Aero2 – Pierwsze wymieniane karty SIM docierają do użytkowników
W związku z ogłoszoną przez Aero2 akcją wymiany kart SIM dla użytkowników bezpłatnego dostępu do Internetu wiele osób otrzymało już SMSy potwierdzające wysyłkę, a dziś pierwsze osoby zaczęły otrzymywać nowe karty SIM. Wielkim zaskoczeniem dla użytkowników Aero2 może być to, że operator do przesyłki postanowił dodać ulotkę z podstawowymi informacjami na temat samej usługi, operacji wymiany karty SIM, ostrzeżeniem o tym, że nowa karta SIM jest ważna od 1 października 2012.
Poza tym znajduje się bardzo krótka informacja na temat sposobu uruchomienia usługi oraz wymaganiach wobec urządzeń odbiorczych (w tym ostrzeżenie o wymaganej kategorii modemu). Na koniec jest informacja o tym, że Aero2 nie prowadzi dystrybucji urządzeń.
W dalszej części informacji jest skan koperty i ulotki, które oczywiście są objęte prawami autorskimi Aero2.
Jak widzimy, koperta jest wyraźnie oznaczona, że jej zawartość związana jest z operacją wymiany karty.
Ulotka jak widać zawiera całkiem sporo informacji, choć oczywiście większość z nich to kopia ogłoszenia z zeszłego tygodnia oraz danych opublikowanych na stronie Internetowej już rok temu. Mimo wszystko może być dla wielu osób bardzo przydatna.
Muszę powiedzieć, że jestem pozytywnie zaskoczony tą ulotką – to kolejny pozytywnych krok w kierunku użytkowników usługi bezpłatnej i mam nadzieję, że nie ostatni.
Dodatkowo warto wspomnieć, że każda osoba, która otrzyma taką przesyłkę jest (o ile podała prawidłowy numer telefonu komórkowego) informowana o wysyłce za pośrednictwem wiadomości SMS nadawanej przez AERO2_BDI o następującej treści: Wazne! Dnia xx.xx.12 przesylka polecona zostala wyslana nowa karta SIM Aero2 BDI wazna od 01.10.12. Odbierz przesylke! Wiecej na WWW.aero2.pl
To, czy nasza karta podlega wymianie możemy łatwo sprawdzić na specjalnej stronie operatora Aero2 podając numer ICCID wydrukowany na ramce karty SIM oraz na samej karcie (nawet, jak wyłamiemy ją do najmniejszego rozmiaru microSIM).
UPDATE: Już po odebraniu przesyłki (całe 4 dni po nadaniu, 1 dzień po odebraniu przesyłki) przyszedł następujący email:
Szanowni Państwo,
Ważna informacja!
Informujemy, że dnia 24.08.2012r. w Urzędzie Pocztowym nr 10 w Warszawie została nadana nowa karta SIM Aero2 BDI (o numerze ICCID 894817110000131xxxk), przypisana do Pana / Pani Zamówienia.
Nr przesyłki poleconej to 0085900773xxxxxxxxxk.
Nowa karta SIM Aero2 BDI będzie aktywna od dnia 01 października 2012r., natomiast karta SIM Aero2 BDI, której obecnie Pan / Pani używa będzie aktywna tylko do 30 września 2012r. (włącznie).
Wymiana karty SIM związana jest z kolejną rozbudową sieci Aero2 w technologii Evolved HSPA (HSPA+) na terenie całej Polski. Szczegółowe informacje o wymianie karty SIM Aero2 BDI i datach ważności (jeśli z przyczyn niezależnych zostaną zmienione) podajemy na www.aero2.pl.
Prosimy o odebranie nowej karty SIM, aby od 01 października mógł Pan / mogła Pani dalej korzystać z Bezpłatnego Dostępu do Internetu udostępnianego przez Aero2.
Biuro Obsługi Klienta
Aero2 Sp. z o.o.
Jakub, jak to jest z tym odbiorem osobistym, sprawdzałeś? Można czy trzeba czekać na przesyłkę?
Musisz czekać na powrót przesyłki do Aero2 – tylko wtedy można odebrać kartę osobiście.
Jak już pisałem moja karta pocztą do mnie nie dotarła – wróciła na Lwowską, o czym Aero2 poinformowało mnie już dwukrotnie (dostałem 2 meile w odstępie tygodniowym). Do Warszawy wracam w przyszłym tygodniu, i udam się do siedziby operatora – dam znać na ile sprawnie poszło i, o ile się dowiem, dlaczego przesyłka wróciła (w meilu piszą że „z powodu błędnego/nieaktualnego adresu”), a przy okazji porównam sobie jak wygląda BOK – byłem tam ponad rok temu przy odbiorze pierwszej kart:). Co do narzekań na obsługę BOK – hmmm, niestety godziny urzędowania są tam „bardzo przyjazne” dla klientów: „wtorki, czwartki i piątki w godzinach 13-17”, czyli akurat wtedy gdy przeciętny człowiek jest w pracy… nie ma to jak frontem do klienta
Witam,
jeśli wpisuję numer przesyłki (podany w mailu z aero2) na http://sledzenie.poczta-polska.pl/ to otrzymuję "Brak przesyłki o podanym identyfikatorze". Też tak macie?
Ile dni musicie czekać na kartę? Dostałem sms'a w którym pisało, że wysłali w 31.08 i później dostałem maila o wysyłce w dniu 29.08…
Przesyłka w systemie Poczty Polskiej pojawia się dopiero po jakimś czasie, czasem nigdy się nie pojawia, a potrafi się nawet rozmnożyć
Płakać mi sie chce jak tak piszecie ze ciągle Wam nie pasuje coś z Aero2… a to mail za późno doszedł a to sms za późno doszedł a to karta sim przyszła pierwsza a maila ani smsa nie ma a to nie podoba Wam sie zatytułowana koperta… itp… Zal można to po prostu nazwać… Nie dość ze za darmo internet to płacz jeszcze… Kupcie sobie normalnie na umowę internet i płaćcie 2.6k zł na 24 miesiące i będziecie mieć spokój + limity….
Nie no, jasne. Skoro "za darmo" to mogą wysyłać karty sim pod losowe adresy i nie można nikomu mieć tego za złe. Masz jeszcze jakieś ciekawe przemyślenia? :>
Proponuję trochę spokoju
Z pewnością nadmierne narzekanie nie ma sensu, ale z drugiej strony operator podjął się zobowiązania, to teraz niech się wywiązuje i trzeba tego dopilnować. A do tego wymiana informacji (o zaletach jak i problemach) jest istotna.
Panie Jakubie,
Dobrze Pan mówi ale tak jak Pan wspomniał bez sensu jest narzekanie innych na usługi Aero2 jakie wykonują… cóż Polacy My lubimy przecież narzekać na wszystko..
Dać nam za nic 1000 zł to i tak źle bo za mało
Witam, moja karta również wróciła do Warszawy.W trackingu poczty było coś takiego 28.08 wysyłka 29.08 zwrot do urzędu nadania.Jakaś ściema pierwsza dotarła bez problemu ,a teraz coś im się chyba z adresami popier…
u mnie było to samo 24.08 (piątek) wysyłka, 27.08 (poniedziałek) karta na mojej poczcie rejonowej (Warszawa) i automatyczny zwrot do nadawcy…
Właśnie dostałem meil od BDI Aero 2 mówiący o tym ze moja karta wróciła na Lwowską…
„Informujemy, iż przesyłka polecona z nową kartą SIM Aero2 BDI została do nas zwrócona z powodu błędnego/nieaktualnego adresu…” Ta informacja o adresie jest nieprawdziwa – poczta polska kłamie w żywe oczy – mieli moja kartę w moim rejonowym urzędzie tylko przynieść się nikomu nie chciało, i tego samego dnia którego przesyłka do urzędu wpłynęła, ów urząd zwrócił ją do nadawcy. Niech żyje monopolista – nawet prawa do reklamacji nie mam, bo nie ja nadałem list.
Ale, co ważne w tej sytuacji – BDI informuje że:
„Nową kartę SIM Aero2 BDI (ważną od 01 października 2012r.) można odebrać na dwa sposoby:
- osobiście – w naszym biurze na ul. Lwowskiej 19 w Warszawie we wtorki, czwartki i piątki w godzinach 13-17
lub…”
i tu jest znana nam informacja o możliwości zamówienia pocztą…
To dobra wiadomość, bo jak ktoś jest z Warszawy to może podjechać
Pytanie techniczne – jak podawałeś adres do Aero2? Ręcznie wypełniony formularz, czy przez stronę internetową? Może po prostu ktoś gdzieś źle przepisał?
wypisywałem ręcznie i robiłem scan – ale pisałem drukowańcami, więc nie wiem kto mógł by się w tej sytuacji pomylić…
ps. adres korespondencyjny ten sam co adres zameldowania…
Człowiek, który dziennie wpisuje takich kilkadziesiąt ręcznie do komputera – można się pomylić.
Wiitam, Mam podobny problem, też karta wróciła do Warszawy. W moim przypadku pomieszali w jakiś sposób dane z adresu korespondencyjnego i zameldowania, dokładnie to numery domów. Nawet zadzwonić się tam nie da normalnie. Już nie wiem jak ten dziwny numer wybierać….
Jedyne co można zrobić to napisać emaila lub przejść się osobiście. Telefon można sobie darować. Bez tego czeka cię dopłata 7 PLN za ponowną wysyłkę.
Podobnie u mnie – adres korespondencyjny inny niż zameldowania. Pierwsza karta przyszła bez problemu na adres korespondencyjny. Teraz poczta twierdzi, że w adresie był tylko numer budynku – no i przesyłka wróciła do Warszawy. Telefonu nie odbierają, na maile nie odpisują. I co teraz? Mam im zapłacić 7 zł i liczyć, że tym razem uda im się poprawnie zaadresować przesyłkę?
Proponuję napisać krótkiego, ale jasnego emaila i wyjaśnić sytuację. Jeżeli to faktycznie ich wina (dane w formularzy były poprawne) to kartę otrzymać powinieneś bezpłatnie. Jeżeli jednak w danych w formularzu online był błąd, to niestety po wyjaśnieniu otrzymasz kartę, ale po wpłaceniu 7 PLN. Nie spodziewaj się odpowiedzi natychmiast – na pewno mają teraz setki takich zgłoszeń, a ekipa w BOKu wcale nie jest większa.
Dokładnie tak zrobiłem – zaraz po informacji od listonosza co sie stało z przesyłką, opisałem w mailu całą sytuację i poprosiłem o ponowną wysyłke na adres korespondencyjny podany w zamówieniu. Po paru dniach pezyszedł mail z automatu o otrzymaniu przez Aero2 zwrotu z powodu błędnego adresu. Ponownie opisałem sytuację i czekam na rozwój wydarzeń. W międzyczasie próbowałem się dodzwonić na partyline. Na numer 720 00 88 88 nie da się dodzwonić z T-mobile (przynajmniej mojego). Z playa wisiałem na lini kilka razy po pół godziny słuchając prawdopodobnie sygnału zrzucenia do /dev/null…
Ja znalazłem się w identycznej sytuacji. Pierwsza karta dotarła bez problemu, natomiast druga zaadresowali wpisując numer bloku z adresu zameldowania, natomiast numer mieszkania z adresu korespondencyjnego tworząc w ten sposób nie istniejący adres.
Nadal czekam na odpowiedz z BOK, czy wyślą ponownie kartę na swój koszt. Myślę , ze w skali kraju może to być większy problem.
Czy ktoś komu wyslali karte pod niewłaściwy adres dostał jakaś odpowiedz z BOK na temat ponownej wysyłki?? W moim przypadku cisza od 3 dni
Nie spodziewałbym się szybkiej odpowiedzi z boku Aero2 – jednak w końcu odpowiadają zwykle.
Szczęśliwy finał historii jest taki, że właśnie dostałem nową kartę w swoje łapy. Oczywiście żadnej odpowiedzi mailowej się nie doczekałem, jedynie informację o wysyłce karty – z innym numerem niż pierwotnie.
Muszą tam mieć niezły bałaganik. Widziałem kopertę z aero2 z ręcznie poprawianym numerem domu i mieszkania, wydruk był pomieszaniem adresu zameldowania i korespondencyjnego.
Finał mojej historii: Właśnie wróciłem z Lwowskiej z nową (wymienioną) kartą SIM .
Okazało się że nawaliła Poczta Polska (tak jak podejrzewałem) – adres, na który Aero wysłało mi kartę był dobry, tylko poczcie nie chciało się listu dostarczyć (woleli postawić pieczątkę „adresat nieznany” – choć list trafił na moją rejonowa pocztę, to tego samego dnia został zwrócony do nadawcy ).
W BOK postałem w krótkiej kolejce (5 osób przede mną), ale obsługa była szybka – nada jest tylko jedno „okienko” (w sekretariacie) do obsługi BDI . Poza mną jedna osoba odbierała kartę która wróciła, a pozostałe swoje pierwsze karty.
Mam nadzieje że karta dobrze będzie mi służyć – do końca działania BDI. I tego samego wszystkim użytkownikom życzę.
koncem kwietnia otrzymalem pierwsza karte aero2. Wczoraj tj 4 wrzesnia otrzymalem karte na wymiane email dopiero dotarl do mnie dzis ze wyslali ja 29 sierpnia do mnie niby.. ale data nadania na kopercie to poniedzialek 3 wrzesnia. SMSA NIE DOSTALEM. Karta przyszla listem poleconym priorytetem a widze ze koperta w tym temacie nie ma dopisku priorytet. Widocznie im sie zaczelo palic pod nogami i chca jak najszybciej dostarczac
Starą kartę otrzymałem 03.07.2012 r.
SMS o nowej karcie przyszedł 31.08.2012 r. z informacją, że została tego dnia wysłana.
Dzisiaj, tj. 03.09.2012 r. karta przyszła wraz z ulotką.
Starą kartę dostałem 19.12.2011. SMS o wysyłce nowej karty 31.08. Dzisiaj 03.09 o godz.11.00 odebrałem list polecony z nową kartą.
List dotarł. Na kopercie wielkimi literami: DARMOWY INTERNET WYMIANA KARTY. Oni są głupsi niż ustawa przewiduje.
Jest jeszcze gorzej. Karta odebrana w poniedziałek a dzisiaj nadali @ że… wysyłają kartę. Nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.
O kolejności nietrzymającej się rzeczywistości pisałem – ja dostałem SMS, potem kartę, a na końcu email.
W dniu dzisiejszym dla odmiany dostałem kartę z banku. Z koperty nie wiadomo kto jest nadawcą i co jest w środku. Nie można podejrzeć pod światło ani wymacać zawartość. Sama karta jest bezużyteczna dla osób trzecich, nawet od pierwszego października. Mamy jak na dłoni porównanie standardu obsługi klienta w banku do jakości obsługi klienta przez operatora wyrobu internetopodobnego.
W piątek wieczorem esemes, dzisiaj karta w skrzynce pocztowej.