Aero2 – Problemy z dostępem do sieci 21 lutego 2012
Od kilku dni w jednym z wątków na forum.jdtech.pl pojawiają się raporty na temat problemów z działaniem sieci Aero2. Przede wszystkim dyskusja koncentrowała się na potencjalnym odcięciu użytkownika od sieci i problemach z zasięgiem. Jednak ostatnie wpisy dotyczą zupełnie innego rodzaju objawów: mianowicie modem łączy się normalnie z siecią, ale… żadne dane nie chcą przejść przez to łącze – po prostu nic się nie dzieje.
Początkowo wydawało mi się, że to problem lokalny, a nawet związany z jednym komputerem użytkownika, jednak kilkanaście minut temu (po godzinie 19:00) dostałem kilka raportów o podobnych problemach, a teraz chyba w całej Warszawie i okolicach także Aero2 w zasadzie przestało działać jeżeli chodzi o dostęp do Internetu.
Sprawdziłem też, czy problem obejmuje dostęp dla Cyfrowego Polsatu – w sieci LTE 1800 MHz nie ma żadnego problemu, jednak w sieci UMTS 900 MHz, która interesuje nas najbardziej – jest dokładnie ten sam problem. Jeżeli ktoś dysponuje dostępem do Internetu w sieci Plus – proszę o raporty, czy także po zalogowaniu do Aero2 są problemy z dostępem do Internetu.
Mam nadzieję, że to jakaś łatwa do usunięcia awaria i problem zostanie szybko naprawiony. Z pewnością użytkownicy Cyfrowego Polsatu już zgłaszają problem operatorowi i Aero2 wie o zaistniałem sytuacji.
Tymczasem dajcie znać (o ile macie alternatywny dostęp do sieci lub problem u was już nie występuje), czy u was występuje podobny problem.
UPDATE: o godzinie 20:30 czas oczekiwania na rozmowę z konsultantem Cyfrowego Polsatu wynosi ponad 20 minut, co oznacza, że na pewno ekipa Cyfrowego Polsatu już wie o awarii
UPDATE 20:45: Wygląda na to, że ekipa Aero2 uporała się z problemem – w Warszawie już działa, podobnie jak w innych częściach Polski (dzięki za raporty dla Bogdana, Mateusza).
Ja mam ten problem prawie non stop (Łódź). Modem ZTE MF636. Do tej pory bylo dobrze a od tygodnia-dwóch problem ze ściąganiem i transfer 0,00 kb.
Coś się wiesza ta strona. Wyskakuje mi info, żeby wyczyścić ciasteczka, bo jest błąd.
Niestety to nie sama w sobie strona, a problemy z systemem komentarzy – skasuj wskazane ciasteczka (komunikat błędu próbuje to zrobić samodzielnie, ale nie zawsze jej się udaje) i problem zniknie.
Dosyć często to się zdarza.
IntenseDebate szwankuje… muli i robi problemy z firefoxem
A ja nie porzucę Liska, niech twórca strony dopasuje się do jednej z najpopularniejszej i nr 1 w Polsce przeglądarki
Co jak co w Firefox akurat usuwanie błędnych ciasteczek działa poprawnie, ale niestety nie poradzę na autorów systemu komentarzy, który coś popsuli. Będzie całkowita migracja prędzej czy później i zobaczymy, czy problem zniknie, czy trzeba będzie zmienić system na inny.
O jakiej sieci lokalnej mówisz? Mam laptopa, do niego podłączony e173u-2, karta Aero2 (odebrana w styczniu), wyłączone WiFi. Żadnych kabi poza zasilającym laptopa nie mam podłączonych.
Hm… jeżeli faktycznie to jedyne połączenie z siecią, to robi się ciekawiej – możesz spisać pełny wynik działania polecenia "ipconfig /all" jak znowu ten problem wystąpi i wrzucić go na forum, np. do działu "problemy z połączeniem"?
To co napisałeś jest dla mnie niezrozumiałe, nie znam się na tyle, żebym mógł wiedzieć, co masz na myśli Działa Aero2, tylko że pojawia się taki komunikat, dosyć często, dlatego zadałem pytanie.
No to nie wiem w końcu – czy komputer jest podłączony do jakiejkolwiek innej sieci komputerowej, np. jest połączony z innym komputerem za pomocą przewodu Ethernet, albo przez WiFi? Ten komunikat jest nieprawdopodpobne, żeby pochodził z Aero2. Za to często się zdarza w źle skonfigurowanych sieciach lokalnych.
Napisałeś, żebym podał wynik działania polecenia "ipconfig /all", nie mam pojęcia, co to znaczy i jak to zrobić.
Zacznij od rozpoczęcia wątku na forum w tym dziale: http://forum.jdtech.pl/Forum-problemy-z-polaczeni… – bo twój problem nie ma żadnego związku z problemami, które były w dniu 21 lutego 2012
http://www.fotoszok.pl/show.php/948941_aero2.jpg….
Często macie tę informację? U mnie przy każdym wznowieniu połączenie pojawia się, czasem muszę rozłączyć i ponownie połączyć, aby zadziałał internet. e173u-2, Vista
To nie ma związku z Aero2 według mnie – nigdy nie widziałem tego komunikatu w sieci Aero2. Na 99% to problem w twojej sieci lokalnej, do której jest podłączony komputer. Odłącz go od sieci (wyciągnij wtyczkę Ethernet, wyłącz WiFi/WLAN itd.) – powinno pomóc.
http://www.speedtest.net/result/1849839748.png http://www.speedtest.net/result/1849845697.png
Dwa testy pod rząd. Warszawa.
Brak serwisu aero2 w okolicy Piaseczna. To już któryś tydzień z rzędu – modem miga na zielono 2-3 godziny lub nawet dłużej. Przynajmniej raz w tygodniu jest taka awaria, lub po prostu wyłączenie masztu, który widzę z okna – około 1 km odległości. Tak że warunki atmosferyczne raczej wykluczam.
Ale to awaria tego jednego masztu (na pewno ten działał, a nie jakiś inny? sprawdziłeś po CID?), czy wszystkich w tym regionie? Pojedź bliżej Piaseczna pod inny masz i sprawdź – wtedy to będzie dokładniejsza informacja.
z innej beczki – czy ktos wie czy mozna a jeśli tak to jak włączyc połączenia głosowe w e3131???
Dzisiaj od rana do godz. 16 nie działał Internet CP i Aero2 na terenie całego Torunia. Nie było zasięgu zarówno UMTS jak i LTE.
Nadajnik Piaski woj. Lubelski
Co jest z tym internetem teraz siła sygnału spadła na 20% oto wynik z speed test http://www.speedtest.pl/test/37279244
Coś ten test się nie trzyma kupy – ping 0ms??? Download faktycznie słaby, ale to wygląda na słaby sygnał sieci… albo duże obciążenie twojego nadajnika (albo oba).