Aero2 – Darmowy Internet

Darmowy internet Aero2 dostępny dla każdego

Od 10 maja 2011 powszechnie dostępna stała się usługa bezpłatnego, mobilnego dostępu do Internetu świadczona przez operatora Aero2. Usługa jest świadczona nieodpłatnie w systemie 3G do 21 grudnia 2016, zgodnie z koncesją operatora. Dodatkowo w technologii LTE usługa może być świadczona nawet do 2019 roku. Oferowana jest szybkość na poziomie 512kbit/s. Połączenie z siecią jest zrywane zawsze po 60 minutach i można od razu połączyć się ponownie. Od czasu do czasu musimy wpisywać kody CAPTCHA. Poza tym dostęp do Internetu nie jest w żaden inny sposób ograniczany.

Korzystanie z usługi wymaga uzyskania karty. Kartę można w tej chwili zamówić na stronie operatora i zostanie ona dostarczona pocztą w ciągu kilku tygodni. Jedynym kosztem, jaki trzeba ponieść na rzecz operatora jest 20 PLN kaucji za kartę SIM, która to kwota jest zwracana po zakończeniu korzystania z usługi oraz opłata za przesyłkę pocztową wysokości 7 PLN.

Warto zwrócić uwagę na konieczność precyzyjnego dobrania modemu, gdyż usługa świadczona jest w nietypowym paśmie częstotliwości (3G/UMTS 900MHz) i nie wszystkie urządzenia są zgodne z tym wymaganiem. Jednocześnie sieć Aero2 nie nadaje w starym systemie 2G i urządzenia zgodne jedynie z GPRS i EDGE nie będą działały. Dlatego też przygotowałem odpowiednią listę zgodnych modemów.

Od 1 kwietnia 2014 roku firma wprowadziła dodatkowe zabezpieczenie – co jakiś czas użytkownik jest weryfikowany za pomocą kodów CAPTCHA, który potwierdza, czy przed komputerem faktycznie siedzi użytkownik, a nie automat wznawiający połączenie. To utrudnia korzystanie, jednak sama usługa działa poza tym prawidłowo. Najważniejsze tematy związane z kodami poniżej.

Przydatne odnośniki:

Procedura uzyskiwania karty SIM
Lista modemów zgodnych z usługą operatora Aero2
Lista tabletów zgodnych z Aero2
Lista telefonów DualSIM zgodnych z Aero2
Poradnik – jak wybrać modem do bezpłatnego Internetu?
Wyjaśnienie dotyczące 3-letniego okresu świadczenia usługi
Skąd wzięła się bezpłatna usługa dostępu do Internetu?
Dla zaawansowanych: Wymagania techniczne operatora Aero2
Oficjalna strona usługi bezpłatnego dostępu do Internetu Aero2
Jak sprawdzić, czy mój modem lub telefon są zgodne z Aero2
Jak sprawdzić, czy jesteśmy w zasięgu sieci operatora
Interaktywna mapa zasięgu Aero2 na stronach Plusa
Często zadawane pytania dotyczące bezpłatnego internetu w Aero2

Kody CAPTCHA:

Szybki przegląd kodów CAPTCHA w Aero2
Typowe problemy z kodami CAPTCHA
Instrukcja obsługi kodów CAPTCHA
Wyłączenie kodów dla osób niepełnosprawnych

Polecam także przewodnik po blogu i zawartych na nim informacji.
There is also short information available in English.

  1. zeflik
    Lipiec 31st, 2014 at 17:08 | #1

    skrypty na stronach bloga są tragicznie przeciążone linkami do obcych portali – nie idzie się doczekać załadowania strony. teraz np nie odzywa się facebook i cały jdtech jest bez nawigacji. czy mistrz nowych technologii nie przegina?

    • Lipiec 31st, 2014 at 19:27 | #2

      W temacie awarii poszczególnych systemów nic nie poradzę. Facebook jest skrajnym standardem i wszyscy chcą mieć możliwość polubienia, więc jest i tutaj.
      Część skryptów faktycznie ładuje się z systemów zewnętrznych, np. podstawowe biblioteki niezbędne do pracy samego bloga są ładowane z serwerów google, co… przyspiesza.
      Nowa wersja bloga w drodze, ale to wymaga pracy i czasu, którego po prostu mi brakuje. Niestety blog sam w sobie nie przynosi dochodu – to hobby w wolnym czasie.

  2. GOŚĆ
    Lipiec 31st, 2014 at 16:45 | #3

    Ja piszę z Łódzkiego też urywa ,nie pojmuję ludzie zgłaszają denerwują się .DLACZEGO NIE MA REAKCJI I NIE MA GDZIE ZGŁOSIĆ

  3. Lipiec 31st, 2014 at 16:14 | #4

    mam problem chce się zalogować na aero2 przez wifi i pisze mi, że przekroczyłem limit połączeń .
    To co mam zrobić POMOCY ???

    • Lipiec 31st, 2014 at 19:24 | #5

      Pytanie niejasne. Aero2 jako takie nie ma związku z WiFi – to sieć komórkowa. Powiedz dokładniej, o jakiej konfiguracji (sprzęt, modem, router itd.) chodzi.

  4. Marek
    Lipiec 28th, 2014 at 19:35 | #6

    Proszę o pomoc. Mam modem E3131s-2 w laptopie, APN:darmowy, nr *99#, typ sieci: tylko WCDMA, w top_netinfo ustawiona technologia WCDMA, kolejność WCDMA,GSM, pasmo: Wybrane, pasmo: W900, roaming: włączony, komutacja: CSiPS.
    Niestety od tygodnia prędkość pobierania wynosi ok. 1 kbps. Z łączeniem nie ma problemu.
    Natomiast pożyczona od rodziny druga karta w telefonie LG L5 I działa z względnie dużą prędkością (przeglądanie mapy Google, powiększanie i pomniejszanie działa b.szybko). Dla porównania laptop z modemem ma problem z otwarciem strony wyszukiwarki Google.
    O co tu chodzi?

    • Lipiec 28th, 2014 at 21:46 | #7

      A co dzieje się przy zamianie kart miejscami? Jaki jest poziom sygnału? Co dzieje się po podejściu do okna i/lub zastosowaniu przedłużacza USB? Co dzieje się po przystawieniu telefonu (w którym działa OK) w miejsce, w którym przy komputerze znajduje się problematyczny modem?

      • Marek
        Lipiec 28th, 2014 at 23:19 | #8

        Karty SIM Aero2 zostały zamienione miejscami kilkukrotnie, zasada pozostaje stała: telefon ma szybki internet, a laptop z modemem 1 kbps (wyszukiwarka google nie otwiera się!).
        Telefon i komputer leżą na tym samym stole w odl. 10 cm. Bo teraz udostępniam Aero2 z telefonu poprzez wifi do komputera. Tylko w ten sposób mogę w komputerze skorzystać z internetu. W tym samym czasie co ok. godzinę wyłączam wifi, włączam modem, łączę się z Aero2, wpisuję kod, otwieram google lub coś innego i szybkość minimalna. I tak jest od tygodnia. Wcześniej miesiącami w ciągu dnia było w komputerze stabilne 500 kbps przy pobieraniu większych plików.

        A teraz niespodzianka, dziś od godz. 22 szybkość Aero2 w komputerze poprzez modem wzrasta do poziomu 500 kbps. Czy jutro od rana szybkość internetu przez modem usb spadnie znowu do max. 1 kbps? A telefon ponownie nie zauważy spadku szybkości?

        • Lipiec 29th, 2014 at 06:52 | #9

          Jak jest podłączony modem do komputera? Jeżeli bezpośrednio, to antena znajduje się przy obudowie komputera – czy jak umieścisz telefon w tym samym miejscu (nie 10 cm dalej, tylko dokładnie nad modemem) to co dzieje się z poziomem sygnału i prędkością? Możliwe, że sygnał sieci stał się ostatnio słabszy (w nocy zawsze jest mocniejszy), a np. obudowa komputera lekko się rozszczelniła i zakłócenia wydostają się w kierunku modemu.

          • Marek
            Lipiec 29th, 2014 at 14:06 | #10

            Modem komputerowy E3131s-2 jest na półmetrowym kabelku, przy nim telefon.
            Dziś rano szybkość na komputerze 500 kbps.
            Po godz. 10 szybkość na komputerze spadła. Pisałem wczoraj do BOK Aero2 z pytaniem, co się dzieje. Odpisali, żeby wpisany APN sprawdzić.
            Od godz. 12.30 pobieranie pliku 31 MB przez komputer trwało 22 minuty, czyli 192 kbps.
            Od godz. 12.30 pobieranie pliku 31 MB przez telefon trwało 9 minut, czyli 500 kbps.
            Szybkość Aero2 przez modem komputerowy czasami jest b.mała, czasami jak w teście powyżej. Plik 31 MB mogę pobrać z ok. 22 KB/s, natomiast wyszukiwarki google nie otworzę, o mapie google nie wspomnę. Strony z setkami małych pliczków nie otwierają się.

            Średnia z półgodzinnego pobierania jednego pliku w tym samym miejscu daje przewagę telefonowi LG L5 I. Może to lepszy modem w telefonie, bo nie przypuszczam, żeby Aero ograniczało dostęp modemom komputerowym na korzyść telefonom, jeśli to w ogóle możliwe.

          • Lipiec 29th, 2014 at 16:52 | #11

            Ta faktycznie ciekawe, ale ciągle nie mam potwierdzenia co do poziomu sygnału (najlepiej w dBm, ale i kreski dają jakieś pojęcie). Spotkałem się też z tym, że był niedobór zasilania w gnieździe USB i powodowało to tego typu problemy.

          • test
            Lipiec 29th, 2014 at 17:32 | #12

            warto sprawdzić na innym komputerze laptopie oraz na innym modemie… mi to wygląda na problem z komputerem(coś ze złączem USB) bo chyba aero2 specjalnie nie przycina transferu dla modemu po IMEI ?

          • Lipiec 29th, 2014 at 17:40 | #13

            Jest taka techniczna możliwość, ale nikt tego nie robi bo i po co?

          • Marek
            Lipiec 29th, 2014 at 17:57 | #14

            Nie odpowiadałem na tę kwestię, bo nie mam wiarygodnych danych albo się nie znam i nie potrafię ich zinterpretować. Odpiszę, co mam. Mieszkam w śródmieściu i parę nadajników tu w okolicy jest, więc bardziej się martwię ograniczeniami operatora niż odległością od nadajników. Ale do rzeczy:
            komputer:
            ————–
            Play Online pokazuje wartość 97%.
            TNI -71 dBm, 67%, CSQ 18 czasami 20
            telefon:
            ———–
            -67 dBm 23 asu lub -71 dBM lub -81 dBm
            Proszę napisać, co znaczą powyższe dane.

          • gonzo
            Lipiec 29th, 2014 at 19:06 | #15

            U mnie sygnał Aero2 ma poziom -87 do -91dBm (wg TNI), czyli jest kilkaset razy słabszy niż np PLAY, a wyciągam transfer ok 500 mb/s poza szczytem. A jak ci chodzi E3131 pod zarządem innej aplikacji niż Mobile Partner? Chiński sprzęt/oprogramowanie bywają niedopracowane, u mnie MP potrafi się w ogóle zawiesić, a np pod kontrolą Aero3 modem śmiga bez problemów i nie grzeje się.
            Nie wiem jakie masz możliwości, ale ja wybrałbym się do zaprzyjaźnionej instalacji z tym samym modemem i operatorem i po prostu robił tzw podmianki – to najskuteczniejsza sposób identyfikacji źródła problemu.

          • Lipiec 29th, 2014 at 20:04 | #16

            Bardzo proszę o precyzyjne używanie jednostek. mb/s oznacza milibity na sekundę, czyli tysięczną część bita na sekundę, co daje około 3,6 bajta na godzinę. Znowu 500 Mbit/s to więcej, niż światłowody dają do mieszkań.
            Co do softu i sprzętu Huawei E3131 trudno nazwać go niedopracowanym – to jeden z lepszych modemów na rynku w klasie 3G kat14. Niestabilność Mobile Partnera wynika zwykle z problemów z systemem lub niskiej wydajności komputera – aplikacja faktycznie lekka nie jest.

          • gonzo
            Lipiec 29th, 2014 at 21:29 | #17

            to oczywiście literówka – miało być k a nie m. Przy okazji – mb/s nie oznacza nic bo nie istnieje jednostka milibit: bit, jak kiedyś atom, jest niepodzielny. Co do stabilności MP pozostanę przy własnej opinii.

          • Lipiec 29th, 2014 at 21:42 | #18

            milibit/s jest jak najbardziej poprawną miarą :) Nikt nie zabroni przesyłania jednego bita danych co 1000 sekund :) Sam milibit bez dodatków faktycznie nie ma sensu, choć to tylko miara informacji i można np. wyobrazić sobie kodowanie użyteczne jednego bita na 1000 symbolach przesyłanych analogowo.

          • gonzo
            Lipiec 30th, 2014 at 20:14 | #19

            argumentacja jest mocno naciągana. Gdyby bit/s zostal zdefiniowany jako odrębna jednostka szybkości transmisji o nazwie np bps, to mbps mógłby rościć pretensje do jednej tysięcznej bps. Bez tego istotnego kroku mb/s oznacza milibit na sekundę, a więc sugeruje milibit jako jednostkę miary informacji, co jest absurdem.

          • Lipiec 30th, 2014 at 20:34 | #20

            Czyli, jak rozumiem, zapis 0,001 bit/s jest poprawny, ale 1 milibit/s już nie? :) o to mi chodzi właśnie.
            Nie sugeruję, że milibit nie ma sensu logicznego (bit jest niepodzielny), tylko że system zapisu metrycznego SI nie wymaga, żeby zapisywane jednostki miały sens w naturze.

          • gonzo
            Lipiec 31st, 2014 at 05:33 | #21

            poprawniejszy i logiczniejszy, choć jesteśmy blisko rozszczepienia włosa na czworo;-)

          • Lipiec 31st, 2014 at 08:21 | #22

            1 miliwłos na głowę…. :)

          • Lipiec 29th, 2014 at 20:01 | #23

            Podstawy są wyjaśnione tutaj: http://jdtech.pl/2013/03/jak-sobie-radzic-ze-slab…
            W obu przypadkach – sygnał jest bardzo dobry, co nijak się nie przekłada na wydajność, bo nie ma z nią związku w przypadku technologii 3G.

          • test
            Lipiec 30th, 2014 at 21:50 | #24

            no dobra wszystko ładnie pięknie ale co z tym użytkownikiem aero2 ktory miał problemy z przesyłem danych ?

          • Lipiec 31st, 2014 at 08:11 | #25

            Zdiagnozowałem kilkanaście takich przypadków osobiście. Większość była związana z przeciążeniem sieci w danym rejonie, część z… podłączeniem lokalnej sieci przewodowej lub bezprzewodowej (która dostępu do sieci nie miała), kilka z zawirusowaniem komputera, a było też kilka spowolnień, które okazały się po prostu pobieraniem aktualizacji przez system i programy.

    • Marek
      Lipiec 31st, 2014 at 16:06 | #26

      Opisałem wcześniej duże spowolnienie Aero2 przez modem komputerowy w godz. 10-22. Poza tymi godzinami oraz przez całą dobę Aero2 w telefonie działało z szybkością ok. 500 kbps.
      Problem trwał około tygodnia.
      PROBLEM ZNIKNĄŁ.
      Dziś znowu cały dzień i przez komputer i przez telefon Aero2 pobiera z szybkością ok. 500 kbps.
      Spowolnienie nie było spowodowane przez komputer, bo trwało tylko od 10 do 22. Może sieć była przeciążona w ciągu dnia przez tydzień, ale pierwszy raz obserwowałem takie zjawisko w mojej okolicy tak długo. Dotychczas tubylcy w okolicy nie byli w stanie spowolnić Plusa tak bardzo, więc raczej wskazywałbym palcem na ludzi z Aero2 i ich sprzęt, prace serwisowe, wymiany, podmiany, aktualizacje, błędy, pomyłki, konfigurację, ograniczenia itp.

      • Marek
        Lipiec 31st, 2014 at 16:11 | #27

        Dziękuję wszystkim za porady, sugestie, zaangażowanie, pomoc. Czytam ten blog dłużej, niż mam Aero2. Dzięki blogowi, a przede wszystkim Jakubowi Daneckiemu wymieniłem modem na obecny. A obecnie czytam wpisy o Aero2 LTE, żeby wiedzieć jak prawidłowo zadziałać w przyszłości. Dziękuję

  5. Gość
    Lipiec 20th, 2014 at 20:14 | #29

    Nie wiem jak u innych użytkowników Aero2, ale ja zauważam, że kolejne odblokowania dostępu do "BDI" zajmują coraz więcej czasu, a tempo przesyłu spada coraz bardziej. Jest tylko sprawą czasu, kiedy korzystanie z Aero2 straci wszelki sens. Widać nawet "kapcie" nie dość skutecznie odstraszyły od korzystania z "usług" Aero2, które po prostu nie jest w stanie, i nie ma zamiaru wywiązać się z Umowy, a UKE to toleruje. Bezkarność (przykład reklamowania złej pogody przez jednego z komentujących) oraz postawa UKE, utwierdza Aero2 w przekonaniu, że użytkownicy mogą im "nagwizdać". Jak dla mnie to jest wyłudzenie na ogromną skalę i czas żeby zajęła się tym z urzędu Prokuratura, a następnie Sąd, stawiając solidarnie Aero2 i UKE w stan oskarżenia.

    • Lipiec 20th, 2014 at 21:47 | #30

      Ja nie zauważam żadnych zmian w działaniu sieci Aero2 – wszystko działa dość stabilnie i w zależności od miejsca – szybciej lub wolniej – a to już zależy od liczby użytkowników sieci Plus i Aero2 w danym rejonie.

      • Gość
        Lipiec 21st, 2014 at 11:22 | #31

        Wystarczy w modemie wymienić kartę na płatną Play i przesył się poprawia. Ten sam operator (Play korzysta tu z sieci Plusa) rejon, a więc ten sam BTS i chwilowa liczba użytkowników. Tyle, że nie każdego na to stać, a wszyscy jako podatnicy zapłaciliśmy za BDI w imię przeciwdziałania "cyfrowemu wykluczeniu". Wykluczenie zwykle polega na utracie pracy a więc i dochodów. Internet służy wykluczonym właśnie do szukania pracy, oszczędzania i w ogóle podtrzymania kontaktu ze światem, w sytuacji braku dochodów, kiedy podróżowanie, a nawet telefonowanie staje się się zbyt kosztowne. Dlatego podtrzymuję opinie, że Aero2 nie wywiązuje się z Umowy, a szczytne cele teoretycznie bezpłatnej usługi, posłużyły do wyłudzenia całkiem realnie bezpłatnych koncesji.

        • Pijawka
          Sierpień 1st, 2014 at 09:18 | #32

          To znaczy że starter BDI wydawany pod przymusem bezrobotnym i klientom Opieki Społecznej z naciskiem na bezdomnych. Aero2 dające nadzieję na lepsze jutro.

    • tran
      Lipiec 28th, 2014 at 11:39 | #33

      Ja tam roznicy nie widze dziala tak samo caly czas raz lepiej raz gorzej zwlaszcza jak wiecej osob korzysta czyli wieczorami,ale ogolnie jest ok.

    • guma
      Lipiec 30th, 2014 at 17:54 | #35

      W tej chwili "jakość" usługi BDI to dno :-( Od ponad pół roku użytkuje Aero2 i jest to jazda po równi pochyłej w dół :-(

      • Lipiec 30th, 2014 at 18:03 | #36

        To zależy bardzo od lokalizacji – ja nie mam problemów, jak powtarzam w kółko. Ale ruch w sieci rośnie i to jest zauważalne.

        • guma
          Sierpień 2nd, 2014 at 01:46 | #37

          W listopadzie ubiegłego roku jak zaczynałem przygodę z BDI było wolno (co wiadomo) ale stabilnie. Teraz dzieją się czary z przepustowością i gubieniem sygnału. Miasto Kalisz ok. 100 tys. mieszkańców…. liczba nie do ustalenia ze względu na emigrację zarobkową ;-)

  6. franek
    Lipiec 16th, 2014 at 21:40 | #38

    Witam. Od ponda tygodnia mój modem (zte mf60) nie łączy się z internetem aero2. Okolice Gostynina. Zasięg jest jak był do tej pory (ponad 1rok) Nie wiem co się dzieje. Może ktoś coś wie czy coś się dzieje?

    • Lipiec 16th, 2014 at 22:47 | #39

      Opisz dokładniej objawy – bo jak zasięg jest no to w czym problem?

      • franek
        Lipiec 17th, 2014 at 00:02 | #40

        Witam P. Jakubie ! Chciałbym podziękować za Pana ogromny wkład w pomoc, jestem pod ogromnym wrażeniem pana pracy. Dzięki tej stronie dowiedziałem się o aero2 w grudniu 2012, a pod koniec stycznia 2013 już miałem darmowy net. Dzięki Panu skonfigurowałem mój ruter (zte mf 60), wgrałem jakieś nowe oprogramowanie, już teraz wszystko pozapominałem. Korzystałem i korzystam z panelu administrującego modemem (192.168.0.1). Wszystko bylo OK, (na miarę oczywiście aero2 ;) ) do 9 lipca, kiedy to modem przestał się łączyć i koniec… :( Bywało że "popychałem" go nieraz z w/w panelu, a teraz nie chce się połączyć. Na wyświetlaczu mam zasięg ja zawsze 3 – 4 kreseczki – wysoka antena kierunkowa. Napis 3G, R, PL-PLUS… nie wiem co jest grane? Napisałem maila do aero, ale na tę chwilę nie mam jeszcze odpowiedzi.. :( Serdecznie pozdrawiam i raz jeszcze dziękuję za wszystko co Pan tutaj robi. franek

        • Lipiec 17th, 2014 at 10:34 | #41

          Bardzo proszę o sprawdzenie konfiguracji urządzenia – czy na pewno ciągle aktywny jest odpowiedni profil. Polecam wycieczkę w zasięg innej stacji bazowej – może to lokalna awaria sieci?

          • franek
            Lipiec 17th, 2014 at 11:41 | #42

            Witam. Już jest wszystko OK! Przyszła odpowiedź od Aero, i też zasugerowali mi to co Pan. Wszedłem po raz n-ty w ustawienia i… ku mojemu zdziwieniu ten nieszczęsny APN był inny (internet) nie mam pojęcia jak to się samo przestawiło… Niech ta lekcja będzie gdzieś na widoku dla innych. Serdeczne dzięki!!!
            z pozdrowieniami wakacyjnymi franek

          • Lipiec 17th, 2014 at 12:03 | #43

            Cieszę się, że problem udało się rozwiązać.

  7. Zadowolony z kapci
    Lipiec 16th, 2014 at 15:36 | #44

    Korzystam z aero w centrum Skierniewic już 18miesięcy. Moje obserwacje. Tuż przed wprowadzeniem kapci, logowanie do aero było bardzo trudne, a jeśli nawet się udawało, to sieć ledwo działała. Było to irytujące! Wprowadzenie kapci zadziało jak magiczna różdżka, to znaczy od momentu wprowadzenia kapci nie mam problemów z logowaniem, a i transfer się poprawił. Nie odnotowałem ani jednego przypadku, gdzie miałbym problemy z logowaniem. Jak to wytłumaczyć? Czyżby było tak dużo użytkowników bootów? O co chodzi? :)
    Jak dla mnie po wprowadzeniu kapci, jest lepiej. Mimo, że trzeba je wpisywać, co ileś tam minut.

    • Gość
      Lipiec 16th, 2014 at 16:25 | #45

      Jak dla mnie – właśnie, po raz kolejny dowiodłeś, że Aero2 nie wywiązuje się z Umowy. To oczywiste, że utrudnienie dostępu do sieci, spowoduje zmniejszenie ilości korzystających i poprawi jakość połączenia pozostałym. Tylko czy odstraszanie użytkowników, to realizacja idei "bezpłatnego" dostępu do internetu?

      • Lipiec 16th, 2014 at 17:47 | #46

        Idea ideą (teraz to już Orange – tak mi się skojarzyło:), jednak prawnie sprawdzili to z każdej strony i dlatego mamy kody…

    • Lipiec 16th, 2014 at 17:47 | #47

      Problem z logowaniem się był w zasadzie celowym działaniem operatora – to, że jest lepiej to wynik obniżenia zainteresowana Aero2, a nie pozytywne działanie operatora. Ale mimo to uważam BDI za cenną usługę, która popularyzuje i ułatwia dostęp do sieci, choć wygoda dawna zniknęła bezpowrotnie.

Strony komentarza
1 ... 15 16 17 698
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.