Oficjalny fanpage Aero2 na Facebooku
Firma Aero2 zrobiła kolejny krok w stronę użytkowników bezpłatnego dostępu do Internetu: kilka dni temu został uruchomiony oficjalny fanpage na Facebooku. W tej chwili nie ma jeszcze tutaj zbyt wielu informacji, ale cieszy fakt, że pojawił się kolejny kanał kontaktu z abonentami BDI. Na ile będzie to przydatny kanał to zależy już od polityki informacyjnej i reakcji administratorów strony na komentarze od użytkowników.
Na razie wzrok przykuwają trzy informacje: sposób uzyskania karty SIM, plakat w stylu propagandowym o tym, że usługa faktycznie jest i działa oraz ciekawa statystyka informująca o tym, jakie firmy wyprodukowały urządzenia, z których korzystają użytkownicy usługi bezpłatnej. Zupełnie mnie nie zaskoczył fakt, że prawie 60% są to modemy (i telefony) firmy Huawei – w końcu Huawei E3131s-2 to najczęściej polecane urządzenie.
Komplet informacji wygląda następująco:
Producent | Popularność |
Huawei | 58% |
Samsung | 10,9% |
Apple | 7,1% |
ZTE | 5,7% |
Inni | 18,3% |
Ciekawe, że użytkownicy stosunkowo drogich urządzeń firmy Apple często stosują Aero2 jako źródło Internetu – być może głównie chodzi o iPady. W przypadku Samsunga także duży odsetek prawdopodobnie stanowią tablety.
Źródło: fanpage Aero2 na Facebooku
Piaski, lubelskie. Dioda miga raz na zielono a raz na fioletowo modem nie chce się łączyć
Jaki modem, jak podłączony, czy przy próbie połączenia bezpośrednio z komputera pojawia się jakiś komunikat błędu?
ja mam modem e3131s-2 również jestem z lubelskiego i owszem w godzinach szczytu modem troche dłużej się loguje musi się przelogować czasami 4 razy zanim się połączy oczywiście w godzinach szczytu. ewidentny brak numerów ip oraz problem z przepustowością. nie ma co się dziwić w szczycie to normalne.
Chyba są jakieś problemy z dostępem do sieci pogranicze lubleskiego i swietokrzyskiego modem się nie loguje.
Nie wiem co się stało ale dzisiaj w nocy przestało Działać. Warm-Maz; Kętrzyn
Dioda miga (zielona). Restartowałem router i dalej t samo.
Czy jest gdzieś strona gdzie podawane są na bieżąco informacje o pracach serwisowych lub usterkach żebym mógł wykluczyć problem sprzętowy u mnie.?
Żaden operator takich informacji nie publikuje.
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak to jest z tymi ograniczeniami dla użytkowników darmowego dostępu do sieci i użytkowników odpłatnych, o których mowa jest w koncesji? Czytając wpisy na FB dowiedziałem się, że Aero2 nie prowadzi działalności komercyjnej, wobec tego może sobie wprowadzać jakie chce ograniczenia, bo i tak nie ma tego z czym porównać (brak użytkowników odpłatnych). Ktoś słusznie zauważył, że przecież te nadajniki udostępniane są klientom Plusa i Cyfrowego Polsatu, na co ktoś z Aero2 stwierdza, że koncesja dotyczy BDI.
I tu moje pytanie – czego faktycznie dotyczy ten zapis w koncesji? Przecież to oczywiste, że w ramach usługi bezpłatnego dostępu do Internetu brak jest użytkowników odpłatnych, więc gdyby tak ten zapis interpretować, z góry musiałby być martwy.
A tak zupełnie nawiasem mówiąc – z logicznego punktu widzenia – gdyby faktycznie brak było użytkowników odpłatnych – to wcale nie jestem przekonany, że zgodnie z tym punktem można wprowadzić dowolne ograniczenia. Ponieważ brak użytkownika odpłatnego, nie ma on żadnego ograniczenia. Więc może nie można wprowadzić żadnego? Może ktoś rozwiąże tą logiczną zagadkę
Pytasz o coś, co wyjaśnić mogą tylko prawnicy i UKE.
Aero2 nie prowadzi usług komercyjnych detalicznych, a jedynie hurtową sprzedaż usług transmisji danych (do Plus i CP).
Po prowadzeniu kapcia fajnie by było zmusić Aero2 do tego, żeby komercyjni także musieli wpisywać kapcia w zasięgu Aero2 ale nie wiem, czy się uda.
A dlaczego miałoby się nie udać. Czy w koncesji jest napisane, że to ma być klient detaliczny? Ja to rozumiem w ten sposób – Aero2 udostępnia 20% pojemności swoich nadajników użytkownikom BDI, a pozostałą część użytkownikom, którzy za to płacą. W końcu ktoś zużywa te 80%. A że nie płacą za to bezpośrednio Aero2 tylko przez CP, albo Plusa, to co z tego?
Moim zdaniem CAPTCHA powinni mieć wszyscy, którzy łączą się z nadajnikami Aero2.
Niestety na fanpage'u Aero2 wypowiada się bardzo odważnie i pysznie. Czy to możliwe, że dogadali się jakoś z UKE i już się nic nie da zrobić? Mnie kiedyś UKE przysłało coś takiego:
"Z zapisu tego wynika, że po wprowadzeniu kodu kaptcha dla użytkowników BDI, Aero2 musiałaby zastosować takie kody dla użytkowników korzystających z usług odpłatnych.
W związku z powyższym, dopóki nie zaistnieje sytuacja różnicująca przez Spółkę ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla użytkownika korzystającego z BDI oraz dostępnych dla użytkowników korzystających z usług odpłatnych, trudno mówić o naruszeniu zapisów decyzji."
Cytat z decyzji rezerwacyjnej: "c) jakiekolwiek ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla użytkownika korzystającego z dostępu nieodpłatnego nie będą dalej idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkownika korzystającego z usług odpłatnych" – nie ma tutaj nic o sposobie realizacji sesji 60 minutowej i stąd podejrzenie, że jednak Aero2 może coś takiego wprowadzić.
Na fanpage napisali ze bedzie CAPTCHA! Trzeba cos z tym zrobic! Teraz wchodzimy na fejsa i piszemy im ze to porąbany pomysł. Taki spam w tysiącach komentarzy dostaną to zmądrzeją!
Szczerze wątpię, żeby to mogło mieć jakikolwiek wpływ na Aero2. Najwyżej zwiną fanpage i tyle. Ja bym raczej liczył na skargo do UKE jak już zaczną to wprowadzać w celu ustalenia, czy to jest, czy też nie jest zgodne z koncesją.
Czemu nie działa mi Aero2 na iPadzie?
Bo urządzenie wykryło, że jesteś biedakiem!!!