Pierwsze godziny obowiązku rejestracyjnego prepaid
No i stało się – od kilku godzin obowiązuje prawo nakazujące rejestrację kart SIM prepaid przed ich uruchomieniem. Szczegóły i przypomnienie opublikowałem w piątek. Obserwuję napływające informacje i sam dokonałem kilku testów. Oto co ustaliłem:
Play – posiadane wcześniej przeze mnie startery faktycznie nie działają – wcale się nie logują do sieci, więc nie ma żadnego komunikatu i ostrzeżenia. Wygląda to tak, jakby starter utracił ważność. Po udaniu się do salonu i rejestracji karta zadziała mniej więcej jak przy zakupie karty na abonament: od kilku minut o do kilku godzin później zaloguje się do sieci i można korzystać normalnie.
Plus – starter kupiony jakiś czas temu aktywował się dzisiaj przed południem jak gdyby nigdy nic i żadnej ustawy nie było – wczoraj inny starter uruchomiłem i zadziałał tak samo – po prostu natychmiast zadziałały wszystkie usługi.
Spróbuję jeszcze zdobyć nierejestrowane startery T-Mobile i Orange do testów, a za kilka dni zrobię testy z innymi operatorami.
Aktualizacja: Czytelnicy donoszą, że:
T-Mobile – uruchamia się jak Plus – od razu i bez problemów.
Orange – tu mam informację tylko o ofercie NJU Mobile – uruchamia się bez problemów.
Czyżby tylko Play zaimplementował zasady ustawowe?
I dla przypomnienia: zabroniony jest nie tyle handel, ile aktywacja starterów bez rejestracji.
A wy macie jakieś nieużywane startery innych operatorów, których nie rejestrowaliście i możecie sprawdzić, czy się wam normalnie uruchamiają, czy też działają jakoś nietypowo?
Panowie, ktoś już korzysta z premium mobile? jak to śmiga?
Procedura przenoszenia numeru jak u wszystkich. W ciągu 24h karta ma być zgodnie z umową aktywna. u mnie to trwało godzinę. Działa jak powinno. jakość rozmów wzorowa, LTE, nie wiem czego chcieć więcej.
A kto jest właścicielem? Bo jest na infrastrukturze plusa, ale czy właścicielem jest Plus czy jakaś inna wielka marka?
Właścicielem jest Alinerso Finance Limited, a ci znowu są właścicielami zwijającej się spółki KAMAZ Trucks, czyli przedstawicieli rosyjskiego producenta ciężarówek.
Czyly ruscy. Nie przenoszę się
Nie robi wrażenia oferta wg mnie. Ot standard rynkowy. Działają na Plusie.
Nie robi wrażenia? znalazłeś gdzieś tańszy abonament w ktorym jest nolimit + 5 gb neta w cenie? ja nie. podziel się jakimś linkiem bo od pewnego czasu rozglądam się po ofertach i nie znalazłem nic lepszego
A nawet prepaid: tmobile 1 PLN za dzień, nolimit także na dane i połączenia na stacjonarne. Do tego na infrastrukturze, która nie dusi się pod własnym ciężarem.
Oferty utrzymaniowe operatorów bywają nawet tańsze.
W NJU przy podziale na 2 osoby masz to za 14 PLN (no dobra, netu mniej).
1 pln za dzien to miesięcznie średnio 30 zł, więc słabiej. ale daj linka jeśli regulamin na to pozwala, bo nie wiem o jakiej taryfie piszesz
Za to net bez limitu. Chodzi o startery rozdawane za darmo na przełomie marca/kwietnia w T-Mobile i Heyah – opis na blogu. Używam tego do dziś i faktycznie limitu na dane nie ma (głosowe mi są obojętne).
Dla nieorientowanego człowieka z ulicy oferta może być ciekawa, jak tylko plus mu działa w okolicy poprawnie. Dla mnie to jednak oferta spod kamienia, do tego bez stacjonarnych. Nie wspomnę o dodatkowym pakiecie 1GB za 6 PLN lub 3 za 15 aktywowane przez infolinię.
Dla uważnych dodam: 5 GB jest BEZ LEJKA, bez MMS, z pełnymi zgodami marketingowymi. Cena podstawowa bez promocji tego pakietu to ponad 100 PLN. Można się fajnie wkopać w razie jakichkolwiek problemów (jak zobaczyłem, że warunkiem promocji jest terminowa zapłata, to już dalej nie czytałem – czyli co, abonament skacze 5x w górę, jak bank zaksięguje opłatę po terminie?
Plus i jego pokrewne korzystają, że są duzi, jak zaglądałem na ich strone, to co w innych taryfach jest standardową ofertą, w plusie jest promocją, która może sie gwałtownie skończyć.
Śmiga. Internet u mnie działa bez zastrzeżeń rozmowy- zasięg też. Za 20 zł warto.
Jak nie dzwonisz na stacjonarne i Plus działa u ciebie – może być ciekawe. Dla mnie Virgin lepszy.
Trochę nie w temacie ale co sądzicie o nowej usłudze premium mobile?
5gb i nolimit za 20zł
I pod kim ta sieć istnieje, czy właścicielem jest też Soloż?
Na pewno nie Soloż. Ktoś wspomniał o Alinerso Finance Limited.
Oferta jak dla mnie całkiem spoko, jeśliza miesiąc 20 zeta i 5 GB internetu… pytanie czy wszystko działa jak obiecują?
Działa, ale nie obejmuje stacjonarnych i w tym jest clue – inni operatorzy mają podobne lub lepsze oferty.
Dzisiaj przeniosłem do premium mój numer (umowa za 19,90 miesiecznie). Na stacjonarne nie dzwonię. A nawet gdybym dzwonił to i tak jest to nadal najlepsza oferta na rynku
Rozumiem marketing szeptany nawet tutaj działa – podpisywanie się różnymi nickami z jednego IP, z jednym emailem – brawo dla zleceniodawcy. Mam nadzieję, że płacą nieźle, szkoda, że nie mnie – chętnie przetestuję ich usługi i opiszę, ale nie za darmo. Kolejne wasze wpisy będę kasował.
UWAGA NA SALONY T-MOBILE
Rejestrowałem dziś karty u wszystkich 4 dużych operatorów i przebiegło w zasadzie bez problemów, u jednych szybciej u innych wolniej. Ale… Obsługa salonu T-Mobile próbowała mnie zmusić najpierw do wzięcia abonamentu, później do podpisania rejestracji karty z wyrażoną zgodą na wszystkie podpunkty, sms-y marketingowe i inne pierdoły. I magicznie za każdym razem arkusz drukował się już z wyrażonymi zgodami i nic się nie dało z tym zrobić. Czy w salonach w innych miastach jest ta sama praktyka?
ja rejestrowałem 3 numery w TM i na arkuszach nie mam zaznaczonego żadnego z tych pól, nawet nic nie mówiłem, że sie nie zgadzam, od tak po prostu.
T-Mobile będzie się agresywnie promował, bo jest najbardziej w tyle chyba teraz i nie ma chwilowo na siebie pomysłu.
Co do zgód – jak ja to robiłem 1,5 tygodnia temu, to były puste kratki.
Widocznie trafiłem na niekompetentnego pracownika czego się obawiałem najbardziej, no cóż… a z ciekawostek Play planuje uruchomić możliwość rejestracji w salonach ruchu
Uruchomił już dla nowych starterów – używane niestety po staremu.
Virgin Mobile – numer przeniesiony z ORANGE, dziś miałem przełączenie na nową kartę SIM i okazuje się że nie loguje się do sieci.
Przeniesienie oznacza, że masz zrobioną rejestrację. Masz zwykły problem z aktywacją numeru po przeniesieniu. Po którymś kolejnym resecie telefonu się zaloguje.
" zwykły problem z aktywacją numeru po przeniesieniu" – no comments = nowy komendant;)
Nowy starter Virgin Mobile, kupiony w kiosku ruchu 26 lipca 2016 nie loguje się w ogóle do sieci. Pani sprzedająca chciała mnie zarejestrować, lecz ja odpowiedziałem, że nie jestem zainteresowany. Teraz muszę wrocić z paragonem i zarejestrować (jesli chcę używać).
Czyli wszystko jak trzeba.
Virgin nie loguje się do sieci – oczywiście starter do tej pory nie używany.
Ciekawe jak tu będzie z zarejestrowaniem, bo na ramce od karty SIM też jest tylko numer seryjny, bez numeru telefonu.
Ktoś ma już jakieś doświadczenia z Virgin ?
https://virginmobile.pl/rejestrujemy-numery
Jak masz jakieś potwierdzone konto (z przeniesienia z innego opa) to powinno się dać online. Jak nie – to pozostaje kurier, a niedługo punkty handlowe z Virginami – wg strony.
Problem z uzyskaniem numeru telefonu dla kart już rozwiązany. Są dwie drogi.
1) W mailach potwierdzających zamówienie karty, jest przydzielony jej numer telefonu. Robimy sobie listę numerów telefonów na podstawie maili. Bierzemy jakaś kartę, na stronie rejestracji wprowadzamy jej PUK, końcówkę SN i pierwszy z listy naszych numerów. Wprowadzamy kolejne numery z listy, aż w końcu któryś przyjmie. Zapisujemy numer na karcie/ramce. I tak dalej ze wszystkimi kartami.
2) Zalecany sposób. Dzwonimy z jakiejś aktywnej karty Virgin na *222 za darmo, lub z innego operatora na 799 555 222 płatne. Podajemy SN z karty oraz PUK i natychmiast podają nam numer telefonu przypisany do karty. Na dniach spróbuję zarejestrować karty w Ruchu.
Pod tym względem, Virgin robi to przysłowiowym paluszkiem. Zadzwoniłem i kilkadziesiąt numerów odzyskane bez problemu, miła obsługa. A w Play pewnie dalej się głowią jak to ugryźć
.
Play mają już to załatwione – przy zakupie w Ruchu. Ale posiadanych już się nie da.
Karty Virgin zarejestrowałem wczoraj w kiosku Ruchu. Osoba rejestrująca potrzebuje oczywiście naszego dowodu osobistego. Potrzebne/wprowadzane dane to imię i nazwisko, numer dowodu osobistego i PESEL. Brak jakichkolwiek zgód marketingowych. Brak papierowego potwierdzenia rejestracji, przychodzi na email który podaliśmy przy zamawianiu karty.
Karta dziś włożona, rejestruje się do sieci, działa jak należy.
, połączenia wychodzące mam zablokowane na wszystkich zarejestrowanych numerach.
Play nadal leży i kwiczy
Play darmowe startery zamawiane poprzez WWW, mające na ramce TYLKO numer seryjny karty (ICCID) i do tej pory nie były używane – prawdopodobnie pójdą do kosza.
Dziś próbowałem aktywować taki starter. Przy pierwszym włożeniu do modemu niby jest zasięg, ale kody USSD nie działają. Czyli nie ma jak uzyskać przypisany do karty numer telefonu.
Próbowałem coś zdziałać na dedykowanej infolinii Play 730 300 300, nic nie pomogli, skierowali mnie do salonu. W salonie zrobili wielkie oczy, zadzwoniliśmy do Biura Obsługi Play, kilkanaście minut zamieszania i zero efektów. Karty nie da się zarejestrować, trzeba znać jej numer telefonu.
W salonie została złożona reklamacja. Czekam na odpowiedź Play.
Próbowałem też odczytać numer bezpośrednio karty za pomocą programów na Android, komendami ADB oraz AT, ale też nic z tego. Karty te nie mają prawdopodobnie przypisanego numeru wewnątrz chipa. Z innej karty abonamentowe, odczytałem numer telefonu bez problemu w/w sposobami.
Rada: jak zamawiacie darmowy starter, to uważajcie czy przy jego zamawianiu nie pojawia się przydzielony numer telefonu (Play, Virgin). Spiszcie sobie ten numer, jak przyjdzie starter to zapiszcie go na ramce z kartą SIM, bo później nigdzie go nie znajdziecie. Nie ma maila'ch potwierdzających zamówienie, nie ma w kopercie ze starterem. Przeszukałem cache swojej przeglądarki (Firefox), ale wygląda na to, że strona na której pojawia się numer telefonu nie jest cache'owana.
Karty można zawsze znaleźć w systemie Play po ICCID, tylko nie każdy pracownik wie jak to zrobić.
Ale faktycznie MSISDN jest podstawą.
Wygląda na to, że w Play są słabo w tej kwestii przeszkoleni. Jak już napisałem przed chwilą w innym wątku, Virgin bez zająknięcia podaje numer telefonu na podstawie SN karty. A Play wciąż milczy na złożoną reklamację.
W dodatku od wczoraj na wszystkich zarejestrowanych numerach w Play, mam zablokowaną możliwość aktywacji i zakupu jakichkolwiek usług/pakietów. To taka "nagroda' za zarejestrowanie numeru w Play
. Reklamacja oczywiście złożona i przybywa kolejnych.
NIE REJESTRUJECIE KART W PLAY jeżeli nie jest to konieczne.
Głównie chodzi o karty, które już były aktywowane i działają bez rejestracji. Dlaczego ? Na jednej z zarejestrowanych kart wykupiłem nielimitowane połączenia na 7dni. Zacząłem intensywnie dzwonić i po jednym dniu miałem już ZABLOKOWANE WSZYSTKIE ZAREJESTROWANE NUMERY.
Reklamacja ciągnie się już kilka dni, zero reakcji ze strony Play.
Przypadek – u mnie połowa zarejestrowana, połowa nie – wszystko działa jak powinno.
Czy próbował ktoś może zarejestrować przez internet? Jeśli dobrze rozumiem wystarczy nam jedna zarejestrowana karta w t mobile, heyah lub tu biedronka i możemy od niej rejestrować kolejne. (Informacje o tej stronie znalazłem w biedronce przy kasach) https://www.heyah.pl/zarejestruj
Podobny mechanizm jest w Orange https://www.zarejestrujnumer.pl/ – Szybka rejestracja przez SMS (osoba do której się "podpinamy" musi zaakceptować chęć rejestracji nowego numeru na jej numer).
w Play nie kserowali – tylko sprawdzili dane,
W orange też nie kserowali dowodu tylko sprawdzili dane
W orange czas tylko do 18.08 na rejestracje zeby zgarnac bonusa. Chyba, ze beda jakies dziury w systemie i wtedy przeskoczy, bo raczej malo prawdopodobne zeby dodali i przedluzyli promocje, jak tyle mlodych z ramach SDM kupuje i rejestruje startowki glownie w Krakowie.
T-mobile startuje tak jak twój Plus.
Potwierdzam. Właśnie uruchomiłem darmowy starter T-Mobile, dziewczyna w kapelusiku z tabletem, 1GB, 5zł. Loguje się, Internet działa.
Darmowy starter T-Mobile, dziewczyna w okularach i czapce, z telefonem wsuniętym pod czapkę, 5zł. Loguje się do sieci, kody USSD działają, Internet nie działa, nie można nigdzie zadzwonić, automatyczny komunikat o konieczności zarejestrowania karty.
"A wy macie jakieś nieużywane startery innych operatorów, których nie rejestrowaliście i możecie sprawdzić, czy się wam normalnie uruchamiają, czy też działają jakoś nietypowo?"
Wczoraj przed północą uruchomiłem 3 statery TM dziew. ze słuch. z zamiarem wykorzystania "mijankowo".
. Taki opis wskazuje chyba, że problemów nie będzie jak u ciebie w Plusie ?
Udało się i działają normalnie.
Teraz włożyłem taką samą i TNI (nierejestrowaną) pokazuje: Era, heyach HSPA, nie ma IP komputera i IP serwera bo nie nacisnąłem Polącz, Jest moc sygnału -79dNm, CSQ, CID Betesa, kierunek no i podany LAC.
Diodka w modemie, tak jak zwykle, pokazuje że jest zalogowana do sieci. Brakuje tylko abym kliknął Połacz ale tego nie zrobie
Ciąg dalszy (jak wyżej karty nadal nie rejestrowane bo uruchomione 24.07 czyli ustawowo)
Wykorzystałem 1GB w TM i dzisiaj (27-07) zmigrowałem do Heyah, zmieniło na Dniówkę i dało Smart-M 2GB/5d, normalnie działa internet. Jednak postanowiłem się zalogować na konto https://miboa.t-mobile.pl/sc. I od razu po wejściu wyświetliło się okienko:
———-
Rejestracja karty SIM
Zgodnie z wymogami ustawy……itd.
Aby zarejestrować kartę SIM potwierdź:
ANULUJ POTWIERDŹ
———
W tle, pod powyższym okienkiem, było widać mocno przyciemnione prawidłowe info o mojej taryfie w Heyah.
Nic nie nacisnąłem a wycofałem się z tego generalnie kasując (x) całe okno w przeglądarce. Karta dalej działa normalnie (jeszcze jest przed doładowaniem).
Nie wiem co się kryje, jakie postępowanie, po wyborze ANULUJ a jakie po POTWIERDŹ, może po Anuluj dałby spokój do 1.02.2017 (była to tylko forma zaproszenia) a po Potwierdź oczekiwał wprowadzenie hasła abonenckiego z rejestracji ….gdybam, nie wiem
Gdy takie logowanie robiłem będąc w TM to nic takiego nie wyskakiwało, więc:
1. wprowadzono to dopiero po 24.07
2. jest to efekt migracji z TM=>H, system (a raczej jego cześć miboa) sobie nie radzi i traktuje kartę jako nową, nie aktywowaną przed 24.07, jednak karta działa normalnie.
Bardzo to ciekawe co piszesz z tym Anuluj, Potwierdz.
W sobote i w niedziele bede sprawdzal przechodzac z dniowka do frii aktyw. 3w1/4w1/IWE i odwrotnie.
Wtedy zobacze jak u mnie bedzie to widoczne w MiBOA.
Jednak jak piszesz, ze wszystko dzila normalnie, to nie mam zamiaru leciec do salonu TM i rejestrowac karty dla kilkunastu GB, bo i tak po wykorzystaniu pojdzie do kosza.
Pokazuje się zawsze. Jak masz kartę aktywowaną przed 24.07 to to jest propozycja, klikasz Anuluj i pokazuje cała stronę z wyciągami.
"Potwierdź" to pewnie (NIE WIEM) dla tych co kupili kartę po 24.07 i zarejstrowali (lub wześniej i zarejstrowali później) i może dostali jakiś kod ?, który tu sie wprowadza. Sam jestm ciekaw co się kryje za tym "Potwiedź"
Dzisiaj powtórnie wkładam tą kartę TM "dziew+słuch" do modemu (nadal nie rejestrowana).
Loguje się do sieci TNI pokazuje wszystkie parametry połączenia (CID, LAC itd). Do wykorzystania jest standardowe "1 GB na start".
Klikam Połacz, połaczył ale nic nie ściąga, strony w przegladarce się nie łądują.
Wysyłam: *100*862*1# i odp.
"Karta nieaktywna. Nie mozna korzystac z serwisu. Twoj nr: 123456789 taryfa Frii niezarejestrowany"
Czyli TM już blokuje karty.
A teraz mi powiedzcie czy w ten sposób:
?
- aktywowałem ten pakiet "1GB na start" na 5 dni i jak go chce wykorzystać to w ciągu 5 dni muszę zarejestrować (a nie będę miał "pod ręką żadnego punktu"
- nie aktywował się no bo jest blokada a to co poniżej spisąłm z TNI to tylko techniczna transmisja bez faktycznego połączenia z siecią ?
…………………………
Czas trwania 5 min
Wysłano 32 KB
Odebrano 434 B
Razem 32,5 KB
Transfer w dniu dzisiejszym 32,5KB
Transfer w wybranym okresie 0B
…………………………
a po drugim połaczeniu
…………………………
Czas trwania 1 min
Wysłano 11 KB
Odebrano 310B
Razem 11,3 KB
Transfer w dni dzisiejszym 11,3 KB
Transfer w wybranym okresie 43,8 KB
…………………
Ani Play, ani T-Mobile, ani Orange (w tych salonach dzisiaj byłem) nie kserowali dowodu osobistego. Jedynie zajrzeli i potwierdzili moją tożsamość (dane moje były w systemach wszystkich tych operatorów). Oczywiście sprawdzenie trzech salonów/autoryzowanych punktów w niewielkim mieście na pomorzu nie wyczerpuje polityki każdego z salonów, ale jednak tak było.
U mnie też nie kserowali w Play'u. Nawet nie miałem przy sobie rejestrowanych kart tylko napisałem na kartce numer telefonu i PUK (dostępny w danych na Play24) oraz dałem dowód. Dla 4-ech numerów trwało to jakieś 10 minut i od razu włączyli mi bonusy.
1. dają jakieś potwierdzenie, wudruk, co na nim jest ?
2. kwestia zgód maretingowych (wyrażam/nie wyrażam) jak to wygląda ?
3. bonusy, szczególnie interesuje mnie "10GB / 30dni" internetu: tobie włączyli o razu ale można też samemu na Play24, i tu pytanie, czy taki bous dziła od dnia rejestracji czy od dnia aktywowania bonusa np. w Play24 ? (no bo promocja trwa do 1.02.2017 więc niby można aktywować kiedy będzie najbardziej potrzebne) ?
1. TMobile nie dał, Orange i Play dał. T-Mobile dałby, jakbym poprosił. Dane mieli już w systemie – u wszystkich operatorów moje dane leżą.
2. Nie ma obowiązku udzielania zgód.
3. Każdy operator ma inaczej. Play włączasz sobie na życzenie. Bonus działa w Play od dnia jego aktywowania, a nie od dnia rejestracji. Można wtedy, gdy ci najbardziej to pasuje.
1. Tak, otrzymujesz papierowe potwierdzenie. Są na nim Twoje dane osobowe, adresowe, PESEL, numer dowodu osobistego, hasło abonenckie dla rejestrowanego numeru i oczywiście rejestrowany numer oraz pytania o zgody marketingowe.
2. Twoja wola, nie ma żadnego przymusy. Ja daję 3x NIE.
3. Bonus możesz aktywować kiedy chcesz. Można poprzez na Play24, SMS i USSD. Bonus zaczyna działać dopiero jak go sam aktywujesz. Ale możesz go włączyć tylko wtedy, gdy masz aktywne konto, czyli aktywne połączenia wychodzące.
Ale w tym pleju to od dnia wysłania smsa czy jakoś inaczej?
Dokładnie "od dnia uruchomienia pakietu promocyjnego" – to taki sam pakiet, jak pakiety minut, danych itd. Aktywacja trwa do 24 godzin – zwykle kilka minut. I od momentu aktywacji liczy się ważność bonusu, ale można go przedłużać w niektórych taryfach.
U mnie Orange odmówił wydania papierowego potwierdzenia rejestracji numeru, ewidentnie sprawa nadaje się do prokuratora.
"ważność bonusu, ale można go przedłużać w niektórych taryfach."
W play internet na kartę dostajesz aż 100 GB ale na 30 dni więc dla nich to szczególnie ważne
Pracownikowi kopii się nie chciało zrobić jednego papierka?
"Są na nim Twoje dane osobowe, adresowe, PESEL, numer dowodu osobistego"
Formalnie, to niezgodne z ustawą antyterrorystyczną:
……………….
Abonent (…) podaje dostawcy usług następujące dane:
1) w przypadku abonenta będącego osobą fizyczną:
a) imię i nazwisko,
b) numer PESEL
……………………..
A dopiero, jak nie "posiada PESELU to nazwę, serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość" więc albo lecą z automatu i wypełniają wszystkie rubryki co im się wyświetlają na ekranie albo zbierają świadomie te dane dla własnych celów.
ps. wypełnia się jakieś papierowy wniosek czy "odpytywanie" ?
Na razie tylko w jednej taryfie to działa – PInK 9 PLN + 3GB na rok. I właśnie to opisuję, ale mam problem z regulaminami, bo one właśnie poznikały po zmianie strony i dodaniu nowych pakietów.
W Play dałem kartę i dowód osobisty. Wklepali w komputer, wydrukowali dwa identyczne egzemplarze, jeden dla nich, jeden dla mnie, podpisałem i tyle. Jeden papierek, jeden podpis. O zgody marketingowy chyba pytali co mają zaznaczyć, już nie pamiętam, albo sami z siebie dali 3x nie.
A kto mówi, że karty nie będą odpakowane?
Ja rejestrowalem pierwszy w zyciu starter Play dokladnie RBME i nikt nie wymagal podania PUK tylko kod z sms-a.
Jak w środę kupowałem starter w salonie Play to rejestrowali bez odpakowywania.
Przejdę się do salonu i zobaczę, jak się to rejestruje – może jak nowy, to im PUK nie jest potrzebny?
Tym bardziej nic nie wyjaśnia, bo rejestrowałeś używaną kartę.
I to wyjaśnia sprawę.
1. Jeżeli to nowa karta, to salon może zarejestrować kartę za pomocą numeru ICCID lub numeru telefonu ze startera.
2. Jeżeli to karta, która nie pochodzi z salonu, pracownik musi potwierdzić, że to nasza karta. Można to zrobić na wiele sposobów, typowe to:
- podanie kodu PUK
- przekazanie kodu jednorazowego SMS, którego wysłanie inicjuje pracownik salonu
- przekazanie informacji z historii karty, które zna tylko jej użytkownik (kwoty doładowań, numery z billingu)
A co Ty chcesz wyjasniac ?
Rejestrowalem darmowa karte sim dopiero otwarta (nieuzywana), bo chcialem wlaczyc bonus 10GB i zobaczyc jak dziala bez LTE.
Teoretycznie tak – ICCID karty do tego wystarcza, ale jak jest w praktyce – podobno były z tym problemy. No i nie wszystkie próbne karty nie mają numeru.
Wysłanie skanu dowodu nie spowoduje wiążącej ustawowo rejestracji. http://www.lycamobile.pl/po/rejestracja-kart-sim-…
Wiem tyle co na stronie u nich.
Informacje na ten temat będę zbierał w jednym dużym artykule.
Zadzwoń ponownie, może ta jeszcze nie przeszła przez to szkolenie.
Ale oczywiście dzwoniłeś na 730 300 300, nie na jakąś ogólną infolinię Play ?
Jest tak jak Jakub pisze. Zależy na kogo się trafi, czysta loteria. Wczoraj zarejestrowali mi po ICCID nawet bez pytania o PUK czy PIN. A dziś już pytali o PUK.
Podobnie było na początku rejestrowania telefonicznego. Nie chcieli zarejestrować nowej karty pre-paid na już zarejestrowaną kartę pre-paid, mówili że zarejestrują tylko na abonament. Ale jak trafiłeś na "odpowiednią" osobę to rejestracja pre-padi na pre-paid przechodziła.
Dzwoń do skutku. Z numeru w Play numer ten jest bezpłatny.
To ty decydujesz, ile masz czasu. A ja tylko znam realia.
Nie ma znaczenia kiedy, ważne, żeby trafić na innego konsultanta.
Właśnie. Konsultantów są pewnie dziesiątki. Dzwonisz, zapamiętujesz tymczasowo jego nazwisko, pytasz czy zarejestruje po "numerze seryjnym" karty i PUK, jak nie to dziękujesz za rozmowę, rozłączasz się. Dzwonisz od razu znowu ponownie, jeżeli to nie ten sam to znowu pytasz.
I chyba już kwestia oczywista: zarejestrowany starter nie oznacza, że czas życia karty już biegnie, możesz ją odłożyć na kilka miesięcy, potem włożyć do telefonu i dopiero teraz stanie się aktywna, teraz czas życia zacznie biec (chyba, że jeszcze obowiązuje warunek wykonania jakiegokolwiek połączenia).
A to może tamten co zarejestrował był źle przeszkolony?
Czysta loteria. Przed chwilą dzwoniłem. Pierwsza osoba odesłała mnie do salonu. Druga zarejestrowała bez problemu.