Home > Analiza, Promocje > Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Logo PlayOperatorzy postanowili zachęcić nas do rejestracji kart prepaid różnymi sposobami. Pierwszy i ciągle najbardziej interesujący wydaje się być Play, który nie tylko dał całkiem fajne pakiety, ale przez nałożenie promocji na dość skomplikowaną siatkę ofert spowodował, że można uzyskane w ten sposób środki i pakiety danych przedłużać. Postanowiłem wyłapać co ciekawsze oferty i opisać, jak z nich skorzystać w praktyce.

Na pierwszy ogień idzie dość prosta sprawa: Kupujemy starter za 9 PLN, rejestrujemy i po uruchomieniu promocji mamy 100 GB ważne rok i to z możliwością dalszego przedłużania, choć dalej już nie za darmo. Przez ten rok nie musimy zupełnie nic robić, tylko korzystać. Prosto i przez wszystkim tanio. To idealne rozwiązanie np. do tabletu, czy do awaryjnego zastosowania.

UWAGA: opisany poniżej sposób może już nie działać, ponieważ PLAY modyfikuje właśnie swoją platformę rozliczeniową tak, żeby pozostały pakiet ze 100GB był odbierany po 30 dniach jego działania. Informacje na temat bieżących ustaleń można znaleźć w komentarzach pod artykułem.

Starter Play Internet na Kartę na rok

Po pierwsze musimy się wyposażyć we właściwe startery. Potrzebny nam jest starter z edycji z końca 2015 roku – trudno się pomylić, bo nie ma odpowiadających poniższym starterów w najnowszej serii taryf InK (Internet na Kartę). Chodzi o promocję Play Internet na Kartę 3 GB na start + 3 GB gratis przez rok – za 9 PLN. Można kupić także starter za 19 PLN (dostajemy 9 GB o 6 GB na rok), ale to kosztuje więcej i poza tymi dodatkowymi w sumie 9 GB nie ma z tego żadnego więcej pożytku. Szukamy starterów w torebkach wyglądających tak:

Zadziałają także startery z poprzedniej edycji (koniec 2014), ale z tym samym regulaminem: 1+3 na rok za 9 i 3+3 za 19 PLN (od razu widać, że są jeszcze mniej opłacalne, niż te powyżej, ale ja akurat trafiłem na taki jak poniżej). Warto dodać, że użytkownicy raportują, że mimo napisu, że 9 PLN daje 1+3 faktycznie w Play24 widać, że na start otrzymujemy 3 GB. Podobnie powinno być z wersją droższą.

Większość punktów dodała do starterów przywieszki z informacją o obowiązkowej rejestracji i wygląda to mniej więcej tak:

Takie startery też są OK.

Można także zakupić droższe startery za 50 PLN na rok – na nich też działa ta promocja. Dostępne są dwie wersje: starsza Play Internet na Kartę na rok 12 GB (po prawej – na górze widok reklamowy, na dole faktycznie co dostawaliśmy od operatora, oficjalnie startery były dostępne tylko online) oraz aktualna edycja dająca w sumie 25 GB (1 Gb na start i po dwa GB miesięcznie):

Startery Play Internet za 50 PLNJeżeli zdobędziemy lub znajdziemy starszy starter, warto dokonać przejścia na nową edycję – zawsze to 12 GB więcej w ciągu roku.

Nie kupujemy natomiast żadnego z tych starterów z najnowszej edycji 2016:

Charakterystyczne punkty: Brak informacji o pakiecie rocznym, jaśniejszy kolor (wnętrze jest białe) oraz żółty pasek z informacją o rejestracji.

Oryginalna oferta była niezbyt atrakcyjna: co prawda co miesiąc dostajemy dodatkowy pakiet, ale i tak musimy płacić za utrzymanie konta: wychodzi niecałe 1 PLN za dzień (najbardziej opłacalne doładowanie to 2×125 PLN, co daje nam 2×150 dni ważności oraz 2×34 GB.

Jednak tutaj wchodzi promocja związana z rejestracją kart Prepaid.

Rejestrujemy kartę

Od czerwca zaczęła się wielka akcja z rejestracją kart w Play. W przypadku Play Internet na Kartę otrzymujemy za to możliwość uruchomienia bonusa: 1 rok ważności konta (głównego) oraz 100 GB transferu (ważne 30 dni).

No to gdzie jest haczyk?

Konto na dane to posiada osobną datę ważności, ale w założeniu taryfy jest ona taka sama lub większa, niż data ważności konta na połączenia wychodzące, dlatego nie jest wyświetlana w systemie Play24. Jednak w przypadku pakietów cyklicznych zawartych w powyższych starterach okazuje się, że wszystkie te dane lądują na jednym koncie, którego termin ważności przedłuża się co miesiąc o 30 dni, a saldo kumuluje się – czyli jest inaczej, niż w przypadku słynnego już pakietu #Freemium w Virgin, gdzie miesięczne bezpłatne pakiety (dane, minuty i SMS) co miesiąc resetują się.

Tu uwaga techniczna

To nie jest dokładnie kumulowanie się pochodzące z założenia taryfy. To raczej efekt uboczny działania systemu billingowego Play. Mianowicie co noc operator uruchamia procedury, które porządkują nasze konta. Dla nas interesujące są dwie takie procedury:

  • sprawdzanie, czy należy nam się przedłużenie/cykliczne naliczenie jakiegoś pakietu i ew. zmiana daty ważności.
  • sprawdzanie, czy wygasła ważność pakietów pakietów.

I teraz ciekawostka: naliczenie pakietów cyklicznych odbywa się między północą a 1 rano każdego dnia. Natomiast kasowanie pakietów, których ważność upłynęła, wykonywane jest między 2-3 rano. Proces można obserwować za pomocą kodów USSD w godzinach nocnych w dniu, w którym przypada rozliczenie kolejnego cyklu. Najpierw koło 1:00 pojawi się kolejny pakiet i przedłuży się ważność konta, a potem po 3 ewentualnie zniknie pakiet, którego ważność skończyła się o północy, jeżeli nie nastąpiło przedłużenie.

Stąd, o ile wszystko jest OK około godziny 1:30 pakiet po dniu, w którym kończyła się ważność danych musi się naliczyć kolejny pakiet cykliczny i to można zweryfikować. Jeżeli przedłużenie nie nastąpiło można prewencyjnie i doraźnie dokonać minimalnego doładowania (za 5 PLN), aby nie stracić 100 GB. Mamy na to od około godz. 1 do 3 rano.

Tak więc aktywacja RWK oraz pakietu 100GB na 30 dni w ramach promocji rejestracyjnej powoduje, że robi się ciekawie. W pierwszym miesiącu korzystania z opisanej tu procedury zobaczymy, że ważność konta danych wynosi właśnie 30 dni.

Jednak startery opisane wyżej mówią o cyklicznym uzupełnianiu konta za pomocą 250 lub 500 MB. Eksperymenty wskazują, że pakiety te sumują się i wzajemnie przedłużają. I faktycznie w Play24 w dziale Pakiety i usługi -> Pakiety -> Internet znajdziemy taki oto wpis:

Warto sprawdzić, czy faktycznie taka pozycja pojawiła się nam w systemie billingowym. Bez niej cała zabawa się nie uda.

Podsumowując: Dzięki RWK nie musimy doładowywać konta, żeby utrzymać jego ważność, a dzięki 100 GB mamy dodatkowe dane do wykorzystania, których ważność będzie podtrzymywana przez pakiet cykliczny – za darmo i bez dodatkowych czynności – przez rok.

Uwaga dotycząca nazewnictwa

Jak widzimy w serwisie Play24, interesująca nas usługa cyklicznego pakietu wbudowanego w taryfę znajduje się tutaj: Pakiety->Internet->Usługa i nazywa się Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy – start 30 dni po aktywacji startera. Oglądając inne pozycje widzimy, że niektóre nazywane są pakietem, czasem paczką, czasem usługą mimo, że robią podobną rzecz. Jednak powyższy pakiet jest kompletnie inny od pozostałych pod względem funkcjonalności. Działa on następująco:

  • Pakiet się włącza (staje się zielony) automatycznie w ciągu 24 godzin od aktywacji startera
  • Mija 31 dni.
  • W nocy z 31 na 32 dzień następuje pierwsze dodanie do konta 250/500 MB i zwiększenie ważności konta danych do 30 dni.
  • Mija miesiąc kalendarzowy.
  • W nocy następuje kolejne dodanie danych i wydłużenie ważności.
  • Powyższe dwie operacje powtarzają się w sumie 10 razy.
  • Pakiet znika z konta.

Stąd wyjaśnia się, czemu powinniśmy poczekać 2 dni od momentu aktywacji pakietu cyklicznego do włączenia pakietu RWK i 100 GB za rejestrację.

Procedura

Widzimy, że to działa, więc teraz konkrety. Jak zrobić sobie taką kartę?

  1. Kupujemy prawidłowy starter. Taki, jak na zdjęciu na początku artykułu. Jak nie znajdziemy takiego za 9 PLN, może być ten za 19, jeżeli jesteśmy gotowi wydać więcej. Nie może to być jednak inny starter – ani z aktualnej, najnowszej edycji Play Internet na Kartę, ani w innych podtaryfach PInK i POnK, gdzie konto danych ma osobną datę ważności.
  2. Rejestrujemy kartę (lub ich kilka) w dowolny dozwolony przez operatora sposób.
    • W Salonie Play
    • Kiosku sieci RUCH (tylko przy zakupie)
    • W placówce własnej Poczty Polskiej
  3. Uruchamiamy kartę SIM (wykonujemy choćby jedno połączenie naliczane, np. z Internetem).
  4. Czekamy, aż na naszym koncie aktywuje się pakiet cykliczny (co trwa do 24h). Najłatwiej sprawdzić to w Play24.
    Uwaga: mamy na to tylko kilka dni – w razie problemów trzeba interweniować:
    • PInK 1 PLN – 3 dni
    • PInK 9 PLN – 7 dni (niezależnie od edycji – zarówno 1+3 jak i 3+3 GB)
    • PInK 19 PLN – 14 dni (niezależnie od edycji – zarówno 3+6 jak i 9+6 GB)
  5. Teraz należy odczekać najlepiej dwa dni (minimum to 24 godziny, ale ryzykujemy w tym wypadku utratę pakietu po 30 dniach), aby zrobić sobie margines bezpieczeństwa zazębiania się ważności promocyjnego pakietu danych i pierwszego comiesięcznego doładowania cyklicznym pakietem danych. W przeciwnym wypadku może się zdarzyć, że 100GB się nie przedłuży, bo straci ważność, zanim zadziała kolejny pakiet cykliczny.
  6. Uruchamiamy pakiet Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • Play24: Wybieramy właściwy numer telefonu, Pakiety i Usługi -> Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • USSD: *111*330*1#
    • SMS o treści start.330 pod nr 111

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

 

Status

Stan konta ja sprawdzam za pomocą Play24. Ale można to zrobić jeszcze za pomocą kodu USSD:

  • Ważność i saldo konta głównego i danych: *101#
  • Sama ilość i ważność pozostałych danych: *107# (w dokumentacji taryfy jest błąd i podany jest numer *108#)

Ograniczenia

Nie jest to jednak oferta rozwiązująca wszystkie problemy użytkownika raz na zawsze. Najważniejsze ograniczenia:

  • Korzystamy tutaj z taryfy internetowej PInK (Play Internet na Kartę). Oznacza to, że karta SIM działa tylko w zasięgu sieci macierzystej 3G i LTE Play – nie działa w sieciach partnerów roamingowych. Jeżeli nie jesteśmy zasięgu sieci własnej Play w technologii 3G ani LTE – nie skorzystamy. Nie działa także w zasięgu 2G Play.
  • Jeden użytkownik może skorzystać z promocji rejestracyjnej tylko 310 razy i tylko raz na każdym starterze (2016.10.20 liczba została ograniczona z 10 do 3). Kart możemy zarejestrować ile chcemy, ale aktywacji bonusów związanych z jednym użytkownikiem (identyfikacja zwykle po PESELu) uda się zrobić tylko 10.
  • Promocja rejestracyjna kończy się 1 lutego 2017 roku.
  • Po roku musimy sięgnąć do innych sposobów przedłużania ważności konta, jeżeli będziemy chcieli utrzymać ważność pozostałego pakietu danych – kupując zwykłe doładowania lub korzystając z innych promocji.
  • Promocja działa tylko na tych wskazanych przeze mnie 2 rodzajach starterów.
  • Musimy pilnować aktywacji pakietu cyklicznego przez pakietem promocyjnym 100GB i RWK. Czasem pakiet ten nie aktywuje się lub wcale nie ma go w systemie billingowym – rozwiązaniem jest kontakt z infolinią.
  • Całość może zostać w każdej chwili ukrócona przez Play i wygląda na to, że od listopada 2016 tak się dzieje.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

  1. Czy musimy uważać na ustawienia związane z roamingiem?
    Nie, karta działa tylko w zasięgu Play. Nie zaloguje się do żadnej sieci zagranicznej ani partnerów roamingowych Play w Polsce.
  2. Jak wyglądają statery w nowej edycji NPInK? Nie chcę pomylić się przy zakupie.
    Nie ma kart NPInK odpowiadających pakietom 3+3GB lub 9+6GB na rok. Są karty po 9 i 19 złotych, ale oferują odpowiednio jednorazowe pakiety 3 GB i 30 GB. Mają zupełnie inny wygląd (białe) i jaskrawą informację o obowiązku rejestracji. Zdjęcia wszystkich starterów umieściłem w artykule powyżej.
  3. A co z kartą specjalną 12 GB na rok oraz 25 GB na rok w nowej edycji?
    Nie testowałem. Ale ta 12GB powinna działać. Opłacalność jednak jest znacznie niższa. Działa bez problemu ze starterem z nowej edycji, też za 50 PLN.
  4. Czy opisana procedura działa w innych starterach POnK, PInK i NPInK?
    Żadne inne nie zostały potwierdzone. Na pewno nie działa w żadnym POnK ani z podstawowych PInK. NPInK powstał już po wprowadzeniu promocji rejestracyjnej prawdopodobnie w celu załatania opisanej powyżej dziury regulaminowej.
  5. Regulamin zawiera opis startera za 1 PLN. Czy w nim też działa ta „promocja”?
    Działa po wykonaniu dość skomplikowanej procedury, opis będzie poniżej i w osobnym artykule.

Nie ma dokładnie takich starterów? Nic straconego

Przygotowałem i przetestowałem procedurę uruchomienia pakietu cyklicznego dla starterów zasięgowych, które można otrzymać z Play za darmo. Pojawią się w oddzielnym artykule. Pozwala to na uzyskanie powyższego całkiem bezpłatnie, lub (w wersji nieco uproszczonej) za 5 PLN. Ta procedura jest mocno zagmatwana i jeden fałszywy ruch powoduje, że się nie powiedzie, dlatego precyzja opisu jest tutaj bardzo istotna, dlatego prace nad artykułem się przedłużają. Tutaj umieszczę skrót, a pełny opis będzie oddzielnie.

***

Jak dla mnie to najfajniejsza promocja w tej chwili na rynku, aż szkoda, że trwa tylko do 1 lutego 2017 i umożliwia uruchomienie tylko 10 starterów na osobę. Co sądzicie o tej ofercie?

2016.08.16: Dodanie informacji o zgodnych starterach z edycji 2014 oraz FAQ. Poprawienie składni niektórych zdań tak, aby były bardziej jednoznaczne.
2016.08.17: Modyfikacja wyjaśnienia i zrzut pakietu cyklicznego z Play24
2016.08.19: Kolejne uściślenia – dziękuję za komentarze od specjalistów zajmujących się Play
2016.09.01: Informacja o działaniu edycji 2014 – 3 GB zamiast 1 GB wg opisu na start, przykłady zdjęć starterów niewłaściwych oraz przywieszki.
2016.09.06: Link do sklepu Play ze starterami 9+6 GB.
2016.09.07: Zrzut z Play24 z widokiem pakietu cyklicznego 250 MB
2016.09.27: Dopisana informacja o dobowym odstępie między aktywacją a uruchomieniem pakietu 100GB i informacja o tym, że działa ją także karty 50 PLN na rok z nowej i starej edycji, zdjęcie tych starterów oraz usunięcie startera za 50 PLN z nowej edycji z obrazka odradzającego.
2016.10.21: Zmiany w regulaminie rejestracji. Ograniczenie z 10 do 3 aktywacji.
2016.11.05: Wyjaśnienia, uzupełnienia i dodatkowe informacje na podstawie uwag Specjalisty.
2012.12.04: Informacja o możliwym zakończeniu „promocji”.

Regulaminy źródłowe: Cennik PInK 2015, Regulamin rejestracji PInK, Nowy regulamin promocji od 2016.10.20

Data pierwszej publikacji 2016.08.15
Kategorie:Analiza, Promocje
  1. TAtomicus
    Sierpień 19th, 2016 at 00:37 | #1

    No dobra, a gdzie wy kupujecie te stare startery?
    Bywaja jeszcze w salonach?

    • Sierpień 19th, 2016 at 09:50 | #2

      Wszędzie ich pełno jak widzę, ale salony być może już wycofali – bo jest nowa oferta.

      • test_user
        Sierpień 23rd, 2016 at 09:58 | #3

        A czy mogę prosić o jakiś namiar? Szukałem wczoraj w kilku sklepach i wszędzie tylko te nowe startery mieli.

        • Grzegorz
          Sierpień 23rd, 2016 at 20:28 | #4

          Nowy Sącz, ul. Nawojowska 1 (Centrum handlowe Europa II, w salonie Empik)

      • Grzegorz
        Sierpień 23rd, 2016 at 16:42 | #5

        Są w salonach, ja dziś kupiłem jeden. Po prostu trzeba powiedzieć, że chce się ten z poprzedniej oferty z napisem "3 + 3GB na rok". :)

  2. Mam pytanie
    Sierpień 18th, 2016 at 15:42 | #6

    Witajcie. :) Czy ta sztuczka z przedłużaniem bonusu 100GB zadziała też na starterze 50zł z RWK (mam na myśli starszą taryfę PINK)? Na nim dostajemy co miesiąc pakiet 1GB. Czyli on też powinien przedłużać nasz bonus o kolejne 30 dni?

  3. kjhuygtr
    Sierpień 18th, 2016 at 14:53 | #8

    Jakas lipa, w play predkosc nie przekracza 512 kb….Skąd ja to znam ? :) hahhaha

  4. jann
    Sierpień 18th, 2016 at 13:45 | #9

    A co jak promocja 250mb co miesiąc jest nieaktywna i nie ma opcji "włącz" ?????????????

    • Specjalista ;)
      Sierpień 18th, 2016 at 13:54 | #10

      Jeśli zrobiłeś wszystko dobrze (masz odpowiednią taryfę, aktywowałeś starter, minęły 24h) a usługa się nie włączyła (nie jest na zielono w Play24) to pisz reklamację. Oczywiście nie zakładam, że masz starter aktywny już ponad rok – wtedy usługa się wyłącza bo ona działa tylko rok (12 pakietów co miesiąc).

  5. Darth Artorius
    Sierpień 18th, 2016 at 13:38 | #11

    Czy jesli uruchomie teraz pakiet cykliczny 250 MB na starterze ze 100 GB, które już mam to utrzymam 100 GB przez rok. Doładowując starter co miesiąc ?

    • Specjalista ;)
      Sierpień 18th, 2016 at 13:52 | #12

      Pakiet cykliczny przyznawany jest automatycznie pierwszy raz 30 dnia od aktywacji startera a precyzyjniej 30 dni od aktywacji usługi, która ten pakiet przyznaje a sama usługa włącza się w ciągu 24 godzin od aktywacji startera. Nie można tego zrobić ręcznie

    • Specjalista ;)
      Sierpień 18th, 2016 at 13:55 | #13

      Mając aktywny pakiet cykliczny 250/500MB nie musisz przez rok doładowywać konta.

      • Darth Artorius
        Sierpień 18th, 2016 at 14:55 | #14

        Mam już aktywny pakiet 250 MB. Czyli moje 100 GB przetrwa rok ?

        • Sierpień 18th, 2016 at 17:54 | #15

          O ile pakiet cykliczny włączył się przed 100GB to tak (z dokładnością do jednego dnia).

    • Sierpień 18th, 2016 at 17:38 | #16

      Tak, ale to jest albo trudne, albo niemożliwe np. bez zmiany taryfy (co powoduje utratę pakietu z rejestracji). Wynalazki i migracje później będę analizował.

  6. Jurand
    Sierpień 18th, 2016 at 12:56 | #17

    Właśnie odkryłem, że można zarejstrować numer online przez play24 , oczywiście jeśli juz jakiś wcześniej zarejestrowaliście.

  7. Specjalista ;)
    Sierpień 18th, 2016 at 12:54 | #20

    Jakub, jest wiele błędnych informacji, braków i nieścisłości w Twoim arcie, choć widzę, że cały czas poprawiasz i jesteś coraz bliższy prawdzie i ideałowi :) . Przykłady:

    - nie ma taryfy NPInK, nowa taryfa nazywa się "Internet na Kartę" czyli "InK" – piszę o tym bo jest stara taryfa o oficjalnej nazwie "Nowy Play Online na Kartę" czyli NPOnK i Twój skrót jest trochę mylący bo do niego bardzo podobny; pozostałe taryfy "data" w Play (oprócz InK, PInK i NPOnK) to POnK i POnK4L;

    - taryfy "data" (internetowe) w Play jak najbardziej MAJĄ osobną datę ważności konta MB (internetowego); co więcej, absolutnie wszystkie taryfy w Play mają przynajmniej 2 osobne konta (i daty ważności): na złotówki z doładowań (konto główne) i MB (konto internetowe/MB/GB); w niektórych taryfach jednak – np. PInK ale i najpopularniejsza Formuła na Kartę – data ważności konta MB po prostu nie jest wyświetlana w Play24; możesz to uznać za błąd w Play24, lub za celowe działanie Play mające na celu przymusić klientów tych taryf do częstszego doładowywania konta lub częstszej utraty pakietów przez nich – w końcu nie widzą tej ważności w Play24 i albo pakiet stracą bo się zagapią, albo profilaktycznie będą częściej ładować aby tego pakietu nie stracić;

    - ważność konta głównego i ważność konta MB sprawdza się w PInK jednym kodem *101#, a kodem *107# sprawdza się tylko ważność konta MB – w cenniku/regulaminie PInK jest błąd bo jest tam podana inforamacja (i wszyscu ją powtarzają), że stan i ważność konta MB sprawdza się kodem *108#;

    - RWK z Bonusu za rejestrację dotyczy TYLKO i WYŁĄCZNIE konta głównego/złotówkowego; ważność konta MB (internetowego) pozostaje bez zmian;

    - doładowania w taryfie PInK wydłużają (ale nie skracają) o taką samą liczbę dni ważność konta głównego i ważność konta MB (od dnia dołądowania), np. doładowanie za 50zł wydłuża ważność obydwu kont o 60 dni – dlatego niektórzy mają od razu ważność 60 dni pakietu 100GB (a nie 30 dni) bo po prostu wcześniej doładowali za 50zł;

    - kluczowy dla całej operacji jest pakiet cykliczny 250MB (PInK9) lub 500MB (PInK19) i moment aktywacji Bonusu za rejestrację w stosunku do momentu aktywacji usługi, która te pakiety przyznaje, a ona jest ściśle związana z momentem aktywacji startera; usługa włącza się w momencie aktywacji startera (do 24h) a działanie jej polega na tym, że po 30 dniach od aktywacji startera (a w zasadzie od aktywacji tej usługi) pierwszy raz przyznawany jest pakiet cykliczny a potem licząc od kolejnego równo co miesiąc; łatwo w tym momencie obliczyć kiedy najlepiej aktywować Bonus za rejestrację w PInK aby wszystko się odpowiednio zazębiło i przedłużyło.

    Pozdrawiam.

    PS. Można migrować z innych taryf "data" (poza InK) do taryfy PInK9 czyli z taryf POnK, NPOnK, POnK4L, PInK1 i nawet z darmowych starterów data z tych taryf ale aby usługa przyznająca pakiet cykliczny 250MB się aktywowała wymagane jest przeprowadzenie kilku dodatkowych "zabiegów".

    • Sierra
      Sierpień 18th, 2016 at 14:46 | #21

      "pierwszy raz przyznawany jest pakiet cykliczny a potem licząc od kolejnego równo co miesiąc; łatwo w tym momencie obliczyć kiedy najlepiej aktywować Bonus za rejestrację w PInK aby wszystko się odpowiednio zazębiło i przedłużyło."

      Komu łatwo to łatwo ;)
      1. Załóżmy, ze konto aktywowało się 2-go dnia (sam już czekam ponad 24h) od pierwszego użycia a usługa 250/500_PInK/30d nie włączyła się automatycznie tego smago dnia co aktywacja konta tylko za kolejne dwa dni z (np. po interwencji właczyli recznie) więc istotny będzie dzień włączenia usługi 250/500_PInK/30d i przy obliczeniach biorę dzień wlaczenia 250/500_PInK/30d ?

      2. "Aby się zazębiało"… hmm, to bonus 100GB muszę aktywować tak z 2-3 dni (min. chyba 1 dzień) po aktywacji 250/500_PInK/30d, żeby dołądowanie z niej było wcześniej niż upływ 30 dni z bonusowych 100GB ?
      no ale chyba już za drugim razem, to te ważności: 250/500_PInK/30d i bonusa 100GB się zrównują ?
      …jest jeszcze luty i miesiące 30 i 31 dni …mózg mi się gotuje, napisz trochę bardziej szczegółowo jak ty liczysz ;)

      • Specjalista ;)
        Sierpień 18th, 2016 at 15:06 | #22

        1. TAK (dobrze myślisz). Kluczowa data do dzień aktywowania się usługi (automatycznie czy ręcznie przez konsultanta) przyznającej te darmowe pakiety. Także może to być dzień aktywacji startera (bo usługa się aktywowała automatycznie tego dnia) ale może to być i dzień za 2 miesiące od aktywacji startera gdy pakiet włączy Ci ręcznie konsultant po uznaniu reklamacji (bo usługa się nie włączyła automatycznie po aktywacji startera).

        2. TAK (znowu poprawnie). W zależności od tego jak "precyzyjnie" zaprogramowany jest system bilingowy w tej taryfie i w związku z różną długością poszczególnych miesięcy dla świętego spokoju najlepiej aktywować Bonus po 2-3 dniach gdy usługa "250MB co miesiąc przez rok" jest już aktywna (na zielono w Play24). Potem usługa jest już przyznawana co miesiąc (nie co 30 dni jak za pierwszym razem) i bez znaczenia jest długość miesiąca bo poprzedni pakiet zawsze "czeka" (a wraz z nim całe konto MB) aż zostanie przyznany kolejny pakiet (tak działają cykliczne pakiety w Play).

        Oczywiście tak to działało w poprzednich latach, tak działa obecnie (aż do tej chwili) ale czy Play nie zrobi świństwa i jakoś tego nie zmieni (np. wydzieli osobne konto na te darmowe pakiety i konto MB z doładowań i tych 100GB się wtedy przestanie przedłużać – pozostaną doładowania) to już tego nie mogę Wam zagwarantować.

        • ffdd
          Sierpień 22nd, 2016 at 20:47 | #23

          Jakiś rysunek by się przydał z osią czasu :].

        • marcin
          Sierpień 25th, 2016 at 15:36 | #24

          Zobaczymy jak to z tym bonusem będzie w praktyce obstawiam ze będzie jakaś modyfikacja. Wypadki przy pracy się zdarzają – Play chciał upiec dwie pieczenie za jednym razem: zabezpieczyć się przed odpływem klientów a i rozwiązać problemu zamrożonych kwot na kartach pre-paid. Ci którzy używają internetu play jako awaryjnego wiedzą o czym mówię – konto trzeba doładowywać by je utrzymać , a wielu z nas nie jest w stanie skonsumować zgromadzonych na nim pakietów danych, o tych złotówkowych nie wspominając.
          Urząd Komunikacji Elektronicznej od początku tego roku naciska na operatorów by coś zrobili w tym temacie – no i Play zrobił dając ten rok ważności konta. Tylko te 100GB rzucone na zachętę cały projekt psuje.

    • Sierpień 18th, 2016 at 17:36 | #25

      Dzięki za komentarz. Przetrawię i zaaplikuję do artykułu – właśnie o takie zebranie danych mi chodzi.

    • Pawel
      Sierpień 22nd, 2016 at 16:18 | #26

      Jakie wspomniane dodatkowe "zabiegi" należy wykonać aby usługa przyznająca pakiet cykliczny 250MB się aktywowała po migracji do taryfy PInK9 ze starszych taryf ?

      • Sierpień 22nd, 2016 at 20:44 | #27

        Na razie nie wiem, prawdopodobnie kontakt na BOK. Ale nie testowałem tego.

        • Pawel
          Sierpień 25th, 2016 at 14:18 | #28

          Dopowiem ciąg dalszy. Po migracji na PInK9 pakiet 250MB nie włączył się automatycznie. Po pisemnym zgłoszeniu przez Play24 następnego dnia konsultant go włączył. Migrowałem z NPOnK19 więc mogę potwierdzić że taka migracja działa.

  8. bez łaski
    Sierpień 18th, 2016 at 11:26 | #29

    Jako jedyna z sieci nie ma zasięgu internetu w mojej miejscowości od lat, i oni śmią używać hasła o "najszybciej rozwijającej się sieci".

    • Sierpień 18th, 2016 at 17:32 | #30

      Mówią o licznie abonentów i tutaj się wszystko zgadza. A to, że akurat usługi internetowe nie działają u ciebie bez roamingu to zupełnie inna sprawa.

  9. ole
    Sierpień 18th, 2016 at 08:42 | #31

    Tu chyba brakuje ważnej wiadomości odnośni możliwości przedłużenie tego pakietu 100 GB więcej niż na miesiąc. Te przedłużenie nie robi RWK tylko włączony cykliczny pakiet 250 MB / 500 MB (w zależności od startera)

    Tak przynajmniej napisali na forum telepolis i ponoć to działa.
    http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?f=22&…

    "Przy pierwszym dodaniu 250 MB/500 MB oczywiście pakiet cykliczny nałoży się na 100 GB, od tego momentu ich ważność jest jedna bo stanowią jeden pakiet ale co później? "

    "Potem niczym się nie martwisz, gdyż pakiet 250MB lub 500MB zrobi swoje."

    • Sierpień 18th, 2016 at 09:05 | #32

      I to jest już dopisane wczoraj wieczorem.

      • iijo
        Sierpień 18th, 2016 at 10:27 | #33

        Czyli co?…. Trzeba dodatkowo zasilać kasą, czy nie? Kogielmogiel.

        • ole
          Sierpień 18th, 2016 at 10:41 | #34

          Przecież na starterze napisali wyraźnie 3GB lub 6GB GRATIS przez rok. Nic nie trzeba płacić.

    • oijij
      Sierpień 18th, 2016 at 10:31 | #36

      To na Telepolis jest o Pink i Ponk

      • Sierpień 18th, 2016 at 17:31 | #37

        Ale których? POnK, druga edycja POnK, PInK 2014, PInK 2015, czy może jednak NPInK? Bądź precyzyjny… I który dokładnie starter…

  10. ole
    Sierpień 18th, 2016 at 08:13 | #38

    Zarejestrowałem kartę w punkcie play i od wczoraj nie mogę aktywować tego pakietu 100 GB, nie działa sms, kod USSD i play24. Wypisuje taki tekst "Twoja karta jest nieaktywna. Aby ja aktywowac wykonaj dowolne polaczenie i sprobuj ponownie za 2 godziny."

    Ponad 2 GB ściągniętych danych i dalej brak aktywacji…

    • Sierpień 18th, 2016 at 08:29 | #39

      Aktywacja transmisją danych następuje z dużym opóźnieniem – zawsze i u wszystkich operatorów. SMS lub połączenie głosowe na 1s.

      • ole
        Sierpień 18th, 2016 at 08:47 | #40

        Wysłałem sms i dalej nic, wypisuje ten sam komunikat "Twoja karta jest nieaktywna. Aby ja aktywowac wykonaj dowolne polaczenie i sprobuj ponownie za 2 godziny."

        • Sierpień 18th, 2016 at 09:05 | #41

          Odczekałeś dwie godziny jak prosi komunikat? Tyle im daj na aktywację, może mają jakieś problemy.

          • Sierra
            Sierpień 18th, 2016 at 12:56 | #42

            Najwyrażniej mają problemy, jak już pisałem zarejstrowanej PInK używam od wczoraj od ok.14-tej, zeszło z 0,5GB próby aktywacji przez P24 nieudane (brak aktywnego konta) z odczekiwaniem 2 h, potem w fonie 2s ołaczenie i dzisiaj 4 sek, a po 2H przez telefon dzisiaj SMS jak i USSD bez efektu

          • Darth Artorius
            Sierpień 18th, 2016 at 15:03 | #43

            U mnie na drugim starterze jest podobnie. Czekam od wczoraj.

          • Sierra
            Sierpień 18th, 2016 at 15:13 | #44

            Mineło 26h, ciągle nieaktywna, nie da rady włączyć bonus 100GB+RWK ani w:
            -P24 "Błąd. Twoja karta jest nieaktywna. Aby ja aktywowac wykonaj dowolne polaczenie i sprobuj ponownie za 2 godziny."
            -SMS (START.330 na 111) "Usługa dla Ciebie niedostępna"
            -USSD (*111*330*1#) "Twoja karta jest nieaktywna. Aby ja aktywowac wykonaj dowolne polaczenie i sprobuj ponownie za 2 godziny."
            a przed nami weekend, więc jak awaria czy coś namieszali to nawet rekalmacji niema komu zgłosić :( (

          • gbfd
            Sierpień 18th, 2016 at 15:35 | #45

            zadzwon do nich. oni lubią jak się do nich mówi :) .serio.

          • Sierra
            Sierpień 18th, 2016 at 21:33 | #46

            Zraz po tym moim poscie napisałem zgłoszenie przez Play24 a za jakąś godzinę przedzwoniłem za twoją radą, do BOK na *500 ale nic to nie dało, pogadałem z panem, mówił coś "zsynchronizuję panu konto ale nic więcej nie poradzę, może to pomoże, napisal pan zgłoszenie to je trochę wyżej podniosę" potem zgodnie ze wskazaniaami wyłaczyłem fona i wyjąlem kartę a po 1h próba uruchomienia bonusu 100GB+RWK ale bez rezultatu
            Owszem lubią gadać ale za tą przyjemność (7,5 min). zapłaciłem coś ponad 2 zł :)

          • Sierpień 18th, 2016 at 21:48 | #47

            Jedną linię bez limitu rozmów przy tych cenach warto mieć :) Natomiast twój przypadek dziwny i ciekawy. Takich problemów z Play nie miałem.

          • Sierra
            Sierpień 18th, 2016 at 23:01 | #48

            A do tego pamiętałem, zę zaraz na początku po *101# wyrzucło mi, że ma co 2650 MB. Więc teraz sprawdziłem jeszcze raz i wyrzuca 2466 MB więc w paly24 sprawdziłem w historii połączeń ile zużyłem od początku, no i tam jest 173 MB a więc 2466+173=2639 MB i to by się zgadzało z tym co zapamiętałem na początku.
            Pytanie dlaczego nie było 3072 MB skoro na opakowaniu karty stoi jak byk 3GB (na start)+3GB przez rok.
            Tak było w TM czy Heyah: 1GB=1024MB, 3GB=3072MB, 5GB=5120MB
            Karta dokładnie jak na focie w twoim arcie, ma termin do 05.2019 r, stan konta wyświetla dokładnie tak jak pokazujesz na drugim zdjeciu.

            To moja pierwsza PInK 3+3GB i nie wiem czy felerna czy to może taki tu standard, że 3GB to w rzeczywistości 433 MB mniej ?

          • Specjalista ;)
            Sierpień 18th, 2016 at 23:26 | #49

            Brakujące do pełnych 3GB te 439,45MB to 9zł ze startera przeliczone wg cennikowej stawki 0,01zł za 500kB.

            Zajrzałeś w ogóle do cennika taryfy PInK, w której masz wszystko wyjaśnione?

            W taryfach internetowych, Play przelicza startowe złotówki i dodaje do startowego np. 2,57GB (2631,55MB) w starterze PInK9 i chwali się, że na start daje 3GB. Tak było od zawsze i w najnowszym InK też tak jest.

          • Sierra
            Sierpień 19th, 2016 at 12:05 | #50

            "Zajrzałeś w ogóle do cennika taryfy PInK, w której masz wszystko wyjaśnione? "
            Teraz już tak ;P
            Dzięki

          • Sierra
            Sierpień 19th, 2016 at 12:19 | #51

            "Jedną linię bez limitu rozmów przy tych cenach warto mieć :) "
            Owszem przydałaby się, pomyślałem o wykorzystaniu promocji na zwykłe karty: 10GB Internetu + 100 zł na rozmowy i SMS+RWK i jeszcze dodatkowe złotówki na rozmowy za staż. Ale kicha, bo w reulaminie stoi:

            "7.1. Pakiet Złotówek o wartości 100 zł, który można wykorzystać na krajowe połączenia głosowe, (…) z wyłączeniem numerów (…) infolinii" :( ( http://promocje.play.pl/rejestracja/pdf/Regulamin…

          • Specjalista ;)
            Sierpień 19th, 2016 at 12:29 | #52

            Moje rady (niepotrzebna żadna osobna linia czy no limit, a już na pewno nie potrzeba za nic płacić):

            1) Na infolinię Play dzwoń ze startera RBM z włączonym Stanem Darmowym (rozmowa za darmo).
            Za rejestrację np. darmowego startera RBM Energy będziesz miał RWK, włączasz potem SD i wisisz na infolinii Play tyle ile chcesz przez okrągły rok.

            2) Na infolinię RBM dzwoń ze startera Play z włączonym Stanem Darmowym (lub z Play na Kartę gdzie Stan Darmowy jest elementem taryfy). Ta sama dodatkowa uwaga – można skorzystać z darmowego startera Play, zarejestrować go i mieć RWK i SD w prawie każdej taryfie (nawet bez rejestracji można mieć RWK i SD ale nie będę się rozpisywał).

          • Sierpień 18th, 2016 at 22:08 | #53

            U mnie też bardzo podobnie. Karta zarejestrowana, dane jakieś pobrane, połączenie jakieś nawiązane ale od wczoraj ciągle komunikat, że karta jest nieaktywna, ble, ble, ble..

            Wygląda na to, że jest to związane z uruchomieniem możliwości rejestrowania kart poprzez Play24. Jedną kartę właśnie przed chwilą zarejestrowałem przez Play24 za pomocą kodu PUK. Trochę jeszcze kuleje ten sposób, ale działa. Coś się im namieszało w systemie i trzeba przeczekać ten problem.

          • ole
            Sierpień 18th, 2016 at 22:10 | #54

            Ja mam to samo, aktywacji jak nie było tak nie ma. Napisałem reklamacje przez play24 i czekam.

          • gbfd
            Sierpień 18th, 2016 at 22:45 | #55

            ja dzwonilem na darmowy z play 730300300

          • Sierra
            Sierpień 19th, 2016 at 15:15 | #56

            Ciąg dalszy. Wróciłem do domu. W fonie próba połaczenia (13:35) z infolini Play i SMS (13:45) od nich "informujemy, ze zgłoszenie nr XXX zostało rozwiązane i aby je poznać zaloguj się na P24"
            Zalogowałem się, patrze w listę zgłoszeń a tam ani mojego zgłoszenia ani ich odpowiedzi "Brak zgłoszeń do Obsługi Klienta"
            Nie da się ukryć, że problem rozwiązali definitywnie ;) )

            Sprawdziłem "Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy – start 30 dni po aktywacji startera" ale jest wyłączony (nie jest na zielono) no ale na to mają 24h.
            Czy jest jakiś sposób (bez uruchamiania bonusa100GB) aby sprawdzić czy konto jest już aktywne ? (chyba jednak i tak czekać trzeba na zazielenienie 250MB/12m)

            PS. Coś im sie tam sypie, bo jak wszedłem na P24 rodziców to okazalo się, że z dwóch numerów, które są tam od kilku lat, ten który zarejestrowałem przez P24 (nowa funkcjonalność) w ogóle zniknął :) . Musiałem dodawać powtórnie, udało sie i widać go jako zarejestrowany.

          • ole
            Sierpień 19th, 2016 at 15:48 | #57

            Dzwoniłem na 730300300 i miła pani powiedziała, że mają problemy z włączaniem bonusów, bo jest bardzo dużo aktywacji. I zalecała czekać i sprawdzać. Trochę żenada…

          • ole
            Sierpień 19th, 2016 at 15:56 | #58

            Sprawdziłem na play24 (chyba zmienili stronę www i może stąd te problemy) i po włączenie pakietu 100 GB wypisało zmiana w ciągu 24h i status "w trakcie zmiany". Taki jest efekt interwencji telefonicznej.

          • ole
            Sierpień 19th, 2016 at 17:40 | #59

            Włączyli 100 GB, więc warto dzwonić i się upominać :)

          • Sierra
            Sierpień 19th, 2016 at 18:47 | #60

            "po włączenie pakietu 100 GB wypisało zmiana w ciągu 24h i status "w trakcie zmiany"

            Czyli miałeś już konto aktywne, skoro zlecenie włączenia bonusa 100GB+RWK zostało przez system przyjęte.
            ALE czy przed złożeniem tego zlecenia, miałeś na ZIELONO i status WŁĄCZONE przy: "Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy – start 30 dni po aktywacji startera" czyli tak jak Jakub tu pokazuje: http://jdtech.pl/wp-content/uploads/2016/08/Play2…
            Bo to jest ważne dla cyklicznego przedłużania ważności 100GB na rok

            ole · 59 minuty temu
            Włączyli 100 GB, więc warto dzwonić i się upominać :)

          • ole
            Sierpień 19th, 2016 at 19:43 | #61

            Po interwencji telefonicznej został mi włączony pakiet miesięczny 500 MB przez 12 miesięcy (starter 19zł), domagałem się tego stanowczo u konsultantki play i dopiero po jakiejś godzinie włączyli pakiet 100 GB. Wcześniej chciano się ze mną skontaktować telefonicznie z play, dostałem sms, że dzwonili i po 30 minutach będą ponownie dzwonili, ale karta jest w modemie, więc mogli sobie rozmawiać ze ścianą :)

          • Sierpień 19th, 2016 at 20:17 | #62

            Tak, mam sporo info, że numery zarejestrowane znikają z Play24.

          • Sierra
            Sierpień 19th, 2016 at 20:56 | #63

            Napisałem kolejne zgłoszenie, ze poprzednie zgłoszenie znikneło jak i odpowiedź P24 do tego zgłoszenia i ze nie wiem co odpowiedzieli (SMS rozwiązaliśmy twój problem, zaloguj sie do P24) jednocześnie poprosiłem o właczenie tylko usługi 250MB/12M bez wąłzcania bonusa.
            Znalazem też sposób aby zweryfikaować czy karta jest już aktywna, po prostu kazałem wyłączyć możliwość polączeń międzynarodowych za 0 zł ;) . No i wyskoczył znany komunikat o nieaktywnej karcie :(

            Przed chwilą nie wytrzymałem i zadzwoniłem na 730300300 i miła pani, mówiąc w skrócie, powiedziała że nic nie może i mam czekać, ze nie mozę mi aktywować konta i włączyć 250MB/12M (aktywacji 100GB+RWK) nie chciałem), mam czekać 24 h a jak nie zadziała to pisać następne zgłoszenie, nawet wspomniała, że mam za mało na koncie żeby 6,5 zł z 9 zł by mogla to recznie zrobić, ja "to mam doładować nieaktywną kartę i wysłać pieniądze w niebyt jak nawet nie wien czy będzie aktywna a 2,5 zł straciłem na poprzednią reklamację" , "no tak rozmowa z nami kosztuje"…itd, itd….
            ps. w przypadku ole, myśłe że to nie ona aktywowała tylko w kolejce oczekujących padlo na niego, chyba że to magia 19 zł ;)

    • ziutek
      Sierpień 19th, 2016 at 09:50 | #64

      Ja mam od wczoraj to samo. Po próbie aktywacji pakietu dostaję SMS z P24 ale po jego wpisaniu wyświetla się komunikat: "Błąd. Twoja karta jest nieaktywna. Aby ja aktywowac wykonaj dowolne polaczenie i sprobuj ponownie za 2 godziny." Os od pierwszej próby minęło jakieś 16 godzin. Wykonywałem połączenia ale nadal nie mogę aktywować pakietu.

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>