Home > Przepis > Darmowy Internet LTE w RedBullMobile – porady 2015

Darmowy Internet LTE w RedBullMobile – porady 2015

Logo RedBullMobileNie wszyscy pamiętają, że ciągle dostępna jest bardzo korzystna oferta dla użytkowników RedBullMobile na Kartę. Posiadając odpowiednią taryfę możemy co 30 dni aktywować sobie Darmowy Internet LTE. Daje nam to gwarantowany pakiet 100 GB, a jeżeli operator ograniczy nam prędkość, to będzie to 2 Mbit/s. Taka specjalna oferta działa tylko w zasięgu macierzystej sieci LTE operatora Play.

Ofertę tę opisywałem na blogu po raz pierwszy w marcu 2014, jako alternatywę dla Aero2. Było to jeszcze przed niesławnym wprowadzeniem kodów CAPTCHA w BDI. Początkowo oferta była dostępna także Play Online na Kartę, jednak z czasem operator zlikwidował tę usługę w tych taryfach na początku 2015, ale pozostawił ją w dwóch taryfach RedBullMobile.

Postanowiłem przypomnieć tę ofertę, gdyż od kilku miesięcy sam z niej korzystam regularnie, a dzięki zmianom w innych ofertach Play pojawiły się nowe ciekawe możliwości związane z RBM DIL (tak w skrócie nazywam tę ofertę).

Przypomnienie oferty i zasad

Najpierw krótkie zestawienie informacji o ofercie dla tych, którzy nie pamiętają lub nie szukali wcześniej informacji o RBM DIL.

  • RBM DIL daje nam możliwość korzystania z pakietu 100 GB (lub więcej) bez narzuconych ograniczeń prędkości w sieci LTE Play
  • Po wykorzystaniu 100 GB operator może (robi to rzadko) aktywować lejek (2 Mbit/s)
  • Usługa jest bezpłatna, wymaga jedynie:
    • aktywnego konta na połączenia wychodzące
    • salda co najmniej 30 PLN (środki pozostają na koncie i nie są blokowane)
    • pamiętania o ponownej aktywacji co 30 dni (otrzymujemy powiadomienia SMS, gdy usługa zostanie wyłączona)
  • RBM DIL działa w taryfach RBM na kartę I (tzw. 7 MNP) oraz RBM na kartę II (tzw. 5 lub 9 PLN). Nie działa w RBM Energy na kartę.
  • Pakiet aktywuje się kodem USSD *111*480*1# albo za pomocą serwisu Play24 lub aplikacji Play24 na telefony. Czekamy na potwierdzenie SMSem, że usługa jest aktywna.

Krytyczne uwagi:

  • DIL działa TYLKO w technologii LTE. Wymagany jest więc zasięg LTE operatora Play, sprzęt do LTE oraz faktyczne korzystanie z LTE (warto wymusić pracę w LTE na wszelki wypadek, o ile to możliwe).
  • Na koncie musimy mieć aktywny jakikolwiek pakiet danych. Ponieważ po doładowaniu za 50 PLN otrzymujemy w RBM1 512MB, a w RBM2 2GB danych, nie powinno być problemu, ale warto uważać, żeby tego pakietu nie zużyć w całości. Inaczej będziemy musieli doładować konto ponownie lub dokupić jeden z pakietów danych. Jeżeli nie mamy żadnego pakietu danych, obowiązuje lejek 32 kbit/s, także w LTE.
  • Problematyczny zawsze jest moment, kiedy usługa się wyłącza, a musimy to zauważyć (przypomnienie w kalendarzu czasem się przydaje), do tego pamiętać, że włączanie nie jest natychmiastowe. Jeżeli zużyjemy cały pakiet danych, aktywuje się lejek opisany punkt wyżej.

Specjalny modem Huawei E3372 do RedBullMobile zgodny z usługami tego operatora wraz z instrukcją korzystania z pakietu darmowego LTE można zamówić w sklepie jdtech.pl. Zawsze też można liczyć na moją pomoc w zakresie korzystania z tego modemu.

Koszty:

  • Jeżeli korzystamy z taryfy bez żadnych dodatkowych kombinacji, koszty sprowadzają się do utrzymania ważności karty:
    • RBM I (RBM7) – 50 PLN daje 150 dni oraz 512 MB danych
    • RBM II (RBM5 lub RBM9) – 50 PLN daje 100 dni oraz 2 GB danych

Od razu przypominam, że oryginalne karty RedBullMobile na kartę I są praktycznie nie do zdobycia, a oferowane wtedy startery powoli tracą ważność. Startery RedBullMobile na kartę II można jeszcze tu i tam zdobyć i można je poznać między innymi po tym, że są oferowane z puszką napoju energetycznego w cenie 9 PLN. Startery za 5 PLN dostępne w punktach Play w foliowych, srebrnych woreczkach i większości innych miejsc oferowane bez puszki to prawie na pewno RedBullMobile Energy na Kartę o w tej taryfie nie jest oferowana usługa DIL.

Nawet jeżeli ktoś ma starter z dawnych czasów, ale zmigrował na wyższą taryfę, do czego operator bardzo zachęcał, to nie ma możliwości prostego powrotu do poprzedniej wersji. Oficjalnie migrować można tylko w kierunku RBM1->RBM2->RBME.

I teraz najważniejsza część artykułu: Okazuje się, że wprowadzanie usługi/oferty Fakt Mobile spowodowało ciekawe zmiany dla aktualnych i przyszłych użytkowników DIL.

Przejście do taryfy RBM5/9

Od 11 lutego 2016 obowiązuje nowy regulamin Fakt Mobile - nie ma możliwości uzyskania RWK w opisany sposób – ważność konta ustalana jest na 14 dni. Nadal możliwa jest migracja i uzyskanie w ten sposób taryfy RBM 5/9, ale już nie RBM7.

Nie wszyscy wiedzą, że wprowadzona niedawno oferta Fakt Mobile jest od strony technicznej jedynie dodatkową taryfą operatora Play, choć regulaminowo traktowaną nieco bardziej w sposób wydzielony, niż RedBullMobile.

Podstawową zaletą Fakt Mobile jest możliwość w miarę szybkiej migracji między taryfami Play na Kartę (z wyłączeniem PInK – Play Internet na Kartę i starszych POnK – Play Online na Kartę) a Fakt Mobile.

Oferta migracji została spisana w oddzielnym regulaminie, który daje nam bardzo ciekawe możliwości. Interesują nas trzy jego punkty:

  • Przeniesienie do i z Fakt Mobile powoduje zachowanie (poza numerem telefonu) salda głównego konta
  • Ważność konta ustawiana a jest na 14 dni.Zachowywany jest także okres ważności konta na połączenia wychodzące i przychodzące Ważność
  • Wśród taryf dostępnych przy przeniesieniu z Fakt Mobile dostępna jest od niedawna oficjalnie tylko taryfa RBME, ale ciągle można przejść do RBM5 za pomocą kodów USSD.

W ten sposób można uzyskać taryfę RBM5/9, której startery są praktycznie bardzo trudno dostępne na rynku. Proponuję następującą (sprawdzoną) procedurę:

  1. Kupujemy dowolny starter Play na Kartę. Dla wygody, warto wybrać RedBullMobile – dowolny, nawet Energy – łatwiej będzie rozpoznać tę kartę wśród innych. Odpadają tylko karty w taryfach PInK i POnK. Starter z taryfą RBME można zamówić bez problemu nawet za darmo.
  2. Aktywujemy starter (wystarczy zadzwonić na dowolny numer, wysłać SMS lub skorzystać z Internetu). Będąc w salonie operatora możemy dla wygody go zarejestrować na siebie, ale nie jest to konieczne.
  3. Przenosimy numer do Fakt Mobile. W niektórych taryfach (np. RBME) działa kod USSD *163*12#. Jeżeli kod nie zadziała, zawsze możemy zadzwonić na infolinię Fakt Mobile: 799 599 999 – najlepiej z przenoszonego startera – i prosimy o przeniesienie do Fakt Mobile. Operator postara się nas zidentyfikować: po danych z rejestracji startera, albo po tym, czy znamy kod PUK lub historię startera (doładowania, ostatnie połączenia itd.). Migracja do Fakt trwa do 24h, ale zwykle zajmuje kilka-kilkanaście minut.
  4. Upewniamy się, że karta jest już w Fakt Mobile (np. przez poczekanie na SMS,kod  *101#, albo Play24) i doładowujemy nasz numer 5 PLN, aby uzyskać Rok Ważności Konta. Doładowanie wykonujemy tak samo, jak w przypadku każdego innego numeru Play.
  5. Teraz wracamy do RBM za pomocą kodów USSD
    • Zwykle z Fakt do RBM można wrócić dopiero po kilku-kilkunastu godzinach od migracji do Faktu. Wcześniej pojawiają się różne komunikaty błędów o trwających zmianach na koncie lub braku usług oraz trwającej migracji.
    • *163# – pojawi się menu dostępnych taryf do migracji.
    • Wybieramy RBM na Kartę 5 (może być na pierwszej stronie, albo którejś z kolejnych, na które przechodzimy wybierając opcję 8) .
    • Potwierdzamy wybór wybierając 2. Przejdź.
    • Jeżeli wszystko poszło dobrze, dostaniemy potwierdzenie przyjęcia zlecenia. jeżeli pojawi się błąd z powodu innych zleceń oczekujących na koncie, musimy zaczekać – po maksymalnie 24h od ostatniej migracji (do Faktu) wszystko zwykle działa poprawnie.
  6. Po zakończeniu migracji, doładowujemy konto za 50 PLN. To daje nam pakiet 2 GB ważne 100 dni niezbędne do pozbycia się lejka zakładanego na usługę transmisji danych, po zużyciu wszelkich pakietów.

Efektem tych działań jest: karta w taryfie RBM5 z około 60 PLN środków na koncie, ważna 100 dni, z pakietem 2 GB danych (także ważny 100 dni). Gdy skończy nam się ważność tych 2 GB lub je zużyjemy, mamy do dyspozycji pakiety cykliczne. Moja propozycja:

  • Po niecałych 100 dniach zamówić pakiet cykliczny 600 MB za 5 PLN
  • Pilnować, żeby saldo konta nie spadło poniżej 30 PLN (wymagany poziom aktywacji DIL) W razie czego doładowujemy za 50 PLN i wtedy możemy wyłączyć pakiet cykliczny na kolejne 100 dni.

Według mnie nie da się taniej i wygodniej. Pozostaje tylko pamiętać o aktywacji DIL co 30 dni, o czym przypomina SMS.

Uwagi:

  • Wszystko inne, co mieliśmy na koncie, poza środkami z głównego konta, przy zmianie taryfy ulega skasowaniu lub wyzerowaniu. Warto o tym pamiętać, jeżeli migrujemy kartę, której już używamy. Pakiety danych, środki promocyjne itd. – wszystko znika.
  • Zawsze trzeba się liczyć z potencjalnymi problemami przy tego typu operacjach. Ja nie trafiłem na żadne, ale mam raporty osób, które walczyły o realizację swoich zamówień kilkanaście dni z powodu problemów u operatora – choć było to na początku działalności Fakt Mobile.
  • Migrować można tylko aktywne konto na połączenia wychodzące. Jeżeli kartę po utracie ważności doładowaliśmy, musimy odczekać na jej „odblokowanie” w systemie – co trwa kilka do kilkunastu godzin.

Modyfikacje i wskazówki

Kilka wskazówek nadesłanych przez czytelników:

  • Dostępny jest Bonusowy pakiet 1GB ważny 365 dni (TYLKO dla RBM7 MNP), który dostępny jest po przeniesieniu numeru jednokrotnie i za darmo. Jednak nie miałem okazji sprawdzić, czy na pewno spowoduje wyłączenie lejka 32 kbit/s. Wygląda jednak na to, że przedłuża ważność środków zebranych na koncie na dane do roku.

To tylko promocja

Przypominam wszystkim, że DIL w RBM to jedynie promocja, która może zostać wyłączona w każdej chwili tak, jak stało się to na początku 2015 z odpowiednikiem tej oferty w Play Online na Kartę.

Tak czy inaczej RBM DIL z RWK dzięki FM (RedBullMobile z Darmowym Internetem LTE dzięki Fakt Mobile) to na prawdę ciekawa możliwość, jaką oficjalnie i w pełni regulaminowo oferuje nam Play i warto z tego skorzystać.

Aktualizacja 2015.10.6: Podobno od 6 października BOK Faktu nie zgadza się na przenoszenie do RBM innego, niż Energy i wymagają przy tym rejestracji. Regulamin promocji się nie zmienił, więc albo zostanie on w najbliższym poprawiony, a póki co można odwoływać się do regulaminu i jego treści.

Aktualizacja 2015.10.24: W związku z brakiem możliwości migracji do RBM7 MNP, artykuł zmodyfikowałem podając sposób przejścia na RBM5 i dalszego radzenia sobie z tą taryfą.

Aktualizacja 2015.12.03: Informacja o 2-dniowej ważności konta po migracji Fakt->RBM5. Czekamy na info, czy to awaria, czy nie.

Aktualizacja 2015.12.13: Problem z 2dniową ważnością konta rozwiązany. RWK działa normalnie po przejściu z Fakt do RBM5.

Aktualizacja 2016.01.05: Menu *163# zmieniło strukturę, RBM5 jest teraz na pierwszej stronie.

Aktualizacja 2016.01.20: Koniec 10/10/30 w Play.

Aktualizacja 2016.02.16: Od 2016.02.11 nowy regulamin migracji uniemożliwia uzyskanie RWK. Dalej można jednak mieć RBM5 i być może RBM7 znowu.

Aktualizacja 2016.03.31: Informacja, że po migracji do Fakt należy odczekać kilkanaście godzin. Nie ma możliwości migracji do RBM7.

Aktualizacja 2016.06.14: Przejście do Faktu jest możliwe za pomocą kodu USSD, nie trzeba dzwonić na infolinię.

Regulamin Oferty Promocyjnej Zmień Ofertę na Fakt Mobile (i kopia lokalna)

Data pierwszej publikacji 2015.09.30
Kategorie:Przepis
  1. Dawid
    Grudzień 2nd, 2016 at 15:02 | #1

    Kupiłem ostatnio RBM za 9zł z puszką, i zastanawiam się jaką taryfę będę miał na starcie. Czy po pierwszym uruchomieniu jest jakiś wymóg czasowy aby doładować konto by nie utracić możliwości korzystania z LTE bez limitu?

    • Specjalista;)
      Grudzień 2nd, 2016 at 15:16 | #2

      Możesz sprawdzić taryfę BEZ aktywowania startera (czyli żadne daty nie zaczynają biec) i bez zakładania konta na Play24 pod warunkiem, że numer masz już zarejestrowany (czasami trzeba odczekać nawet kilka dni jak systemy Play są przeciążone):
      Wklepujesz kod *111*49*1# i zatwierdzasz zieloną słuchawką.
      Od razu zaznaczam, że taki kod może zacząć inaczej działać kiedyś w przyszłości i jednak AKTYWOWAĆ nieaktywny starter więc radzę się 2 razy zastanowić czy tego chcesz spróbować (sposób działania tego kodu, tzn. czy aktywuje starter czy nie aktywuje nigdy i prawie nikomu nie jest znany i nie wiadomo czy nawet w tym momencie nie zostało to zmienione).
      Ja podaję tę możliwość i stan faktyczny na ten moment i nie biorę odpowiedzialności jeśli tym sposobem aktywujesz sobie starter a tego nie chciałeś.

      • Specjalista;)
        Grudzień 2nd, 2016 at 15:19 | #3

        Poza tym jak stracisz ważność (10 dni) to tracisz tylko zwykłą ważność na wychodzące (nie możesz dzwonić/smsować/internecić, możesz tylko odbierać przez 2 miesiące).
        Nie tracisz żadnych usług szczególnie możliwości odpalenia w przyszłości Darmowego LTE – gdy ponownie doładujesz konto.
        A i tak musisz doładować bo musisz mieć minimum 30zł na koncie.

  2. Listopad 28th, 2016 at 18:44 | #4

    Wyraźnie pojawiły się ograniczenia. Od wczoraj działa mi 2mb/s. W ostatnim miesiącu pobrane 20GB danych, więc to nie lejek. Znajomy ma podobny problem. Próbowałem na wszystkich częstotliwościach. Może to tylko chwilowe… Wiadomo cokolwiek?

    • lol
      Listopad 28th, 2016 at 19:39 | #5

      ja też mam 2mb/s czyżby robili trochę luzu na sieci ?

    • Grzegorz
      Listopad 28th, 2016 at 19:43 | #6

      U mnie jest nieco przeciążony nadajnik, ale żadnego lejka 2Mb/s nie zaobserwowałem. Przed chwilą zrobiłem test: DL: 15Mb/s, UL: 22Mb/s. Od początku miesiąca mój transfer wynosi ok. 135GB. To wg wskazań programu NetTraffic. W Play oczywiście system billingowy pokazuje znacznie mniej (40-45GB).

      • lol
        Listopad 28th, 2016 at 19:46 | #7

        może zrobili tak że przeciążone nadajniki chcieli troche poluzować i dlatego obniżyli prędkość…

    • Patryk
      Listopad 28th, 2016 at 22:28 | #8

      Też mam 2 Mbps od kilku dni, ale wg modemu mam nabite ponad 150 giga (lejek dostaję teraz po 100 giga, kiedyś nawet 500 pozwalali). Za trzy dni zacznie się nowy okres rozliczeniowy, może wtedy prędkość podskoczy. Choć u mnie to i tak cudów nie będzie. Chyba dosył stacji jest bardzo niski bo przy małym obciążeniu, na dobrym sprzęcie, z dobrym sygnałem 30 mega nie przebijam.

    • Listopad 28th, 2016 at 23:14 | #9

      Jeden raport z forum.jdtech.pl – u mnie spokój, ale nie obciążam tego netu nadmiernie.

  3. Listopad 26th, 2016 at 23:34 | #10

    Coś sie chyba popsuło przy przenoszeniu z Faktu do RMBM9. Wybrałem RMBM9 przez *163#, dalej jestem w Fakcie i teraz na *163# mam do wyboru tylko RMBM Energy.

    • Listopad 26th, 2016 at 23:37 | #11

      To chyba było chwilowe w trakcie przenoszenia (RMBM5 a nie 9). Już wygląda że ok.

      • Listopad 27th, 2016 at 02:37 | #12

        Tak, nie sprawdzaj co 5 sekund, bo widzisz wtedy "flaki" tego, co dzieje się w systemie. Trzeba dać im chwilę czasu, te bazy danych (HLR) są olbrzymie i cały czas pracują.

        • Norbert
          Listopad 27th, 2016 at 14:20 | #13

          Witam. Udało mi się zdobyć rbm7nmp . Po rejestracji i bonusach zamierzam przejść do rbm5. Lecz nie do końca rozumiem, dlaczego muszę tę docelową rbm5 doładować w ciągu miesiąca? Narazie nie zamierzam korzystać z DIL-a, chcę go włączyć dopiero po paru miesiącach.

          • Listopad 27th, 2016 at 16:07 | #14

            1. Musisz utrzymać ważność konta. Po zmianie taryfy możliwe, że została skrócona do 30 dni – sprawdź to, bo tej procedury już nie wspieram opisem, bo nie są to powszechnie dostępne karty ani taryfy,

  4. Szazam
    Październik 21st, 2016 at 13:35 | #15

    Wygląda na to, że z Fakt Mobile można migrować już tylko do RB Energy, w nowej wersji nie ma mowy o RBM5 niestety. http://www.faktmobile.pl/download/regulaminy_biez…

  5. pws
    Październik 11th, 2016 at 13:13 | #16

    Witajcie, własnie skończył mi się RWK w RBM5 (II) aktywowany jeszcze rok temu przez migrację do FaktMobile. Ostatnio jestem nie w temacie, więc pytam, czy obecnie są jakieś sposoby na uzyskanie RWK w tej taryfie łącznie z DILem? Wydaje mi się, że nie, bo wszystko skutecznie ukrócili.
    A może są chociaż jakieś sposoby na bonusy GB czy przedłużanie pakietów? Np. związane z rejestracją albo migracją gdzieś i powrotem do RBM5.
    Jeśli nic nie ma, to pozostaje jedynie doładowanie za 50 zł.

    • Październik 11th, 2016 at 17:53 | #17

      To już historia,tylko doładowanie 50zł.na 3 lub 5 mies. w zależności od taryfy.

      • Październik 12th, 2016 at 11:02 | #18

        Potwierdzam. I to masz także w artykule.

      • Pawel
        Październik 19th, 2016 at 21:38 | #19

        Ponoć można przenieść numer z innej sieci w salonie i wybrać sobie taryfę RBM 7 MNP, potem zarejestrować ten numer i zgarnąć bonusy (między innymi RWK, w innych taryfach się tego nie dostaje). Jak już się aktywuje RWK to zmieniamy taryfę na RBM5 i znowu ma się RWK i można aktywować DIL.

        • Patryk
          Październik 19th, 2016 at 23:18 | #20

          W RBM5 nie ma RWK za rejestrację, więc nie wierzę żeby to przepuścili. Najpewniej utnie ważność.

          • Pawel
            Październik 19th, 2016 at 23:57 | #21

            Temu najpierw bierze się taryfe RBM 7 MNP i na niej rejestruje, wtedy dostaje się bonus RWK, następnie zmieniamy na RBM5 i RWK przechodzi

          • Patryk
            Październik 20th, 2016 at 16:23 | #22

            Uwierzę jak zobaczę :)

          • Pawel
            Październik 20th, 2016 at 20:43 | #23

            Jutro spróbuję tak zrobić. Ludzie piszą, że niektóre salony przenoszą do RBM7 MNP, a inne nie (bo mają taki zakaz albo nie posiadają starterów nie wiem). Ponoć jest z tym loteria, ale niektórzy na forum telepolis pisali, że dało się i jest RWK.

          • Paweł
            Październik 26th, 2016 at 10:30 | #24

            Właśnie udało mi się stworzyć taką kartę, mam rok ważności i rbm 5. Sposób jak opisałem wyżej, największy problem jest ze znalezieniem odpowiedniego salonu i kompetentnych pracowników.

          • Październik 26th, 2016 at 19:15 | #25

            Dzięki za potwierdzenie.

          • qw7
            Grudzień 2nd, 2016 at 03:52 | #26

            Też potwierdzam. Udało się przenieść do RBM 7, a później zmigrować do RBM 5 zachowując RWK.

    • TOm
      Listopad 22nd, 2016 at 10:16 | #27

      Wczoraj kupiłem RBM z puszką za 9zł. Zarejestrowałem ją. Po wpisaniu kodu *163# miałem (i nadal mam) do wyboru jedynie 1.RBM Energy na kartę. Po sprawdzeniu jaką mam taryfę okazało się że RBM5, wpisałem *111*480*1# – otrzymałem info, że na koncie muszę mieć 30zł. Doładowałem za 50zł – otrzymałem info, że stan konta 55zł i ważne do 1.03.2017. Ponownie *111*480*1# i po kliku godzinach… Promocja Darmowy Internet LTE została włączona :)
      Może komuś przyda się to info ;)

  6. Marcin
    Październik 5th, 2016 at 19:03 | #29

    Premia za rejestrację w RBM – Czy warto realizować rejestrację numeru w RBM posiadając DiL (brak premii RWK za rejestrację), czy też lepiej zmigrować do Play/Fakt (jakie ciekawe taryfy?) i cieszyć się z RWK+bonusy? Czy po migracji z RBM do Play/Fakt środki na głównym koncie pozostają? Co wy na to?

    • Grzegorz
      Październik 5th, 2016 at 20:07 | #30

      Moim zdaniem brak RWK powoduje, że nie warto w ogóle rejestrować kart z taryfą RBM5. Jedyne, co dostajesz, to 100zł i 10GB, które znikają po miesiącu. I o ile jesteś w stanie wykorzystać w miesiąc bonus GB w roamingu krajowym, to już promocyjne złotówki są praktycznie do wyrzucenia (zwłaszcza, jeśli używasz tej karty tylko do internetu). Mam 3 karty z RBM5, z dwóch korzystam i pewnie zarejestruję je pod koniec stycznia, żeby nie stracić taryfy i środków na koncie. A trzecia raczej wyląduje w koszu.
      Co do migracji na taryfy Play/Fakt Mobile – oczywiście możesz to zrobić, ale wtedy naturalnie nie będziesz już miał DIL. Dostaniesz RWK, ale pamiętaj, że gdybyś później chciał wrócić do RBM5, to RWK i tak nie przejdzie (tak jest podobno od jakiegoś czasu – Play się skapnął i zrobił parę zmian w regulaminach migracji). Środki powinny pozostać, ale stracisz np. bonusowe GB (np. te po doładowaniu).

      • Marcin
        Październik 8th, 2016 at 01:27 | #31

        Grzesiu, dziękuje za uwagi. Mam trochę kasy na głównym koncie. Więc na razie DIL a później może migracja do Play, chyba że brak rejestracji wymusi zwrot środków przez operatora. Pozdrawiam.

  7. Piotr_
    Październik 3rd, 2016 at 14:14 | #32

    Mam rbm5 z aktywnym DIL + pakiet danych w modemie Huawei E3372s-153 (zwykły z T-Mobile) i nie mogę się połączyć z internetem w 3g ani w 2g. Modem loguje się do sieci w każdej technologii, ale internet działa mi tylko w LTE. Czy u was jest podobnie, czy też możecie się połączyć z internetem w 2g lub 3g?

    • Październik 3rd, 2016 at 14:35 | #33

      A dostajesz komunikat błędu przy łączeniu, przy po połączeniu nie masz dostępu do Internetu?

      • Piotr_
        Październik 3rd, 2016 at 17:11 | #34

        Już działa. Pomogło zresetowanie (odłączenie i podłączenie) modemu. Pracował bez przerwy około 1,5 miesiąca w trybie NDIS i coś się w nim przywiesiło, że nie łączył z internetem innym niż LTE. Komunikat był normalny '^NDISSTAT:1,,,"IPV4"', ale nie uzyskiwał adresu IP dla interfejsu eth1. Po przełączeniu w tryb RAS też łączył z internetem tylko w LTE. Spróbuję go teraz poużywać w trybie RAS. Może tak wytrzyma dłużej bez sprawiania kłopotów.

  8. Grzegorz
    Wrzesień 30th, 2016 at 01:13 | #35

    Podzielę się małym spostrzeżeniem. Dzisiaj skończył się mój 30-dniowy cykl Darmowego internetu LTE w RBM. Do tej pory byłem przekonany, że nawet po północy ostatniego dnia można jeszcze bez problemu korzystać z internetu w ramach tej usługi (do końca sesji, tj. dopóki nie odłączymy modemu/routera od internetu). Jednak po zalogowaniu się w Play24 zauważyłem, że powoli zaczęły mi ubywać dane z bonusowego pakietu GB mimo, że usługa DIL ciągle wyświetla się jako Włączona. Także uważajcie na to, kiedy kończy się Wam darmowy miesiąc.

    • Patryk
      Wrzesień 30th, 2016 at 15:56 | #36

      Nie przerywa sesji, to fakt, ale powinna być możliwość włączyć DIL. Nie wiem czy od razu, bo mam modem i nie zawsze wiem kiedy przychodzi SMS o zakończeniu usługi.

    • Wrzesień 30th, 2016 at 19:25 | #37

      No to nie powinno być zaskakujące, ale dzięki za potwierdzenie. Większy problem, że często SMSy przychodzą z wielogodzinnym opóźnieniem.

      • Grzegorz
        Wrzesień 30th, 2016 at 23:15 | #38

        W moim przypadku odbieranie SMSów o dezaktywacji jest utrudnione, bo musiałbym odłączyć modem od routera i podpiąć go bezpośrednio do laptopa. Myślę, że byłoby mi łatwiej, gdybym zmienił sprzęt na router z wbudowanym modemem – te zazwyczaj mają obsługę SMS i jeszcze USSD.

        • Październik 1st, 2016 at 10:07 | #39

          A jaki to sprzęt, że nie obsługuje SMS z modemów podłączonych? I jaki modem?

          • Grzegorz
            Październik 1st, 2016 at 13:18 | #40

            Obsługuje, jak najbardziej, ale trzeba go podłączyć do komputera – router nie daje dostępu do SMSów na karcie (może dałoby się to załatwić na innym sofcie, ale nie chce mi się z tym bawić). Modem to E3272.

          • Październik 1st, 2016 at 14:04 | #41

            Jaki router? HiLink i tak sam obsługuje SMSy (ale jak rozumiem to nie jest HiLink).

          • Grzegorz
            Październik 1st, 2016 at 16:03 | #42

            Nie, zwykły S. Router TL-MR3420

          • Październik 3rd, 2016 at 15:15 | #43

            Instalujesz Gargoyle 1.6.2.2 i obsługę smsów chyba da się dodać – sprawdzę to dla ciebie.

          • Grzegorz
            Październik 3rd, 2016 at 18:48 | #44

            Dzięki, ale to nie jest uciążliwy problem. :) I tak rzadko sprawdzam SMSy na RBM5, bo używam jej tylko do transmisji danych.

          • Patryk
            Październik 3rd, 2016 at 22:53 | #45

            Z tego co pamiętam to plugin nie mieści się we flashu routera. Można robić cyrki z rootowaniem i plugin trzymać w RAMie, ale – moim zdaniem – szkoda zachodu. Lepiej po prostu kupić mocniejszy sprzęt.

    • Grzegorz
      Październik 3rd, 2016 at 18:43 | #46

      Sprawdziłem historię połączeń z dnia wyłączenia DIL. Coś mi się nie zgadza. Kiedy po północy sprawdzałem zużycie MB, saldo danych pokazywało 17xx MB (wcześniej miałem dokładnie 2048MB). A dzisiaj mam znowu 2033MB, chociaż nie doładowywałem konta, nie włączałem też żadnego pakietu danych. Billingi pokazują, że zużyłem tylko 14,36MB i to już w następnym dniu (30.09), po wyłączeniu się DIL. Jakoś dziwnie działa ten taryfikator Playa. Najpierw zaniża saldo MB, a po kilku dniach "zużyte" jednostki znikąd wracają na konto.

      • Patryk
        Październik 3rd, 2016 at 22:55 | #47

        System billingowy działa z opóźnieniem. Myślałem że tylko dla klienta, ale wygląda na to, że oblicza też z opóźnieniem.

  9. Grzegorz
    Wrzesień 3rd, 2016 at 00:37 | #48

    Widzę, że mamy dwóch Grzesiów na blogu. :) Jakby co, to ja swój DIL włączyłem w środę. Aktywował się po 6,5h, ale teraz pięknie śmiga – jeszcze daleko mi do 100GB, więc lejka się nie boję.

Strony komentarza
1 ... 4 5 6 4915
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>