Home > Wiadomości > Play ogranicza migrację do i z Fakt Mobile

Play ogranicza migrację do i z Fakt Mobile

Logo operatorów Play, RBM i FaktOpisywana ostatnio przeze mnie możliwość migracji do i z Fakt Mobile daje wyjątkowe możliwości. Między innymi można uzyskać w ten sposób kartę w starej taryfie RedBullMobile na Kartę I, a także uzyskać roczną ważność konta w taryfie, w której nominalnie takiej opcji nie ma.

Niestety od 6 października 2015 roku konsultanci zaczęli robić problemy z migracją do Fakt Mobile, jak i z migracją zwrotną do taryf, które nie są w bieżącej ofercie Play i RBM. W przypadku RedBullMobile umożliwiają migrację tylko do RBM Energy.

Dodatkowo zaczęło się wymaganie rejestracji numerów. Powoduje to wyjątkowe kłopoty dla osób, które posiadają numer już w taryfie Fakt Mobile – w salonach Play nie ma możliwości ich zarejestrowania na konkretne dane osobowe.

Wygląda na to, że infolinia została poinstruowana, żeby nie akceptować migracji numerów bez rejestracji oraz na stare taryfy. Problem jednak w tym, że na razie nie został opublikowany nowy regulamin i ciągle obowiązuje stary, który na takie swobodne migracje pozwala bez problemu.

Zgodnie z informacjami z infolinii trwa właśnie opracowywanie nowego regulaminu i niedługo opisywane przeze mnie możliwości migracji zostaną zamknięte całkowicie.

Teraz jednak jednak dzięki temu, że nie ma nowych regulacji stosując odpowiednią argumentację niektórym udaje się jeszcze wykonanie wspomnianej migracji przez taryfę Fakt Mobile. To może się jednak już niedługo skończyć, gdy tylko pojawi się nowy regulamin, i ta metoda uzyskania DIL i RWK będzie całkowicie niedostępna.

A jakie wy macie doświadczenia z infolinią Fakt Mobile?

Kategorie:Wiadomości
  1. pws
    Październik 10th, 2015 at 22:08 | #1

    Przed chwilą dzwoniłem z przeniesieniem FM do niestety tylko RBM 5, to całkiem miły konsultant (wcześnie był gorszy jak próbowałem jeszcze do "7") mówił, że jeszcze niedawno mieli tak, że jeden klient dziennie przenosił po 300-400 (!) numerów. To ja już się nie dziwie, że RedBull to przyblokował… Lipa, że tak wyszło, bo przez handlarzy ucierpieli zwykli użytkownicy, dam mogłem przenieść sobie wcześniej, bo sposób widziałem na necie już dawno, ale się leniłem.

    Swoją drogą ciekawe jak oni to mają w systemie – czy nadal mają opcję 7MNP i tylko boją się łamać zakazu czy już nawet nie mogą inaczej wybrać niż pomiędzy "5" a Energy…

    • Zool
      Październik 11th, 2015 at 14:45 | #2

      Dziwne, że nie zablokowali przejścia do RBM5 – przecież tam też jest DIL , a przez handlarzy będziemy niedługo musieli pokutować o wiele wyższymi opłatami za nielimitowany internet w PInK, a oczywiście DIL w RBM na kartę jednocześnie zlikwidują.

      • pws
        Październik 11th, 2015 at 16:03 | #3

        Może zablokowanie RBM5 jest tylko kwestią czasu i zmiany regulaminu.

        • Zool
          Październik 11th, 2015 at 18:52 | #4

          ale dlaczego tego nie zrobili od razu ………… blokując przejście na RBM7 ?

          • pws
            Październik 11th, 2015 at 19:36 | #5

            A cholera wie co oni teraz kombinują.

          • Zool
            Październik 11th, 2015 at 21:10 | #6

            Najgorsze jest to, że nie ma praktycznie żadnej konkurencji ze strony pozostałej trójki operatorów , T-Mobile – dno, Orange – dla użytkowników na kartę daje tylko te idiotyczne pakieciki zamiast dać nielimitowany internet chociażby tylko w nocy ale gdzież tam, tylko cyrograf się dla nich liczy – najlepiej na 2 lata, Plus ciut lepiej ( ze względu na 200GB na nocki ) ale bez fajerwerków.

          • Październik 11th, 2015 at 21:53 | #7

            Orange i T-Mobile jakościowo mają najlepszą sieć – prawie wszystkie stacje bazowe LTE są na światłowodach lub szerokich radioliniach. Mimo mniejszego pasma, niż w Play w wielu lokalizacjach działa lepiej, niż Play – tu gdzie jestem np. w tej chwili jest 10x różnica prędkości na korzyść Orange w porównaniu z RBM.
            Oferty konkurencyjnej nie ma, bo DIL jest dość… mało opłacalny na operatora. Nawet wizerunkowo na tym poziomie to zbyt niebezpieczne rynkowo. Ciekawe ile pociągnie DIL w RBMie.

          • Październik 11th, 2015 at 21:50 | #8

            Patrzymy i obserwujemy.

          • Październik 11th, 2015 at 21:50 | #9

            Bo regulamin nie podawał co wolno, a czego nie? i tak zostało.

        • Październik 11th, 2015 at 21:44 | #10

          Zablokowanie RBM7 też miało być kwestią zmiany regulaminu, a nowego wciąż nie ma.

      • Październik 11th, 2015 at 21:44 | #11

        Właśnie też nie do końca rozumiem o co chodzi z przyblokowaniem RBM7. RWK i tak zadziała. Jutro spróbuję zrobić taką migrację z ciekawości.

  2. corelko
    Październik 10th, 2015 at 08:19 | #12

    Dodam, że problem playa to nie tylko DIL. Jest jeszcze roczna ważność konta i stan darmowy, czego nie ma nigdzie indziej.

    • Październik 10th, 2015 at 09:37 | #13

      RWK jest taryfie specjalnej – Play na Kartę RWK.
      Co do Stanu Darmowego – obowiązuje jako standard we WSZYSTKICH taryfach na kartę i abo, a w tych, w których regulamin nie pozwalał na to wprost, jest opcja jego włączenia. Oczywiście mówię o Stanie Darmowym w rozumieniu "za darmo do Play".

      • corelko
        Październik 10th, 2015 at 13:02 | #14

        W PnK RWK nie ma stanu darmowego.

      • elko
        Październik 10th, 2015 at 16:17 | #15

        Masz racji, ale rwk można uzyskać też po przejściu do Faktu, doładowaniu za 5zł otrzymujemy rwk, migrując czy do jakiejkolwiek taryfy play czy rbm, rwk pozostaje. Więc migrując np do rbm 5 mamy wychodzące na rok, aktywujemy sobie stan darmowy za 0zł i przez rok rozmawiamy za darmo w play bez żadnego doładowania. To jest właśnie efekt uboczny migracji do rbm której chyba play nie przewidział.
        W taryfach z rwk stan darmowy nie obowiązuje i nie da się go włączyć.

      • Mysio
        Październik 10th, 2015 at 17:53 | #16

        Nieprawda, w LongPlay 1 nie ma. Był pierwszego dnia i bez zapowiedzi następnego dnia regulamin już LP1 nie zawierał, choć daty regulaminu nie zmienili – ewidentny wał.

      • Piotr_
        Listopad 7th, 2015 at 07:58 | #17

        Czy stan darmowy w taryfach Play lub Red Bull Mobile, albo inne "za darmo do Play" np. w taryfie Play na Kartę pozwala dzwonić i SMSować za darmo do całego P4 w tym do własnych MVNO Playa jak Red Bull Mobile i Fakt Mobile oraz zewnętrznych MVNO jak Virgin Mobile?

        Jak dzwonię z telefonu z taryfą Play na Kartę do Virgin Mobile, to nie nalicza mi opłaty za połączenie. Czy to jakiś błąd w systemie, czy też stan darmowy dotyczy wszystkich numerów identyfikowanych jako należące do P4.

        • Listopad 7th, 2015 at 23:08 | #18

          1. Fakt i RBM to nie MVNO, tylko taryfy Play.
          2. Virgin to nie MVNO, tylko MNO działający na Play i dodatkowo T-Mobile.

          Natomiast poza tym: tak, stan darmowy działa dla połączeń wychodzących z Play i RBM do: Play,. RBM, Virgin Mobile, Mobile Vikings.
          Właśnie tak jest, że wszystkie numery identyfikowane jako należące do Play są objęte promocją na Stan Darmowy.

          • Piotr_
            Listopad 9th, 2015 at 20:09 | #19

            Jak dobrze zrozumiałem to w stan darmowy wchodzą połączenia do Fakt Mobile?

            ad 1. Wydaje mi się jednak że Fakt Mobile ze względu na osobne centrum obsługi klienta to coś więcej niż taryfa, ale nie ma tu tak ścisłej izolacji jak np. pomiędzy Orange a Nju Mobile (w salonie Orange nie da się załatwić niczego związanego z ofertą Nju). Podobno część spraw klienci Fakt Mobile mogą załatwić w salonach Play, jak np. uzyskanie duplikatu utraconej karty SIM. Taką informację uzyskałem od konsultanta Fakt Mobile. Pracownik salonu Play mówił, że nie ma kart Fakt ani RBM, a jedynie te fioletowe Playa, ale też nie zaprzeczył kategorycznie, że takiej karty nie może wydać jako duplikat karty z numerem Fakt Mobile. Czego był pewien, to że nigdy tego jeszcze nie robił.

            ad 2. Virgin chyba nie spełnia wszystkich warunków bycia MNO.

          • Listopad 9th, 2015 at 22:47 | #20

            Biuro Obsługi jest dokładnie tak samo inne, jak inne jest biuro obsługi RBM. Czyli to jest to samo biuro, tylko oddelegowane są osobne osoby i tyle. Izolacja jest znacznie mniejsza, niż w przypadku Nju i Orange, choć rejestracja numeru RBM czasem w Play się nie udaje, ale zwykle działa. Fakt faktycznie jest tutaj mniej dostępny.
            Co do MNO – oczywiście. Chodziło mi o poziom bycia MVNO – mają własną platformę rozliczeniową, ale całość radiowa i techniczna dalej jest realizowana w Play i T-Mobile.

  3. me109
    Październik 9th, 2015 at 21:49 | #21

    Red Bull sponsoruje DIL, nie powinni tego likwidować w swoim własnym interesie…

    • Październik 9th, 2015 at 22:46 | #22

      W sumie nie mam pojęcia dlaczego DIL został w RBM, a nie ma go w Play. Może właśnie w ten sposób RB poprawia swoje wyniki w PL?

      • elko
        Październik 10th, 2015 at 09:20 | #23

        Myślę że rbm nie zależy na liczbie klientów, raczej to taka reklama albo dodatek do samej marki tak jak to było z mbankiem.
        Widać to choćby po tym jakie są utrudnienia z migracją do taryf rbm, a nawet z przeniesieniem numeru z innej sieci.

        • Październik 10th, 2015 at 09:37 | #24

          Właśnie mam problem – poza RBM Collect to nie widzę w taryfach RBM nic ciekawego.

  4. Mateusz
    Październik 9th, 2015 at 09:06 | #25

    Jeśli miałem RWK w fakcie, teraz przeszedłem do RBM 5 to wyświetla mi ważność konta na rok, ale jeśli teraz doładuje konto np 50zł w RBM to mi usuną RWK i dadzą datę ważnosci na 100 dni? czy dalej będzie RWK?

    • elko
      Październik 9th, 2015 at 09:34 | #26

      Będzie rwk, w play/rbm pozostaje dłuższa ważność konta.

      • Mateusz
        Październik 9th, 2015 at 11:20 | #27

        No tak, zapomniałem o tym, jedynie co to za 12 miesięcy trzeba będzie normalnie doładowywać :)

    • Październik 9th, 2015 at 13:17 | #28

      Nie. Dokupienie doładowania/pakietu nie może skrócić, może najwyżej wydłużyć ważność konta. Więc będzie RWK.
      Ale ciekawe było to, że była taka taryfa, w której doładowanie konta mogło skrócić ważność – początkowe taryfy mBank Mobile tak miały.

  5. Ix7
    Październik 9th, 2015 at 01:17 | #29

    Tylko czekać jak Play / RBM uwalą No Limit za 45zł i No Limit w RBM na kartę – i podziękować handlarzom za prawdopodobnie jeszcze droższe oferty na No Limit w tym roku .

    • elko
      Październik 9th, 2015 at 09:35 | #30

      Ta promocja na darmowe lte i tak wiecznie by nie trwała, jeszcze przed tą akcją stawiałem na termin do końca roku i myślę że tak będzie.

      • Paweł
        Październik 9th, 2015 at 11:45 | #31

        Gdyby tak nie handlowali tymi ofertami to nie mieli by powodu żeby ja wyłączyć bo to zawsze jakaś kasa dla operatora lepsza jak żadna jeśli klient pójdzie do innej sieci po internet. Lepsze 50zł co 100 czy 150 dni dla operatora niż nic. Z przelewami w orange było tak samo a oficjalny komunikat o przyczynie zablokowania przelewów właśnie głosił że zostało to zrobione z przyczyny licznych nadużyć. Ja mając 2 numery w orange jeden do internetu drugi do dzwonienia przelewałem sobie środki na własny użytek i orange nadal zarabiało na mnie bo czy wydałem 100 zł na internet czy na rozmowy zarabiało. A jak handlarze sprzedawali na masę karty nabite internetem bez kasy a kasę w formie doładowań to ponosili większe straty z racji masówki.

      • Październik 9th, 2015 at 13:18 | #32

        Zobaczymy. Mam nadzieję, że jednak się mylisz.

        • elko
          Październik 9th, 2015 at 14:31 | #33

          W sumie może to wszystko to celowe działanie Play? Powód jest prosty mianowicie będzie to pretekst do zakończenia promocji darmowego lte w rbm.
          Tak w przypadku Orange powstanie notka na blogu Play że z powodu "fraudów" wyłączamy promocje darmowe lte.
          Nie jestem głosicielem teorii spiskowych ale to ma sens.
          Sami zawarli to w regulaminie i pewnie wiedzieli jakie będą tego konsekwencje, bo jest tam wyraźnie napisane że zmiana pozostawia ważność konta itd.
          Szykują się pewnie do wyłączenia tej promocji więc po co mieliby sami ogłaszać jej zakończenie? Żeby ich ludzie jechali w internecie? A tak zwali się winę na użytkowników robiących "fraudy".
          To samo było z aero 2 i wprowadzeniem captcha.

          • Październik 9th, 2015 at 22:46 | #34

            Nie stawiam na teorie spiskowe operatorów. Raczej jednak na reagowanie na sytuację bieżącą.

        • Paweł
          Październik 10th, 2015 at 11:47 | #35

          Też mam taką nadzieję bo całkiem przyjemnie mi się z tego korzysta.

    • Październik 9th, 2015 at 13:14 | #36

      No Limity za 45 PLN kosztuje tyle za 45 PLn miesięcznie. W przypadku RBM z DIL i RWK operator zarabia w sumie 50-60 PLN za rok. Widzisz różnicę?

  6. Adamk
    Październik 8th, 2015 at 21:10 | #37

    Właśnie przed chwilą zastosowałem kombinacje migracji RBM(starter za 5 zł) do Fakt Mobile(doładowanie za 5 zł) i z powrotem do RBM7, chciałem RBM I(7MNP) i tak zgłosiłem, lecz konsultant widać olał to i przeniósł do RBM II (5). Czy jest szansa jeszcze żądać przeniesienia tak jak zgłaszałem (do 7 MNP)? Czy lepiej już dać sobie spokój??

    • Poldomir
      Październik 8th, 2015 at 22:30 | #38

      Nie, od środy z FM do RBM można migrować na RBM5 lub Energy. 7 tylko dla migrujących od innych operatorów możliwa jest do załatwienia w salonie Play, ale bez rwk to, moim zdaniem, słaba opcja.

    • Październik 9th, 2015 at 00:19 | #39

      Jak chcesz ryzykować, to próbuj, ale raczej ro RBM7 może być trudno uzyskać.

  7. Matt
    Październik 8th, 2015 at 17:11 | #40

    Dzieki Jakub za info, mialem zmienic dopiero jak kupie jakis modem do LTE, ale udalo sie jeszcze dzis kolo 15.50 przejsc do RBM 5, do RBM 7 konsultant odmowil twierdzac, ze jest zarezerwowana dla przenoszacych numer.

  8. Paweł
    Październik 7th, 2015 at 22:27 | #41

    Tak myślałem że tak się to skończy tylko nie wiedziałem kiedy szkoda że nie zdążyłem włączyć rwk na karcie na której mam 50 zł. Zawsze tak jest jak się nagłaśnia takie promocje nie oficjalne albo jak co gorsza ludzie zaczynają tym handlować na masę tak było kiedyś z przelewami i internetem w orange gdzie doładowywało się jeden nr by dostać darmowy pakiet internetu a kasę można było przelać na inny nr gdzie korzystniejsze były taryfy głosowe ale pojawili się ci którzy chcieli na tym zarobić i wyłączyli możliwość przelewów kasy na inne nr.

    • żabojad
      Październik 7th, 2015 at 23:46 | #42

      Idź do najbliższego salonu Play i zarejestruj nr. KAŻDY salon ma obowiązek zarejestrowania n-ru z Faktu – http://faktmobile.pl/przenies-numer-do-fakt-mobil… a potem doładuj i przenieś do RBM5 krótkim kodem *163#

      • elko
        Październik 8th, 2015 at 11:49 | #43

        Migracja kodem też jest zablokowana. Jak się daje żeby zmienić to wyskakuje komunikat że zarządzanie kontem jest niedostępne czy coś takiego więc jest problem.

        • Październik 8th, 2015 at 19:43 | #44

          A była dostępna migracja kodem do i z Faktu?

          • elko
            Październik 9th, 2015 at 09:50 | #45

            Do Faktu nie, ale jak ktoś był w Fakcie to mógł kodem zmigrować do RBBM 5 albo Energy.
            Mi się to udało , najpierw migracja do Fakt, a potem kodem *163# i przejście do rbm 5. Tyle że tak jak pisze, zablokowali i tą możliwość, znaczy wszystko się ładnie wyświetla pod *163# ale jak już się wciśnie włączenie taryfy rbm 5 to wyskakuje błąd.

      • Październik 8th, 2015 at 18:09 | #46

        Polecam praktyczną próbę wykonania tej czynności i koniecznie raport w komentarzu. Regulamin swoje, praktyka nie zawsze się z tym pokrywa.

    • Październik 8th, 2015 at 18:08 | #47

      Masówka w Orange była straszna. Na Allegro teraz też źle się dzieje/działo.

  9. xyz
    Październik 7th, 2015 at 22:19 | #48

    Kurde, jak pisałem, żeby tego nie nagłaśniać to mnie olałeś. Zresztą jak już napisałeś to było pozamiatane.
    A NIE MÓWIŁEM?
    No to teraz odpowiedzmy sobie na pytanie co jest lepsze:
    1.skorzystają po cichu ci, którzy wiedzą co i jak
    2.Nie skorzysta NIKT

    • elko
      Październik 8th, 2015 at 11:52 | #49

      Nagłaśnianie nagłaśnianiem, ale największy problem to handel na allegro, są aukcje powystawiane z bardzo dużą ilością sztuk.
      Na logikę, dla play to są bardzo duże straty, trochę to ich wina bo widocznie nie przewidzieli tego że po migracji z Fakt do rbm można mieć konto ważne rok i stan darmowy.

      • mnb
        Październik 8th, 2015 at 20:16 | #50

        oj wiedzieli wiedzieli.Takie rzeczy nie pojawiają się ot tak sobie w systemie. Gdyby nie było to wpisane w kod to każde przeniesienie wywaliłoby im błąd. Musiało to być odgórnie ustalone.

    • zyggi
      Październik 8th, 2015 at 14:19 | #51

      wszystko kiedys sie konczy a szczegolnie promocja ;) tak wiec niedlugo bedzie pozegnanie DIL-erem ;)

    • Październik 8th, 2015 at 18:08 | #53

      Informacja o tym wisi w wielu miejscach od dawna. Wątpię, żeby publikacja, którą przeczytało łącznie kilkaset osób miała znaczenie. Popatrz raczej na allegro.

    • aero666
      Październik 8th, 2015 at 21:51 | #54

      Niestety, ale w obecnych czasach kazda okazja zostanie tak ubita. Najczesciej sprawa zostaje upubliczniona gdzies w trakcie dyskusji o nowosciach na forach i w zasadzie wtedy mozna odpalic stoper i patrzec jak szybko zdechnie. Pozniejsze posty z instrukcja krok po kroku dla debila, wpisy na blogach itd. maja juz bardzo wtorny wplyw na sytuacje. Gwozdziem do trumny i tak sa zazwyczaj oferty na aukcjach.

      Zeby bylo inaczej, dyskusje mogace prowadzic do odkrycia takich "nieplanowanych promocji" musialyby sie toczyc w 100% w scisle zamknietym gronie, gdzie kazdy z uczestnikow gwarantowalby rozsadne podejscie do tematu — ale tak sie w praktyce nie da. No i pamietajmy tez, ze niektorzy janusze biznesu z alledrogo poza klonowaniem istniejacych pomyslow rowniez potrafia cos samodzielnie wykombinowac.

      • Październik 9th, 2015 at 00:25 | #55

        Dziury koncepcyjne tego typu są łatane dopiero przy dużej liczbie nadużyć. Przejście do RBM7 to uboczny efekt konstrukcji promocji i regulaminu – chcieli być zbyt dobrzy. Jak widać tak to się kończy. Wymóg rejestracji rozwiązałby problem handlarzy na Allegro i chyba o to chodzi. Mam nadzieję, że tylko to zmienią w regulaminie.

        • Ix7
          Październik 9th, 2015 at 01:00 | #56

          Zgadzam się z Tobą w 100% Jakub, wymóg rejestracji w znaczącym stopniu ograniczyłby tego typu oferty handlarzy z Allegro itp. , smutne jest to, że spece od tej oferty nie przewidzieli tego typu rozwiązania .

          • elko
            Październik 9th, 2015 at 09:45 | #57

            Trochę może by to ukróciło ale wystarczy że taki handlarz będzie rejestrował na znajomych czy rodzinę.
            Zresztą nie ma w regulaminach zakazu rejestracji na siebie ileś tam kart więc i tak musieliby rejestrować na jedną osobę ile by chciał.

          • Październik 9th, 2015 at 13:19 | #58

            Nie ma zakazu, ale taka rejestracja zwiększa koszty – musisz iść z papierami i podawać dane, które są sprawdzane z dowodem. I potem można takiemu człowiekowi utrudniać życie – ojeeeeej, przepraszam, widzi Pan: "nie wchodzi". proszę spróbować jutro – i tak co 5 starterów.

          • Paweł
            Październik 10th, 2015 at 18:07 | #59

            To byłby dobry pomysł na ukrócenie tego handlu bo niby czemu zwykły korzysta-cz internetu który nawet z pakietu dostępnego 100 Gb nie wykorzystuje połowy tego ma cierpieć z powodu pazerności handlarzy. Tak samo myślałem jak korzystałem z przelewów w orange i byłem zły na handlarzy że prze z nich skończył mi się stosunkowo tani internet i wtedy byłbym gotów nawet zarejestrować nr tylko po to aby móc spokojnie korzystać z 2 usług w orange ale niestety zablokowali całkowicie i trzeba było szukać innych źródeł taniego internetu.

  10. mnb
    Październik 7th, 2015 at 20:52 | #60

    uff całe szczęście ostatnio przeniosłem dwa numery żeby uzyskać RWK. A miałem to zrobić pod koniec miesiąca :D To się nazywa fart :P

  11. Październik 15th, 2015 at 20:21 | #61

    Sprawa zakończona, nowy regulamin od dziś wymienia TYLKO RBME.

Strony komentarza
1 2 4939
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>