Home > Przepis > Darmowy Internet – Darmowy modem – Darmowe konto

Darmowy Internet – Darmowy modem – Darmowe konto

Wychodzi na to, że da się połączyć przyjemne z pożytecznym. Gdy zdobędziemy już kartę Aero2, która wymaga wpłacenia kaucji zwrotnej wysokości 20 PLN i ewentualnego zapłacenia 7 PLN za przesyłkę, należy rozejrzeć się za modemem. Jak wiemy nowe urządzenia to koszt zaczynający się od około 100-120 PLN.

Jednym z proponowanych przeze mnie rozwiązań jest zakup taniego modemu z grupy niezgodnych z regulaminem, ale bardzo udanych poza tym urządzeń Huawei E169 występujących pod nazwą Vodafone K3520, które można zdobyć tu i ówdzie na allegro nawet za 80 PLN.

Jest jednak inne rozwiązanie – modem można zdobyć prawie (zawsze jest jakieś prawie) za darmo.

UWAGA: październikowa edycja promocji zakończyła się!

Kilku czytelników wrzuciło w komentarzach link do promocji II urodziny dbNET konta dbnet24 w Deutsche Bank, w której za założenie rachunku można w nagrodę uzyskać modem. Postanowiłem sprawdzić o co w tym chodzi.
Okazało się, że podobnie jak w przypadku Aero2 nie ma nic całkiem za darmo. Warunki są następujące:

  • Należy założyć rachunek dbnet24 przez złożenie wniosku o rachunek przed końcem października 2011 – decyduje data złożenia wniosku, a nie podpisania umowy
  • Przy składaniu wniosku należy pamiętać o zaznaczeniu chęci wzięcia udziału w promocji
  • Należy w ciągu 7 dni od założenia rachunku wpłacić na konto 1500 PLN i pozostawić tę kwotę na rachunku przez co najmniej14 dni

Efektem wykonania tych czynności jest otrzymanie od Banku nagrody gwarantowanej, czyli zestawu startowego Play Internet na Kartę z dobrze nam znanym (wraz z jego łatwymi to rozwiązania problemami z kartami Aero2) modemem Huawei E173u-2. Oczywiście należy pamiętać, że nie jest to modem zgodny ze wszystkimi zapisami regulaminu operatora, gdyż nie jest to urządzenie HSPA kategorii 10. Jednak do tej pory nie operator nie blokuje w żaden sposób takich urządzeń, choć zastrzegł sobie w regulaminie możliwość dezaktywacji kart SIM użytkowników, którzy korzystają z urządzeń nie spełniających wymagań Aero2.

Zgodnie z moją najlepszą wiedzą (ale zapraszam do lektury tabeli opłat i prowizji dbnet24) prowadzenie konta wraz z ewentualną kartą płatniczą jest bezpłatne. W przypadku zamówienia karty płatniczej w tabeli jest naliczana miesięczna opłata 5 PLN za obsługę karty, która jest jednak anulowana w po przeprowadzenia chociaż jednej operacji w miesiącu. Co ciekawe, wypłaty we wszystkich bankomatach w Polsce są bezpłatne.

Jeżeli usługa nam się jednak nie spodoba i z jakiegokolwiek powodu będziemy chcieli odstąpić od umowy, nie pociąga to za sobą opłat innych, niż koszt dostarczenia wypowiedzenia (i ewentualnie powiązanych z tym dokumentów oraz kart) do banku (osobiście lub listownie).

Tak więc łączny koszt uzyskania dobrze nam znanego modemu o rynkowej wartości 129 PLN wraz z dodatkowym starterem Play zawierającym 1GB danych do wykorzystania w ciągu 2 tygodni (od pierwszego uruchomienia) to koszt przelewu z innego naszego konta 1500 PLN i zamrożenia tej kwoty na koncie dbNET na 2 tygodnie.

Z oferty niestety wyłączone osoby posiadające już rachunek w tym banku. Kolejną wadą jest to, że informację o przyznaniu modemu otrzymamy według regulaminu do 23 grudnia 2011, czyli dopiero przed gwiazdką, choć do czekania jesteśmy chyba przyzwyczajeni :)

Jeżeli dodatkowo zdecydujecie się założyć konto za pośrednictwem opublikowanego przeze mnie odnośnika lub poniższego formularza, wspomożecie działalność niniejszego bloga. Jeżeli jednak nie macie na to ochoty, wystarczy udać się bezpośrednio na stronę banku pod adresem dbnet24.pl

http://jdanecki.systempartnerski.pl/dbnet/index.html

UWAGA: październikowa edycja promocji zakończyła się!

Przydatne dokumenty:
Regulamin promocji II urodziny dbNET (PDF)
Wyciąg z tabeli opłat i prowizji dbnet24 (PDF)

Informacja: Zgodnie z regulaminem 22 grudnia rozesłane zostały powiadomienia o przyznaniu modemów w ramach pierwszej edycji promocji. Więcej informacji tutaj.

Data pierwszej publikacji 2011.10.07
Kategorie:Przepis
  1. q_p
    Listopad 10th, 2011 at 17:52 | #1

    Ja też się pokusiłam o założenie konta, by dostać modem. Już jeden modem z playa mam co prawda, bo mam abonament w Play, ale coś nie do końca działa jak powinien. Podobno to wina firmware- tak na necie sie dowiedziałam, no ale nie chce mi sie chodzić po punktach obsługi i sie użerać z ludkami, zeby mi wgrali nowe oprogramowanie. Poza tym bywa, że netu po prostu nie ma chwilami, może to nie jest często, ale zdarza się i to już raczej winą modemu nie jest, tylko sieci. Mnie zalezy na dostępie do netu cały czas, więc byłoby dobrze mieć jednak dla pewności drugi modem i kupić sobie jakąś karte może z innej sieci, żeby sobie leżała na "czarną godzine" , albo ten internet aero, jako takie dodatkowe zabezpieczenie.
    Moje wrażenia z zakładania konta. Było wszystko Ok do czasu aż miałam "przyjemność" dodzwonić sie na infolinię. Zanim wysłuchałam wszystkich melodyjek i komunikatów, które mi sa do niczego niepotrzebne, i zanim załatwiłam aktywację karty i nadanie kodu dostepu, to mi zeżarło 11zł :-( Więc niezbyt jestem zadowolona z tej infolinii. Acha, jeszcze dodam, ze rozmawiałam chyba z 4 lub 5 konsultantami, przy czym za 1 razem to chyba pani sie pomyliła przy wpisywaniu danych (może źle usłyszała) i stwierdziła, ze nie moze ze mną dalej rozmawiac, ze mam sie rozłączyć i zadzwonić ponownie. Bo jej sie dane nie zgadzają. Jak sie zapytałam co jej sie nie zgadza, że może powtórze jeszcze raz, albo może to ja gdzies sie pomyliłam, to moge przecież sprostować, no a ta mi na to, ze nie, mam od nowa dzwonić. No ja takiego czegoś nie rozumiem, bo jaki w tym sens czy dzwonie od razu i mówie, czy kolejny raz mam zaczynać rozmowe od wysłuchania melodyjek i wybierania numerków w automacie i sie kolejny raz z tą pania połaczyc i jej wtedy pomyłke w danych sprostować, cóż to jest za różnica? Wiec albo niekompetentna osoba, albo jakieś debilne te procedury bankowe mają.
    Poza tym pierwsze co zobaczyłam na stronie DB jak tam weszłam dzisiaj, to przerwa techniczna ma jutro trwać prawie cały dzień… Troche niepoważne. Jak ktoś w tym czasie chce wykonać przelew, czy sprawdzić kasę na koncie, to nie bedzie tego mógł zrobić.
    Więc sama nie wiem na razie, czy w tym banku długo zostanę. Mam nadzieje, ze chociaż obiecany modem mi przyślą i wtedy sie dopiero zastanowię, czy mi się opłaca tam trzymać pieniądze. Może sie poprawią jeszcze. Ale na infolinię to już mam nadzieje nie mieć konieczności nigdy dzwonić i nie musieć kasy tracić, i gadać z kimś jak z idiotą. Po prostu obsługa przez neta i tylko przez neta, i może jakoś to bedzie.

    • Jurand
      Listopad 10th, 2011 at 18:03 | #2

      nieźle się zaczyna. oby nie było jak u Hitchcocka ..ostre wejście a potem …….

    • Listopad 10th, 2011 at 19:06 | #3

      Widzę, że nawet w DB trafia się na takie problemy. Ja nie miałem żadnego problemu, cała aktywacja trwała 4 minuty łącznie z utworzeniem niezbędnych kodów. Kontaktowałem się z infolinią chyba z 10 razy w międzyczasie między innymi w związku z pytaniami na blogu i nigdy nie trafiłem na niekompetentnego operatora, ani na żadne problemy techniczne. Także moja karta póki co działa o każdej porze dnia i nocy (w zasadzie konto to zamówiłem jako zapasowe).
      Ale jak widać mogą się różne sytuacje zdarzyć – a nowego klienta łatwo zniechęcić.

    • Listopad 11th, 2011 at 22:21 | #4

      1) kwestia kosztu polaczenia – warto dzwonic ze stacjonarnego lub voip'a

      2) tez napotkalem na problemy:
      - dzwoniac pierwszy raz celowo zrobilem to w srodku nocy (bo z doswiadczenia wiem, ze wtedy infolinia jest najbardziej potrzebna) i niestety nie doczekalem sie polaczenia z konsultantem
      - za drugim razem (w dzien) polaczenie sie udalo – aktywowalem dostep przez internet i karte, ale…
      wkrotce sie okazalo, ze niestety dostep przez internet nie dziala
      - nauczony praktyka z poczatkow dzialania lukasbanku cierpliwie odczekalem 3 dni robocze i zadzwonilem ponownie, tym razem sie udalo i to w blyskawicznym tempie (ale bylem juz zdecydowany olac modem i zrezygnowac z uslug db gdyby 3 proba byla nieudana)

      3) procedury dzialania teleserwisu bankowego sa takie jakie sa – w przypadku podania blednych danych konsultant nie moze kontynuowac rozmowy, a w szczegolnosci podac informacji jakie dane byly bledne (jest to wymagane dla bezpieczenstwa transakcji) i opisana sytuacja swiadczy wylacznie o tym, ze konsultanci sa prawidlowo przeszkoleni

      • q_p
        Listopad 13th, 2011 at 20:51 | #5

        ok, tylko możesz mi wytłumaczyć co jest takiego bezpiecznego w tym, jak za drugim razem ktoś sie połączy i powtarza te same dane, a za pierwszym połączeniem jakby powtórzył drugi raz, to niby czym to się różni? ja moge zrozumiec wzgledy bezpieczeństwa, ale akurat tutaj ich nie widzę.

        • Listopad 15th, 2011 at 16:21 | #6

          nie ja wymyslam te procedury
          skadinad jednak wiem jak to wyglada od srodka
          (we Wroclawiu jest kilka duzych call center, w tym pare bankowych)

          podpowiadam:
          1) pytania sa wybierane losowo z puli (jak wiadomo nie jest ona duza, wiec czesc z nich sie moze powtorzyc w kolejnej rozmowie)
          2) operator/konsultant musi prowadzic rozmowe scisle w/g procedury
          (chocby chcial zrobic inaczej, nie moze, rozmowy sa nagrywane oraz analizowane)
          odstepstwo od procedury = co najmniej utrata premii, a placa w call center nie jest szczegolnie wysoka
          3) dzwoniac w dzien masz duza szanse na trafienie do innego konsultanta, wlasciwie to raczej szansa na trafienie tej samej osoby jest prawie zerowa (wiec jesli blad lezal po jego stronie szansa kolejnej podobnej pomylki maleje do zera)
          w nocy prawdopodobienstwo trafienia tego samego konsultanta jest troche wieksze, bo obsada jest proporcjonalna do przecietnego przewidywanego ruchu, ale jesli nie zadzwonisz natychmiast po rozlaczeniu, prawdopodobnie trafisz do innej osoby

    • Listopad 15th, 2011 at 18:09 | #7

      Mialas poprostu pecha. Ja uczesniczylem w zakladaniu 5 rachunkow i aktywacja przebiegala za kazdym razem blyskawicznie. Raz uzywalem VOIP, w pozostalych przypadkach dzwonilem z komorki.
      Ostatnio troche sie zmienilo w dbNET wiec moze teraz bedzie juz mozna cala aktywacje przeprowadzic przy pomocy komorki i hasel smsowych. Osobiscie tez nie lubie wydzwaniac na infolinie i rozmawiac z konsultantami, mimo, ze akurat na dbNET nie mam co narzekac.

  2. punxhc
    Listopad 2nd, 2011 at 13:47 | #8

    Wygląda na to, ze promocja ma się dobrze i najwyraźniej została przedłużona do końca listopada.

    Niestety nastąpiły ważne zmiany w regulaminie, o których warto napisać na blogu. Z tego co widziałem doszedł warunek utrzymania konta przez rok, w innym przypadku bank może zażądać zwrotu równowartości nagrody (125zł). Taki krok jest oczywisty, bo pewnie sporo osób zakładało konta tylko po to aby otrzymać nagrodę i zamknąć konto…

    • Listopad 2nd, 2011 at 14:43 | #9

      Przygotowuję odpowiednią informację, czekam tylko na dodatkowe informacje od banku. Dziś najpóźniej jutro pojawi się pełne wyjaśnienie i nowy materiał na ten temat.

    • snufkin
      Listopad 9th, 2011 at 08:48 | #10

      Czy ktoś posiada może oryginalną wersję regulaminu promocji?

  3. asd
    Październik 30th, 2011 at 11:25 | #12

    a jak mam konto oraz karte i chce zrezygnowac to ile ta oplata za wydanie karty wynosi? przecież jest podane ze zamówienie karty jest darmowe.

  4. Artur
    Październik 30th, 2011 at 03:48 | #13

    "„Ustawa” – ustawa z dnia 12 września 2002 r.
    o elektronicznych instrumentach płatniczych (Dz. U. Nr 169, poz. 1385) lub każda inna ustawa, która ją zastąpi" (cytat z §1 ust. 16 Ogólne warunki umowy o kartę płatnicza VISA Electron). Jeśli otwierasz konto tylko po to żeby dostać modem to karta do niczego Ci nie jest potrzebna – jeśli natomiast chcesz z tego konta korzystać to żeby karta była "za darmo" to musisz dokonać nią jednej transakcji w miesiącu.

  5. DumDum
    Październik 29th, 2011 at 12:55 | #14

    Jeśli można, to chciałbym się dowiedzieć tak na 100% czy zakładając to konto wraz z kartą, będę mógł po 3 tygodniach zrezygnować bez dodatkowych sankcji finansowych. Moja obawa wynika z: Ogólne warunki umowy o kart

    • Październik 29th, 2011 at 16:36 | #15

      Możesz po prostu nie zamawiać karty, jeżeli jej nie nie potrzebujesz. A jeżeli ci jednak ją przyślą, to po prostu odmawiasz jej aktywacji i rezygnujesz z niej (procedurę poda ci ekipa na infolinii). Ustawa to z pewnością ta o elektronicznych środkach płatności (chodzi o możliwość rezygnacji w ciągu 14 dni). Koszty muszą być w cenniku (TPiO) i na infolinii :)

  6. Karolina
    Październik 28th, 2011 at 19:58 | #16

    Dopiero dziś dowiedziałam się o Aero2, przypadkiem od kumpeli z akademika :)
    Wygooglowałam nazwę, znalazłam bloga JDTech.pl i jestem pod WIELKIM WRAŻENIEM – fachowość i profesjonalność! Jestem wdzięczna Jakubowi, że wszystko tak dokładnie opisał (regulamin internetu, zgodne modemy, wszystkie ewentualne "kruczki" przy zakładaniu konta, itd). Na dodatek na bieżąco kontaktuje się z infolinią db, dowiaduje co z kartą, dba o odpisywanie na pytania – słowem REWELACJA! I jeszcze wrodzona skromność, sympatia i serdeczność – aż się chce czytać wszystkie inne wpisy Jakuba!

    Moją skromną formą podziękowania/wsparcia jest założenie konta w db przez link programu partnerskiego JD. Samej nie miałabym siły wgryzać się we wszystkie szczegóły i raczej bym myślała, że na 100% jest gdzieś haczyk, a tak – mam wszystko podane na talerzu :) Jeszcze raz dzięki i będę raportować jak szybko mi wydadzą kartę SIM. Pozdrawiam wszystkich pasjonatów testowania sprzętu, a w szczególności Autora Bloga!!!

    • Październik 28th, 2011 at 21:37 | #17

      Cieszę się, że przygotowana przeze mnie informacja tak bardzo była dla ciebie pomocna. W zasadzie cała przyjemność po mojej stronie :) Dodam tylko, że sam założyłem konto w dbNET właśnie w celu monitorowania, jak faktycznie wywiązują ze swoich zobowiązań promocyjnych.

      • Karolina
        Listopad 22nd, 2011 at 22:37 | #18

        Witaj Jakub :)
        Zatem mój update: od dziś już mogłam przelać moje 1600zl na konto w db (pierwsza edycja promocji – wniosek o konto wypełniony do 28.10) i zaczynam odliczanie 14dni, a potem czekam na maila o nagrodzie gwarantowanej ;) Od Aero jeszcze nie mam maila, ale tak szacuję, że za tydzień-dwa się powinni odezwać.
        Jeszcze raz wielki szacun dla Ciebie, widzę że cały czas trzymasz rękę na pulsie, super!!!

        • Listopad 22nd, 2011 at 23:43 | #19

          Niestety ktoś musi trzymać na tym rękę, nogę i inne części ciała (głównie telefon, z tego co widzę :) – mam nadzieję, że nie będą sobie robić jaj.

          • derwic
            Listopad 24th, 2011 at 11:20 | #20

            A jeszcze takie coś mi głowę zaprząta: "utrzyma przez kolejne 14 dni saldo w wysokości równej, co najmniej 1 500 złotych" i chodzi mi o to słowo RÓWNEJ. Możecie wyjaśnić jak to rozumiecie? Nie chcę nic sugerować, ale ja przelałem tam trochę więcej kasy i sobie z niej korzystałem w trakcie tych 14 dni, oczywiście zostawiając zawsze powyżej 1500.

          • Listopad 24th, 2011 at 11:35 | #21

            Według mnie chodziło o powiedzenie czegoś takiego: "w wysokości równej 1500 PLN", potem korektor poprawił to na "co najmniej" i nie usunął "równej". Jakby napisali "nie mniejszej niż 1500" było zdrowiej. Jak chcesz, to zadzwoń na infolinię i dopytaj. Według mnie sprawa jest oczywista – dopóki utrzymasz saldo >1500 przez 2 tygodnie, to jest OK. Ja zrobiłem tak samo: wrzuciłem 1600 i korzystałem z karty – db na pewno nie zależy na zniechęcaniu do korzystania z karty. Jeżeli potwierdzisz te informację, koniecznie daj znać.

    • dfghtre
      Październik 29th, 2011 at 18:54 | #22

      ale wazeliniarz hahha ;)

  7. hieronim
    Październik 27th, 2011 at 11:28 | #23

    przy wypelnianiu wniosku bylo, natomiast czy sie bierze czy nie to wielka niewiadoma, ale oby tak:)

  8. Damian
    Październik 26th, 2011 at 22:24 | #24

    Hmm gdzie w papierach które mi przyszły, powinno byc zaznaczone ze biore udzial w promocji? Powinno byc a nie widze zadnego potwierdzenia.

    • Październik 26th, 2011 at 22:36 | #25

      Udział w promocji wynika z wypełnienia wniosku online i zaznaczenia opcji zgody na udział w promocji. W papierach nie ma potwierdzenia. W razie czego zadzwonię jutro na infolinię i spytam, jak można potwierdzić udział w promocji.

  9. hieronim
    Październik 26th, 2011 at 15:16 | #26

    pieniądze leża ale po zalogowaniu zabił mnie archaiczny wyglad konta i prawie zero mozliwosci zalatwienia spraw przez internet…bleeeeee, słabizna,po calkiem eleganckiej kopercie którą dostałem z instrukcją od banku spodziewałem sie czegos lepszego a tu… no ale modem się przyda :)

    • Październik 26th, 2011 at 15:28 | #27

      Faktycznie mBank to to nie jest, ale w zasadzie wszystko co niezbędne działa poprawnie. Infolinia też :)

  10. jonson
    Październik 25th, 2011 at 21:54 | #28

    czy można zamówic karte z technologią paywave (visa) lub paypass mastercard? Jeszcze pytanko bo w umowie mam ze wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingu (konto od dzis) i natychmiast chce to zmienic jako, że nie wyrażam zgody. czy to mozliwe?

    • Październik 25th, 2011 at 23:39 | #29

      Nie widzę w ofercie kart bezstykowych. Karta w pakiecie dbnet24 jest zwykłą, chipową debetówką. Nie musisz udzielać zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych. Zaznacz to w momencie zamawiania konta – potem na umowie opcja ta jest już wydrukowana i trudniej będzie taką zgodę cofnąć (trzeba oddzielne pismo) – ale nie powinno być z tym żadnych problemów.

      • rymi
        Październik 30th, 2011 at 08:37 | #30

        Ja też zaznaczyłem, że nie zgadzam się na przetwarzanie danych w celach marketingowych, a w papierowej umowie miałem, że się zgadzam :-/ Drugi raz [żona] też nie zaznaczyliśmy [inny komputer, inna przeglądarka internetowa] i w umowie papierowej było, że wyraża :-( Trzeba będzie to zmienić szczególnie, że będziemy z konta używać dość aktywnie.

        • wladimir
          Listopad 2nd, 2011 at 11:14 | #31

          Ale się boicie ludzie tego przetwarzania…

          • Listopad 2nd, 2011 at 11:27 | #32

            Bać się nie należy. Trzeba mieć świadomość – no i w większości przypadków wcale nie trzeba udzielać zgody. Ja swoje dane sprzedaję często celowo – żeby zobaczyć, gdzie one przewędrują, a potem zakazuję ich przetwarzania dalej. To działa jak na razie w większości przypadków.

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>