Home > Wiadomości > Pierwsze godziny obowiązku rejestracyjnego prepaid

Pierwsze godziny obowiązku rejestracyjnego prepaid

No i stało się – od kilku godzin obowiązuje prawo nakazujące rejestrację kart SIM prepaid przed ich uruchomieniem. Szczegóły i przypomnienie opublikowałem w piątek. Obserwuję napływające informacje i sam dokonałem kilku testów. Oto co ustaliłem:

Play – posiadane wcześniej przeze mnie startery faktycznie nie działają – wcale się nie logują do sieci, więc nie ma żadnego komunikatu i ostrzeżenia. Wygląda to tak, jakby starter utracił ważność. Po udaniu się do salonu i rejestracji karta zadziała mniej więcej jak przy zakupie karty na abonament: od kilku minut o do kilku godzin później zaloguje się do sieci i można korzystać normalnie.

Plus – starter kupiony jakiś czas temu aktywował się dzisiaj przed południem jak gdyby nigdy nic i żadnej ustawy nie było – wczoraj inny starter uruchomiłem i zadziałał tak samo – po prostu natychmiast zadziałały wszystkie usługi.

Spróbuję jeszcze zdobyć nierejestrowane startery T-Mobile i Orange do testów, a za kilka dni zrobię testy z innymi operatorami.

Aktualizacja: Czytelnicy donoszą, że:

T-Mobile – uruchamia się jak Plus – od razu i bez problemów.

Orange – tu mam informację tylko o ofercie NJU Mobile – uruchamia się bez problemów.

Czyżby tylko Play zaimplementował zasady ustawowe?

I dla przypomnienia: zabroniony jest nie tyle handel, ile aktywacja starterów bez rejestracji.

A wy macie jakieś nieużywane startery innych operatorów, których nie rejestrowaliście i możecie sprawdzić, czy się wam normalnie uruchamiają, czy też działają jakoś nietypowo?

Kategorie:Wiadomości
  1. My szka
    Sierpień 6th, 2016 at 11:19 | #1

    Trochę nie w temacie ale co sądzicie o nowej usłudze premium mobile?
    5gb i nolimit za 20zł
    I pod kim ta sieć istnieje, czy właścicielem jest też Soloż?

    • Agnieszka
      Sierpień 8th, 2016 at 09:57 | #2

      Na pewno nie Soloż. Ktoś wspomniał o Alinerso Finance Limited.
      Oferta jak dla mnie całkiem spoko, jeśliza miesiąc 20 zeta i 5 GB internetu… pytanie czy wszystko działa jak obiecują?

      • Sierpień 8th, 2016 at 13:30 | #3

        Działa, ale nie obejmuje stacjonarnych i w tym jest clue – inni operatorzy mają podobne lub lepsze oferty.

        • Kuba
          Sierpień 23rd, 2016 at 21:10 | #4

          Dzisiaj przeniosłem do premium mój numer (umowa za 19,90 miesiecznie). Na stacjonarne nie dzwonię. A nawet gdybym dzwonił to i tak jest to nadal najlepsza oferta na rynku

          • Sierpień 24th, 2016 at 11:37 | #5

            Rozumiem marketing szeptany nawet tutaj działa – podpisywanie się różnymi nickami z jednego IP, z jednym emailem – brawo dla zleceniodawcy. Mam nadzieję, że płacą nieźle, szkoda, że nie mnie – chętnie przetestuję ich usługi i opiszę, ale nie za darmo. Kolejne wasze wpisy będę kasował.

  2. Adamo
    Sierpień 2nd, 2016 at 13:00 | #6

    UWAGA NA SALONY T-MOBILE
    Rejestrowałem dziś karty u wszystkich 4 dużych operatorów i przebiegło w zasadzie bez problemów, u jednych szybciej u innych wolniej. Ale… Obsługa salonu T-Mobile próbowała mnie zmusić najpierw do wzięcia abonamentu, później do podpisania rejestracji karty z wyrażoną zgodą na wszystkie podpunkty, sms-y marketingowe i inne pierdoły. I magicznie za każdym razem arkusz drukował się już z wyrażonymi zgodami i nic się nie dało z tym zrobić. Czy w salonach w innych miastach jest ta sama praktyka?

    • Filip
      Sierpień 2nd, 2016 at 14:16 | #7

      ja rejestrowałem 3 numery w TM i na arkuszach nie mam zaznaczonego żadnego z tych pól, nawet nic nie mówiłem, że sie nie zgadzam, od tak po prostu.

    • Sierpień 3rd, 2016 at 09:51 | #8

      T-Mobile będzie się agresywnie promował, bo jest najbardziej w tyle chyba teraz i nie ma chwilowo na siebie pomysłu.
      Co do zgód – jak ja to robiłem 1,5 tygodnia temu, to były puste kratki.

      • Adamo
        Sierpień 3rd, 2016 at 10:28 | #9

        Widocznie trafiłem na niekompetentnego pracownika czego się obawiałem najbardziej, no cóż… a z ciekawostek Play planuje uruchomić możliwość rejestracji w salonach ruchu ;)

    • Grzegorz
      Sierpień 13th, 2016 at 12:26 | #11

      Jeśli trafiłeś na naciągaczy, to powinieneś grzecznie podziękować i wyjść. A następnym razem próbuj w innym salonie.
      Apropo oszustw. Widziałem na jakimś forum ktoś skarżył się, że w salonach Play bezpodstawnie kserowane są dowody osobiste albo pracownicy ukradkiem spisują z nich dodatkowe dane, które nie są wymagane do rejestracji (seria i numer dowodu osobistego, adres zamieszkania). Uważajcie na takie praktyki, nie podawajcie swoich dowodów konsultantom. Wystarczy pokazać, co trzeba i tylko tyle, ile trzeba.

  3. Grzesiek
    Lipiec 28th, 2016 at 08:03 | #12

    Virgin Mobile – numer przeniesiony z ORANGE, dziś miałem przełączenie na nową kartę SIM i okazuje się że nie loguje się do sieci.

    • Lipiec 28th, 2016 at 09:35 | #13

      Przeniesienie oznacza, że masz zrobioną rejestrację. Masz zwykły problem z aktywacją numeru po przeniesieniu. Po którymś kolejnym resecie telefonu się zaloguje.

      • Zwykły XXI wiek….
        Wrzesień 2nd, 2016 at 12:32 | #14

        " zwykły problem z aktywacją numeru po przeniesieniu" – no comments = nowy komendant;)

    • Marcin
      Lipiec 28th, 2016 at 11:33 | #15

      Nowy starter Virgin Mobile, kupiony w kiosku ruchu 26 lipca 2016 nie loguje się w ogóle do sieci. Pani sprzedająca chciała mnie zarejestrować, lecz ja odpowiedziałem, że nie jestem zainteresowany. Teraz muszę wrocić z paragonem i zarejestrować (jesli chcę używać).

  4. Lipiec 27th, 2016 at 23:19 | #17

    Virgin nie loguje się do sieci – oczywiście starter do tej pory nie używany.

    Ciekawe jak tu będzie z zarejestrowaniem, bo na ramce od karty SIM też jest tylko numer seryjny, bez numeru telefonu.
    Ktoś ma już jakieś doświadczenia z Virgin ?

    • michal
      Lipiec 28th, 2016 at 00:47 | #18

      https://virginmobile.pl/rejestrujemy-numery

    • Lipiec 28th, 2016 at 00:52 | #19

      Jak masz jakieś potwierdzone konto (z przeniesienia z innego opa) to powinno się dać online. Jak nie – to pozostaje kurier, a niedługo punkty handlowe z Virginami – wg strony.

    • Lipiec 29th, 2016 at 22:24 | #20

      Problem z uzyskaniem numeru telefonu dla kart już rozwiązany. Są dwie drogi.

      1) W mailach potwierdzających zamówienie karty, jest przydzielony jej numer telefonu. Robimy sobie listę numerów telefonów na podstawie maili. Bierzemy jakaś kartę, na stronie rejestracji wprowadzamy jej PUK, końcówkę SN i pierwszy z listy naszych numerów. Wprowadzamy kolejne numery z listy, aż w końcu któryś przyjmie. Zapisujemy numer na karcie/ramce. I tak dalej ze wszystkimi kartami.

      2) Zalecany sposób. Dzwonimy z jakiejś aktywnej karty Virgin na *222 za darmo, lub z innego operatora na 799 555 222 płatne. Podajemy SN z karty oraz PUK i natychmiast podają nam numer telefonu przypisany do karty. Na dniach spróbuję zarejestrować karty w Ruchu.

      Pod tym względem, Virgin robi to przysłowiowym paluszkiem. Zadzwoniłem i kilkadziesiąt numerów odzyskane bez problemu, miła obsługa. A w Play pewnie dalej się głowią jak to ugryźć :-) .

      • Lipiec 31st, 2016 at 10:28 | #21

        Play mają już to załatwione – przy zakupie w Ruchu. Ale posiadanych już się nie da.

      • Sierpień 2nd, 2016 at 14:44 | #22

        Karty Virgin zarejestrowałem wczoraj w kiosku Ruchu. Osoba rejestrująca potrzebuje oczywiście naszego dowodu osobistego. Potrzebne/wprowadzane dane to imię i nazwisko, numer dowodu osobistego i PESEL. Brak jakichkolwiek zgód marketingowych. Brak papierowego potwierdzenia rejestracji, przychodzi na email który podaliśmy przy zamawianiu karty.

        Karta dziś włożona, rejestruje się do sieci, działa jak należy.
        Play nadal leży i kwiczy :-) , połączenia wychodzące mam zablokowane na wszystkich zarejestrowanych numerach.

  5. Lipiec 27th, 2016 at 21:34 | #23

    Play darmowe startery zamawiane poprzez WWW, mające na ramce TYLKO numer seryjny karty (ICCID) i do tej pory nie były używane – prawdopodobnie pójdą do kosza.

    Dziś próbowałem aktywować taki starter. Przy pierwszym włożeniu do modemu niby jest zasięg, ale kody USSD nie działają. Czyli nie ma jak uzyskać przypisany do karty numer telefonu.

    Próbowałem coś zdziałać na dedykowanej infolinii Play 730 300 300, nic nie pomogli, skierowali mnie do salonu. W salonie zrobili wielkie oczy, zadzwoniliśmy do Biura Obsługi Play, kilkanaście minut zamieszania i zero efektów. Karty nie da się zarejestrować, trzeba znać jej numer telefonu.
    W salonie została złożona reklamacja. Czekam na odpowiedź Play.

    Próbowałem też odczytać numer bezpośrednio karty za pomocą programów na Android, komendami ADB oraz AT, ale też nic z tego. Karty te nie mają prawdopodobnie przypisanego numeru wewnątrz chipa. Z innej karty abonamentowe, odczytałem numer telefonu bez problemu w/w sposobami.

    Rada: jak zamawiacie darmowy starter, to uważajcie czy przy jego zamawianiu nie pojawia się przydzielony numer telefonu (Play, Virgin). Spiszcie sobie ten numer, jak przyjdzie starter to zapiszcie go na ramce z kartą SIM, bo później nigdzie go nie znajdziecie. Nie ma maila'ch potwierdzających zamówienie, nie ma w kopercie ze starterem. Przeszukałem cache swojej przeglądarki (Firefox), ale wygląda na to, że strona na której pojawia się numer telefonu nie jest cache'owana.

    • Lipiec 28th, 2016 at 00:48 | #24

      Karty można zawsze znaleźć w systemie Play po ICCID, tylko nie każdy pracownik wie jak to zrobić.
      Ale faktycznie MSISDN jest podstawą.

      • Lipiec 29th, 2016 at 22:30 | #25

        Wygląda na to, że w Play są słabo w tej kwestii przeszkoleni. Jak już napisałem przed chwilą w innym wątku, Virgin bez zająknięcia podaje numer telefonu na podstawie SN karty. A Play wciąż milczy na złożoną reklamację.

        W dodatku od wczoraj na wszystkich zarejestrowanych numerach w Play, mam zablokowaną możliwość aktywacji i zakupu jakichkolwiek usług/pakietów. To taka "nagroda' za zarejestrowanie numeru w Play ;-) . Reklamacja oczywiście złożona i przybywa kolejnych.

        • Sierpień 2nd, 2016 at 14:49 | #26

          NIE REJESTRUJECIE KART W PLAY jeżeli nie jest to konieczne.
          Głównie chodzi o karty, które już były aktywowane i działają bez rejestracji. Dlaczego ? Na jednej z zarejestrowanych kart wykupiłem nielimitowane połączenia na 7dni. Zacząłem intensywnie dzwonić i po jednym dniu miałem już ZABLOKOWANE WSZYSTKIE ZAREJESTROWANE NUMERY.
          Reklamacja ciągnie się już kilka dni, zero reakcji ze strony Play.

          • Sierpień 3rd, 2016 at 09:52 | #27

            Przypadek – u mnie połowa zarejestrowana, połowa nie – wszystko działa jak powinno.

  6. Adamo
    Lipiec 27th, 2016 at 13:40 | #28

    Czy próbował ktoś może zarejestrować przez internet? Jeśli dobrze rozumiem wystarczy nam jedna zarejestrowana karta w t mobile, heyah lub tu biedronka i możemy od niej rejestrować kolejne. (Informacje o tej stronie znalazłem w biedronce przy kasach) https://www.heyah.pl/zarejestruj

    • ozor82
      Listopad 1st, 2016 at 22:42 | #29

      Podobny mechanizm jest w Orange https://www.zarejestrujnumer.pl/ – Szybka rejestracja przez SMS (osoba do której się "podpinamy" musi zaakceptować chęć rejestracji nowego numeru na jej numer).

  7. DDDDDD
    Lipiec 27th, 2016 at 12:10 | #30

    w Play nie kserowali – tylko sprawdzili dane,

    • Xox
      Lipiec 27th, 2016 at 12:31 | #31

      W orange też nie kserowali dowodu tylko sprawdzili dane

      • Wojtax
        Lipiec 27th, 2016 at 14:59 | #32

        W orange czas tylko do 18.08 na rejestracje zeby zgarnac bonusa. Chyba, ze beda jakies dziury w systemie i wtedy przeskoczy, bo raczej malo prawdopodobne zeby dodali i przedluzyli promocje, jak tyle mlodych z ramach SDM kupuje i rejestruje startowki glownie w Krakowie.

  8. marek
    Lipiec 25th, 2016 at 18:00 | #33

    T-mobile startuje tak jak twój Plus.

    • Lipiec 29th, 2016 at 22:36 | #34

      Potwierdzam. Właśnie uruchomiłem darmowy starter T-Mobile, dziewczyna w kapelusiku z tabletem, 1GB, 5zł. Loguje się, Internet działa.

    • Sierpień 3rd, 2016 at 00:08 | #35

      Darmowy starter T-Mobile, dziewczyna w okularach i czapce, z telefonem wsuniętym pod czapkę, 5zł. Loguje się do sieci, kody USSD działają, Internet nie działa, nie można nigdzie zadzwonić, automatyczny komunikat o konieczności zarejestrowania karty.

  9. Sierra
    Lipiec 25th, 2016 at 16:56 | #36

    "A wy macie jakieś nieużywane startery innych operatorów, których nie rejestrowaliście i możecie sprawdzić, czy się wam normalnie uruchamiają, czy też działają jakoś nietypowo?"

    Wczoraj przed północą uruchomiłem 3 statery TM dziew. ze słuch. z zamiarem wykorzystania "mijankowo".
    Udało się i działają normalnie.
    Teraz włożyłem taką samą i TNI (nierejestrowaną) pokazuje: Era, heyach HSPA, nie ma IP komputera i IP serwera bo nie nacisnąłem Polącz, Jest moc sygnału -79dNm, CSQ, CID Betesa, kierunek no i podany LAC.
    Diodka w modemie, tak jak zwykle, pokazuje że jest zalogowana do sieci. Brakuje tylko abym kliknął Połacz ale tego nie zrobie ;) . Taki opis wskazuje chyba, że problemów nie będzie jak u ciebie w Plusie ?

    • Sierra
      Lipiec 28th, 2016 at 01:02 | #37

      Ciąg dalszy (jak wyżej karty nadal nie rejestrowane bo uruchomione 24.07 czyli ustawowo)
      Wykorzystałem 1GB w TM i dzisiaj (27-07) zmigrowałem do Heyah, zmieniło na Dniówkę i dało Smart-M 2GB/5d, normalnie działa internet. Jednak postanowiłem się zalogować na konto https://miboa.t-mobile.pl/sc. I od razu po wejściu wyświetliło się okienko:
      ———-
      Rejestracja karty SIM
      Zgodnie z wymogami ustawy……itd.
      Aby zarejestrować kartę SIM potwierdź:
      ANULUJ POTWIERDŹ
      ———
      W tle, pod powyższym okienkiem, było widać mocno przyciemnione prawidłowe info o mojej taryfie w Heyah.
      Nic nie nacisnąłem a wycofałem się z tego generalnie kasując (x) całe okno w przeglądarce. Karta dalej działa normalnie (jeszcze jest przed doładowaniem).
      Nie wiem co się kryje, jakie postępowanie, po wyborze ANULUJ a jakie po POTWIERDŹ, może po Anuluj dałby spokój do 1.02.2017 (była to tylko forma zaproszenia) a po Potwierdź oczekiwał wprowadzenie hasła abonenckiego z rejestracji ….gdybam, nie wiem

      Gdy takie logowanie robiłem będąc w TM to nic takiego nie wyskakiwało, więc:
      1. wprowadzono to dopiero po 24.07
      2. jest to efekt migracji z TM=>H, system (a raczej jego cześć miboa) sobie nie radzi i traktuje kartę jako nową, nie aktywowaną przed 24.07, jednak karta działa normalnie.

      • Wojtax
        Lipiec 28th, 2016 at 12:59 | #38

        Bardzo to ciekawe co piszesz z tym Anuluj, Potwierdz.
        W sobote i w niedziele bede sprawdzal przechodzac z dniowka do frii aktyw. 3w1/4w1/IWE i odwrotnie.
        Wtedy zobacze jak u mnie bedzie to widoczne w MiBOA.

        Jednak jak piszesz, ze wszystko dzila normalnie, to nie mam zamiaru leciec do salonu TM i rejestrowac karty dla kilkunastu GB, bo i tak po wykorzystaniu pojdzie do kosza.

        • Sierra
          Sierpień 10th, 2016 at 15:10 | #39

          Pokazuje się zawsze. Jak masz kartę aktywowaną przed 24.07 to to jest propozycja, klikasz Anuluj i pokazuje cała stronę z wyciągami.
          "Potwierdź" to pewnie (NIE WIEM) dla tych co kupili kartę po 24.07 i zarejstrowali (lub wześniej i zarejstrowali później) i może dostali jakiś kod ?, który tu sie wprowadza. Sam jestm ciekaw co się kryje za tym "Potwiedź"

      • Sierra
        Sierpień 10th, 2016 at 15:05 | #40

        Dzisiaj powtórnie wkładam tą kartę TM "dziew+słuch" do modemu (nadal nie rejestrowana).
        Loguje się do sieci TNI pokazuje wszystkie parametry połączenia (CID, LAC itd). Do wykorzystania jest standardowe "1 GB na start".
        Klikam Połacz, połaczył ale nic nie ściąga, strony w przegladarce się nie łądują.
        Wysyłam: *100*862*1# i odp.

        "Karta nieaktywna. Nie mozna korzystac z serwisu. Twoj nr: 123456789 taryfa Frii niezarejestrowany"

        Czyli TM już blokuje karty.

        A teraz mi powiedzcie czy w ten sposób:
        - aktywowałem ten pakiet "1GB na start" na 5 dni i jak go chce wykorzystać to w ciągu 5 dni muszę zarejestrować (a nie będę miał "pod ręką żadnego punktu" :( ?
        - nie aktywował się no bo jest blokada a to co poniżej spisąłm z TNI to tylko techniczna transmisja bez faktycznego połączenia z siecią ?
        …………………………
        Czas trwania 5 min 
        Wysłano 32 KB
        Odebrano 434 B
        Razem 32,5 KB
        Transfer w dniu dzisiejszym 32,5KB
        Transfer w wybranym okresie 0B
        …………………………
        a po drugim połaczeniu
        …………………………
        Czas trwania 1 min 
        Wysłano 11 KB
        Odebrano 310B
        Razem 11,3 KB
        Transfer w dni dzisiejszym 11,3 KB
        Transfer w wybranym okresie 43,8 KB
        …………………

  10. Sierra
    Lipiec 25th, 2016 at 16:40 | #41

    "Play – posiadane wcześniej przeze mnie startery (…) Po udaniu się do salonu i rejestracji "

    Napisz może jak to praktycznie wygląda u Playa, podobno wypełnia się jakieś wnioski i chyba najważniejsze jak z kserowaniem dowodu osobistego, a ktoś już chyba o takich przypadkach pisał.
    Jestem zwolennikiem chronienia danych i nie szastania nimi, choćby po to aby za jakiś czas nie dowiedzieć się o niespłaconym kredycie-chwilówce itp. wynalazkom.

    Sprawdziłem jak wygląda to w samej ustawie antyterostycznej i u GIODO.
    I w jednej i w drugiej nie ma żadnego uzasadnienia i przyzwolenia na kserowanie dowodu:

    >>>USTAWA (art.43)
    …………………………..
    "Art. 43. W ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2014 r. poz. 243, z późn. zm.17)) wprowadza się następujące zmiany:
    1) po art. 60a dodaje się art. 60b w brzmieniu:
    „Art. 60b. 1. Abonent, z wyłączeniem abonenta korzystającego z publicznie dostępnych usług telefonicznych świadczonych za pomocą aparatu publicznego lub przez wybranie numeru dostępu do sieci dostawcy usług oraz abonenta usług przedpłaconych polegających na rozpowszechnianiu lub rozprowadzaniu programów telewizyjnych drogą naziemną, kablową lub satelitarną, podaje dostawcy usług następujące dane:
    1) w przypadku abonenta będącego osobą fizyczną:
    a) imię i nazwisko,
    b) numer PESEL, jeżeli go posiada, albo nazwę, serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość
    (…)
    2. Abonent podaje dane, o których mowa w ust. 1, przy zawieraniu umowy w formie pisemnej lub elektronicznej.
    Abonent będący stroną umowy o świadczenie usług przedpłaconych w publicznej sieci telekomunikacyjnej podaje dane, o których mowa w ust. 1, dostawcy usług. Dane mogą być podane również drogą elektroniczną albo w inny sposób określony przez dostawcę tych usług."
    …………………………….
    Jest więc wyraźnie napisane "podaje dostawcy usług następujące dane" a ciut dalej jest dprecyzowanie, żę chodzi o "weryfikację"
    …………………….
    2.c) środków identyfikacji elektronicznej służących do uwierzytelniania w systemie teleinformatycznym dostawcy
    usług telekomunikacyjnych, jeżeli dane abonenta zostały już zweryfikowane w związku z inną umową,
    …………………… http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2016… (format PDF)

    >>>GIODO
    Ten organ wypowiedział się już wcześniej o praktyklach kserowania dowodu
    ………………………………….
    Czy dostawca usług telekomunikacyjnych może kserować dowody osobiste swoich klientów oraz potencjalnych klientów?

    Nie, jeśli nie ma podstawy prawnej do pozyskiwania wszystkich danych zawartych w dowodzie osobistym.
    …………………………… http://www.giodo.gov.pl/1520016/id_art/6471/j/pl/

    • Lipiec 25th, 2016 at 18:06 | #42

      Ani Play, ani T-Mobile, ani Orange (w tych salonach dzisiaj byłem) nie kserowali dowodu osobistego. Jedynie zajrzeli i potwierdzili moją tożsamość (dane moje były w systemach wszystkich tych operatorów). Oczywiście sprawdzenie trzech salonów/autoryzowanych punktów w niewielkim mieście na pomorzu nie wyczerpuje polityki każdego z salonów, ale jednak tak było.

      • jhg
        Lipiec 27th, 2016 at 11:18 | #43

        U mnie też nie kserowali w Play'u. Nawet nie miałem przy sobie rejestrowanych kart tylko napisałem na kartce numer telefonu i PUK (dostępny w danych na Play24) oraz dałem dowód. Dla 4-ech numerów trwało to jakieś 10 minut i od razu włączyli mi bonusy.

        • asd
          Lipiec 27th, 2016 at 15:13 | #44

          1. dają jakieś potwierdzenie, wudruk, co na nim jest ?
          2. kwestia zgód maretingowych (wyrażam/nie wyrażam) jak to wygląda ?
          3. bonusy, szczególnie interesuje mnie "10GB / 30dni" internetu: tobie włączyli o razu ale można też samemu na Play24, i tu pytanie, czy taki bous dziła od dnia rejestracji czy od dnia aktywowania bonusa np. w Play24 ? (no bo promocja trwa do 1.02.2017 więc niby można aktywować kiedy będzie najbardziej potrzebne) ?

          • Lipiec 27th, 2016 at 17:14 | #45

            1. TMobile nie dał, Orange i Play dał. T-Mobile dałby, jakbym poprosił. Dane mieli już w systemie – u wszystkich operatorów moje dane leżą.
            2. Nie ma obowiązku udzielania zgód.
            3. Każdy operator ma inaczej. Play włączasz sobie na życzenie. Bonus działa w Play od dnia jego aktywowania, a nie od dnia rejestracji. Można wtedy, gdy ci najbardziej to pasuje.

          • Pegi brown
            Lipiec 27th, 2016 at 20:23 | #46

            Ale w tym pleju to od dnia wysłania smsa czy jakoś inaczej?

          • Lipiec 27th, 2016 at 21:01 | #47

            Dokładnie "od dnia uruchomienia pakietu promocyjnego" – to taki sam pakiet, jak pakiety minut, danych itd. Aktywacja trwa do 24 godzin – zwykle kilka minut. I od momentu aktywacji liczy się ważność bonusu, ale można go przedłużać w niektórych taryfach.

          • Ricardo
            Lipiec 27th, 2016 at 22:05 | #48

            U mnie Orange odmówił wydania papierowego potwierdzenia rejestracji numeru, ewidentnie sprawa nadaje się do prokuratora.

          • Lipiec 28th, 2016 at 00:51 | #49

            Pracownikowi kopii się nie chciało zrobić jednego papierka?

          • Sierra
            Lipiec 28th, 2016 at 01:55 | #50

            "ważność bonusu, ale można go przedłużać w niektórych taryfach."
            W play internet na kartę dostajesz aż 100 GB ale na 30 dni więc dla nich to szczególnie ważne ;)

          • Lipiec 28th, 2016 at 09:32 | #51

            Na razie tylko w jednej taryfie to działa – PInK 9 PLN + 3GB na rok. I właśnie to opisuję, ale mam problem z regulaminami, bo one właśnie poznikały po zmianie strony i dodaniu nowych pakietów.

          • Lipiec 27th, 2016 at 21:10 | #52

            1. Tak, otrzymujesz papierowe potwierdzenie. Są na nim Twoje dane osobowe, adresowe, PESEL, numer dowodu osobistego, hasło abonenckie dla rejestrowanego numeru i oczywiście rejestrowany numer oraz pytania o zgody marketingowe.
            2. Twoja wola, nie ma żadnego przymusy. Ja daję 3x NIE.
            3. Bonus możesz aktywować kiedy chcesz. Można poprzez na Play24, SMS i USSD. Bonus zaczyna działać dopiero jak go sam aktywujesz. Ale możesz go włączyć tylko wtedy, gdy masz aktywne konto, czyli aktywne połączenia wychodzące.

          • Sierra
            Lipiec 28th, 2016 at 01:15 | #53

            "Są na nim Twoje dane osobowe, adresowe, PESEL, numer dowodu osobistego"
            Formalnie, to niezgodne z ustawą antyterrorystyczną:
            ……………….
            Abonent (…) podaje dostawcy usług następujące dane:
            1) w przypadku abonenta będącego osobą fizyczną:
            a) imię i nazwisko,
            b) numer PESEL
            ……………………..
            A dopiero, jak nie "posiada PESELU to nazwę, serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość" więc albo lecą z automatu i wypełniają wszystkie rubryki co im się wyświetlają na ekranie albo zbierają świadomie te dane dla własnych celów.
            ps. wypełnia się jakieś papierowy wniosek czy "odpytywanie" ?

          • Lipiec 29th, 2016 at 22:42 | #54

            W Play dałem kartę i dowód osobisty. Wklepali w komputer, wydrukowali dwa identyczne egzemplarze, jeden dla nich, jeden dla mnie, podpisałem i tyle. Jeden papierek, jeden podpis. O zgody marketingowy chyba pytali co mają zaznaczyć, już nie pamiętam, albo sami z siebie dali 3x nie.

Strony komentarza
1 2 5377
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>