Darmowy Internet LTE w RedBullMobile – porady 2015
Nie wszyscy pamiętają, że ciągle dostępna jest bardzo korzystna oferta dla użytkowników RedBullMobile na Kartę. Posiadając odpowiednią taryfę możemy co 30 dni aktywować sobie Darmowy Internet LTE. Daje nam to gwarantowany pakiet 100 GB, a jeżeli operator ograniczy nam prędkość, to będzie to 2 Mbit/s. Taka specjalna oferta działa tylko w zasięgu macierzystej sieci LTE operatora Play.
Ofertę tę opisywałem na blogu po raz pierwszy w marcu 2014, jako alternatywę dla Aero2. Było to jeszcze przed niesławnym wprowadzeniem kodów CAPTCHA w BDI. Początkowo oferta była dostępna także Play Online na Kartę, jednak z czasem operator zlikwidował tę usługę w tych taryfach na początku 2015, ale pozostawił ją w dwóch taryfach RedBullMobile.
Postanowiłem przypomnieć tę ofertę, gdyż od kilku miesięcy sam z niej korzystam regularnie, a dzięki zmianom w innych ofertach Play pojawiły się nowe ciekawe możliwości związane z RBM DIL (tak w skrócie nazywam tę ofertę).
OFERTA ZAKOŃCZONA
Szybka informacja – DIL kończy żywot w ostatnim dniu października 2018. Aktywowany w tym miesiącu będzie działał nominalnie do końca swoich 30 dni, ale nie uda się już aktywować DILa w listopadzie 2018 ani później. Szkoda, to była bardzo fajna i niedroga opcja. Niebawem artykuł o alternatywach.
Przypomnienie oferty i zasad
Najpierw krótkie zestawienie informacji o ofercie dla tych, którzy nie pamiętają lub nie szukali wcześniej informacji o RBM DIL.
- RBM DIL daje nam możliwość korzystania z pakietu 100 GB (lub więcej) bez narzuconych ograniczeń prędkości w sieci LTE Play
- Po wykorzystaniu 100 GB operator może (robi to rzadko) aktywować lejek (2 Mbit/s)
- Usługa jest bezpłatna, wymaga jedynie:
- aktywnego konta na połączenia wychodzące
- salda co najmniej 30 PLN (środki pozostają na koncie i nie są blokowane)
- pamiętania o ponownej aktywacji co 30 dni (otrzymujemy powiadomienia SMS, gdy usługa zostanie wyłączona)
- RBM DIL działa w taryfach RBM na kartę I (tzw. 7 MNP) oraz RBM na kartę II (tzw. 5 lub 9 PLN). Nie działa w RBM Energy na kartę.
- Pakiet aktywuje się kodem USSD *111*480*1# albo za pomocą serwisu Play24 lub aplikacji Play24 na telefony. Czekamy na potwierdzenie SMSem, że usługa jest aktywna.
Krytyczne uwagi:
- DIL działa TYLKO w technologii LTE. Wymagany jest więc zasięg LTE operatora Play, sprzęt do LTE oraz faktyczne korzystanie z LTE (warto wymusić pracę w LTE na wszelki wypadek, o ile to możliwe).
- Na koncie musimy mieć aktywny jakikolwiek pakiet danych. Ponieważ po doładowaniu za 50 PLN otrzymujemy w RBM1 512MB, a w RBM2 2GB danych, nie powinno być problemu, ale warto uważać, żeby tego pakietu nie zużyć w całości. Inaczej będziemy musieli doładować konto ponownie lub dokupić jeden z pakietów danych. Jeżeli nie mamy żadnego pakietu danych, obowiązuje lejek 32 kbit/s, także w LTE.
- Problematyczny zawsze jest moment, kiedy usługa się wyłącza, a musimy to zauważyć (przypomnienie w kalendarzu czasem się przydaje), do tego pamiętać, że włączanie nie jest natychmiastowe. Jeżeli zużyjemy cały pakiet danych, aktywuje się lejek opisany punkt wyżej.
Specjalny modem Huawei E3372 do RedBullMobile zgodny z usługami tego operatora wraz z instrukcją korzystania z pakietu darmowego LTE można zamówić w sklepie jdtech.pl. Zawsze też można liczyć na moją pomoc w zakresie korzystania z tego modemu.
Koszty:
- Jeżeli korzystamy z taryfy bez żadnych dodatkowych kombinacji, koszty sprowadzają się do utrzymania ważności karty:
- RBM I (RBM7) – 50 PLN daje 150 dni oraz 512 MB danych
- RBM II (RBM5 lub RBM9) – 50 PLN daje 100 dni oraz 2 GB danych
Od razu przypominam, że oryginalne karty RedBullMobile na kartę I są praktycznie nie do zdobycia, a oferowane wtedy startery powoli tracą ważność. Startery RedBullMobile na kartę II można jeszcze tu i tam zdobyć i można je poznać między innymi po tym, że są oferowane z puszką napoju energetycznego w cenie 9 PLN. Startery za 5 PLN dostępne w punktach Play w foliowych, srebrnych woreczkach i większości innych miejsc oferowane bez puszki to prawie na pewno RedBullMobile Energy na Kartę o w tej taryfie nie jest oferowana usługa DIL.
Nawet jeżeli ktoś ma starter z dawnych czasów, ale zmigrował na wyższą taryfę, do czego operator bardzo zachęcał, to nie ma możliwości prostego powrotu do poprzedniej wersji. Oficjalnie migrować można tylko w kierunku RBM1->RBM2->RBME.
I teraz najważniejsza część artykułu: Okazuje się, że wprowadzanie usługi/oferty Fakt Mobile spowodowało ciekawe zmiany dla aktualnych i przyszłych użytkowników DIL.
Przejście do taryfy RBM5/9
Od 11 lutego 2016 obowiązuje nowy regulamin Fakt Mobile - nie ma możliwości uzyskania RWK w opisany sposób – ważność konta ustalana jest na 14 dni. Nadal możliwa jest migracja i uzyskanie w ten sposób taryfy RBM 5/9, ale już nie RBM7.
Nie wszyscy wiedzą, że wprowadzona niedawno oferta Fakt Mobile jest od strony technicznej jedynie dodatkową taryfą operatora Play, choć regulaminowo traktowaną nieco bardziej w sposób wydzielony, niż RedBullMobile.
Podstawową zaletą Fakt Mobile jest możliwość w miarę szybkiej migracji między taryfami Play na Kartę (z wyłączeniem PInK – Play Internet na Kartę i starszych POnK – Play Online na Kartę) a Fakt Mobile.
Oferta migracji została spisana w oddzielnym regulaminie, który daje nam bardzo ciekawe możliwości. Interesują nas trzy jego punkty:
- Przeniesienie do i z Fakt Mobile powoduje zachowanie (poza numerem telefonu) salda głównego konta
- Ważność konta ustawiana a jest na 14 dni.
Zachowywany jest także okres ważności konta na połączenia wychodzące i przychodzące Ważność - Wśród taryf dostępnych przy przeniesieniu z Fakt Mobile dostępna jest od niedawna oficjalnie tylko taryfa RBME, ale ciągle można przejść do RBM5 za pomocą kodów USSD.
W ten sposób można uzyskać taryfę RBM5/9, której startery są praktycznie bardzo trudno dostępne na rynku. Proponuję następującą (sprawdzoną) procedurę:
- Kupujemy dowolny starter Play na Kartę. Dla wygody, warto wybrać RedBullMobile – dowolny, nawet Energy – łatwiej będzie rozpoznać tę kartę wśród innych. Odpadają tylko karty w taryfach PInK i POnK. Starter z taryfą RBME można zamówić bez problemu nawet za darmo.
- Aktywujemy starter (wystarczy zadzwonić na dowolny numer, wysłać SMS lub skorzystać z Internetu). Będąc w salonie operatora możemy dla wygody go zarejestrować na siebie, ale nie jest to konieczne.
- Przenosimy numer do Fakt Mobile. W niektórych taryfach (np. RBME) działa kod USSD *163*12#. Jeżeli kod nie zadziała, zawsze możemy zadzwonić na infolinię Fakt Mobile: 799 599 999 – najlepiej z przenoszonego startera – i prosimy o przeniesienie do Fakt Mobile. Operator postara się nas zidentyfikować: po danych z rejestracji startera, albo po tym, czy znamy kod PUK lub historię startera (doładowania, ostatnie połączenia itd.). Migracja do Fakt trwa do 24h, ale zwykle zajmuje kilka-kilkanaście minut.
- Upewniamy się, że karta jest już w Fakt Mobile (np. przez poczekanie na SMS,kod *101#, albo Play24)
i doładowujemy nasz numer 5 PLN, aby uzyskać Rok Ważności Konta. Doładowanie wykonujemy tak samo, jak w przypadku każdego innego numeru Play. - Teraz wracamy do RBM za pomocą kodów USSD
- Zwykle z Fakt do RBM można wrócić dopiero po kilku-kilkunastu godzinach od migracji do Faktu. Wcześniej pojawiają się różne komunikaty błędów o trwających zmianach na koncie lub braku usług oraz trwającej migracji.
- *163# – pojawi się menu dostępnych taryf do migracji.
- Wybieramy RBM na Kartę 5 (może być na pierwszej stronie, albo którejś z kolejnych, na które przechodzimy wybierając opcję .
- Potwierdzamy wybór wybierając 2. Przejdź.
- Jeżeli wszystko poszło dobrze, dostaniemy potwierdzenie przyjęcia zlecenia. jeżeli pojawi się błąd z powodu innych zleceń oczekujących na koncie, musimy zaczekać – po maksymalnie 24h od ostatniej migracji (do Faktu) wszystko zwykle działa poprawnie.
- Zwykle z Fakt do RBM można wrócić dopiero po kilku-kilkunastu godzinach od migracji do Faktu. Wcześniej pojawiają się różne komunikaty błędów o trwających zmianach na koncie lub braku usług oraz trwającej migracji.
- Po zakończeniu migracji, doładowujemy konto za 50 PLN. To daje nam pakiet 2 GB ważne 100 dni niezbędne do pozbycia się lejka zakładanego na usługę transmisji danych, po zużyciu wszelkich pakietów.
Efektem tych działań jest: karta w taryfie RBM5 z około 60 PLN środków na koncie, ważna 100 dni, z pakietem 2 GB danych (także ważny 100 dni). Jeżeli zużyjemy te 2 GB, mamy do dyspozycji pakiety cykliczne. Moja propozycja:
- Aktywować pakiet cykliczny 600 MB za 5 PLN
- Pilnować, żeby saldo konta nie spadło poniżej 30 PLN (wymagany poziom aktywacji DIL) W razie czego doładowujemy za 50 PLN i wtedy możemy wyłączyć pakiet cykliczny na kolejne 100 dni.
- Co 100 (lub 150 dni w RBM7) doładować konto za 50 PLN.
Według mnie nie da się taniej i wygodniej. Pozostaje tylko pamiętać o aktywacji DIL co 30 dni, o czym przypomina SMS.
Uwagi:
- Wszystko inne, co mieliśmy na koncie, poza środkami z głównego konta, przy zmianie taryfy ulega skasowaniu lub wyzerowaniu. Warto o tym pamiętać, jeżeli migrujemy kartę, której już używamy. Pakiety danych, środki promocyjne itd. – wszystko znika.
- Zawsze trzeba się liczyć z potencjalnymi problemami przy tego typu operacjach. Ja nie trafiłem na żadne, ale mam raporty osób, które walczyły o realizację swoich zamówień kilkanaście dni z powodu problemów u operatora – choć było to na początku działalności Fakt Mobile.
- Migrować można tylko aktywne konto na połączenia wychodzące. Jeżeli kartę po utracie ważności doładowaliśmy, musimy odczekać na jej „odblokowanie” w systemie – co trwa kilka do kilkunastu godzin.
Modyfikacje i wskazówki
Kilka wskazówek nadesłanych przez czytelników:
- Dostępny jest Bonusowy pakiet 1GB ważny 365 dni (TYLKO dla RBM7 MNP), który dostępny jest po przeniesieniu numeru jednokrotnie i za darmo. Jednak nie miałem okazji sprawdzić, czy na pewno spowoduje wyłączenie lejka 32 kbit/s. Wygląda jednak na to, że przedłuża ważność środków zebranych na koncie na dane do roku.
To tylko promocja
Przypominam wszystkim, że DIL w RBM to jedynie promocja, która może zostać wyłączona w każdej chwili tak, jak stało się to na początku 2015 z odpowiednikiem tej oferty w Play Online na Kartę.
Tak czy inaczej RBM DIL z RWK dzięki FM (RedBullMobile z Darmowym Internetem LTE dzięki Fakt Mobile) to na prawdę ciekawa możliwość, jaką oficjalnie i w pełni regulaminowo oferuje nam Play i warto z tego skorzystać.
Aktualizacja 2015.10.6: Podobno od 6 października BOK Faktu nie zgadza się na przenoszenie do RBM innego, niż Energy i wymagają przy tym rejestracji. Regulamin promocji się nie zmienił, więc albo zostanie on w najbliższym poprawiony, a póki co można odwoływać się do regulaminu i jego treści.
Aktualizacja 2015.10.24: W związku z brakiem możliwości migracji do RBM7 MNP, artykuł zmodyfikowałem podając sposób przejścia na RBM5 i dalszego radzenia sobie z tą taryfą.
Aktualizacja 2015.12.03: Informacja o 2-dniowej ważności konta po migracji Fakt->RBM5. Czekamy na info, czy to awaria, czy nie.
Aktualizacja 2015.12.13: Problem z 2dniową ważnością konta rozwiązany. RWK działa normalnie po przejściu z Fakt do RBM5.
Aktualizacja 2016.01.05: Menu *163# zmieniło strukturę, RBM5 jest teraz na pierwszej stronie.
Aktualizacja 2016.01.20: Koniec 10/10/30 w Play.
Aktualizacja 2016.02.16: Od 2016.02.11 nowy regulamin migracji uniemożliwia uzyskanie RWK. Dalej można jednak mieć RBM5 i być może RBM7 znowu.
Aktualizacja 2016.03.31: Informacja, że po migracji do Fakt należy odczekać kilkanaście godzin. Nie ma możliwości migracji do RBM7.
Aktualizacja 2016.06.14: Przejście do Faktu jest możliwe za pomocą kodu USSD, nie trzeba dzwonić na infolinię.
Aktualizacja 2018.10.28: To koniec oferty DIL – ostatni aktywacja możliwa do końca października, usługa będzie działała normalnie30 dni, ale nie uda się jej aktywować w kolejnym miesiącu.
Regulamin Oferty Promocyjnej Zmień Ofertę na Fakt Mobile (i kopia lokalna)
Dzisiaj próbowałem powyższego sposobu i niestety już chyba nie działa W menu zmiany taryfy jest już tylko RedBull energy.
Kliknij Więcej albo jakoś tak i będzie.
Właśnie, czy sprawdziłeś na kolejnej stronie z listą?
Posiadam starter RBM II 9 PLN całkowicie nierozpieczętowany z ramki. Pomoc techniczna nie może stwierdzić do kiedy sama karta jest ważna, a ja nie chcę jej aktywować na razie.
Czy liczy się data ważności samego startera
ALBO Czy liczy się data ważności połączeń (jakich?) po aktywowaniu karty.
Nie chcę sytuacji jaką miałem z Play Internet na kartę, że zapomiałem ją doładować, i CAŁKOWICIE po jakims czasie okazała się wyłączona z sieci i do wyrzucenia.
Nie wiem po jakim czasie zdychają te startery. Jedni mówią, że rok po wyjściu od operatora, inni, że do daty na opakowaniu i niewiele dłużej, a ja pierwszego Play na kartę aktywowałem 2 lata po terminie ważności i działał.
Po uruchomieniu startera możesz zrobić mu rok ważności przenosząc do Fakt, doładowanie za 5 PLN i powrót do RBM5. Jak zapomnisz, to karencja jakaś tam jest, ale powyżej miesiąca bym nie liczył na możliwość odzyskania numeru i taryfy po przekroczeniu terminu.
Przypominajka w kalendarzu chmurowym jakimś przydaje się.
Konkretnie to RBM9
On na starcie ma jakieś dane, jeśli przejdę na Fakt, anuluje mi? Towszystko w obie strony jest bezpłatne?
Dodam, że po aktywacji od razu nie uruchomię DIL, ale wepnę do ramki i ma czekać.
To zależy – czasem ma, czasem nie. Np. domyślnie startery z puszką miały 250 MB ważne 10 dni od aktywacji, starter padał po 30 dniach, saldo 9 PLN (lub 5 PLN później). Potem były darmowe i one miały 1 GB, ale tylko do końca wakacji 2015. I było jeszcze kilka innych promocji.
Co do kosztów operacji – wszystko masz w artykule powyżej, nie będę powtarzał.
Mam to co piszesz w pierwszym zdaniu, pewnie stracę 250mb.
A resztę zrobić tak jak w artykule RWK.Ładuję za 5 PLN. Co z błędami podczas transferu, karta ustawi nie jako oryginalna RBM9 ale jako RBM5 poprzez Play24 wszystko działać?
"Możemy tak zmienić sobie RBM2 na RBM1" – jaka różnica? Ja mam 2.
Zdanie usunąłem – dzięki. Nie można sobie zmienić już RBM2 na RBM1. A co to jest RBM I i RBM II – masz wyjaśnione wyżej.
RBM9 i RBM5 to ta sama dokładnie taryfa. W systemie Play24 oznacza jako RBM5.
"Co z błędami podczas transferu" – nie rozumiem.
"poprzez Play24 wszystko działać" – nie, tak jak w artykule. Nie da się z Fakt do RBM przejść za pomocą Play24.
"Co z błędami podczas transferu" – nie rozumiem.
Co z błędami podczas przechodzenia do Fakt i nazad do RBM, czy występuję czy chodzi tylko o czas oczekiwania? No móię tu głównie o dzownienie do Fakt, ile to kosztuje?
I jeszcze jedno: "Podobno od 6 października BOK Faktu nie zgadza się na przenoszenie do RBM innego, niż Energy i wymagają przy tym rejestracji."
No i jeszcze to, czy Menu *163# nadal jest dostępne na dzień dzisiejszy.
Jesli tak to dzownię do Fakt, czekam bardzo na odpowiedź Mam nadzieję że w Fakt nie załątwia się tego długo.
Zadzwoniłem do Fakt i z RBM9 nie przejdzie mi, musze poprosić o zmianę na RBE w Play. Czyli po ptokach panie Jakubie…….
Najlepiej sie przechodzi z darmowych starterów RBME z kwota 5zł na koncie a startery sa wazne od momentu wysłania przesyłki na maila także koło roku.
Ale kolego meczysz się. Zależy Ci n tym starterze numerze ? jeśli tak to przejdź kodem do RBM Energy następnego dnia zadzwoń do faktu i cie przeniosą jak będziesz w fakcie doładuj za 5 zł odczekaj klika godzin aż się wszytko ustawi i przenieś się kodem do RBM 5. A jeśli ci nie zależy na tej startówce to kup sobie starter faktu doładuj za 5 zł i przejdź kodem do RBM5 i omijasz dzwonienie na infolinie i masz to co potrzebujesz.
Udało się ok
Jedna rzecz, jeśli dołądowuję teraz za 50 PLN na 100 dni.
Kupuję Pakiet 2 GB na 30 dni, czy lepiej kupić pakiet cykliczny, czy on po miesiacu się kasuje sam. Wiadomo, musi być jakiś transfer na starcie, żeby nie włączał się w lejku, bo nie ma LTE.
Musisz sam sobie policzyć, co ci pasuje i za co zapłacić chcesz. Doładowanie za 50 PLN tylko wtedy, gdy chcesz korzystać z DILa – jak przechowujesz, to nie musisz nic, bo masz rok ważności z faktu przecież.
Jak doładujesz 50 – masz 100 dni, a dopiero potem zaczynaj pakiet cykliczny.
Ale po migracji z Fakt do RBM5 nie mam juz startowego pakietu 2GB jaki miałem wraz z RBM9. Tak to rozumiem, bo on jest w opcjach Play24. O ten konkretnie pakiet mi chodzi.
Albo on po dołądowaniu 50 PLN ten pakiet 2GB automatycznie na 100 dni się włączy, bo zmyliło mnie że w Play24 jest dostępny osobno za 9PLN?
Zadawaj po jednym pytaniu na raz.
2GB dostajesz po doładowaniu. To nie jest pakiet osobny, to jest premia za doładowanie. Jeżeli doładujesz, a potem migrujesz do Fakt – tak, stracisz go. Więc nie rób tego, tylko działaj jak w instrukcji w artykule.
Natomiast jeśli przypadkiem go zużyję poprzez przypadkowe przejście do 3G, będę musiał włączyć go ososbno jeszcze raz za 9 PLN i jednocześnie dezaktywuje mi się DIL?
Będziesz musiał uzupełnić pakiet danych. DIL będzie cały czas aktywny, tylko do czasu zdobycia jakiegoś pakietu danych będzie lejek. Nie musi to być ten za 9 PLN.
A samo RWK? Moge je analogicznie uruchomić jak w przewodniku jeszcze raz dopóki to będzie możliwe?
Oczywiście DIL będzie trzeba dezaktywować, ale póki co taryfa RBM5 działa poprzez migrację z Fakt.
PS> Tam jest tylko 600MB tańszy.
RWK możesz aktywować, póki migracja Fakt->RBM5 działa. Ale nie mam pewności, żeby za rok DIL ciągle był dostępny, więc nie bardzo jest powód, żeby tak tutaj się tym przejmować. Jak wymusisz LTE, to 600MB wystarczy na długo – ja zużyłem w ciągu 1,5 roku tylko 1,5GB ponadplanowo przy wyłączeniach DILu po 30 dniach.
Ale co jest "po ptokach" – jaki problem z przejściem do RBME?
Tak, działa. Zmiana na Fakt jest błyskawiczna, ale system billingowy może wszystkie elementy usługi uruchamiać do 24h.
Zawsze możesz być pierwszy, który na jakiś problem trafi Ja raportów o problemach teraz nie mam – były na początku. Fakt, RBM i Play – to wszystko i tak jeden operator.
Koszt połączenia z infolinią faktu zależy od tego, skąd dzwonisz. Sprawdź w cenniku operatora.
I tak, mogą żądać od ciebie najpierw przejścia na taryfę RBME, co robi się w Play 24.
Migracja PLAY-FM-RWK-RDM5 nadal działa. Sprawdzone 02.01.2016. Coś jednak grzebie operator w sieci Play bo problem chwilowy był z używaniem kodów ale w końcu udało sięlulucek
Jeszcze jedna podpowiedź: we FM jest obecnie promocja. Kto doładuje u nich konto nawet za 5 zl otrzyma pakiet 100 min do wszystkich sieci. Doładować konto należy bodaj do 7.01.2016. Pakiet ważny jest 30 dni. Regulamin promocji dostępny na stronie FM.
Zatem można zrobić tak: Play-FM-RWK-gratis 100 min, wygadać je a później przejść kodami na RDM5
Dzięki za info – o promocjach głosowych i SMSowych piszę mniej, ale warto o niej wiedzieć.
Jak nie daja pakietu neta, to nie ma co sie zachwycac minutami.
minuty masz całkowicie "przy okazji", do wykorzystania jeśli ktoś ma potrzebę. Stosując opisaną przez Jakuba migrację z FM do RBM Karta 5 minuty (100) "przez przypadek" wskazują na konto ale tylko do czasu pozostawania w taryfie FM, po przejściu do RBM, pakiet minut znika. Można zatem skorzystać za nic.
Działa jak krew z nosa , od 1 stycznia przechodzę procedure i teraz w fakcie już nareszcie jestem i po ponad 24 godzinach od przejścia nadal nie mogę uruchomić *163# ponieważ zlecenie w trakcie.Tragedia ten BOK to jakaś farsa . Jutro 4.01 i nadal brak końca migracji.
Migracja zwrotna jest możliwa po tym, jak aktywują się jakieś wewnętrzne elementy taryfy Fakt. Gdzieś była jakaś teoria o co dokładnie chodzi, ale nie ma tego jak sprawdzić od strony klienta. Ja za pierwszym razem czekałem 5 minut, za drugim kilka tygodni później 24h, teraz może być dłużej, ale powinno zadziałać. Z tym, że wtedy były to dni robocze, a nie wolne.
Dzięki Jakub za info , poczekam do jutra z nadzieją a później kolejne zgłoszenie reklamacyjne!
a wpisz kod *111*49*1# i "zielona słuchawka" i sprawdź w jakiej jesteś obecnie taryfie.
Komunikaty "zlecenie w trakcie realizacji" spotykałem, ale wówczas kiedy migracja została już wcześniej zainicjowana wybraniem konkretnej taryfy ale jeszcze nie została zrealizowana ale nigdy na etapie wpisania jedynie kodu *163#. Podobny komunikat (zlecenie nie może zostać teraz zrealizowane, spróbuj później) występował ale przy zbyt szybkim przechodzeniu z jednej do innej taryfy, zwykle odczekanie 24 h (często szybciej) powodowało, że przejście do innej taryfy kończyło się sukcesem, tzn. po wybraniu "RDM Karta 5" pojawiał się komunikat w stylu "zlecenie zostało przyjęte do realizacji". Po dłuższej chwili wpisanie kodu *111*49*1# i "zielona słuchawka" potwierdzało już zakończoną migrację.
Ewentualnie natrafiłeś na jakieś zawirowanie u operatora w konfiguracji sieci, które (co u mnie wystąpiło) miały miejsce np. 2 stycznia, gdzie używanie kodu *163# kończyło się komunikatem "brak możliwych taryf do migracji". Jednak kilkukrotne powtórzenie tego kodu w końcu dało efekt i możliwość pojawiła się.
Dzięki za info ale już działa tylko pod *163# jest teraz RBM 5 na głównej stronie a nie pod więcej. Spanikowałem jak wbiłem więcej i nie było RBM5 . Grunt , że dało się uruchomić.
Czyli ekipa coś miesza w tym menu. Poprawię wpis.
Mieszają bo drugi numer przeniosłem dosyć szybko ale RBM5 już był pod menu "więcej" tak jak zwykle.
Dlatego w artykule napisałem ogólną zasadę.
Po *163# dostaję: sesja została zakończona…
Ok, przyczyną był stary telefon (Lumia 610), przełożyłem kartę do LG G2 i tam już poszło bez problemu
No to porada – nie w każdym telefonie działają poprawnie USSD.
Ją mam starego Samsung 1200 i kody działają prawidłowo. Do takich celów nadaje się idealnie
Większość telefonów nie ma problemów z USSD, bo to standard jeszcze z lat 90tych, same początki GSMu – technologia w zasadzie stanowiąca część SMSów). Ale najnowsze telefony czasem sobie z tym nie radzą.
Nadal możliwe jest przejście z różnych taryf Play do Red Bulla z bezpłatnym internetem LTE. Należy przejść procedurę:
1. Migracja do Fakt Mobile (dzwoniąc na infolinie z prośbą o migracje, u mnie trwało przejście miedzy taryfami 5 minut), po czym
2. Doładować się za 5 zł – wydłuża okres ważności połączeń wychodzących na rok czasu,
3. Migrować kodem *163# (zielona słuchawka) i wyszukanie w dostępnym menu taryfy "Red Bull na Kartę 5" – tylko w tej ofercie jest dostępny darmowy LTE, uważajcie, są w menu dostępne dwie taryfy Red Bulla, trzeba wybrać tę wskazaną powyżej),
4. Zarejestrować swój nr tel. w Play 24,
4. Uruchomić Darmowy Internet LTE (po zalogowaniu się do Play 24),
5. Uruchomić najlepiej cykliczny pakiet danych 300 MB za 5 zł (po zalogowaniu się do Play 24)
Co zauważyłem… wyjątkowo korzystne jest przejście do Red Bulla z karty Play na której mieliśmy skarbonkę. Nie trzeba wówczas przez długi czas doładowywać się. W takim przypadku całkowity miesięczny koszt korzystania z LTE to koszt cyklicznego pakietu 300 MB czyli jedyne 5 zł miesięcznie od samego początku. Rewelacja.
Dostępna taryfa Red Bulla po okresie roku będzie wymagała doładowań 50 zł/ 100 dni. Przy czym faktyczny koszt nadal będzie wynosić 5 zł miesięcznie, jedynie będziemy musieli zasilać konto wyższymi kwotami doładowań aby utrzymać okres ważności połączeń wychodzących.
Jedyna negatywna konsekwencja przejścia do Red Bulla… po udanej migracji do "Red Bull na Kartę 5" w przyszłości będziemy mogli migrować tylko do "Red Bulla Energy"… czyli będziemy skazani już na Red Bulla. Taryfy Play nie są bowiem dostępne. No chyba, że Fakt Mobile będzie nadal świadczył usługi… wówczas będzie można z Red Bulla "uciec" migrując do Faktu, aby z niego migrować z powrotem do taryf Play czyli zaś "bajpas"
Oby DIL w Red Bull przez cały 2016 r. nie został wyłączony – tego użytkownikom życzę w Nowym Roku.
Migracja sprawdzona 28 grudnia 2015 r. – DZIAŁA
i jedna moja uwaga do użytkowników DIL… Jakub sugeruje aby w początkowym okresie uruchomienia DIL wykupić dostępny do końca 2015 r. pakiet 10 GB za 10 zł. Ja jednak sugeruję aby kupić pakiet cykliczny 300 MB za 5 zł i to nie ze względu na oszczędności a bezpieczeństwo. Pakiet 10/10/30 nie ma zabezpieczenia, tzn. po zużyciu danych koszty zaczną być naliczane ze skarbonki, w przypadku pakietu 300 MB koszty zostaną zablokowane bowiem włączy się lejek 32 Kb/s. Jest to o tyle korzystne rozwiązanie, że w przypadku połączeń poza LTE (np. utrata zasięgu bądź awaria nadajnika) nie stracimy skarbonki, która mogłaby zostać bardzooooo szybko wyssana a jedynie pakiet 300 MB.
Ja sugeruję jeszcze coś – najpierw 10/10/30, a potem jak już pakiet nam będzie zbliżał się do końca ważności, wtedy włączyć cykliczny. Tak czy inaczej zjedzenie środków z konta głównego grozi nam w dość specyficznych przypadkach – tak czy inaczej po prostu uważajmy na SMSy.
Procedura (którą w zasadzie powtórzyłeś 1 do 1 z artykułu) działa świetnie i cieszę się, że potwierdziłeś.
Co do skarbonki w Play – to raczej spodziewam się, że takową mają (jak ja) najczęściej użytkownicy właśnie RBM DIL, a nie taryf głosowych.
Też liczę na utrzymanie się DILa, ale w cuda długoterminowe nie wierzę i dokupiłem sobie kilka pakietów 10/10/30 na wszelki wypadek.
Już można zmieniać taryfy z Red Bull Mobile na Play na Kartę -> http://www.telepolis.pl/wiadomosci/mozliwe-migrac…
Tak, o tym napiszę na blogu.
na telepolis błędnie koledzy odczytują komunikat Gruszki. Wyraźnie stwierdził on, że możliwa jest migracja z RDM Energy do taryf Play. Uwagę należy zwrócić na określenie "Energy". Jeżeli ktoś jest w RBM I lub RBM II to musi najpierw migrować do najnowszej taryfy RDME aby następnie mieć możliwość migracji do Play. Błąd kolegów polega na tym, że odczytują oni, iż już z taryfy RDM I lub RDM II przejdą sobie do Play.
Tak potwierdzam trzeba najpierw przejść do Energy takie przynajmniej mam opcje do wyboru w play 24 będąc w RBM I a dopiero pewnie potem można przenieść się do play. Ja mając drugi nr już z w Energi w play 24 mogę zmieniać na inne taryfy play poza RBM z LTE.
Witam
Doładowałem konto i mam 2GB ważne do marca
Jak wykupie sobie pakiet 10 GB za 10 zł to będę miał 12 GB na 30 dni, czy może to będzie podziełone. 10 GB będzie w użytku w pierwszej kolejności przez 30 dni a pozostałe 2GB będzie w drugiej kolejności i ważne do marca?
Będziesz miał 12 GB ważne do marca.
Dane się z sumują, a ważność – pozostaje najdłuższa z listy (dziś+30 dni, aktualna ważność). W trym wypadku aktualna ważność jest większa, więc taka będzie.
Ok. Dzięki za odpowiedź. Pozdrawia i Wesołych Świąt wszystkim życzę.
Mam na zbycie oryginalny starter RBM 5 z 5 zl na koncie na start starter był tylko kupiony w celu sprawdzenia czy to ten trudno dostępny. Ważność jest do 24 grudnia ale mogę doładować żeby nie przepadł numer jeśli ktoś się zdecyduje zanim dotrze przesyłka.
Witam czy może ktoś potwierdzić że ukrócili już Rwk po przejęciu z fakt o czym piszą tu http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?f=22&… nie mam tam kąta żeby się upewnić a generalni to chciałem przenieść rodziców i siebie z play na Rbm Enerdzi z Rwk ale jeśli skończyła się możliwość Rwk po przejściu z faktu to się muszę mocno zastanowić. Proszę Panie Jakubie tylko nie pisze Pan oddzielnego artykułu o tym bo jeszcze przez to może przyśpieszy nam wyłączenie LTE w RBM kto chce to i tak znajdzie w komentarzach.
Ja na razie potwierdzam – cały czas działa opisana w aktualnej wersji artykułu procedura: dowolny Play/RBME->Fakt->RWK->*163#->RBM5. Sprawdzam co kilka dni menu USSD *163# i ciągle jest odpowiednia opcja.
Opcja jest. ale teraz traci się RWK przy zmianie taryfy
I w RBM Energy też się traci RWK? po przejściu z Faktu po uprzednim doładowaniu konta w fakt z 5 zł? Jeśli tak to jak zwykle spóźniam się z wprowadzeniem zmian korzystnych dla siebie wykorzystując środki promocyjne jakie otrzymałem po przejściu do play, czyli 60 zł trzeba było machnąć na nie ręką i włączać rwk ale myślałem że jeszcze zdążę
Też. Ale możliwe że to jakaś tymczasowa awaria
A jaka jest ważność konta po zmianie taryfy na RBM5 przy wyjściu z fakt+RWK? Sam to sprawdzałeś?
Tak sprawdzałem. Ważność konta ustawia się na 2 dni
2 dni są niezgodne z jakimkolwiek regulaminem. Błąd albo celowa pułapka, ale w to drugie wątpię. Ktoś jeszcze ma taki problem?
Wszyscy tak mają
Dobrze by było gdyby to był chwilowy błąd.
I dalej jest bez zmian z tego co widzę na forum ciekawe czy ktoś reklamował taki stan rzeczy i co uzyskał?
Widzę, że dyskusje lecą, operator nic z tym nie robi…
Wygląda że naprawili problem w zeszłym tygodniu przeniosłem mamę do RBM E i RWK zastał ale nie pisałem o tym bo to był numer rejestrowany wiec nie wiedziałem czy też tyczy się to zwykłych nie rejestrowanych numerów ale teraz na forum telepolis potwierdzają i inne osoby bez rejestracji numeru przeszedł RWK.
wpadlem w pulapke orange. zasililem sobie kolejny pakiet 3gb, ale tylko strony normalnie chodzą. przy sciaganiu plikow, nawet aktualizacji, predkosc spada do 30kb…. "oklaski" dla orange…
Jak to jest że poprzez Play obieram pliki z torrent z prędkością między 1 – 2Mbps a poprzez Orange 3G z prędkością 500 Kbps – 1Mbps.Przecież LTE jest o wiele szybszy, teoretycznie 4x od 3G HSPA+?
Nie chodzi mi o rozważania natury technicznej, ale czy to nie jest dziwne, że to tak włąśnie wygląda?
nie wiem czemu ale u mnie tak to działa
http://www.speedtest.net/my-result/4845657551
a tutaj kolejny wynik
http://www.speedtest.net/my-result/4845670636
A ile MB podczas pobiernia pliku .torrent?
Nie wiem nie pobieram torrentow ale pewnie taka sama co w teście
A takie duże pliki w paczce 1GB na przykład dasz radę pobrać i porównać?
U mnie w Play prędkość netu była DL=37Mbps zmniejszyła się po roku do 12Mbps, ale uwaga, prędkość pobierania plików jest na podobnym poziomie!
Wyjaśnij dokładniej, co rozumiesz przez "pobieranie plików" i "prędkość downloadu", bo się pogubiłem. Jak ściągasz pliki, to o jakim źródle mówisz – może ograniczeniem jest wydajność serwera źródłowego, a nie łącza?
Pobieram z różnych źródeł, mówię o średnich prędkościach zaobserwowanych podczas sesji na przykład 5 godzin, zarówno z torrentów a także z serweró plików (sterowniki, aplikacje). Maksymalna prędkośc pobierania to 2MB/s
Prawie rok temu w tej samej lokalizacji prędkośc samego łącza mierzona speedtest wynosiła 37Mbps. Nie pamiętam aby trasnfer plików był szybszy względem tego co osberwuję dzisiaj. Lecz dzisiaj siła sygnału o dwie kreski mniejsza, w speedtest szybkośc łącza to maksymalnie 12-15Mbps. Lecz prędkośc poberania plików według warunków jak napisałęm na wstępie raczej podobna…..
wejdz na http://www.speedtest.net/pl/ i pokaż jaka jest aktualna predkość DL i UP
Nie czytasz ze zrozumieniem…
nie chodzi o prędkość ŁĄCZA.
…ale o średnią prędkość transferu pobierania plików z różnych źródeł (torrent, www).
przy założeniu, że łącze skutecznie cały czas wysycasz. A to nie jest łatwe, jak prędkość pobierania skacze.
Ale koniecznie na serwerach w Warszawie – proponuję Skynet DC.
Speedtest.net niewiele mówi o prędkości łącza, zwłaszcza wykonany nieprawidłowo. Test pobierania ma więcej sensu, ale "średnia" to nie wyjaśnia, jak ty korzystasz z łącza – cały czas wysycasz na maksa?
No kilka godzin pod rząd. Dawniej były testy pobierania noc.gts.pl na próbkach pliku z jednej lokalizacji. teraz tam jest zwykły test.
Super wyniki, tylko się cieszyć i trzymać kciuki, żeby wyniki utrzymały się długo.
Ani trochę mnie jest dziwne. Z jaką prędkością schodzą pliki ściągane ze stron WWW lub przez FTP? Jeżeli taką samą, to wszystko ok. Poza tym pamiętaj, że p2p lubi mieć "okno na świat", czyli zewnętrzny, routowalny adres IP. A tutaj go nie masz i te mniej popularne torrenty po prostu będą trudniejsze do pobrania.
wyniki sie utrzymuja http://www.speedtest.net/my-result/4847682650 mało osob korzysta bts nie jest obciążony i dlatego to tak śmiga chociaż czasami zwalnia… Jeśli plik ma dużo źródeł to bedzie się pobierał z max predkością wszystko zalezy od popularności pliku
Jeśli ktoś jest zainteresowany kartą RBM I w taryfie 7pln to wystawiam właśnie na OLX taką jako gratis w zestawie z modemem ZTE MF 631. Starter nieaktywowany, domyślna taryfa to własnie ten unikat o którym Jakub pisze w powyższym artykule, nie potrzeba niczego przenosić, robić żadnych kombinacji, etc, wystarczy włożyć do telefonu i od razu wszytko mamy, w Play24 jest opcja "Darmowy Internet LTE 0,00 zł/mc"
Dodatkowo jeśli telefon jest zrootowany to po zainstalowaniu aplikacji Advanced Signal Status można na sztywno ustawić transmisje po LTE (ja mam tak w Samsungu Ace3)
Zapraszam jeśli ktoś jest zainteresowany, w domu mam chyba jeszcze gdzieś 3 takie startery, nieaktywowane, ważne do końca bieżącego roku. Jeśli będzie zainteresowanie to mogę je wystawić ( z tym, że to rozmiar standardowy karty SIM czyli mini, w modemie nie ma to znaczenia ale w telefonie z LTE to już należałoby ja przyciąć do rozmiaru micro lub nano sim w zależności od posiadanego modelu telefonu.
Witam
Czy mając kart Play internet na karte 9 mogę zrobić przejście do fakt i potem na redbul? Czy muszę zakupić inną karte?
Play Internet i Online na Kartę – niestety to kompletnie inne karty SIM (zablokowany roaming) i nie ma możliwości przejścia na taryfy głosowe.