Home > Przepis > Darmowy Internet LTE w RedBullMobile – porady 2015

Darmowy Internet LTE w RedBullMobile – porady 2015

Logo RedBullMobileNie wszyscy pamiętają, że ciągle dostępna jest bardzo korzystna oferta dla użytkowników RedBullMobile na Kartę. Posiadając odpowiednią taryfę możemy co 30 dni aktywować sobie Darmowy Internet LTE. Daje nam to gwarantowany pakiet 100 GB, a jeżeli operator ograniczy nam prędkość, to będzie to 2 Mbit/s. Taka specjalna oferta działa tylko w zasięgu macierzystej sieci LTE operatora Play.

Ofertę tę opisywałem na blogu po raz pierwszy w marcu 2014, jako alternatywę dla Aero2. Było to jeszcze przed niesławnym wprowadzeniem kodów CAPTCHA w BDI. Początkowo oferta była dostępna także Play Online na Kartę, jednak z czasem operator zlikwidował tę usługę w tych taryfach na początku 2015, ale pozostawił ją w dwóch taryfach RedBullMobile.

Postanowiłem przypomnieć tę ofertę, gdyż od kilku miesięcy sam z niej korzystam regularnie, a dzięki zmianom w innych ofertach Play pojawiły się nowe ciekawe możliwości związane z RBM DIL (tak w skrócie nazywam tę ofertę).

OFERTA ZAKOŃCZONA

Szybka informacja – DIL kończy żywot w ostatnim dniu października 2018. Aktywowany w tym miesiącu będzie działał nominalnie do końca swoich 30 dni, ale nie uda się już aktywować DILa w listopadzie 2018 ani później. Szkoda, to była bardzo fajna i niedroga opcja. Niebawem artykuł o alternatywach.

Przypomnienie oferty i zasad

Najpierw krótkie zestawienie informacji o ofercie dla tych, którzy nie pamiętają lub nie szukali wcześniej informacji o RBM DIL.

  • RBM DIL daje nam możliwość korzystania z pakietu 100 GB (lub więcej) bez narzuconych ograniczeń prędkości w sieci LTE Play
  • Po wykorzystaniu 100 GB operator może (robi to rzadko) aktywować lejek (2 Mbit/s)
  • Usługa jest bezpłatna, wymaga jedynie:
    • aktywnego konta na połączenia wychodzące
    • salda co najmniej 30 PLN (środki pozostają na koncie i nie są blokowane)
    • pamiętania o ponownej aktywacji co 30 dni (otrzymujemy powiadomienia SMS, gdy usługa zostanie wyłączona)
  • RBM DIL działa w taryfach RBM na kartę I (tzw. 7 MNP) oraz RBM na kartę II (tzw. 5 lub 9 PLN). Nie działa w RBM Energy na kartę.
  • Pakiet aktywuje się kodem USSD *111*480*1# albo za pomocą serwisu Play24 lub aplikacji Play24 na telefony. Czekamy na potwierdzenie SMSem, że usługa jest aktywna.

Krytyczne uwagi:

  • DIL działa TYLKO w technologii LTE. Wymagany jest więc zasięg LTE operatora Play, sprzęt do LTE oraz faktyczne korzystanie z LTE (warto wymusić pracę w LTE na wszelki wypadek, o ile to możliwe).
  • Na koncie musimy mieć aktywny jakikolwiek pakiet danych. Ponieważ po doładowaniu za 50 PLN otrzymujemy w RBM1 512MB, a w RBM2 2GB danych, nie powinno być problemu, ale warto uważać, żeby tego pakietu nie zużyć w całości. Inaczej będziemy musieli doładować konto ponownie lub dokupić jeden z pakietów danych. Jeżeli nie mamy żadnego pakietu danych, obowiązuje lejek 32 kbit/s, także w LTE.
  • Problematyczny zawsze jest moment, kiedy usługa się wyłącza, a musimy to zauważyć (przypomnienie w kalendarzu czasem się przydaje), do tego pamiętać, że włączanie nie jest natychmiastowe. Jeżeli zużyjemy cały pakiet danych, aktywuje się lejek opisany punkt wyżej.

Specjalny modem Huawei E3372 do RedBullMobile zgodny z usługami tego operatora wraz z instrukcją korzystania z pakietu darmowego LTE można zamówić w sklepie jdtech.pl. Zawsze też można liczyć na moją pomoc w zakresie korzystania z tego modemu.

Koszty:

  • Jeżeli korzystamy z taryfy bez żadnych dodatkowych kombinacji, koszty sprowadzają się do utrzymania ważności karty:
    • RBM I (RBM7) – 50 PLN daje 150 dni oraz 512 MB danych
    • RBM II (RBM5 lub RBM9) – 50 PLN daje 100 dni oraz 2 GB danych

Od razu przypominam, że oryginalne karty RedBullMobile na kartę I są praktycznie nie do zdobycia, a oferowane wtedy startery powoli tracą ważność. Startery RedBullMobile na kartę II można jeszcze tu i tam zdobyć i można je poznać między innymi po tym, że są oferowane z puszką napoju energetycznego w cenie 9 PLN. Startery za 5 PLN dostępne w punktach Play w foliowych, srebrnych woreczkach i większości innych miejsc oferowane bez puszki to prawie na pewno RedBullMobile Energy na Kartę o w tej taryfie nie jest oferowana usługa DIL.

Nawet jeżeli ktoś ma starter z dawnych czasów, ale zmigrował na wyższą taryfę, do czego operator bardzo zachęcał, to nie ma możliwości prostego powrotu do poprzedniej wersji. Oficjalnie migrować można tylko w kierunku RBM1->RBM2->RBME.

I teraz najważniejsza część artykułu: Okazuje się, że wprowadzanie usługi/oferty Fakt Mobile spowodowało ciekawe zmiany dla aktualnych i przyszłych użytkowników DIL.

Przejście do taryfy RBM5/9

Od 11 lutego 2016 obowiązuje nowy regulamin Fakt Mobile - nie ma możliwości uzyskania RWK w opisany sposób – ważność konta ustalana jest na 14 dni. Nadal możliwa jest migracja i uzyskanie w ten sposób taryfy RBM 5/9, ale już nie RBM7.

Nie wszyscy wiedzą, że wprowadzona niedawno oferta Fakt Mobile jest od strony technicznej jedynie dodatkową taryfą operatora Play, choć regulaminowo traktowaną nieco bardziej w sposób wydzielony, niż RedBullMobile.

Podstawową zaletą Fakt Mobile jest możliwość w miarę szybkiej migracji między taryfami Play na Kartę (z wyłączeniem PInK – Play Internet na Kartę i starszych POnK – Play Online na Kartę) a Fakt Mobile.

Oferta migracji została spisana w oddzielnym regulaminie, który daje nam bardzo ciekawe możliwości. Interesują nas trzy jego punkty:

  • Przeniesienie do i z Fakt Mobile powoduje zachowanie (poza numerem telefonu) salda głównego konta
  • Ważność konta ustawiana a jest na 14 dni.Zachowywany jest także okres ważności konta na połączenia wychodzące i przychodzące Ważność
  • Wśród taryf dostępnych przy przeniesieniu z Fakt Mobile dostępna jest od niedawna oficjalnie tylko taryfa RBME, ale ciągle można przejść do RBM5 za pomocą kodów USSD.

W ten sposób można uzyskać taryfę RBM5/9, której startery są praktycznie bardzo trudno dostępne na rynku. Proponuję następującą (sprawdzoną) procedurę:

  1. Kupujemy dowolny starter Play na Kartę. Dla wygody, warto wybrać RedBullMobile – dowolny, nawet Energy – łatwiej będzie rozpoznać tę kartę wśród innych. Odpadają tylko karty w taryfach PInK i POnK. Starter z taryfą RBME można zamówić bez problemu nawet za darmo.
  2. Aktywujemy starter (wystarczy zadzwonić na dowolny numer, wysłać SMS lub skorzystać z Internetu). Będąc w salonie operatora możemy dla wygody go zarejestrować na siebie, ale nie jest to konieczne.
  3. Przenosimy numer do Fakt Mobile. W niektórych taryfach (np. RBME) działa kod USSD *163*12#. Jeżeli kod nie zadziała, zawsze możemy zadzwonić na infolinię Fakt Mobile: 799 599 999 – najlepiej z przenoszonego startera – i prosimy o przeniesienie do Fakt Mobile. Operator postara się nas zidentyfikować: po danych z rejestracji startera, albo po tym, czy znamy kod PUK lub historię startera (doładowania, ostatnie połączenia itd.). Migracja do Fakt trwa do 24h, ale zwykle zajmuje kilka-kilkanaście minut.
  4. Upewniamy się, że karta jest już w Fakt Mobile (np. przez poczekanie na SMS,kod  *101#, albo Play24) i doładowujemy nasz numer 5 PLN, aby uzyskać Rok Ważności Konta. Doładowanie wykonujemy tak samo, jak w przypadku każdego innego numeru Play.
  5. Teraz wracamy do RBM za pomocą kodów USSD
    • Zwykle z Fakt do RBM można wrócić dopiero po kilku-kilkunastu godzinach od migracji do Faktu. Wcześniej pojawiają się różne komunikaty błędów o trwających zmianach na koncie lub braku usług oraz trwającej migracji.
    • *163# – pojawi się menu dostępnych taryf do migracji.
    • Wybieramy RBM na Kartę 5 (może być na pierwszej stronie, albo którejś z kolejnych, na które przechodzimy wybierając opcję 8) .
    • Potwierdzamy wybór wybierając 2. Przejdź.
    • Jeżeli wszystko poszło dobrze, dostaniemy potwierdzenie przyjęcia zlecenia. jeżeli pojawi się błąd z powodu innych zleceń oczekujących na koncie, musimy zaczekać – po maksymalnie 24h od ostatniej migracji (do Faktu) wszystko zwykle działa poprawnie.
  6. Po zakończeniu migracji, doładowujemy konto za 50 PLN. To daje nam pakiet 2 GB ważne 100 dni niezbędne do pozbycia się lejka zakładanego na usługę transmisji danych, po zużyciu wszelkich pakietów.

Efektem tych działań jest: karta w taryfie RBM5 z około 60 PLN środków na koncie, ważna 100 dni, z pakietem 2 GB danych (także ważny 100 dni). Jeżeli zużyjemy te 2 GB, mamy do dyspozycji pakiety cykliczne. Moja propozycja:

  • Aktywować pakiet cykliczny 600 MB za 5 PLN
  • Pilnować, żeby saldo konta nie spadło poniżej 30 PLN (wymagany poziom aktywacji DIL) W razie czego doładowujemy za 50 PLN i wtedy możemy wyłączyć pakiet cykliczny na kolejne 100 dni.
  • Co 100 (lub 150 dni w RBM7) doładować konto za 50 PLN.

Według mnie nie da się taniej i wygodniej. Pozostaje tylko pamiętać o aktywacji DIL co 30 dni, o czym przypomina SMS.

Uwagi:

  • Wszystko inne, co mieliśmy na koncie, poza środkami z głównego konta, przy zmianie taryfy ulega skasowaniu lub wyzerowaniu. Warto o tym pamiętać, jeżeli migrujemy kartę, której już używamy. Pakiety danych, środki promocyjne itd. – wszystko znika.
  • Zawsze trzeba się liczyć z potencjalnymi problemami przy tego typu operacjach. Ja nie trafiłem na żadne, ale mam raporty osób, które walczyły o realizację swoich zamówień kilkanaście dni z powodu problemów u operatora – choć było to na początku działalności Fakt Mobile.
  • Migrować można tylko aktywne konto na połączenia wychodzące. Jeżeli kartę po utracie ważności doładowaliśmy, musimy odczekać na jej „odblokowanie” w systemie – co trwa kilka do kilkunastu godzin.

Modyfikacje i wskazówki

Kilka wskazówek nadesłanych przez czytelników:

  • Dostępny jest Bonusowy pakiet 1GB ważny 365 dni (TYLKO dla RBM7 MNP), który dostępny jest po przeniesieniu numeru jednokrotnie i za darmo. Jednak nie miałem okazji sprawdzić, czy na pewno spowoduje wyłączenie lejka 32 kbit/s. Wygląda jednak na to, że przedłuża ważność środków zebranych na koncie na dane do roku.

To tylko promocja

Przypominam wszystkim, że DIL w RBM to jedynie promocja, która może zostać wyłączona w każdej chwili tak, jak stało się to na początku 2015 z odpowiednikiem tej oferty w Play Online na Kartę.

Tak czy inaczej RBM DIL z RWK dzięki FM (RedBullMobile z Darmowym Internetem LTE dzięki Fakt Mobile) to na prawdę ciekawa możliwość, jaką oficjalnie i w pełni regulaminowo oferuje nam Play i warto z tego skorzystać.

Aktualizacja 2015.10.6: Podobno od 6 października BOK Faktu nie zgadza się na przenoszenie do RBM innego, niż Energy i wymagają przy tym rejestracji. Regulamin promocji się nie zmienił, więc albo zostanie on w najbliższym poprawiony, a póki co można odwoływać się do regulaminu i jego treści.

Aktualizacja 2015.10.24: W związku z brakiem możliwości migracji do RBM7 MNP, artykuł zmodyfikowałem podając sposób przejścia na RBM5 i dalszego radzenia sobie z tą taryfą.

Aktualizacja 2015.12.03: Informacja o 2-dniowej ważności konta po migracji Fakt->RBM5. Czekamy na info, czy to awaria, czy nie.

Aktualizacja 2015.12.13: Problem z 2dniową ważnością konta rozwiązany. RWK działa normalnie po przejściu z Fakt do RBM5.

Aktualizacja 2016.01.05: Menu *163# zmieniło strukturę, RBM5 jest teraz na pierwszej stronie.

Aktualizacja 2016.01.20: Koniec 10/10/30 w Play.

Aktualizacja 2016.02.16: Od 2016.02.11 nowy regulamin migracji uniemożliwia uzyskanie RWK. Dalej można jednak mieć RBM5 i być może RBM7 znowu.

Aktualizacja 2016.03.31: Informacja, że po migracji do Fakt należy odczekać kilkanaście godzin. Nie ma możliwości migracji do RBM7.

Aktualizacja 2016.06.14: Przejście do Faktu jest możliwe za pomocą kodu USSD, nie trzeba dzwonić na infolinię.

Aktualizacja 2018.10.28: To koniec oferty DIL – ostatni aktywacja możliwa do końca października, usługa będzie działała normalnie30 dni, ale nie uda się jej aktywować w kolejnym miesiącu.

Regulamin Oferty Promocyjnej Zmień Ofertę na Fakt Mobile (i kopia lokalna)

Data pierwszej publikacji 2015.09.30
Kategorie:Przepis
  1. Adam
    Marzec 5th, 2017 at 16:55 | #1

    Dzień dobry,

    Mam możliwość kupienia startera RBM I (RBM7). Jednak chce mieć pewność, że sprzedawca oferuje właściwy starter. Szukałem na forum ale nie znalazłem zdjęć tego startera. Czy mogę prosić o zamieszczenie bądź o przesłanie zdjęć startera aby kupić właściwy ewentualnie na co zwrócić uwagę? Dziękuje i pozdrawiam.

    • Marzec 6th, 2017 at 09:51 | #2

      Oryginalne startery RBM7 albo były w postaci takiej, jak aktualne z puszką (RBM5), albo samych rozdawanych kart w papierowym pokrowcu. Jeżeli widać na nich cennik, to za 50 PLN dostajemy 500MB a nie 2 GB i tak można je rozpoznać. Większość lub wszystkie będą już po terminie ważności.

      • Adam
        Marzec 6th, 2017 at 20:17 | #3

        Czy to może jest taki starter jak na pierwszym zdjęciu z bykiem na tej aukcji ? http://allegro.pl/play-internet-lte-na-karte-bez-…

        • Marzec 6th, 2017 at 21:26 | #4

          W życiu bym tyle nie zapłacił za taki starter. Opłacalność jego taka:
          80 PLN płacimy górką handlarzowi + przesyłka. Kiedy to się zwróci?
          Na doładowaniu za 50 PLN zyskujemy 50 dni – 150 zamiast 100 dni (50% okresu rozliczeniowego). Czyli na każde wydane 50 PLN zyskujemy 25 PLN w skali… połowy roku. Czyli zapłacona ekstra kasa zwróci nam się po 1,5 roku w porównaniu ze starterem z puszką za 9 PLN z byle poczty (taryfa RBM5).
          Mamy tylko dwa problemy:
          1. Nie wiemy, czy startery są ważne (zakładam, że tak)
          2. Nie wiemy, czy wcześniej RBM DIL nie zostanie wyłączony.

          Jak dla mnie – bez sensu ze względu na ryzyko.

          • Adam
            Marzec 6th, 2017 at 21:36 | #5

            Panie Jakubie. Też tego nie kupie. Chciałem to tylko pokazać jako zdjęcie poglądowe bo taki sam mogę kupić znacznie taniej :) Starter na pierwszym zdjęciu z bykiem jest ponoć z opcją na 150 dni i chce się upewnić czy to jest ten właśnie?

          • Marzec 7th, 2017 at 10:47 | #6

            Niestety takiego startera nie miałem w ręku. Trzeba patrzeć na informacje z tyłu etykiety. Sam napój powinien być przedatowany.

  2. RBMob
    Marzec 5th, 2017 at 06:33 | #7

    Witam, Posiadam karte RBM wraz z darmowym LTE wykorzystałem limit danych w poprzednim miesiąc rozliczeniowym aktualnie mamy już 5.03.2017 a transfer danych nie powróćił czy ktoś również ma taką sytuację ?

    • Marzec 5th, 2017 at 06:41 | #8

      Jakie masz saldo konta transmisji danych?

      • RBMob
        Marzec 5th, 2017 at 07:04 | #9

        saldo konta 30,25gr limit danych to 1800 MB ostatnio intensywniej zacząłem korzystać z internetu istnieje taka możliwość że operator stwierdził że za bardzo obciążyłem BTSa i dlatego ustawił mi lejek ?

        • RBMob
          Marzec 5th, 2017 at 07:07 | #10

          Jak przełączam na transmisje danych w WCDMA wszystko działa bez problemu

          • RBMob
            Marzec 5th, 2017 at 07:07 | #11

            http://beta.speedtest.net/result/6103949533

          • RBMob
            Marzec 5th, 2017 at 07:13 | #12

            tak działa w WCDMA http://beta.speedtest.net/result/6103955970

          • RBMob
            Marzec 5th, 2017 at 07:46 | #13

            już wszystko ok doładowałem za 5 zł i ruszyło
            http://www.speedtest.pl/IMGhttp://www.speedtes…

          • RBMob
            Marzec 5th, 2017 at 07:46 | #14

            [URL =http://www.speedtest.pl/][IMG]http://www.speedtest.pl/test/144759987[/IMG][/URL]

          • RBMob
            Marzec 5th, 2017 at 07:47 | #15

            http://www.speedtest.pl/test/144759987

          • Marzec 5th, 2017 at 09:11 | #16

            A to ciekawe, bo nie powinno mieć znaczenia.

          • Patryk
            Marzec 5th, 2017 at 13:03 | #17

            Bo DIL dotyczy tylko 4G, na innych technologiach nie nakładają ograniczeń.
            Co do doładowania – też tak czasem mam. Przeważnie wystarczy reset połączenia, ale co kilka miesięcy trzeba jakiś pakiet dokupić żeby odblokowało pełne LTE.

          • Marzec 5th, 2017 at 15:29 | #18

            Doładowanie za 50 PLN powinno załatwiać sprawę – w komplecie dostajemy przecież 2 GB.

    • Paweł
      Marzec 5th, 2017 at 21:46 | #19

      Identyczna sytuacja, jakoś od 25.02 do teraz mam blokade na 2 Mb/s, myślałem że 01.03 przywrócą max predkość, ale do teraz mam tylko 2Mb/s, o co tu chodzi? Myślałem, że trzeba poczekać może do 2-3 marca bo luty ma 28 dni ale dalej tak jest.

      • lolek
        Marzec 6th, 2017 at 10:52 | #20

        ?

        • Paweł
          Marzec 6th, 2017 at 17:47 | #21

          Zadzwoniłem na infolinie i mi zdjęli blokadę, były jakieś problemy z tym przez to, że luty ma 28 dni.

          • RBMob
            Marzec 9th, 2017 at 20:57 | #22

            No i pewnie u mnie też był ten problem z tą blokadą ale ja sobie z tym poradziłem w inny sposób tzn doładowując za 5 zł konto profilaktycznie wykupiłem za te 5 zł pakiet 600 MB albo 500 MB już nie pamiętam.

          • RBMob
            Marzec 22nd, 2017 at 17:40 | #23

            hmm… wczoraj wyłączył mi się internet LTE w RBM więc ponownie go włączyłem transfer powrócił wszystko działało ok. Dzisiaj patrze a tutaj znowu lejek 2Mb/s hmmm… czyżby operator zakładał mi specjalnie jakieś ograniczenia na usługę ?

          • Marzec 23rd, 2017 at 08:22 | #24

            Wątpię. Może jednak przektoczyłeś te 100GB w krótkim czasie?

          • RBMob
            Marzec 23rd, 2017 at 20:55 | #25

            Wykorzystałem tylko 15MB coś się definitywnie dzieje że przycinają transfer…

          • Marzec 24th, 2017 at 20:30 | #26

            Jeżeli w ciągu ostatnich 30 dni tylko tyle, to faktycznie źle. Dzwonisz na infolinię i wyjaśniasz.
            Jak 200GB i 15MB to może to kwestia okresu rozliczeniowego dla 100GB, który jest naliczany w ramach miesiąca kalendarzowego, a nie okresu aktywności pakietu.

          • RBMob
            Marzec 25th, 2017 at 20:27 | #27

            Minął okres rozliczeniowy usługa na internet się wyłączyła przyszedł sms o tej informacji więc włączam i na drugi dzień mam lejek, doładowuje za 5 zł i wszystko wraca do normy bez włączania lejka. Dodatkowe mega są włączone dziwna sytuacja…

  3. ciefteku
    Luty 13th, 2017 at 03:05 | #28

    Witam, jestem obecnie w Play Formula, chcę uzyskać DIL czy jest to nadal możliwe według opisu?

    Pytam, bo dziś próbowałem przenieść numer do faktu za pomocą kodu USSD – *163*12# ale kod nie zadziałał…
    Dodatkowo w regulaminie przenoszenia numerów do "FM" z 11.02.2016r w punkcie 7 odnoszącym się do powrotu do Play lub RBM – widnieje tylko taryfa RB Energy (nie ma nic o RBM5).

    Jutro mam zamiar dzwonić na infolinię faktu (skoro kod ussd nie zadziałał), ale wolę się najpierw upewnić czy migracja do RBM5 za pomocą *163# jest jeszcze możliwa (skoro nie piszą o niej w regulaminie)…

    • Luty 13th, 2017 at 15:07 | #29

      Migracja kodami została jakoś ograniczona, ale nie miałem możliwości ostatnio testować tego.
      Jeżeli chodzi o menu *163# to sprawdzałeś wszystkie strony menu, czy tylko pierwszą?

  4. fdfdssfd
    Luty 8th, 2017 at 17:08 | #30

    aktualizacja 01.01.2017 , nadal dziala promocja, szukajcie starterów z puszką 9zł, jesli macie beznadziejna predkość, ustawcie w hidden menu – tylko pasmo LTE, nie automat , na pasmie 7 band chyba lepiej działa net.

    • Luty 8th, 2017 at 21:40 | #31

      Wydajność na pasmach zależy od tego, jaki mamy sygnał i jak działa dana stacja bazowa. Nie da się powiedzieć tego globalnie.

  5. wh.
    Styczeń 18th, 2017 at 21:46 | #32

    są jakies nowe darmowe internety? w zamian za reklamy , czy coś? jest gdzies jakies zestawienie może?

    • Styczeń 19th, 2017 at 01:51 | #33

      Jest tylko jeden poza Aero2 – buckshee. Ale nie nadaje się do normalnego używana, bo limit dzienny jest zbyt niski.

  6. lolek
    Styczeń 18th, 2017 at 10:15 | #34

    Jeśli zablokuja mi rozmowy wychodzące, a nei zablokuja rozmowy przychodzące – DIL jest mo zliwy po doładowaniu konta.
    Jesli zablokują mi rozmowy przychodzące, a ja nie włączę DIL, to dopóki operator mi nie wyłączy z sieci karty, mogę nawet po zablokowaniu rozmów przychodzących doładować kartę – i uruchomić DIL?

    • Styczeń 18th, 2017 at 13:14 | #35

      Nie próbowałem ostatnio używać DIL nie mają aktywnego konta na połączenia wychodzące. Kiedyś mi to nie działało.
      Póki konto "żyje" (karta loguje się do sieci, puty można doładować i ponownie uruchomić DIL. Czasem trzeba odczekać kilka godzin lub jeden dzień od doładowania takiego konta do momentu, gdy DIL będzie chciał się załączyć.

    • Patryk
      Styczeń 18th, 2017 at 14:21 | #36

      Po zablokowaniu połączeń przychodzących karta może być kompletnie martwa, więc bym tak nie eksperymentował :)

      • Styczeń 18th, 2017 at 14:35 | #37

        Mało który operator likwiduje karty prepaidowe natychmiast po okresie ważności na przychodzące. W kolekcji mam kilka kart, których ważność minęła miesiące temu i działają.

      • lolek
        Styczeń 18th, 2017 at 14:36 | #38

        Chodzi tylko o przychodzące, więc tankuję za 5 PLN i mam kolejne 60 dni na przychodzące.
        Oni blokują kartę tylko gdy przyhcodzące są zablokowane?
        Zostaje kwestia wychodzących
        a) jeśli starter nie miał przed blokadą wychodzących włączony DIL wcale
        b) jeśli DIL był włączony ale nie ma wychodzących aktywnych, jedynie przychodzące by sama karta byłą aktywna

        • Styczeń 18th, 2017 at 15:10 | #39

          Po zakończeniu ważności na przychodzące operator ma prawo odłączyć kartę SIM od sieci w dowolnej chwili. Może się to zdarzyć nawet podczas doładowania.
          W a) nie włączysz DILa na karcie, na której nie masz dostępu do wychodzących
          b) nie wiem, nie testowałem. Transmisja powinna przestać działać, ale czy tak się dzieje to nie wiem. DIL pozostaje aktywny o ile pamiętam.

  7. mac
    Styczeń 16th, 2017 at 16:00 | #40

    Dobrze rozumiem że za rejestrację dostanę 100 zł na 30 dni, czyli spełniam warunki darmowego internetu LTE przez pierwszy miesiąc bez żadnego doładowywania?

    • Styczeń 16th, 2017 at 21:12 | #41

      Raczej nie, bo saldo ma być o ile pamiętam na koncie głównym, a to chyba ląduje na promocyjnym, ale szczerze mówiąc nie testowałem.

  8. 2017inquiry
    Styczeń 8th, 2017 at 07:49 | #42

    Prosze o poradę. Modem huawei 198. Tankuję 50 PLN starter ze starej puszki. Aktywuję DIL, trzymam aby stan konta nie spadł poniżej 30.00 PLN.
    Pytanie kieruję w imiieniu osoby niedoświadczonej. Korzysta z Mobile Partner doowlnej wersji.
    Żeby to działało, bezwzględnie musi być i działac pod LTE.
    Jak sprawić, a także czy to realne żeby transfer samoistnie spadał z prędkości 4G/LTE do 3G. Jak temu zapobiec i gdzie dla amatora ustawić to na sztywno, albo łączyć się tylko w określony sposób.
    Znalazłem MDMA, bo TNI będzie za trudne

    • 2017inquiry
      Styczeń 8th, 2017 at 07:51 | #43

      System Windows 8.1 x64

    • Styczeń 8th, 2017 at 23:37 | #44

      Jeszcze raz, jaki model modemu – jeżeli Huawei E398, to masz zawsze aplikację sterującą (np. jakąś odmianę Mobile Partnera) a w niej opcję Tylko LTE i już. Informacja o bieżącym trybie pracy gdzieś zawsze w oknie aplikacji jest.

      • 2017inquiry
        Styczeń 9th, 2017 at 07:45 | #45

        Tak E398. Tam Mobile Partner jest dosyć ciężki, więc instaluję jakąs lekką odmianę np. od Play. A chodzi mi czy wszystkie MP są stabilne i czy jest szansa że skoczy mi ze LTE na 3G i zje ten dodatkowy awaryjny transfer. Czy to się zdarza?

        • Styczeń 9th, 2017 at 10:38 | #46

          Play Online to także Mobile Partner i ogólnie "masa" i wypływ na system są podobne, no chyba, że masz bardzo słaby komputer, ale wtedy i tak LTE nie wykorzystasz.
          Konfiguracja Mobile Partnera czasem się resetuje, jeżeli zostanie nieprawidłowo zamknięty (reset/pad systemu) i otwarty plik z konfiguracją zostanie uszkodzony. Możliwe, że odpalisz jakąś inną aplikację i ona celowo lub przypadkiem zrobi reset ustawień modemu (kiedyś miałem parę zgłoszeń od ludzi, którzy używali aplikacji do ustawiania anten, że resetowało im wmuszenie UMTS 900, gdy to było jeszcze przydatne).
          Możesz też używać innej aplikacji, albo samego systemu (od Win7 wzwyż jest pełna obsługa).
          Za pomocą TNI możesz wymusić pracę w konkretnym paśmie, tego aplikacje zwykle nie resetują skutecznie.
          Tak czy inaczej za bardzo bym się tym nie przejmował i po prostu od czasu do czasu monitorował saldo konta na dane.

        • Patryk
          Styczeń 9th, 2017 at 11:54 | #47

          Jeśli wymusisz LTE to nie przeskoczy do 3G, nie ma takiej opcji. Najwyżej straci połączenie.
          Prędkość może spadać bo Play ma słabą sieć. Jeśli sygnał jest dostatecznie mocny to wymuś pracę w wysokim paśmie (np. 2600) – wtedy powinno być szybciej.

          • Styczeń 9th, 2017 at 12:39 | #48

            Wymuszanie pasma zwłaszcza 2600 – o ile prędkość w tym paśmie faktycznie będzie wyższa, bo tutaj pewności nigdy nie ma.
            Samodzielnie przeskakiwanie w przypadku bezpośredniego podłączenia do komputera jest możliwe w sytuacjach opisanych przeze mnie wyżej. Niestety to się czasem zdarza.

          • 2017inquiry
            Styczeń 9th, 2017 at 13:33 | #49

            Na tym modemie to chyba 2600 nie obsługuje….

            To chyba ten sprytny mały program-pchełka MDMA wymusi jak trzeba..chyba.

          • Styczeń 9th, 2017 at 17:27 | #50

            2600 FDD jest w E398u-1 od zawsze.
            MDMA nic nie robi "jak trzeba" – na pewno nie wymusza pasm. Jak nie wymusisz, to masz automatykę na linii modem-(warunki sygnałowe)-operator.

          • 2017inquiry
            Styczeń 9th, 2017 at 18:04 | #51

            Czyli jednak zrobić to przez TNI, a łączyć się normalnie przez MP.?

            No jesli będzie mała dodatkowa paczka to raczej często trzeba sprawdzac czy jednak nie przeskoczyło, bo w LTE szybko zje dane.

          • Styczeń 9th, 2017 at 19:13 | #52

            Wymuszanie pasm (nie technologii, tylko pasm) możesz zrobić TYLKO przez TNI i podobne.
            W MP możesz wymusić technologię, ale czasem patrz na pasek narzędziowy MP, w jakiej technologii ma połączenie zwłąszcza, jak się komputer powiesi.

  9. mmm
    Styczeń 5th, 2017 at 12:19 | #53

    Czy to wciąż działa?
    I czy dobrze rozumiem że wszystko się sprowadza do zdobycia odpowiedniego startera red bull, albo do zastosowania procedury przenosin do z jakimkolwiek innym starterem.

    • Patryk
      Styczeń 5th, 2017 at 12:52 | #54

      Tak, wciąż działa.
      Kupujesz odpowiedni starter albo przechodzisz z innego do tej taryfy RBM5.
      Potem już z górki: doładowujesz do 30 złotych albo więcej i włączasz usługę Darmowy Internet LTE.
      Musisz utrzymywać przynajmniej te 30 złotych, ważność konta i co 30 dni włączać DIL od nowa.

    • Styczeń 5th, 2017 at 13:09 | #55

      Tak, wszystko działa po staremu – jak w artykule.
      Startery z puszką są dostępne znowu szerzej (nie bardzo wiem czemu, jakby je ponownie produkowali). Z procedurą zmiany taryfy były podobno jakieś problemy (migracja całkiem padła w okresie świąt), ale nie mam jak tego teraz przetestować.
      Procedura uruchomienia – zakup, rejestracja, doładowanie 50 PLN (mniej się nie opłaca), aktywacja DIL i pilnowanie co miesiąc, żeby ponownie uruchomić DIL (np. po tym, jak przyjdzie SMS).

      • mmm
        Styczeń 6th, 2017 at 22:07 | #56

        Szerzej dostępne, to znaczy można dostać normalnie w punkcie?

        • Patryk
          Styczeń 7th, 2017 at 11:56 | #57

          Raczej na stacjach benzynowych i w sklepach w rodzaju żabki.

        • Styczeń 7th, 2017 at 23:51 | #58

          W punktach Play nie szukałem, ale na stacjach benzynowych, salonikach prasowych i pocztach widuję ostatnio często.

    • Lolek
      Styczeń 5th, 2017 at 13:18 | #59

      Działa, jeśli ktoś jest leniwy i zamiast przenoszenie w salonie karty od innego operatora (dla RWK) wybiera starter z puszki 9 zł, czyli od razu ma taryfę RBM 5 i używa tej karty z DIL WYŁĄCZNIE do Internetu, to polecam wysłanie w każdym miesiącu 5 sms premium do aplikacji SKYCASH (oczywiście musimy mieć tam konto). Połowa wartości każdego sms-a wraca do nas, możemy te środki wydać w parkomatach lub na bilety komunikacji.
      W tej opcji nawet bez RWK (czyli doładowujemy co 3 miesiące za 50 zł) internet lte 100 GB kosztuje nas 9 zł miesięcznie.
      Uwaga! Do SKYCASH można miesięcznie wysłać tylko 5 sms premium. Pilnujemy też, by nie zejść z wartością salda w RBM poniżej 30 zł. W opcji RBM 5 z doplatą 50 zł/3 mies. nie trzeba uruchamiać żadnych pakietów danych, bo za doładowanie dostajemy pakiet 2 GB, który (o ile go nie wykorzystamy) przechodzi na następny okres rozliczeniowy.

      • Tomek
        Styczeń 6th, 2017 at 00:27 | #60

        Czy dobrze rozumiem, że aby mieć szansę na uzyskanie RWK trzeba pośpieszyć się do końca stycznia, gdyż chodzi tutaj o promocję rejestracyjną?

        • Styczeń 6th, 2017 at 18:36 | #61

          W żadnej taryfie z DIL nie ma RWK za rejestrację.
          Teoretycznie robiąc przejście od innego operatora można trafić do zabytkowej RBM7MNP, gdzie można zrobić RWK i przejść do RBM5 zachowując ważność konta. Ale czy to na 100% działa – nie miałem okazji sprawdzać.

          • tomek
            Styczeń 7th, 2017 at 01:53 | #62

            Jakub dziękuję za odpowiedź!
            Zaciekawiło mnie to, co napisał Lolek o RWK w usłudze z DIL – gdyby taka możliwość istniała, byłoby super

          • Patryk
            Styczeń 7th, 2017 at 11:56 | #63

            Rok LTE za darmo? Trochę za dobrze by było ;)

          • Tomek
            Styczeń 7th, 2017 at 14:44 | #64

            No nie tak całkowicie za darmo :-) )
            (zakładając że w ogóle jest taka możliwość, aby zgodnie z poradą Lolka spróbować uzyskać RWK przez przeniesienie numeru z innej sieci)
            Bo oprócz samej ważności konta potrzebne jest jeszcze utrzymywanie jego naładowania na poziomie min 30 zł oraz przyda się także rezerwowy pakiet 3G, choćby na czas przerwy raz na miesiąc pomiędzy kolejnymi wznowieniami DILa

          • Patryk
            Styczeń 7th, 2017 at 15:20 | #65

            Wszystko co włożysz, możesz wydać na połączenia, SMSy i transfer. A transmisja danych z Play24 jest za darmo.

  10. Paweł
    Grudzień 22nd, 2016 at 18:38 | #66

    Coś się zmieniło w prędkości? Używam parę lat i max prędkość miałem coś koło 15 Mb i to o 3 nad ranem, dzisiaj patrze i normalnie zapitala ponad 30 Mb i to w godzinach popołudniowych. Mam nadzieję, że to nie jednorazowy przypadek.

    • Patryk
      Grudzień 22nd, 2016 at 19:33 | #67

      Może ulepszyli nadajnik albo sąsiad maniak się wyprowadził. U mnie jest bez zmian, jeśli nie liczyć ulepszeń po mojej stronie.

      • Paweł
        Grudzień 22nd, 2016 at 19:47 | #68

        Zasięg wygląda tak samo, ale fajnie by było jakby to coś z nadajnikiem, bo sąsiedzi raczej nie. Moja lokalizacja, pomorskie, okolice Wejherowa. O tej godzinie zwykle net mi mulił w granicach 1-2 Mb i nawet meczu online nie dało się obejrzeć, a teraz według testu 27 Mb.

    • Grudzień 23rd, 2016 at 09:35 | #69

      To kwestia raczej rozbudowy twojej stacji bazowej.

      • Paweł
        Grudzień 23rd, 2016 at 17:04 | #70

        No coś musiało być, bo dziś mi wzrósł poziom sygnału w Mobile Partner z 2 kresek do 4-5 ;)

        • Grudzień 23rd, 2016 at 17:26 | #71

          A to może być nowa, bliższa stacja bazowa.

          • Paweł
            Grudzień 24th, 2016 at 01:18 | #72

            Teraz znowu zasięg spadł na 2 kreski, ale idzie ładnie ponad 20 Mb, więc nie wiem już ;D

          • Patryk
            Grudzień 24th, 2016 at 01:29 | #73

            Dopóki połączenie nie jest zrywane, to siła sygnału nie musi mieć wcale związku z prędkością. U mnie sygnał nie spada nigdy poniżej -70 dBm, a mimo to czasem nie wyciągam więcej niż 10 Mbps (RBM DIL).

          • Grudzień 24th, 2016 at 10:46 | #74

            W przypadku 3G tak, ale w LTE to już bardziej złożone i jakość (ale niekoniecznie siła) ma znaczenie, ale trudno to przeliczyć ot tak.

          • Paweł
            Grudzień 24th, 2016 at 17:30 | #75

            W tej chwili mam -77dBm, 2 kreski, poziom sygnału 30%, a prędkość momentami przekracza 40Mb także coś na pewno poprawili. Mam nadzieję, że nie zakończą przed czy po nowym roku promocji ;D

          • Paweł
            Grudzień 26th, 2016 at 18:55 | #76

            Właśnie dostałem blokadę na 2Mb, bo ostatnio dużo pobrałem, ale wczoraj włączyłem DIL na kolejne 30 dni i dlaczego policzyli pobrane dane z poprzedniego okresu i już na starcie nowego mam ograniczoną prędkość? Kiedy teraz net będzie działał max prędkością?

          • Patryk
            Grudzień 26th, 2016 at 19:08 | #77

            Okres rozliczeniowy zaczyna się z początkiem miesiąca. Więc Internet będzie znowu "szybki" od pierwszego połączenia w styczniu.

          • Paweł
            Grudzień 26th, 2016 at 19:16 | #78

            Ok dzięki ;)

          • Grudzień 27th, 2016 at 16:20 | #79

            Jedna z teorii głosi, że lejek jest rozliczany od 1 dnia miesiąca do następnego 1 dnia miesiąca.

          • Fox
            Grudzień 27th, 2016 at 00:17 | #80

            JD: "W przypadku 3G tak"
            Nie w temcie RBM i LTE ale 3G (HSPA+). Teraz korzystając z Bonusowego 100GB (PINK9) przerzuca mnie pomiędzy BTS'ami. Nie mam anteny zewnetrznej tylko wewnetrzną, modem ustawiony na PN-WSCH i tak mnie łaczy, w tym BTS mam -51/-55 dBm a za jakiś czas na BTS na PŁD-WSCH i tam mam -69/-87 dBm, czasami przełaczy jeszzce na inny na kierunku PN-WSCH. Taka wędrówka jest regularnie jak korzystam z Play ale gdy korzystałem z pakietu 10GB/10zł/30d i mozna wybrać było wybrać BTS TMobile to tego nie miałem. Teraz BTSy Playa jakby co pewien czas mówiły mi "no starczy, spadaj do kolegi". Może antena kierunkowa by pomogła ale dlaczego tak się dzieje ?

          • lolek
            Grudzień 27th, 2016 at 11:08 | #81

            Ale co bo nie kumam, teeraz to jak chce przełącz aiśe między 3G a LTE? Niezależnie od ustawienia na sztywno?

          • Grudzień 27th, 2016 at 16:22 | #82

            Bardzo interesujące zjawisko, ale przyczyn może być wiele – algorytm decydujący o wyborze stacji bazowej jest dość złożony, jednak głównie oparty o siłę i jakość sygnału.
            Tak, antena kierunkowa może pomóc, choć przy tak mocnym sygnale może to być trudne.

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>