Home > Promocje > Virgin Mobile i oferta #Freemium – usługi GSM prawie za darmo

Virgin Mobile i oferta #Freemium – usługi GSM prawie za darmo

Logo operatora Virgin MobileOperator Virgin postanowił zaskoczyć rynek telekomunikacyjny i oferuje usługi za darmo, a precyzyjniej prawie za darmo. I nie chodzi tu o usługi za reklamy, jak w przypadku opisanego kilka dni temu buckshee, ale o coś, co działa trochę jak Aero2. Od kilku dni dostępna jest taryfa #Freemium, której działanie jest bardzo interesujące. Jeżeli utrzymamy ważność konta, to bez dodatkowych opłat otrzymujemy co miesiąc 300 MB, 30 SMSów oraz 30 minut na rozmowy.

Do tego (co już jest mniej interesujące) możemy zakupić szereg mniejszych i większych pakietów danych, minut i SMSów, także bez limitów (no dobrze, bezlimitowego pakietu danych nie ma).

Oczywiście jak zwykle jest to promocja i trzeba o tym pamiętać. Jest tutaj kilka drobiazgów, o których trzeba wiedzieć, niektóre tak istotne jak ten, że wymagane jest przejście do najnowszej taryfy #ChcęWszystko, co nie wszystkim może odpowiadać, zwłaszcza niektórym abonentom starej taryfy nazywanej obecnie Oferta 2012.

Pakiet #Freemium – szczegóły oferty

Opisywany pakiet jest dość prosty w użyciu i bardzo opłacalny dla osób, które po prostu mało korzystają z telefonu, przesyłają mało danych, albo po prostu potrzebują zapasowego telefonu na wszelki wypadek. Zacznijmy od najważniejszych warunków, po czym przejdę do tego, co otrzymujemy w ramach taryfy oraz uwag na ten temat. A na koniec opiszę możliwe zastosowania i scenariusze korzystania.

Wymagania:

  • Karta SIM musi być mieć aktywne połączenia wychodzące. Koszt jest bardzo niski: 5 PLN rocznie to minimum.
  • Włączenie #Freemium oznacza przejście do taryfy #ChcęWszystko.
    Nie ma możliwości pozostania w taryfie Oferta 2012 (oryginalnej, z jaką weszło Virgin do Polski). Jak ktoś kupuje nową kartę, nie ma to znaczenia. Ale użytkownicy sporadyczni tej starej oferty zauważyli na pewno, że minuta w kosztowała tam 19 gr, a w nowej taryfie cena wzrosła do 29gr. I przez to część użytkowników może się do tego pomysłu zniechęcić. Zwłaszcza, że ciągle obowiązuje promocja dająca dodatkowe 50% do każdego doładowania.
  • Udzielenie zgody marketingowej dla Virgin dla kanałów komunikacji elektronicznej (SMS, MMS, email itd.). Oficjalnie chodzi o informowanie o wyłączeniu pakietu lub jego wykorzystaniu, ale w praktyce możemy się spodziewać reklam innych, płatnych pakietów usług tego operatora.

Działanie:

  • Aktywacja odbywa się kodem USSD *222*000#, przez Klub Virgin (BOK elektroniczny na stronie operatora, aplikacji mobilnej lub konsultanta infolinii (nazywanej przez operatora CMOKiem, czyli Centrum Miłej Obsługi Klienta). Użytkownicy taryfy Oferta 2012 zostaną poproszeni o potwierdzenie zmiany, a dodatkowo wszyscy muszą udzielić zgody na udzielenie opisanej wyżej zgody marketingowej.
    Uruchomienie #Freemium przedłuża ważność konta do pełnych 365 dni + 60 dni na przychodzące. Oficjalnie w nowym regulaminie ważnym do 23 października 2015.
  • Co 30 dni od dnia aktywacji otrzymujemy na 3 oddzielnych kontach rozliczeniowych: 300 MB, 30 minut i 30 SMSów.
  • Po 30 dniach pakiet na krótką chwilę jest wyłączany (nawet kilka godzin, ale obiecują godziny nocne), po czym znowu się aktywuje.
  • Po każdych 6 miesiącach pakiet się wyłącza i należy go ponownie ręcznie aktywować.

Ograniczenia:

  • W czasie każdych 30 dni można aktywować tylko jeden pakiet #Freemium.
    Nie można więc go po prostu wyłączyć i włączyć ponownie, aby ponownie mieć pełne 300/30/30.
  • Po wykorzystaniu 300 MB działa standardowy dla całego Virgin lejek 32 kbit/s – nadal jest to więc taryfa lejkowa, które opisywałem w osobnym artykule.
  • Po wykorzystaniu 30 minut i 30 SMSów środki za kolejne minuty i SMSy są pobieranie z konta głównego. Koszt to 29gr za minutę oraz 9gr za SMS.
  • Całość oczywiście tylko w Polsce, w roamingu stawki standardowe.
  • Obowiązują zakazy dość standardowe, jak te dotyczące ruchu sztucznego, telemetrii, maszyna-maszyna i maszyna-człowiek, ataków DoS, tworzenia call center, spamowania, bramek GSM-GSM i GSM-POTS, a także korzystania z transmisji VoIP (ten ostatni to jednak rzadkość w sieciach komórkowych).
    Większość z tych ograniczeń jest jednak trudna do wykrycia przez operatora, o ile nie będzie to typowe masowe nadużycie. Oczywiście systemów krytycznych na tego typu kartach bym nie uruchamiał.

W ofercie operator ma kilkanaście pakietów dodatkowych do tej taryfy, które nazywa „za #PółDarmo”. Nie będę ich dokładnie opisywał – ich opłacalność zależy od wymagań użytkowników. Ja osobiście uważam, że lepiej się zdecydować albo na ofertę #Freemium, albo konkretne przejść na #BezLimitu za 29 PLN miesięcznie, gdzie mamy już prawie wszystko bez dodatkowych opłat (rozmowy, SMS i pakiet 5 GB).

Lista pakietów za #PółDarmo

Lista pakietów za #PółDarmo dostępnych w pakiecie #Freemium

Przy powyższych pakietach trzeba tylko pamiętać, że ważne są tylko do końca 30-dniowego cyklu #Freemium (czyli momentu resetowania kont przez czasowe wyłączenie i ponowne włączenie kolejnego pakietu przez operatora). Ich aktywowanie blisko końca naszego „okresu rozliczeniowego” może być nieopłacalne.

Scenariusz korzystania i koszty

Kiedyś tego typu oferty za same SMS i rozmowy kosztowały nawet kilkadziesiąt PLN miesięcznie. Dziś pakiet 300/30/30 możemy mieć, jak widać, za darmo lub prawie za darmo. Typowy optymalny scenariusz najtańszego korzystania z tej oferty wygląda następująco:

  • Zakup w sklepie fizycznym (kiosk, specjalizowany sklep – salonów firmowych nie ma) lub zamówienie startera na stronie operatora. Koszt startera (bez lub z aktywnym pakietem #Freemium) to 5 PLN i to z wysyłką. Po aktywacji starter i środki są ważne 30 dni.
  • Aktywowanie co pół roku pakietu #Freemium automatycznie aktywuje nam RWK, czyli 365 dni ważności konta.

Podobno o zużyciu pakietów jesteśmy powiadamiani SMSem, ale nie opierałbym na tym naszego planowania, gdyż nie ma o tym nic w regulaminie.

Dopóki pakiet będzie dostępny, nasze łączne koszty to 5 PLN za pierwszy rok (koszt zakupu startera) i za kolejny rok nie płacimy nic, o ile dopilnujemy aktywności pakietu #Freemium. W sumie w ciągu roku otrzymujemy 12 pakietów 300MB/30min/30SMS oraz lejek na transmisję danych po zużyciu tych 300MB.

Awaryjnie (jakby pakiet #Freemium stał się niedostępny) zawsze możemy doładować konto za 5 PLN (minimalna kwota), co także zapewnia nam roczną ważność konta.

Zastosowania

Podstawowe zastosowanie jest oczywiste: jeżeli ktoś używa telefonu mało, sporadycznie, głównie do odbierania połączeń, a Internet potrzebuje w zasadzie od święta. Rozwiązanie to przyda się także jako telefon zapasowy lub do innych zastosowań sporadycznych. Dla przypomnienia Virgin działa na infrastrukturze Play i T-Mobile, więc jeżeli nasz główny telefon działa w Plusie lub Orange, może to być zabezpieczenie na wypadek awarii systemów naszego głównego operatora.

Jednak nasuwa mi się szereg innych zastosowań mniej lub bardziej zgodnych z regulaminem. Przede wszystkim jako podstawa do transmisji danych dla samochodowego Yanosika (lub analogicznej aplikacji, jak  Rysiek, AutoRadar, czy Coyote) w starszym telefonie, którego już nie potrzebujemy, a który sprawdza się w tej roli. Bez problemu zadziała z Automapą i aktualizacją informacji o ruchu przez Internet. Na upartego lejek pozwoli nawet na używanie map typu online, ale to nie zawsze będzie działało niezawodnie.

Nielegalne (z punktu widzenia regulaminu), ale interesujące są zastosowania we wszelkiego rodzaju urządzeniach monitorujących, np. lokalizatorach GPS montowanych w samochodach, czy różnego rodzaju systemach sterujących, np. piecami CO – o takich zastosowaniach dyskutowaliśmy na blogu i forum przy Aero2, gdy pojawiło się jeszcze z prędkością zaledwie 256 kbit/s, która już w 2011 roku wydawała się niewielka, ale wystarczająca dla wielu osób. Tutaj po zużyciu 300MB mamy tylko 32 kbit/s, ale nie mamy żadnych zerwań połączeń, ani kodów CAPTCHA.

Według mnie to przełom na rynku GSM w Polsce na miarę tego, który pojawił się przy pierwszych taryfach ryczałtowych, w których nie było (oczywistego) limitu minut czy SMSów za rozsądną cenę.

2015.10.23: Informacja o dodatkowym 50% doładowania w Ofercie 2012; #Freemium przedłuża ważność konta do 365 dni.

2015.10.25: Nowy regulamin #Freemium. Oficjalnie punkt 15 opisuje, że włączenie pakietu daje dodatkowo 365 dni ważności konta + 60 na wychodzące.

Cennik #ChcęWszystko, , Regulamin #Freemium (stary, od 15 do 22 października)

Regulamin #Freemium (aktualny)

Data pierwszej publikacji 2015.10.23
Kategorie:Promocje
  1. gonzo
    Marzec 24th, 2016 at 16:46 | #1

    Witam, mam pytanie: co znaczy błąd "PPP protocol not configured" pojawiający się w TNI przy próbie połączenia z karty Virgin? Mobile Partner po krótkich negocjacjach się połączył bez problemu.

    • Marzec 24th, 2016 at 17:12 | #2

      To oznacza, że źle ustawiłeś TNI do pracy z modemem. Lub połączenia PPP nie działają wcale z tym modemem w twoim systemem (co to za modem?)

      • gonzo
        Marzec 24th, 2016 at 18:24 | #3

        Modem to E169, który w moim systemie (Win 7) bez problemu łączy na karcie Aero przy tych samych ustawieniach TNI z wyjątkiem zmiany APN na 'darmowy'.

        • Marzec 24th, 2016 at 18:42 | #4

          A karta Virgin działa ci prawidłowo w innym urządzeniu? Może po prostu nie masz aktywnej usługi jakiejś (brak środków, brak lejka, brak ważności na połączenia wychodzące).

  2. przemo
    Marzec 18th, 2016 at 16:32 | #5

    Po kilku dniach niekorzystania z karty Virgin w moim dualsimie pokazały się problemy z dostępem – aplikacje wyświetlają błąd 'no network'. Podejrzewając jakąś awarię przełożyłem SIM-a do modemu i sprawdziłem dostęp w Mobile Partner: rozpoznał Virgin Mobile, ale kilkukrotne próby nawiązania połączenia skończyły się komunikatem 'no service'. Dopiero za którymś razem się udało i internet ruszył. Wygląda mi to na świadome przesunięcie przez operatora rzadziej używanych numerów 'na zaplecze', skąd trudno się wydostać. Ktoś zauważył coś podobnego?
    Kłopot polega na tym, że w smartfonie trudno odróżnić taki stan od braku zasięgu.

    • Marzec 18th, 2016 at 16:58 | #6

      U mnie zero problemów poza tym, że jedna aktualizacja aplikacji spowodowała zjedzenie całych 300 MB i lejek. Ale działa idealnie.
      A nie jest to przypadkiem problem z działaniem sieci Play u ciebie?
      Próbowałeś zmieniać operatora roamingowego na innego (PlayTmobile)?

      • Wojtax
        Marzec 18th, 2016 at 18:00 | #7

        Jezeli doladowujesz karte lub raz juz doladowales, to pewnie spisz spokojnie.
        Ja mam problem, bo dzwoniac na swoj numer w Virgin z sieci stacjonarnej wyskakuje mi komunikat "Abonent czasowo nie dostepny. Prosze zadzwonic pozniej" Problem zglosilem i narazie cisza ze strony technikow Play i TM. Zobaczymy jak to zalatwia.

        • Marzec 18th, 2016 at 22:55 | #8

          To może być problem typowy dla Play, gdy telefon skacze między operatorami roamingowymi.

          • dffddff
            Marzec 18th, 2016 at 23:37 | #9

            a playu najlepiej ustawić sztywny roaming w erze, bo inaczej cięzko sie dodzwonić

          • Marzec 19th, 2016 at 11:32 | #10

            To jest tak samo autorytatywne, jak mówienie, że w samochodzie należy cały czas trzymać gaz naciśnięty do końca, bo wtedy najlepiej przyspiesza.
            Faktycznie w twojej okolicy najlepiej może działać roaming w Tmobile/Era, ale jeżeli korzystasz z usług transmisji danych i chcesz mieć dostęp do LTE, to propozycja jest niezbyt skuteczna. Poza tym w wielu lokalizacjach nie ma problemu z pracą w trybie automatycznego wyboru operatora, czy wymuszonej pracy w zasięgu Play.

      • przemo
        Marzec 18th, 2016 at 20:02 | #11

        A robiłeś kiedyś dłuższą (tj kilkudniową) przerwę w korzystaniu?
        Z Playem nie ma u mnie kłopotów – na codzień w laptopie używam E3131 z PInK i działa nieźle, tj bez zerwań i wyciąga ok 12Mb w DL. Hulał też jakieś pół godziny przed opisanym problemem z Virgin.

        • Marzec 18th, 2016 at 22:55 | #12

          Mój Virgin leżał przez miesiąc w wyłączonym telefonie. Zero problemów. Kolejny #freemium się aktywował bez problemu.

          • przemo
            Marzec 19th, 2016 at 04:47 | #13

            Nie można wykluczyć jakiegoś zachwiania w BTSie. Przed chwilą porównałem Virgin i Play w laptopie w warunkach niewielkiego ruchu – Virgin zalogował się bez problemu ale ma znacznie słabszy sygnał: 1-2 kreski w MP w porównaniu z solidnymi 5 kreskami dla Play InK. Czy to możliwe że Virgin chodzi na jakimś podsystemie (słabszym) infrastruktury Play?

          • Marzec 19th, 2016 at 11:33 | #14

            A na pewno w obu przypadkach karta i telefon/modem zalogowały się do tej samej sieci, a nie np. Virgin w roamingu jakiegoś operatora? PInK na pewno działa tylko na własnej infrastrukturze.

          • przemo
            Marzec 19th, 2016 at 13:11 | #15

            Z ciekawości skorzystałem z TNI by poznać parametry połączenia – tu są wyniki: http://imgur.com/R6dVjn6. Virgin łączy do BTS położonego ok 3 razy dalej niż ten do którego robi to Play, ponadto siła sygnału radykalnie rośnie po zalogowaniu (sobota wczesny ranek – poza szczytem). Nadajnik ten położony jest w pobliżu sporego osiedla z lat 80-ych w odróżnieniu od BTS-a do którego łączy Play w okolicy zamieszkałej w dużym stopniu przez śląskich aborygenów nie odróżniających telefonu od prysznica. Zapewne dlatego Play chodzi bardzo ładnie 24/7 bez spadków prędkości w szczycie (mało użytkowników w okolicy).

  3. wojskowy
    Luty 15th, 2016 at 14:31 | #16

    A ja wczoraj zużyłem 1GB napisałem reklmację że miałem tylko na jeden dzień, uwzględnili, i dzisiaj mi aktywowali kolejny 1GB na 30 dni :)

  4. jarek
    Luty 15th, 2016 at 08:45 | #17

    Zastąpiłem sobie w smartfonie tym pakietem Aero2 i zauważam że mam słabszy zasięg: w miejscach gdzie Aero2 – czasem z wysiłkiem (EDGE) – działało, karta Virgin daje 'no network'. Ale w tym samym miejscu SMS-y wysyła pytając wpierw o zgodę na roaming. Najwyraźniej dla internetu roaming w Virgin (inaczej niż w Play) odpada.

    • Luty 15th, 2016 at 11:48 | #18

      Kwestia zasięgu – to sprawa bardzo osobista, jak wiele razy wspominałem.
      Co do roamingu – w 2G transmisji danych nie testowałem, ale w 3G działa.

  5. FreemiumFan
    Grudzień 5th, 2015 at 17:26 | #19

    Virgin chwali się że kilka aplikacji działa bez zużywania transferu na ich pakietach internetowych, m.in. Facebook, Gadu Gadu, Messenger itd. Czy na tym darmowym 300MB też tak jest?

    • Grudzień 5th, 2015 at 21:38 | #20

      Sądząc po informacji na stronie głównej – nie, fb i pozostałe są nienaliczane tylko w #bezlimitu. W regulaminie też nic nie ma o tych aplikacjach.

  6. mat
    Grudzień 2nd, 2015 at 18:43 | #21

    Ciekawe do kiedy bedzie ta oferta dostepna.

    • Grudzień 2nd, 2015 at 20:54 | #22

      Wydaje mi się, że o ile się sprawdzi kosztowo dla operatora, to bardzo długo. Ale jak większość z nas będzie korzystać tylko z oferty podstawowej, to po roku operator padnie.

Strony komentarza
1 2 3 4991
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>