Darmowy Internet LTE w RedBullMobile – porady 2015
Nie wszyscy pamiętają, że ciągle dostępna jest bardzo korzystna oferta dla użytkowników RedBullMobile na Kartę. Posiadając odpowiednią taryfę możemy co 30 dni aktywować sobie Darmowy Internet LTE. Daje nam to gwarantowany pakiet 100 GB, a jeżeli operator ograniczy nam prędkość, to będzie to 2 Mbit/s. Taka specjalna oferta działa tylko w zasięgu macierzystej sieci LTE operatora Play.
Ofertę tę opisywałem na blogu po raz pierwszy w marcu 2014, jako alternatywę dla Aero2. Było to jeszcze przed niesławnym wprowadzeniem kodów CAPTCHA w BDI. Początkowo oferta była dostępna także Play Online na Kartę, jednak z czasem operator zlikwidował tę usługę w tych taryfach na początku 2015, ale pozostawił ją w dwóch taryfach RedBullMobile.
Postanowiłem przypomnieć tę ofertę, gdyż od kilku miesięcy sam z niej korzystam regularnie, a dzięki zmianom w innych ofertach Play pojawiły się nowe ciekawe możliwości związane z RBM DIL (tak w skrócie nazywam tę ofertę).
OFERTA ZAKOŃCZONA
Szybka informacja – DIL kończy żywot w ostatnim dniu października 2018. Aktywowany w tym miesiącu będzie działał nominalnie do końca swoich 30 dni, ale nie uda się już aktywować DILa w listopadzie 2018 ani później. Szkoda, to była bardzo fajna i niedroga opcja. Niebawem artykuł o alternatywach.
Przypomnienie oferty i zasad
Najpierw krótkie zestawienie informacji o ofercie dla tych, którzy nie pamiętają lub nie szukali wcześniej informacji o RBM DIL.
- RBM DIL daje nam możliwość korzystania z pakietu 100 GB (lub więcej) bez narzuconych ograniczeń prędkości w sieci LTE Play
- Po wykorzystaniu 100 GB operator może (robi to rzadko) aktywować lejek (2 Mbit/s)
- Usługa jest bezpłatna, wymaga jedynie:
- aktywnego konta na połączenia wychodzące
- salda co najmniej 30 PLN (środki pozostają na koncie i nie są blokowane)
- pamiętania o ponownej aktywacji co 30 dni (otrzymujemy powiadomienia SMS, gdy usługa zostanie wyłączona)
- RBM DIL działa w taryfach RBM na kartę I (tzw. 7 MNP) oraz RBM na kartę II (tzw. 5 lub 9 PLN). Nie działa w RBM Energy na kartę.
- Pakiet aktywuje się kodem USSD *111*480*1# albo za pomocą serwisu Play24 lub aplikacji Play24 na telefony. Czekamy na potwierdzenie SMSem, że usługa jest aktywna.
Krytyczne uwagi:
- DIL działa TYLKO w technologii LTE. Wymagany jest więc zasięg LTE operatora Play, sprzęt do LTE oraz faktyczne korzystanie z LTE (warto wymusić pracę w LTE na wszelki wypadek, o ile to możliwe).
- Na koncie musimy mieć aktywny jakikolwiek pakiet danych. Ponieważ po doładowaniu za 50 PLN otrzymujemy w RBM1 512MB, a w RBM2 2GB danych, nie powinno być problemu, ale warto uważać, żeby tego pakietu nie zużyć w całości. Inaczej będziemy musieli doładować konto ponownie lub dokupić jeden z pakietów danych. Jeżeli nie mamy żadnego pakietu danych, obowiązuje lejek 32 kbit/s, także w LTE.
- Problematyczny zawsze jest moment, kiedy usługa się wyłącza, a musimy to zauważyć (przypomnienie w kalendarzu czasem się przydaje), do tego pamiętać, że włączanie nie jest natychmiastowe. Jeżeli zużyjemy cały pakiet danych, aktywuje się lejek opisany punkt wyżej.
Specjalny modem Huawei E3372 do RedBullMobile zgodny z usługami tego operatora wraz z instrukcją korzystania z pakietu darmowego LTE można zamówić w sklepie jdtech.pl. Zawsze też można liczyć na moją pomoc w zakresie korzystania z tego modemu.
Koszty:
- Jeżeli korzystamy z taryfy bez żadnych dodatkowych kombinacji, koszty sprowadzają się do utrzymania ważności karty:
- RBM I (RBM7) – 50 PLN daje 150 dni oraz 512 MB danych
- RBM II (RBM5 lub RBM9) – 50 PLN daje 100 dni oraz 2 GB danych
Od razu przypominam, że oryginalne karty RedBullMobile na kartę I są praktycznie nie do zdobycia, a oferowane wtedy startery powoli tracą ważność. Startery RedBullMobile na kartę II można jeszcze tu i tam zdobyć i można je poznać między innymi po tym, że są oferowane z puszką napoju energetycznego w cenie 9 PLN. Startery za 5 PLN dostępne w punktach Play w foliowych, srebrnych woreczkach i większości innych miejsc oferowane bez puszki to prawie na pewno RedBullMobile Energy na Kartę o w tej taryfie nie jest oferowana usługa DIL.
Nawet jeżeli ktoś ma starter z dawnych czasów, ale zmigrował na wyższą taryfę, do czego operator bardzo zachęcał, to nie ma możliwości prostego powrotu do poprzedniej wersji. Oficjalnie migrować można tylko w kierunku RBM1->RBM2->RBME.
I teraz najważniejsza część artykułu: Okazuje się, że wprowadzanie usługi/oferty Fakt Mobile spowodowało ciekawe zmiany dla aktualnych i przyszłych użytkowników DIL.
Przejście do taryfy RBM5/9
Od 11 lutego 2016 obowiązuje nowy regulamin Fakt Mobile - nie ma możliwości uzyskania RWK w opisany sposób – ważność konta ustalana jest na 14 dni. Nadal możliwa jest migracja i uzyskanie w ten sposób taryfy RBM 5/9, ale już nie RBM7.
Nie wszyscy wiedzą, że wprowadzona niedawno oferta Fakt Mobile jest od strony technicznej jedynie dodatkową taryfą operatora Play, choć regulaminowo traktowaną nieco bardziej w sposób wydzielony, niż RedBullMobile.
Podstawową zaletą Fakt Mobile jest możliwość w miarę szybkiej migracji między taryfami Play na Kartę (z wyłączeniem PInK – Play Internet na Kartę i starszych POnK – Play Online na Kartę) a Fakt Mobile.
Oferta migracji została spisana w oddzielnym regulaminie, który daje nam bardzo ciekawe możliwości. Interesują nas trzy jego punkty:
- Przeniesienie do i z Fakt Mobile powoduje zachowanie (poza numerem telefonu) salda głównego konta
- Ważność konta ustawiana a jest na 14 dni.
Zachowywany jest także okres ważności konta na połączenia wychodzące i przychodzące Ważność - Wśród taryf dostępnych przy przeniesieniu z Fakt Mobile dostępna jest od niedawna oficjalnie tylko taryfa RBME, ale ciągle można przejść do RBM5 za pomocą kodów USSD.
W ten sposób można uzyskać taryfę RBM5/9, której startery są praktycznie bardzo trudno dostępne na rynku. Proponuję następującą (sprawdzoną) procedurę:
- Kupujemy dowolny starter Play na Kartę. Dla wygody, warto wybrać RedBullMobile – dowolny, nawet Energy – łatwiej będzie rozpoznać tę kartę wśród innych. Odpadają tylko karty w taryfach PInK i POnK. Starter z taryfą RBME można zamówić bez problemu nawet za darmo.
- Aktywujemy starter (wystarczy zadzwonić na dowolny numer, wysłać SMS lub skorzystać z Internetu). Będąc w salonie operatora możemy dla wygody go zarejestrować na siebie, ale nie jest to konieczne.
- Przenosimy numer do Fakt Mobile. W niektórych taryfach (np. RBME) działa kod USSD *163*12#. Jeżeli kod nie zadziała, zawsze możemy zadzwonić na infolinię Fakt Mobile: 799 599 999 – najlepiej z przenoszonego startera – i prosimy o przeniesienie do Fakt Mobile. Operator postara się nas zidentyfikować: po danych z rejestracji startera, albo po tym, czy znamy kod PUK lub historię startera (doładowania, ostatnie połączenia itd.). Migracja do Fakt trwa do 24h, ale zwykle zajmuje kilka-kilkanaście minut.
- Upewniamy się, że karta jest już w Fakt Mobile (np. przez poczekanie na SMS,kod *101#, albo Play24)
i doładowujemy nasz numer 5 PLN, aby uzyskać Rok Ważności Konta. Doładowanie wykonujemy tak samo, jak w przypadku każdego innego numeru Play. - Teraz wracamy do RBM za pomocą kodów USSD
- Zwykle z Fakt do RBM można wrócić dopiero po kilku-kilkunastu godzinach od migracji do Faktu. Wcześniej pojawiają się różne komunikaty błędów o trwających zmianach na koncie lub braku usług oraz trwającej migracji.
- *163# – pojawi się menu dostępnych taryf do migracji.
- Wybieramy RBM na Kartę 5 (może być na pierwszej stronie, albo którejś z kolejnych, na które przechodzimy wybierając opcję .
- Potwierdzamy wybór wybierając 2. Przejdź.
- Jeżeli wszystko poszło dobrze, dostaniemy potwierdzenie przyjęcia zlecenia. jeżeli pojawi się błąd z powodu innych zleceń oczekujących na koncie, musimy zaczekać – po maksymalnie 24h od ostatniej migracji (do Faktu) wszystko zwykle działa poprawnie.
- Zwykle z Fakt do RBM można wrócić dopiero po kilku-kilkunastu godzinach od migracji do Faktu. Wcześniej pojawiają się różne komunikaty błędów o trwających zmianach na koncie lub braku usług oraz trwającej migracji.
- Po zakończeniu migracji, doładowujemy konto za 50 PLN. To daje nam pakiet 2 GB ważne 100 dni niezbędne do pozbycia się lejka zakładanego na usługę transmisji danych, po zużyciu wszelkich pakietów.
Efektem tych działań jest: karta w taryfie RBM5 z około 60 PLN środków na koncie, ważna 100 dni, z pakietem 2 GB danych (także ważny 100 dni). Jeżeli zużyjemy te 2 GB, mamy do dyspozycji pakiety cykliczne. Moja propozycja:
- Aktywować pakiet cykliczny 600 MB za 5 PLN
- Pilnować, żeby saldo konta nie spadło poniżej 30 PLN (wymagany poziom aktywacji DIL) W razie czego doładowujemy za 50 PLN i wtedy możemy wyłączyć pakiet cykliczny na kolejne 100 dni.
- Co 100 (lub 150 dni w RBM7) doładować konto za 50 PLN.
Według mnie nie da się taniej i wygodniej. Pozostaje tylko pamiętać o aktywacji DIL co 30 dni, o czym przypomina SMS.
Uwagi:
- Wszystko inne, co mieliśmy na koncie, poza środkami z głównego konta, przy zmianie taryfy ulega skasowaniu lub wyzerowaniu. Warto o tym pamiętać, jeżeli migrujemy kartę, której już używamy. Pakiety danych, środki promocyjne itd. – wszystko znika.
- Zawsze trzeba się liczyć z potencjalnymi problemami przy tego typu operacjach. Ja nie trafiłem na żadne, ale mam raporty osób, które walczyły o realizację swoich zamówień kilkanaście dni z powodu problemów u operatora – choć było to na początku działalności Fakt Mobile.
- Migrować można tylko aktywne konto na połączenia wychodzące. Jeżeli kartę po utracie ważności doładowaliśmy, musimy odczekać na jej „odblokowanie” w systemie – co trwa kilka do kilkunastu godzin.
Modyfikacje i wskazówki
Kilka wskazówek nadesłanych przez czytelników:
- Dostępny jest Bonusowy pakiet 1GB ważny 365 dni (TYLKO dla RBM7 MNP), który dostępny jest po przeniesieniu numeru jednokrotnie i za darmo. Jednak nie miałem okazji sprawdzić, czy na pewno spowoduje wyłączenie lejka 32 kbit/s. Wygląda jednak na to, że przedłuża ważność środków zebranych na koncie na dane do roku.
To tylko promocja
Przypominam wszystkim, że DIL w RBM to jedynie promocja, która może zostać wyłączona w każdej chwili tak, jak stało się to na początku 2015 z odpowiednikiem tej oferty w Play Online na Kartę.
Tak czy inaczej RBM DIL z RWK dzięki FM (RedBullMobile z Darmowym Internetem LTE dzięki Fakt Mobile) to na prawdę ciekawa możliwość, jaką oficjalnie i w pełni regulaminowo oferuje nam Play i warto z tego skorzystać.
Aktualizacja 2015.10.6: Podobno od 6 października BOK Faktu nie zgadza się na przenoszenie do RBM innego, niż Energy i wymagają przy tym rejestracji. Regulamin promocji się nie zmienił, więc albo zostanie on w najbliższym poprawiony, a póki co można odwoływać się do regulaminu i jego treści.
Aktualizacja 2015.10.24: W związku z brakiem możliwości migracji do RBM7 MNP, artykuł zmodyfikowałem podając sposób przejścia na RBM5 i dalszego radzenia sobie z tą taryfą.
Aktualizacja 2015.12.03: Informacja o 2-dniowej ważności konta po migracji Fakt->RBM5. Czekamy na info, czy to awaria, czy nie.
Aktualizacja 2015.12.13: Problem z 2dniową ważnością konta rozwiązany. RWK działa normalnie po przejściu z Fakt do RBM5.
Aktualizacja 2016.01.05: Menu *163# zmieniło strukturę, RBM5 jest teraz na pierwszej stronie.
Aktualizacja 2016.01.20: Koniec 10/10/30 w Play.
Aktualizacja 2016.02.16: Od 2016.02.11 nowy regulamin migracji uniemożliwia uzyskanie RWK. Dalej można jednak mieć RBM5 i być może RBM7 znowu.
Aktualizacja 2016.03.31: Informacja, że po migracji do Fakt należy odczekać kilkanaście godzin. Nie ma możliwości migracji do RBM7.
Aktualizacja 2016.06.14: Przejście do Faktu jest możliwe za pomocą kodu USSD, nie trzeba dzwonić na infolinię.
Aktualizacja 2018.10.28: To koniec oferty DIL – ostatni aktywacja możliwa do końca października, usługa będzie działała normalnie30 dni, ale nie uda się jej aktywować w kolejnym miesiącu.
Regulamin Oferty Promocyjnej Zmień Ofertę na Fakt Mobile (i kopia lokalna)
Można to zrobić taniej. Po przejściu z Faktu do Red Bull MN7 konto jest ważne przez rok, wystarczy doładować za 30 zł by mieć 300 MB dodatkowego transferu ważnego rok. Tak więc wszystko co trzeba robić to tylko co 30 dni aktywować DIL. Przynajmniej u mnie tak to działa.
Z tego co pamiętam to ten bonus 300Mb jest ważny 30 dni, a nie rok.
Dokładnie. Dalej trzeba będzie walczyć pakietami, np. 3 PLN za 25 MB, choć zdrowiej cykliczny jakiś wziąć.
doladowanie za 30PLN i zabawa z pakietami 3PLN/30dni jest bez sensu bo MUSIMY miec na koncie minimum 30PLN aby wlaczyc DIL…. jezeli rok waznosci tego pakietu sie nie potwierdzi radze zaznaczyc te opcje w artykule
Faktycznie, masz rację.
U mnie jest ważny przez rok http://www.emagnum.pl/play.jpg
No tak, ale z tego zrzutu nie wynika, skąd wziął się ten pakiet. Jeżeli uda ci się powtórzyć procedurę, koniecznie ją opisz. Ja robiłem podobną procedurę i pakiet był na 30 dni. Jego ważność przez rok jest nieregulaminowa.
Do kompletu brakuje jednej informacji a mianowicie tego że można za pomocą pakietów 10Gbza10zł zlikwidować skarbonkę na koncie głównym zamieniając środki na dane promocyjne przydatne w przypadku zakończenia DIL lub do wykorzystania w przypadku braku zasięgu lte.
Po co pisać o skarbonce, skoro ta metoda nie powoduje tworzenia się wspomnianej skarbonki? o_O
Masz rację Choć ja już skarbonkę mam i testuję możliwość jej wykorzystania. Jednak trzymanie pakietów promocyjnych jest ryzykowne, jak pojawi się nowa promocja
To jest kompletnie inna propozycja i nie chciałem tego mieszać. Testuję teraz utrzymanie pakietu za pomocą samoodnawialnych pakietów za 3 PLN.
Jakie są stawki za połączenia i SMS w taryfach "RedBullMobile na Kartę I" i "RedBullMobile na Kartę II" ? Pytam bo zastanawiam się czy by nie przenieść w jedną z tych taryf mój główny numer w Play bo zawsze mi internetu braknie na koniec miesiąca ;P Dopiero ten pakiet 10GB mi pasuje ale z tego co czytałem to jest tylko do 30 listopada 2015.
Sprawdz bo w Play tez jest ta oferta 10mega za 10zł.
http://www.play.pl/resources/pdf/2015/Regulamin-U…
10/10/30 jest całym Play i RBM – http://jdtech.pl/2015/08/play-101030-promocyjne-1…
Ceny są te same za minutę połączenia i SMS. Różnice są głębsze między tymi taryfami, ale nie planuję ich szczegółowo porównywać, jako że nie są one dostępne oficjalnie do wyboru dla użytkowników.
Cenniki są tutaj: RBM1: http://www.redbullmobile.pl/obsluga-klienta/regul… RBM2: http://www.redbullmobile.pl/obsluga-klienta/regul…
a w jakim celu RedBullMobile skoro jest taka oferta na kartę: http://www.play.pl/uslugi/pok-miesiac-bez-limitu/
korzystam z tego już 3 miesiąc – usługa cykliczna za 45,00 zł.
I na prawde bez limitu. Nie ma żadnego lejka
w takim celu, że w RBM masz net za 3 zeta na miesiąc, a nie za 45.
Są dwie krytyczne sprawy:
1. DIL nie kosztuje NIC. Pakiet miesiąc bez limitu kosztuje 45 PLN.
2. W obu ofertach jest ten sam limit regulaminowy – 100 GB.
Główną zaletą pakietu Play jest to, że działa także w 3G. Ale koszt jest zupełnie inny.
@1
nie kosztuje nic to pojecie wzgledne, bo w przypadku taryfy 2 ktora posiadam wydatek 50zl/100 dni trzeba uwzglednic jako koszt utrzymania uslugi/numeru – nie jest to moj glowny numer jak i pewnie wielu uzytkownikow i robi sie wspomniana juz wczesniej skarbonka…mozna usrednic ze kosztuje mnie to 17zl/mc ale kwota do wykorzystania "w barze"…jak ktos nie pije to jego problem
Metoda opisana w artykule powoduje, że nie ma kosztu 50 PLN/100 dni. Można się zamknąć w koszcie 30 PLN na rok. Wszystko zależy od tego, jak dużej wygody oczekujemy.
Nie na temat, ale "uprzejmie donoszę", że między Play(zasięg macierz.) a T-mobile od dzisiaj działa HD Voice na wszystkich numerach.
Działa od dawna, już miałem okazję nieświadomie testować. Z chęcią bym się pozbył tego dziadostwa, za dużo zbędnych dźwięków w tle słychać.
bo była pula numerów, którym testowo działało. Różnica w tym, że dzisiaj działa już na dosłownie na wszystkich numerach.
Dzięki, będę to testował.
działa póki co w kierunku od Play do T-mobile.
A co z osobami które nie mają LTE bo nie mają zasięgu albo mają telefon tylko 3G? O takich też byś pomyślał Jakubie a nie tylko "LTE i LTE".
Ależ opisuję zarówno oferty LTE, jak i pozostałe – dla tych, co są w zasięgu 2G i 3G – Proszę bardzo: cały czas aktualna oferta Orange free na kartę oraz Play 10/10/30.
osoby bez LTE moga do 30 listopada włączyć pakiet 10 GB za 10 zł.
Wychodzi najtańsza oferta na np. 30 GB na miesiąc. Żaden operator nie daje obecnie 30 giga za 30 zł. Nawet sam play (a do połowy lipca miał abonament z taką ilością za taką cenę + darmowe godziny nocne…)
To jest w tej chwili najkorzystniejsza z "normalnych" ofert (czyli bez kombinacji z pakietami).
właśnie z tego korzystam, bo przez moją nieuwagę i olewactwo ich konsultantów przeleciała mi ich oferta na internet w abonamencie…
szkoda tylko, że ta promocja się tak szybko konczy
Przechodząc z faktu do rbm 7 mnp (stara jedynka mamy w p24 bonusowy pakiet 1gb wazny rok wystarczy go właczyc ( aktywuje sie jak mamy sume doładowan conajmniej 10zł. Drogi Jakubie dobry artykuł Good JOB
Właśnie znalazłem regulamin tego dodatkowego 1 GB i on jest ważny właśnie rok. Dopisuję do artykułu.
Z tego co piszą ludzie na forach to trzeba aktywować przynajmniej ten pakiet 25Mb za 3zł.
no i super Kuba, o to chodziło, dzięki wielkie, na pewno wielu osobom się przyda Pozdrawiam, kawał porządnej roboty robisz
Dzięki.
Warto zaglądać od czasu do czasu, nawet ten artykuł właśnie… aktualizuję. Jeszcze jeden fajny dodatek znalazłem.
"Według mnie nie da się taniej i wygodniej"
Da się – mając wyjściowo starter fakt mobile odpada nam jedna migracja, a i najczęściej mamy już RWK na karcie jeśli karta nie jest już starterem.
Taniej nie będzie. Wygodniej – trzeba zdobyć starter Fakt, a z tym są problemy, w odróżnieniu od dostępności starterów Play i RBM. No i jak ktoś ma więcej SIMów, to mając na niej znaczek RBM – wygodniej mu się zorientować co to jest, niż jak będzie na niej Fakt.
Na takie rzeczy też zwracam uwagę.
czemu konto po migracji ładować za 50zł skoro za 30zł wystarczy?
Za doładowanie 30 PLN otrzymamy środki (300 MB) ważne 30 dni. Za 50 PLN będzie to 500 MB ważne 150 dni – trzykrotnie dłużej.
Ale zaraz aktualizuję artykuł, bo znalazłem jeszcze coś ciekawszego.
Taniej wyjdzie doładować za 30zł, a później co miesiąc za 3 zł.
Jak widać rozwiązań różnych jest całe mnóstwo, dzięki i za tę propozycję.
Ale dlaczego trzeba mieć aktywny jakiś pakiet? Czym skutkuje niewłączenie takiego pakietu?
Jest w artykule informacja – jak nie będzie żadnych danych dostępnych w postaci pakietu lub środków po doładowaniu na koncie danych, to będziemy mieli lejek 32 kbit/s niezależnie od technologii. To nie jest zapisane w regulaminach, tylko informacja z doświadczenia. Nie tylko mojego.
Potwierdzam. Ostatnio wlasnie tego doswiadczylem. Zuzylem niechcacy dane poza miastem (w 3G) i przestalo dzialac LTE. Po rozmowie z BOKiem dokupilem najtanszy pakiet zeby moc korzystac z LTE.
Ależ jest w regulaminie taki twór http://www.redbullmobile.pl/fileadmin/files/pdf/R…
Konkretnie par. II punkt 7.
Faktycznie, dzięki.
Darmowy Internet LTE można aktywować w
- Red Bull Mobile na Kartę I (znane też jako Red Bull Mobile na Kartę 7), najstarsza oferta, startery nie do dostania, doładowanie za 50 zł (500 MB internetu) przedłuża ważność konta o 150 dni. Jedyna możliwość załapania się podobno polega na migracji do RBM z innej sieci (nie Play i Fakt Mobile)
- Red Bull Mobile na Kartę II (Red Bull Mobile na Kartę 5 lub 9 (9 występuje/występowała jako starter z puszką napoju Red Bull)), ponoć można gdzieś jeszcze dostać takie startery, doładowanie za 50 zł (2 GB) przedłuża ważność konta o 100 dni. Podsumowując: RBM5 i RBM9 to ta sama taryfa, tylko nazwa inna, obecnie konsultanci Fakt Mobile stosują nazwę Red Bull Mobile na Kartę 5. Migracji można dokonać tylko przez infolinię: aktywacja kodem USSD *163# kończy się niepowodzeniem.
W taryfie Red Bull Mobile Energy na Kartę (starter za 5 zł, powszechnie spotykany w kioskach, elektromarketach, itp.) nie można aktywować DIL. Jeżeli ktoś ma taka kartę bez "skarbonki" może migrować do Fakt Mobile, doładować za 5 zł by uzyskać rok ważności konta i migrować do RBM na Kartę 5.
A jak z migracja z darmowych starterow RBM Energy za 3zl na koncie ? Czy da sie przeniesc do FM i potem do RBM 5 albo 7 i miec LTE ?
Z punktu widzenia regulaminu aktualnego – da się. Ale problemy masz opisane tutaj i w najnowszym artykule – http://jdtech.pl/2015/10/play-ogranicza-migracje-…
Z tym pakietem 100GB rzeczywiście się pomyliłem (jest tylko 10GB) ale, w/g strony http://promocje.play.pl/rejestracja/?=prepaid > zakładka "Play na kartę, RedBull Mobile" – RWK jak najbardziej dają.
W sumie nie interesuje mnie te 10 GB (100GB owszem) przedłużane przez pakiet cykliczny tylko w istocie Rok Ważności DIL o ile tenże DIL nie zostanie wycofany.
Tak czy siak dziękuje za wskazanie błędu.
No tak, zatem trzeba szukać "słupa telegraficznego" bo rejestracja na "siebie" (w przypadku RBM5) się nie opłaca.
A to się Play wycwanił.
Pozostają już tylko startery "X GB GRATIS przez rok".
Dzięki.
Ale można kreatywnie wykorzystać i to, co dają w podstawowym Play z RWK dla taryf Internetowych: http://jdtech.pl/2016/08/play-100-gb-wazne-rok-za…
Jest dokładnie tak w taryfach różnych RBM, że albo masz RWK, albo DIL.
No właśnie do tego wpisu/kontekstu nawiązałem swoim wpisem wyżej (o czym nie wspomniałem wprost). Chyba, że pod pojęciem "kreatywność" masz na myśli coś innego?
Może to jest związane z tym, że na przełomie miesięcy na wielu kontach RBM w PLAY następuje przełączenie DIL'a a na innych (PInK?) kolejna fala przełączeń okresów nielimitowanego internetu za 45 PLN?
A u mnie tymczasem od pół godziny ciągle znika z systemu modem. Cierpliwości przybywaj. :/
U mnie od aktywacji DIL 21.08 wykorzystałem 65GB, od wczoraj mam narzucony chyba lejek, wyciągam max 2Mb/s. O co tu chodzi?
U mnie przycięło po pobraniu 18 GB. Jeśli tak to ma wyglądać, to oferta straciła sens
Kilka godzin to znaczy ile GB pobrałeś?
U mnie bardzo podobnie. Aktywacja 22.08, wykorzystane 50-kilka i dzis lejek.qw
Zadzwoń i zapytaj – to niezgodne z regulaminem.
Jaki modem? Kwestia zasilania, albo uszkodzenia modemu (spotkałem się z tym, że zawilgocony modem tak się zachowuje).
Ewidentnie błąd systemu.
Zaraz po wypełnieniu zgłoszenia zresetowało mi połączenie (klasyczne "have you tried turning it off and on again?"). Tylko że nic to nie dało. Czekam na odpowiedź.
E3372s-153 podłączony do gniazda USB 3.0 na przedłużaczu USB (niestety 2.0 – system informuje że modem może działać szybciej) ze zintegrowanym wzmacniaczem.
Takie niestabilności zdarzają mu się co 2-3 dni i zauważyłem że częściej gdy temperatury otoczenia się podnoszą powyżej około 28 st. C.
Muszę zakupić zwykły (pasywny) odpowiednio długi przedłużacz by wykluczyć wzmacniacz pośredniczący. Wtedy będzie to bardziej jednoznaczne.
Nie ma sensu podłączać do USB 3.0, bo modem co prawda ma kontroler 3.0, ale nie ma złącz i po prostu zawsze taki komunikat jest. Ja bym aktywnego nie używał wcale, o ile ma mniej, niż 5m. To może się grzać w tych temperaturach.
Jeśli masz komunikat typu "Modem może działać szybciej" to niestety Twój modem pracuje w tym momencie w trybie USB 1.0/1.1 (ten modem może działać w USB 2.0 stąd komunikat) – w tym trybie prędkość maksymalna (teoretyczna) to 12Mbit/s (1,5MB/s) – tryb FullSpeed lub 1,5Mbit/s (0,2MB/s) – tryb LowSpeed. Przy czym przy "chińskim" długim kablu spodziewaj się trybu LowSpeed. Przykro Mi.
Nie ma znaczenia, że podpiąłeś po USB 3.0 (może być nawet gorzej niż pod USB 2.0).
Przyczyną na 99% jest kiepski, "chiński", niezgodny z żadna normą przedłużacz USB (szczególnie jeśli ma więcej niż 50cm). Te kable w większości przypadków są niezgodne z normą USB 2.0 (i np. modemami, dyskami itp.). Działają poprawnie tylko z urządzeniami działającymi jako urządzenia USB 1.1 np. klawiatury, myszki, pady (i też nie wszystkie).
O ile prędkość 15Mbit/s jeszcze by uszła w tym trybie USB1.1 to jest inny problem. Kable te są tak cienkie i słabo ekranowane (albo wcale) a żyły sygnałowe nie splecione, że skuteczny (bez zakłóceń i spadków) transfer prądu takim kablem jest praktycznie nierealny co wpływa na pracę modemu, szczególnie kiedy pracuje szybciej i potrzebuje wtedy więcej prądu.
zadzwoniłem i zresetowali połączenie i prędkość wróciła do normy po minucie.
Dodatkowo dowiedziałem się od konsultanta że pakiet DIL liczony jest od 1ego do ostatniego dnia miesiaca. nie ważne którego dnia aktywuje go, chodzi o limit 100GB. Czy to prawda? Coś nie chce mi się w to wierzyc. Zawsze uważałem że 30 dni liczone od aktywacji darmowego LTE.
U mnie wróciło dzisiaj z grubsza do normy – 20/12. Nie wiem czy to efekt zgłoszenia.
"…Opisywana w zgłoszeniu kwestia mogła mieć związek z błędem, który występował kilka dni temu. Polegał on na spowolnieniu transmisji do 2Mb/s u części naszych Klientów. Na chwilę obecną błąd już nie występuje. Za niedogodności, najmocniej przepraszam…."
Czyli zwykły błąd.
W przypadku modemu E3372 ten komunikat (jak pisałem wyżej) pojawia się praktycznie zawsze w komputerach z interfejsem USB 3.0 mimo, że modem jest oficjalnie USB 2.0 – wygląda na to, że wewnętrznie modem ma USB 3.0, ale w gnieździe nie ma dodatkowych złącz. Komunikat ten mam nawet podczas połączeń z prędkościami w okolicach 100 Mbit/s. Faktyczną prędkość połączenia na szynie USB można czasem sprawdzić w menedżerze urządzeń.
Faktycznie słabe kable to wielki problem, ale częściej spotykam się z problemem z zasilaniem (zbyt niskie napięcie), a nie komunikacją.
Regulamin swoje, życie i systemy billingowe swoje – to możliwe, ale nie ma podstaw regulaminowych to twierdzenia konsultanta. Poza tym uruchomienie pakietu zawsze rozwiązywało problem.
@ Specjalista & Jakub
Modem z komputerem z pewnością łączy się na prędkościach USB 2.0 inaczej nie odczytywałby dużych plików z karty pamięci (włożonej do modemu) z prędkością ok. 28MB/s co daje ok. 224Mb/s.
Zatem obstawiam problemy z zasilaniem czyli albo z wydajnością prądową złącza USB w komputerze lub/i faktycznie "cienkość" żył kabla USB.
Jeśli będzie okazja rozebrania złącza (lub modemu) to pomierzymy sobie z kolegą napięcie zasilania w modemie w momencie dużego transferu na LTE.
Proponuję użyć do tego takiego czegosia do pomiaru prądu i napięcia na USB, które wpina się pomiędzy urządzenie a USB – za kilka dolarów z ali można nabyć.
Czy starter za 9 PLN z puszką to zawsze jest RBM II dający DIL 100GB ? Czy moze wystepuje w "nowej" i starej" wersji rózniacych się benefitami ? jesli tak to jak je wizualnie odróżnic ? Na stronie RBM jest tyle regulaminów, że mozna sie pogubic.
Był jeszcze stary starter z puszką z RBM1/RBM7, ale te w zasadzie wszystkie straciły ważność i nie były na tyle popularne, żeby mogły się gdzieś ostać. Więc w praktyce raczej z puszką znajdziesz tylko RBM5. Których nie trzeba szukać dzięki procedurze opisanej przeze mnie przy przeniesieniu przez FAKT.
Nie przerywa sesji, to fakt, ale powinna być możliwość włączyć DIL. Nie wiem czy od razu, bo mam modem i nie zawsze wiem kiedy przychodzi SMS o zakończeniu usługi.
No to nie powinno być zaskakujące, ale dzięki za potwierdzenie. Większy problem, że często SMSy przychodzą z wielogodzinnym opóźnieniem.
A jaki to sprzęt, że nie obsługuje SMS z modemów podłączonych? I jaki modem?
Jaki router? HiLink i tak sam obsługuje SMSy (ale jak rozumiem to nie jest HiLink).
Instalujesz Gargoyle 1.6.2.2 i obsługę smsów chyba da się dodać – sprawdzę to dla ciebie.
Z tego co pamiętam to plugin nie mieści się we flashu routera. Można robić cyrki z rootowaniem i plugin trzymać w RAMie, ale – moim zdaniem – szkoda zachodu. Lepiej po prostu kupić mocniejszy sprzęt.
System billingowy działa z opóźnieniem. Myślałem że tylko dla klienta, ale wygląda na to, że oblicza też z opóźnieniem.
Grzesiu, dziękuje za uwagi. Mam trochę kasy na głównym koncie. Więc na razie DIL a później może migracja do Play, chyba że brak rejestracji wymusi zwrot środków przez operatora. Pozdrawiam.
może zrobili tak że przeciążone nadajniki chcieli troche poluzować i dlatego obniżyli prędkość…
Uruchomienie jakiejkolwiek karty SIM wymaga teraz okazania dowodu osobistego. Przy przenoszeniu musisz udowodnić, że masz prawo do numeru, a więc okazać dowód. Nie musi to być w salonie, może być choćby u kuriera, ale bez danych osobowych numeru nie przeniesiesz, bo jak udowodnisz, że masz prawo do zarządzania tym numerem?
Nie o to mi chodziło, ja wtedy byłem w Fakt tylko po to żeby dostać RWK, i wróciłem i teraz nadal jestem w RBM. Teraz chcę zarejestrować w RBM, i nie wiem czy zabiorą RWK.
Przenoszenie numeru zawsze wymagało uprzedniej rejestracji karty – jakby się dało przenosić numery bez podania danych to jak zabezpieczyłbyś się przed tym, żeby ktokolwiek "z lasu" zabrał ci niezarejestrowany numer bez pytania?
No to niejasno napisałeś
Nie, rejestracja w żaden sposób nie wpływa na aktualnie posiadane przez Ciebie usługi.
Czyli z RWK nici.
Co najwyżej przecież i tak trzeba dołądować 50 PLN żeby DIL miał sens, a konto wazność pół roku. W Play wyświetla mi jako RBM na Karte 5
Na stronie nie aktualizaowanu jak wygląda z sytuacja z transferami i limitami na dziś dzień.
Trzeba mieć saldo 30 PLN, nie trzeba doładowywać ot tak. Ale jak nie masz RWK, to musisz doładować w RBM5 50 PLN co 100 dni.
Musisz znaleźć rozsądnego człowieka do migracji. Da się na pewno przejść do RBM7, tylko są dwa problemy
- Salon musi mieć odpowiednie karty SIM
- Sprzedawca musi chcieć (prowizja za to jest żadna)
- Sprzedawca musi wiedzieć, jak to zrobić (powinien po szkoleniach)
W RBM7 i RBM7MNP doładowanie 50 daje 150 dni.
W tej taryfie nie ma DIL.
RWK można uzyskać przez promocję rejestracyjną.
Musisz przejść do RBM5. Zwykle zachowujesz ważność konta, ale gwarancji nie ma, bo tego dawno mi nikt nie raportował, ale ostatnio (2 mieś temu) działało.
Tydzień temu przeszedłem całą procedurę migracyjną z Nju > RBM7MNP + RWK > RB5 + DIL. Wszystko działa i jest rok ważności konta.
Możesz spróbować zrobić cesję tego numeru na któregoś z członków rodziny (takiego, który ma czyste konto w RBM lub mniej niż 3 odebrane bonusy).
Ja tak zrobiłem kilka dni temu w Play na kartę i aktywowałem trzy dodatkowe bonusy.
Bardzo często nic się nie dzieje. Dalej zostaje gotowy na przychodzące. Póki numer loguje się do sieci wystarczy doładować i już.
Po co się męczyć z przenosinami, jak nadal można kupić startery z puszką?
Bo takie startery trochę trudno dostać. Ja na przykład już dawno nie widziałem żadnych. W mojej okolicy chyba wszyscy wiedzą o DILu i wyłowili wszystko z żabek i stacji
Są na wielu…. pocztach. Od niedawna względnie.
I to nie jedyna wątpliwość.