Home > Wiadomości > Sytuacja z DILem w RBMach wyjaśniona

Sytuacja z DILem w RBMach wyjaśniona

Logo RedBullMobileNa konferencji prasowej Play nie było słowa na temat problemów z DILem w RBM, ale udało mi się zebrać informacje i mniej więcej wiemy co i jak. W skrócie: Darmowy Internet LTE zostaje na dotychczasowych zasadach – promocja o bliżej nieokreślonym terminie zakończenia. Play doskonale wie, że niektórzy z nas do zawodowi ssacze i czasem przeginamy pałkę, więc nadmierne nadużycie oferty na pewno humoru Play nie poprawia – ani bilansu danych.

DIL zniknął tylko w jednej taryfie: RBM7MNP, czyli z kart, które powstały z możliwego przez krótki czas przeniesienia Fakt->RBM7 oraz takich, które dostały się do RBM7 innymi kanałami MNP, czyli z przeniesień międzyoperatorskich. Jeżeli ktoś ma „prawdziwego” RBM7 / RBM I / RBM na Kartę (bez dopisków), nadal może korzystać po staremu. Jeżeli ktoś ma RBM5 / RBM9 / RBM II / RBM II na Kartę, nadal wszystko działa po staremu.

Czyli nie jest źle.

Użytkownicy, który skontaktują się z tym problemem (nie działa mi DIL / zniknął z oferty) z BOKiem, a mają właśnie taryfę RBM7MNP, dostają propozycję przejścia do RBM5. Nadal nie ma możliwości przejścia do RBM7 na prośbę użytkownika.

Sprawa faktycznie jest związana z tematem z dzisiejszej konferencji – Play wszystkim zaoferował nagrody za to, że oficjalne zarejestrują numer telefonu na siebie i są to konkretne kwoty (szkoda, że ważne 30 dni) oraz rok ważności konta, który kolidował im z opcjami właśnie tej jednej taryfy RBM7MNP (chodzi albo o jakieś wewnętrzne rozwiązania, albo  o sprawy regulaminowe).

To co opisałem wyżej zostanie w najbliższych dniach potwierdzone także nowym regulaminem DIL i ew. RBM.

Kategorie:Wiadomości
  1. Michal
    Czerwiec 20th, 2016 at 11:15 | #1

    2 dni temu właczyłem DIL.

    Moja oferta
    RBM na kartę 7 MNP

    Oferta Pakiet 100 zł, 10 GB i rok ważności konta jest widoczna. Za miesiac będę sprawdzał czy to zadziała.

  2. detmax
    Czerwiec 15th, 2016 at 19:55 | #2

    Panowie czy mi się zdaje, że dzisiaj lub wczoraj znowu zmienili regulamin w DIL-u ? sprawdzałem w dniu dzisiejszym i z tego co widzę to brak jest zapisku " ZMIENIONY 06.06.2016 " i zauważyłem, że jest " Red Bull MOBILE na kartę (edycja specjalna) " jako jedna z 3 taryf w których można uruchomić DIL.

    • notsure
      Czerwiec 15th, 2016 at 20:53 | #3

      Może ktoś stary regulamin wrzucił przez pomyłkę ?

      • Czerwiec 15th, 2016 at 22:50 | #4

        To bardzo prawdopodobne. No i karty z RBM edycja specjalna faktycznie istniały w ramach akcji specjalnych promocyjnych rozdawania starterów.

        • smirnov
          Czerwiec 16th, 2016 at 15:10 | #5

          Jakub na stronie Redbulla , co jakiś czas pojawia się na przemian stary ( w którym jest DIL jako opcja do aktywowania ) i "rzekomo" nowy regulamin ( zmieniony 06.06.2016r. ) w którym nie ma DIL-a zatem który obowiązuje bo się pogubiłem ?

          • Czerwiec 16th, 2016 at 15:12 | #6

            Cały czas trwa chaos w samym Play jak widzisz. Czekamy na uspokojenie.
            Faktycznie obowiązuje to, co działa w danej chwili w Play24 :)
            Na razie były dwie zmiany i jest teraz "po staremu".

          • smirnov
            Czerwiec 16th, 2016 at 15:34 | #7

            Uważam, że celem Playa czy też Red Bulla było celowe wprowadzenie w błąd polegające na tym, aby użytkownik RBM 7 MNP , który dowiedział się, że z dniem 6.06.2016r. jest koniec DIL-a przeszedł do gorszej taryfy Red Bull Mobile na Kartę 5.

          • notsure
            Czerwiec 16th, 2016 at 18:33 | #8

            A ja myślę, że może chcieli wycofać się z DILa jak w Play na Kartę a później ktoś wpadł na pomysł aby zrobić to stopniowo z obawy na utratę tysięcy kart RBM. Z drugiej strony trochę się im dziwię, że tak długo trzymają DILa w ofercie w zasadzie za grosze. Mogliby wprowadzić pakiety w LTE typu 19zł 30GB, 29zł 60GB, 39zł 100GB. i tak byliby najtansi na rynku, a do tego odkorkowali by sieć.

          • Czerwiec 17th, 2016 at 02:10 | #9

            Ja też nie rozumiem, czemu trzymają DIL cały czas, ale nie narzekam :)

          • Czerwiec 17th, 2016 at 02:09 | #10

            Gadałem z Gruszką nieoficjalnie – to ewidentny błąd ekipy od systemu billignowego, z resztą na ostatniej transmisji wspominał o tym i będą się tłumaczyć.

          • detmax
            Czerwiec 17th, 2016 at 02:30 | #11

            Skoro był to błąd to dlaczego jest regulamin RBM zmieniony 06.06.2016, który wyklucza korzystanie z DIL-a w RBM 7 MNP ? :)

          • Czerwiec 17th, 2016 at 08:53 | #12

            Jakiś link? Bo ja widzę regulamin z 6.06, ale dotyczy promocji za rejestrację, a nie DILa. Ostatni DIL dla RBM jest z 2014, albo ja czegoś nie widzę.

          • detmax
            Czerwiec 17th, 2016 at 11:38 | #13

            Jakub, proszę bardzo link : https://www.redbullmobile.pl/fileadmin/files/pdf/…
            Tylko miej na uwadze fakt, że co jakiś czas pojawia się stara i nowa wersja regulaminu :) , w tym momencie co piszę, jest ta nowa ( zmieniona 06-06-2016)

          • Czerwiec 17th, 2016 at 13:39 | #14

            Widzę, ale nie ma w tej ofercie nic na temat RBM7MNP – tylko RBMnK I oraz RBMnK II. Z tym, że RBM7 i RBM7MNP mieszczą się w definicji RBMnK I (nazywane czasem RBM I lub RBM na Kartę). Taryfa z przeniesienia nie jest nijak opisana, albo jestem ślepy (czego nie neguję, zdarza mi się).

  3. Czerwiec 13th, 2016 at 13:03 | #15

    Jak się okazuje wcale nic pewnego jeszcze nie ma – wygląda na to, że jednak RBM7MNP znowu ma DIL i wszystko działa po staremu, a do tego doszła promocja z RWK przy rejestracji konta. Sprawdzicie
    u siebie?

    • goog
      Czerwiec 13th, 2016 at 14:52 | #16

      Tak, potwierdzam, 2 SMSy przyszły, usługa aktywna, danych nie ściąga z pakietu. Jest po staremu, póki co…

    • Jeeez
      Czerwiec 14th, 2016 at 19:55 | #17

      Jak to RWK włączyć? Możesz napisać coś więcej?

      • Czerwiec 15th, 2016 at 00:36 | #18

        Mając taryfę RBM7MNP (ale żadną inną) można iść do salonu, zarejestrować kartę na siebie, a następnie za pomocą Play24 uruchomić opcję "Pakiet 100 zł, 10 GB i rok ważności konta". Nie ma tego w RBM5/9 i chyba też w RBM7 podstawowym.

  4. lolek
    Czerwiec 12th, 2016 at 09:20 | #19

    Co to za zamieszanie? Miałem RBM 2 9 PLN z puszką, wszedłe do Fakt żeby dostać RWK, wróciłem do RBM5.
    Nie włączałem DILa jeszcze czy już "po ptokach"?

    • Czerwiec 12th, 2016 at 10:48 | #20

      Wyjaśnij, co jest dla ciebie niejasnego.
      Jak piszesz "po ptokach" to a propos czego? DIL będzie ci działał, ale RWK nie uzyskasz w ten sposób.

      • lolek
        Czerwiec 12th, 2016 at 12:12 | #21

        No wszedlem na play i mi pokazuje ze RWK mam do 2017 roku.

        • oll
          Czerwiec 12th, 2016 at 15:28 | #22

          Przecież RWK z faktu juz nie przechodzi do RBM, a tobie przeszło? ?

          • Czerwiec 13th, 2016 at 12:59 | #23

            A dlaczego miałby przechodzić? Raczej chodzi mu o promocję z rejestracją numeru.

          • lolek
            Czerwiec 13th, 2016 at 16:48 | #24

            Nie no DILa nie mam włączonego, ale mam po wróćeniu z Fakt RWK na swoim RBM, i teraz pytam czy bez problemu bawić się z DILem.

          • u888888
            Czerwiec 13th, 2016 at 19:30 | #25

            a kiedy przeszedłeś z fakt do RBM?

          • Czerwiec 13th, 2016 at 20:42 | #26

            To jest kwestia kluczowa.

          • lolek
            Czerwiec 13th, 2016 at 21:21 | #27

            Chyba wtedy jak jeszcze pod koniec możnabyło przejść po zadzownieniu do konsultanta, gdy pisano o tym na forum.

          • Czerwiec 13th, 2016 at 22:58 | #28

            Czyli dawno temu :)

          • lolek
            Czerwiec 14th, 2016 at 08:46 | #29

            Czyli co nie będzie problemy z działaniem/uruchomieniem DIL?

          • Czerwiec 14th, 2016 at 09:53 | #30

            Nie wiadomo. Po prostu raportuję bieżący stan. Zobaczę sensowne regulaminy, będzie news.

  5. Adam K.
    Czerwiec 9th, 2016 at 13:58 | #31

    Z innej beczki Panie Danielu ile mam czasu na rejestrację swoich kart RMB? Co jeśli się spóźnię?

    • Czerwiec 9th, 2016 at 19:06 | #32

      Nie wiem o kogo chodzi z tym Danielem, ale jeżeli ustawa wejdzie w życie, to masz czas do lutego 2017. Potem karta z dnia na dzień będzie działała, ale wszystkie usługi będą zawieszone do czasu rejestracji karty.

      • Adam K.
        Czerwiec 9th, 2016 at 19:22 | #33

        O Pana zamyśliłem się pisząc-przepraszam i dziękuje za informacje.

      • smirnov
        Czerwiec 9th, 2016 at 19:22 | #34

        JakubD w dalszym ciągu Play zwleka z podaniem oficjalnej informacji ? przecież wiadomo, że to nie błąd systemu … prawda ?

        • Czerwiec 10th, 2016 at 07:54 | #35

          Nic nie wiadomo – nawet w Play mówią każdy coś innego. Dlatego czekam na oficjalnych info na blogplay.

      • smirnov
        Czerwiec 9th, 2016 at 19:23 | #36

        piszę oczywiście o braku możliwości aktywacji Darmowego Internetu LTE w RBM 7 MNP

      • Wojtax
        Czerwiec 9th, 2016 at 19:38 | #37

        Jakub moze Ty na drugie masz Daniel albo z bierzmowania ale czy byl taki swiety

        • Czerwiec 10th, 2016 at 07:57 | #38

          Jan mam na drugie. Też święty :)
          Jeżeli ustawa wejdzie, to (chyba aktualny projekt mówi o) 28 lutego 2017 wszystko co masz aktywne na przychodzące i wychodzące zostanie zawieszone. Będzie działać tylko 112. W jaki sposób billingowane to będzie – to zależy od dobrej woli operatora (albo nieobecnych jeszcze zapisów w ustawie) – jedni będą dalej naliczali opłaty, inni też to mogą wstrzymać. Dojdziesz do salonu, odstoisz w kolejce i masz natychmiast wszystko po staremu.

  6. detmax
    Czerwiec 8th, 2016 at 21:30 | #39

    Niech mi ktoś wytłumaczy, jakim cudem ten Janusz Biznesu sprzedaje nadal RBM-y z opcją 150/50 ? link do AlleDrogo ? http://allegro.pl/play-internet-hspa-i-lte-na-kar…

    • Adam K.
      Czerwiec 8th, 2016 at 22:41 | #40

      A takim cudem że to nie koniecznie musi być RBM 7 to moze być coś traszego, gdy problem sie pojawił napisałem do Pana Jakuba sam był zdziwiony ze mam opcje uruchomienia DIL, ja ostatnio promocje aktywowałem 04.06.2016 przez aplikacje na androida (6.0.1 E6853) odpaliło w przeciągu minuty

      • smirnov
        Czerwiec 8th, 2016 at 22:48 | #41

        pisząc coś starszego – jaką dokładnie taryfę masz na myśli ? popatrz na ilość kart … przecież nie sprzedaje RBM 5 bo dostałby negatywy … mała prawdopodobne także aby sprzedawał także pierwsze puszkowe RBM-y …

        • Adam K.
          Czerwiec 8th, 2016 at 22:55 | #42

          Tą która była przed RBM7 masa osób miała problemy ja nie miałem żadnych na 2x sim…

        • Czerwiec 9th, 2016 at 08:10 | #43

          Starsze – RBM na Kartę, równoważnik RBM7 – czysta goła taryfa nie po przenoszeniu numeru, której starterów nie ma od lat na rynku i nie ma żadnej oficjalnie znanej metody przejścia do tej taryfy.

          • Adam K.
            Czerwiec 9th, 2016 at 13:31 | #44

            Taki biały kruk wśród sim ach <3 ;)

  7. gtoni
    Czerwiec 7th, 2016 at 22:21 | #45

    Jak już pisalem bzdury piszecie !
    Nic nie jest wyjasnione – BRAK ODWOLANIA promocji LTE w RBM7, / jak ja zawal to nie wazne/
    Reklamowac i zglaszac do URE, czym wiecej tym lepiej, a tu same jęczy dupki !

    • detmax
      Czerwiec 7th, 2016 at 22:26 | #46

      To napisz ten sam komentarz na blogu Play, w kupie siła ! Mamy teraz po godzinie 22 i obiecanego dzisiejszego wpisu na blogu Play odnośnie RBM i aktywacji DILa nadal nie ma … ciekawe co się dzieje … bo sytuacja jest już co najmniej dziwna.

      • Czerwiec 9th, 2016 at 08:04 | #47

        Pewnie mają jakiś bałagan w systemie billingowym i porządkują. A w tak ważnym kawałku oprogramowania zmian nie robi się na chybcika.

    • gtoni
      Czerwiec 7th, 2016 at 23:06 | #48

      Sprawdzalem 0,5 godz. temu PLAY24 lezy – prace modernizacyjne, moze sie wyjasni.

      • smirnov
        Czerwiec 7th, 2016 at 23:18 | #49

        Przecież teraz naprawiają problem z rejestracją numerów – które pomimo zarejestrowania widnieją jako niezarejestrowane, te prace modernizacyjne nie są w żaden sposób związane z Darmowym Internetem LTE w Red Bull Mobile

    • gtoni
      Czerwiec 8th, 2016 at 22:52 | #51

      Podaje link do interwencji w UKE: https://www.uke.gov.pl/kontakt/
      Prosze pisac interwencjie, ja jeszcze nie moge bo mam LTE do 11.06. i nie pisalem reklamacji o 
      nie możności wlaczenia pakietu.
      Promocja NIE ZOSTALA odwolana i MUSZA przywrocic pakiety LTE !!
      TO JEST LAMANIE PRAWA I UKE MA OBOWIAZEK z urzedu interweniowac !
      Na 100 % beda pakiety darmowego LTE !

      • Czerwiec 9th, 2016 at 08:12 | #52

        Brak informacji ze strony operatora można tłumaczyć także problemem technicznym z jedną podtaryfą.
        Nadmierny nacisk prawny może spowodować, że dla spokoju z UKE skasują całkiem DIL. Ja bym podchodził do tego spokojnie i rzeczowo oraz dał czas na wypowiedzenie się przez operatora.

    • Czerwiec 9th, 2016 at 08:04 | #53

      Ależ w RBM7 działa bez pudła. Nie działa tylko w nietypowej taryfie RBM7MNP.
      Ale ja też czekam na oficjalne info od Play.

    • gtoni
      Czerwiec 9th, 2016 at 08:42 | #54

      Ja na cwaniactwo Play, odpowiem tak samo.
      Ide zarejestrowac nr i wlacze RWK, nim sie polapia i skasuja.

    • gtoni
      Czerwiec 9th, 2016 at 10:31 | #55

      cd, Bylem w salonie Play, facet poklikal, podzwonil i – nie da sie zarejestrowac.
      Podsumowanie RBM7MNP brak darmowego LTE i brak rejestracji by uzyskac rwk.
      To jest burdel i kamieni kupa jak mawial polityk !

  8. iuyt
    Czerwiec 7th, 2016 at 11:49 | #56

    jakiś psychol podający sie za JD dziwne komentarze pisze. pewnie zboczeniec potrzebujący psychiatry. lecz sie człowiecze, idź do lekarza

    • Czerwiec 7th, 2016 at 15:06 | #57

      Dziecko, nie zboczeniec. Po prostu się bai. I nie podszywa się, bo od razu widać, że nie jest zalogowany. Sukcesywnie usuwam.

Strony komentarza
1 2 5333
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>