Home > Przepis > mBank Mobile – pełna procedura zwrotu środków

mBank Mobile – pełna procedura zwrotu środków

Jak informowałem miesiąc temu, mBank Mobile, najstarszy polski operator wirtualny (MVNO) kończy działalność 30 listopda 2014 roku. W pierwszych dniach operator proponował nam przeniesienie numeru do innej sieci i uprzednie wykorzystanie wszystkich środków do końca miesiąca. Pod wpływem interwencji wielu użytkowników operator się ugiął i postanowił WSZYSTKIM, którzy mieli aktywny numer po 28 października, zwrócić środki niezależnie od tego, czy numer przenieśli do innego operatora, czy też z niego zrezygnowali.

Niezależnie od tego można zlecić przeniesienie numeru nawet po wyłączeniu usługi, aż do 31 grudnia 2014, tak więc mamy jeszcze trochę czasu na odzyskanie numeru, jeżeli mamy taką ochotę.

Poniżej opisałem pełną procedurę zwrotu środków wraz z niezbędnymi informacjami pomocniczymi.

Warunki wstępne

Podstawowym warunkiem zwrotu środków jest oczywiście saldo środków na połączenia telefoniczne większe od zera.

Drugim warunkiem jest posiadanie aktywnego numeru w mBank Mobile w dniach od 28 października 2014 do 30 listopada 2014. Jeżeli w tym czasie mieliśmy numer w sieci mBank Mobile, możemy starać się o zwrot ew. środków, które były na koncie. Środki otrzymamy nawet wtedy, gdy numer został w tym czasie przeniesiony do innego operatora lub utracił ważność.

Aby możliwe było zwrócenie środków, musimy najpierw upewnić się, że nasz numer telefonu jest (był) zarejestrowany. Nie wystarczy założenie konta na stronie mobile.pl, ani powiązanie numeru telefonu z eKontem w systemie bankowym mBanku. Większość numerów jest już zarejestrowana. mBank zwykle użył do tego danych z zamówienia karty SIM, albo uzyskanych podczas przenoszenia numeru od innego operatora.

Jednak w moim przypadku (posiadam 2 numery, oba zakupione na stronie operatora mBank Mobile) jeden ma prawidłowe dane, a drugi co prawda także jest zarejestrowany, ale w danych są błędy uniemożliwiające zwrot czy przeniesienie numeru.

Aby uzyskać informacje na temat stanu rejestracji naszej karty SIM należy zadzwonić na mLinię (783 300 800 lub 42 6 300 800). Podpowiedź: mimo wybrania opcji mBank Mobile i tak zostałem połączony z konsultantem, który tematem się nie zajmuje, jednak bez problemu zostałem przekierowany do właściwego specjalisty.

Jeżeli okaże się, że dane rejestracyjne nie zgadzają się lub karta wymaga rejestracji, musimy ją wykonać.

Rejestracja karty SIM

Jeżeli musimy zarejestrować kartę SIM, można to zrobić tradycyjną pocztą (odradzam z powodu czasu i kosztów) oraz elektronicznie. Na stronie operatora znajdziemy 2 formularze rejestracyjne – dla osób fizycznych (większość) i firm (jeżeli ktoś numer chce zarejestrować na firmę). Ściągamy PDFa i teraz możemy wypełnić go elektronicznie (jeżeli mamy odpowiedni program), albo drukujemy dokument i wypełniamy ręcznie.

Dla mnie największym problemem był numer karty SIM – nie podałem go wcale (wpisałem – nieczytelny), bo po prostu jest nieczytelny – nie wiem, czy nie spowoduje to komplikacji, ale na poprawienie tego mam w razie czego jeszcze cały miesiąc. Dam znać.

Następnie koniecznie pamiętamy o podaniu daty na dole formularza i podpisaniu się. Całość skanujemy lub fotografujemy i czytelny obraz formularza przesyłamy do mBanku na adres rejestracja@aspiro.pl.

Po otrzymaniu potwierdzenia rejestracji numeru, możemy przystąpić do zamówienia zwrotu środków.

Zwrot środków – formularz

Na stronie internetowej operatora jest specjalny formularz, który możemy wypełnić, gdy nasz numer jest poprawnie zarejestrowany. Podpowiedź: NIE wypełniajmy tego formularza, dopóki nie zakończymy wyjaśniania spraw związanych z rejestracją.

Formularz zwrotu środków na stronie mBank Mobile

Formularz zwrotu środków na stronie mBank Mobile

Musimy tutaj podać imię, nazwisko, PESEL (lub NIP, nie trzeba obu na raz), miasto, numer telefonu w sieci mBank Mobile oraz numer telefonu kontaktowego do nas w razie problemów. Na koniec podajemy numer dowolnego konta bankowego w Polsce, na które operator ma nam zwrócić środki.

WSZYSTKIE TE DANE (poza numerem konta bankowego) muszą się zgadzać z danymi rejestracyjnymi podanymi podczas rejestracji. W przeciwnym wypadku operator może odmówić wypłaty środków.

Następnie zgadzamy się na przekazanie naszych danych do firmy Aspiro (związana z mBankiem), która realizuje zwroty środków.

Termin realizacji to 30 dni od momentu przekazania formularza. W tej chwili nie ma podanego terminu na stronie operatora, w jakim należy złożyć formularz, ale osobiście zalecam zgłoszenie się do końca roku 2014.

PS: tak, niestety ten formularz nie jest chroniony żadnym szyfrowaniem. W razie czego można przesłać treść formularza za pomocą emaila (ale to także nie jest szyfrowane) lub zwykłym listem, ale to ostatnie rozwiązanie z pewnością nie przyspieszy realizację wypłaty :)

Warto upewnić się, że dane do operatora dotarły – jeden z czytelników proponuje, żeby po prostu wysłać zapytanie emailem do operatora z prośbą o potwierdzenie, że zgłoszenie zostało zarejestrowane.

Przeniesienie numeru

Do 31 grudnia 2014 możemy dokonać przeniesienia numeru do innego operatora – do tego dnia utrzymane będą systemy umożliwiające wykonanie tej czynności mimo, że od 1 grudnia same usługi nie są już realizowane.

Przeniesienie nie wpływa także na nasze prawo do zwrotu środków. Nawet, jeżeli numer został przeniesiony po 28 października a przed 1 grudnia, także możemy liczyć na zwrot środków.

Gdzie przenieść numer z mBank Mobile?

Oferta mBanku była dość specyficzna i trudno znaleźć coś, co zastępuje ofertę tego operatora w 100%. Najbliższe pod wieloma względami (ten sam operator infrastrukturalny i cena za minutę) warunki ma Klucz Mobile. Niestety nie mamy tutaj żadnych darmowych pakietów danych jak w mBank Mobile.

Jeżeli zależy nam na ofercie z transmisją danych (ale w miarę niewielką, przy długiej ważności konta – nawet rok i to docelowo bez opłat) interesujący może być Orange Free na Kartę (OFnK).

Odpowiednie oferty dla przenoszących numer do standardowych prepaidów przygotował Orange i Plus, jednak nie oferują one niczego zbliżonego do dotychczasowych warunków mBank Mobile. Jedynie za doładowania będziemy otrzymywać bonusy przez kilka miesięcy po przenosinach i ewentualnie kilkadziesiąt złotych na start ważne przez kilkanaście dni.

Czy macie jeszcze jakieś propozycje dla klientów mBank Mobile, którzy jeszcze nie zdecydowali się, gdzie przenieść swój numer?

Data pierwszej publikacji 2014.11.30
Kategorie:Przepis
  1. Patryk
    Styczeń 8th, 2015 at 11:02 | #1

    Dziś dostałem zwrot – nie pamiętam, kiedy wysłałem formularz, ale chyba coś koło obiecanych 30 dni będzie.
    Żegnaj Mobile :)

  2. Cezary
    Grudzień 12th, 2014 at 12:28 | #3

    Kontaktowałem się emeilowo z BOK, żeby sprawdzić czy dane z formularza dotarły, okazało się po ponad dwóch tygodniach, że nie. Zrób update do wpisu, żeby ludzie się nie przejechali, lepiej skorzystać z emaila.

    • Grudzień 14th, 2014 at 18:35 | #4

      W sumie warto napisać. Ja dostałem info z potwierdzeniem aktualizacji danych po wypełnieniu formularza – po 10 dniach.

      • Grudzień 15th, 2014 at 15:44 | #5

        ja profilaktycznie wyslalem formularz w weekend jeszcze raz – dzis dostalem info po zapytaniu mailowym ze dane otrzymali :)

  3. tome
    Grudzień 5th, 2014 at 20:47 | #6

    ja do Orange Smart – po aktywacji pakietu Orange World (darmowy w taryfie Smart) mam bezpłatny dostęp do wybranych stron, Jeszcze nie doładowałem konta (0 zł), a Internet działa, nawet w nocy spokojnie mogłem skorzystać z Google, Gmaila i https://forum.porteus.org, w dzień jednak nie działało, no i nie pójdzie no Operze Mini (przez to strony ładują się dłużej) i Operze Mobile (opcja turbo). Tanio może być też w Lycamobile, ale tu nie oferują możliwości przeniesienia numeru.

  4. Grudzień 3rd, 2014 at 21:32 | #7

    a to zaskoczenie – mOkazja od mBanku:

    Prezent w podziękowaniu za korzystanie z usługi Konta MOBILE
    Jak skorzystać z oferty:
    1. Aktywuj ofertę – kliknij Wybierz
    2. Zrób dowolne zakupy spożywcze w ulubionym sklepie
    i zapłać za nie kartą mBanku
    3. Zwrot równowartości wydanej kwoty (maksymalnie 50 PLN) otrzymasz na konto w ciągu
    14 dni od dnia dokonania transakcji
    4. Z oferty możesz skorzystać 1 raz
    5. Zwrot 100% wydanej kwoty obowiązuje przy płatności 50 PLN, jeśli wydasz więcej niż 50 PLN, otrzymasz zwrot w wysokości 50 PLN
    6. Oferta dotyczy sklepów stacjonarnych

    • Grudzień 3rd, 2014 at 23:47 | #8

      A to ci ciekawostka. Ja tego nie dostałem jeszcze. Miałeś numer mBank Mobile i co dalej zrobiłeś?

      • Grudzień 4th, 2014 at 20:58 | #9

        JD: nic, mialem zarejestrowany numer telefonu w koncie MOBILE (widocznosc numeru z serwisu transakcyjnego mBanku + mozliwosc odebrania minut na bank, doladowania i takie tam) i mam juz od dluzszego czasu wlaczone mOkazje :)
        pojawila sie wczoraj – chwile zanim napisalem posta ;) na forum mBanku ludzie tez potwierdzaja ze dostali …

  5. Cezary
    Grudzień 1st, 2014 at 20:43 | #13

    Jeszcze jedno spostrzeżenie co do formularza, po wysłaniu nie pojawia się żaden komunikat i przychodzi potwierdzenie na email.

    • Grudzień 1st, 2014 at 20:50 | #14

      Dokładnie tak jest.

      • Cezary
        Grudzień 2nd, 2014 at 14:56 | #15

        Chciałem napisać, że nie przychodzi na email potwierdzenie. Chyba, że do mnie nic nie dotarło.

  6. marcin
    Grudzień 1st, 2014 at 13:18 | #16

    Jakubie jak to jest z ruterem pracującym np. 4 godziny bez przerwy? Bateria może się uszkodzić? I ladowac i rozladowywqc czy trzymać cały czas pod zasilaniem?

  7. Listopad 30th, 2014 at 23:44 | #17

    hmm …no to za chwile koniec mBank mobile – 30.11.2014 godz. 23:45 … coz, szkoda …

    dominik: to jak cie kasuja za polaczenia na 801xxxxxx to zalezy od cennika Twojego operatora – placisz zapewne raz, niezaleznie od dlugosci polaczenia … a na mLinii mozna czasem troche wisiec … polaczenie na zwykly stacjonarny jest dobre tylko wtedy, kiedy masz darmowe minuty na stacjonarne …

    • Grudzień 1st, 2014 at 08:36 | #18

      Problem w tym, że zwykle nalicza faktycznie jako premium – nie ściągają z minut w abonamencie, tylko doliczają osobno do rachunku. Mało kto znowu ma stacjonarny numer…

  8. Dominik
    Listopad 30th, 2014 at 23:22 | #19

    Nie namawiaj ludzi do dzwonienia na mLinię pod numerem 801 300 800
    Ja dzwoniłem przez ten numer to skasowali mnie jak za połączenie z numerem premium.
    Zamiast tego lepiej dzwonić na ich alternatywny i tańszy numer +48 426 300 800
    Ten drugi kosztuje tyle co zwykła rozmowa, a nie połączenie premium.

  9. xxx
    Listopad 30th, 2014 at 21:25 | #21

    ja przeniosłem numer do Klucz Mobile, mają niskie stawki

  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>