Aero2 – Darmowy Internet

Darmowy internet Aero2 dostępny dla każdego

Od 10 maja 2011 powszechnie dostępna stała się usługa bezpłatnego, mobilnego dostępu do Internetu świadczona przez operatora Aero2. Usługa jest świadczona nieodpłatnie w systemie 3G do 21 grudnia 2016, zgodnie z koncesją operatora. Dodatkowo w technologii LTE usługa może być świadczona nawet do 2019 roku. Oferowana jest szybkość na poziomie 512kbit/s. Połączenie z siecią jest zrywane zawsze po 60 minutach i można od razu połączyć się ponownie. Od czasu do czasu musimy wpisywać kody CAPTCHA. Poza tym dostęp do Internetu nie jest w żaden inny sposób ograniczany.

Korzystanie z usługi wymaga uzyskania karty. Kartę można w tej chwili zamówić na stronie operatora i zostanie ona dostarczona pocztą w ciągu kilku tygodni. Jedynym kosztem, jaki trzeba ponieść na rzecz operatora jest 20 PLN kaucji za kartę SIM, która to kwota jest zwracana po zakończeniu korzystania z usługi oraz opłata za przesyłkę pocztową wysokości 7 PLN.

Warto zwrócić uwagę na konieczność precyzyjnego dobrania modemu, gdyż usługa świadczona jest w nietypowym paśmie częstotliwości (3G/UMTS 900MHz) i nie wszystkie urządzenia są zgodne z tym wymaganiem. Jednocześnie sieć Aero2 nie nadaje w starym systemie 2G i urządzenia zgodne jedynie z GPRS i EDGE nie będą działały. Dlatego też przygotowałem odpowiednią listę zgodnych modemów.

Od 1 kwietnia 2014 roku firma wprowadziła dodatkowe zabezpieczenie – co jakiś czas użytkownik jest weryfikowany za pomocą kodów CAPTCHA, który potwierdza, czy przed komputerem faktycznie siedzi użytkownik, a nie automat wznawiający połączenie. To utrudnia korzystanie, jednak sama usługa działa poza tym prawidłowo. Najważniejsze tematy związane z kodami poniżej.

Przydatne odnośniki:

Procedura uzyskiwania karty SIM
Lista modemów zgodnych z usługą operatora Aero2
Lista tabletów zgodnych z Aero2
Lista telefonów DualSIM zgodnych z Aero2
Poradnik – jak wybrać modem do bezpłatnego Internetu?
Wyjaśnienie dotyczące 3-letniego okresu świadczenia usługi
Skąd wzięła się bezpłatna usługa dostępu do Internetu?
Dla zaawansowanych: Wymagania techniczne operatora Aero2
Oficjalna strona usługi bezpłatnego dostępu do Internetu Aero2
Jak sprawdzić, czy mój modem lub telefon są zgodne z Aero2
Jak sprawdzić, czy jesteśmy w zasięgu sieci operatora
Interaktywna mapa zasięgu Aero2 na stronach Plusa
Często zadawane pytania dotyczące bezpłatnego internetu w Aero2

Kody CAPTCHA:

Szybki przegląd kodów CAPTCHA w Aero2
Typowe problemy z kodami CAPTCHA
Instrukcja obsługi kodów CAPTCHA
Wyłączenie kodów dla osób niepełnosprawnych

Polecam także przewodnik po blogu i zawartych na nim informacji.
There is also short information available in English.

  1. Gość
    Lipiec 20th, 2014 at 20:14 | #1

    Nie wiem jak u innych użytkowników Aero2, ale ja zauważam, że kolejne odblokowania dostępu do "BDI" zajmują coraz więcej czasu, a tempo przesyłu spada coraz bardziej. Jest tylko sprawą czasu, kiedy korzystanie z Aero2 straci wszelki sens. Widać nawet "kapcie" nie dość skutecznie odstraszyły od korzystania z "usług" Aero2, które po prostu nie jest w stanie, i nie ma zamiaru wywiązać się z Umowy, a UKE to toleruje. Bezkarność (przykład reklamowania złej pogody przez jednego z komentujących) oraz postawa UKE, utwierdza Aero2 w przekonaniu, że użytkownicy mogą im "nagwizdać". Jak dla mnie to jest wyłudzenie na ogromną skalę i czas żeby zajęła się tym z urzędu Prokuratura, a następnie Sąd, stawiając solidarnie Aero2 i UKE w stan oskarżenia.

    • Lipiec 20th, 2014 at 21:47 | #2

      Ja nie zauważam żadnych zmian w działaniu sieci Aero2 – wszystko działa dość stabilnie i w zależności od miejsca – szybciej lub wolniej – a to już zależy od liczby użytkowników sieci Plus i Aero2 w danym rejonie.

      • Gość
        Lipiec 21st, 2014 at 11:22 | #3

        Wystarczy w modemie wymienić kartę na płatną Play i przesył się poprawia. Ten sam operator (Play korzysta tu z sieci Plusa) rejon, a więc ten sam BTS i chwilowa liczba użytkowników. Tyle, że nie każdego na to stać, a wszyscy jako podatnicy zapłaciliśmy za BDI w imię przeciwdziałania "cyfrowemu wykluczeniu". Wykluczenie zwykle polega na utracie pracy a więc i dochodów. Internet służy wykluczonym właśnie do szukania pracy, oszczędzania i w ogóle podtrzymania kontaktu ze światem, w sytuacji braku dochodów, kiedy podróżowanie, a nawet telefonowanie staje się się zbyt kosztowne. Dlatego podtrzymuję opinie, że Aero2 nie wywiązuje się z Umowy, a szczytne cele teoretycznie bezpłatnej usługi, posłużyły do wyłudzenia całkiem realnie bezpłatnych koncesji.

  2. franek
    Lipiec 16th, 2014 at 21:40 | #4

    Witam. Od ponda tygodnia mój modem (zte mf60) nie łączy się z internetem aero2. Okolice Gostynina. Zasięg jest jak był do tej pory (ponad 1rok) Nie wiem co się dzieje. Może ktoś coś wie czy coś się dzieje?

    • Lipiec 16th, 2014 at 22:47 | #5

      Opisz dokładniej objawy – bo jak zasięg jest no to w czym problem?

      • franek
        Lipiec 17th, 2014 at 00:02 | #6

        Witam P. Jakubie ! Chciałbym podziękować za Pana ogromny wkład w pomoc, jestem pod ogromnym wrażeniem pana pracy. Dzięki tej stronie dowiedziałem się o aero2 w grudniu 2012, a pod koniec stycznia 2013 już miałem darmowy net. Dzięki Panu skonfigurowałem mój ruter (zte mf 60), wgrałem jakieś nowe oprogramowanie, już teraz wszystko pozapominałem. Korzystałem i korzystam z panelu administrującego modemem (192.168.0.1). Wszystko bylo OK, (na miarę oczywiście aero2 ;) ) do 9 lipca, kiedy to modem przestał się łączyć i koniec… :( Bywało że "popychałem" go nieraz z w/w panelu, a teraz nie chce się połączyć. Na wyświetlaczu mam zasięg ja zawsze 3 – 4 kreseczki – wysoka antena kierunkowa. Napis 3G, R, PL-PLUS… nie wiem co jest grane? Napisałem maila do aero, ale na tę chwilę nie mam jeszcze odpowiedzi.. :( Serdecznie pozdrawiam i raz jeszcze dziękuję za wszystko co Pan tutaj robi. franek

        • Lipiec 17th, 2014 at 10:34 | #7

          Bardzo proszę o sprawdzenie konfiguracji urządzenia – czy na pewno ciągle aktywny jest odpowiedni profil. Polecam wycieczkę w zasięg innej stacji bazowej – może to lokalna awaria sieci?

          • franek
            Lipiec 17th, 2014 at 11:41 | #8

            Witam. Już jest wszystko OK! Przyszła odpowiedź od Aero, i też zasugerowali mi to co Pan. Wszedłem po raz n-ty w ustawienia i… ku mojemu zdziwieniu ten nieszczęsny APN był inny (internet) nie mam pojęcia jak to się samo przestawiło… Niech ta lekcja będzie gdzieś na widoku dla innych. Serdeczne dzięki!!!
            z pozdrowieniami wakacyjnymi franek

          • Lipiec 17th, 2014 at 12:03 | #9

            Cieszę się, że problem udało się rozwiązać.

  3. Zadowolony z kapci
    Lipiec 16th, 2014 at 15:36 | #10

    Korzystam z aero w centrum Skierniewic już 18miesięcy. Moje obserwacje. Tuż przed wprowadzeniem kapci, logowanie do aero było bardzo trudne, a jeśli nawet się udawało, to sieć ledwo działała. Było to irytujące! Wprowadzenie kapci zadziało jak magiczna różdżka, to znaczy od momentu wprowadzenia kapci nie mam problemów z logowaniem, a i transfer się poprawił. Nie odnotowałem ani jednego przypadku, gdzie miałbym problemy z logowaniem. Jak to wytłumaczyć? Czyżby było tak dużo użytkowników bootów? O co chodzi? :)
    Jak dla mnie po wprowadzeniu kapci, jest lepiej. Mimo, że trzeba je wpisywać, co ileś tam minut.

    • Gość
      Lipiec 16th, 2014 at 16:25 | #11

      Jak dla mnie – właśnie, po raz kolejny dowiodłeś, że Aero2 nie wywiązuje się z Umowy. To oczywiste, że utrudnienie dostępu do sieci, spowoduje zmniejszenie ilości korzystających i poprawi jakość połączenia pozostałym. Tylko czy odstraszanie użytkowników, to realizacja idei "bezpłatnego" dostępu do internetu?

      • Lipiec 16th, 2014 at 17:47 | #12

        Idea ideą (teraz to już Orange – tak mi się skojarzyło:), jednak prawnie sprawdzili to z każdej strony i dlatego mamy kody…

    • Lipiec 16th, 2014 at 17:47 | #13

      Problem z logowaniem się był w zasadzie celowym działaniem operatora – to, że jest lepiej to wynik obniżenia zainteresowana Aero2, a nie pozytywne działanie operatora. Ale mimo to uważam BDI za cenną usługę, która popularyzuje i ułatwia dostęp do sieci, choć wygoda dawna zniknęła bezpowrotnie.

Strony komentarza
1 ... 15 16 17 698
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.