Home > Co na blogu > Nieprzyjemna sytuacja na Wykopie

Nieprzyjemna sytuacja na Wykopie

Jak z pewnością zauważyli niektórzy czytelnicy bloga oraz użytkownicy serwisu Wykop, dziś moje konto zostało zablokowane. Jest to blokada okresowa do 4 września 2011. Gdy zapytałem ekipę Wykopu skąd wzięła się ta blokada, otrzymałem następującą odpowiedź:

W dniu 2.08 otrzymałeś ostrzeżenie o treści: „Dodawanie wielu linków z jednej domeny może być uważane za spam. By Twoje konto nie zostało zablokowane, zróżnicuj swoją aktywność w serwisie.” Ponieważ się do niego nie zastosowałeś, Twoje konto zostało zablokowane.

Co ciekawe takie ostrzeżenie do mnie nie dotarło żadnym z kanałów. Odpisałem więc serwisu z pytaniem, czy istnieje rozwiązanie tego problemu, które pozwalałoby na kontynuowanie dotychczasowej działalności informacyjnej na temat Aero2, która nie naruszałaby regulaminu jak i wewnętrznych zasad Wykopu, a jednocześnie nie wymagała ode mnie wrzucania do systemu losowych stron jedynie w celu zrealizowania wymogu różnorodności.

Moje wątpliwości związane są ze statystykami, które publikuje sam Wykop. Według nich na 5 umieszczonych w ciągu 2 miesięcy linków, 4 zostały opublikowane na głównej stronie serwisu, co oznacza, że poruszane tematy są istotne dla wykopowiczów. Trudno więc określić te informacje jako po prostu spam – no chyba, że jest nim informowanie o usługach Aero2 wobec braku kampanii informacyjnej samego operatora. Jednocześnie użytkownicy tego serwisu wyrazili swoje niezadowolenie z zaistniałej sytuacji w komentarzach pod ostatnim wykopem.

Zacytuję tylko jedną, bardzo merytoryczną (są także mniej… merytoryczne :) wypowiedź użytkownika eshabe (niestety nie mam jak go zapytać o zgodę, gdy mam zablokowane konto, ale powiadomię go przy najbliższej okazji i usunę, jeżeli taka będzie jego wola):

Również wyrażam moje oburzenie powodem zbanowania @jakubd. Komuś chyba na głowę padło, że uznał jego działalność za spamowanie. Różne są definicje słowa SPAM, ale wszystkie wskazują na jedno – są to niechciane i niepożądane informacje elektroniczne, którymi nas ktoś raczy za pomocą e-maili, ale równie dobrze może to dotyczyć forów, komentarzy, itp.

80% jego wykopów trafiło na główną. Jeden artykuł, który na główną nie trafił, został 58 razy wykopany i tylko 3 razy zakopany (stan na 01-09-2011, 18:40), tj. około 95% oddających na niego głos uznało ten artykuł za warty polecenia. I nawet jeżeli pochodzą one z jednej strony i nawet jeżeli ta strona należy do autora wykopów, to co to ma wspólnego ze spamem? Przecież statystyki wyraźnie wskazują, że społeczność wykopu nie uznała serwowanych przez niego informacji za niechciane lub niepożądane. Ba, było wręcz odwrotnie i społeczność wykopu pokazała, że dodawanych przez niego artykuł są jak najbardziej wartościowe.

Jako część tej społeczności użytkowników Wykopu oczekuję, że administracja w trybie pilnym odbanuje użytkownika @jakubd, gdyż powód jego bana jest całkowicie irracjonalny. Nie ma mowy o żadnym spamie z jego strony i proszę sobie na własne potrzeby nie wymyślać jakiś własnych definicji słowa „spam”. Użytkownik @jakubd nie spamował i nie powinien otrzymać bana za coś, czego nie robił.

W zaistniałej sytuacji niestety chwilowo nie mogę udzielać pomocy i informacji za pośrednictwem komentarzy serwisu Wykop – zainteresowanych zapraszam do komentowania na blogu, a także na forach typu pdaclub, bez-kabli, czy aero2forum, na których jestem stale obecny. Z oczywistych względów na razie nie będę publikował nowych wykopów, ale oczywiście każdy może skorzystać z odpowiedniego odnośnika, który można znaleźć na górze każdego z artykułów.

Update 2 września 2011: Decyzją administracji Wykopu blokada konta została zdjęta dzisiaj koło południa. Cytuję: Przeczytaliśmy waszą argumentację i po konsultacji uznaliśmy, że decyzja moderatora była błędna, dlatego postanowiliśmy odbanować użytkownika @jakubd. Dziękuję użytkownikom serwisu za wsparcie i wyjaśnienia związane z działaniem serwisu. Niniejszym uznaję sprawę za zamkniętą, jednak na razie wstrzymam się z publikacją informacji na Wykopie, ale będę aktywnie działał w komentarzach wykopów związanych z tematem Aero2.

Data pierwszej publikacji 2011.09.01
Kategorie:Co na blogu
  1. ZniesmaczonyWielce
    Wrzesień 2nd, 2011 at 14:23 | #1

    Słuchaj Pan: mało nas obchodzi Twój ban, który dostałeś za "uprawę" prywatnego poletka i wałkowanie jednego tematu. Pieknie było ale się skończyło – koniec darmowej reklamy. Więc zamiast płakać i się zalić przestań Pan truć dupę i zachowuj się jak mężczyzna a nie jak obrażony na cały świat dzieciak. No szlag człowieka trafia, kiedy czyta się kolejnych "skrzywdzonych" przez mroczny Wykop.
    Nie musisz mi odpowiadać – i tak mam już dość tego "lania wody".

    p.s. – Adminie Wykopu, jeśli to przypadkiem czytasz: wnoszę o przedłużenie bana dla delikwenta na czas nieokreslony.

    • Wrzesień 2nd, 2011 at 14:38 | #2

      Przepraszam, ale ja nie wrzucałem "żalenia" się na wykop. Ja się nie obrażam, tylko informuję czytelników, dlaczego nie jestem dostępny i nie mogę im pomagać w temacie Aero2 jak to do tej pory czyniłem. Ja nie czuję się pokrzywdzony przez Wykop, a tylko zdziwiony, podobnie jak większość czytelników, którzy chcą wiedzieć, o co chodzi z Aero2 – jak widać, chyba jednak czytelnicy mieli rację, gdyż konto zostało odblokowane.
      Niestety jeżeli nie odfiltrujesz tematu Aero2, będziesz co jakiś czas trafiał na to na Wykopie i w innych miejscach.

  2. UsunąłemKontoZWykopu
    Wrzesień 2nd, 2011 at 12:27 | #3

    Mam nadzieję, że nie pojawi się nigdy jakiś genialny matematyk/fizyk, który będzie chciał przedstawić swoje prace na wykopie (by dotarły do szerszego grona ludzi) bo by go pewno zbanowali za spam ;)

    Właśnie z powodu chorej cenzury i zachowania adminów (moderatorów) usunąłem stamtąd swoje konto.
    (Ciekaw co tam u Solarisa słychać? ;])

    • Wrzesień 2nd, 2011 at 13:19 | #4

      Nie widzę powodu, żeby stawiać sprawy na ostrzu noża. Wykop ma swoje interesy, ja mam swoje sprawy. Mam nadzieję, że wszyscy mogą pokojowo współegzystować. A Solaris (jeżeli masz na myśli ekipę z Bolechowa) ma się świetnie, mój przyjaciel cały czas śledzi ich poczynania :)

  3. Greg
    Wrzesień 2nd, 2011 at 11:12 | #5

    - 6 dodanych, wszystkie z Twojej prywatnej strony
    - 85 komentarzy – zaledwie 2 (tak, dwa) były pod znaleziskami, które nie prowadziły do Twojego bloga (żeby było zabawniej, jeden z tych dwóch komentarzy odsyła do… Twojej strony!)
    - 5 wykopanych, z czego cztery wykopy to znaleziska z jdtech.pl

    Podsumowując: Na 96 Twoich akcji na wykopie, zaledwie DWIE nie miały żadnego związku z Twoją stroną. Naprawdę uważasz, że Twoje zachowanie jest w 100% fair? Pytam, bo jak dla mnie, znalazłeś sposób na darmową reklamę i nie dziwę się, że dostałeś bana.

    • Wrzesień 2nd, 2011 at 11:22 | #6

      Zająłem się tematem związanym z Aero2, bo dużo ludzi pytało mnie o to. 90% swojego wolnego czasu poświęcam na pomaganie ludziom w użeraniu się z tym operatorem w związku (i tutaj kluczowe słowo) DARMOWY (przynajmniej w założeniu) dostęp do Internetu. Takie sobie znalazłem hobby i troszkę się w to wciągnąłem.
      Tak jak napisało parę osób w komentarzach pod ostatnim wykopem (który został wrzucony przez jednego z czytelników) rozumiem, że mam wrzucać na Wykop byle śmieci w ilości 1/1 z linkami do właściwych informacji, i wtedy będzie dobrze? Nie sądzę.
      Na razie ustaliłem (wobec całkowitego braku pomocy i wyjaśnienia ze strony administracji Wykopu), że nie będę wrzucał więcej wykopów, za mnie zrobią to inni czytelnicy, ale nadal będę pomagał w komentarzach osobom zainteresowanym. Z powodu niejasnych zasad nie będę wykonywał czynności pozornych, bo to właśnie wtedy będzie nie fair i faktyczne spamowanie.

      • Greg
        Wrzesień 2nd, 2011 at 12:11 | #7

        Ok, wszystko fajnie: hobby, pomagasz ludziom, informujesz i to jak najbardziej rozumiem.

        Jednak nie masz praktycznie ŻADNEJ innej aktywności na wykopie, co pokazałem wcześniej. I nie chodzi tu nawet o dodawanie znalezisk, ale również wykopywanie i komentowanie – naprawdę przez dwa miesiące Twojej aktywności tylko jedno znalezisko, nie z Twojej strony, było warte wykopania i skomentowania?
        Nie twierdzę, że masz dodawać "śmieszne" obrazki z kwejka i "zabawne" filmiki z youtube, ale wypadałoby nie dodawać znaleziska OSIEM MINUT po opublikowaniu notki na blogu (a tak było z ostatnim znaleziskiem, za które zgarnąłeś bana).

        Kompletnie nie rozumiem Twojego zdziwienia banem – to co robisz, według wszelkich zasad i logiki, to próba zareklamowania się i nabicia odsłon, niezależnie od tego, czy nazwiemy to spamem czy hobby.

        • Wrzesień 2nd, 2011 at 12:17 | #8

          Zgadzam się w 100%, że to reklama – jednak Wykop nigdzie nie zabrania takiej formy promowania informacji. Jeżeli czegoś nie doczytałem, to proszę o wskazanie odpowiedniej części regulaminu.

    • slima
      Wrzesień 2nd, 2011 at 11:47 | #9

      Chłopie po to masz przycisk "zakop" na wykopie. Wykop to miała być społeczność i społeczność miała decydować czy coś chce widzieć na wykopie czy nie. A nie jakieś bany od administracji.
      Ban byłby zrozumiały, gdyby to co wrzuca Jakub było zakopywane częściej niż wykopywane.

      Poprzestawiało wam się w głowie Towarzyszu.

  4. Czarny_pl
    Wrzesień 2nd, 2011 at 10:16 | #10

    Wypowiem się trochę inaczej niż wszyscy Ciebie popierający. Ideą wykopu jest dodawania różnotematycznych, z naciskiem na to słowo, ciekawych znalezisk a nie wrzucanie informacji, które też zamieszczasz na swoich stronach, które zresztą czasem czytam.

    Jeśli chcę wiedzieć coś ciekawego, nowego o aero2 to sobie tu zajrzę.

    Wykop z założenia nie jest biuletynem informacyjnym, więc popieram bana.

    • Wrzesień 2nd, 2011 at 10:42 | #11

      Zacytuję ze strony Czym jest Wykop: Wykop to serwis tworzony przez użytkowników. Każda informacja jest dodawana, oceniana i dyskutowana przez naszą społeczność. Dziel się, odkrywaj i wykopuj informacje ważne dla Ciebie! Ty decydujesz.

  5. Wrzesień 2nd, 2011 at 10:04 | #12

    ZBANOWAŁ CIĘ AUTOMAT.

  6. Wrzesień 2nd, 2011 at 09:58 | #13

    Ja w sprawie darmowego Aero2. Uważam, że na tym etapie to nie ma o czy pisać i czego reklamować, Funkcjonalność tej oferty jest żadna. Poza tym każdy z nas chce zarabiać i niewielu tak naprawdę udziela się za darmo. Po prostu denerwuje mnie ciągle szukanie wszystkiego za darmo. Zadajmy sobie pytanie, czy my chcemy pracować za darmo ?

    Był już taki ustrój w Polsce, że ludzie pracowali za free. Nie należy mylić freedom z free

    • Wrzesień 2nd, 2011 at 10:40 | #14

      I WŁAŚNIE dlatego trzeba o tym informować szerokie społeczeństwo, żeby powstał nacisk na operatora i UKE, który w końcu spowoduje rzeczywistą realizację usługi, za którą w gruncie rzeczy płacimy naszymi podatkami, a operator koncesyjnie przyjął to zobowiązanie. Co do funkcjonalności: dla mnie, dla ciebie 100Mbit/s może jest faktycznie ciekawsze, ale dla osób zarabiających mało albo wcale (od faktycznie "wykluczonych cyfrowo" aż po studentów) 256kbit/s może być różnicą między mieć a nie mieć dostępu do Internetu.
      Za darmo to w rzeczywistości jest FreeM – UBDI to jednak usługa dotowana przez Państwo, czyli nas wszystkich.

  7. ass
    Wrzesień 2nd, 2011 at 09:53 | #15

    Teraz to chyba czytelnicy będą dodawali posty na wykop :)

  8. jijja
    Wrzesień 2nd, 2011 at 09:48 | #16

    Dać se siana z wykopami! Toż to strona dla misiów, przedszkolaków, pokemonów i innych dzieci neostrady. Nabiorą tacy kart Aero2 i darmowy internet będzie wolny jak mucha w smole. I na co to? Niech to będzie dla ludzi "z pojęciem", którzy sami sobie umieją skonfigurować i zamówić kartę, a nie dla gimnazjalistów, którzy chcą na przerwie w szkole pochwalić się, że mają za darmo sieć w komórce, a de facto nie jest im do niczego potrzebna, bo internetu mają i tak powyżej uszu.

  9. A-R
    Wrzesień 2nd, 2011 at 09:40 | #17

    Tu chyba chodzi o pieniądze :D
    Admini chyba chcą Ci "delikatnie" zasugerować abyś wykupił "wykopy sponsorowane". To, że temat interesuje użytkowników ich serwisu chyba nie ma dla nich żadnego znaczenia, docierasz za pomocą ich serwisu do ludzi to masz dawać kasę. Oczywiście nie napiszą tego wprost bo była by wtopa przed użytkownikami.
    To chyba jedyne logiczne wyjaśnienie tej sytuacji.

    • Wrzesień 2nd, 2011 at 10:36 | #18

      Chętnie się z Wykopem podzielę całością kosztów, jakie niesie prowadzenie bloga. W tym tempie, w jakim się rozwija blog koszty przekraczają nieskończenie wpływy z serwisu – wpływy to ciągle zero (żaden z systemów reklamowych nie przekroczył progu wypłaty i nie zapowiada się, żeby stało się tak do końca roku), koszty stałe hostingu, zakupu sprzętu testowego i spotkań z ludźmi, dojazdów. Czasu pracy nie liczę. Jak sądzisz, ile Wykop mi dopłaci? :D Oczywiście żartuję.
      Na razie czysta fascynacja tematem połączona z nauką prowadzenia systemu blogowego i czystą radością tworzenia nowych informacji, które ciekawią ludzi.

      • Michał Białko
        Wrzesień 2nd, 2011 at 11:31 | #19

        zapraszamy na reddit

        • Wrzesień 2nd, 2011 at 13:22 | #20

          Dziękuję za zaproszenie, ale reddit ma jedną poważną wadę: z tego co widzę, jest serwisem anglojęzycznym (to nie jest problem, zajmuję się też tłumaczeniami), a do tego międzynarodowym. Nie widzę działu ściśle polskiego (albo nie potrafię go znaleźć) – tematyka Aero2 jest zbyt lokalna, żeby publikować ją w takich systemach (nawet, jeżeli skojarzony jest z szalenie cenionym przeze mnie serwisem arstechnica).

  10. slima
    Wrzesień 2nd, 2011 at 01:56 | #21

    W ogóle powinieneś olać ten serwis. Cenzura tam większa niż na GW. Liczę, że ludzie pójdą po rozum do głowy i przestaną wspierać tego typu serwisy, które idą drogą zmierzającą ku zniesieniu wolności przekazu informacji w Internecie.

    Pozdrawiam.

    • Wrzesień 2nd, 2011 at 02:54 | #22

      Wykop to tylko jedna z metod dotarcia z informacją o Aero2 do szerszego kręgu ludzi, którzy o darmowym internecie nie dowiedzą ze względu na brak polityki informacyjnej Aero2. Jeżeli oficjalnie tematyka jest tam niechciana, to ja nie mam nic przeciwko, podporządkuję się. Jeżeli to błąd, to chciałbym to poprawić. Jeżeli to wynik niejasnej polityki serwisu, warto o tym wiedzieć. I tyle. Lubię wyjaśniać problemy, a nie rzucać zabawkami :)
      Poza tym jak widzę, problem łatwo ominąć, choć nie będzie to tak wygodne dla użytkowników Wykopu, bo utrudni śledzenie informacji. Ale to już wybór Wykopu.

      • niepodam
        Wrzesień 2nd, 2011 at 09:38 | #23

        Czytając komentarze pod wykopem mogę Ci jedynie doradzić, żebyś już więcej nic nie wrzucał ze swojego bloga, chyba że treść umieścisz na pokazywarce/wykopywarce. Jak czytałem Twój tekst to byłem zły na administrację, że znowu spieprzyła sprawę, ale jak wszedłem na Twój profil to przekonałem się, że Twoja aktywność poza promowaniem własnego serwisu jest zerowa. Ban Ci się należał i jeżeli będziesz dalej chciał informować o Aero2 to weź sobie do serca to co napisałem wyżej.

        • krzemian
          Wrzesień 2nd, 2011 at 10:25 | #24

          Nawet jeśli, to reklama jest tutaj efektem ubocznym przekazywania WARTOŚCIOWEJ WIEDZY, która ludzi interesuje.

        • slima
          Wrzesień 2nd, 2011 at 11:42 | #25

          ROTFL, wykop służy do promowania treści właśnie.
          Każde wrzucenie linka na wykop jest po to, żeby ten link (i treść która się pod nim kryje) została wypromowana.
          Czynić zarzut z tego, że ktoś promuje coś na wykopie jest co najmniej śmieszna.

      • Wrzesień 2nd, 2011 at 14:24 | #26

        WYKOP KURWA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Strony komentarza
1 2 925
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>