Home > Wiadomości > Aero2 – konferencja prasowa Odlot bez limitu

Aero2 – konferencja prasowa Odlot bez limitu

Logo firmy Aero2Wybieram się na konferencję prasową Aero2 zatytułowaną Odlot bez limitu. Informacja pojawiła się w rożnych miejscach w sieci wczoraj i szczerze mówiąc nie mam pojęcia, czego się spodziewać po tej zapowiedzi. Z jednej strony wielokrotnie przypominałem wszystkim, że nie ma czegoś takiego jak komórkowy dostęp do Internetu bez limitu, bo sieci po prostu tego by nie wytrzymały.

Wielokrotnie udowodnił to Play, którego sieć często zatyka się pod obciążeniem zwykłych, limitowanych usług, choć z wysokimi limitami. Z drugiej strony jeszcze lepiej udowodnił to Plus, którego oferty bez limitu mają w regulaminie niesławny FUP, który potrafi aktywować lejek w bezlimitowej usłudze niedługo po wyczerpaniu pakietu podstawowego i to nawet w LTE.

Tak czy inaczej jest to pierwsza konferencja prasowa operatora Aero2 od wielu lat (ostatnia dotyczyła uruchomienia sieci UMTS 900 MHz w 2009, zapis można znaleźć na Vimeo). Choćby dlatego warto zobaczyć, co takiego przygotowało dla nas Aero2.

Jeżeli będzie taka możliwość techniczna, to postaram się przeprowadzić transmisję wideo na periscope.tv/twitter.

Transmisję można oglądać tutaj: https://www.periscope.tv/JakubDanecki/1eaJbXlmNbZKX?

Oficjalna grafika rozsyłana z zaproszeniem:

A czego Wy się spodziewacie po takiej zapowiedzi?

Data pierwszej publikacji 2016.09.06
Kategorie:Wiadomości
  1. mietek
    Wrzesień 6th, 2016 at 17:53 | #1

    aero2 tak sie skompromitowało kodem captcha, ze niech spadają na bambus. nic od nich nie wezme. ,… można spytać o tą kompromitację na konferencji i spytać, czy są świadomi nienawiści społeczeństwa do nich ….spowodowaną utrudnianiem życia internautom. ubogim internautom? widły by sie przydały :]

    • Adam
      Wrzesień 7th, 2016 at 13:03 | #2

      Zrozum wreszcie, że ci panowie (Solorzowie) nie dają gojom nic za darmo, oni na nich żerują. Nic nowego. Oczywiście nikt nie chce za darmo, ale na uczciwych warunkach. A oni tylko żerują i zatruwają życie. Do tego przedstawiciele agentury postpeerelowskiej. Fuj.

      • Wrzesień 7th, 2016 at 15:42 | #3

        Nie przesadzaj, oferta jest ciekawa, ale nie wnosi nic nowego na rynku ani na pewno nie w BDI.

  2. Specjalista ;)
    Wrzesień 6th, 2016 at 17:43 | #4

    Jakub, kwiatki:
    "Play, którego sieć po często zatyka się"
    "konferencja prasowa operatora Aero2 po wielu lat"

  3. Maciej
    Wrzesień 6th, 2016 at 17:22 | #5

    Wielokrotnie udowodnił to Play, którego sieć po często zatyka się pod obciążeniem zwykłych, limitowanych usług, choć z wysokimi limitami. Z drugiej strony jeszcze lepiej udowodnił to Plus, którego oferty bez limitu mają w regulaminie niesławny FUP, który potrafi aktywować lejek w bezlimitowej usłudze niedługo po wyczerpaniu pakietu podstawowego i to nawet w LTE.

    No bzdura. Widać nie śledzisz tego co się dzieje u operatorów.
    Plus od wprowadzenia Power LTE 2.0 praktycznie wcale nie stosuje FUP a transfery po 300-400 GB to norma.
    Nawet przez sieć przechodzi podobny ruch: http://www.plusforum.pl/viewtopic.php?f=100&t…
    Więc pisanie że Play pozwala na dużo a Plus od razu stosuje FUP jest bzdurą. Poczytaj od czasu do czasu telepolis.

    • Rafał
      Wrzesień 6th, 2016 at 17:39 | #6

      No mam nadzieję że ten no limit będzie obejmował również 3G tak jak inne pakiety premium. Bo w plusie no limit tylko w LTE. No a 300-400 to w sumie już można uznać za no limit, więcej gb miesięcznie to już naprawdę heavy user.

    • Wrzesień 6th, 2016 at 22:57 | #8

      W punkcie o przeciążeniu potwierdziłeś moje słowa – infrastruktura Play jest rzadsza i słabsza, a ma większy sumaryczny ruch, niż Plus.
      No i nie napisałem, że Play pozwala na dużo, tylko że mówi dokładnie ile i pada pod własną sprzedażą usług, za to Plus stosuje FUP i po prostu nie podaje kiedy – i bywa różnie, oczywiście wiele zależy od tego, jak korzystamy z sieci. Jednak opinię mają już zszarganą ostro. I dziś mam już zasadę – jak Plus nie podaje, kiedy jest koniec "braku limitu", to znaczy, że jest niedługo po głównym pakiecie.

  4. Alf
    Wrzesień 6th, 2016 at 17:17 | #9

    No przecież to jasne. Nawiązanie współpracy z odloty.pl i pobieranie fotek bez kapcia lub pomniejszania limitu pakietów komercyjnych. Wreszcie coś dla ludzi!

  5. morfik
    Wrzesień 6th, 2016 at 15:16 | #10

    "Tak czy inaczej jest to pierwsza konferencja prasowa operatora Aero2 po wielu lat" ? xD

  6. Gośka
    Wrzesień 6th, 2016 at 15:06 | #12

    Trzymaj się Kuba żebyś nie odleciał razem z Aero2 :-)

  7. Grzegorz
    Wrzesień 6th, 2016 at 14:59 | #14

    Można przypuszczać, że ponieważ Aero2 i Plus mają tego samego właściciela, to oferta bez limitu prawdopodobnie będzie się opierała na FUP-ie takim, jak w Plusie. Czyli zaoferują jakiś pakiet, powiedzmy 50-70GB, po którym będzie ten rzekomy "no limit", a praktyka zapewne pokaże zakładanie lejków 32kb/s po wykorzystaniu 100GB. Całość pewnie wycenią na 80-100 zł/mies. Taka jest moim zdaniem wysoce prawdopodobna wersja.

    • Specjalista ;)
      Wrzesień 6th, 2016 at 15:27 | #15

      Jak będzie pakiet 50-70GB to nie będzie lejka po 100GB :) !!!

      • Specjalista ;)
        Wrzesień 6th, 2016 at 15:30 | #16

        Chyba, że miałeś na myśli pakiet 50-70GB z pełną prędkością, potem np. 2Mbit/s, a po osiągnięciu 100GB, jeszcze mniejszy lejek np. 32kbit/s. Ale wtedy to chyba by był śmiech nazywać to jakimkolwiek bezlimitem.

        • Grzegorz
          Wrzesień 6th, 2016 at 16:55 | #17

          No właśnie myślałem mniej więcej o czymś takim. Ale nie spodziewałbym się u Zębatego lejka 2Mb/s. Raczej pełna prędkość do 100GB, a potem 32kb/s (od 70 do 100GB byłby ten "no limit").

          • Rafał
            Wrzesień 6th, 2016 at 17:45 | #18

            No zobaczymy co będzie. Cieżko o na prawdę dobrą ofertę no limit, praktycznie w każdej czegoś brakuje np. w tej nowej ofercie nju brakuje opcji prawdziwego no limit w nocy tak jak jest to dostępne w abonamencie orange. Dobrze by było żeby było podobnie jak w plusie/cp ale obejmujące również 3G

    • Wrzesień 6th, 2016 at 22:32 | #19

      Podejrzewam, że coś bardziej przewrotnego będzie. Ale chcę to zobaczyć na własne oczy.

  8. Yeah
    Wrzesień 6th, 2016 at 14:46 | #20

    Podziwiam hart ducha. To jakiś masochizm by uczestniczyć w czymś takim

    • Wrzesień 6th, 2016 at 22:31 | #21

      Byłem na wielu konferencjach, ale głównie Play (dwie pomagałem nawet organizować). Plus strasznie sztywny jest.

  9. Michał
    Wrzesień 6th, 2016 at 14:35 | #22

    Nazwa konferencji i miejsce o prostu petarda

    • MM i BB
      Wrzesień 6th, 2016 at 14:37 | #23

      Plakat to chyba nad łóżkiem powieszę

      • Piter
        Wrzesień 6th, 2016 at 17:44 | #24

        Spokojnie – to na bank knajpa jakiegoś znajomego z zarządu/dyrekcji, od biedy kogoś z kadry menedżerskiej. Normalna praktyka w tej "rodzinie". Ale nie wszystko stracone, poczekajmy. Okaże się kto odleciał a kto odleci.

    • Wrzesień 6th, 2016 at 22:30 | #25

      Taaaaa, bez komentarza.

  10. Tempus
    Wrzesień 6th, 2016 at 14:33 | #26

    Budzą się, że nagle wszyscy złożą wnioski o wydanie kaucji za kartę sim.Niektòrzy płacili nawet po 59zł na początku funkcjonowania BDI. A nawet 9zł x kilkaset tysięcy kart, to ładny grosik na depozycie.

    Muszą coś zaproponować, i to coś lepszego od pakietów testowych.

    • Wojtax
      Wrzesień 6th, 2016 at 17:55 | #27

      Zaproponuja i bedzie to darmowy hit ;)
      A Jakub nie powinien byc bierny jezeli sie wybiera tam, jak ostatnio, zadawac pytania jak bedzie taka mozliwosc co dalej z BDI.
      Chetnie bym przyjechal ale nie dam rady dojechac na czas do Wawy.

    • bhu
      Wrzesień 6th, 2016 at 18:01 | #29

      ciekawe czy mozna wyrejstrowac karte.. jesli sie zgubilo… wtedy powinni oddac kase?

      • Rafał
        Wrzesień 6th, 2016 at 21:50 | #30

        Jak się zgubiło to trzeba zgłosić, zamówić duplikat i bodajże jeszcze raz wpłacić 20zł.

        • Wrzesień 6th, 2016 at 23:54 | #31

          A do tego 7 PLN za wysyłkę. Ale można tylko zgłosić utratę karty i olać duplikat. Ale wszyscy to mają gdzieś :)

      • Wrzesień 6th, 2016 at 23:51 | #32

        Można zgłosić utratę karty. Kasę (kaucję) oddają za zwrot karty. Więc jak jej nie masz, to nie masz co oddawać – to tak jak z kaucją za butelkę – oddajesz pustą, dostajesz zwrot kaucji. Potłukłeś – nie dostajesz :) Choć teraz mało kto przyjmuje zwroty butelek.

    • Wrzesień 6th, 2016 at 20:27 | #33

      To jest żadna kasa dla operatora, przy ich przepływach finansowych. Szacuję, że 500 tyś kart po 27 oraz jakieś 30-50 tysięcy po 50 PLN = 16 mln PLN. Większość tego poszła na obsługę bieżącą klientów, znakomita większość nie zwróci się po zwrot, z czego i tak należy się ludziom około 10 milionów po odliczeniu kosztów obsługi każdego przelewu. No i wątpię, żeby wiele osób wydało dodatkowe 5-10 PLN na to, żeby odzyskać przelewem 18.50.

      • Grzegorz
        Wrzesień 6th, 2016 at 20:41 | #34

        Masz rację. Karty SIM po prostu nie ma sensu zwracać. Ja mam dwie, leżą sobie w szufladzie i pewnie już tam zostaną, na pamiątkę. :) Zresztą, żeby je odesłać, za list polecony zapłaciłbym 7-8zł, więc wyszłoby +32zł. Szkoda zachodu.

        • Wrzesień 6th, 2016 at 23:52 | #35

          Polecony priorytet to 5,50. Oddają z kaucji niższej (tej 20PLN) dokładnie 18,50, więc twój uzysk po miesiącu czekania to 13 PLN zakładając, że wydruk pisma i kopertę masz gratis.

          • Grzegorz
            Wrzesień 7th, 2016 at 00:15 | #36

            Fakt. Można też ekonomicznym – 4,20.
            A właśnie. Chyba nie ma przeszkód, żeby obydwie karty odesłać jednym listem (gdybym jednak zmienił zdanie)? Dwie karty i dwa wnioski o zwrot depozytu do jednej koperty.

          • Konrad
            Wrzesień 7th, 2016 at 01:29 | #37

            Nie ma. Zwróciłem trzy SIMy jednym listem ekonomicznym; kasę oddali.

          • Wrzesień 7th, 2016 at 08:37 | #38

            Dzięki za potwierdzenie, będzie info w artykule.

          • Wrzesień 7th, 2016 at 08:37 | #39

            Regulaminowo nie ma.

      • Adam
        Wrzesień 6th, 2016 at 22:26 | #40

        Odnośnie zwracania kart, to zupełnie się z Tobą Jakub nie zgadzam!
        Jeżeli Twoje wyliczenia są słuszne, to 16 milionów zł, jest to jest kasa dla każdego operatora bardzo duża. I nie mają tutaj znaczenia jakie ma przepływy finansowe. Spójrzmy na prostą rzecz. Aero2 zostało stworzone jako Internet społeczny, z myślą o ludziach posiadających niskie dochody, tak aby zapobiegać „cyfrowemu wykluczeniu”.

        Wiemy, że ceny Internetu w Polsce nie są aż tak wygórowane, jednak ponad pół miliona ludzi ”rzuciło” się na darmowy dostęp (albo nawet ponad 600 tysięcy). I żeby ten dostęp otrzymać trzeba było sobie zadać sporo trudu – skserować dowód osobisty, wpłacić kaucję, wydrukować, wypełnić i wysłać wniosek, a następnie tygodniami czekać na przysłanie karty. I co? Mimo tej upierdliwej i czasochłonnej procedury – setki tysięcy ludzi, ją wykonały. Szefostwo Aero2 wiedziało przecież od początku, że mają do czynienia z klientami raczej bez zasobnego portfela, a mimo to, z biegiem czasu – wprowadzili płatne pakiety, dla tych bidnych klientów, tak aby zarobić cokolwiek chociaż. Aero2 chodzi o kasę, i to o każdą kasę, każdą złotówkę. Dlatego nie będą chcieli nagle zwracać kilkunastu milionów złotych za kaucję!

        Piszesz, że większość z tych 16 milionów zł wydana już została przez Aero2 na bieżącą obsługę i działalność – więc przecież tym bardziej nie będą chcieli tej kasy zwracać, skoro już ją wydali!!! Wtedy musieliby sięgnąć do swoich „innych” kieszeni!

        Piszesz, że znakomita większość użytkowników nie zwróci się o zwrot kaucji. A skąd ten wniosek? Ja na przykład zamierzam zwrócić się o zwrot kaucji, nawet jak po odliczeniu kosztów odesłania im karty, miałbym mieć z tego, jak napisałeś 18 zł 50 gr. Lepsze prawie dwie dychy w kieszeni, niż brak dwóch dych! Proste!

        A tak poza tym, to po tych wszystkich akcjach z wprowadzeniem captcha, i to jeszcze przez dłuższy czas bardzo trudnego do wpisywania, i to tylko po to, aby zniechęcić ludzi do korzystania z Aero, to po tym wszystkim – należy tym bardziej odesłać im kartę i odzyskać kaucję.

        A poza tym kaucja jest po prostu od tego, aby ją odzyskiwać, i wszystkich użytkowników Aero2 – do tego gorąco zachęcam!!!
        Podziękujmy Aero2 za captcha tak trudnego do wpisywania, że ludzie tracili wzrok i szarpali sobie nerwy, 16 milionów piechotą nie chodzi, niech każdy z tej kasy odbierze to co do niego należy. Może wtedy szefowie Aero2 nauczą się poważniej traktować ludzi, jak będą musieli sięgnąć do innych kieszeni, i te pieniądze nagle jednak zwrócić, bo się ludzie będą zgłaszać, a jak się nie nauczą, to do skutku…

        ODZYSKUJCIE KAUCJĘ JAK SIĘ INTERNET JUŻ SKOŃCZY!!!

        • Wrzesień 6th, 2016 at 23:58 | #41

          Ja oczywiście trochę na złość operatorowi zamierzam rozpocząć kampanię zachęcania i ułatwiania zamawiania zwrotów kart na skalę masową, ale znając życie jak 20% osób zwróci karty, to będzie niebywały sukces. Mało kto z nas zachował sobie wszystkie niezbędne elementy – ramkę, kartę, kopię wniosku, ma ciągle ten sam dowód, adres itd. A całość z drukowaniem, staniem w kolejce na poczcie tylko po to, żeby odzyskać potencjalnie jakieś 12-13 PLN.

          • Adam
            Wrzesień 7th, 2016 at 01:30 | #42

            To rozpoczynaj tą kampanię – popieram!

            1. Tylko po co potrzebna jest ramka z karty aby ją zwrócić?
            2. Po co potrzebna jest kopia wniosku?
            3. Dlaczego miałby być wymóg posiadania tego samego dowodu osobistego? Przecież dowodów osobistych można mieć w życiu wiele, a człowiek pozostaje ten sam.
            4. Podobnie z adresem – można się przeprowadzić, ale wciąż pozostajesz tym samym człowiekiem!
            5. Gdzie w regulaminie Aero2 odnośnie zwrotu karty są zapisy – że takie są wymogi? Jak brzmią te zapisy?
            Czy aby Jakubie nie koloryzujesz trochę?

            A co do kwoty zwrotu, to dobre i 12-13 zł odzyskać. Bo 13 zł razy 600 tysięcy kart to już jest szefostwo Aero2 – 7 milionów osiemset tysięcy w plecy! Wcześniej pisałeś o 16 milionach, ale to w sumie bez znaczenia, ile to jest dokładnie. Ważne, że chodzi o miliony zł.
            A jak się ludziom chciało przejść całą upierdliwą i czasochłonną procedurę aby kartę otrzymać, to też się może chcieć, aby ją zwrócić.

            Ja osobiście posiadam wszystkie te potrzebne, wymienione przez Ciebie rzeczy i swoją kaucję zamierzam odzyskać!

            Jeszcze raz więc – gdzie są w regulaminie zapisy stawiające takie wymogi odnośnie zwrotu kart?
            6. A jeżeli takie są – to czy są zgodne z prawem?

            I na koniec:
            7. Chyba nas nie próbujesz Jakubie ZNIECHĘCAĆ, byśmy odzyskiwali kaucje?

            Jeszcze raz napiszę:
            ODZYSKUJCIE KAUCJĘ JAK SIĘ INTERNET JUŻ SKOŃCZY!!!

          • Adam
            Wrzesień 7th, 2016 at 01:39 | #43

            Co do kwot 16 milionów i 7,8 milionów – to się nie odnoś. Rozumiem, że odliczyłeś koszta wysyłki kart, i odjąłeś te koszta, pisząc ile ludziom zostanie w ręku kasy. Natomiast Aero zwrócić musi oczywiście CAŁĄ kaucję, to ile nam zostanie kasy w ręku po odjęciu kosztu przesyłki to już jest odmienna kwestia z tym nie związana.

            Natomiast cała reszta moich pytań pozostaje w mocy!

          • Wrzesień 7th, 2016 at 08:54 | #44

            Właśnie :) A dokładnie zgodniej z regulaminem to nie całą kasę, a 20 PLN pomniejszone o 1,50 opłaty – co jest ujęte w regulaminie, czyli 18,50. A my zapłaciliśmy 60 PLN albo potem 27 (z wysyłką) lub 20 (jak odstaliśmy w kolejce).

          • Wrzesień 7th, 2016 at 08:53 | #45

            1. Tak, musisz oddać też ramkę – zgodnie z zapisem regulaminowym.
            2. Żebyś wiedział, jakie dane podałeś. Coś się nie będzie zgadzało, to kaucji nie oddadzą. A ludzie zmieniają adresy, dowody itd. A ty masz (regulaminowy) obowiązek informowania o zmianach. Jak zapomniałeś poinformować, możesz mieć problem.
            3. Nie ma wymogu. Jest obowiązek aktualizacji danych.
            4. patrz 3.
            5. Analizowałem regulamin wielokrotnie na blogu, poszukaj. Obowiązek aktualizacji danych jest (a wystarczy email!) I z punktu widzenia operatora jasne jest, że jak Jan Kowalski z Gniezna z dowodem ABC123456 prosi o zwrot kaucji za Jana Kowalskiego z Węgrowca z dowodem XYZ654321 to operator może prosić o wyjaśnienia i nie powinien ot tak oddawać kasy. Ja bym nie chciał, żeby oddawał moją kasę komuś innemu.
            Oczywiście, że 13 PLN piechotą nie chodzi i choćby dla czystej satysfakcji należy tę kasę odzyskać i będę do tego zachęcał i maksymalnie to ułatwiał.
            Kwota 16 milionów to suma, jaką dostali od nas – za kilkadziesiąt tysięcy kart wydanych za wyższą kaucję i potem resztę za niższą i z kosztami wysyłki. A do oddania jest mniej, choć koszty z tym związane będą. Kasa dla nich nie jest aż tak istotna, bo koszt budowy jednej stacji bazowej to kilkaset tysięcy PLN, z wieżą itd – nawet milion. Choć faktycznie teraz to oni własnych BTSów już chyba nie mają wcale.
            6. Tak, żądanie aktualizacji danych osobowych jest zgodne z prawem. Żądanie zgodności danych przy zwrocie kaucji jest zgodne z logiką :)
            7. Właśnie nie, chcę na koniec BDI jak najbardziej utrudnić życie operatorowi za całokształt i będę ułatwiał jak się da – formularze PDF przypomnę, całą procedurę, jak znaleźć swoje dane (np. przez rejestrację w sklepie Aero2) itd. Podpowiem, że w formularzu można podać stare dane :) itd itp.

            Przypominam, że czas na zwrot został w ostatniej wersji regulaminu wydłużony z 30 dni do 90 dni od daty zakończenia świadczenia BDI. http://jdtech.pl/2014/10/aero2-zmienia-regulamin-…

          • zosia
            Wrzesień 7th, 2016 at 10:07 | #46

            Ciekawe czy ten regulamin jest zgodny z prawem, mam szczere wątpliwości. Kontaktował się ktoś z urzędem ochrony konsumentów? Te karty sim nie są im do niczego potrzebne. Koszt 20zl też pewnie jest z d***y.

          • Wrzesień 7th, 2016 at 12:54 | #47

            Ale to tylko kaucja – zwrotna. Druga wersja pisana jest pod kontrolą UKE i Anny Streżyńskiej.

      • kiuyugt
        Wrzesień 6th, 2016 at 22:41 | #48

        w korporacjach pojechabych nawet koperty są wielorazowego uzytku. ta kasa pracuje

Strony komentarza
1 2 3 4 5425
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>