Home > Analiza, Promocje > Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Logo PlayOperatorzy postanowili zachęcić nas do rejestracji kart prepaid różnymi sposobami. Pierwszy i ciągle najbardziej interesujący wydaje się być Play, który nie tylko dał całkiem fajne pakiety, ale przez nałożenie promocji na dość skomplikowaną siatkę ofert spowodował, że można uzyskane w ten sposób środki i pakiety danych przedłużać. Postanowiłem wyłapać co ciekawsze oferty i opisać, jak z nich skorzystać w praktyce.

Na pierwszy ogień idzie dość prosta sprawa: Kupujemy starter za 9 PLN, rejestrujemy i po uruchomieniu promocji mamy 100 GB ważne rok i to z możliwością dalszego przedłużania, choć dalej już nie za darmo. Przez ten rok nie musimy zupełnie nic robić, tylko korzystać. Prosto i przez wszystkim tanio. To idealne rozwiązanie np. do tabletu, czy do awaryjnego zastosowania.

UWAGA: opisany poniżej sposób może już nie działać, ponieważ PLAY modyfikuje właśnie swoją platformę rozliczeniową tak, żeby pozostały pakiet ze 100GB był odbierany po 30 dniach jego działania. Informacje na temat bieżących ustaleń można znaleźć w komentarzach pod artykułem.

Starter Play Internet na Kartę na rok

Po pierwsze musimy się wyposażyć we właściwe startery. Potrzebny nam jest starter z edycji z końca 2015 roku – trudno się pomylić, bo nie ma odpowiadających poniższym starterów w najnowszej serii taryf InK (Internet na Kartę). Chodzi o promocję Play Internet na Kartę 3 GB na start + 3 GB gratis przez rok – za 9 PLN. Można kupić także starter za 19 PLN (dostajemy 9 GB o 6 GB na rok), ale to kosztuje więcej i poza tymi dodatkowymi w sumie 9 GB nie ma z tego żadnego więcej pożytku. Szukamy starterów w torebkach wyglądających tak:

Zadziałają także startery z poprzedniej edycji (koniec 2014), ale z tym samym regulaminem: 1+3 na rok za 9 i 3+3 za 19 PLN (od razu widać, że są jeszcze mniej opłacalne, niż te powyżej, ale ja akurat trafiłem na taki jak poniżej). Warto dodać, że użytkownicy raportują, że mimo napisu, że 9 PLN daje 1+3 faktycznie w Play24 widać, że na start otrzymujemy 3 GB. Podobnie powinno być z wersją droższą.

Większość punktów dodała do starterów przywieszki z informacją o obowiązkowej rejestracji i wygląda to mniej więcej tak:

Takie startery też są OK.

Można także zakupić droższe startery za 50 PLN na rok – na nich też działa ta promocja. Dostępne są dwie wersje: starsza Play Internet na Kartę na rok 12 GB (po prawej – na górze widok reklamowy, na dole faktycznie co dostawaliśmy od operatora, oficjalnie startery były dostępne tylko online) oraz aktualna edycja dająca w sumie 25 GB (1 Gb na start i po dwa GB miesięcznie):

Startery Play Internet za 50 PLNJeżeli zdobędziemy lub znajdziemy starszy starter, warto dokonać przejścia na nową edycję – zawsze to 12 GB więcej w ciągu roku.

Nie kupujemy natomiast żadnego z tych starterów z najnowszej edycji 2016:

Charakterystyczne punkty: Brak informacji o pakiecie rocznym, jaśniejszy kolor (wnętrze jest białe) oraz żółty pasek z informacją o rejestracji.

Oryginalna oferta była niezbyt atrakcyjna: co prawda co miesiąc dostajemy dodatkowy pakiet, ale i tak musimy płacić za utrzymanie konta: wychodzi niecałe 1 PLN za dzień (najbardziej opłacalne doładowanie to 2×125 PLN, co daje nam 2×150 dni ważności oraz 2×34 GB.

Jednak tutaj wchodzi promocja związana z rejestracją kart Prepaid.

Rejestrujemy kartę

Od czerwca zaczęła się wielka akcja z rejestracją kart w Play. W przypadku Play Internet na Kartę otrzymujemy za to możliwość uruchomienia bonusa: 1 rok ważności konta (głównego) oraz 100 GB transferu (ważne 30 dni).

No to gdzie jest haczyk?

Konto na dane to posiada osobną datę ważności, ale w założeniu taryfy jest ona taka sama lub większa, niż data ważności konta na połączenia wychodzące, dlatego nie jest wyświetlana w systemie Play24. Jednak w przypadku pakietów cyklicznych zawartych w powyższych starterach okazuje się, że wszystkie te dane lądują na jednym koncie, którego termin ważności przedłuża się co miesiąc o 30 dni, a saldo kumuluje się – czyli jest inaczej, niż w przypadku słynnego już pakietu #Freemium w Virgin, gdzie miesięczne bezpłatne pakiety (dane, minuty i SMS) co miesiąc resetują się.

Tu uwaga techniczna

To nie jest dokładnie kumulowanie się pochodzące z założenia taryfy. To raczej efekt uboczny działania systemu billingowego Play. Mianowicie co noc operator uruchamia procedury, które porządkują nasze konta. Dla nas interesujące są dwie takie procedury:

  • sprawdzanie, czy należy nam się przedłużenie/cykliczne naliczenie jakiegoś pakietu i ew. zmiana daty ważności.
  • sprawdzanie, czy wygasła ważność pakietów pakietów.

I teraz ciekawostka: naliczenie pakietów cyklicznych odbywa się między północą a 1 rano każdego dnia. Natomiast kasowanie pakietów, których ważność upłynęła, wykonywane jest między 2-3 rano. Proces można obserwować za pomocą kodów USSD w godzinach nocnych w dniu, w którym przypada rozliczenie kolejnego cyklu. Najpierw koło 1:00 pojawi się kolejny pakiet i przedłuży się ważność konta, a potem po 3 ewentualnie zniknie pakiet, którego ważność skończyła się o północy, jeżeli nie nastąpiło przedłużenie.

Stąd, o ile wszystko jest OK około godziny 1:30 pakiet po dniu, w którym kończyła się ważność danych musi się naliczyć kolejny pakiet cykliczny i to można zweryfikować. Jeżeli przedłużenie nie nastąpiło można prewencyjnie i doraźnie dokonać minimalnego doładowania (za 5 PLN), aby nie stracić 100 GB. Mamy na to od około godz. 1 do 3 rano.

Tak więc aktywacja RWK oraz pakietu 100GB na 30 dni w ramach promocji rejestracyjnej powoduje, że robi się ciekawie. W pierwszym miesiącu korzystania z opisanej tu procedury zobaczymy, że ważność konta danych wynosi właśnie 30 dni.

Jednak startery opisane wyżej mówią o cyklicznym uzupełnianiu konta za pomocą 250 lub 500 MB. Eksperymenty wskazują, że pakiety te sumują się i wzajemnie przedłużają. I faktycznie w Play24 w dziale Pakiety i usługi -> Pakiety -> Internet znajdziemy taki oto wpis:

Warto sprawdzić, czy faktycznie taka pozycja pojawiła się nam w systemie billingowym. Bez niej cała zabawa się nie uda.

Podsumowując: Dzięki RWK nie musimy doładowywać konta, żeby utrzymać jego ważność, a dzięki 100 GB mamy dodatkowe dane do wykorzystania, których ważność będzie podtrzymywana przez pakiet cykliczny – za darmo i bez dodatkowych czynności – przez rok.

Uwaga dotycząca nazewnictwa

Jak widzimy w serwisie Play24, interesująca nas usługa cyklicznego pakietu wbudowanego w taryfę znajduje się tutaj: Pakiety->Internet->Usługa i nazywa się Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy – start 30 dni po aktywacji startera. Oglądając inne pozycje widzimy, że niektóre nazywane są pakietem, czasem paczką, czasem usługą mimo, że robią podobną rzecz. Jednak powyższy pakiet jest kompletnie inny od pozostałych pod względem funkcjonalności. Działa on następująco:

  • Pakiet się włącza (staje się zielony) automatycznie w ciągu 24 godzin od aktywacji startera
  • Mija 31 dni.
  • W nocy z 31 na 32 dzień następuje pierwsze dodanie do konta 250/500 MB i zwiększenie ważności konta danych do 30 dni.
  • Mija miesiąc kalendarzowy.
  • W nocy następuje kolejne dodanie danych i wydłużenie ważności.
  • Powyższe dwie operacje powtarzają się w sumie 10 razy.
  • Pakiet znika z konta.

Stąd wyjaśnia się, czemu powinniśmy poczekać 2 dni od momentu aktywacji pakietu cyklicznego do włączenia pakietu RWK i 100 GB za rejestrację.

Procedura

Widzimy, że to działa, więc teraz konkrety. Jak zrobić sobie taką kartę?

  1. Kupujemy prawidłowy starter. Taki, jak na zdjęciu na początku artykułu. Jak nie znajdziemy takiego za 9 PLN, może być ten za 19, jeżeli jesteśmy gotowi wydać więcej. Nie może to być jednak inny starter – ani z aktualnej, najnowszej edycji Play Internet na Kartę, ani w innych podtaryfach PInK i POnK, gdzie konto danych ma osobną datę ważności.
  2. Rejestrujemy kartę (lub ich kilka) w dowolny dozwolony przez operatora sposób.
    • W Salonie Play
    • Kiosku sieci RUCH (tylko przy zakupie)
    • W placówce własnej Poczty Polskiej
  3. Uruchamiamy kartę SIM (wykonujemy choćby jedno połączenie naliczane, np. z Internetem).
  4. Czekamy, aż na naszym koncie aktywuje się pakiet cykliczny (co trwa do 24h). Najłatwiej sprawdzić to w Play24.
    Uwaga: mamy na to tylko kilka dni – w razie problemów trzeba interweniować:
    • PInK 1 PLN – 3 dni
    • PInK 9 PLN – 7 dni (niezależnie od edycji – zarówno 1+3 jak i 3+3 GB)
    • PInK 19 PLN – 14 dni (niezależnie od edycji – zarówno 3+6 jak i 9+6 GB)
  5. Teraz należy odczekać najlepiej dwa dni (minimum to 24 godziny, ale ryzykujemy w tym wypadku utratę pakietu po 30 dniach), aby zrobić sobie margines bezpieczeństwa zazębiania się ważności promocyjnego pakietu danych i pierwszego comiesięcznego doładowania cyklicznym pakietem danych. W przeciwnym wypadku może się zdarzyć, że 100GB się nie przedłuży, bo straci ważność, zanim zadziała kolejny pakiet cykliczny.
  6. Uruchamiamy pakiet Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • Play24: Wybieramy właściwy numer telefonu, Pakiety i Usługi -> Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • USSD: *111*330*1#
    • SMS o treści start.330 pod nr 111

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

 

Status

Stan konta ja sprawdzam za pomocą Play24. Ale można to zrobić jeszcze za pomocą kodu USSD:

  • Ważność i saldo konta głównego i danych: *101#
  • Sama ilość i ważność pozostałych danych: *107# (w dokumentacji taryfy jest błąd i podany jest numer *108#)

Ograniczenia

Nie jest to jednak oferta rozwiązująca wszystkie problemy użytkownika raz na zawsze. Najważniejsze ograniczenia:

  • Korzystamy tutaj z taryfy internetowej PInK (Play Internet na Kartę). Oznacza to, że karta SIM działa tylko w zasięgu sieci macierzystej 3G i LTE Play – nie działa w sieciach partnerów roamingowych. Jeżeli nie jesteśmy zasięgu sieci własnej Play w technologii 3G ani LTE – nie skorzystamy. Nie działa także w zasięgu 2G Play.
  • Jeden użytkownik może skorzystać z promocji rejestracyjnej tylko 310 razy i tylko raz na każdym starterze (2016.10.20 liczba została ograniczona z 10 do 3). Kart możemy zarejestrować ile chcemy, ale aktywacji bonusów związanych z jednym użytkownikiem (identyfikacja zwykle po PESELu) uda się zrobić tylko 10.
  • Promocja rejestracyjna kończy się 1 lutego 2017 roku.
  • Po roku musimy sięgnąć do innych sposobów przedłużania ważności konta, jeżeli będziemy chcieli utrzymać ważność pozostałego pakietu danych – kupując zwykłe doładowania lub korzystając z innych promocji.
  • Promocja działa tylko na tych wskazanych przeze mnie 2 rodzajach starterów.
  • Musimy pilnować aktywacji pakietu cyklicznego przez pakietem promocyjnym 100GB i RWK. Czasem pakiet ten nie aktywuje się lub wcale nie ma go w systemie billingowym – rozwiązaniem jest kontakt z infolinią.
  • Całość może zostać w każdej chwili ukrócona przez Play i wygląda na to, że od listopada 2016 tak się dzieje.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

  1. Czy musimy uważać na ustawienia związane z roamingiem?
    Nie, karta działa tylko w zasięgu Play. Nie zaloguje się do żadnej sieci zagranicznej ani partnerów roamingowych Play w Polsce.
  2. Jak wyglądają statery w nowej edycji NPInK? Nie chcę pomylić się przy zakupie.
    Nie ma kart NPInK odpowiadających pakietom 3+3GB lub 9+6GB na rok. Są karty po 9 i 19 złotych, ale oferują odpowiednio jednorazowe pakiety 3 GB i 30 GB. Mają zupełnie inny wygląd (białe) i jaskrawą informację o obowiązku rejestracji. Zdjęcia wszystkich starterów umieściłem w artykule powyżej.
  3. A co z kartą specjalną 12 GB na rok oraz 25 GB na rok w nowej edycji?
    Nie testowałem. Ale ta 12GB powinna działać. Opłacalność jednak jest znacznie niższa. Działa bez problemu ze starterem z nowej edycji, też za 50 PLN.
  4. Czy opisana procedura działa w innych starterach POnK, PInK i NPInK?
    Żadne inne nie zostały potwierdzone. Na pewno nie działa w żadnym POnK ani z podstawowych PInK. NPInK powstał już po wprowadzeniu promocji rejestracyjnej prawdopodobnie w celu załatania opisanej powyżej dziury regulaminowej.
  5. Regulamin zawiera opis startera za 1 PLN. Czy w nim też działa ta „promocja”?
    Działa po wykonaniu dość skomplikowanej procedury, opis będzie poniżej i w osobnym artykule.

Nie ma dokładnie takich starterów? Nic straconego

Przygotowałem i przetestowałem procedurę uruchomienia pakietu cyklicznego dla starterów zasięgowych, które można otrzymać z Play za darmo. Pojawią się w oddzielnym artykule. Pozwala to na uzyskanie powyższego całkiem bezpłatnie, lub (w wersji nieco uproszczonej) za 5 PLN. Ta procedura jest mocno zagmatwana i jeden fałszywy ruch powoduje, że się nie powiedzie, dlatego precyzja opisu jest tutaj bardzo istotna, dlatego prace nad artykułem się przedłużają. Tutaj umieszczę skrót, a pełny opis będzie oddzielnie.

***

Jak dla mnie to najfajniejsza promocja w tej chwili na rynku, aż szkoda, że trwa tylko do 1 lutego 2017 i umożliwia uruchomienie tylko 10 starterów na osobę. Co sądzicie o tej ofercie?

2016.08.16: Dodanie informacji o zgodnych starterach z edycji 2014 oraz FAQ. Poprawienie składni niektórych zdań tak, aby były bardziej jednoznaczne.
2016.08.17: Modyfikacja wyjaśnienia i zrzut pakietu cyklicznego z Play24
2016.08.19: Kolejne uściślenia – dziękuję za komentarze od specjalistów zajmujących się Play
2016.09.01: Informacja o działaniu edycji 2014 – 3 GB zamiast 1 GB wg opisu na start, przykłady zdjęć starterów niewłaściwych oraz przywieszki.
2016.09.06: Link do sklepu Play ze starterami 9+6 GB.
2016.09.07: Zrzut z Play24 z widokiem pakietu cyklicznego 250 MB
2016.09.27: Dopisana informacja o dobowym odstępie między aktywacją a uruchomieniem pakietu 100GB i informacja o tym, że działa ją także karty 50 PLN na rok z nowej i starej edycji, zdjęcie tych starterów oraz usunięcie startera za 50 PLN z nowej edycji z obrazka odradzającego.
2016.10.21: Zmiany w regulaminie rejestracji. Ograniczenie z 10 do 3 aktywacji.
2016.11.05: Wyjaśnienia, uzupełnienia i dodatkowe informacje na podstawie uwag Specjalisty.
2012.12.04: Informacja o możliwym zakończeniu „promocji”.

Regulaminy źródłowe: Cennik PInK 2015, Regulamin rejestracji PInK, Nowy regulamin promocji od 2016.10.20

Data pierwszej publikacji 2016.08.15
Kategorie:Analiza, Promocje
  1. vvbb
    Grudzień 6th, 2016 at 11:26 | #1

    Play zwalczył przedłużenie 100gb na rok? Czyli stracili jaja…dołączyli do plusa … żałosne.

    • Grudzień 7th, 2016 at 08:36 | #2

      Tylko Play miał taką opcję. Wygląda na to, że już nie ma, ale obserwujemy. Ja przede wszystkim patrzę jeszcze na taryfę za 50PLN.

  2. Ostatni Mohikanin
    Grudzień 5th, 2016 at 17:41 | #3

    I Racja.To wygląda z perspektywy czasu na cwaniacki sposób nabicia sobie ilości użytkowników.
    I pozyskania danych oczywiście.

    Umasowienie powyższej akcji nauczy play rozumu.
    Czy internet potrafi?

    Wpisywać się poniżej kto rezygnuje i kiedy:

    • Wojtax
      Grudzień 5th, 2016 at 18:27 | #4

      Cierpliwie czekajmy jezeli sie, to potwierdzi napiszemy reklamacje wystosujemy pismo do rzecznika, jednolitej tresci oczywiscie kazdy wysle sam i zobaczymy na jakie kroki po odpowiedzi sie zdecydujemy.

    • marcin
      Grudzień 5th, 2016 at 19:03 | #5

      Madsz rację – chodziło o martwe dusze. Promocja pojawiła sie gdy Play był wystawiony na sprzedaż i na wagę złota była liczba aktywnych simów. Dziś, gdy grecki właściciel wycofał sie ze swoich planów nie potrzeba mu martwych dusz.

    • Grudzień 6th, 2016 at 08:17 | #6

      Kompletnie nie rozumiem tego podejścia. De facto to my jesteśmy "cfaniaki" a nie oni.
      W sumie zgodnie z zasadami powinniśmy sami zgłaszać operatorowi, że 100GB na koncie zostało dłużej, niż 30 dni w postaci reklamacji :)

      • Sierra
        Grudzień 6th, 2016 at 11:12 | #7

        "Kompletnie nie rozumiem tego podejścia. De facto to my jesteśmy "cfaniaki" a nie oni."

        Nie do końca się z tym można zgodzić a na pewno nie zawsze:
        1. TAK, jeżeli "backdoor" z strony operatora jest nieświadomy
        2. NIE, jeżeli "backdoor" z strony operatora jest świadomy, jest np. elementem jego strategi marketingowej (lub wynika z pkt. 1 i nie jest usuwany) i wykorzystywany (utrzymywany) do czasu spełnienia założonych celów. W tym przypadku, to jednak operator jest "cwaniakiem" a może jednak "nadcwaniakiem" i ostatecznie wygrywającym.

        "W sumie zgodnie z zasadami powinniśmy sami zgłaszać operatorowi, że 100GB na koncie zostało dłużej, niż 30 dni w postaci reklamacji :) "

        Z tym można się zgodzić ale pod warunkiem, że operator nie wrzucił wszystkich GB do jednego worka a tak niestety jest w przypadku starterów Play Internet na Kartę.
        Na przykład, kupiłeś starter PINK9 z automamtu masz przyznane określone dla karty GB, do tego dochodzą jeszcze MB typu "Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy" , w między czasie zrobiłeś jeszcze parę doładowań, są też tacy co uzywają tych kart dłużej niż np. ja i mają jeszcze ZGROMADZONE CAŁKIEM LEGALNIE pakiety GB np. za doładowania czy jakieś tam inne promocję operatora z przed miesięcy.
        No i teraz wchodzisz w Play 24, żeby dokonać zgłoszenia o jakim napisałeś a tam TYLKO:
        "MB/GB po doładowaniu 189528 MB"
        no i bądź tu człowieku mądry, ile, które GB są które, za co i do kiedy obowiązują, skoro pozostałe info jest tylko takie:
        Konto 129,00 zł (ważne do 22.06.2017)
        Data ważności połączeń wychodzących 22.06.2017
        Data ważności połączeń przychodzących 20.09.2017
        Życzę również powodzenia wyodrębnienia jednych GB od drugich na podstawie historii.

        Problem (dla użytkownika) wydaje się być jednak większy, ponieważ z dotychczasowych zgłoszeń/opisów wynika, że w wyniku ostatnich działań Operatora, w zamiarze likwidująch niewykorzystaną reszte Bonusu 100GB, kasuje także:
        -wszsytkie MB/GB także te nie objęte Bonusem 100GB/30dni w tym przyznawane legalnie z prawem kumulacji przez 12 m-cy MB z "Pakietu XXX MB przez 12 miesięcy" i im podobnych
        -pakiety złotówek
        wiec przypomina trochę leczenie kiły rzeżączką ;)

        PS.Jakubie, proponuję dodać do tego arta jeszcze jeden upgreade w stylu: "Jak żyć z wykastrowanymi PINKami", wszak karty mają RWK i przyznawane nadal "Pakietu XXX MB przez 12 miesięcy" więc może coś skrobnąć o możliwościach dalszego współżycia z Playem ale z już z prezerwatywą ;) .

        • Grudzień 7th, 2016 at 08:35 | #8

          Napisałem w innym miejscu, że przedłużanie 250tką 100GB to przypadek, który stał się problemem. Nie pierwszy raz, gdy w systemach billingowych Play pojawiają się takie "problemy". Patrz DIL, RBM7MNP i RWK.
          Złamaniem regulaminu promocji rejestracyjnej było przedłużanie się tego 100GB powyżej 30 dni. Po prostu operator to naprawił. Za błędne informowanie o ważności pakietu danych operator może najwyżej przeprosić i dać 10 PLN doładowania. A jak przemyślą sprawę, dodadzą osobną informację gdzieś o tym pakiecie.
          Co do pakietów i ich rozpoznania: problem jest, ale regulaminowo sprawa oczywista: 100 GB jest rozliczane pierwsze i ich ważność (pozostałych) gaśnie po 30 dniach.
          A po co opisywać starą ofertę – nie bardzo wiem, nie jest za bardzo tego warta, może poza pakietem "bezlimitowym" 45 PLN za miesiąc, ale DIL to przebija.

          • Norbert
            Grudzień 7th, 2016 at 13:06 | #9

            w tych skasowanych PINK9 warto skorzystać cały miesiąć z darmowej opcji weekendy bez limitu… + miesiąc stron www bez limitu i miesiąć nocek bez limitu. a to co zostało na koncie oddać smsami na cele charytatywne :)

    • Roman Ingarden
      Grudzień 10th, 2016 at 20:51 | #10

      Wymyślił to prawdziwy mistrz marketingu PLAY:

      1) Dziesiątki tysięcy sprzedanych starych starterów PINK – takich jak w art. Jakuba.
      (Policzmy te po 9zł i 19zł x ilość sprzedanych SIMek = ??????)

      2) Nabicie ogromnej ilości aktywnych kart SIM-można wpisać po stronie aktywów w bilansie firmy.
      3) Dane osobowe – mają dziś swoją cenę.

      4) Ups. Mamy "dziurę" w systemie.Ojej! Trzeba coś z tym zrobić.

      Tak się robi biznes.
      A to niby my jesteśmy "cfaniaki".
      Kury szczać prowadzać…

      Ps. Bojkot PLAY to jedyne wyjście by oduczyć cwaniaków na górze kombinatoryki stosowanej.
      To musi być systematyczna akcja,którą odczują w słupkach po stronie aktywów.

      • małe co nieco
        Grudzień 11th, 2016 at 21:51 | #11

        Ależ to stara metoda, w czasach PRLu stosowana i teraz także. Poza agentami na etacie, donosicielach itp, była cała masa pracujących za darmo tzw "pożytecznych idiotów" sterowanych umiejśtnie. Przekładając na dzisiejsze działania, nikogo nie obrażając oczywiście, to wykorzystywanie takich blogów itp. Mają ludzi co za darmo robią dla nich całą robotę bo mają takie możliwości. Wszelkie blogi, fora tematyczne itp są bacznie obserwowane, kierunkowane itd, o ile nie są prowadzone przez "swoich" . A często są, jak chociażby popularne forum/strona poświęcona komputerom. W większości nie są to wolne prywatne media, wszystko trzymają pod kontrolą. Sztuka polega na tym, żeby nikt tak o tym nie pomyślał.

        • max_99
          Grudzień 12th, 2016 at 02:34 | #12

          Noooo….. A teraz, jak już o tym wszystkim wiemy, to przeczytajmy początek powyższego artykułu :) "Operatorzy postanowili zachęcić nas do rejestracji kart prepaid różnymi sposobami. Pierwszy i ciągle najbardziej interesujący wydaje się być Play …..:)))) ???

          • corek66
            Grudzień 12th, 2016 at 07:53 | #13

            Sugerujecie ,że Jakub i Specjalista są agentami Playa , a może to jedna i ta sama osoba ?
            To powiem wam ,że inni dostawcy internetu nie są lepsi, a o sieciach komórkowych chyba najlepiej napisano w książce ,, Wojna o pieniądz " tom I jeżeli juz idziemy tropem spiskowym.

          • Grudzień 12th, 2016 at 10:43 | #14

            Nie ma to jak teorie spiskowe, najlepiej takie, których się nie da sprawdzić :)
            Fajnie się was czyta. I jak widzicie, nikt niczego nie kasuje, ani ja, ani Specjalista, niezależnie od tego, czy to jedna, dwie czy 100 osób :)
            Generalnie dawno się tak dobrze nie bawiłem czytając komentarze, zwłaszcza po powtarzających się sugestiach, że mam związek z partią razem, czy jak jej tam.

          • Roman Ingarden
            Grudzień 12th, 2016 at 18:51 | #15

            Ale książkę Wojna o pieniądz warto przeczytać.Jakubie polecam.

          • Suomi
            Grudzień 12th, 2016 at 18:52 | #16

            Już trzecia część się ukazała

          • Grudzień 12th, 2016 at 23:30 | #17

            Nie gustuję w żadnych teoriach spiskowych, do tego zbeletryzowanych, a ten autor od tego w zasadzie zaczyna, choć nie tak ostro jak Banksterzy, których okładka już rozwala system.
            Dobrej książki o pieniądzu jeszcze nie czytałem.

          • corek66
            Grudzień 13th, 2016 at 07:37 | #18

            Obawiam się,że takiej książki nie ma i nigdy nie powstanie, wiedzę musimy czerpać z różnych źródeł weryfikujac ją, wiedza o pieniądzu ma swoją część niejawną , bo gdyby była jawną nie miała by sensu, weźmy to forum , rządzą tu chciwość i strach, chciwość pakietu 100gb przedłużanego długo i strach , bo promocja się skończy jutro,oczywiście argumenty prawne , prawa nabyte itd. , ale prawo tworzyły grupy ludzi dla pewnych grup ludzi tak by można je było interpretować dwojako. Wydaje sie ,że analiza oferty sprzedaży Playa pomogła by nam zrozumieć co się stało ,że operator zmienił plany, oferta była oczywiście niejawna ,a to co dotarło do nas to wysoka wycena i wybrani nabywcy , reszta jest tylko spekulacją.

          • Grudzień 13th, 2016 at 11:47 | #19

            Jednolita lektura skompresowana do np. 1000 stron nie powstanie, bo to jakby chcieć zapakować cała wiedzę dotyczącą komputerów w jedną książkę – toż to nie ma nawet sensu. Podejrzewam, że do tego po łebkach na studiach związanych z bankowością studenci SGH jako tako łapią temat. Chętnie bym w sumie na takie studia poszedł, ale jakoś lepiej się czuję w IT i jestem na studia trochę za stary :)

          • Chmurny Joe
            Grudzień 13th, 2016 at 10:59 | #20

            Przykład kilku prawdziwych spisków:
            -Brutus zabił Cezara
            -Szwedzi w czasie tzw."potopu szwedzkiego" chcieli uczynić Morze Bałtyckie swoim morzem wewnętrznym.
            -W XX wieku jakiś koleś wymyślił, że Żydzi to nie ludzie, a Słowianie to bydło robocze. I tylko 90% Niemców uwierzyło niskiemu ciemnookiemu brunetowi, że idealny typ człowieka to niebieskooki, potężnie zbudowany nordyk.

            Kreacja pieniądza przez banki i fakt, że nie ma gotówki na pokrycie tego, co widzimy na koncie internetowym lub na wyświetlaczu w bankomaciku to przy powyższym "pikuś":)
            Ekonomiści od czasów rezygnacji z układów z Bretton Woods nazywają to pieniądzem fiducjarnym.
            Mistrz i Małgorzata się kłania i bileciki wolanda.

          • Grudzień 13th, 2016 at 11:52 | #21

            Dodajmy do tego Pearl Harbor, zabójstwo Kennedy'ego, Smoleńsk i mamy pełen chlew polityczno-spiskowy, na który na tym blogu miejsca nie ma, bo to jednak blog technologiczny. A jak dojdziemy do redystrybucji bogactwa, to nam wyjdzie partia Razem i znowu zacznie się dyskusja, ilu jakubów daneckich mamy w tym kraju :)

          • CSL
            Grudzień 14th, 2016 at 09:21 | #22

            Kryterium to prawda,a nie spisek. Bo spisek może być prawdziwy lub urojony.

            Mogą być możliwości:
            T/F
            prawda/fałsz – to czy jest on prawdopodobny, czy nie spiskowy czy nie trzeba po prostu naukowo sprawdzić i intersubiektywnie zweryfikować bądź sfalsyfikować. "Spiskowość" nie ma tu nic do rzeczy – a historia uczy że spisek trzeba również wziąć pod uwagę jako jedną z ewentualności.

            "Logika! Czego oni ich uczą w tych szkołach."

          • CSL
            Grudzień 14th, 2016 at 09:26 | #23

            Pytanie badawcze brzmi oczywiście: "jak było?", a nie:"był spisek czy nie". :)

          • Grudzień 14th, 2016 at 11:25 | #24

            Ale ponieważ nikt nie zginął, to mało kto będzie to analizował tak głęboko :)

          • Dziurex
            Grudzień 16th, 2016 at 10:07 | #25

            Dobra książka Hongbinga Jakubie, był ostatnio w Polsce

          • Grudzień 16th, 2016 at 11:32 | #26

            Nie lubię do uczenia się o jakimś temacie książek, które od samego początku sugerują jakąś własną wizję świata.
            Nie zauważyłem, żeby na rynku była Java tylko dla ONR, czy Java dla lewaków, albo ARM dla ortodoksyjnych żydów. Tak samo oczekuję od dobrej książki z wiedzą o pieniądzu, że nikt mi nie będzie sugerował spisku żydów, spisku banków, czy spisku rządów. To wszystko są dobrze określone mechanizmy, które w reakcji na regulacje prawne i sytuacje gospodarczą powodują powstanie prostych umów jawnych albo nieoficjalnych takich, jak manipulacja LIBORem, wciskanie kredytów ludziom bez dochodu, czy przekredytowanie ludzi.
            A wszystko przez brak dobrej edukacji – jakby ludzi uczyli budżetowania w szkołach pewnie by wszystkim żyło się lepiej. Ale to samo mamy ze wszystkim w edukacji – nie uczy się myślenia (a teraz będzie jeszcze mniej) tylko zasady 4 Z – Zakuj, Zdaj, Zapomnij, Zapij. To obejmuje także edukację seksualną, a potem niepłacenie alimentów itd.

          • Dziurex
            Grudzień 16th, 2016 at 21:12 | #27

            Widzisz w naukach społecznych jest trochę inaczej niż na kierunkach technicznych – ciężko, by student uczył się innej fizyki czy chemii na AGH i innej na Politechnice Warszawskiej.A dziennikarstwa czy historii, czy etyki już może(np.etyka M.Środy a K.Wojtyły). Stąd (niesłuszne)postulaty o nienaukowości nauk historycznych czy społecznych.
            A polecana książka nie aspiruje do opisania całej dziedziny wiedzy o pieniądzu-opisuje tylko jakiś aspekt-(np. Jedną z kwestii jest rzadko opisywana kwestia wpływu ludzi posiadających pieniądze na rzeczywistość).Myślę, że wystarczy użyć słowa wpływ(może on być dodatni,ujemny,znikomy,znaczący) zamiast spisek i będzie nam prościej o porozumienie:-)

          • Dziurex
            Grudzień 16th, 2016 at 21:17 | #28

            A to że o pieniądz trwa wojna, przekonałeś się chyba sam prowadząc firmę?
            Fenicjanie wymyślili pieniądze, tylko dlaczego tak mało…

          • Grudzień 16th, 2016 at 23:40 | #29

            Z Fenicjanami fajny tekst – tej wersji nie słyszałem :)

          • Grudzień 16th, 2016 at 23:39 | #30

            Ale ta książka, jak trafiłem na jej fragment, aż taka neutralna nie jest. W sieci krytyki pod adresem jej też widzę sporo.

          • Fiona
            Grudzień 18th, 2016 at 10:04 | #31

            No to tak jak z Kopernikiem, a De revolutionibus orbium coelestium też nie było neutralne. Pożegnaj się z neutralnością nauk przyrodniczych przechodząc do społecznych, a ekonomia to społeczna:-)

          • CSL
            Grudzień 16th, 2016 at 21:27 | #32

            "Nie lubię do uczenia się o jakimś temacie książek, które od samego początku sugerują jakąś własną wizję świata."

            Ja też – a Kopernika "O obrotach" to bym spalił,Einsteina za to że Newtona wykosił powyżej ok. 1/3 prędkości światła też nienawidzę:-)

            Każda nowa i prawdziwa teza rodzi się jako herezja a umiera jako banał

          • Grudzień 16th, 2016 at 23:41 | #33

            No dobra, złe sformułowanie – chodziło mi o cechowanie emocjonalne tematów, które powinny być naukowo podane dość sucho (choć może na przykładach).

          • Wielki S
            Grudzień 18th, 2016 at 22:44 | #34

            To czytać cz nie, bo nie wiem?

          • DeDe
            Grudzień 20th, 2016 at 00:53 | #35

            Czytaj i wyrób sobie sam zdanie-w najgorszym wypadku będziesz w elitarnej grupie która w 2016 roku przeczytała 1 książkę :)

          • corek66
            Grudzień 20th, 2016 at 09:14 | #36

            Czytać , ale każdą informację potwierdzać z innego źródła a zajmuje to sporo czasu, czasem watek poboczny bywa ciekawszy niż szukana informacja. Niestety z Wikipedii w ostatnich 5 latach ,,ewaporowało" sporo informacji.

          • Grudzień 20th, 2016 at 10:23 | #37

            WIkipedia ma swoje zasady i informacje oceniające oraz bez źródeł są usuwane.

          • corek66
            Grudzień 20th, 2016 at 12:05 | #38

            Proszę o wyrozumiałość jeżeli mój ciąg logiczny jest błędny- skąd sie wzięła promocja 100gb- z obowiązku rejestracji, a rejestracja z ustawy antyterrorystycznej po zamachach w Europie np. w Nicei czy bliżej w Monachium, szukam informacji i znajduję blogera- Richard Gutjahr, który filmuje obie masakry, przypadek, oczywiście, a szukam dalej , żoną tego pana jest Einat Wilf, no to ja wracam do Hongbinga tom 2 i czytam o Bismarcku .

          • Grudzień 20th, 2016 at 12:15 | #39

            A "wyłączenia" nadajników Emitela podczas wypowiedzi p,. Premier od roku przygotowywał były członek SLD, dawniej doradca Emitela w porozumieniu z PO. Jasne. Mów do mnie jeszcze.
            Podpowiem, że 1000 kanapek na piątek zamówił marszałek sejmu, a nie opozycja.
            Ale spoko, szukajmy takich powiązań.
            PS: Po każdym ataku terrorystycznym na świecie pojawiają się zaraz dziennikarze z kamerami na miejscu – przypadek? nie sądzę :P

          • Strejkowski
            Grudzień 20th, 2016 at 18:41 | #40

            Tylko że Gutjahr był na miejscu w MOMENCIE zamachów. I to dwóch.

          • Wielki S
            Grudzień 20th, 2016 at 18:42 | #41

            Rzeczywiście łatwiejchyba w totka trafić

          • Grudzień 20th, 2016 at 22:32 | #42

            Był jeszcze taki gość (Mason Wells), który przeżył trzy zamachy (boston, paryż, bruksela) z bliska je oglądając. Też dowód na coś?

          • corek66
            Grudzień 21st, 2016 at 08:23 | #43

            Nie chcę wchodzić w spory religijne, żywoty swiętych też są fałszowane, ale kaznodzieja 19-letni Mormon wyznaje ,że w Paryżu przebywał kilka godzin przed zamachem,w Bostonie startowała jego matka jak 500000 innych biegaczy,a zamach w Brukseli opisuje bardzo barwnie co jak na tak młodego człowieka dziwne ,leżąc pod stosem trupów z ociekajacą krwię , nie swoją jak podaje, obrażenia niecharakterystyczne , skrecenie kostki, poparzenia raczej jak po wybuchu i-phona, który jak mówił trzymał w rece i ani słowa o przyjaciołach z którymi był na lotnisku, przypomina mi to relacje Tanii Head z WTC,Mishę Defonescu , czy mistrza gatunku Binjamina Wilkomirskiego, ale zyczę młodemu misjonarzowi awansu , może nawet proroctwa w kosciele majacym w nazwie Dzień Ostateczny

    • Styczeń 11th, 2017 at 17:40 | #44

      4 karty w tym tylko jedna co zlapala 100 gb na nastepne miesiace jak sie skoncza to oczywiscie do smieci

  3. Nieładnie
    Grudzień 5th, 2016 at 17:35 | #45

    To 100GB pozamiatane. Proponuję akcję "tak się nie robi".

    Całkowita rezygnacja z usług Play.

    Najszybciej jak się da.

    • Grudzień 6th, 2016 at 08:16 | #46

      Z punktu widzenia regulaminów nie bardzo można się czepiać. Niestety. To my znajdujemy błędy i nieścisłości w systemach billingowych, a same regulaminy są OK.

    • ŚWIĘTA RACJA
      Grudzień 10th, 2016 at 19:09 | #47

      nie, NIE jest OK. Skoro regulaminy to umożliwiają, to łaski nie robią i MA działać jak działało. Właśnie takie pobłażanie doprowadziło do sytuacji, kiedy nic im nie można zrobić bo nikt nie jest po stronie konsumenta. Sądy nie rozumieją o co biega, urzędy ochrony konsumenta podobnie. Operatorzy typu Play kradną i nic się im nie zrobi. TMoble też mi kradło, Plus tak samo bo naliczali za rozmowy więcj niż powinni, i co miałem zrobić, iść do sądu bo mi ukradli kilkanaście czy kilkadziesiąt zł gdzie rozmowa trwała 2 minuty a w podsumowaniu posyłali wiadomość że pobrano nie tyle ile powinni, ale np 22 grosze więcej. i tak przy każdej rozmowie praktycznie. Mają d..y zamiast mózgów i nie potrafią ogarnąć własnych ofert, to niech idą na bazar pietruszkę sprzedawać bo to jest bardziej proste. Chociaż w ich wykonaniu mam wątpliwości, i tak by kradli na wadze. Masz rację "Nieładnie, należy zakończyć współpracę ze złodziejami. Ja oddaję im wszystkie karty, niech je wyrejestrują ze mnie. A niewykorzystane niech sobie wsadzą w zadek i oddają mi kasę. Nie chcę mieć nic wspólnego z takimi półgłówkami.

      • Eugeniusz
        Grudzień 12th, 2016 at 12:05 | #48

        kto skorzystał więc ma ,trzeba było robic to wczesniej z taka okazja ,a nie czekac jak tu sporo osob czekalo do grudnia a nawet pisali ze w styczniu uaktywnią.

        • Grudzień 12th, 2016 at 13:42 | #49

          No właśnie wcale nie ma – dane znikają zarówno aktywującym, dawniej, jak i teraz.

          • marcin
            Grudzień 12th, 2016 at 15:33 | #50

            I to jest nieprawidłowość. Znikanie danych z rejestracji wg. starego regulaminu trzeba reklamować.

          • Eugeniusz
            Grudzień 13th, 2016 at 15:16 | #51

            ja mam , karty rejstrowane sierpien i wrzesien!

          • Mea
            Grudzień 16th, 2016 at 20:52 | #52

            I co ucieli ci?

  4. Piotr
    Grudzień 4th, 2016 at 22:27 | #53

    Jeszcze nie rejestrowąłem karty ale jak będzie dobrze to napiszę!

  5. Kierowca
    Grudzień 2nd, 2016 at 18:32 | #54

    Jak ktoś szuka starterów to może je znależć na stacji Shell na autostradzie A4 pomiędzy Opolem a Wrocławiem MOP Młyński Staw. Na ścianie wisiało chyba ze 20 takich starterów za 9zł.

  6. vccvcdf
    Grudzień 2nd, 2016 at 10:59 | #55

    Generalnie to … tak naprawdę nie powinno być problemu. Jak dali 100gb to 100gb. A czy w miesiąć czy w rok … to i tak 100gb. Chyba, że chcą dołączyć do nieuczciwych korporacji gsm (i nie tylko), w których każda promocja jest tak naprawdę oszystwem, bo trzeba doczytać regulamin żeby połapać się o co w tym chodzi … ŻENADA. Przez duże ŻŻŻŻŻ.

    • Grudzień 2nd, 2016 at 11:59 | #56

      Tak czy inaczej nie analizujemy tutaj polityki wysokiego poziomu, tylko niskopoziomowo "jak to zrobili technicznie" i "co z tego wynika dla nas". Ja "naprawili" i już nie ma bonusu, to chcę to opisać.

  7. Specjalista;)
    Grudzień 1st, 2016 at 13:59 | #57

    Proponuję aby dyskusję o bieżących problemach z utratą 100GB kontynuować tutaj, w nowej gałęzi bo tamta już jest nieczytelna i źle się już pisze nawet nowe komentarze w niej.

    • Patryk
      Grudzień 1st, 2016 at 17:32 | #58

      A nie lepiej w ogóle przenieść się z tym na forum?

      • Grudzień 1st, 2016 at 22:23 | #59

        http://forum.jdtech.pl – oczywiście, ale jak widzę sporo osób nie chce się nijak rejestrować, a forum bez rejestracji nie bardzo daje się moderować.

    • puchacz
      Grudzień 1st, 2016 at 21:25 | #60

      Wpis nie do końca zgodny z tematem, ale chyba związany. 29-11 próba zarejestrowania dwóch starterów zasięgowych przez play24 zakończona niepowodzeniem. Powtórka przez sms to samo – rejestracja w tej chwili niemożliwa, spróbuj później. Rozmowa pod 730300300, odpowiedź – rejestracja w trakcie, proszę poczekać. Po upływie 24 godzin napisane zgłoszenie, jak dotąd brak odpowiedzi. Mija 48 godzin. Oba numery zawieszone w systemie i nic nie można zrobić.

      • max_99
        Grudzień 1st, 2016 at 22:15 | #61

        U mnie to samo – 29.11 próba rejestracji jednego startera za 9 PLN – zwis w trakcie i do dziś komunikat: "Podany numer posiada aktywne zamówienia. Rejestracja będzie możliwa dopiero po ich zakończeniu" i nic nie można zrobić.

        • Grudzień 1st, 2016 at 22:28 | #62

          Ewidentnie coś grzebią w systemie.

          • tomek
            Grudzień 1st, 2016 at 23:58 | #63

            Uff. Przez to wszystko my użytkownicy PInK możemy się poczuć jak bohaterowie filmu Cube, widać że coś się dzieje, ale nie wiadomo, jak ostatecznie system poukłada te kostki. Mam nadzieję, że wszystko skończy się dobrze i przedłużanie pakietu GB za zarejestrowanie nie zostanie tak brutalnie ucięte.

          • gonzo
            Grudzień 2nd, 2016 at 07:01 | #64

            nadzieja to dobra sprawa, ale jeśli grzebią to raczej po to by uciąć. Nie znam szczegółów ich systemu billingowego, ale jako analyst z pewną praktyką podejrzewam że zakładają tabelę z promocjami i datą ważności. Sprawa dziecinnie prosta w implementacji ale rollout na żywym systemie wymaga zręczności.

    • Norbert
      Grudzień 2nd, 2016 at 11:50 | #65

      Specjalisto, czy z tych Twoich 55nr-ów, które Ci ostatnio skasowali bonus, były również w PINK50?

      • Specjalista;)
        Grudzień 2nd, 2016 at 14:46 | #66

        Nie skasowali "mi" tylko po prostu mam wgląd (i/lub zarządzam) do większej liczby numerów (liczba 4 cyfrowa) z czego sporo jest "fabrycznych" PInKów 9.
        Z tych 55, z których usunięto 100GB i całą resztę jaka była na koncie, to wszystkie co do sztuki były fabrycznymi starterami PInK9 (nie migrowanymi).

        Coraz dziwniejsze "rzeczy" zauważam na tych kartach ale nie będę się rozpisywał i gdybał co wg mnie poszczególne "rzeczy" mogą oznaczać w bliższej czy dalszej przyszłości. Może nic nie znaczą.

        • marcin
          Grudzień 2nd, 2016 at 15:26 | #67

          Specjalisto proszę o wyjaśnienia.
          Trzecia moja reklamacja (0 dni ważności konta po migracji z zasięgowego) rozpatrzona pozytywnie po 22 dniach, ale…

          Konsultant pisze tak:
          „Informuje, że ważność konta zostało wydłużone do dnia 14 grudnia 2016r. Bardzo przepraszam za zaistniały problem. Aby połączenia wychodzące były możliwe proszę o doładowanie konta minimalną kwotą”.

          No i gdy wchodzę w stan konta to w pozycji „Data ważności połączeń wychodzących” widzę 15.12.2016 (konsultant pomylił daty? – sądząc z literówek kopiuj-wklej)

          Ale gdy wchodzę w zakładkę „Pakiety i usługi” mam komunikat:
          „Twój numer stracił ważność konta, aktywacja i dezaktywacja usług będzie możliwa po dokonaniu doładowania. Jeżeli dokonałeś już doładowania, spróbuj ponownie za 15 minut” i nic nie mogę włączyć.

          I teraz moje pytanie: Jak to jest możliwe że mam ważne konto a nie mogę z niego korzystać bez doładowania?
          Dodam że konsultant nie zasilił mi konta żadną kwotą, tylko prosi mnie o doładowanie kwota minimalną?

          Na każdą reklamacje (już 3) o dokładnie tej samej treści otrzymuje inna odpowiedź (1 Taryfa Play online na Kartę $G LTE była aktywowana dnia 29.10.2016.. Z racji tego, że mógł Pan tego nie wiedzieć, przyznałem Panu na konto główne doładowanie” 2. "Przepraszamy za zaistniały problem. Przywracamy 7 dniowy stan ważności konta” 3. Jak wyżej) i inną rekompensatę (1. zasilenie 10 zł, 2. przedłużenie bez zasilenia ale konto ważne i działa, 3. przedłużenie bez zasilenia ale nieaktywne.

          • Specjalista;)
            Grudzień 2nd, 2016 at 15:57 | #68

            Po pierwsze jak składasz reklamację dotyczącą tego problemu (0 dni ważności) to prostu napisz wprost "W ramach rekompensaty wnoszę o doładowanie konta głównego kwotą 10zł".

            Jeśli Cię zadowoli 5zł i jego 7 dni ważności to podaj 5zł – konsultantowi łatwiej będzie to przełknąć i zlecić czy "przepchać" wyżej.
            Jeśli jesteś wściekły i piszesz reklamację już 3 raz (bo trafiasz na matołów) ale wiesz, że masz rację to wnoś o 20 czy 30zł. W każdym razie to Twoja sprawa ile chcesz i na ile szacujesz te "rekompensatę", "odszkodowanie" czy "zadośćuczynienie" (z prawnego punktu widzenia to różne 3 terminy).

            Po drugie gdy zmieni się (powinna się zmienić) data wychodzących (bo np. doładowałeś konto) a wcześniej miałeś zablokowane wychodzące (jak w Twoim przypadku) to na Play24 w "Pakietach i Usługach" jeszcze czasami bardzo długo (nawet do następnego dnia) widnieje informacja, że masz konto nieaktywne i nie możesz zmieniać usług.

            Jeśli minęły 24h i dalej nie możesz zmieniać usług to piszesz kolejną reklamację, że masz ważne konto ale usług i pakietów nie możesz włączyć i wnosisz o… kolejne doładowanie np. 10zł w ramach rekompensaty.

            W PInK jest o tyle fajnie, że nie ma konta promocyjnego na złotówki więc wnosisz o doładowanie na konto główne (ale musisz "wnieść") i konsultant nie ma wyboru :) choćby miał wytyczne z góry aby w pierwszej kolejności zawsze dawać złotówki na konto promocyjne.

          • marcin
            Grudzień 2nd, 2016 at 16:46 | #69

            Dziękuję za wyjaśnienia. Napisałem reklamacje bo minęły 2 doby a sekcja pakiety i usługi jest nadal nieaktywna – zobaczymy co wskóram.

          • Specjalista;)
            Grudzień 2nd, 2016 at 17:05 | #70

            Zgaduję, że w reklamacji nie wnosiłeś o doładowanie?
            Możliwe, że datę na koncie wyedytował Ci (bo o to wnosiłeś) jakiś specjalista wyżej ale system ma jakiś błąd i nie widzi tak zmienionej daty poprawnie. Możliwe jednak, że to celowe działanie, które w końcu i tak Ci nic nie dało i nie o to przecież Tobie chodziło – chciałeś mieć zapewne ważne konto na wychodzące, a nie po prostu zmieniona datę – po to aby móc aktywować usługi, jedną w szczególności :)

          • marcin
            Grudzień 2nd, 2016 at 17:18 | #71

            Masz rację! Sprawdziłem to zgłoszenie i rzeczywiście akurat na nim nie wnosiłem o doładowanie żadną kwotą, ale tylko o przywrócenie mi 7 dniowej ważności konta. Teraz napisałem wniosek o rekompensatę 10 zł.

          • marcin
            Grudzień 4th, 2016 at 11:40 | #72

            Reklamacja odrzucona – argument konsultanta: konta nie doładowywał pan od 3 miesięcy (w rzeczywistości karta rejestrowana nie cały miesiąc temu), ma pan na koncie 1 zł i dla tego nie może pan "wykupić" żadnego pakietu lub usługi. Napisałem kolejną reklamacje: że zamierzam uruchomić pakiet/usługę bezpłatną i żądam umożliwienie mi tego. Podbiłem kwotę rekompensaty zgodnie z Twoją sugestią.

          • marcin
            Grudzień 6th, 2016 at 15:58 | #73

            Sukces. Reklamacja uznana karta wskrzeszona doładowaniem. Na kartę wzeszedł już pierwszy pakiet 250MB. Uruchomię bonusa i zobaczymy co się stanie po 30 dniach – zadziała to dobrze, nie zadziała trudno – starter zasięgowy nic mnie nie kosztował.

        • Sierra
          Grudzień 4th, 2016 at 21:33 | #74

          @Specjalista;)
          "mam wgląd …. do większej liczby numerów (liczba 4 cyfrowa) z czego sporo jest "fabrycznych" PInKów 9. Z tych 55, z których usunięto 100GB i całą resztę jaka była na koncie, to wszystkie co do sztuki były fabrycznymi starterami PInK9 (nie migrowanymi)."

          Czy startery PINK9 "z których usunięto 100GB i całą resztę jaka była na koncie" miały uruchamiany bonus 100GB+RWK jeszcze za starego regulaminu (10 bonusów/pesel) czy juz tego nowego z 20.10 (3 bonusy/pesel)?

          • Specjalista;)
            Grudzień 4th, 2016 at 22:37 | #75

            Wszystkie były aktywowane między około 1 maja a 12 września a Bonus był aktywowany od około 10 czerwca do 15 września.
            Te 55 sztuk dopadła wg mnie tzw. "awaria kontrolowana", a nie ręczne kasowanie jak to częściej tutaj opisujecie. Polegało to na maksymalnym opóźnieniu przyznania kolejnego pakietu w kolejnym miesiącu do czasu aż konto zostało całkowicie wyczyszczone przez inną "procedurę". Wtedy nagle pakiet się przyznał i do pustego konta 0GB doszło 250MB…
            Przy czym zaobserwowałem trzy warianty tej "awarii".

          • Sierra
            Grudzień 4th, 2016 at 23:36 | #76

            IMHO z powyższego wynika, że po znalezieniu sposobu na startery aktywowane po 20.10 szukali(ją) sposobu na "wcześniaków" i znaleźli. Metoda wydaje się dosyć prymitywna i wywołuje totalne wykrwawianie (nie tylko z bonusa 100GB) a więc i przy okazji łamia regulamin.
            Myślałem, że kluczem jest data: uruchamiają "wajchę dla wszytkich starterów z dnia xx" i zerują ich stan ale tak duży rozrzut czasowy jaki podałeś, świadczy o czymś innym.

          • Wojtax
            Grudzień 5th, 2016 at 18:19 | #77

            Łamanie regulaminu, to jest malo powiedziane ale popelniaja wykroczenie nie informujac klientow o zmianach, wylaczajac pakiety danej taryfy.
            Jezeli sie to potwierdzi u wszystkich ( u mnie po 15.12) bedziemy pisac jednolite reklamacje a potem zazalenia na sieć.
            Teraz odpowiadaja roznie na reklamacje np. ze wlączy sie po 30dniach a, ze konto nie bylo doładowane albo pakiet jest wazny tylko 30 i po tym srodki zostaną skonfliskowane itd. Czekamy.

          • marcin
            Grudzień 5th, 2016 at 18:59 | #78

            Ja już napisałem kilka reklamacji na nieprawidłowości w Play – w ciągu ostatniego miesiąca – może warto sprawą zainteresować UOKIK. Zobaczcie jakie kłopoty ma lidl z powodu nieprzemyślanej promocji i złamania reguł które sam ustanowił…

    • oszukany
      Grudzień 2nd, 2016 at 13:22 | #79

      Niestety, Play zaczął ręcznie kasować środki z bonusu za rejestrację. Usunęli mi je mimo, że konto promocyjne miało ważność jeszcze do 28.12. Oczywiście zaraz złożyłem reklamację i oto, jaką dostałem odpowiedź:
      "Szanowny Panie,
      dziękuję za przesłane zgłoszenie dotyczące konfiskaty środków promocyjnych.

      CENNIK OFERTY

      Punkty regulaminu, które Pan podał są prawidłowe i dotyczą przedłużania standardowych środków promocyjnych, które zostały przyznane w ramach np. pakietu.

      BONUS ZA REJESTRACJE

      Zgodnie z regulaminem „Bonusu za rejestracje” podanym na oficjalnej stronie Play nie wykorzystane środki z bonusu zostają skonfiskowane w ciągu 30 dni. Nie ma tam mowy również o możliwości przedłużenia ważności tych środków. Środki, które zostały Panu skonfiskowane po upływie 30 dni wynikały właśnie z tego bonusu.

      REGULAMIN

      Poniżej przesyłam Panu regulamin tej promocji: http://promocje.play.pl/rejestracja/pdf/Regulamin…

      z pozdrowieniami
      Patrycja Machaj
      konsultant obsługi klienta "

      • oszukany
        Grudzień 2nd, 2016 at 18:44 | #80

        Czy w tej sytuacji warto jeszcze raz spróbować z reklamacją, zaczekać tydzień-dwa i być może zgłoszenie trafi do innego konsultanta? Jakie macie doświadczenia?

      • tomek
        Grudzień 2nd, 2016 at 23:13 | #81

        Zajrzałem we wskazany regulamin i okazuje się, że zupełnie nie odnosi się on do taryfy Play Internet na Kartę (tylko do kilku innych taryf), nawet nie ma w nim wymienionego pakietu 100 GB (jest tylko 10 GB).

    • Dubic
      Grudzień 2nd, 2016 at 15:42 | #82

      Na wszystkich starterach zarejestrowanych i aktywowanych po zmianie regulaminu 100GB wyparowała – na aktywowanych przed wszystko w porządku. Play nie potrafi przyjąć na klatę przegranej :-)

    • Sierra
      Grudzień 3rd, 2016 at 19:07 | #83

      Mój raport na dzisiaj.Teraz korzystam jeszcze z karty TM bo tam mam lepszy transfer i jeszcze trochę tych kart ale po waszych info o "stratach" w GB zalogowałem się do Play24 aby sprawdzić jak jest u mnie. Zarządzam 3-ema PINK'ami

      PINK-1, rejestracja 16.08.16, RWK+100GB 22.08.16, na dzisiaj: "MB/GB po doładowaniu" jest 89 GB
      PINK-2, rejestracja 13.08.16, RWK+100GB 26.08.16, na dzisiaj: "MB/GB po doładowaniu" jest 95 GB
      PINK-3, rejestracja 04.09.16, RWK+100GB 07.09.16, na dzisiaj: "MB/GB po doładowaniu" jest 92 GB

      Gigabajty mi nie zginęły a stan GB tak jak wyżej podałem, pokazuje mi po wejściu w /Pakiety i Usługi=>Pakiety/. Stan złotówek, daty ważności przych. i wych. również bez zmian. Efekt RWK jest róznież zachowany czyli przedłużenie ważności.

      Ale wchodzę w /Pakiety i Usługi=>Pakiety/ a tam mam:
      Pakiet 100GB i rok ważności konta wyłączony (możesz jeszcze włączyć 1) włącz <== tu JEST ZMIANA, nie świeci na ZIELONO
      Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy – start 30 dni po aktywac… włączony <== tu JEST BEZ ZMIAN, świeci na ZIELONO

      Tak to widac na zrzucie: http://pokazywarka.pl/6x5crt/

      Czyli zniknęło WŁĄCZENIE "pakietu 100GB i rok ważności konta" i pojawiła się możliwość ….jego ponownego włączenia. Sam nie wiem czy się cieszyć czy bać.
      Możliwe warianty jakie widzę to:

      1. Gmerali w systemie i przypadkowo skasowali fakt włączenia 100GB+RWK, w efekcie mogę go wąłczyć jeszcze raz powiekszając dotychczasowy stan posiadania.
      Tutaj rodzą się pytania: (A) jak się to ma do ograniczenia przyznawania bonusów do 3 kart dla jednego PESEL ? (B) jak system to potraktuje, jako nowy bonus czy nie zauważy bo to aktualizacja już przyznanego ?

      2. Gmerali w systemie i świadomie to zrobili, zmiany wprowadzne zostały niedawno w efekcie ja też stracę GB ale może za miesiąc (mój czas jeszcze nie nadszedł ;)

      3. Zmiany zostały wprowadzone przy ostatniej zmianie regulaminu, kiedy to ograniczono liczbę bonusów z 10 do 3 na PESEL a ja tego nie zauważyłem (dopiero dzisiaj). W wyniku tych zmian wyzerowano (przypadkowo ?) też info o aktywacji bonusów na kartach PINK (z bonusem aktywowanym przed zmianą regulaminu jak u mnie). W efekcie tutaj są także możliwości i wątpliwości jak pkt. 1.

      ps. Wszystkie karty PINK za 9 zł, takie podstawowe opisane w art. Jakuba (bez żadnych migracji, zmiany taryf itp. wersja 3+3 GB, "stara" bez żółtego paska, z terminem do 05.2019r)

      • Wojtax
        Grudzień 3rd, 2016 at 21:56 | #84

        Jak zwykle same konkretne info, bez mydlenia ale Ty, przywiazany do ofert TM-Heyah rejestrujesz, aktywujesz Playa i to w ofertach płatnych PInK9.

        Ja mam jeden juz aktywny, zmigrowany ale z PInK1 i sziedze juz na szpilkach co, bedzie 15 grudnia, czy bedzie przedluzony a jak nie…. mysle, trzeba bylo rejestrowac i wlaczac bonus 100GB przed 20.10 ;)

        • Sierra
          Grudzień 3rd, 2016 at 23:40 | #85

          "siedze juz na szpilkach co, bedzie 15 grudnia, czy bedzie przedluzony a jak nie"

          Pozostaje wariant, który padał Specjalista:)
          "Jeśli się obawiasz utraty 100GB – a jest to możliwe bo awarie w przyznawaniu pakietów cyklicznych cały czas się zdarzają (ostatnia poważna awaria miała miejsce kilka dni temu, 11 listopada) to musisz sobie zrobić co miesiąc "doładowanie ratunkowe" 5zł 1-3 dni przed terminem ważności konta GB."

          Sam to rozważam, aby przeprowadzać konsekwentnie, na jednym z PINK'ów co miesiąc powyższą procedurę

          "mysle, trzeba bylo rejestrowac i wlaczac bonus 100GB przed 20.10 ;) "

          im więcej czytam opini o utracie GB to dochsę do wniosku, żw jednak wraz z nowym regulaminem od 20.10 wprowadzono nie tylko ograniczenie z 10 na 3 bonusy 100+RWK ale też jakiś patent na ograniczenie trwania bonusa 100GB do 30 dni (pomimo, ze my tego nie widzimy i nawet powyższy patent Specjalisty:) może dla aktywowanych po 20.10 bonusów w starterach nie działać.

          • puchacz
            Grudzień 3rd, 2016 at 23:59 | #86

            Potwierdzam. Patent nie zadziałał. Pisałem już o tym wcześniej.

          • Wojtax
            Grudzień 4th, 2016 at 00:37 | #87

            Tak to pomaga ale tylko w taryfach glosowych jak, ktos przedluza 10GB a nie internetowych 100GB.
            Jezeli po 20.10 zmieniony system transferowy z automatu przesyla na karte zawieszenia calego pakietu, to juz doladowanie za 5zl nic nie pomoze.
            Ty masz dobrze, bo karty PInK9 sa nadal co miesiac przedluzane a z migrowanymi (nawet doladowanymi) kartami PInK1 moze tak nie byc.

          • Grudzień 4th, 2016 at 11:20 | #88

            Ale jeżeli oni "ręcznie" usuwają te "nadmiarowe 100GB" to doładowanie nie pomoże.

          • Sierra
            Grudzień 4th, 2016 at 21:06 | #89

            po poniższym info max_99 "ręczne" kasowanie dla bonusowych 100GB jest już chyba pewne dla starterów uruchamianych po 20.10

          • max_99
            Grudzień 4th, 2016 at 15:23 | #90

            Karta za 9 PLN, rejestracja/aktywacja – 31.10
            RWK+100GB – 04.11
            Dziś, tj 04.12 o 12:48 komunikat z modemu "Brak środków na koncie, doładuj…" Było jeszcze ok 90 GB danych. Na Play24 jest tak:
            Konto = 0,00 zł (ważne do 03.11.2017)
            Dane MB/GB po doładowaniu = 0 MB
            Dlaczego nawet kasa zniknęła (było całe 9 PLN)?

          • Sierra
            Grudzień 4th, 2016 at 21:02 | #91

            Toby potwierdzało moje ( i nie tylko moje) przypuszczenia, że po 20.10 zmieniono regulamin ale i wprowadzono "ręczne" kasowanie bonusa 100GB (a raczej jego resztek) po upływie 30 dni.
            "Ręczne" to pewnie jakiś dodatkowy skrypt, podprogram, w którym po 20.10 odnotowano fakt przyznania 100GB i polecenie jego skasowania po 30 dnia.
            Pytanie, czy jednak tak to działa, precyzjnie odstrzeliwuje niewykorzystaną resztkę ze 100GB czy też wali po wszystkim [1.kasuje resztę ze 100GB + 2.środki w zł + 3.przyznawane co 30 dni 250MB (inną wartość dla innych kart)].
            IMO, ponieważ trudno to stwierdzić, bo nie wiemy ja działa system (trzeba trochę poobserwować i robić zrzuty lub spisywać pod koniec 30 dni) to uważam, że warto już teraz zareklamować fakt zniknięcia pk.2 i 3
            Dla 3 powołując się na zapis z regulaminu PINK:
            "Dodatkowe, cykliczne pakiety…. o których mowa w Tabeli… kumulują się w kolejnych miesiącach, jeżeli nie zostaną wykorzystane w danym miesiącu. Środki pochodzące z pakietów nie mogą zostać wykorzystane po upływie okresu przyznawania pakietów."

            Wniosek nr 2 dla tych co mają jeszcze karty np PINK-9 to nie uruchamiać ich od razu wszsytkich 3-ech tylko 1-szą teraz a 2-gą w styczniu, po 30 dniach

      • tfyugihj
        Grudzień 4th, 2016 at 11:17 | #92

        Konfident, raporty pisze . :-D

        • Wojtax
          Grudzień 4th, 2016 at 17:54 | #93

          Ktory to konfident ?

          • Sierra
            Grudzień 4th, 2016 at 20:35 | #94

            Pewnie sobie ze mnie jaja robi bo napisałem "Mój raport na dzisiaj." …..no chyba że sam ma tylko takie doświadczenie i każdy tekst z takim wstępem tylko tak mu się kojarzy :-P

  8. Adam
    Listopad 28th, 2016 at 21:59 | #95

    Witam. Mam do sprzedania nieotwarty i niezarejestrowany zestaw startowy
    Play Internet na Kartę "9B na start + 6 GB gratis przez rok"
    Zainteresowanych proszę o kontakt mailowy al24@wp.pl

    • Kupuj@cy (były)
      Listopad 29th, 2016 at 13:30 | #96

      Dla wszystkich zaintersowanych zakupem, odpowiadam, Adam chce 35 zł z wysyłką listem pol. priorytetowym, Drogi Pan Adam…

      • Kupuj@cy (były)
        Grudzień 5th, 2016 at 18:52 | #97

        Dla nadal spragnionych zabawy i przekonania dię osob. , tu jest stara wersja 1 plus 3, po cenie det., pozdr. https://www.olx.pl/i2/oferta/starter-play-z-inter…

        • Grudzień 6th, 2016 at 08:22 | #98

          A co zmienia wersja? Powyższa promocja prawie na pewno już nie działa.

          • corek66
            Grudzień 6th, 2016 at 08:44 | #99

            To wersja PONK9, można zmigrować do PINK9 ale z aktywacją pakietu 250mb cyklicznie duże problemy, 100gb w miesiąc można aktywować

          • Kupuj@cy (były)
            Grudzień 7th, 2016 at 01:04 | #100

            Co ty będziesz migrował, zdjęcie widziałeś,,,,,

  9. jaro070
    Listopad 27th, 2016 at 14:06 | #101

    Kiedy będzie instrukcja jak zrobić 100 GB na rok na starterze zasięgowym?

    • Davi
      Listopad 27th, 2016 at 15:33 | #102

      Ja na miejscu Jakuba bym tego nie publikował. Dzisiaj (27 listopada) dosłownie z 25 minut po północy zanim się przyznał kolejny pakiet o 1:00 rano, 100GB (i reszta MB) zostało skasowane z konta! Na koncie po przyznaniu się około 1:00 kolejnego pakietu zostało się tylko 250MB!!!!
      Play widać się ostro bierze za tą "promocję" (pomijam czy zgodnie z regulaminem czy nie), a info o darmowych starterach jeszcze bardziej ich wkurzy. Jest w komentarzach prawie wszystko już napisane jak to zrobić i to kilka razy. Po co artykuł?
      Mam jeszcze kilka starterów zrobionych i nie chciałbym aby i z nich mi skasowali te 100GB ale boję się, że to już nieuniknione. Tylko chyba to doładowanie ratunkowe pomoże więc trzeba się pogodzić z kosztem 5zł miesięcznie. Pozdrawiam rozsądnych i mam nadzieję, że Jakub do nich należy.

      • Listopad 27th, 2016 at 16:08 | #103

        Masz problem z działaniem systemu billingowego Play raczej i tyle.

        • Davi
          Listopad 27th, 2016 at 16:29 | #104

          Czyli nie ma problemu, bo 100GB skasował uszkodzony system bilingowy umiejący sam cofać procedury do tyłu i jestem jedyny w kraju? Możłiwe, ale…
          Przecież z tego co tu wyczytałem to najpierw pakiet ważny do 23:59 poprzedniego dnia (u mnie do 23:59 26 listopada) jest około 1:00 przedłużany na kolejny miesiąc poprzez dodanie kolejnego pakietu cyklicznego 250MB ważnego miesiąc a dopiero około 3:00 pakiet jest kasowany gdyby się kolejny nie przyznał no bo jego ważność była do "wczoraj" do 23:59.
          Tymczasem "procedura" kasowania cofnęła się sama do tyłu dokładnie w sam środek między ostatnią minutę ważności pakietu (powiedzmy 0:00) a pierwsza minutę jego odnowienia (1:00) i dokonała skasowania 100GB?
          Bardzo nieprawdopodobny scenariusz.
          Za to bardzo prawdopodobny jest taki: Play dla pakietu cyklicznego 250MB zamienił procedury miejscami (w ramach tzw. porządkowania taryfy archiwalnej czy jak on to będzie tłumaczył "prasie") dla losowo wybranych numerów aby wybadać sprawę "lamentu" wśród użytkowników i czy może odpalić ten "trik" całej reszcie.
          Pewnie nawet znajdą taką interpretacje regulaminu, że bez problemu uzasadnią najpierw kasowanie poprzedniego pakietu 250MB i całego konta MB (bo przecież mają taką samą ważność do 23:59 dnia poprzedniego) a dopiero po skutecznym skasowaniu (i ta procedurka przyznawania pakietu cyklicznego to dokładnie sprawdzi zanim pakiet przyzna i wydłuży konto) przyzna na puste konto 250MB.
          Takie moje zdanie.

          • Listopad 27th, 2016 at 16:43 | #105

            Ale to by było nie do końca zgodne z regulaminem – i nie tylko tej jednej taryfy.
            Natomiast to, że są różne problemy z ich systemami to wiemy od dawna i często takei kwiatki się zdarzają.

          • Davi
            Listopad 27th, 2016 at 17:04 | #106

            Ale jak niezgodne jak ważność była do wczoraj do 23:59 i nawet minutę po północy Play ma już prawo skasować te środki w całości jeśli nie zrobiłem doładowania 5zł najpóźniej minutę przed skasowaniem. A pakiet 250MB również się przyznał no to na co mam się powołać w reklamacji, na moje widzimisię? Wskaż punkt regulaminu, z którego wyjdzie, że Play nie ma racji i ja tylko Ty. Albo chociaż spróbuj wskazać, zaczynając zdanie od "Wydaje mi się, że punkt… może o tym mówić" (bez obrazy tylko dyskutujemy).

          • Listopad 27th, 2016 at 18:37 | #107

            Teraz nie mam czasu na przeanalizowanie wszystkich powiązanych regulaminów, ale było coś o tym, że się te pakiety łączą – ale nie wiem czyt tutaj, czy w innym miejscu.
            Ja dodam duże ostrzeżenie przed takimi problemami i zaproponuję rozwiązanie niezawodne – starter za 50 PLN… Tutaj oba konta mają od razu rok ważności.

          • Artur
            Listopad 28th, 2016 at 00:56 | #108

            Niestety, w cenniku PInK (w przeciwieństwie do regulaminu cyklicznego pakietu "Rok internetu za darmo" w taryfach głosowych) nie ma mowy o sumowaniu/kumulowaniu niewykorzystanych danych – pisałem o tym kilka dni temu: http://jdtech.pl/2016/10/play-100gb-za-9-pln-nowy…

          • marcin
            Listopad 27th, 2016 at 22:25 | #109

            Zgłaszaj reklamacje – jej pozytywne rozpatrzenie to kwestia trafienia na właściwego konsultanta. Ja reklamowałem 4 numery (startery zasięgowe)- trzy są rozpatrywane, najdłużej 28 dni (zaraz – jeśli przekroczą 30 dniowy okres rozpatrywania postraszę ich uokik-iem), a jeden pozytywnie rozstrzygnięty w 24 h – ta sama treść zgłoszenia w play24!. Poza tym sprawdza sie odczekanie jak najdłużej miedzy załączeniem się pakietu 250MB a uruchomieniem bonusa – na kartach za 9 zł gdzie bonus uruchamiałem po 5-7 dniach wszystko ładnie mi działa od lipca.

          • t_j
            Listopad 27th, 2016 at 19:34 | #110

            Nie jesteś jedyny w kraju. Mi zniknęło 300 giga z konta i nie chcą oddać pomimo że tłumacze obsłudze jak krowie na rowie że to jak zwykle problem plejowego systemu.

          • Norbert
            Listopad 27th, 2016 at 22:19 | #111

            mi również znikło 100gb, ale poprzedniej nocy… ewidentnie zamieniły się miejscami kasowanie z dodaniem…

          • marcin
            Listopad 27th, 2016 at 22:30 | #112

            dlatego ważnym jest odczekanie tych kilku dni miedzy startem 250MB a uruchomieniem bonusa – od dłuższego czasu przypominają o tym m.in. Specjalista i Jakub

          • Norbert
            Listopad 28th, 2016 at 08:10 | #113

            no i mamy winowajcę. pakiet 250mb przyznał się po 33 dniach… co na to Experci?

          • Listopad 28th, 2016 at 08:46 | #114

            Jeżeli to pierwszy – to normalne. Jeżeli drugi lub kolejny – to nie jest normalne.

    • Listopad 27th, 2016 at 16:04 | #115

      Jest prawie gotowa. Ale muszę mieć 3-4 godziny na dokończenie pracy, a jestem z chorym dzieckiem na ręku. W tym tygodniu postaram się to opublikować.

  10. Listopad 19th, 2016 at 13:00 | #116

    jak obiecalem
    po miesiacy mimo ze 1 pozycja zgasla (100gb / rok) i niby jest do wlaczenia to internet dalej dziala i zostalo jeszcze ponad 90gb -jest ok

Strony komentarza
1 ... 11 12 13 14 15 ... 18 5399
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>