Home > Przepis > Darmowy Internet LTE w RedBullMobile – porady 2015

Darmowy Internet LTE w RedBullMobile – porady 2015

Logo RedBullMobileNie wszyscy pamiętają, że ciągle dostępna jest bardzo korzystna oferta dla użytkowników RedBullMobile na Kartę. Posiadając odpowiednią taryfę możemy co 30 dni aktywować sobie Darmowy Internet LTE. Daje nam to gwarantowany pakiet 100 GB, a jeżeli operator ograniczy nam prędkość, to będzie to 2 Mbit/s. Taka specjalna oferta działa tylko w zasięgu macierzystej sieci LTE operatora Play.

Ofertę tę opisywałem na blogu po raz pierwszy w marcu 2014, jako alternatywę dla Aero2. Było to jeszcze przed niesławnym wprowadzeniem kodów CAPTCHA w BDI. Początkowo oferta była dostępna także Play Online na Kartę, jednak z czasem operator zlikwidował tę usługę w tych taryfach na początku 2015, ale pozostawił ją w dwóch taryfach RedBullMobile.

Postanowiłem przypomnieć tę ofertę, gdyż od kilku miesięcy sam z niej korzystam regularnie, a dzięki zmianom w innych ofertach Play pojawiły się nowe ciekawe możliwości związane z RBM DIL (tak w skrócie nazywam tę ofertę).

OFERTA ZAKOŃCZONA

Szybka informacja – DIL kończy żywot w ostatnim dniu października 2018. Aktywowany w tym miesiącu będzie działał nominalnie do końca swoich 30 dni, ale nie uda się już aktywować DILa w listopadzie 2018 ani później. Szkoda, to była bardzo fajna i niedroga opcja. Niebawem artykuł o alternatywach.

Przypomnienie oferty i zasad

Najpierw krótkie zestawienie informacji o ofercie dla tych, którzy nie pamiętają lub nie szukali wcześniej informacji o RBM DIL.

  • RBM DIL daje nam możliwość korzystania z pakietu 100 GB (lub więcej) bez narzuconych ograniczeń prędkości w sieci LTE Play
  • Po wykorzystaniu 100 GB operator może (robi to rzadko) aktywować lejek (2 Mbit/s)
  • Usługa jest bezpłatna, wymaga jedynie:
    • aktywnego konta na połączenia wychodzące
    • salda co najmniej 30 PLN (środki pozostają na koncie i nie są blokowane)
    • pamiętania o ponownej aktywacji co 30 dni (otrzymujemy powiadomienia SMS, gdy usługa zostanie wyłączona)
  • RBM DIL działa w taryfach RBM na kartę I (tzw. 7 MNP) oraz RBM na kartę II (tzw. 5 lub 9 PLN). Nie działa w RBM Energy na kartę.
  • Pakiet aktywuje się kodem USSD *111*480*1# albo za pomocą serwisu Play24 lub aplikacji Play24 na telefony. Czekamy na potwierdzenie SMSem, że usługa jest aktywna.

Krytyczne uwagi:

  • DIL działa TYLKO w technologii LTE. Wymagany jest więc zasięg LTE operatora Play, sprzęt do LTE oraz faktyczne korzystanie z LTE (warto wymusić pracę w LTE na wszelki wypadek, o ile to możliwe).
  • Na koncie musimy mieć aktywny jakikolwiek pakiet danych. Ponieważ po doładowaniu za 50 PLN otrzymujemy w RBM1 512MB, a w RBM2 2GB danych, nie powinno być problemu, ale warto uważać, żeby tego pakietu nie zużyć w całości. Inaczej będziemy musieli doładować konto ponownie lub dokupić jeden z pakietów danych. Jeżeli nie mamy żadnego pakietu danych, obowiązuje lejek 32 kbit/s, także w LTE.
  • Problematyczny zawsze jest moment, kiedy usługa się wyłącza, a musimy to zauważyć (przypomnienie w kalendarzu czasem się przydaje), do tego pamiętać, że włączanie nie jest natychmiastowe. Jeżeli zużyjemy cały pakiet danych, aktywuje się lejek opisany punkt wyżej.

Specjalny modem Huawei E3372 do RedBullMobile zgodny z usługami tego operatora wraz z instrukcją korzystania z pakietu darmowego LTE można zamówić w sklepie jdtech.pl. Zawsze też można liczyć na moją pomoc w zakresie korzystania z tego modemu.

Koszty:

  • Jeżeli korzystamy z taryfy bez żadnych dodatkowych kombinacji, koszty sprowadzają się do utrzymania ważności karty:
    • RBM I (RBM7) – 50 PLN daje 150 dni oraz 512 MB danych
    • RBM II (RBM5 lub RBM9) – 50 PLN daje 100 dni oraz 2 GB danych

Od razu przypominam, że oryginalne karty RedBullMobile na kartę I są praktycznie nie do zdobycia, a oferowane wtedy startery powoli tracą ważność. Startery RedBullMobile na kartę II można jeszcze tu i tam zdobyć i można je poznać między innymi po tym, że są oferowane z puszką napoju energetycznego w cenie 9 PLN. Startery za 5 PLN dostępne w punktach Play w foliowych, srebrnych woreczkach i większości innych miejsc oferowane bez puszki to prawie na pewno RedBullMobile Energy na Kartę o w tej taryfie nie jest oferowana usługa DIL.

Nawet jeżeli ktoś ma starter z dawnych czasów, ale zmigrował na wyższą taryfę, do czego operator bardzo zachęcał, to nie ma możliwości prostego powrotu do poprzedniej wersji. Oficjalnie migrować można tylko w kierunku RBM1->RBM2->RBME.

I teraz najważniejsza część artykułu: Okazuje się, że wprowadzanie usługi/oferty Fakt Mobile spowodowało ciekawe zmiany dla aktualnych i przyszłych użytkowników DIL.

Przejście do taryfy RBM5/9

Od 11 lutego 2016 obowiązuje nowy regulamin Fakt Mobile - nie ma możliwości uzyskania RWK w opisany sposób – ważność konta ustalana jest na 14 dni. Nadal możliwa jest migracja i uzyskanie w ten sposób taryfy RBM 5/9, ale już nie RBM7.

Nie wszyscy wiedzą, że wprowadzona niedawno oferta Fakt Mobile jest od strony technicznej jedynie dodatkową taryfą operatora Play, choć regulaminowo traktowaną nieco bardziej w sposób wydzielony, niż RedBullMobile.

Podstawową zaletą Fakt Mobile jest możliwość w miarę szybkiej migracji między taryfami Play na Kartę (z wyłączeniem PInK – Play Internet na Kartę i starszych POnK – Play Online na Kartę) a Fakt Mobile.

Oferta migracji została spisana w oddzielnym regulaminie, który daje nam bardzo ciekawe możliwości. Interesują nas trzy jego punkty:

  • Przeniesienie do i z Fakt Mobile powoduje zachowanie (poza numerem telefonu) salda głównego konta
  • Ważność konta ustawiana a jest na 14 dni.Zachowywany jest także okres ważności konta na połączenia wychodzące i przychodzące Ważność
  • Wśród taryf dostępnych przy przeniesieniu z Fakt Mobile dostępna jest od niedawna oficjalnie tylko taryfa RBME, ale ciągle można przejść do RBM5 za pomocą kodów USSD.

W ten sposób można uzyskać taryfę RBM5/9, której startery są praktycznie bardzo trudno dostępne na rynku. Proponuję następującą (sprawdzoną) procedurę:

  1. Kupujemy dowolny starter Play na Kartę. Dla wygody, warto wybrać RedBullMobile – dowolny, nawet Energy – łatwiej będzie rozpoznać tę kartę wśród innych. Odpadają tylko karty w taryfach PInK i POnK. Starter z taryfą RBME można zamówić bez problemu nawet za darmo.
  2. Aktywujemy starter (wystarczy zadzwonić na dowolny numer, wysłać SMS lub skorzystać z Internetu). Będąc w salonie operatora możemy dla wygody go zarejestrować na siebie, ale nie jest to konieczne.
  3. Przenosimy numer do Fakt Mobile. W niektórych taryfach (np. RBME) działa kod USSD *163*12#. Jeżeli kod nie zadziała, zawsze możemy zadzwonić na infolinię Fakt Mobile: 799 599 999 – najlepiej z przenoszonego startera – i prosimy o przeniesienie do Fakt Mobile. Operator postara się nas zidentyfikować: po danych z rejestracji startera, albo po tym, czy znamy kod PUK lub historię startera (doładowania, ostatnie połączenia itd.). Migracja do Fakt trwa do 24h, ale zwykle zajmuje kilka-kilkanaście minut.
  4. Upewniamy się, że karta jest już w Fakt Mobile (np. przez poczekanie na SMS,kod  *101#, albo Play24) i doładowujemy nasz numer 5 PLN, aby uzyskać Rok Ważności Konta. Doładowanie wykonujemy tak samo, jak w przypadku każdego innego numeru Play.
  5. Teraz wracamy do RBM za pomocą kodów USSD
    • Zwykle z Fakt do RBM można wrócić dopiero po kilku-kilkunastu godzinach od migracji do Faktu. Wcześniej pojawiają się różne komunikaty błędów o trwających zmianach na koncie lub braku usług oraz trwającej migracji.
    • *163# – pojawi się menu dostępnych taryf do migracji.
    • Wybieramy RBM na Kartę 5 (może być na pierwszej stronie, albo którejś z kolejnych, na które przechodzimy wybierając opcję 8) .
    • Potwierdzamy wybór wybierając 2. Przejdź.
    • Jeżeli wszystko poszło dobrze, dostaniemy potwierdzenie przyjęcia zlecenia. jeżeli pojawi się błąd z powodu innych zleceń oczekujących na koncie, musimy zaczekać – po maksymalnie 24h od ostatniej migracji (do Faktu) wszystko zwykle działa poprawnie.
  6. Po zakończeniu migracji, doładowujemy konto za 50 PLN. To daje nam pakiet 2 GB ważne 100 dni niezbędne do pozbycia się lejka zakładanego na usługę transmisji danych, po zużyciu wszelkich pakietów.

Efektem tych działań jest: karta w taryfie RBM5 z około 60 PLN środków na koncie, ważna 100 dni, z pakietem 2 GB danych (także ważny 100 dni). Jeżeli zużyjemy te 2 GB, mamy do dyspozycji pakiety cykliczne. Moja propozycja:

  • Aktywować pakiet cykliczny 600 MB za 5 PLN
  • Pilnować, żeby saldo konta nie spadło poniżej 30 PLN (wymagany poziom aktywacji DIL) W razie czego doładowujemy za 50 PLN i wtedy możemy wyłączyć pakiet cykliczny na kolejne 100 dni.
  • Co 100 (lub 150 dni w RBM7) doładować konto za 50 PLN.

Według mnie nie da się taniej i wygodniej. Pozostaje tylko pamiętać o aktywacji DIL co 30 dni, o czym przypomina SMS.

Uwagi:

  • Wszystko inne, co mieliśmy na koncie, poza środkami z głównego konta, przy zmianie taryfy ulega skasowaniu lub wyzerowaniu. Warto o tym pamiętać, jeżeli migrujemy kartę, której już używamy. Pakiety danych, środki promocyjne itd. – wszystko znika.
  • Zawsze trzeba się liczyć z potencjalnymi problemami przy tego typu operacjach. Ja nie trafiłem na żadne, ale mam raporty osób, które walczyły o realizację swoich zamówień kilkanaście dni z powodu problemów u operatora – choć było to na początku działalności Fakt Mobile.
  • Migrować można tylko aktywne konto na połączenia wychodzące. Jeżeli kartę po utracie ważności doładowaliśmy, musimy odczekać na jej „odblokowanie” w systemie – co trwa kilka do kilkunastu godzin.

Modyfikacje i wskazówki

Kilka wskazówek nadesłanych przez czytelników:

  • Dostępny jest Bonusowy pakiet 1GB ważny 365 dni (TYLKO dla RBM7 MNP), który dostępny jest po przeniesieniu numeru jednokrotnie i za darmo. Jednak nie miałem okazji sprawdzić, czy na pewno spowoduje wyłączenie lejka 32 kbit/s. Wygląda jednak na to, że przedłuża ważność środków zebranych na koncie na dane do roku.

To tylko promocja

Przypominam wszystkim, że DIL w RBM to jedynie promocja, która może zostać wyłączona w każdej chwili tak, jak stało się to na początku 2015 z odpowiednikiem tej oferty w Play Online na Kartę.

Tak czy inaczej RBM DIL z RWK dzięki FM (RedBullMobile z Darmowym Internetem LTE dzięki Fakt Mobile) to na prawdę ciekawa możliwość, jaką oficjalnie i w pełni regulaminowo oferuje nam Play i warto z tego skorzystać.

Aktualizacja 2015.10.6: Podobno od 6 października BOK Faktu nie zgadza się na przenoszenie do RBM innego, niż Energy i wymagają przy tym rejestracji. Regulamin promocji się nie zmienił, więc albo zostanie on w najbliższym poprawiony, a póki co można odwoływać się do regulaminu i jego treści.

Aktualizacja 2015.10.24: W związku z brakiem możliwości migracji do RBM7 MNP, artykuł zmodyfikowałem podając sposób przejścia na RBM5 i dalszego radzenia sobie z tą taryfą.

Aktualizacja 2015.12.03: Informacja o 2-dniowej ważności konta po migracji Fakt->RBM5. Czekamy na info, czy to awaria, czy nie.

Aktualizacja 2015.12.13: Problem z 2dniową ważnością konta rozwiązany. RWK działa normalnie po przejściu z Fakt do RBM5.

Aktualizacja 2016.01.05: Menu *163# zmieniło strukturę, RBM5 jest teraz na pierwszej stronie.

Aktualizacja 2016.01.20: Koniec 10/10/30 w Play.

Aktualizacja 2016.02.16: Od 2016.02.11 nowy regulamin migracji uniemożliwia uzyskanie RWK. Dalej można jednak mieć RBM5 i być może RBM7 znowu.

Aktualizacja 2016.03.31: Informacja, że po migracji do Fakt należy odczekać kilkanaście godzin. Nie ma możliwości migracji do RBM7.

Aktualizacja 2016.06.14: Przejście do Faktu jest możliwe za pomocą kodu USSD, nie trzeba dzwonić na infolinię.

Aktualizacja 2018.10.28: To koniec oferty DIL – ostatni aktywacja możliwa do końca października, usługa będzie działała normalnie30 dni, ale nie uda się jej aktywować w kolejnym miesiącu.

Regulamin Oferty Promocyjnej Zmień Ofertę na Fakt Mobile (i kopia lokalna)

Data pierwszej publikacji 2015.09.30
Kategorie:Przepis
  1. Marcin
    Styczeń 16th, 2018 at 09:49 | #1

    Aktualnie przy przenoszeniu Play/RBMB -> Fakt nie da się przez infolinie, mówią żeby użyć kodu *163*12# a jak nie działa to do salonu Playa. Kod zadziałał ale na drugi dzień od doładowania/resurekcji karty.
    Teraz przy migracji do RBMB po wysłaniu *163# mam do wyboru :
    1. Play na Karte Rok Waznosci Konta
    2. RBM na Karte 5
    3. RBM na Karte 5
    4. Formula Play na Karte 5 zl
    8. Wiecej

    Ktoś testował ostatnio? Jaka jest różnica między 2 a 3 :D ??

    • Styczeń 16th, 2018 at 16:10 | #2

      Nie ma różnicy między 2 a 3. Często pozycje mają powtórzone.

      • Specjalista;)
        Styczeń 18th, 2018 at 13:39 | #3

        Jest różnica :) ale powiedzmy, że jeśli chodzi o wybór taryfy do DILa, to obydwie te RBM5 się nadają.

        • Styczeń 18th, 2018 at 19:24 | #4

          To znaczy jakie to dwie różne taryfy są w tym miejscu i jak je rozpoznać?

          • Specjalista;)
            Styczeń 18th, 2018 at 19:56 | #5

            W tym menu (*163#) niestety nie da się ich odróżnić, bo mają taką sama nazwę, ale w 90 przypadkach na 100, ta pierwsza to zawsze "RBM na Kartę 5" (czyli tak jak w menu), a ta druga to "RBM na Kartę 5 z Telefonem".

            W pozostałych 10 przypadkach na 100, kolejność tych taryf jest zamieniona (w menu oczywiście tego nie widać, bo obydwie maja taką sama nazwę w menu).

            I tak jak pisałem – dla DILa nie ma znaczenia, którą wybierzemy (przynajmniej do wczoraj nie miało :) ).

          • Styczeń 19th, 2018 at 07:24 | #6

            Masz więcej info o "RBM na Kartę 5 z Telefonem"? Bo wujek Google też o tym nie słyszał.

    • smyk
      Styczeń 19th, 2018 at 22:42 | #7

      Mam od kilku lat kartę w taryfie: "Play na Kartę Rok Ważności Konta"
      RWK ma do gru. 2018.
      W Play24 takie możliwości zmiany oferty:
      1. Play na Kartę
      2. Play na Kartę Lubię to!
      3. RBM Energy na kartę
      4. Formuła Play na Kartę
      5. Play na Kartę odNOWA
      I takie same mam po kodzie *163#
      Czy u mnie wyjdzie proces zamiany na RBM5 (wybierając 3) czyli ?
      PnK-RWK->(Play24 opcja-3)=>RBME->(*163*12#)=>FaktMobile->(*163#opcja2)=>RBM5->doład.50zł->LTE30dni

      ps1. wiem, że środki zachowam a RWK skróci mis się do 14 dni
      ps2. będąc w RBM5 i mając na koncie np. 70 zł będę mógł z zremigrować z powrotem do do ""Play na Kartę Rok Ważności Konta" zachowując stan zł konta i zyskując RWK przez najniższe doładowanie ?

      • Styczeń 20th, 2018 at 15:45 | #8

        1. Tak, powinno się udać, tylko pytanie, czy działa w tej chwili przejście kodem do Faktu – nie mam pewności, w menu nie ma pewnie.
        2. Z RBM5 można oficjalnie przejść *163# tylko do RBME oraz PnK OdNowa. Ale do Faktu zawsze da się przejść, pytanie ile z tym zachodu. Nie mam pojęcia, czy da się przejść do PnK RWK.
        .

        • smyk
          Luty 9th, 2018 at 13:07 | #9

          Przeszedłem kodami i teraz mam:
          …………………
          Twoja obecna oferta: RBM na Karte 5. Zmień ofertę na:
          RBM Energy na kartę
          Play na Kartę odNOWA
          ………………..
          Do PnK RWK chciałem wrócić z uwagi na RWK i rozłożenie w czasie wykorzystanie zgromadzonych złotówek.
          Ale widzę, że RWK jest też w Mobile Fakt.
          Ty napisałeś "Ale do Faktu zawsze da się przejść" czyli muszę zrobić tak:
          1. z RBM-5 => RBME poprzez Play24 lub kodem *163#
          2. z RBME => Mobile FAKT kodem *163*12# lub infolinię
          ???

  2. hnfthtedg
    Sierpień 19th, 2017 at 10:55 | #10

    http://zsp.net.pl/kampanie/citibank unikajcie szitibanku

  3. pytanie
    Sierpień 17th, 2017 at 23:57 | #11

    Czy migracja z RBME do faktu nadal jest mozliwa tym kodem ussd a potem do RBM5? Bo jesli nie to pozostaje kupno starteru z alllegro za 80zl czy jest jeszcze jakis inny sposob

    • Sierpień 18th, 2017 at 00:54 | #12

      Startery są dość powszechnie dostępne – widuję je w sklepach w całej Polsce i na niektórych stacjach benzynowych.
      Migracja przez kod chyba chwilowo nie działa, ale nie testowałem tego ostatnio.

      • penknife
        Sierpień 18th, 2017 at 19:57 | #13

        Na początku miesiąca się transferowałem z RBME przez któryś Play i FM do RBM5

    • witek67
      Październik 15th, 2017 at 05:48 | #14

      nadal mozliwa bez żadnego problemu, play=>RBME=>Fakt=>RBM5
      sprawdzone, przenosiłem sąsiadowi wczoraj

  4. drudar
    Lipiec 20th, 2017 at 21:15 | #15

    Muszę przyznać, że to wciąż działa. Znalazłem jakiś stary starter Play, w dodatku z datą ważności koniec 2015 i pomyślałem, że spróbuję. Poprzez Play24 przyniosłem wpierw do RBE, a stąd po paru godzinach kodem do Fakta. Na przeniesienie do RBM5 musiałem już zaczekać do następnego dnia bo pokazywał się komunikat, brak planów taryfowych do przeniesienia. Ale w końcu się udało! Wielkie dzięki za wspaniały poradnik. Nie rozumiem tylko w jakim celu trzeba wykupić jakiś pakiet internetowy. Mógłybym prosić o łopatologiczne wyjaśnienie bo jestem zielony w tym temacie.

    • Lipiec 22nd, 2017 at 16:01 | #16

      Bez pakietu danych aktywuje się lejek. Jeżeli masz pakiet 2 GB z doładowania – dodatkowego nie potrzebujesz. A jak nie masz, bo np. przypadkiem go zjadłeś w trybie 3G, albo po wyłączeniu się promocji – po prostu aktywujesz pakiet cykliczny i problem z głowy.

  5. watanabe
    Czerwiec 27th, 2017 at 21:22 | #17

    Opis DIL nie jest do końca szczegółowya a właściwie nieprawdziwy, bo koniecznie, podkreślam koniecznie co 100dni konto należy doładować za 50PLN, w przeciwnym wypadku straci ono ważność, i na nic aktywacja pakietu 600MB na 30dni za 5PLN, bo przdłuża on jednie ważność pakietu danych a nie samgo ważności kontta. Więc co nam po pakiecie 600MB, który aktywowaliśmy skoro konto straci wazność! Wniosek, robimy tym 50PLN co 100dni skarbonkę na koncie.

    • Czerwiec 29th, 2017 at 09:18 | #18

      Dzięki za wychwycenie niejasności pozostałej z czasów, gdy można było konto zrobić sobie na 365 dni. Poprawiłem ten fragment.

  6. ssdf
    Czerwiec 24th, 2017 at 14:37 | #19

    przydałby sie tekst jednolity instrukcji

    • Czerwiec 29th, 2017 at 09:02 | #20

      Można zrobić, ale jest tutaj kilka wątków i wersji. Ale faktycznie np. informacja o migracji przez Fakt jest nieaktualna.

  7. Marcin
    Kwiecień 22nd, 2017 at 10:16 | #21

    Witam,
    Korzystam internetu ok roku, teraz pojawił się problem, ponieważ mam ograniczony transfer maksymalnie do 2MB/s, wydaje mi się, że nie przekroczyłem limitu 100GB.
    Korzystam z modemu Huawei B593, czy ktoś ma pomysł jak rozwiązać problem ?

    Pozdrawiam.

    • RBMob
      Kwiecień 23rd, 2017 at 17:28 | #22

      Ja miałem podobnie po napisaniu do BOK prędkość wróciła a transfer zatrzymał się w miejscu.

    • Kwiecień 24th, 2017 at 19:59 | #23

      "Wydaje mi się" to nie jest zbyt precyzyjne. Najlepiej zajrzyj do historii połączeń w Play24 – masz tam podsumowanie.
      Limit nie jest zbyt jasno naliczany – chodzą słuchy, że on jest liczony w zakresie miesiąca kalendarzowego, a nie rozliczeniowego.
      No i wiele zależy od tego, jakie jest obciążenie sieci w Twojej okolicy.

    • Marcin
      Kwiecień 26th, 2017 at 16:39 | #24

      Wszystko jasne wykorzystałem 100GB.

      Pragnę poinformować, że w ramach promocji Darmowy Internet LTE otrzymuje Pan 100 GB danych w danym miesiącu do wykorzystania w technologi LTE. W bieżącym miesiącu wykorzystał Pan już wyznaczoną ilość , co spowodowało spadek prędkości do 2 MB/s na Pana numerze, zgodnie z regulaminem promocji.

      Poniżej zamieszczam regulamin promocji.
      https://www.redbullmobile.pl/sites/default/files/…

      Pełną prędkość internetu otrzyma Pan z początkiem nowego miesiąca.

      • Patryk
        Kwiecień 27th, 2017 at 09:14 | #25

        Infolinia pisze 2 MB/s, urocze :)
        Ten regulamin ma kilka ciekawych punktów, np. "W ramach usługi „Darmowy Internet LTE”, w trakcie 30 dniowego okresu ważności usługi prędkość transmisji
        danych wynosi szacunkowo maksymalnie 15 Mb/s w przypadku danych pobieranych i 5 Mb/s w przypadku danych
        wysyłanych, w technologii LTE i HSPA+".
        Na szczęście to akurat nie jest do końca prawda.

        • Kwiecień 27th, 2017 at 11:12 | #26

          Limitu prędkości tego domyślnego nigdy nie było. Zawsze lecimy z wydajnością sieci.

          • t_j
            Maj 29th, 2017 at 00:38 | #27

            Czy coś zmieniło się ostatnio? Pobieram plik 700 mega a tu dziwnie szybko idzie. Sprawdzam na speedtest a tu taki wynik http://www.speedtest.net/result/6333605411.png

          • Patryk
            Maj 29th, 2017 at 09:13 | #28

            Takie prędkości wskazują że dostałeś wyższy priorytet i/lub komórka (nie telefon, tylko teren wokół nadajnika) jest pusta. Sprawdź czy nie skończyła Ci się promocja i nie ciągnie środków z konta.

          • t_j
            Maj 29th, 2017 at 19:53 | #29

            Sprawdziłem i dil jest włączony, z resztą dopiero za 5 dni będę musiał aktywować ponownie. Z konta również nic nie zniknęło na transmisje. Tylko coś długi ping jak na samotne przebywanie w komórce.

          • t_j
            Maj 29th, 2017 at 20:00 | #30

            Teraz mamy godziny szczytu a wynik podobny http://www.speedtest.net/result/6335579327.png No chyba że to jest celowy zabieg w celu szybkiego zużycia 100 giga i wpadnięcia w lejek.

          • t_j
            Maj 29th, 2017 at 20:19 | #31

            Podłączyłem zewnętrzną antenę i prędkości wzrosły ale ping niestety nadal długi http://www.speedtest.net/result/6335620194.png

          • Patryk
            Maj 30th, 2017 at 10:40 | #32

            W transmisji komórkowej czasy odpowiedzi rzędu 30ms to jest dobry wynik, nawet jak na LTE. Aż coś za dobre te wyniki. Zapinguj Skynet DC w Warszawie i wklej wynik, będzie bardziej miarodajny. Napisz też jaki masz modem.

          • t_j
            Maj 30th, 2017 at 12:26 | #33

            skynet w południe, czasy odpowiedzi rzędu 20ms. http://www.speedtest.net/result/6337130294.png zobaczymy jak będzie wieczorem. w ogóle na wszystkich warszawskich hostach jest podobnie

  8. złodzieje z PLAY
    Kwiecień 1st, 2017 at 12:52 | #34

    Ten Play jeszcze działa który tu jest opisany w RBM? Jak czytam to same problemy widzę. A taki Orange jak sobie samemu zrobić? http://allegro.pl/internet-orange-free-51-gb-lte-…

    • Kwiecień 2nd, 2017 at 11:46 | #35

      RBM DIL działa bez problemu.
      Orange nie wiem – 50 GB jest po doładowaniu za 100 PLN. Nie wiem dokładnie jak działa ta wersja.

      • złodzieje z PLAY
        Kwiecień 10th, 2017 at 17:11 | #36

        ok, ale jednak Orange bardziej mi odpowiada bo Play i Tmobile pomimo, że są w tych samych miejscach ich BTSy, to pomarańczowi działają o niebo lepiej i nie przerywa połączenie, nie zamraża się itp. Wie ktoś jak to ludzie robią, że mają karty z 51GB działające przez rok?

  9. nexus63
    Marzec 19th, 2017 at 15:26 | #37

    Mam problem po awarii BTS,a tak przynajmniej informowano na infolinii. Karta sim z RedBull Mobile jest w modemie LTE Huawei 3272. Po usunięciu awarii modem nie jest wykrywany w programie Partner Mobile ani Play Online. Nic nie dało odinstalowanie i ponowna instalacja (nawet po restarcie komputera), ręczne rejestrowanie sieci w programie (bo taki komunikat po próbie klikania na klawisz connect się pojawia), zawsze jest jakiś błąd. Modem jest prawidłowo wykrywany w menadżerze urządzeń windowsa (w portach com, w modemach, w usb).
    Przede wszystkim nie ma wykrywania modemu w samym programie, kiedy to po uruchomieniu powinna pokazać się nazwa sieci i zasięg. Nie działa na każdym wybranym rodzaju sieci, ani na auto ani na wdcm, ani lte. Konfiguracja sieci Play jest taka jak była wcześniej, nic nie zmieniane (w Play Online ustawienia są domyślne).
    Karta jest w porządku , działa w smartfonie i na innym modemie.
    Teraz UWAGA do tego modemu związanego z awarią włożyłem kartę orange i wszystko działa poprawnie, wykrywa modem w Partner Mobile, jest połączenie z LTE, jest transfer.
    Czy Play mógł jakoś zablokować kartę pracującą w tym konkretnym modemie?

    • Marzec 20th, 2017 at 12:27 | #38

      Nie masz problemu z wykrywaniem modemu, tylko zalogowaniem modemu do sieci operatora. No chyba (ale tego nie powiedziałeś), że pojawia się jakiś konkretny komunikat np. "brak urządzenia".
      Na razie to nie masz zasięgu Play, albo twoja karta SIM przestała działać (to rozumiem zostało wykluczone) albo masz w modemie wymuszoną technologię i pasmo (np. za pomocą TNI, bo rozumiem, że mówimy o modemie tradycyjnym, a nie HiLink), której nie obsługuje operator w tej lokalizacji.
      Możliwe, że modem nie lubi się z jakiegoś powodu z siecią i pomoże wymiana firmware na inny, ale w Play się z tym nie spotkałem.
      Możliwe też, że sygnał jest po prostu zbyt słaby.
      Pierwsza propozycja: wyświetl listę dostępnych operatorów i sprawdź, czy są wszyscy jacy być powinni.
      Jeżeli nie ma Play a są inni to możliwe, że chodzi o kwestię roamingu – działa tylko z partnerami roamingowymi, a BTS Playa ciągle nie ma.

  10. Marzec 10th, 2017 at 14:25 | #39

    Kombinacje PLAY-A z karta RBM7 150 dni ważności konta. Mam już prawie 2 lata i zawsze było ok nie używam więcej jak 80GB/mies. Wczoraj nagle zniknął numer jeden z wielu z play24.Ponownie dodałem i myślałem ze to błąd systemu, ale jakie było moje zdziwienie jak dziś nagle darmowy internet zgasł brak pasma LTE, na drugiej karcie play 4G działa!. Po wielokrotnym sprawdzeniu na innych urządzeniach zadzwoniłem z reklamacją po sprawdzeniu okazało się że to może konserwacja, albo karta do wymiany bo w systemie jest wszystko OK :) Po rozłączeniu się wszystko wróciło nagle do normy karta zaczęła działać. Nie wiem co o tym myśleć ale to chyba powolny zmierzch darmowego LTE , tym bardziej że play jest zadłużony i szuka nowych środków.

    • marcin
      Marzec 10th, 2017 at 15:14 | #40

      Ostatnio to coś często wywala numery z play24. Mi któregoś ranka to nawet numer główny wywaliło – chciałem się zalogować za pomocą nr telefonu i nie mogłem… Partyzantka tam u nich jakaś…

    • Marzec 11th, 2017 at 12:43 | #42

      To jednak raczej jednorazowa awaria.

      • Marzec 11th, 2017 at 21:28 | #43

        Dzięki Jakubie to mnie uspokoiłeś,nadal ta oferta nie ma sobie równych korzystam i szkoda by było jak by był koniec.

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>