Home > Przepis > Darmowy Internet LTE w RedBullMobile – porady 2015

Darmowy Internet LTE w RedBullMobile – porady 2015

Logo RedBullMobileNie wszyscy pamiętają, że ciągle dostępna jest bardzo korzystna oferta dla użytkowników RedBullMobile na Kartę. Posiadając odpowiednią taryfę możemy co 30 dni aktywować sobie Darmowy Internet LTE. Daje nam to gwarantowany pakiet 100 GB, a jeżeli operator ograniczy nam prędkość, to będzie to 2 Mbit/s. Taka specjalna oferta działa tylko w zasięgu macierzystej sieci LTE operatora Play.

Ofertę tę opisywałem na blogu po raz pierwszy w marcu 2014, jako alternatywę dla Aero2. Było to jeszcze przed niesławnym wprowadzeniem kodów CAPTCHA w BDI. Początkowo oferta była dostępna także Play Online na Kartę, jednak z czasem operator zlikwidował tę usługę w tych taryfach na początku 2015, ale pozostawił ją w dwóch taryfach RedBullMobile.

Postanowiłem przypomnieć tę ofertę, gdyż od kilku miesięcy sam z niej korzystam regularnie, a dzięki zmianom w innych ofertach Play pojawiły się nowe ciekawe możliwości związane z RBM DIL (tak w skrócie nazywam tę ofertę).

Przypomnienie oferty i zasad

Najpierw krótkie zestawienie informacji o ofercie dla tych, którzy nie pamiętają lub nie szukali wcześniej informacji o RBM DIL.

  • RBM DIL daje nam możliwość korzystania z pakietu 100 GB (lub więcej) bez narzuconych ograniczeń prędkości w sieci LTE Play
  • Po wykorzystaniu 100 GB operator może (robi to rzadko) aktywować lejek (2 Mbit/s)
  • Usługa jest bezpłatna, wymaga jedynie:
    • aktywnego konta na połączenia wychodzące
    • salda co najmniej 30 PLN (środki pozostają na koncie i nie są blokowane)
    • pamiętania o ponownej aktywacji co 30 dni (otrzymujemy powiadomienia SMS, gdy usługa zostanie wyłączona)
  • RBM DIL działa w taryfach RBM na kartę I (tzw. 7 MNP) oraz RBM na kartę II (tzw. 5 lub 9 PLN). Nie działa w RBM Energy na kartę.
  • Pakiet aktywuje się kodem USSD *111*480*1# albo za pomocą serwisu Play24 lub aplikacji Play24 na telefony. Czekamy na potwierdzenie SMSem, że usługa jest aktywna.

Krytyczne uwagi:

  • DIL działa TYLKO w technologii LTE. Wymagany jest więc zasięg LTE operatora Play, sprzęt do LTE oraz faktyczne korzystanie z LTE (warto wymusić pracę w LTE na wszelki wypadek, o ile to możliwe).
  • Na koncie musimy mieć aktywny jakikolwiek pakiet danych. Ponieważ po doładowaniu za 50 PLN otrzymujemy w RBM1 512MB, a w RBM2 2GB danych, nie powinno być problemu, ale warto uważać, żeby tego pakietu nie zużyć w całości. Inaczej będziemy musieli doładować konto ponownie lub dokupić jeden z pakietów danych. Jeżeli nie mamy żadnego pakietu danych, obowiązuje lejek 32 kbit/s, także w LTE.
  • Problematyczny zawsze jest moment, kiedy usługa się wyłącza, a musimy to zauważyć (przypomnienie w kalendarzu czasem się przydaje), do tego pamiętać, że włączanie nie jest natychmiastowe. Jeżeli zużyjemy cały pakiet danych, aktywuje się lejek opisany punkt wyżej.

Specjalny modem Huawei E3372 do RedBullMobile zgodny z usługami tego operatora wraz z instrukcją korzystania z pakietu darmowego LTE można zamówić w sklepie jdtech.pl. Zawsze też można liczyć na moją pomoc w zakresie korzystania z tego modemu.

Koszty:

  • Jeżeli korzystamy z taryfy bez żadnych dodatkowych kombinacji, koszty sprowadzają się do utrzymania ważności karty:
    • RBM I (RBM7) – 50 PLN daje 150 dni oraz 512 MB danych
    • RBM II (RBM5 lub RBM9) – 50 PLN daje 100 dni oraz 2 GB danych

Od razu przypominam, że oryginalne karty RedBullMobile na kartę I są praktycznie nie do zdobycia, a oferowane wtedy startery powoli tracą ważność. Startery RedBullMobile na kartę II można jeszcze tu i tam zdobyć i można je poznać między innymi po tym, że są oferowane z puszką napoju energetycznego w cenie 9 PLN. Startery za 5 PLN dostępne w punktach Play w foliowych, srebrnych woreczkach i większości innych miejsc oferowane bez puszki to prawie na pewno RedBullMobile Energy na Kartę o w tej taryfie nie jest oferowana usługa DIL.

Nawet jeżeli ktoś ma starter z dawnych czasów, ale zmigrował na wyższą taryfę, do czego operator bardzo zachęcał, to nie ma możliwości prostego powrotu do poprzedniej wersji. Oficjalnie migrować można tylko w kierunku RBM1->RBM2->RBME.

I teraz najważniejsza część artykułu: Okazuje się, że wprowadzanie usługi/oferty Fakt Mobile spowodowało ciekawe zmiany dla aktualnych i przyszłych użytkowników DIL.

Przejście do taryfy RBM5/9

Od 11 lutego 2016 obowiązuje nowy regulamin Fakt Mobile - nie ma możliwości uzyskania RWK w opisany sposób – ważność konta ustalana jest na 14 dni. Nadal możliwa jest migracja i uzyskanie w ten sposób taryfy RBM 5/9, ale już nie RBM7.

Nie wszyscy wiedzą, że wprowadzona niedawno oferta Fakt Mobile jest od strony technicznej jedynie dodatkową taryfą operatora Play, choć regulaminowo traktowaną nieco bardziej w sposób wydzielony, niż RedBullMobile.

Podstawową zaletą Fakt Mobile jest możliwość w miarę szybkiej migracji między taryfami Play na Kartę (z wyłączeniem PInK – Play Internet na Kartę i starszych POnK – Play Online na Kartę) a Fakt Mobile.

Oferta migracji została spisana w oddzielnym regulaminie, który daje nam bardzo ciekawe możliwości. Interesują nas trzy jego punkty:

  • Przeniesienie do i z Fakt Mobile powoduje zachowanie (poza numerem telefonu) salda głównego konta
  • Ważność konta ustawiana a jest na 14 dni.Zachowywany jest także okres ważności konta na połączenia wychodzące i przychodzące Ważność
  • Wśród taryf dostępnych przy przeniesieniu z Fakt Mobile dostępna jest od niedawna oficjalnie tylko taryfa RBME, ale ciągle można przejść do RBM5 za pomocą kodów USSD.

W ten sposób można uzyskać taryfę RBM5/9, której startery są praktycznie bardzo trudno dostępne na rynku. Proponuję następującą (sprawdzoną) procedurę:

  1. Kupujemy dowolny starter Play na Kartę. Dla wygody, warto wybrać RedBullMobile – dowolny, nawet Energy – łatwiej będzie rozpoznać tę kartę wśród innych. Odpadają tylko karty w taryfach PInK i POnK. Starter z taryfą RBME można zamówić bez problemu nawet za darmo.
  2. Aktywujemy starter (wystarczy zadzwonić na dowolny numer, wysłać SMS lub skorzystać z Internetu). Będąc w salonie operatora możemy dla wygody go zarejestrować na siebie, ale nie jest to konieczne.
  3. Przenosimy numer do Fakt Mobile. W niektórych taryfach (np. RBME) działa kod USSD *163*12#. Jeżeli kod nie zadziała, zawsze możemy zadzwonić na infolinię Fakt Mobile: 799 599 999 – najlepiej z przenoszonego startera – i prosimy o przeniesienie do Fakt Mobile. Operator postara się nas zidentyfikować: po danych z rejestracji startera, albo po tym, czy znamy kod PUK lub historię startera (doładowania, ostatnie połączenia itd.). Migracja do Fakt trwa do 24h, ale zwykle zajmuje kilka-kilkanaście minut.
  4. Upewniamy się, że karta jest już w Fakt Mobile (np. przez poczekanie na SMS,kod  *101#, albo Play24) i doładowujemy nasz numer 5 PLN, aby uzyskać Rok Ważności Konta. Doładowanie wykonujemy tak samo, jak w przypadku każdego innego numeru Play.
  5. Teraz wracamy do RBM za pomocą kodów USSD
    • Zwykle z Fakt do RBM można wrócić dopiero po kilku-kilkunastu godzinach od migracji do Faktu. Wcześniej pojawiają się różne komunikaty błędów o trwających zmianach na koncie lub braku usług oraz trwającej migracji.
    • *163# – pojawi się menu dostępnych taryf do migracji.
    • Wybieramy RBM na Kartę 5 (może być na pierwszej stronie, albo którejś z kolejnych, na które przechodzimy wybierając opcję 8) .
    • Potwierdzamy wybór wybierając 2. Przejdź.
    • Jeżeli wszystko poszło dobrze, dostaniemy potwierdzenie przyjęcia zlecenia. jeżeli pojawi się błąd z powodu innych zleceń oczekujących na koncie, musimy zaczekać – po maksymalnie 24h od ostatniej migracji (do Faktu) wszystko zwykle działa poprawnie.
  6. Po zakończeniu migracji, doładowujemy konto za 50 PLN. To daje nam pakiet 2 GB ważne 100 dni niezbędne do pozbycia się lejka zakładanego na usługę transmisji danych, po zużyciu wszelkich pakietów.

Efektem tych działań jest: karta w taryfie RBM5 z około 60 PLN środków na koncie, ważna 100 dni, z pakietem 2 GB danych (także ważny 100 dni). Gdy skończy nam się ważność tych 2 GB lub je zużyjemy, mamy do dyspozycji pakiety cykliczne. Moja propozycja:

  • Po niecałych 100 dniach zamówić pakiet cykliczny 600 MB za 5 PLN
  • Pilnować, żeby saldo konta nie spadło poniżej 30 PLN (wymagany poziom aktywacji DIL) W razie czego doładowujemy za 50 PLN i wtedy możemy wyłączyć pakiet cykliczny na kolejne 100 dni.

Według mnie nie da się taniej i wygodniej. Pozostaje tylko pamiętać o aktywacji DIL co 30 dni, o czym przypomina SMS.

Uwagi:

  • Wszystko inne, co mieliśmy na koncie, poza środkami z głównego konta, przy zmianie taryfy ulega skasowaniu lub wyzerowaniu. Warto o tym pamiętać, jeżeli migrujemy kartę, której już używamy. Pakiety danych, środki promocyjne itd. – wszystko znika.
  • Zawsze trzeba się liczyć z potencjalnymi problemami przy tego typu operacjach. Ja nie trafiłem na żadne, ale mam raporty osób, które walczyły o realizację swoich zamówień kilkanaście dni z powodu problemów u operatora – choć było to na początku działalności Fakt Mobile.
  • Migrować można tylko aktywne konto na połączenia wychodzące. Jeżeli kartę po utracie ważności doładowaliśmy, musimy odczekać na jej „odblokowanie” w systemie – co trwa kilka do kilkunastu godzin.

Modyfikacje i wskazówki

Kilka wskazówek nadesłanych przez czytelników:

  • Dostępny jest Bonusowy pakiet 1GB ważny 365 dni (TYLKO dla RBM7 MNP), który dostępny jest po przeniesieniu numeru jednokrotnie i za darmo. Jednak nie miałem okazji sprawdzić, czy na pewno spowoduje wyłączenie lejka 32 kbit/s. Wygląda jednak na to, że przedłuża ważność środków zebranych na koncie na dane do roku.

To tylko promocja

Przypominam wszystkim, że DIL w RBM to jedynie promocja, która może zostać wyłączona w każdej chwili tak, jak stało się to na początku 2015 z odpowiednikiem tej oferty w Play Online na Kartę.

Tak czy inaczej RBM DIL z RWK dzięki FM (RedBullMobile z Darmowym Internetem LTE dzięki Fakt Mobile) to na prawdę ciekawa możliwość, jaką oficjalnie i w pełni regulaminowo oferuje nam Play i warto z tego skorzystać.

Aktualizacja 2015.10.6: Podobno od 6 października BOK Faktu nie zgadza się na przenoszenie do RBM innego, niż Energy i wymagają przy tym rejestracji. Regulamin promocji się nie zmienił, więc albo zostanie on w najbliższym poprawiony, a póki co można odwoływać się do regulaminu i jego treści.

Aktualizacja 2015.10.24: W związku z brakiem możliwości migracji do RBM7 MNP, artykuł zmodyfikowałem podając sposób przejścia na RBM5 i dalszego radzenia sobie z tą taryfą.

Aktualizacja 2015.12.03: Informacja o 2-dniowej ważności konta po migracji Fakt->RBM5. Czekamy na info, czy to awaria, czy nie.

Aktualizacja 2015.12.13: Problem z 2dniową ważnością konta rozwiązany. RWK działa normalnie po przejściu z Fakt do RBM5.

Aktualizacja 2016.01.05: Menu *163# zmieniło strukturę, RBM5 jest teraz na pierwszej stronie.

Aktualizacja 2016.01.20: Koniec 10/10/30 w Play.

Aktualizacja 2016.02.16: Od 2016.02.11 nowy regulamin migracji uniemożliwia uzyskanie RWK. Dalej można jednak mieć RBM5 i być może RBM7 znowu.

Aktualizacja 2016.03.31: Informacja, że po migracji do Fakt należy odczekać kilkanaście godzin. Nie ma możliwości migracji do RBM7.

Aktualizacja 2016.06.14: Przejście do Faktu jest możliwe za pomocą kodu USSD, nie trzeba dzwonić na infolinię.

Regulamin Oferty Promocyjnej Zmień Ofertę na Fakt Mobile (i kopia lokalna)

Data pierwszej publikacji 2015.09.30
Kategorie:Przepis
  1. Marcin
    Kwiecień 22nd, 2017 at 10:16 | #1

    Witam,
    Korzystam internetu ok roku, teraz pojawił się problem, ponieważ mam ograniczony transfer maksymalnie do 2MB/s, wydaje mi się, że nie przekroczyłem limitu 100GB.
    Korzystam z modemu Huawei B593, czy ktoś ma pomysł jak rozwiązać problem ?

    Pozdrawiam.

    • RBMob
      Kwiecień 23rd, 2017 at 17:28 | #2

      Ja miałem podobnie po napisaniu do BOK prędkość wróciła a transfer zatrzymał się w miejscu.

    • Kwiecień 24th, 2017 at 19:59 | #3

      "Wydaje mi się" to nie jest zbyt precyzyjne. Najlepiej zajrzyj do historii połączeń w Play24 – masz tam podsumowanie.
      Limit nie jest zbyt jasno naliczany – chodzą słuchy, że on jest liczony w zakresie miesiąca kalendarzowego, a nie rozliczeniowego.
      No i wiele zależy od tego, jakie jest obciążenie sieci w Twojej okolicy.

    • Marcin
      Kwiecień 26th, 2017 at 16:39 | #4

      Wszystko jasne wykorzystałem 100GB.

      Pragnę poinformować, że w ramach promocji Darmowy Internet LTE otrzymuje Pan 100 GB danych w danym miesiącu do wykorzystania w technologi LTE. W bieżącym miesiącu wykorzystał Pan już wyznaczoną ilość , co spowodowało spadek prędkości do 2 MB/s na Pana numerze, zgodnie z regulaminem promocji.

      Poniżej zamieszczam regulamin promocji.
      https://www.redbullmobile.pl/sites/default/files/…

      Pełną prędkość internetu otrzyma Pan z początkiem nowego miesiąca.

      • Patryk
        Kwiecień 27th, 2017 at 09:14 | #5

        Infolinia pisze 2 MB/s, urocze :)
        Ten regulamin ma kilka ciekawych punktów, np. "W ramach usługi „Darmowy Internet LTE”, w trakcie 30 dniowego okresu ważności usługi prędkość transmisji
        danych wynosi szacunkowo maksymalnie 15 Mb/s w przypadku danych pobieranych i 5 Mb/s w przypadku danych
        wysyłanych, w technologii LTE i HSPA+".
        Na szczęście to akurat nie jest do końca prawda.

        • Kwiecień 27th, 2017 at 11:12 | #6

          Limitu prędkości tego domyślnego nigdy nie było. Zawsze lecimy z wydajnością sieci.

  2. złodzieje z PLAY
    Kwiecień 1st, 2017 at 12:52 | #7

    Ten Play jeszcze działa który tu jest opisany w RBM? Jak czytam to same problemy widzę. A taki Orange jak sobie samemu zrobić? http://allegro.pl/internet-orange-free-51-gb-lte-…

    • Kwiecień 2nd, 2017 at 11:46 | #8

      RBM DIL działa bez problemu.
      Orange nie wiem – 50 GB jest po doładowaniu za 100 PLN. Nie wiem dokładnie jak działa ta wersja.

      • złodzieje z PLAY
        Kwiecień 10th, 2017 at 17:11 | #9

        ok, ale jednak Orange bardziej mi odpowiada bo Play i Tmobile pomimo, że są w tych samych miejscach ich BTSy, to pomarańczowi działają o niebo lepiej i nie przerywa połączenie, nie zamraża się itp. Wie ktoś jak to ludzie robią, że mają karty z 51GB działające przez rok?

  3. nexus63
    Marzec 19th, 2017 at 15:26 | #10

    Mam problem po awarii BTS,a tak przynajmniej informowano na infolinii. Karta sim z RedBull Mobile jest w modemie LTE Huawei 3272. Po usunięciu awarii modem nie jest wykrywany w programie Partner Mobile ani Play Online. Nic nie dało odinstalowanie i ponowna instalacja (nawet po restarcie komputera), ręczne rejestrowanie sieci w programie (bo taki komunikat po próbie klikania na klawisz connect się pojawia), zawsze jest jakiś błąd. Modem jest prawidłowo wykrywany w menadżerze urządzeń windowsa (w portach com, w modemach, w usb).
    Przede wszystkim nie ma wykrywania modemu w samym programie, kiedy to po uruchomieniu powinna pokazać się nazwa sieci i zasięg. Nie działa na każdym wybranym rodzaju sieci, ani na auto ani na wdcm, ani lte. Konfiguracja sieci Play jest taka jak była wcześniej, nic nie zmieniane (w Play Online ustawienia są domyślne).
    Karta jest w porządku , działa w smartfonie i na innym modemie.
    Teraz UWAGA do tego modemu związanego z awarią włożyłem kartę orange i wszystko działa poprawnie, wykrywa modem w Partner Mobile, jest połączenie z LTE, jest transfer.
    Czy Play mógł jakoś zablokować kartę pracującą w tym konkretnym modemie?

    • Marzec 20th, 2017 at 12:27 | #11

      Nie masz problemu z wykrywaniem modemu, tylko zalogowaniem modemu do sieci operatora. No chyba (ale tego nie powiedziałeś), że pojawia się jakiś konkretny komunikat np. "brak urządzenia".
      Na razie to nie masz zasięgu Play, albo twoja karta SIM przestała działać (to rozumiem zostało wykluczone) albo masz w modemie wymuszoną technologię i pasmo (np. za pomocą TNI, bo rozumiem, że mówimy o modemie tradycyjnym, a nie HiLink), której nie obsługuje operator w tej lokalizacji.
      Możliwe, że modem nie lubi się z jakiegoś powodu z siecią i pomoże wymiana firmware na inny, ale w Play się z tym nie spotkałem.
      Możliwe też, że sygnał jest po prostu zbyt słaby.
      Pierwsza propozycja: wyświetl listę dostępnych operatorów i sprawdź, czy są wszyscy jacy być powinni.
      Jeżeli nie ma Play a są inni to możliwe, że chodzi o kwestię roamingu – działa tylko z partnerami roamingowymi, a BTS Playa ciągle nie ma.

  4. Marzec 10th, 2017 at 14:25 | #12

    Kombinacje PLAY-A z karta RBM7 150 dni ważności konta. Mam już prawie 2 lata i zawsze było ok nie używam więcej jak 80GB/mies. Wczoraj nagle zniknął numer jeden z wielu z play24.Ponownie dodałem i myślałem ze to błąd systemu, ale jakie było moje zdziwienie jak dziś nagle darmowy internet zgasł brak pasma LTE, na drugiej karcie play 4G działa!. Po wielokrotnym sprawdzeniu na innych urządzeniach zadzwoniłem z reklamacją po sprawdzeniu okazało się że to może konserwacja, albo karta do wymiany bo w systemie jest wszystko OK :) Po rozłączeniu się wszystko wróciło nagle do normy karta zaczęła działać. Nie wiem co o tym myśleć ale to chyba powolny zmierzch darmowego LTE , tym bardziej że play jest zadłużony i szuka nowych środków.

    • marcin
      Marzec 10th, 2017 at 15:14 | #13

      Ostatnio to coś często wywala numery z play24. Mi któregoś ranka to nawet numer główny wywaliło – chciałem się zalogować za pomocą nr telefonu i nie mogłem… Partyzantka tam u nich jakaś…

    • Marzec 11th, 2017 at 12:43 | #15

      To jednak raczej jednorazowa awaria.

      • Marzec 11th, 2017 at 21:28 | #16

        Dzięki Jakubie to mnie uspokoiłeś,nadal ta oferta nie ma sobie równych korzystam i szkoda by było jak by był koniec.

        • Grzegorz
          Marzec 12th, 2017 at 00:40 | #17

          Ja póki co chwilowo pauzuję z DIL – staram się wykorzystać trochę promocyjnych GB, które uzbierały mi się na karcie PINK, oprócz tego na innej karcie (głosowej) mam jeszcze ponad 40GB (po zabawie z kodami CC). Na taryfie RBM5 mam już nieaktywne poł. wychodzące, ale przypuszczam, że bliżej daty ważności poł. przychodzących i tak będę musiał zrobić jakieś doładowanie, żeby nie stracić pieniążków, a jak łatwo się domyślić, zrobiła się na tej karcie niezła skarbonka.

  5. Adam
    Marzec 5th, 2017 at 16:55 | #18

    Dzień dobry,

    Mam możliwość kupienia startera RBM I (RBM7). Jednak chce mieć pewność, że sprzedawca oferuje właściwy starter. Szukałem na forum ale nie znalazłem zdjęć tego startera. Czy mogę prosić o zamieszczenie bądź o przesłanie zdjęć startera aby kupić właściwy ewentualnie na co zwrócić uwagę? Dziękuje i pozdrawiam.

    • Marzec 6th, 2017 at 09:51 | #19

      Oryginalne startery RBM7 albo były w postaci takiej, jak aktualne z puszką (RBM5), albo samych rozdawanych kart w papierowym pokrowcu. Jeżeli widać na nich cennik, to za 50 PLN dostajemy 500MB a nie 2 GB i tak można je rozpoznać. Większość lub wszystkie będą już po terminie ważności.

      • Adam
        Marzec 6th, 2017 at 20:17 | #20

        Czy to może jest taki starter jak na pierwszym zdjęciu z bykiem na tej aukcji ? http://allegro.pl/play-internet-lte-na-karte-bez-…

        • Marzec 6th, 2017 at 21:26 | #21

          W życiu bym tyle nie zapłacił za taki starter. Opłacalność jego taka:
          80 PLN płacimy górką handlarzowi + przesyłka. Kiedy to się zwróci?
          Na doładowaniu za 50 PLN zyskujemy 50 dni – 150 zamiast 100 dni (50% okresu rozliczeniowego). Czyli na każde wydane 50 PLN zyskujemy 25 PLN w skali… połowy roku. Czyli zapłacona ekstra kasa zwróci nam się po 1,5 roku w porównaniu ze starterem z puszką za 9 PLN z byle poczty (taryfa RBM5).
          Mamy tylko dwa problemy:
          1. Nie wiemy, czy startery są ważne (zakładam, że tak)
          2. Nie wiemy, czy wcześniej RBM DIL nie zostanie wyłączony.

          Jak dla mnie – bez sensu ze względu na ryzyko.

          • Adam
            Marzec 6th, 2017 at 21:36 | #22

            Panie Jakubie. Też tego nie kupie. Chciałem to tylko pokazać jako zdjęcie poglądowe bo taki sam mogę kupić znacznie taniej :) Starter na pierwszym zdjęciu z bykiem jest ponoć z opcją na 150 dni i chce się upewnić czy to jest ten właśnie?

          • Marzec 7th, 2017 at 10:47 | #23

            Niestety takiego startera nie miałem w ręku. Trzeba patrzeć na informacje z tyłu etykiety. Sam napój powinien być przedatowany.

          • Grzegorz
            Marzec 6th, 2017 at 23:08 | #24

            Zastanawiam się, dlaczego sprzedawca pisze o konieczności aktywacji do 30 dni po zakupie. Zakładając, że startery nie mają przekroczonej daty ważności – nieistotne, kiedy miałbym go aktywować. Chyba, że one tak naprawdę nie są nowe, tylko były już używane i mają wyłączone poł. wychodzące i przychodzące. Może sprzedawca wyczaił, że Play wycofuje te numery po upływie jakiegoś określonego czasu i stąd taki zapis w aukcji?
            To tylko takie moje domysły, mogę się mylić.

          • Marzec 7th, 2017 at 10:48 | #25

            I to nie jedyna wątpliwość.

  6. RBMob
    Marzec 5th, 2017 at 06:33 | #26

    Witam, Posiadam karte RBM wraz z darmowym LTE wykorzystałem limit danych w poprzednim miesiąc rozliczeniowym aktualnie mamy już 5.03.2017 a transfer danych nie powróćił czy ktoś również ma taką sytuację ?

    • Marzec 5th, 2017 at 06:41 | #27

      Jakie masz saldo konta transmisji danych?

      • RBMob
        Marzec 5th, 2017 at 07:04 | #28

        saldo konta 30,25gr limit danych to 1800 MB ostatnio intensywniej zacząłem korzystać z internetu istnieje taka możliwość że operator stwierdził że za bardzo obciążyłem BTSa i dlatego ustawił mi lejek ?

        • RBMob
          Marzec 5th, 2017 at 07:07 | #29

          Jak przełączam na transmisje danych w WCDMA wszystko działa bez problemu

          • RBMob
            Marzec 5th, 2017 at 07:07 | #30

            http://beta.speedtest.net/result/6103949533

          • RBMob
            Marzec 5th, 2017 at 07:13 | #31

            tak działa w WCDMA http://beta.speedtest.net/result/6103955970

          • RBMob
            Marzec 5th, 2017 at 07:46 | #32

            już wszystko ok doładowałem za 5 zł i ruszyło
            http://www.speedtest.pl/IMGhttp://www.speedtes…

          • RBMob
            Marzec 5th, 2017 at 07:46 | #33

            [URL =http://www.speedtest.pl/][IMG]http://www.speedtest.pl/test/144759987[/IMG][/URL]

          • RBMob
            Marzec 5th, 2017 at 07:47 | #34

            http://www.speedtest.pl/test/144759987

          • Marzec 5th, 2017 at 09:11 | #35

            A to ciekawe, bo nie powinno mieć znaczenia.

          • Patryk
            Marzec 5th, 2017 at 13:03 | #36

            Bo DIL dotyczy tylko 4G, na innych technologiach nie nakładają ograniczeń.
            Co do doładowania – też tak czasem mam. Przeważnie wystarczy reset połączenia, ale co kilka miesięcy trzeba jakiś pakiet dokupić żeby odblokowało pełne LTE.

          • Marzec 5th, 2017 at 15:29 | #37

            Doładowanie za 50 PLN powinno załatwiać sprawę – w komplecie dostajemy przecież 2 GB.

    • Paweł
      Marzec 5th, 2017 at 21:46 | #38

      Identyczna sytuacja, jakoś od 25.02 do teraz mam blokade na 2 Mb/s, myślałem że 01.03 przywrócą max predkość, ale do teraz mam tylko 2Mb/s, o co tu chodzi? Myślałem, że trzeba poczekać może do 2-3 marca bo luty ma 28 dni ale dalej tak jest.

      • lolek
        Marzec 6th, 2017 at 10:52 | #39

        ?

        • Paweł
          Marzec 6th, 2017 at 17:47 | #40

          Zadzwoniłem na infolinie i mi zdjęli blokadę, były jakieś problemy z tym przez to, że luty ma 28 dni.

          • RBMob
            Marzec 9th, 2017 at 20:57 | #41

            No i pewnie u mnie też był ten problem z tą blokadą ale ja sobie z tym poradziłem w inny sposób tzn doładowując za 5 zł konto profilaktycznie wykupiłem za te 5 zł pakiet 600 MB albo 500 MB już nie pamiętam.

          • RBMob
            Marzec 22nd, 2017 at 17:40 | #42

            hmm… wczoraj wyłączył mi się internet LTE w RBM więc ponownie go włączyłem transfer powrócił wszystko działało ok. Dzisiaj patrze a tutaj znowu lejek 2Mb/s hmmm… czyżby operator zakładał mi specjalnie jakieś ograniczenia na usługę ?

          • Marzec 23rd, 2017 at 08:22 | #43

            Wątpię. Może jednak przektoczyłeś te 100GB w krótkim czasie?

          • RBMob
            Marzec 23rd, 2017 at 20:55 | #44

            Wykorzystałem tylko 15MB coś się definitywnie dzieje że przycinają transfer…

          • Marzec 24th, 2017 at 20:30 | #45

            Jeżeli w ciągu ostatnich 30 dni tylko tyle, to faktycznie źle. Dzwonisz na infolinię i wyjaśniasz.
            Jak 200GB i 15MB to może to kwestia okresu rozliczeniowego dla 100GB, który jest naliczany w ramach miesiąca kalendarzowego, a nie okresu aktywności pakietu.

          • RBMob
            Marzec 25th, 2017 at 20:27 | #46

            Minął okres rozliczeniowy usługa na internet się wyłączyła przyszedł sms o tej informacji więc włączam i na drugi dzień mam lejek, doładowuje za 5 zł i wszystko wraca do normy bez włączania lejka. Dodatkowe mega są włączone dziwna sytuacja…

  7. Luty 24th, 2017 at 22:01 | #47

    Migracja z Faktu do RBM 5 nie działa, nic się nie dzieje po wpisaniu kodu *163# i wybraniu tej taryfy w następnym menu, działa tylko na Energy. Jedyny sposobów to przenieść lub kupić numer u innego operatora i potem przenieść na RBM 5 i można to zrobić tylko i wyłącznie osobiście w salonie.

    • RBM5
      Luty 24th, 2017 at 22:52 | #48

      Po co się męczyć z przenosinami, jak nadal można kupić startery z puszką?

      • Patryk
        Luty 24th, 2017 at 23:58 | #49

        Bo takie startery trochę trudno dostać. Ja na przykład już dawno nie widziałem żadnych. W mojej okolicy chyba wszyscy wiedzą o DILu i wyłowili wszystko z żabek i stacji ;)

  8. Grzegorz
    Luty 13th, 2017 at 19:39 | #51

    Pytanie odnośnie taryfy RBM5. Po wygaśnięciu poł. wychodzących zostaje jeszcze 60 dni ważności poł. przychodzących. Czy po minięciu tej drugiej daty Play czyści konto główne, czy może numer jest zawieszony tak, jak przy braku rejestracji? Czy można go wtedy odblokować nowym doładowaniem, czy trzeba już dzwonić na infolinię?

    • Luty 13th, 2017 at 21:30 | #52

      Bardzo często nic się nie dzieje. Dalej zostaje gotowy na przychodzące. Póki numer loguje się do sieci wystarczy doładować i już.

  9. ciefteku
    Luty 13th, 2017 at 03:05 | #53

    Witam, jestem obecnie w Play Formula, chcę uzyskać DIL czy jest to nadal możliwe według opisu?

    Pytam, bo dziś próbowałem przenieść numer do faktu za pomocą kodu USSD – *163*12# ale kod nie zadziałał…
    Dodatkowo w regulaminie przenoszenia numerów do "FM" z 11.02.2016r w punkcie 7 odnoszącym się do powrotu do Play lub RBM – widnieje tylko taryfa RB Energy (nie ma nic o RBM5).

    Jutro mam zamiar dzwonić na infolinię faktu (skoro kod ussd nie zadziałał), ale wolę się najpierw upewnić czy migracja do RBM5 za pomocą *163# jest jeszcze możliwa (skoro nie piszą o niej w regulaminie)…

    • Luty 13th, 2017 at 15:07 | #54

      Migracja kodami została jakoś ograniczona, ale nie miałem możliwości ostatnio testować tego.
      Jeżeli chodzi o menu *163# to sprawdzałeś wszystkie strony menu, czy tylko pierwszą?

      • Luty 24th, 2017 at 21:59 | #55

        Migracja z Faktu do RBM 5 nie działa, nic się nie dzieje można tylko na Energy. Jedyny sposobów to przenieść lub kupić numer u innego operatora i potem przenieść na RBM 5 i można to zrobić tylko i wyłącznie osobiście w salonie.

  10. fdfdssfd
    Luty 8th, 2017 at 17:08 | #56

    aktualizacja 01.01.2017 , nadal dziala promocja, szukajcie starterów z puszką 9zł, jesli macie beznadziejna predkość, ustawcie w hidden menu – tylko pasmo LTE, nie automat , na pasmie 7 band chyba lepiej działa net.

    • Luty 8th, 2017 at 21:40 | #57

      Wydajność na pasmach zależy od tego, jaki mamy sygnał i jak działa dana stacja bazowa. Nie da się powiedzieć tego globalnie.

Strony komentarza
1 ... 6 7 8 4915
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>