Home > Wiadomości > mBank Mobile – najstarszy operator MVNO w Polsce kończy działalność

mBank Mobile – najstarszy operator MVNO w Polsce kończy działalność

Właśnie otrzymałem od operatora mBank Mobile smutną informację. 30 listopada 2014 kończy swoją działalność pierwszy operator wirtualny w Polsce. Działalność rozpoczął 13 grudnia 2006 i utrzymał się na razie najdłużej ze wszystkich operatorów MVNO. Wielu innych nie dało sobie rady na rynku, jednak od kilku lat mBank Mobile w zasadzie tylko wegetował i ograniczał swoją działalność, aż w końcu nadszedł ten moment. Dodatkowym impulsem było pewnie związanie się banku z operatorem Orange, co dodatkowo ograniczyło sensowność utrzymywania własnego operatora wirtualnego, który dodatkowo działa na platformie konkurencji, jaką jest Plus.

Osobiście korzystałem okazyjnie z usług mBank Mobile, przede wszystkim z promocji związanych z używaniem kart kredytowych oraz transmisji danych, która była oferowana bezpłatnie w postaci pakietów wysokości kilkudziesięciu MB na miesiąc. Pozostaje kwestia środków, które zebrały się w międzyczasie na koncie abonenckim.

Promocja z Orange

W porozumieniu ze swoim partnerem, firmą Orange, mBank Mobile oferuje specjalną promocję dla osób przenoszących numer do ofert przedpłaconych Orange: 50 PLN na start (ważne 30 dni) i dodatkowo 100% wartości każdego doładowania przez 3 miesiące (także ważne tylko 30 dni).

Na pierwszy rzut oka promocja nie wygląda źle, ale…

Środki niewykorzystane – co z nimi?

Mój problem jest taki, że zebrało mi się kilkadziesiąt PLN (grubo więcej, niż proponowane 50 PLN) i nie bardzo podoba mi się informacja następująca:

Jednocześnie prosimy o wykorzystanie wszystkich dostępnych na Państwa koncie środków do 30.11.2014 r., w związku z brakiem możliwości korzystania z nich w późniejszym okresie.

W żaden sposób nie pociesza mnie możliwość przeniesienia numeru do dowolnego innego operatora, gdyż także wtedy środki przepadają, nawet korzystając z możliwości przejścia do Orange. Do tego posiadane teraz środki wykorzystać można TYLKO na transmisję danych i połączenia głosowe – od wielu miesięcy nie ma nawet obsługi numerów premium.

Czuję się lekko zaniepokojony tą sytuacją, choć rozumiem też po części operatora. Ciekawe co wydarzy się dalej.

***

Treść komunikatu operatora, opublikowanego na stronie WWW i wysłanego do abonentów emailem:

Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 30 listopada 2014 r. Aspiro SA kończy działalność telekomunikacyjną prowadzoną pod marką mBank mobile. W związku z tym, z zachowując 30-dniowy termin wypowiedzenia, wypowiada wszystkie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawarte zgodnie z regulaminami świadczenia usług mBank mobile oraz cennikami usług mBank mobile wraz z ofertami promocyjnymi oraz regulaminami promocji.

Od 1 grudnia 2014 r. przestają obowiązywać wszystkie regulaminy świadczenia usług mBank mobile oraz cenniki usług mBank mobile tj.: Regulamin świadczenia usług roamingu mBank mobile; Regulamin świadczenia krajowych usług łączności ruchomej mBank; Cennik usług mBank mobile – taryfa mobile; Cennik usług mBank mobile – taryfa biznes; Cennik usług roamingu mBank mobile; Regulamin przenoszenia przydzielonego numeru telefonicznego; Regulamin oferty Internet 100 MB; Regulamin oferty Internet 250 MB; Regulamin oferty Internet 1 GB; Regulamin promocji Internet – płaska stawka; Regulamin promocji Płaski starter II; Regulamin promocji Płaski starter; Regulamin promocji Długi starter; Regulamin promocji mZnajomi bis; Regulamin promocji mDealer; Regulamin oferty Internet za FREE; Regulamin Programu premiowego „Minuty za transakcje kartami kredytowymi mBanku”; Regulamin Programu premiowego „Minuty za kredyt gotówkowy”; Regulamin Programu premiowego „Minuty za kredyt samochodowy”; Regulamin świadczenia promocyjnego dostępu do numerów zaczynających się od cyfr 800 oraz 801.

Jednocześnie prosimy o wykorzystanie wszystkich dostępnych na Państwa koncie środków do 30.11.2014 r., w związku z brakiem możliwości korzystania z nich w późniejszym okresie.

Ponadto, informujemy o możliwości zachowania dotychczasowego numeru telefonu dzięki przeniesieniu go do innego, wybranego przez siebie operatora w terminie do 30.11.2014 r.

Operator opublikował także podziękowania:

Szanowni Państwo,

mBank mobile rozpoczął działalność 13 grudnia 2006 roku jako pierwszy w Polsce wirtualny operator telefonii komórkowej. Przez cały okres funkcjonowania staraliśmy się utrzymać wysoką jakość świadczonych usług, przyjmując jako priorytet Państwa satysfakcję.

Serdecznie dziękujemy Państwu za korzystanie z naszej oferty i długoletnią współpracę, jednocześnie informując, że z dniem 30.11. 2014 r. mBank mobile zakończy działalność na rynku usług telekomunikacyjnych.

W ostatnich dniach naszej współpracy, chcielibyśmy utrzymać przyświecające nam do tej pory wartości, zapewniając Państwu możliwość utrzymania obecnego numeru telefonu, jak również proponując wartościową alternatywę dla oferty mBank mobile.

Zapraszamy Państwa do zapoznania się z preferencyjną ofertą pre-paid operatora Orange Polska SA, przygotowaną specjalnie dla klientów korzystających do tej pory z usług mBank mobile.

Jednocześnie informujemy, że wykorzystanie wszystkich dostępnych na Państwa koncie środków oraz minut promocyjnych zebranych do 15.10. 2014 r. w ramach promocji „Minuty na bank”, możliwe jest do 30.11. 2014 r. Ponadto, po 30.11.2014 r. nie będzie także dostępna usługa konto MOBILE.

Jeszcze raz pragniemy Państwu serdecznie podziękować za dotychczasową współpracę i korzystanie z naszych usług.

Aktualizacja 30 października 2014: Jeden z czytelników otrzymał odpowiedź od Urzędu Komunikacji Elektronicznej na temat kwestii związanej ze środkami zgromadzonymi na kontach abonenckich klientów, którzy cały czas mają środki. Wygląda ona dość obiecująco, Urząd podjął w tej kwestii interwencję:

Generalnie – prawo telekomunikacyjne nie reguluje tej kwestii, powinny regulaminy operatora, ale one też tego nie robią, istotny fragment: „Niemniej jednak, dostrzegając problem jaki powstał na rynku z chwilą wypowiedzenia przez Aspiro S.A. w dniu 28 października 2014 r. umów abonentom oferty mBank mobile w zakresie wykorzystania przez nich zgromadzonych środków z doładowań, w dniu 30 października 2014 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej działając na podstawie art. 192 ust. 1 pkt 5) Ustawy Pt, podjął interwencję i wystąpił w tej sprawie do Spółki Aspiro, wnosząc o rozważenie przez Spółkę możliwości zwrotu niewykorzystanych przez abonentów środków z doładowań do dnia 30 listopada 2014 r. lub do dnia przeniesienia numeru, w inny sposób.

Aktualizacja 30 października 2014 godz. 18: Wygląda na to, że mBank Mobile zwróci jednak pieniądze zgromadzone na kontach mBank Mobile. Informacja o poniższej treści pojawiła się na stronie forum mBanku:

Witajcie
Po zakończeniu działalności operator dokona zwrotu środków z wykonanych doładowań, których klienci nie wykorzystali do 30 listopada 2014 r. Klienci, których dotyczy ta sytuacja otrzymają osobny komunikat ze szczegółami dotyczącymi zwrotów.
Pozdrawiamy 
Zespół mBanku

I jeszcze jedna informacja od zespołu mBanku:

Przeniesienie numeru nie wpływa na zwrot środków. Jednocześnie bardzo ważna sprawa – po 30.11.2014r. numery mBank mobile ulegają dezaktywacji, co oznacza, że nie będą mogły być już przeniesione. Przeniesienie numeru musi nastąpić przed 30.11.2014r. W sprawie zwrotu środków każdy klient otrzyma stosowną komunikację jeszcze w listopadzie wraz z instrukcjami dalszego postępowania.

Czyli jak chcemy zachować numer, to przenosimy natychmiast, żeby go nie utracić. Jednak nie powoduje to utraty naszego prawa do zwrotu zgromadzonych środków. Do tego na forum mBanku powiedziano jeszcze, że nie musimy doładowywać już konta – i tak zachowamy prawo do zwrotu środków.

Czyli wszystko idzie po myśli klientów, poza utrzymaniem działalności operatora.

Źródło: email of operatora, strona WWW

Data pierwszej publikacji 2014.10.29
Kategorie:Wiadomości

Komentarze (86)

Wczytywanie... Logowanie...
  • Zalogowany jako
Jeśli ktoś rzadko dzwoni to najtańszy jest NJU i KLUCZ.
Do Klucza nie mam zaufania więc wybieram NJU.
19gr/min , 9gr/SMS , 19gr/MB.
5zł co pół roku.
Szkoda, że nie ma gratisowego 50MB :(
12 odpowiedzi · aktywny 529 tygodni temu
1. Aby odzyskać środki z konta numer musi być zarejestrowany ?
2. Jeśli numer niezostanie przeniesiony to odzyska się pieniądze ?
6 odpowiedzi · aktywny 533 tygodni temu
Emocje opadły - mBank zobowiązał się zwrócić pieniądze zgromadzone na kontach telefonicznych po 30.11.2014r. - pozostał problem zasadniczy! Do którego operatora się przenieść z numerami?, aby warunki były porównywalne z "mBankowymi". Ja mam już swojego faworyta/tkę ;). Ale ciekaw jestem wyborów innych użytkowników mBank mobile.... mój wstępny wybór to Virgin Mobile.
13 odpowiedzi · aktywny 533 tygodni temu
Przenoszą numer do Play na kartę, dostajemy 60 zł.
5 odpowiedzi · aktywny 533 tygodni temu
Czy znacie sieć, gdzie można dostać jak w mBanku gratis 10MB..50MB ?
6 odpowiedzi · aktywny 533 tygodni temu
Jest już odpowiedź UKE:
Generalnie - prawo telekomunikacyjne nie reguluje tej kwestii, powinny regulaminy operatora, ale one też tego nie robią, istotny fragment:
"Niemniej jednak, dostrzegając problem jaki powstał na rynku z chwilą wypowiedzenia przez Aspiro S.A. w dniu 28 października 2014 r. umów abonentom oferty mBank mobile w zakresie wykorzystania przez nich zgromadzonych środków z doładowań, w dniu 30 października 2014 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej działając na podstawie art. 192 ust. 1 pkt 5) Ustawy Pt, podjął interwencję i wystąpił w tej sprawie do Spółki Aspiro, wnosząc o rozważenie przez Spółkę możliwości zwrotu niewykorzystanych przez abonentów środków z doładowań do dnia 30 listopada 2014 r. lub do dnia przeniesienia numeru, w inny sposób. "
7 odpowiedzi · aktywny 533 tygodni temu
co do MBANKU - też "mnie" zamknęli dostęp do starego serwisu - ale obecnie używam m.mbank.pl, w innym przypadku żony loginy jeszcze chodzą :) a z mTransferu jeszcze nie skorzystałem więc też nie musiałem - wystrzegam się :)
1 odpowiedź · aktywny 533 tygodni temu
Powstrzymałem się i nie napisałem "piszemy o tym pierwsi" :)
16 odpowiedzi · aktywny 533 tygodni temu
Ja też dostałem smutna wiadomość. Wyłączyli mi dostęp do starego serwisu w mgangu. W nowym nawet nie ma zielonej kłódki i strach się tam logować.
4 odpowiedzi · aktywny 533 tygodni temu
hmmm .. widze ze ludzi w mBank Mobile paru jednak jeszcze bylo ..

mam ten sam problem odnosnie srodkow na koncie, ale u mnie zostalo ~35zl wiec nie ma tragedii bo od jakiegos czasu zmniejszalem stan konta i doladowalem minimalnymi kwotami bo chcialem sie przeniesc do innego operatora i jak najmniej stracic na tym. Normalnie zuzylbym srodki na smsy premium ale sa one zablokowane ... :) no ale widac mBank Mobile mnie wyprzedzil i zmusil do odejscia samodzielnie ... :)

swoja droga ciekawe czemu nie zmienili operatora strukturalnego na Orange i nie pozostawili marki mBank mobile. :)
3 odpowiedzi · aktywny 533 tygodni temu
Nie wiem, czy pamiętacie operatora wirtualnego FreeM, oferowali oni darmowy Internet w zamian za obejrzenie reklamy. Jak się zwijali to przynajmniej była informacja, że zgromadzone na kartach pieniądze można wypłacić. Wysyłali przelew na konto bankowe z identyczną kwotą jaką uzbieraliśmy na koncie.
1 odpowiedź · aktywny 533 tygodni temu

Wyślij nowy komentarz

Comments by

>