połączenia – warto to zrobić: wybieramy opcję Połączenia i sprawdzamy, czy wszystko rozliczane jest prawidłowo.

Kogo dotyczy problem?

Raporty użytkowników wskazują na wszystkich, którzy mają usługi powiązane z tak zwanym bezlimitowym dostępem LTE (w praktyce 100 GB, ale to inna historia). Pierwsi zauważyli to klienci prepaidowi RedBullMobile z usługą Darmowy Internet LTE, potem pojawiły się raporty taryf dostępu do Internetu i taryf tzw. rodzinnych, gdzie usługa nielimitowanego dostępu do Internetu w zasięgu LTE jest dostępna okresowo, albo przez całą umowę.

Od kiedy występuje problem?

Raporty wskazują na wczorajsze (21 maja 2015) popołudnie. Około godziny 17 otrzymałem pierwszą informację, ale niektórzy w billingu zauważyli pierwsze błędne naliczenia około godziny 16.

Co sprawdzić?

Zaczynamy od sprawdzenia, czy odpowiednie usługi mamy aktywne. W abonamentach promocja czasem jest okresowa (kilka pierwszych miesięcy umowy), w przypadku RBM musimy aktywować usługę co 30 dni.

Jeżeli usługa jest aktywna, a w Play24 widać, że środki nam znikają z konta, natychmiast składamy reklamację – np. na infolinii.

Gdzie o tym poczytać?

Oczywiście raporty pojawiają się tutaj na blogu w komentarzach, a także na profilu jdtech na facebooku. Informacje są także na forum Play.

Aktualizacja: Problem został rozwiązany

23 maja około południa problem został rozwiązany po stronie operatora i pierwsze reklamacje zostały rozpatrzone pozytywnie. Jeżeli ktoś zauważył na swoim koncie ubytek danych z niewłaściwych pakietów, należy pamiętać o zgłoszeniu się do operatora – bez tego środki/pakiety raczej nie zostaną samoistnie zwrócone.

Warto pamiętać, że problem nie dotyczył wszystkich abonentów, ale z pewnością był to znaczący procent sądząc po liczbie zainteresowanych problemem osób.

Data pierwszej publikacji 2015.05.22
Kategorie:Wiadomości
  1. Janek
    Maj 22nd, 2015 at 15:43 | #1

    Dostałem odpowiedź, że już naprawili działanie usługi w RBM.

    • wojbig
      Maj 22nd, 2015 at 17:44 | #2

      I jak faktycznie działa? Sprawdzał ktoś?

      • :P:P
        Maj 22nd, 2015 at 19:03 | #3

        nie działa jeszcze ! nadal pobiera transfer z konta ! celowo wprowadzają w błąd ! wrrrr

        • Janek
          Maj 22nd, 2015 at 19:24 | #4

          No to ładnie robią ludzi w konia. Ja osobiście jeszcze nie testowałem. Coś mnie podkusiło żeby jednak kolejnego (4 pakietu dzisiaj) już nie kupować. Przerzuciłem się na razie na T-Mobile (kupiłem miesiąc temu 10 starterów "11GB" po 2zł na czarną – jak ta – godzinę) i czekam kiedy to się w końcu całkowicie "naprawi" i na odpowiedź na reklamację z Play24.

        • 730473699
          Maj 22nd, 2015 at 19:27 | #5

          u mnie juz nie pobiera

          • :P:P
            Maj 22nd, 2015 at 19:58 | #6

            ale z jakiej oferty korzystasz ? RBM , Play Internet na Kartę ?

          • Maj 22nd, 2015 at 21:23 | #7

            To jest ważna informacja i to warto zawsze podawać od razu.

          • 730473699
            Maj 22nd, 2015 at 22:10 | #8

            rbm druga taryfa

        • Maj 22nd, 2015 at 21:22 | #9

          Wątpię, żeby ktoś celowo tutaj siał dezinformację. Za dużo jest użytkowników, żeby to nie wyszło.

      • Maj 22nd, 2015 at 21:21 | #10

        Druga karta padła całkiem, więc nie sprawdzę, ale moja główna działała cały czas jak trzeba.

    • Maj 22nd, 2015 at 21:20 | #11

      Nie spodziewałbym się długiej awarii, ale rękę trzeba na pulsie trzymać.

    • Adam
      Maj 23rd, 2015 at 01:36 | #12

      Witam, u mnie w rbm na kartę "zjadło" ok 150 mb z pakietu megabajtów w godz po 17 do 20-21.05 przed 24.00 naliczyło 236 kb w ramach darmowego internetu.Tak wynika z billingu na play24. Z 22/23.05 po 24.00 sprawdzałem czy nadal pobiera z pakietów internetowych i jak do tej pory nic nie pobrało ale na play24 nie pokazuje billingu za dziś ale zauważyłem że, przed chwilę się pojawił.

  2. bubu
    Maj 22nd, 2015 at 15:37 | #13

    na aero2 mi szarpie ! mam pingi pod 999ms co oni znowu spie…li ?
    wcześniej miałem 55-65ms :/

  3. Gazer
    Maj 22nd, 2015 at 13:51 | #14

    Ktoś ( podpisując się jako pracownik Play ) napisał mi wczoraj na emaila, że ta awaria powstała w związku z planowanym wyłączeniem usługi darmowego internetu RBM – jako uzasadnienie, że jest to dla nich już nieopłacalne i nie mają zamiaru już więcej do tego dopłacać, a ponieważ nieumiejętne to zrobili to spowodowali ogromne problemy dla wszystkich użytkowników usług typu " Nielimitowanego Internetu na Kartę "

    • t_j
      Maj 22nd, 2015 at 16:11 | #15

      Czy mógłbyś tutaj udostępnić treść tego meila?

    • rio6y
      Maj 22nd, 2015 at 18:46 | #16

      Szerzysz fame, daj jakieś potwierdzenie tego. Rozmawiałem z nimi i nic takiego nie planują.

    • Maj 22nd, 2015 at 21:19 | #17

      To jasne, że to wyłączą, ale wyjaśnienie jest trochę bez sensu, bo przecież wyłącznik już mają – w Play Online na Kartę wyłączyli w styczniu.

  4. mnb
    Maj 22nd, 2015 at 13:41 | #18

    napiszcie reklamację po awarii i będą musieli zwrócić straconą kasę.

  5. Janek
    Maj 22nd, 2015 at 13:38 | #19

    U mnie to samo na wszystkich numerach i u wszystkich w rodzinie i znajomych.

    Wklejam gdzie mogę to ostrzeżenie (w końcu zostanę uznany za spamera) bo Play nie raczy poinformować aby na razie nie korzystać z ich internetu "darmowego" LTE, który chwilowo od wczoraj nie jest darmowy

  6. Maj 22nd, 2015 at 13:05 | #20

    A u mnie nic się nie wydarzyło.

    • Maj 22nd, 2015 at 13:16 | #21

      Ja początkowo pisałem, że też nic, ale w historii połączeń widzę, że historia kończy się na dobę wcześniej przed awarią.

  7. wojbig
    Maj 22nd, 2015 at 12:56 | #24

    Najlepiej przerzucić się na razie na inny net. Mnie na szczęście tylko 500 MB zdążyło pobrać z pakietu. Zobaczymy ile potrwają te problemy Play.

  8. janek
    Maj 22nd, 2015 at 12:28 | #25

    z tym opóźnieniem z aktualizacją danych w play 24 to mnie też krew zalewa…

    • Maj 22nd, 2015 at 12:45 | #26

      Taka przyjemność z używania BOKów Online – pisałem o tym przy okazji Orange Online: http://jdtech.pl/2015/02/orange-online-typowe-pro… – wiele uwag odnosi się także do tego operatora.

  9. zyggi
    Maj 22nd, 2015 at 11:44 | #27

    mnie juz tez zzera z tym ze aktualizacja danych w historii RBM u mnie ma okolo 48h opoznienia

  10. janek
    Maj 22nd, 2015 at 10:39 | #28

    Potwierdzam,od wczoraj zżarło mi cały pakiet promocyjnych MB,dziś zaobaczyłem ,że prękośc ok. 32kb/s.Dokupiłem więc pakiet 300 mega i ciągnie mi z niego zamiast z "darmowego".Zgłosiłem już do bok i czekam na odpowiedź.

  11. :P:P
    Maj 22nd, 2015 at 20:10 | #29

    ale napisz z jakiej dokładnie oferty korzystasz i czy jest to karta czy abonament !

  12. Marcin
    Maj 23rd, 2015 at 07:38 | #30

    Potwierdzam, działa u mnie też od wczoraj od 18 rbm II.

  13. Maj 23rd, 2015 at 23:49 | #31

    Sam polecam wszystkim tę taryfę, sam z niej korzystam, więc siła rzeczy czuję się za tę ofertę nieco odpowiedzialny. A większe portale muszą weryfikować takie informacje i potwierdzenia pewnie nie dostali wcale.

  14. Maj 23rd, 2015 at 23:49 | #32

    Co też jest napisane w artykule.

Strony komentarza
1 2 3 4664
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>