Home > Przepis > Darmowy Internet LTE w RedBullMobile – porady 2015

Darmowy Internet LTE w RedBullMobile – porady 2015

Logo RedBullMobileNie wszyscy pamiętają, że ciągle dostępna jest bardzo korzystna oferta dla użytkowników RedBullMobile na Kartę. Posiadając odpowiednią taryfę możemy co 30 dni aktywować sobie Darmowy Internet LTE. Daje nam to gwarantowany pakiet 100 GB, a jeżeli operator ograniczy nam prędkość, to będzie to 2 Mbit/s. Taka specjalna oferta działa tylko w zasięgu macierzystej sieci LTE operatora Play.

Ofertę tę opisywałem na blogu po raz pierwszy w marcu 2014, jako alternatywę dla Aero2. Było to jeszcze przed niesławnym wprowadzeniem kodów CAPTCHA w BDI. Początkowo oferta była dostępna także Play Online na Kartę, jednak z czasem operator zlikwidował tę usługę w tych taryfach na początku 2015, ale pozostawił ją w dwóch taryfach RedBullMobile.

Postanowiłem przypomnieć tę ofertę, gdyż od kilku miesięcy sam z niej korzystam regularnie, a dzięki zmianom w innych ofertach Play pojawiły się nowe ciekawe możliwości związane z RBM DIL (tak w skrócie nazywam tę ofertę).

OFERTA ZAKOŃCZONA

Szybka informacja – DIL kończy żywot w ostatnim dniu października 2018. Aktywowany w tym miesiącu będzie działał nominalnie do końca swoich 30 dni, ale nie uda się już aktywować DILa w listopadzie 2018 ani później. Szkoda, to była bardzo fajna i niedroga opcja. Niebawem artykuł o alternatywach.

Przypomnienie oferty i zasad

Najpierw krótkie zestawienie informacji o ofercie dla tych, którzy nie pamiętają lub nie szukali wcześniej informacji o RBM DIL.

  • RBM DIL daje nam możliwość korzystania z pakietu 100 GB (lub więcej) bez narzuconych ograniczeń prędkości w sieci LTE Play
  • Po wykorzystaniu 100 GB operator może (robi to rzadko) aktywować lejek (2 Mbit/s)
  • Usługa jest bezpłatna, wymaga jedynie:
    • aktywnego konta na połączenia wychodzące
    • salda co najmniej 30 PLN (środki pozostają na koncie i nie są blokowane)
    • pamiętania o ponownej aktywacji co 30 dni (otrzymujemy powiadomienia SMS, gdy usługa zostanie wyłączona)
  • RBM DIL działa w taryfach RBM na kartę I (tzw. 7 MNP) oraz RBM na kartę II (tzw. 5 lub 9 PLN). Nie działa w RBM Energy na kartę.
  • Pakiet aktywuje się kodem USSD *111*480*1# albo za pomocą serwisu Play24 lub aplikacji Play24 na telefony. Czekamy na potwierdzenie SMSem, że usługa jest aktywna.

Krytyczne uwagi:

  • DIL działa TYLKO w technologii LTE. Wymagany jest więc zasięg LTE operatora Play, sprzęt do LTE oraz faktyczne korzystanie z LTE (warto wymusić pracę w LTE na wszelki wypadek, o ile to możliwe).
  • Na koncie musimy mieć aktywny jakikolwiek pakiet danych. Ponieważ po doładowaniu za 50 PLN otrzymujemy w RBM1 512MB, a w RBM2 2GB danych, nie powinno być problemu, ale warto uważać, żeby tego pakietu nie zużyć w całości. Inaczej będziemy musieli doładować konto ponownie lub dokupić jeden z pakietów danych. Jeżeli nie mamy żadnego pakietu danych, obowiązuje lejek 32 kbit/s, także w LTE.
  • Problematyczny zawsze jest moment, kiedy usługa się wyłącza, a musimy to zauważyć (przypomnienie w kalendarzu czasem się przydaje), do tego pamiętać, że włączanie nie jest natychmiastowe. Jeżeli zużyjemy cały pakiet danych, aktywuje się lejek opisany punkt wyżej.

Specjalny modem Huawei E3372 do RedBullMobile zgodny z usługami tego operatora wraz z instrukcją korzystania z pakietu darmowego LTE można zamówić w sklepie jdtech.pl. Zawsze też można liczyć na moją pomoc w zakresie korzystania z tego modemu.

Koszty:

  • Jeżeli korzystamy z taryfy bez żadnych dodatkowych kombinacji, koszty sprowadzają się do utrzymania ważności karty:
    • RBM I (RBM7) – 50 PLN daje 150 dni oraz 512 MB danych
    • RBM II (RBM5 lub RBM9) – 50 PLN daje 100 dni oraz 2 GB danych

Od razu przypominam, że oryginalne karty RedBullMobile na kartę I są praktycznie nie do zdobycia, a oferowane wtedy startery powoli tracą ważność. Startery RedBullMobile na kartę II można jeszcze tu i tam zdobyć i można je poznać między innymi po tym, że są oferowane z puszką napoju energetycznego w cenie 9 PLN. Startery za 5 PLN dostępne w punktach Play w foliowych, srebrnych woreczkach i większości innych miejsc oferowane bez puszki to prawie na pewno RedBullMobile Energy na Kartę o w tej taryfie nie jest oferowana usługa DIL.

Nawet jeżeli ktoś ma starter z dawnych czasów, ale zmigrował na wyższą taryfę, do czego operator bardzo zachęcał, to nie ma możliwości prostego powrotu do poprzedniej wersji. Oficjalnie migrować można tylko w kierunku RBM1->RBM2->RBME.

I teraz najważniejsza część artykułu: Okazuje się, że wprowadzanie usługi/oferty Fakt Mobile spowodowało ciekawe zmiany dla aktualnych i przyszłych użytkowników DIL.

Przejście do taryfy RBM5/9

Od 11 lutego 2016 obowiązuje nowy regulamin Fakt Mobile - nie ma możliwości uzyskania RWK w opisany sposób – ważność konta ustalana jest na 14 dni. Nadal możliwa jest migracja i uzyskanie w ten sposób taryfy RBM 5/9, ale już nie RBM7.

Nie wszyscy wiedzą, że wprowadzona niedawno oferta Fakt Mobile jest od strony technicznej jedynie dodatkową taryfą operatora Play, choć regulaminowo traktowaną nieco bardziej w sposób wydzielony, niż RedBullMobile.

Podstawową zaletą Fakt Mobile jest możliwość w miarę szybkiej migracji między taryfami Play na Kartę (z wyłączeniem PInK – Play Internet na Kartę i starszych POnK – Play Online na Kartę) a Fakt Mobile.

Oferta migracji została spisana w oddzielnym regulaminie, który daje nam bardzo ciekawe możliwości. Interesują nas trzy jego punkty:

  • Przeniesienie do i z Fakt Mobile powoduje zachowanie (poza numerem telefonu) salda głównego konta
  • Ważność konta ustawiana a jest na 14 dni.Zachowywany jest także okres ważności konta na połączenia wychodzące i przychodzące Ważność
  • Wśród taryf dostępnych przy przeniesieniu z Fakt Mobile dostępna jest od niedawna oficjalnie tylko taryfa RBME, ale ciągle można przejść do RBM5 za pomocą kodów USSD.

W ten sposób można uzyskać taryfę RBM5/9, której startery są praktycznie bardzo trudno dostępne na rynku. Proponuję następującą (sprawdzoną) procedurę:

  1. Kupujemy dowolny starter Play na Kartę. Dla wygody, warto wybrać RedBullMobile – dowolny, nawet Energy – łatwiej będzie rozpoznać tę kartę wśród innych. Odpadają tylko karty w taryfach PInK i POnK. Starter z taryfą RBME można zamówić bez problemu nawet za darmo.
  2. Aktywujemy starter (wystarczy zadzwonić na dowolny numer, wysłać SMS lub skorzystać z Internetu). Będąc w salonie operatora możemy dla wygody go zarejestrować na siebie, ale nie jest to konieczne.
  3. Przenosimy numer do Fakt Mobile. W niektórych taryfach (np. RBME) działa kod USSD *163*12#. Jeżeli kod nie zadziała, zawsze możemy zadzwonić na infolinię Fakt Mobile: 799 599 999 – najlepiej z przenoszonego startera – i prosimy o przeniesienie do Fakt Mobile. Operator postara się nas zidentyfikować: po danych z rejestracji startera, albo po tym, czy znamy kod PUK lub historię startera (doładowania, ostatnie połączenia itd.). Migracja do Fakt trwa do 24h, ale zwykle zajmuje kilka-kilkanaście minut.
  4. Upewniamy się, że karta jest już w Fakt Mobile (np. przez poczekanie na SMS,kod  *101#, albo Play24) i doładowujemy nasz numer 5 PLN, aby uzyskać Rok Ważności Konta. Doładowanie wykonujemy tak samo, jak w przypadku każdego innego numeru Play.
  5. Teraz wracamy do RBM za pomocą kodów USSD
    • Zwykle z Fakt do RBM można wrócić dopiero po kilku-kilkunastu godzinach od migracji do Faktu. Wcześniej pojawiają się różne komunikaty błędów o trwających zmianach na koncie lub braku usług oraz trwającej migracji.
    • *163# – pojawi się menu dostępnych taryf do migracji.
    • Wybieramy RBM na Kartę 5 (może być na pierwszej stronie, albo którejś z kolejnych, na które przechodzimy wybierając opcję 8) .
    • Potwierdzamy wybór wybierając 2. Przejdź.
    • Jeżeli wszystko poszło dobrze, dostaniemy potwierdzenie przyjęcia zlecenia. jeżeli pojawi się błąd z powodu innych zleceń oczekujących na koncie, musimy zaczekać – po maksymalnie 24h od ostatniej migracji (do Faktu) wszystko zwykle działa poprawnie.
  6. Po zakończeniu migracji, doładowujemy konto za 50 PLN. To daje nam pakiet 2 GB ważne 100 dni niezbędne do pozbycia się lejka zakładanego na usługę transmisji danych, po zużyciu wszelkich pakietów.

Efektem tych działań jest: karta w taryfie RBM5 z około 60 PLN środków na koncie, ważna 100 dni, z pakietem 2 GB danych (także ważny 100 dni). Jeżeli zużyjemy te 2 GB, mamy do dyspozycji pakiety cykliczne. Moja propozycja:

  • Aktywować pakiet cykliczny 600 MB za 5 PLN
  • Pilnować, żeby saldo konta nie spadło poniżej 30 PLN (wymagany poziom aktywacji DIL) W razie czego doładowujemy za 50 PLN i wtedy możemy wyłączyć pakiet cykliczny na kolejne 100 dni.
  • Co 100 (lub 150 dni w RBM7) doładować konto za 50 PLN.

Według mnie nie da się taniej i wygodniej. Pozostaje tylko pamiętać o aktywacji DIL co 30 dni, o czym przypomina SMS.

Uwagi:

  • Wszystko inne, co mieliśmy na koncie, poza środkami z głównego konta, przy zmianie taryfy ulega skasowaniu lub wyzerowaniu. Warto o tym pamiętać, jeżeli migrujemy kartę, której już używamy. Pakiety danych, środki promocyjne itd. – wszystko znika.
  • Zawsze trzeba się liczyć z potencjalnymi problemami przy tego typu operacjach. Ja nie trafiłem na żadne, ale mam raporty osób, które walczyły o realizację swoich zamówień kilkanaście dni z powodu problemów u operatora – choć było to na początku działalności Fakt Mobile.
  • Migrować można tylko aktywne konto na połączenia wychodzące. Jeżeli kartę po utracie ważności doładowaliśmy, musimy odczekać na jej „odblokowanie” w systemie – co trwa kilka do kilkunastu godzin.

Modyfikacje i wskazówki

Kilka wskazówek nadesłanych przez czytelników:

  • Dostępny jest Bonusowy pakiet 1GB ważny 365 dni (TYLKO dla RBM7 MNP), który dostępny jest po przeniesieniu numeru jednokrotnie i za darmo. Jednak nie miałem okazji sprawdzić, czy na pewno spowoduje wyłączenie lejka 32 kbit/s. Wygląda jednak na to, że przedłuża ważność środków zebranych na koncie na dane do roku.

To tylko promocja

Przypominam wszystkim, że DIL w RBM to jedynie promocja, która może zostać wyłączona w każdej chwili tak, jak stało się to na początku 2015 z odpowiednikiem tej oferty w Play Online na Kartę.

Tak czy inaczej RBM DIL z RWK dzięki FM (RedBullMobile z Darmowym Internetem LTE dzięki Fakt Mobile) to na prawdę ciekawa możliwość, jaką oficjalnie i w pełni regulaminowo oferuje nam Play i warto z tego skorzystać.

Aktualizacja 2015.10.6: Podobno od 6 października BOK Faktu nie zgadza się na przenoszenie do RBM innego, niż Energy i wymagają przy tym rejestracji. Regulamin promocji się nie zmienił, więc albo zostanie on w najbliższym poprawiony, a póki co można odwoływać się do regulaminu i jego treści.

Aktualizacja 2015.10.24: W związku z brakiem możliwości migracji do RBM7 MNP, artykuł zmodyfikowałem podając sposób przejścia na RBM5 i dalszego radzenia sobie z tą taryfą.

Aktualizacja 2015.12.03: Informacja o 2-dniowej ważności konta po migracji Fakt->RBM5. Czekamy na info, czy to awaria, czy nie.

Aktualizacja 2015.12.13: Problem z 2dniową ważnością konta rozwiązany. RWK działa normalnie po przejściu z Fakt do RBM5.

Aktualizacja 2016.01.05: Menu *163# zmieniło strukturę, RBM5 jest teraz na pierwszej stronie.

Aktualizacja 2016.01.20: Koniec 10/10/30 w Play.

Aktualizacja 2016.02.16: Od 2016.02.11 nowy regulamin migracji uniemożliwia uzyskanie RWK. Dalej można jednak mieć RBM5 i być może RBM7 znowu.

Aktualizacja 2016.03.31: Informacja, że po migracji do Fakt należy odczekać kilkanaście godzin. Nie ma możliwości migracji do RBM7.

Aktualizacja 2016.06.14: Przejście do Faktu jest możliwe za pomocą kodu USSD, nie trzeba dzwonić na infolinię.

Aktualizacja 2018.10.28: To koniec oferty DIL – ostatni aktywacja możliwa do końca października, usługa będzie działała normalnie30 dni, ale nie uda się jej aktywować w kolejnym miesiącu.

Regulamin Oferty Promocyjnej Zmień Ofertę na Fakt Mobile (i kopia lokalna)

Data pierwszej publikacji 2015.09.30
Kategorie:Przepis
  1. Paweł
    Październik 12th, 2015 at 21:51 | #1

    Panie Jakubie czy mógłbym prosić o szersze informacje może być na email żeby znów nie roznosiło się wśród handlarzy na temat tego co napisał Pan
    "Jeżeli w przeszłości komuś zebrała się tak zwana skarbonka (środki na koncie głównym, których nie wykorzystaliśmy), można ją wykorzystać na zakup pakietów 10/10/30 na zapas (np. na wypadek wyłączenia DIL). Należy tylko zadbać o jego przedłużenie, o czym będę jeszcze pisał." chodzi mi właśnie o to jak można przedłożyć by było ten pakiet.

    • Październik 13th, 2015 at 08:11 | #2

      To akurat dla handlarzy nie jest ciekawe, bo wymaga wydania pieniędzy. Sytuacja dookoła Play, RBM i Fakt trochę się skomplikowała, więc muszę przetestować kilka rzeczy. Ale metod mamy kilka już całkiem ciekawych, z czego podstawowe dwie to zakup pakietu kolejnego oraz korzystanie z promocji Fanta, jednak obie metody pozwalają na wykonanie ostatniego przedłużenia 30 listopada. Kolejne metody to kombinacja opisana wyżej z pakietem 1 GB ważnym rok – nie mam pewności, czy jest dostępny ten pakiet w RBM5, bo takiej migracji nie udało mi się jeszcze dokończyć.
      Poza tym sprawdzam, czy pakiety okresowe automatycznie odnawialne działają tak, jak zakładam, czy też nie – brakuje jeszcze kilka dni do tego, żeby mi się to potwierdziło.

  2. michal
    Październik 12th, 2015 at 18:01 | #3

    Cześć Jakub,
    czy jeśli wyślę Ci zdjęcie przodu i tyłu opakowania startera to rozpoznasz co to za starter? bo sam nie wiem jak rozpoznać…:/

    • Październik 12th, 2015 at 19:23 | #4

      Niestety nie da się rozpoznać RBM7 z puszką od RBM9 z puszką – najwyżej po dacie ważności. Jeżeli jest bez puszki i kupiony niedawno to prawie na pewno RBME. Ale podesłać możesz.

  3. Poldomir
    Październik 7th, 2015 at 17:48 | #5

    Proszę nie rozsiewać fatalistycznych wizji braku możliwości migracji do RBM. Odbyłem w sumie 4 rozmowy z konsultantami Fakt Mobile w sprawie RBM.
    1. 06.10, godz. 16 – nie miałem jeszcze startera, więc zadzwoniłem z pytaniem czy nie będzie problemów z aktywacją RBM na Kartę. Miły Pan stwierdził, że może aktywować Energy, 5 oraz 9. Zachęcony tą obietnicą nabyłem starter Play i przeniosłem nr do Fakt Mobile.
    2. 06.10, godz. 21 – telefon na infolinię w celu przeniesienia do RBM. Konsultant twierdzi, że ma odgórny zakaz migracji do RBM innych niż Energy, a jak się mi nie podoba to mogę pisać pismo z zażaleniem.
    3. 06.10, godz. 22 – kolejny telefon, tym razem można przenieść tylko, gdy numer jest zarejestrowany. Tłumaczono to wymaganiami postawionymi przez RBM.
    4. 07.10, godz. 16 – będąc przy salonie Play zaryzykowałem jeszcze jeden telefon na infolinię. Przemiły konsultant rzekł, że możliwa jest migracja do Energy lub 5. Na pytanie o 7 stwierdził, że nie ma takiej możliwości. Wykłócanie się uznałem za bezcelowe, więc po trzykrotnym upewnieniu się o możliwości wyboru 5 poprosiłem o aktywację taryfy.

    Można? Można. Wystarczy być cierpliwym i trafić na dobrego konsultanta.

    • Październik 7th, 2015 at 18:17 | #6

      Czy po migracji na RBM5 masz dostępny pakiet 1 GB? (faktycznie jest dostępny dopiero po sumarycznym doładowaniu 10 PLN dla tej karty SIM, na szczęście nie musi to być po powrocie do RBM).

      • Poldomir
        Październik 7th, 2015 at 19:33 | #7

        W Play24 w zakładce "Pakiety" nie widzę takiej pozycji. Pakiet 1 GB jest, ale za 9 zł. Karta doładowana za 50 zł, po migracji usługa DIL uruchomiona została automatycznie.

        • Październik 7th, 2015 at 20:59 | #8

          Czyli ten pakiet to była to kolejna zaleta RBM7.

          • Poldomir
            Październik 7th, 2015 at 23:03 | #9

            I tak nie ma co wybrzydzać. Cała operacja kosztowała mnie 60 zł (5 zł starter, 5 zł rwk w Fakcie i 50 zł doładowania w RBM). Rok ważności konta, 100 dni z pakietem internetu z doładowania. Potem można przepuścić 25 zł nadwyżki z kwoty umożliwiającej działanie DIL na 30-dniowe pakiety 300 MB, które można użyć w awaryjnej sytuacji ;) W sumie 250 dni z LTE za cenę niewiele wyższą niż miesięczna opłata za to dobrodziejstwo w Play. Nie można być zbyt pazernym :)

    • jim
      Październik 7th, 2015 at 18:39 | #10

      5 i 9 to chyba ta sama taryfa – RBM5, najstarsza to siódemka.

      A problematyczność sytuacja polegała na tym, że większość konsultantów od poniedziałku na wniosek "z góry" olewało regulamin i przedstawiało dodatkowe warunki – dopiero dzisiaj się wyklarowało że RBM7 jest niedostępne, a RBM 5 i Energy już tak – wczoraj i przedwczoraj było tak jak piszesz, czyli brak możliwości migracji do RBM (do Energy tylko po zarejestrowaniu) i na nic zdawało się powoływanie się na regulamin.

      • Październik 7th, 2015 at 20:59 | #11

        RBMnK I – nazywana jest RBM 7, bo tyle kosztowały startery. RBMnK II początkowo były za 9 PLN (startery z puszką), potem za 5 PLN (bez puszki), stąd nazwa raz 9 raz 5. Aktualnie jest taryfa RBME (Energy), starter kosztuje 5 PLN, ale nie jest już tak oznaczany w systemie.

  4. Qazik
    Październik 7th, 2015 at 13:15 | #12

    Niestety zablokowano calkowicie mozliwosc przenoszenia z Fakt Mobile do RBM 5/7. Nic nie da powolywanie sie na regulamin i zlozenie skargi. Podaja ze jedynie po rejestracji karty moga przeniesc do RBM Energy.

    • Qazik
      Październik 7th, 2015 at 20:31 | #13

      okazuje sie ze od kilku godzin mozna do RBM5. Musieli miec niezla nagonke bo do 13:00 byla calkowita blokada w przenoszeniu

      • Październik 7th, 2015 at 21:01 | #14

        Tak to podobno wygląda. Jest inna teoria:
        1. RBM5 dla wszystkich
        2. RBM7 tylko dla zarejestrowanych kart oraz przenoszących z całkiem innych sieci (co nas nie interesuje tak bardzo, bo nie przejdzie RWK).

  5. xyz
    Październik 5th, 2015 at 20:27 | #15

    1. E3372 to nie jest modem żaden "specjalny" tylko całkiem zwyczajny :-)
    2. Naprawdę piszemy naprawdę razem – mógłby szanowny Autor opanować kiedyś wreszcie podstawy ortografii na poziomie podstawówki…
    3. Zaraz będzie koniec DIL jeśli będzie się nagłaśniać takie rzeczy. Tylko proszę nie mówić, że nie chcę się podzielić czy coś takiego – sprawa jest prosta: albo korzystamy z promocji w wąskim gronie, albo nie korzysta nikt. Inaczej P4 nie pozwoli, więc należy spodziewać się rychłego zakończenia DIL.

    • Październik 5th, 2015 at 23:26 | #16

      1. Jest zupełnie zwyczajny, ale oprogramowanie wrzucam mu dość specyficzne – automatyka wyboru konfiguracji oraz opcje wyboru konkretnych pasm, czego w czystym E3372 nie ma. Do tego na życzenie dołączam instrukcję korzystania z DIL – od ręki wszystko w jednym.
      2. 36 lat na karku i uczę się tego w kółko i ciągle robię ten błąd.
      3. Nagłaśnianie w tak wąskim gronie nie spowoduje znaczącej zmiany ruchu w ich sieci. RBM też nie jest tak powszechnie dostępną taryfą i bez tego myku z Faktem trudno się dołączyć.

  6. bob
    Październik 5th, 2015 at 19:29 | #17

    Już po ptokach. Na infolinii Fakt Mobile( 799 599 999 ) twierdzą, że z Fakt Mobile przejść można tylko na RBM energy(po zarejestrowaniu karty).

    • mig1
      Październik 5th, 2015 at 19:42 | #18

      Ile razy dzwoniłeś na infolinię?

      • bob
        Październik 5th, 2015 at 19:46 | #19

        Raz.

        • mig1
          Październik 5th, 2015 at 19:59 | #20

          To zadzwoń jeszcze raz, widocznie na kogoś mało kumatego trafiłeś.

          • Luty 25th, 2017 at 08:17 | #21

            Dokładnie.

          • jim
            Październik 6th, 2015 at 12:19 | #22

            Mogę potwierdzić – na dwa telefony w sprawie przeniesienia z FM do RBM 7, dwa razy konsultant odmówił tłumacząc to przesłaną wczoraj informacją od RedBull że wycofują możliwość przeniesienia na stare oferty.

            Regulamin tej promocyjnej oferty jeszcze nie został odwołany – ciekawe czy to blef na infolinii czy faktycznie szykuje się jakaś oficjalna informacja o zmianach.

    • SyE
      Październik 6th, 2015 at 15:21 | #23

      Potwierdzam, też dzwoniłem przed chwilą, można przejść tylko na RBM energy po zarejestrowaniu

    • Lukas
      Październik 6th, 2015 at 21:29 | #24

      powołałem się na regulamin i stanowczo żądałem zmiany taryfy zgodnie z punktem 7 – oczywiście z sukcesem :-)

      • SyE
        Październik 6th, 2015 at 21:38 | #25

        Możesz coś więcej napisać jak przebiegła rozmowa ? chodzi o ten regulamin http://www.redbullmobile.pl/fileadmin/files/pdf/R…
        ?

        • Lukas
          Październik 6th, 2015 at 22:27 | #26

          regulamin podał Kuba na końcu swojego artykułu – link na samym dole http://faktmobile.pl/app/views/file/regulamin_ofe…

          • Lukas
            Październik 6th, 2015 at 22:28 | #27

            metodą zdartej płyty powtarzałem, ze w regulaminie jest jasno napisane, ze mozna telefonicznie zmienić taryfę na kazdą podaną w punkcie 7

          • SyE
            Październik 6th, 2015 at 22:31 | #28

            Mówiono Tobie o rejestrowaniu karty? zarejestrowałeś ?

          • Lukas
            Październik 6th, 2015 at 22:39 | #29

            tylko rozmowa telefoniczna – nic nie ma w regulaminie o rejestracji karty – wspominał facet z infolinii o tym ale ja go odesłałem do regulaminu w którym nic o tym nie ma :)

          • SyE
            Październik 6th, 2015 at 22:50 | #30

            A długo upierał się przy swoim ?

          • Lukas
            Październik 6th, 2015 at 22:57 | #31

            ze 4 razy musiałem powtórzyć :) i przyjął zgłoszenie – powiedział "zaryzykuję bo mamy zakaz zmiany na stare oferty ale ma pan rację" a ja mu na to, że niczym nie ryzykuje bo regulamin nie został zmieniony a poza tym rozmowa nagrywana jest więc ma "blache na dupe, że klient ma rację i zna swoje prawa" i moje grzeczne żądanie musi zostać spełnione – przyznał rację i zmienił taryfę

  7. Patryk
    Październik 5th, 2015 at 09:34 | #32

    Ja jeszcze dodam od siebie, że jak wyłączy nam się ta usługa (DIL) to dane z konta schodzą bardzo, bardzo szybko. Dużo szybciej niż jesteśmy w stanie pobierać w ramach promocji. Dwa tygodnie temu jak zapomniałem włączyć pakiet na nowo, to w ciągu sześciu godzin sam modem pracując w sieci "zużył" 15 GB.

  8. Wojtax
    Październik 4th, 2015 at 15:34 | #33

    Czy ktoś z Was próbował, czy można aktywować na karcie sim z Fakt Mobile kody z nakrętek fanta, sprite z promocji "Orzeźwiające Doładowanie" ? Jeżeli nie, czy po przeniesieniu numeru z FM do ofert z Play: Oferta Play na Kartę, Oferta Play na Kartę Rok Ważności Konta, Oferta Play na Kartę Lubię to!, Oferta Formuła Play na Kartę, Oferta FORMUŁA MINI MAX na Kartę, Play Fresh, Oferta Promocyjna Lubię to. kody z nakrętek będą działać ? Czy po przeniesieniu nie straci się roku ważności konta ?

    • Październik 4th, 2015 at 18:40 | #34

      1. Kody z nakrętek będę testował, ale one nie powinny działać w Fakcie.
      2. Kody będą działać we właściwych taryfach, której obejmuje promocja – skąd wziął się numer w taryfie odpowiedniej nie ma znaczenia.
      3. Na tym właśnie polega myk, że po przejściu z Fakt zachowują się środki z konta głównego i ważność konta.

      • Wojtax
        Październik 4th, 2015 at 19:23 | #35

        Wlasnie chodzi Jakub, czy jak przejde na taryfy z playa kody z nakretek zadzialaja ale bede musial zaryzykowac, zeby tez po powrocie do FM nie stracic tego slabego lejka.

        • Październik 4th, 2015 at 19:29 | #36

          W promocji Fanty nie ma mowy o Fakt Mobile, więc nie zadziałają, o ile nie ma błędu systemu (takie rzeczy raczej sprawdzają dokładnie). Pakiet danych też nie przejdzie, bo to konto jest zerowane po zmianie taryfy. Na pewno nie grozi ci utrata lejka – w Fakt jest zawsze.

  9. Kaizenpol
    Październik 4th, 2015 at 09:39 | #37

    Właśnie kończy mi się (mam nadzieję) przenosić do starego RBM drugi numer. Kilka uwag:
    1. Chciałem przenieść dwa numery. Poprosiłem o przeniesienie najpierw tego, z którego dzwoniłem i to był błąd. Akurat szybko zadziałał system i po tym, jak konsultant zapowiedział, że składa zlecenie w systemie i po chwili ciszy usłyszałem, że usługi na tym numerze są niedostępne. Musiałem dzwonić drugi raz. Z drugiego numeru już było wolniej i konsultant zdążył się pożegnać.
    2. Niezła konspiracja z tym Fakt Mobile. Na play 24 żadnych śladów o możliwości przeniesienia do nich, nie ma takiej taryfy w zestawieniach (a RBM jest). To tylko dla czytelników Fakt i tylko tam się reklamują? No i przenoszenie tylko przez telefon… Jak to Jakubie wyczaiłeś?
    3. Cała procedura w pierwszym przypadku trwała z pół godziny – trzy doładowania (stara simka, od kilku dni nieaktywna), przeniesienie w dwie strony i nawet aktywowanie pakietów LTE i 1GB za free. Z drugim numerem już dłużej trwa. Do Fakt Mobile przeniosłem i doładowałem wczoraj wieczorem. A dzisiaj już godzinę temu skończyłem rozmowę z przeniesieniem do RBM, a numer ciągle w Fakt Mobile.
    4. Po powrocie do RBM zostało mi w play 24 logo Fakt Mobile obok napisu
    "Moja oferta
    RBM na kartę"
    5. Gdy w Play 24 wchodzę w zmianę taryfy mam:
    "Twoja obecna oferta: RBM na kartę
    Zmień ofertę na 
    RBM na Karte 5
    RBM Energy na kartę"
    To chyba mam tego starego RBM?
    6. Pakiet 1GB na rok niby aktywny, a w stanie konta nie widzę tego pakietu. Gdzie sprawdzić, czy/ile mi z niego zostało?
    7. Jeszcze rodzicom muszę przenieść skarbonkę. A mi zostaje spora skarbonka z Play Online na kartę. Może znajdzie się kiedyś sposób na wykorzystanie kasy. Najpóźniej jak zlikwidują darmowy LTE – na kilka lat, uwzględniając konieczność doładowywania, wystarczy mi na ten pakiet 45zł/mies.
    8. Świetna robota. Wielkie dzięki.

    • Październik 4th, 2015 at 10:08 | #38

      1. No to faktycznie szybko poszło za pierwszym razem :)
      2. Dzięki. Ja te informacje zbieram, analizuję, porządkuję, a na koniec testuję.
      3. W weekendy to trwa czasem dłużej.
      4. Logo zostaje z karty SIM, nazwa pokazuje taryfę. Tak mi się wydaje.
      5. RBM1 nazywa się "RBM na kartę 7 MNP", natomiast RBM2 to "RBM na Karte 5". Po tym się to poznaje.
      6. Nie mam pewności, chyba tego na wykazie nie widać, ale w ważności konta danych już tak. Sprawdź.
      7. PInK i POnK to SIMy z blokadą roamingu krajowego. Nie będzie możliwości ich migracji do innych taryf.

      • Kaizenpol
        Październik 4th, 2015 at 14:44 | #39

        Starter był RBM. I logo zmieniło się na Fakt. Po powrocie do RBM zostało logo faktu. Pewnie programista nie przewidział powrotnej zmiany w tym drobiazgu ;)

        Drugi numer jeszcze się nie przeniósł. Ponieważ konsultant był mało wprawiony albo na mocnym kacu (rano) to po sześciu godzinach zadzwoniłem jeszcze raz – przed chwilą. Bez wdawania się w szczegóły i że już zlecałem przeniesienie najzwyczajniej poprosiłem o przeniesienie do RBM 1. Ale nie wiem, czy nie mają jakieś awarii, bo wylogowanie z 24.play.pl regularnie i powtarzalnie się wysypuje:
        "HTTP Status 500 –
        (…)
        description The server encountered an internal error () that prevented it from fulfilling this request.
        (…)
        note The full stack trace of the root cause is available in the Apache Tomcat/6.0.35 logs."
        Update.
        Jednak po kilku minutach od drugiej rozmowy mam RBM. I na tym numerze logo w play24 zmieniło się na prawidłowe.

        • Październik 4th, 2015 at 18:38 | #40

          No to standardowe opóźnienie w tego typu systemach – billingowy jest ważniejszy, online obsługiwany jest w drugiej kolejności i po prostu reaguje z opóźnieniem – jak przy Orange Online.

      • Kaizenpol
        Październik 7th, 2015 at 15:21 | #41

        Dzisiaj przestał mi praktycznie działać net. Myślałem, że awaria, ale za długo to trwało. Ponieważ nigdzie nie było widać żebym miał aktywny jakiś pakiet danych (ten 1GB ważny rok był niewidoczny, po powrocie z FM nie doładowywałem, bo mam aż za dużo kasy, a stare pakiety przy przenoszeniu oczywiście przepadły) zaryzykowałem, i wykupiłem pakiet danych. Internet ruszył.
        Wygląda więc na to, że chociaż pakiet 1GB jest (mam aktywny) ale go nie ma. Albo jest zjadany nawet po LTE pomimo aktywnej usługi DIL. Wysłałem zgłoszenie na partyline. Ciekawe co odpowiedzą. Na drugim numerze aktywowałem DIL i ten 1GB ale nie korzystałem jeszcze z netu. Więc będę mógł jeszcze coś sprawdzić, jak naściemniają (niestety, ich odpowiedzi są zazwyczaj banalne i nie odpowiadają na sens pytania).

        A co do opóźnień – jeden numer przenosiłem z pół godziny w obydwie strony z dwoma doładowaniami. Drugi większość "roboty" wykonałem wieczorem. Następnego dnia zostało dokończyć – czyli przejść na RBM. I tu po sześciu godzinach od rozmowy dalej byłem w FM. To nie jest normalny czas. Za to po drugiej rozmowie, te kilka minut to już ta.

        • Październik 7th, 2015 at 18:15 | #42

          Ten pakiet 1 GB nie daje efektu takiego, jak wykupienie pakietu danych. Trzeba dokupić i najlepiej 10/10/30 – a ten 1 GB wydłuży ważność tych 10/10/30 do pełnego roku.

          • Kaizenpol
            Październik 7th, 2015 at 20:39 | #43

            To nie rozumiem. Zużyło mi ten 1GB a LTE nie działa, bo nie mam już pakietu? Czy pomimo tego, że ten 1GB gdzieś się kryje niewidoczny nie mogłem korzystać z netu (nawet z tego 1GB)?

          • Październik 7th, 2015 at 21:04 | #44

            Pakiet darmowy 1GB nie działa wcale jako przyspieszający net do pełnej prędkości – bo nie widać tego w pakiecie danych dostępnym do użycia (ale co ciekawe zmienia jego ważność do roku). MUSISZ niezależnie od niego aktywować jakiś pakiet widoczny na stronie z dostępnymi środkami i pakietami danych.

          • Kaizenpol
            Październik 7th, 2015 at 23:53 | #45

            Ale ten 1GB mogę wykorzystać, czy nie ma go faktycznie (gdybym np. nie aktywował DILa albo był poza zasięgiem LTE)?
            Żeby było śmieszniej, to od momentu przeniesienia do RBM do wczoraj mam naliczone 6,55GB danych (do czasu przycięcia pewnie więcej). Czyli DIL musiał działać. A po przeniesieniu nie doładowałem tego konta (czyli żadnych bonusowych MB nie miałem) – jedynie aktywowałem DIL i darmowy 1GB. Więc pytania robią się dwa – jeżeli masz rację, to czemu udało mi się tyle danych przesłać? No i nadal gdzie widać ten 1GB (mam drugą kartę, którą po powrocie doładowałem 10 zł, aktywowałem DIL i darmowy 1GB – tego ostatniego nigdzie też nie widać, widać promocyjne 100MB).

            Dzisiaj aktywowałem 10GB – i mam 10240 promocyjnych MB ważnych 30 dni do 6 listopada 2015 r. Czyli ten 1GB mi chyba zeżarło. Albo wcale go nie dostałem. Albo gdzieś się dalej ukrywa.

          • Październik 8th, 2015 at 18:11 | #46

            Ten 1 GB faktycznie jest dostępny, ale jest bez związku DILem i można sprawdzić jakimś magicznym kodem. Jak ci się udało przesłać 6,55 GB danych bez lejka – nie wiem. Mogło ci zjeść pakiet, jak wypadłeś do 2G/3G.

          • Kaizenpol
            Październik 9th, 2015 at 23:00 | #47

            Niestety, nie ma kodu. Stan tego bonusa jest ściśle tajny. Odpowiedź BOK
            " jedynie w wykazie połączeń może Pan zweryfikowć czy były dostępne środki z pakietu i jak zostały wykorzystane. Jeżeli wyśle Pan zgłoszenie z numeru, którego sprawa dotyczy lub poda ten numer w kolejnym zgłoszeniu wraz z kodem PUK, to będziemy mogli sprawdzić czy pakiet był w ogóle włączony."
            Dalej o tym, że musiałbym doładować za min. 10 zł, żeby aktywować ten pakiet, a że nie doładowałem, to nie mogłem aktywować. Tylko, że w pakietach świeci mi na zielono… Aż ciśnie mi się analogia z Lisowym Zbuczynem… Skąd ci biedni ludzie mają wiedzieć?

          • Październik 10th, 2015 at 09:13 | #48

            Ten pakiet jest pewnie z początków RBM. Wcale mnie nie zaskakują takie problemy. Ja nie musiałem doładować 10 PLN, żeby go aktywować – ale starter otrzymał wcześniej dużo więcej doładowań, choć przed przejściem do Fakt i potem do RBM.

          • Kaizenpol
            Październik 10th, 2015 at 14:25 | #49

            To mam dokładnie taką samą sytuację na tym numerze. Miałem kasę przed przeniesieniem. Po przeniesieniu do FM doładowałem za 10 zł (mniej się nie da doładowując z abonamentu) i przeniosłem do RBM1. Tam nie doładowałem, tylko aktywowałem DIL i 1GB. Obydwie usługi świecą na zielono na 24. Jedyne, co mi przychodzi do głowy jako wyjaśnienie, to że przed całą zabawą miałem mieć jeszcze kilka dni aktywny DIL. Być może wcale go nie wykasowali przy przenoszeniu (znaczy w 24 owszem, nieaktywny był, ale może w systemie billingowym ciągle działał). Stąd te 6GB przesłanych danych.
            BTW. Qmpel napalił się na ten net. Chyba zaraz poszukam jakiegoś startera i sprawdzę, czy mi przeniosą :)
            Jak nie, to na Allegro już zarabiają na Twoim tutku – po 50zł chodzą

          • Październik 10th, 2015 at 19:23 | #50

            Wcześniej się pojawiły te aukcje. ja tylko postanowiłem opisać to szczegółowo, bo to nie jest luka, ani błąd, tylko wynika wprost z regulaminu.

          • Kaizenpol
            Październik 22nd, 2015 at 08:50 | #51

            Po trzech odpowiedziach nie na temat dostałem taką odpowiedź od Play:
            "Pakiet bonusowy został aktywowany w dniu 4.10.2015r. Przyznanie środków następuje po doładowaniu konta na łączną kwotę 10zł. Po aktywacji pakietu, konto nie zostało jeszcze doładowane."
            Czyli twierdzą, że mogę aktywować pakiet, może mi świecić na 24.play.pl, ale nie być aktywny do czasu doładowania. Nie wiem, czy to ściema, czy prawda, bo dotąd nie doładowałem.

          • Październik 22nd, 2015 at 09:12 | #52

            A jaką masz ważność środków na koncie z pakietem danych?

          • Kaizenpol
            Październik 22nd, 2015 at 14:48 | #53

            Ważność środków – rok od przeniesienia.
            10/10/30 – 30 dni od aktywacji

            Doładowałem za 10 zł – pojawiło się 1024MB w pozycji Promocyjne MB w strefie taniego internetu ważne rok od doładowania (od dzisiaj). Dla przypomnienia dla nie śledzących wątku – promocyjny 1GB aktywowałem od razu po powrocie do RBM, świeciło, ale zadziałało dopiero po doładowaniu. Karta stara i środków na koncie sporo przed przenosinami.

            Ważność 10GB się nie zmieniła – miesiąc od aktywacji. Może ważna kolejność. Na innej karcie (kupiłem na A – po roku trzeba doładować co 100 dni) RBM na kartę 5 ani przed doładowaniem, ani po nie mam darmowego 1GB do aktywacji.

          • Październik 22nd, 2015 at 15:57 | #54

            Moje 10 GB ma teraz 1 rok ważności, ale nie od razu, tylko po kilku dniach od aktywacji tak się zrobiło.

          • jeck
            Październik 23rd, 2015 at 18:27 | #55

            Jakim sposobem?.U mnie tylko 150 dni.

          • Październik 23rd, 2015 at 20:13 | #56

            Jednorazowo dostępny pakiet 1 GB jest ważny rok (dostępny po doładowaniu w sumie 10 PLN) – i on nie dolicza się do tego konta na dane, ale przedłuża jego ważność do roku.

          • jeck
            Październik 23rd, 2015 at 21:17 | #57

            Niewiem.U mnie byl pakiet na rok1gb ale zuzylem.Zostal tylko ten 10gb na 150dni.

          • Październik 23rd, 2015 at 21:38 | #58

            Jeżeli zużyłeś go do zera (nie ma widocznego licznika), a potem uruchomiłeś inny pakiet danych, żeby nie było lejka, albo potem doładowałeś konto, no to faktycznie nie zadziała. Ja przeszedłem z Fakt na RBM7 MNP, uruchomiłem pakiet 10/10/30 i potem włączyłem ten 1 GB – i zadziałało, choć ważność pojawiła się dopiero po kilku dniach.

          • jeck
            Październik 23rd, 2015 at 22:13 | #59

            10 gb na 30 dni,ale nie możesz użyć bo zeszło by z 1gb na rok ?To po co ten pakiet 10/10/30 jak nie mozna jego wykorzystać?

          • Październik 23rd, 2015 at 22:40 | #60

            Generalnie i tak opowieść dla innych bez znaczenia, bo nie można już przejść do RBM7.
            Pakiet danych MUSISZ mieć, żeby móc przesyłać dane z pełną prędkością w DILu. Pakiet 1 GB sam w sobie nie zapewnia pełnej prędkości w DILu (ale w 3G podobno tak). Natomiast 10/10/30 lub dowolny inny pakiet sprawę załatwia, jednak jak się skończy, to znowu jest lejek. Dlatego teraz najtaniej kupić właśnie 10/10/30. A ten 1 GB przedłużał ważność jego do roku (domyślnie tylko 30 dni).

          • Kaizenpol
            Październik 23rd, 2015 at 23:17 | #61

            Cięgle mam 10/10/30 ważny miesiąc od aktywacji. Do tego najpierw schodzą mi MB z promocyjnego 1GB ważnego rok więc pewnie całe 10GB mi przepadnie.

          • Październik 23rd, 2015 at 23:31 | #62

            Jak sprawdzasz stan tego pakietu 1 GB?

          • Kaizenpol
            Październik 24th, 2015 at 10:58 | #63

            Na 24.play.pl

          • Październik 24th, 2015 at 15:54 | #64

            Gdzie na Play24 można sprawdzić, ile MB zostało z darmowego pakietu 1 GB dostępnego TYLKO w RBM7 MNP?

          • Kaizenpol
            Październik 24th, 2015 at 16:15 | #65

            Pojawiło mi się w stanie konta. No, bo jeżeli to nie ten darmowy 1GB, to co może być ważne rok?

            "Promocyjne MB 10250 MB (ważne do 06.11.2015)
            Promocyjne MB w strefie taniego Internetu 949 MB (ważne do 21.10.2016)
            Suma doładowań w tym miesiącu 10,00 zł "

          • Październik 24th, 2015 at 17:26 | #66

            Nie pomyłeś "Bonusowy pakiet 1 GB" z "Pakiet Internet 1 GB"? Ten pierwszy nie pojawia się nigdzie poza miejscem z możliwością jego włączenia, a kod USSD z regulaminu nie działa.

          • Kaizenpol
            Październik 24th, 2015 at 19:25 | #67

            Ten płatny, za 9 zł mam nieaktywny.
            "Bonusowy pakiet 1GB 0,00 zł włączony
            (możesz jeszcze włączyć 0)
            Darmowy Internet LTE 0,00 zł/mc włączony
            Pakiet 10 GB 10,00 zł włączony włącz kolejny
            Pakiet Internet 1GB 9,00 zł wyłączony włącz"

            Jak widać mam aktywny DIL, 10GB i darmowy 1GB. Przy czym, jak pisałem, ten 1GB włączyłem wcześniej, a pojawił się dopiero po doładowaniu.
            A nawet gdybym miał, to byłby ważny chyba miesiąc?
            Partyline twierdzi, że nie widać tego GB i trzeba do nich pisać i podawać PUK, to podadzą tę informację. Ale u mnie pojawiło się. Może w międzyczasie coś grzebnęli w systemi.

          • Październik 24th, 2015 at 23:31 | #68

            W sumie ciekawe. Kolejność może mieć znaczenie w tym wypadku, ale nie mam jak tego już sprawdzić – RBM7 MNP swoje już odpaliłem, numeru całkiem z zewnątrz przenosić nie będę, bo nie ma pewności, że uda się do RBM7.

  10. Paweł
    Październik 3rd, 2015 at 21:47 | #69

    Jak by ktoś potrzebował albo mu bardzo zależało to posiadam kilka starterów do sprzedania z I edycji RBM gdzie po doładowaniu za 50 zł konto na wychodzące ważne jest 5 miesięcy.

    • Kaizenpol
      Październik 4th, 2015 at 09:19 | #70

      Ech, chyba akurat pod tym postem ta reklama się nie przyjmie. W końcu tu jest o tym, jak na dowolnym starterze RBM czy Play głosowym mięć tę starą, niedostępną taryfę a do tego uzyskać rok ważności konta.

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>