Home > Wiadomości > Play i RBM – znikają ograniczenia szybkości w LTE

Play i RBM – znikają ograniczenia szybkości w LTE

Logo operatora PlayPlay swoje usługi LTE uruchomi dobre kilka miesięcy temu. Od razu uderzył kilkoma ciekawymi promocjami, wśród których najciekawszą jest możliwość korzystania prawie bez limitu danych w zasięgu LTE. Opcja ta jest dostępna przez pół roku dla osób podpisujących umowę abonamentową. Natomiast do końca roku jest oferowana dla użytkowników prepaid po podaniu odpowiedniego kodu praktycznie za darmo – co opisałem dokładnie jakiś czas temu na blogu.

Główną cechą usług oferowanych w sieci Play jest stosowanie ograniczeń prędkościowych, co ma zapobiegać przeciążeniu sieci. W przypadku technologii 3G takie ograniczenie wynosi 1 Mbit/s (warto zauważyć, że to jedynie 2x więcej, niż w Aero2!) i jest powiększane w przypadku umów abonamentowych oraz po wykupieniu usług.

Podobne rozwiązanie zostało zastosowane w sieci LTE. Osoby posiadające wcześniej podpisane umowy miały limit taki, jak w umowie niezależnie od tego, czy korzystały z LTE, czy nadal 3G. Korzystający z nowych prepaidów i podpisujący nowe umowy mają założony limit 15 Mbit/s i takie osiągi można było zaobserwować mimo teoretycznej maksymalnej prędkości na poziomie około 70 Mbit/s. Po wykorzystaniu pakietu danych w niektórych przypadkach lejek w technologii LTE wynosi 2 Mbit/s.

Od końca czerwca można jednak zauważyć, że coraz więcej osób ma zdejmowane ograniczenia i osiągają nierzadko prędkości powyżej 50 Mbit/s przy pobieraniu danych.

Ciekawe jest to, że informacja rozchodzi się w zasadzie pocztą pantoflową i nie ma oficjalnego potwierdzenia ze strony operatora w tej sprawie. Niektórzy użytkownicy otrzymują SMSem informację o zdjęciu ograniczenia, inni zauważają wzrost prędkości bez takiego powiadomienia.

Ja posiadam starter RedBull Mobile i robię testy, jednak w rejonach w których przebywam mam problemy z przekroczeniem 20 Mbit/s (to jednak jest szybciej, niż poprzedni oficjalny limit).

Kategorie:Wiadomości
  1. greg2009
    Sierpień 19th, 2014 at 19:37 | #1

    RBM mam od pocżątku roku i było fajnie,teraz od 2 tygodni się zesrało, nie dość że słaba prędkość to czasami w ogóle nie ma
    z reguły reset pomaga ale nie oto chodzi
    dwa razy interweniowałem ale specjalnie nie pomogło
    jako ciekawostkę powiem że modem mam ustawiony TYLKO NA 4G to zniknął limit na 3G i juz go nie odzyskałem

    dwa miesiące temu miałem 12-16 Mb/s teraz ledwo 2-6Mb/s
    zmieniałem DNSy ale nie pomoglo

    macie jakieś sprawdzone DNSy na redbullmobile ?

    • Sierpień 19th, 2014 at 22:58 | #2

      DNSy nie mają wpływu na transfer – tylko jakość, siła sygnału oraz obciążenie stacji bazowej.

      • test
        Sierpień 20th, 2014 at 11:10 | #3

        właśnie ja podczas testów RBM miałem od początku właśnie taki transfer max do 7Mb/s i nic się z tym nie da zrobić.

    • adam
      Sierpień 20th, 2014 at 20:49 | #4

      Potwierdzam, ale u mnie jest jeszcze gorzej i dziwniej.
      U mnie co jakiś czas (co kilka tygodni) internet działa tragicznie. To znaczy połączenie ppp jest zrywane co chwilę, maksymalny transfer 2Mb/s i na ogół nieciągły – poszarpany. Taka sytuacja trwa na ogół kilka dni, a później przechodzi, download ciągle 16Mb/s i uptime połączenia ppp kilka/kilkanaście dni…

      A wszystko i zawsze przy zasięgu średnim/dobrym. (zasięg nie ma znaczenia).
      Nie rozumiem i borykam się z tym od kilku miesięcy. Może to router, ale może jednak operator.
      Router to DWR-921

      • Sierpień 20th, 2014 at 22:36 | #5

        A możesz przetestować w zasięgu innej stacji bazowej? Może to łącza do tej konkretnej stacji mają problem.

        • adam
          Sierpień 21st, 2014 at 22:03 | #6

          Wczoraj wyciągnąłem kartę RBM, włożyłem aero2. Po kilkunastu minutach wyłączyłem router i włożyłem RBM – działa normalnie (problem zniknął).
          Nie wiem czy to zbieg okoliczności. Wcześniej rebootowałem router, wyłączałem i włączałem, ale nic to nie dawało.

          A co do innej stacji bazowej. Sprawdzę gdy znowu pojawi się problem. Dzięki za podpowiedź.
          Myślałem jeszcze żeby kupić Plusa LTE i od razu gdy problem się pojawi – włożyć i sprawdzić innego operatora…

    • Cezary
      Sierpień 31st, 2014 at 13:09 | #7

      U mnie to samo, jeszcze na początku miesiąca miałem ok. 22mb/20mb, teraz po powrocie z wyjazdu, ping w lte liczony w sekundach, a transfer w kb/s. Sprawdziłem czy po prostu lte nie jest zawalone, ale na 3G sytuacja wygląda podobnie, niezależnie od godzinny.

      • Cezary
        Sierpień 31st, 2014 at 18:25 | #8

        Jak się okazało, musi być aktywny jakiś pakiet danych pod 3G, żeby latało "nielimitowane" LTE, aktywowałem 1GB za 9zł na 30dni, ciekawe czy za miesiąc znowu będę musiał jakiś aktywować. Wszystko zaczęło działać jak wcześniej.

        • Sierpień 31st, 2014 at 18:30 | #9

          Pakiet danych nie musi być aktywny. Ale faktycznie muszą być jakieś dane do wykorzystania np. w postaci środków dodatkowych z doładowania.

          • niet
            Wrzesień 1st, 2014 at 23:49 | #10

            ja po doładowaniu za 50 zł dostałem w RBM 2GB danych w 3g tylko szkoda że RBM jest za natem ale działa ok do 15 Mb/s download i 11 Mb/s upload do 10 grudnia mam spokój z netem :)

    • adam
      Wrzesień 18th, 2014 at 22:11 | #11

      Ciąg dalszy: internet przez około tydzień działał dobrze, ale i tak jakoś dwa razy wolniej bo tylko 8Mbps. Teraz widać, że coś robią, bo od zawsze miałem 2-3 kreski zasięgu a mam stabilne 5. Tylko szkoda, że transfer 512kbps i pingi w trakcie wczytywania stron: 7000ms
      Play LTE.

  2. Gergouser
    Sierpień 18th, 2014 at 09:33 | #13

    Czy ta promocja z RedBull Mobile na darmowe LTE trwa do końca 2014 roku? U mnie operator nakłada lejek chociaż nie wykorzystuje limitu. Raz pisałem, przywrócili prędkość, po kilku godzinach znowu to samo. Miało być za darmo do końca roku.

    • Sierpień 18th, 2014 at 09:43 | #14

      To zależy od taryfy i umowy z operatorem. Opisana tutaj promocja – http://jdtech.pl/2014/03/alternatywy-dla-aero2-da… – dotyczy tylko usług prepaid. I na razie jest do końca roku 2014 lub do odwołania.
      Zakładanie lejka – w prepaid nie występuje, więc wydaje mi się, że mówisz o jakimś abonamencie, a tutaj póki co zawsze było, że promocja trwa przez 6 miesięcy od momentu podpisania umowy.

      • Gergouser
        Sierpień 18th, 2014 at 12:14 | #15

        Zakładanie lejka występuję, bo mam przecież starter RBM na kartę. Do 15 sierpnia wszystko działało. Operator infolinii poinformował mnie, że przycięli prędkość, bo nie mam żadnego pakietu wykupionego (0MB). To czegoś tu nie rozumiem. To miało być za darmo, wystarczyło doładowywać konto odpowiednią kwotą (50 zł) i tak było. Co miesiąc aktywowałem opcję LTE, bo wyłączali co 30 dni i nie wykupowałem żadnych dodatkowych pakietów. 15 sierpnia znowu aktywowałem LTE i pojawił się lejek. Nie rozumiem tego.

        • Sierpień 18th, 2014 at 13:17 | #16

          Jest pewna specyfika działania platform billingowych operatorów – nie możesz mieć w przypadku RBM ani zera na koncie głównym, ani zera pozostałych danych do użycia w 3G – zwykle nie ma z tym problemu, bo doładowanie za 50 PLN daje ci 2 GB danych, ale jak je zużyjesz – może się włączyć lejek. Doładuj tak, żeby jakieś dane się pojawiły i pilnuj, żeby ich nie zużyć. To wyszło "w praniu".

          • starter_Play
            Wrzesień 3rd, 2014 at 17:32 | #17

            witam mam do sprzedania starter PLAY data (działa tylko w 3G i 4G i LTE w taryfie Play Online na Kartę 4G LTE na koncie startera jest zamrożone 49,60 zł starter posiada Date ważności połączeń przychodzących do 30.11.2014 tanio cena za starter to 35 zł plus koszty wysyłki. kontakt pocztatablica@o2.pl

  3. Jan
    Sierpień 5th, 2014 at 22:27 | #18

    Mam internet w Play na kartę (sim od Redbull-a). Dzisiaj internet zwolnił do 34 kb/s. Kolega ma taką samą sytuację od tygodnia. Czy są inni poszkodowani>

    • Marcin
      Sierpień 5th, 2014 at 22:30 | #19

      Potwierdzam karta RBM, prędkość spadła do 3,4 KB/s.
      co jest grane?
      koniec promocji?

      • Sierpień 6th, 2014 at 08:59 | #20

        Jeżeli to ten sam nadajnik, to sprawa lokalna (awaria?) – u mnie działa OK.

        • test
          Sierpień 6th, 2014 at 10:40 | #21

          u mnie wszytko działa tak samo jak działało… czyli do 15Mb/s

          • test
            Sierpień 6th, 2014 at 10:45 | #22

            http://www.speedtest.pl/test/90093033

          • gaga
            Sierpień 15th, 2014 at 23:09 | #23

            u mnie szybkość łącza chwieje się – średnio jest w granicach dawnych 15Mb/s. Bywa też 4Mb/s ale również 26 Mb/s.

          • Sierpień 16th, 2014 at 08:57 | #24

            Taka jest natura sieci komórkowych, z których korzystają inni.

    • Jan
      Sierpień 6th, 2014 at 19:52 | #25

      Sprawa wyjaśniona z infolinią Play. Okazało się, że trzeba mieć jakiekolwiek MB niewykorzystane na karcie SIM. Jeśli wyłączy się po 30 dniach darmowy LTE i wyzeruje cały pakiet np 300 MB do zera -> następnie włączy LTE -> to mamy lejek o prędkości modemowej. Rozwiązaniem jest dokupienie jakiegokolwiek taniego pakietu np za 5 zł i możemy się dalej cieszyć LTE za free.

      Drugą opcją jest ręczne wyłączenie na dwa dni przed upływem 30 dni (automatyczne wyłączenie LTE) i ręczne włączenie. Dzięki temu nie wyczerpiemy tych kilkudziesięciu/set MB na karcie SIM i nie będziemy musieli dokupywać pakietów aby móc korzystać z LTE.

      • Grzechu
        Sierpień 15th, 2014 at 18:25 | #26

        "Drugą opcją jest ręczne wyłączenie na dwa dni przed upływem 30 dni (automatyczne wyłączenie LTE) i ręczne włączenie."
        Niby jak to zrobisz? W Play24 nie ma opcji wylaczenia uslugi.

        • Sierpień 15th, 2014 at 18:32 | #27

          W regulaminie jest c o prawda rozdział o aktywowaniu i dezaktywacji, ale w praktyce nie znalazłem nigdzie opcji wyłączenia. A może w przypadku RBM zmiana cyfry na końcu na "2" spowoduje wyłączenie? czyli *111*480*2# – ale nie próbowałem. 1 – aktywuje, 3 – sprawdza status, więc 2 może wyłączać.

      • gaga
        Sierpień 17th, 2014 at 22:23 | #28

        Czy nie prościej jest odliczyć 30 dni od aktywacji darmowego LTE i aktywować o 6:00 rano następnego dnia kolejny 30-dniowy pakiet? Po północy nie można tego zrobić, bo nie przetwarzają się ustawienia kont abonentów – najlepiej to zrobić z samego rana ;-)

        • Sierpień 17th, 2014 at 23:07 | #29

          Nie zadziała – możesz dopiero włączyć ponownie, jak wyłączy się poprzednio – a to zależy od… godziny, o której aktywowałeś poprzedni "pakiet".

  4. internauta
    Lipiec 28th, 2014 at 20:02 | #30

    play? nigdy więcej tego g….
    http://www.speedtest.pl/test/89596626

    15 GB w abonamencie, dobrze, że umowa wychodzi niebawem…. syf jakich mało…

    • gaga
      Lipiec 28th, 2014 at 21:22 | #31

      no tak, LTE to nie jest.. Może pomógłby roaming w innej sieci?

    • Lipiec 28th, 2014 at 21:46 | #32

      W twojej lokalizacji – być może.

      • test
        Sierpień 1st, 2014 at 12:22 | #33

        ja tam jestem bardzo zadowolony z internetu w PLAY wychodzi mi za internet tanio a prędkości i pingi są przyzwoite.

        • Pijawka
          Sierpień 1st, 2014 at 14:11 | #34

          Do czasu kolego a potem to będzie syf , malaria i ebola.

          • test
            Sierpień 1st, 2014 at 20:58 | #35

            myśle ze do końca trwania promocji LTE w play internet da spokojnie rade przez pół roku daje rade to kolejne pięć miesięcy też powinno być ok zwłaszcza ze mieszkam w 60 tysiecznym mieście gdzie nie ma takiego ruchu sieciowego

          • Pijawka
            Sierpień 2nd, 2014 at 06:18 | #36

            Póki masz farta to na maksa jazda !

  5. bakahk
    Lipiec 22nd, 2014 at 12:57 | #37

    Witam ponownie. Korzystam z "darmowego LTE" w Play_Prepaid od 26.06.2014r. Dotychczasowy transfer zawsze oscylował w granicach 14-15 Mb/s D i 4-5 Mb/s U. Od dnia wczorajszego, bez jakiejkolwiek przyczyny, informacji, sms`a, zmiany konfiguracji modemu itp. przepustowość wzrosła do 25-26 Mb/s D i 18-19 Mb/s U. Lokalizacja Szczecin (obrzeża).

    • Lipiec 22nd, 2014 at 15:03 | #38

      I to jest objaw tej zmiany.

      • gaga
        Lipiec 22nd, 2014 at 19:50 | #39

        U mnie transfer czasem jeszcze powraca do dawnych prędkości. Tak jakby dostawca jeszcze testował czy opłaca mu się podkręcić szybkość.

        • test
          Lipiec 22nd, 2014 at 21:40 | #40

          u mnie tylko raz wskoczyło na 20 Mb/s aktualnie to tylko uploda się zwiększył do 10 Mb/s no i tak jakby ping się obniżył Download po staremu. czyli 15 Mb/s

    • Krzysztof
      Lipiec 24th, 2014 at 10:32 | #41

      http://www.speedtest.net/my-result/a/886903659

  6. gaga
    Lipiec 21st, 2014 at 23:59 | #43

    RBM na kartę ma się tak:
    [URL =http://www.speedtest.pl/][IMG]http://www.speedtest.pl/test/89219429[/IMG][/URL]

    • gaga
      Lipiec 22nd, 2014 at 00:00 | #44

      http://www.speedtest.pl/test/89219429

      • test
        Lipiec 22nd, 2014 at 09:17 | #45

        u mnie tak to wygląda… http://www.speedtest.pl/test/89225848 znacząco wzrósł upload tylko coś download jest na tym samym poziomie… może za daleko mam do nadajnika ?

        • Lipiec 22nd, 2014 at 09:20 | #46

          Albo stacja bazowa ma kiepskie podłączenie do internetu…

          • test
            Lipiec 22nd, 2014 at 09:26 | #47

            Też mi się wydaje że to ze stacją bazową jest coś nie tak. Wszystko jest jeszcze aktualnie w fazie beta testów.

          • test
            Lipiec 22nd, 2014 at 09:28 | #48

            http://www.speedtest.net/my-result/3640103983

          • gaga
            Lipiec 22nd, 2014 at 19:46 | #49

            ja mam do nadajnika 1km z ogonkiem. Ale to jest dalekie przedmieście W-wy.

          • test
            Lipiec 22nd, 2014 at 21:46 | #50

            to też zależy z jakiego modemu, routera GSM korzystasz.

    • Patryk
      Lipiec 24th, 2014 at 12:19 | #51

      To widzę że nie tylko u mnie tak jest. Sygnał mam bardzo dobry, wysył na poziomie ~20, ale pobieranie potrafi spaść do 5. Tak jakby w tej samej komórce było kilka osób mocno zasysających po LTE.

  7. gaga
    Lipiec 19th, 2014 at 17:41 | #52

    Jednak najlepsze rozwiązanie oferuje Red Bull Mobile ze starterem za 9 zł z puszką Bóla i ważnością konta po doładowaniu 50 zł na 150 dni. To stara taryfa, ale jeszcze osiągalna w salonikach prasowych (np. w Jankach vis a vis Reala)

    • gaga
      Lipiec 19th, 2014 at 21:18 | #53

      do tego polecam sprzęt Huawei B593s-22 dostępny na aukcjach za mniej niż 400zł od abonamentowców plusa i polsatu cyfrowego

      • test
        Lipiec 19th, 2014 at 22:30 | #54

        mam ten sprzęt i sprawuje się rewelacyjnie !

Strony komentarza
1 2 3808
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>