Home > Wiadomości > Aero2 – Zmiany w procedurze zamawiania – nie ma już odbiorów w siedzibie firmy

Aero2 – Zmiany w procedurze zamawiania – nie ma już odbiorów w siedzibie firmy

Zdjęcie siedziby Aero2

Zdjęcie siedziby Aero2

Od 11 stycznia Aero2 nie przyjmuje już zamówień na karty SIM bezpłatnego dostępu do Internetu z odbiorem osobistym w siedzibie firmy na ul. Lwowskiej 19 w Warszawie. W związku z tym zmienił się także wzór formularza zamówienia jak i internetowy formularz zamówień. W tej chwili w oby przypadkach pozostała na nich tylko opcja zamówienia z wysyłką karty pocztą. Zamówienia złożone wcześniej powinny być realizowane normalnie.

Czy ma to istotne znaczenie dla użytkowników Aero2?

Wydaje się, że odpowiedź brzmi nie, gdyż zamówienie karty z odbiorem osobistym w siedzibie firmy oznaczało konieczność czekania kilka tygodni na zatwierdzenie zlecenia, więc mało kto korzystał z tej opcji. Dodatkowo odbiory były ostatnio realizowane tylko 3 dni w tygodniu w bardzo ograniczonych godzinach.

Z drugiej strony trzeba jednak zauważyć, że po likwidacji 2 salonów Sferii w sierpniu 2012 pozostaje teraz już tylko jeden punkt odbioru – w salonie firmy Sferia na ul. Dzielnej 58. Niestety ostatnio przeciętny czas stania w kolejce wydłużył się już do 2-3 godzin i już teraz zdobycie karty w ten sposób staje się po prostu trudne, a sytuacja raczej nie będzie się poprawiała.

PS: W związku z tymi zmianami oczywiście ponownie zaktualizowałem informacje na wielu stronach bloga, uaktualniłem interaktywny formularz zamówienia, ale jeżeli zauważycie gdzieś nieaktualne informacje – koniecznie dajcie znać – nawet w komentarzu pod danym artykułem – postaram się jak najszybciej poprawić wpis.

Kategorie:Wiadomości
  1. PanMarek
    Luty 1st, 2013 at 19:35 | #1

    Od tygodnia jest wielka masakra. Koryta od kilku miesięcy, bo mam linię TPSA popsutą, więc tylko Aero2 mi pozostawało, jako alternatywa. Czasami były jakieś drobne problemy, ale ogólnie działało OK. Nocami od czasu do czasu dało się zauważyć pewien korek, ale nie powodowało to problemów. Ponadto rozważałem opcję z LTE z Plusa, bo już na doświadczeniu Aero2 byłem przekonany, że to powiązana firma, więc wszystko będzie na odpowiednim poziomie ponadto w moim przypadku i tak muszę mieć coś szybkiego, ale zwlekałem z decyzją ze względu na to, ze może TPSA coś się w końcu ruszy, bo też nimi jestem uwiązany, ale spadek, jakości darmowego net zmusił mnie, aby wypróbować coś innego w końcu.
    Z internetem Aero2 od tygodnia jest totalna masakra. Zdarza się, że po 11 w nocy zacznie śmigać na normalnym poziomie, ale tak w dzień wieczorem jak się net pojawi to jest dosłowne minutę, niby w statusie jest połączenie, internet, ale tak naprawdę nie ma dostępu do internetu.
    Wziąłem na próbę plusa LTE, ale nie wiem czy trafiłem na roboty, bo akurat robili Ukraińcy coś na maszcie w moich stronach, ale z tego, co wiem to chyba zasięg jest też z innych masztów. Plus owszem miał 30 Mbit/s, ale jak się zaczął net zrywać tak do upadłego, aż mnie zmusił do zrezygnowania siedzenia przed komputerem i w zasadzie tak było cały tydzień testów oddałem, więc ten internet Plusowi. Co to za internet jak podpiszę na 24 miesiące umowę będę płacił 60 zł i internetu nie będę miał. Ponadto jakieś tam 15 Giga transferu. Przecież mojej rodzinie przy oszczędnym korzystaniu starczy to tylko na 15 dni. Ktoś włączy YouTube, ktoś sobie pobierze program, więc znów mam wracać do czasów sprzed 10 lat jak na zwykłym modemie musiałem się czasem liczyć?
    No, więc cały ten internet z Aero mi starczał i czekałem, aż się TPSA coś zmobilizuje naprawić kawałek druta, ale wygląda na to, że dla kilku osób im się nie opłaca i jestem w niekomfortowej sytuacji, bo nie mam lepszego rozwiązania.
    Tka, więc nie wiem czy to tylko u mnie czy może jakieś prace trwają, ale trochę dziwnie to wygląda skoro w nocy o północy net zacznie działać a przez 15 godzin, kiedy ludzie już nie śpią jest totalna lipa. Nie wiem, ale jak to problem po stronie operatora i tak ten internet będzie działał do 2016 roku to będzie to totalna kompromitacja.
    Ogólnie zrobili w kierunku LTE krok do przodu, ale 2 do tyłu.
    Może lepiej przeżuć się na pisanie o Androidzie bo on rośnie w siłę, a tak splajtujesz na tym temacie jak Nokia na Symbianie czy Windowsie. No, kto będzie kupować drogie telefony za 1500 zł jak chińczyka można mieć i to lepszego za 900 zł. Ktoś powie, bo tania siła, ale telefony wyprodukowane w tej samej cenie czy to Samsung czy No name.
    I w ogóle weź zmień ten toporny system komentarzy, bo on mnie normalnie rozwala tak jak teraz to całe, aero. Jak tylko dostanę prawdziwy net do kartę wrzucam do pieca by mnie już więcej nie denerwowała.

    • Luty 1st, 2013 at 20:52 | #2

      W kwestii Aero2 masz po prostu problem z przeciążeniem nadajnika – gdy ruch spada, daje się z niego korzystać. Niestety przeciążenia to typowe zjawisko w sieciach komórkowych, które da się tylko "naprawić" przez dobudowanie nadajników. A to nie zawsze możliwe.

      • PanMarek
        Luty 1st, 2013 at 21:54 | #3

        Trochę nie chce mi się ufać Twojej wypowiedzi. Bo internet działał i gdyby było tak jak piszesz widziałbym stopniowe pogarszanie się tego internetu, a u mnie było OK i nagle lipa. To tak jakby korzystało ze 100 osób a nagle zaczęło korzystać z 1000. W dodatku tu gdzie mieszkam nie ma zbytniego przeciążenia no to mala miejscowość. Tak więc. gdyby tak było w dużych miastach praktycznie nie byłoby internetu aero2 czy nawet innego z innych sieci.

        • Luty 2nd, 2013 at 00:58 | #4

          Stopniowo mogłoby by, gdyby Aero2 miała wyłącznie własnych abonentów. Ale po włączeniu Aero2 w struktury Plusa obciążenie wzrosło skokowo – podłączyli się wszyscy okoliczni abonenci Plusa, CP i MVNO bazowanych u tego operatora.

  2. mario
    Styczeń 30th, 2013 at 23:43 | #5

    UAKTUALNIONO MAPĘ ZASIĘGU CYFROWY POLSAT ( 29 STYCZNIA 2013 ) OGROMNY POSTĘP W BUDOWIE HSPA 900 i LTE także

    • Styczeń 31st, 2013 at 11:15 | #6

      Mapa CP jest kompletnie bezużyteczna dla użytkowników Aero2. Polecam artykuł: http://jdtech.pl/2011/11/aero2-jak-sprawdzic-ze-j…

  3. Mariusz
    Styczeń 29th, 2013 at 19:00 | #7

    Mam pytanie z innej bajki, kupiłem nowego kompa, a w nim mam skoki internetu ;/ Tzn raz mam 3mb, za chwile 1mb potem 100kb i tak w kółko, strony ok wczytuje, ale grać już się nie da. Niby pingi mam 70-100 a laguje niesamowicie. Powiedzcie mi, skąd takie różnice prędkości, skoro na starym kompie było wszystko ok i nie lagowało?

    • Kondzi
      Styczeń 29th, 2013 at 20:00 | #8

      A jaki masz program antywirusowy?
      Nie masz ich kilku naraz zainstalowanych??

    • Styczeń 29th, 2013 at 22:26 | #9

      Niestety trudno wyczuć, co masz w tym komputerze i co robi, gdy zwalnia. Nie wiemy, czy obciążenie procesora też tak skacze i jakie łącze internetowe do niego masz podłączone. Nie wiemy też, czy komputer jest sprawny, prawidłowo złożony, czy to jest laptop, czy stacjonarny… nie wiemy nic :)

      • Mariusz
        Styczeń 30th, 2013 at 11:20 | #10

        Już mówie :) modem Huawei 3131-s2 w trybie NDIS, Komp AMD Phenom X4 965 3.8GHz, 8GB RAM, płyta Asus M5A99FX PRO R2.0. Z antywirusa mam tylko wersję testową kasperskiego. Windows 7 Home Premium oryginalny i świeżo postawiony, automatyczne aktualizacje mam wyłączone (prędzej pobrane i zainstalowane wszystkie), tak samo aktualizacje antywirusa. W tle raczej nic nie pobiera, chociażby dlatego, że jak nic nie robie, to mobile partner nie wykazuje żadnego ruchu sieciowego.

        • Mariusz
          Styczeń 30th, 2013 at 11:22 | #11

          Zapomniałem dodać, że obciążenie procka jest znikome, ramu również. Tak samo nie zauważyłem spadku wydajności kompa czy jakiś dziwnych dźwięków :)

          • Styczeń 30th, 2013 at 11:29 | #12

            Ale ciągle nie wiemy nawet, czy to laptop, czy stacjonarny.

          • Mariusz
            Styczeń 30th, 2013 at 12:22 | #13

            Takich procesorów nie ma mobilnych :] Oczywiście, pc. Modem właśnie sprawdziłem na innym kompie, ale laptopie – tam transmisja jest w miare równa, bez skoków itp

          • Mariusz
            Styczeń 30th, 2013 at 12:25 | #14

            Dodam jeszcze, że zasięg wg mobile partnera mam 92-96% a na pasku na ikonie windowsa tylko 3 kreski. Może tutaj MP przekłamuje mi zasięg? W TNI mam ok 80%

          • Styczeń 30th, 2013 at 16:02 | #15

            Każdy program inaczej przelicza dBm i BER na "kreski" i procenty. Sprawdź w diagnostyce – tu masz jedyne słuszne wartości.
            Próbowałeś odsunąć modem od komputera na przedłużaczu?

          • Mariusz
            Styczeń 30th, 2013 at 18:53 | #16

            Tak, próbowałem. Podłączałem w różne porty usb 2.0, 1.1 z przodu obudowy i 3.0 (na tym w ogóle modemu nie wykrywa). Aktualnie mam na kablu 3m. Dodaję screeny zasięgu wg tni i MP, są zbliżone. Modem normalnie przechodzi w stanie spoczynku na WCDMA. http://img94.imageshack.us/img94/3070/schowek02th… http://img713.imageshack.us/img713/8014/schowek01…

          • Styczeń 30th, 2013 at 19:19 | #17

            Diagnozowanie takich problemów jest bardzo trudne, bo to może być wszystko – od tego co powiedziałem, przez antywirus, sam wirus/trojan, aż po problem sprzętowy.

          • Mariusz
            Luty 1st, 2013 at 14:44 | #18

            Problem wydaje się być rozwiązany. Postawiłem system na innym dysku, z tymi samymi sterownikami od sprzętu itp. Skoki ustały, jest zawsze tylko jeden, jak modem zaczyna pobierać dane, potem od razu się normuje i trzyma prawie jednakowy transfer. Nawet grać można płynnie :)

  4. Jax
    Styczeń 29th, 2013 at 16:41 | #19

    Od kilku dni wszystko niby działa normalnie, ale są problemy z połączeniem. Można się połączyć właściwie za każdym razem. Połączenie jest nawiązywane, ale nie ma transmisji, internet "stoi" w miejscu. Pomaga rozłączenie i ponowne połączenie, ale trzeba taką procedurę powtarzać nawet kilka razy. W takiej sytuacji ponowne automatyczne połączenie po 60 minutach staje się fikcją – trzeba się rozłączać i ponownie łączyć. Centrum Krakowa, E3131. Czy ktoś się spotkał z czymś takim i czy jest na to jakaś rada? Pozdrawiam…

    • Robert
      Styczeń 31st, 2013 at 12:57 | #20

      Ludzie mili! Co prawda jestem z Warszawy, ale też od 2óch tygodni kląłem na Aero2.
      Brak sygnału, rozłączanie , mulenie etc.etc. że wina operatora,bo nie ma nic za darmo.
      Wystawiałe nawet router na balkon.
      Zróbcie wymuszenie na W900 wTopNetInfo, tak jak zalecają fachowcy na blogu, a instrukcję
      podał Jakub, zarowno w starszej jak i nowej wersji programu.
      Od tej pory net śmiga, aż miło. Pozdrawiam i dziękuję za poradę.

  5. Przem
    Styczeń 29th, 2013 at 13:02 | #22

    Witam! Czy tylko ja mam od wczoraj problemy z połączeniem przez VPN na Aero2? Niemalże od roku na co dzień pracuję w ten sposób zdalnie, zdalny pulpit – te sprawy. Z Aero2 dawałem radę bez problemu. Zrezygnowałem nawet z płatnego internetu po kablu – nie potrzebuję lepszych parametrów. Osobiście jestem zachwycony taką możliwością. W minionym tygodniu jeszcze było ok. A po weekendzie nie mogę się połączyć z siecią w firmie. Czy ktoś z Was zauważył coś podobnego?

    • Styczeń 29th, 2013 at 15:35 | #23

      A czy poza tym dostęp do sieci działa poprawnie? Generalnie Aero2 nie analizuje ruchu w taki sposób, żeby jakkolwiek blokować różne ich rodzaje.

      • Przem
        Styczeń 29th, 2013 at 15:49 | #24

        Tak, poza tym dostęp do sieci działa poprawnie tak jak u większości – to znaczy są czasem małe problemy z połączeniem, z reguły wieczorem. Nie da się ukryć, że jest to internet dla cierpliwych ;) Dzięki za odpowiedź!

  6. Styczeń 28th, 2013 at 19:33 | #25

    Mi dziś od około 11 wyłączył się internet. Na początku było połączenie ale prędkość ciągle 0.00 kbps a po godzinie 11 jest tylko szukanie sieci. Jestem z Łomży, ma ktoś może ten problem? Do tej pory wszystko chodziło dobrze tzn. ponad rok.

    • Styczeń 28th, 2013 at 19:38 | #26

      Obstawiam, że to to samo co zwykle – konserwacja lub awaria nadajnika – za max kilka dni zwykle wszystko wraca do normy.

      • Styczeń 28th, 2013 at 19:42 | #27

        No świetni kilka dni(tak rozumiem do). Po co oni biorą moje dane ja się pytam? Nie można wcześniej mnie poinformować mailowo, poprzez wiadomość sms na numer kontaktowy bądź kartę Aero2. To że wróci do normy to zdaję sobie z tego sprawę chodzi tylko o brak informowania mnie. Lekko jestem w…..ny.

        • avec
          Styczeń 31st, 2013 at 19:37 | #28

          Ciesz się, że w ogóle dostajesz coś za darmo. Poza tym, to jest internet mobilny więc możesz z niego korzystać poza miejscem zamieszkania. Chcesz żeby Ci zapchali telefon lub skrzynkę informacjami o konserwacji nadajnika w Zachodniopomorskiem lub Podkarpackiem?

          • andi
            Luty 1st, 2013 at 18:51 | #29

            U mnie wyłączenie aero2 trwało 6 dni i mimo 2 mejli nic nie wyjaśnili. Po prostu wczoraj włączyli. Żenada.

          • Luty 1st, 2013 at 20:49 | #30

            Raczej rozbudowa sieci. Ale niepoważna trochę, to fakt.

          • Luty 4th, 2013 at 15:12 | #31

            I znów to samo. @avec nie za darmo. Aero2 się zobowiązało do czegoś dostając to pasmo za free. I tak chciałbym dostać informację ile to potrwa i co jest przyczyną. Chcę być traktowany poważnie. Codziennie na maila dostaję spam od różnych firm więc z informacją, która mi pomoże jestem zainteresowany.

    • Josef
      Styczeń 31st, 2013 at 14:03 | #32

      Jak jesteś z Łomży, to tam będzie dziadowski internet aero. ——————————————————————————- (reszta ocenzurowana jako niezgodna z prawem).

    • radek
      Luty 4th, 2013 at 15:53 | #33

      Mam Aero 2 od samego początku i nie mam żadnych problemów z odbiorem w Śniadowie, wczoraj koło 20:00 nie można było się połączyć, ale po 15s nawiązało połączenie. Dziwne bo korzystamy z tego samego nadajnika.

      • Luty 5th, 2013 at 18:23 | #34

        A dziś od 11 do 15 mogłeś się połączyć z Aero? Od jakiegoś tygodnia mam problemy. Stick sierra 307. Mam też tak że połączy się lecz po kilku minutach połączenie zastyga(0.00 kbps). Może to wina tego iż nie mogę wymusić na stało 1 częstotliwości?

  7. animefigures
    Styczeń 27th, 2013 at 11:33 | #35

    Nie wiem jak innym, ale u mnie Aero dziala jakos tak od miesiaca FATALNIE. Wczesniej smigalo caly czas, jak bozia nakazala, a teraz rozlacza mi sie srednio co 15 sekund i to doslownie. Zasieg wydaje sie byc dobry, niewiele sie zmienilo od czasow gdy chodzilo dobrze. Na dzien dzisiejszy praktycznie nei da sie z tego korzystac. Krakow, okolice ulicy Siewnej. Uzywam karty razem z Htc Desire. Poprosilem o slowo komentarza bok ale olali mojego maila sigh.

    • Styczeń 27th, 2013 at 13:34 | #36

      Komentować do Aero2 nie będzie. Możesz na ich formularzu zgłosić reklamację – warto, żeby mieli do statystyki.
      Ruch w sieci rośnie i problemy też się pojawiają – a Kraków faktycznie ma za mało nadajników, żeby zapewnić stabilną pracę.

  8. Styczeń 27th, 2013 at 09:52 | #37

    Aero2 na stacji Muszyna Jaworzyna Krynicka odpaliło Dual Carrier
    http://kolejowe-sprawy.pl/download.php?id=1659

    • Styczeń 27th, 2013 at 11:27 | #38

      Aero2 nie może odpalić DC, bo posiada tylko jeden kanał 5MHz, a do DC wymagane są dwa oddzielne kanały. Może tylko uruchomić MIMO (28 Mbit/s), ale to podobno ma na wszystkich nadajnikach. Teoretycznie może odpalić DC na 900 i 2100 (oddzielne pasma), ale znowu do tego nie ma modemów. Jeżeli w ogóle coś, to Plus mógł odpalić DC dla pasma 2100 (gdzie ma 3 kanały po 5 MHz) ale to też nic wielkiego, takie rozwiązania działają w wielu miejscach w Polsce.
      I nie bardzo wiem co ma pokazywać ten wykres – gdzieś tu jest mowa o trybie pracy nadajnika? Bo szybkość jest typowa dla Aero2, a nie DC.

      • Styczeń 27th, 2013 at 12:11 | #39

        -DC- Wcześniej tego nie było dzisiaj rano zauważyłem. Napis ten pojawia się tylko na E353 na 173U2 bez DC

        A po zmianie MP wyskoczyło mi jakieś 3,9G co to jest?

        • Styczeń 27th, 2013 at 13:37 | #40

          Ani E353 ani E173 nie obsługują HSPA+DC, więc to oznaczenie musi znaczyć coś innego.
          3,9G to pewnie "marketingowa" nazwa na HSPA kategorii 14 (i wyższe). Do kat10 nazywali to pewnie 3,5G, a goły UMTS – 3G.

    • Łukasz
      Styczeń 28th, 2013 at 18:17 | #42

      To, że różne dziwne programy pokazują różne dziwne rzeczy, nie oznacza wcale, że Aero2 ma DC. Nie może mieć póki co.

  9. miś
    Styczeń 26th, 2013 at 20:07 | #43

    Niech zgadnę, za dużo było awanturujących się klientów? Do tego pewnie nie byli w krawatach…

Strony komentarza
1 2 2666
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>