Virgin Mobile i oferta #Freemium – usługi GSM prawie za darmo
Operator Virgin postanowił zaskoczyć rynek telekomunikacyjny i oferuje usługi za darmo, a precyzyjniej prawie za darmo. I nie chodzi tu o usługi za reklamy, jak w przypadku opisanego kilka dni temu buckshee, ale o coś, co działa trochę jak Aero2. Od kilku dni dostępna jest taryfa #Freemium, której działanie jest bardzo interesujące. Jeżeli utrzymamy ważność konta, to bez dodatkowych opłat otrzymujemy co miesiąc 300 MB, 30 SMSów oraz 30 minut na rozmowy.
Do tego (co już jest mniej interesujące) możemy zakupić szereg mniejszych i większych pakietów danych, minut i SMSów, także bez limitów (no dobrze, bezlimitowego pakietu danych nie ma).
Oczywiście jak zwykle jest to promocja i trzeba o tym pamiętać. Jest tutaj kilka drobiazgów, o których trzeba wiedzieć, niektóre tak istotne jak ten, że wymagane jest przejście do najnowszej taryfy #ChcęWszystko, co nie wszystkim może odpowiadać, zwłaszcza niektórym abonentom starej taryfy nazywanej obecnie Oferta 2012.
Pakiet #Freemium – szczegóły oferty
Opisywany pakiet jest dość prosty w użyciu i bardzo opłacalny dla osób, które po prostu mało korzystają z telefonu, przesyłają mało danych, albo po prostu potrzebują zapasowego telefonu na wszelki wypadek. Zacznijmy od najważniejszych warunków, po czym przejdę do tego, co otrzymujemy w ramach taryfy oraz uwag na ten temat. A na koniec opiszę możliwe zastosowania i scenariusze korzystania.
Wymagania:
- Karta SIM musi być mieć aktywne połączenia wychodzące. Koszt jest bardzo niski: 5 PLN rocznie to minimum.
- Włączenie #Freemium oznacza przejście do taryfy #ChcęWszystko.
Nie ma możliwości pozostania w taryfie Oferta 2012 (oryginalnej, z jaką weszło Virgin do Polski). Jak ktoś kupuje nową kartę, nie ma to znaczenia. Ale użytkownicy sporadyczni tej starej oferty zauważyli na pewno, że minuta w kosztowała tam 19 gr, a w nowej taryfie cena wzrosła do 29gr. I przez to część użytkowników może się do tego pomysłu zniechęcić. Zwłaszcza, że ciągle obowiązuje promocja dająca dodatkowe 50% do każdego doładowania. - Udzielenie zgody marketingowej dla Virgin dla kanałów komunikacji elektronicznej (SMS, MMS, email itd.). Oficjalnie chodzi o informowanie o wyłączeniu pakietu lub jego wykorzystaniu, ale w praktyce możemy się spodziewać reklam innych, płatnych pakietów usług tego operatora.
Działanie:
- Aktywacja odbywa się kodem USSD *222*000#, przez Klub Virgin (BOK elektroniczny na stronie operatora, aplikacji mobilnej lub konsultanta infolinii (nazywanej przez operatora CMOKiem, czyli Centrum Miłej Obsługi Klienta). Użytkownicy taryfy Oferta 2012 zostaną poproszeni o potwierdzenie zmiany, a dodatkowo wszyscy muszą udzielić zgody na udzielenie opisanej wyżej zgody marketingowej.
Uruchomienie #Freemium przedłuża ważność konta do pełnych 365 dni + 60 dni na przychodzące. Oficjalnie w nowym regulaminie ważnym do 23 października 2015. - Co 30 dni od dnia aktywacji otrzymujemy na 3 oddzielnych kontach rozliczeniowych: 300 MB, 30 minut i 30 SMSów.
- Po 30 dniach pakiet na krótką chwilę jest wyłączany (nawet kilka godzin, ale obiecują godziny nocne), po czym znowu się aktywuje.
- Po każdych 6 miesiącach pakiet się wyłącza i należy go ponownie ręcznie aktywować.
Ograniczenia:
- W czasie każdych 30 dni można aktywować tylko jeden pakiet #Freemium.
Nie można więc go po prostu wyłączyć i włączyć ponownie, aby ponownie mieć pełne 300/30/30. - Po wykorzystaniu 300 MB działa standardowy dla całego Virgin lejek 32 kbit/s – nadal jest to więc taryfa lejkowa, które opisywałem w osobnym artykule.
- Po wykorzystaniu 30 minut i 30 SMSów środki za kolejne minuty i SMSy są pobieranie z konta głównego. Koszt to 29gr za minutę oraz 9gr za SMS.
- Całość oczywiście tylko w Polsce, w roamingu stawki standardowe.
- Obowiązują zakazy dość standardowe, jak te dotyczące ruchu sztucznego, telemetrii, maszyna-maszyna i maszyna-człowiek, ataków DoS, tworzenia call center, spamowania, bramek GSM-GSM i GSM-POTS, a także korzystania z transmisji VoIP (ten ostatni to jednak rzadkość w sieciach komórkowych).
Większość z tych ograniczeń jest jednak trudna do wykrycia przez operatora, o ile nie będzie to typowe masowe nadużycie. Oczywiście systemów krytycznych na tego typu kartach bym nie uruchamiał.
W ofercie operator ma kilkanaście pakietów dodatkowych do tej taryfy, które nazywa „za #PółDarmo”. Nie będę ich dokładnie opisywał – ich opłacalność zależy od wymagań użytkowników. Ja osobiście uważam, że lepiej się zdecydować albo na ofertę #Freemium, albo konkretne przejść na #BezLimitu za 29 PLN miesięcznie, gdzie mamy już prawie wszystko bez dodatkowych opłat (rozmowy, SMS i pakiet 5 GB).
Przy powyższych pakietach trzeba tylko pamiętać, że ważne są tylko do końca 30-dniowego cyklu #Freemium (czyli momentu resetowania kont przez czasowe wyłączenie i ponowne włączenie kolejnego pakietu przez operatora). Ich aktywowanie blisko końca naszego „okresu rozliczeniowego” może być nieopłacalne.
Scenariusz korzystania i koszty
Kiedyś tego typu oferty za same SMS i rozmowy kosztowały nawet kilkadziesiąt PLN miesięcznie. Dziś pakiet 300/30/30 możemy mieć, jak widać, za darmo lub prawie za darmo. Typowy optymalny scenariusz najtańszego korzystania z tej oferty wygląda następująco:
- Zakup w sklepie fizycznym (kiosk, specjalizowany sklep – salonów firmowych nie ma) lub zamówienie startera na stronie operatora. Koszt startera (bez lub z aktywnym pakietem #Freemium) to 5 PLN i to z wysyłką. Po aktywacji starter i środki są ważne 30 dni.
- Aktywowanie co pół roku pakietu #Freemium automatycznie aktywuje nam RWK, czyli 365 dni ważności konta.
Podobno o zużyciu pakietów jesteśmy powiadamiani SMSem, ale nie opierałbym na tym naszego planowania, gdyż nie ma o tym nic w regulaminie.
Dopóki pakiet będzie dostępny, nasze łączne koszty to 5 PLN za pierwszy rok (koszt zakupu startera) i za kolejny rok nie płacimy nic, o ile dopilnujemy aktywności pakietu #Freemium. W sumie w ciągu roku otrzymujemy 12 pakietów 300MB/30min/30SMS oraz lejek na transmisję danych po zużyciu tych 300MB.
Awaryjnie (jakby pakiet #Freemium stał się niedostępny) zawsze możemy doładować konto za 5 PLN (minimalna kwota), co także zapewnia nam roczną ważność konta.
Zastosowania
Podstawowe zastosowanie jest oczywiste: jeżeli ktoś używa telefonu mało, sporadycznie, głównie do odbierania połączeń, a Internet potrzebuje w zasadzie od święta. Rozwiązanie to przyda się także jako telefon zapasowy lub do innych zastosowań sporadycznych. Dla przypomnienia Virgin działa na infrastrukturze Play i T-Mobile, więc jeżeli nasz główny telefon działa w Plusie lub Orange, może to być zabezpieczenie na wypadek awarii systemów naszego głównego operatora.
Jednak nasuwa mi się szereg innych zastosowań mniej lub bardziej zgodnych z regulaminem. Przede wszystkim jako podstawa do transmisji danych dla samochodowego Yanosika (lub analogicznej aplikacji, jak Rysiek, AutoRadar, czy Coyote) w starszym telefonie, którego już nie potrzebujemy, a który sprawdza się w tej roli. Bez problemu zadziała z Automapą i aktualizacją informacji o ruchu przez Internet. Na upartego lejek pozwoli nawet na używanie map typu online, ale to nie zawsze będzie działało niezawodnie.
Nielegalne (z punktu widzenia regulaminu), ale interesujące są zastosowania we wszelkiego rodzaju urządzeniach monitorujących, np. lokalizatorach GPS montowanych w samochodach, czy różnego rodzaju systemach sterujących, np. piecami CO – o takich zastosowaniach dyskutowaliśmy na blogu i forum przy Aero2, gdy pojawiło się jeszcze z prędkością zaledwie 256 kbit/s, która już w 2011 roku wydawała się niewielka, ale wystarczająca dla wielu osób. Tutaj po zużyciu 300MB mamy tylko 32 kbit/s, ale nie mamy żadnych zerwań połączeń, ani kodów CAPTCHA.
Według mnie to przełom na rynku GSM w Polsce na miarę tego, który pojawił się przy pierwszych taryfach ryczałtowych, w których nie było (oczywistego) limitu minut czy SMSów za rozsądną cenę.
2015.10.23: Informacja o dodatkowym 50% doładowania w Ofercie 2012; #Freemium przedłuża ważność konta do 365 dni.
2015.10.25: Nowy regulamin #Freemium. Oficjalnie punkt 15 opisuje, że włączenie pakietu daje dodatkowo 365 dni ważności konta + 60 na wychodzące.
Cennik #ChcęWszystko, , Regulamin #Freemium (stary, od 15 do 22 października)
Jeżeli o mnie chodzi to oni chcą za dużo dostępu jak dla mnie, może dla Play'a potajemnie to zbierają. Jak dla mnie telefon na karte powinien być jak najbardziej anonimowy, a jak ktoś chce go zarejestrować to niech to zrobi, a nie takie wyciąganie informacji poprzez aplikacje itp.
Zbierają w celu sfinansowania tych darmowych usług jakkolwiek. Całkiem za darmo nie ma nic, to pewne. Aplikacji nie musisz instalować przecież, a udostępnienie danych obok jest też przecież opisane wyżej.
Troche przegiecie z naliczaniem sekund w darmowym pakiecie 30 minut. Nie wiem jak u Was ale ja rozmawialem tylko rowno 17sekund i mi pobralo jak za cala minute rozmowy. Czy ty jest zgodne….
A ja rozmowę wykonałem testową na 15s i ciągle mam 30 minut.
Właśnie, ta metoda nie zawsze jest skuteczna. połączeń pozycję "zużycie" – u mnie jest sekundowo podane.
Zalezy jak sprawdzales stan czy apka czy kodem….
Aplikacją i dostępnej w niej historii.
Zalezy jaka aplikacja, bo Klub Virgin Mobile pokazuje tylko pelne minuty a nie sekundy.
Dokładnie tak jest i dlatego wyświetlane są jedynie minuty z pominięciem pozostałych sekund z pakietu. Nie panikować, tylko używać. Naliczanie jest na 100% sekundowe. To zapewnia dokładność rozliczeń nawet większą niż odliczenie z konta złotówek za każde połączenie. Przy stawce 29 groszy / minuta mamy rozliczanie co 2 sekundy przy 19 groszy już co trzy.
Bardzo celna uwaga z tym naliczaniem sekundowym i groszami.
To by wskazywało na zaokrąglanie wyświetlanych pozostałych minut.
Ale ja mógłbym przysiąc, że po pierwszym połączeniu testowym z pakietu freemium, które trwało krócej niż 30 sekund, w aplikacji wyświetlało mi stan 29 minut. Pewnie dopiero po odnowieniu się pakietu za dwa tygodnie będę mógł to potwierdzić. Aktualnie uważam, że wyświetlane są jedynie pełne pozostałe minuty z pominięciem sekund (obcięcie, truncate).
To by się nie zgadzało z moim doświadczeniem, gdzie wygadałem 40 sekund, a ciągle mam pełne 30 na liczniku – ciągle w kilka dni po wygadaniu, więc nie ma mowy o opóźnieniu w naliczaniu.
może nie jest to ściśle na temat #Freemium, ale dopiero po jego uruchomieniu pojawiła się nowa wersja aplikacji "Klub Virgin Mobile", która żąda zwiększonych uprawnień m.in. chce dostępu do tożsamości użytkownika, lokalizacji i zdjęć/multimediów/plików (dotychczas wystarczał dostęp do telefonu, identyfikatora urządzenia i informacji o połączeniu), czyli najwyraźniej VM szykuje się do reklam dystrybuowanych lokalnie w zależności od położenia użytkownika, informacje o starej wersji na forum http://forum.jdtech.pl/Watek-aplikacja-klub-virgi…
A nie jest przypadkiem tak że aplikacji zezwalamy na to co chce bo musimy zezwolić żeby działała. Natomiast systemowy firewall pyta o zezwolenie gdy dany program coś tam chce dzięki temu możemy zablokować dane działanie.
Tak, w Androidzie nie ma możliwości uruchomienia aplikacji bez dania wszystkich uprawnień. Ale nie ma też możliwości odfiltrowania potem tych opcji – kanał komunikacji z "centralą" jest jeden, i nawet jakbyś miał firewalla, to możesz tylko całkiem odciąć aplikację. Dopiero Android 6 będzie dawał możliwość robienia piaskownic dla aplikacji, o ile producent da interfejs do niego (albo go nie schowa).
Jak masz CM to możesz blokować niektóre uprawnienia aplikacji (tapnięcie na uprawnienie podczas instalacji – dotyczy ręcznie instalowanych APK nie google play). Z tym że twórca aplikacji zapewne nie przewidział w kodzie takiej możliwości, więc najczęściej aplikacje potraktowane w ten sposób się crashują.
Właśnie, ta metoda nie zawsze jest skuteczna.
Czyli cały ten android nie nadaje się do użytkowania online. No i wiadomo skąd tyle wirusów i innych tego typu zagrożeń.
Podobnie jak Windows, czy OSX – wszystkie popularne systemy oznaczają zainteresowanie dziurami zabezpieczeń i ich wykorzystywanie. Taki to już świat.
Ja jestem w Virgin od 2012 roku i na razie się nie zawiodłem. Miałem starą ofertę z 2012 roku, gdzie połowa doładowania była dodawana gratis, a po doładowaniu od 10 zł gratis pakiet 100 mb, i mimo że ta oferta się skończyła, a była do odwołania, nie zostałem zmuszony do przejścia na nową. Tak więc potraktowali starych klientów w porządku.
Kilkukrotnie wymieniałem karty sim, i zawsze wysłali mi poleconym za darmo (w nju mój Tata musiał płacić 25 zł mimo tego, że ma abonament!). Były kilka razy jakieś tam problemy, ale za połączenie z Centrum Miłej Obsługi Klienta nic nie płaciłem, a sprawy wyjaśniali. Ostatnio miałem problem z migracją z tej starej oferty na ofertę wszystko, a z niej na freemium. Nie mogłem się dodzwonić, z uwagi że mi karta sim w trakcie migracji się przestała logować do sieci (komunikat, że nieprawidłowa), wysłałem do nich maila o 21:50 a o 22:00 CMOK już mi odpisał, żebym potwierdził swoją tożsamość PUKIEM lub PESELEM to mi włączą kartę spowrotem, i o 22:05 już była włączona.
Teraz może być trochę gorzej, bo jak z CMOKIEM chce się połączyć to trzeba dłużej poczekać, bo nabrali sporo klientów, ale Virgin narazie polecam, bo wychodzą naprzeciw jak są problemy i pomagają. Z play i orange mam raczej niemiłe doświadczenia w tej materii.
Od kiedy to połowa doładowania gratis się skończyła? Warunkiem jej utrzymania miało być pozostanie w ofercie 2012.
Nie jestem aż takim specjalistą od tej promocji i oferty. W sumie do doczytania i dopisania.
Ja mam właśnie tą taryfe 2012 i jestem ciekaw czy przypadkiem włączenie pakietu freemium nie spowoduje zmiany oferty i np +50% do każdego doladowania nie zostanie wyłączone?
Która część zdania "Włączenie #Freemium oznacza przejście do taryfy #ChcęWszystko. Nie ma możliwości pozostania w taryfie Oferta 2012 (oryginalnej, z jaką weszło Virgin do Polski). [...i dalej....]" jest niejasna w tej kwestii?
A już rozumiem to chciałem wiedziec więc podziękuje bo to co dają to jednak wole 50% do każdego doładowania
Wszystko zależy od profilu korzystania z telefonu. Ja mam główny telefon i tak bez limituy, więc dodatkowy – idealnie się składa takie #Freemium, środków z doładowania i tak nigdy nie zużyję.
No w sumie jako dodatkowy czemu nie ale z bez limitu za 19zł się postarali i co ważne także na stacjonarne jak narazie najlepsza oferta na rynku i raczej będą prowadzić intensywną politykę co do oferty skoro chcą pozyskać jeszcze trochę klientów.
O Virgin chcę napisać więcej, bo sam przechodzę do tej oferty z jednym z numerów w firmie.
te pakiety darmowe działaja przez pierwsze 6 miesiecy, pozniej jesli nadal chcemy korzystac to koszt takiego pakietu wynosi 5zł miesiecznie, wszystko jest opisane w regulaminie
Jeżeli znalazłeś w regulaminie gdzieś taką cenę, podaj numer punktu. Regulaminy są podlinkowane na końcu artykułu.
trochę pomyliłem, czytałem ten regulamin kilka dni temu, ale mniej więcej jest tak jak wyżej napisałem:
- ceny akurat nie ma w regulaminie, ale na pierwszej stronie virginmobile jest podana cena tego pakietu bez promocji = 5zł
- w pkt 31 jest informacja że po 6 miesiącach następuje dezaktywacja bezpłatnego pakietu
I w opisie pakietu jest kluczowe dla nas: starter ważny 30 dni.
tak każdy pakiet działa 30dni i jest ich 6 co daje +/- 6miesięcy, a u Ciebie w tekście jest napisane że 12 miesięcy w ciągu roku,
cytuje:
"W sumie w ciągu roku otrzymujemy 12 pakietów 300MB/30min/30SMS oraz lejek na transmisję danych po zużyciu tych 300MB."
Dobra, weszliśmy w niepotrzebne szczegóły (jaka to różnica, czy 365 dni, czy 360 w roku – pakietów jest 12 maksymalnie rocznie), do tego gadamy o nieaktualnej wersji artykułu.
Łączny koszt niezależnie od liczby lat według aktualnej _interpretacji_ (ale nie treści) regulaminu przez Virgin jest w artykule. Kupujesz starter i to koniec kosztów.
Pierwszy kapec od wczoraj dopiero,ale przepasany nitka
Konsultanci na FB podaja, ze nie trzeba doladowywac startera za 5zl, zeby miec RWK, tylko ten pakiet #Freemium. Czy ktos to sprawdzal ?
Regulamin #Freemium nie zawiera informacji, że jego aktywacja jakkolwiek wpływa na ważność konta, a nawet wprost mówi, że jak konto utraci ważność, to trzeba uważać na to, co się robi po utracie ważności konta.
To na jakiej podstawie masz RWK a moze nie masz wcale i po 30dniach konto na wychodzace traci waznosc ?
Doładowanie każdą kwotą w Virgin Mobile wydłuża ważność konta do 365 dni. Czy coś pominąłem?
Jakub wlasnie nie bo wystarczy kupic starter (karte sim) i wlaczyc tylko freemium i to wystarczy zeby miec RWK. Nie trzeba doladowywac kwotami od 5 do 100zl. A tak piszesz u siebie na gorze.
Pokaż mi na to dokumenty, albo pokaż zrzuty z konta w czasie wykonywania tej procedury.
CMOK albo jak pisalem wyzej konsultanci z FB do nich zapytania z pokazem live.
https://www.facebook.com/VirginMobilePolska/video…
w tym wątku w komentarzach pod filmem Virgin odpowiada, że włączenie pakietu przedłuża o rok:
Virgin Mobile Polska Aktywacja pakietu #Freemium przedłuża ważność konta o rok.
Lubię to! · Odpowiedz · 17 październik o 14:40
Mistrzowie rozwalicie konkurencje krótkie pytanie rok ważności kotna jest w tej taryfie też?
Lubię to! · Odpowiedz · 15 październik o 15:48
Virgin Mobile Polska
Virgin Mobile Polska Tak, aktywacja pakietu Freemium przedłuża ważność konta na rok Emotikon smile
Lubię to! · Odpowiedz · 15 październik o 15:52
Nie ma tego nigdzie w regulaminach, ale faktycznie ludzie to raportują. Dopisuję do artykułu.
też potwierdzam – sprawdziłem – włączenie# freemium = przedłużenie ważności na wychodzące dokładnie o rok od momentu włączenia (z tym, że i tak wcześniej miałem sporą ważność konta po stosunkowo niedawnym doładowaniu)
Potwierdzam, we wtorekj zamowilem starter freemium przez internet. Dzis go dostalem, wsadzilem do telefonu, nie wykonywalem polaczenia. Gdzy sprawdzalem godz. temu waznosc 30 dni stan 5 zl.
Teraz przyszedl sms: freemium wlaczone. Sprawdzam waznosc do 23.10.2016 stan 5 zl.
Artykuł zaktualizowałem.
Informowanie o wyłączeniu pakietu lub jego wykorzystaniu nie wymaga udzielania żadnej zgody.
U wszystkich operatorów mam poskładane sprzeciwy na marketing/informacje handlowe, a normalnie otrzymuję informacje o aktywacji/wyłączeniu/wykorzystaniu pakietów i innych usług.
Marketing to cena za #Freemium. Po prostu nie ma darmowych obiadów i tyle.
Ja tylko napisałem, co mówili przedstawiciele Virgin na konferencji. Ale wyjaśnienie, co ja o tym sądzę jest w artykule, więc wątpliwości nie ma żadnych.
czyli 8kb/s hmm
Są jakieś tekstowe przeglądarki wyłączające grafikę ? Jak to by działało na "operze turbo" ? Test ?
tzn 4 ?
W sumie dobry pomysł – test lejków u poszczególnych operatorów.
Opera Mini/Turbo daje sobie radę w takich warunkach – korzystałem kiedyś w metrze na pierwszej linii, jak Play uruchomił tam zasięg, a ja miałem tylko Play Lubię to! z lejkiem właśnie. Prędkość 32 kbit/s to 4 kbajt/s – nie wyrywa z kapci, ale Opera potrafi z tego zrobić użytek.
Nie tak znowu dawno 33kbps było standardem i kosztowało 35 groszy za impuls (3 lub 6 minut). Do stron z informacją tekstową to jest wystarczające. Tzn. było bo dawnej takie strony zawierały głównie tekst. Teraz strona z taką samą informacją waży nawet kilka MB. Jeden skrypt szpiegujący waży tyle co dawniej cała strona, nie mówiąc o reklamach
Dlatego opera mini twoim przyjacielem.
potwierdzam, sam korzystam z opery mini, i z jakością obrazów średnią i nie zauważałem jak pakiet mi się kończ i przechodziło na lejek. w wysokiej już jest trochę wolniej, ale na średniej i niskiej zawsze stronę ładuje w podobnym czasie. na lejku 32kbps na windows phone działa jeszcze mi UC Browser w trybie szybkim, klient emaila wbudowany w telefon no i facebook messanger, więc za darmo jestem w kontakcie…
300MB miesięcznie to przełom? Tyle to ja zuzywam w pół dnia.
Ja zużywam w 5 minut. Przełomem jest oferowanie normalnych usług telekomunikacyjnych usług za darmo. I to w zasadzie taniej niż Aero2, gdzie jest sam internet. Dla mnie to przełom – usługi są tak tanie, że można je częściowo rozdawać.
To tobie nawet pakiet za 29PLN (5GB) starczy raptem na pare dni, wiec to oferta nie dla ciebie. Kazdy ma swoje upodobania do używania komórki wiec to jest dla niektórych osób. Nie patrz przez pryzmat MB tu sa minuty i starsze osoby np. Nie dzwonią wiele a za darmo sa kontakcie i w razie czego moga zadzwonić. Koszt niestety moze byc duzy tego bo bedzie np. Sporo telefonow od automatów lub z idiotycznymi ofertami, jesli beda to numery ktore sie wyswietlaja to na smartfonie mozna zablokowac i spokoj ale jesli z numeru zastzrezonego/prywatnego to ciezko to zrobić bo moze sie kontaktowac np. Bank w pilnej sprawie.
To jest ilość która moi rodzice nigdy nie wykorzystają, a tu co miesiąc od nowa 300MB. Nie wykorzystają bo nie korzystają z internetu, z komórkę tolerują tradycyjną (nie smartfon), bo nie widzą takiej potrzeby aby telefon mieć cały czas przy sobie. To ja ich namawiam wręcz aby zabierali ze sobą komórkę.
Ja bym się nie napalał za bardzo, operatorzy MVNO i MNO szroują po brzuchu z marżami, a Virgin raczej dopłaca do interesu z #Freemium. Poczekamy, zobaczymy. Ważne, żeby cały czas coś się działo. My na tym zyskujemy zawsze.
Wątpliwe żeby dopłacali. Pozyskanie klienta kosztuje kilkadziesiąt zł a to co zaoferowali jest warte kilka zł.
O ile na samej usłudze typu #bezlimitu i podobnych na pewno zarabiają, o tyle ogólnie jako firma raczej są na minusie, póki nie osiągną znacznie większej liczby użytkowników, co da im lepszą siłę negocjacji z operatorami w kwestii cen za usługi. A sama firma przecież także kosztuje – infolinia, systemy zarządzania (wymienili niedawno platformę billingową) itd.
możesz jaśniej?
czy po prostu masz na myśli pakiet danych 10GB/10zł/do końca bieżącego miesięcznego okresu freemium? http://jdtech.pl/2015/11/virgin-oferuje-pakiet-10…
nie widzę w tym nic dziwnego – wszystko zgodnie z regulaminem
aktywacja #freemium była możliwa już 23.10.2015 i również mogę potwierdzić reaktywację środków
Dlatego tak to jest fajna oferta i warto o niej pisać i testować. Mam nadzieję, że utrzyma się długo.
U mnie zero problemów poza tym, że jedna aktualizacja aplikacji spowodowała zjedzenie całych 300 MB i lejek. Ale działa idealnie.
A nie jest to przypadkiem problem z działaniem sieci Play u ciebie?
Próbowałeś zmieniać operatora roamingowego na innego (PlayTmobile)?
Jezeli doladowujesz karte lub raz juz doladowales, to pewnie spisz spokojnie.
Ja mam problem, bo dzwoniac na swoj numer w Virgin z sieci stacjonarnej wyskakuje mi komunikat "Abonent czasowo nie dostepny. Prosze zadzwonic pozniej" Problem zglosilem i narazie cisza ze strony technikow Play i TM. Zobaczymy jak to zalatwia.
To może być problem typowy dla Play, gdy telefon skacze między operatorami roamingowymi.
Mój Virgin leżał przez miesiąc w wyłączonym telefonie. Zero problemów. Kolejny #freemium się aktywował bez problemu.
a playu najlepiej ustawić sztywny roaming w erze, bo inaczej cięzko sie dodzwonić
To jest tak samo autorytatywne, jak mówienie, że w samochodzie należy cały czas trzymać gaz naciśnięty do końca, bo wtedy najlepiej przyspiesza.
Faktycznie w twojej okolicy najlepiej może działać roaming w Tmobile/Era, ale jeżeli korzystasz z usług transmisji danych i chcesz mieć dostęp do LTE, to propozycja jest niezbyt skuteczna. Poza tym w wielu lokalizacjach nie ma problemu z pracą w trybie automatycznego wyboru operatora, czy wymuszonej pracy w zasięgu Play.
A na pewno w obu przypadkach karta i telefon/modem zalogowały się do tej samej sieci, a nie np. Virgin w roamingu jakiegoś operatora? PInK na pewno działa tylko na własnej infrastrukturze.