Home > Wiadomości > Pierwsze godziny obowiązku rejestracyjnego prepaid

Pierwsze godziny obowiązku rejestracyjnego prepaid

No i stało się – od kilku godzin obowiązuje prawo nakazujące rejestrację kart SIM prepaid przed ich uruchomieniem. Szczegóły i przypomnienie opublikowałem w piątek. Obserwuję napływające informacje i sam dokonałem kilku testów. Oto co ustaliłem:

Play – posiadane wcześniej przeze mnie startery faktycznie nie działają – wcale się nie logują do sieci, więc nie ma żadnego komunikatu i ostrzeżenia. Wygląda to tak, jakby starter utracił ważność. Po udaniu się do salonu i rejestracji karta zadziała mniej więcej jak przy zakupie karty na abonament: od kilku minut o do kilku godzin później zaloguje się do sieci i można korzystać normalnie.

Plus – starter kupiony jakiś czas temu aktywował się dzisiaj przed południem jak gdyby nigdy nic i żadnej ustawy nie było – wczoraj inny starter uruchomiłem i zadziałał tak samo – po prostu natychmiast zadziałały wszystkie usługi.

Spróbuję jeszcze zdobyć nierejestrowane startery T-Mobile i Orange do testów, a za kilka dni zrobię testy z innymi operatorami.

Aktualizacja: Czytelnicy donoszą, że:

T-Mobile – uruchamia się jak Plus – od razu i bez problemów.

Orange – tu mam informację tylko o ofercie NJU Mobile – uruchamia się bez problemów.

Czyżby tylko Play zaimplementował zasady ustawowe?

I dla przypomnienia: zabroniony jest nie tyle handel, ile aktywacja starterów bez rejestracji.

A wy macie jakieś nieużywane startery innych operatorów, których nie rejestrowaliście i możecie sprawdzić, czy się wam normalnie uruchamiają, czy też działają jakoś nietypowo?

Kategorie:Wiadomości
  1. marek
    Listopad 6th, 2016 at 16:36 | #1

    Ha, karta T-mobile kupiona w kiosku działa bez rejestrowania.

  2. ozor82
    Listopad 1st, 2016 at 22:55 | #3

    W Orange numer zarejestrowany widnieje w systemie jako niezarejestrowany – wysyłane są SMS-y zachęcające do rejestracji bez zwłoki oraz widnieje stosowane informacja po zalogowaniu na konto przez przeglądarkę internetową.

    W odpowiedzi na zgłoszenie przyszła odpowiedź z BOK, że numer faktycznie jest niezarejestrowany i wymaga rejestracji.

    Numer miał wymienianą bezpłatnie kartę SIM, bo pierwszy egzemplarz uległ uszkodzeniu. Być może jest to przyczyną utraty przez operatora rejestracji (ale jeśli tak, to strach myśleć o stabilności takiego systemu).

    Co do faktu rejestracji w przeszłości jestem pewny na 100%, ponieważ pewnego razu na skutek niedoładowania konta w odpowiednim terminie, numer został wyłączony z sieci i jedynym ratunkiem było iść do salonu, by konsultant na podstawie porównania danych z dowodu osobistego i widzianych w swoim komputerze skutecznie przywrócił działanie numeru.

    • ozor82
      Listopad 1st, 2016 at 22:57 | #4

      Dodam że numer był kupowany przez sklep internetowy Orange, a nie w punkcie "na rogu".

      • Piotr_
        Listopad 2nd, 2016 at 07:42 | #5

        Dodam jeszcze, że mój inny numer, który był zarejestrowany w innej sieci, przeniesiony do Orange, po przejściu na njumobile też stał się niezarejestrowany. Jak zmieniłem go z powrotem na Orange, to nadal był niezarejestrowany, chociać pracownik salonu Orange po pogrzebaniu w systemie znalazł moje dane przypisane do tego numeru. Nie pamiętam już co wtedy zrobiłem czy zarejestrowałem numer na aktualne dane, czy tylko dane zaktualizowałem, ale po tym przeniosłem numer do innej sieci bez problemu.

    • Piotr_
      Listopad 2nd, 2016 at 07:28 | #6

      Mój numer w njumobile podlega pod §22. W salonie Orange nie mogę go zarejestrować ponieważ dla salonu i dla konsultanta BOK 690610610 "jest zarejestrowany", a jak wysyłam SMS o treści NUMER pod numer 80190, to dostaję odpowiedź, że numer jest niezarejestrowany. Gdy próbuję włączyć bonus za rejestrację, to też wychodzi numer niezarejestrowany. Mój problem wynika stąd, że zarejestrowałem go wprowadzając dane przez komputer, a nie okazując dowód pracownikowi (rejestracja niezgodna z ustawą). Ostatni raz kontakt z salonem i z BOK miałem jakieś ~3 miesiące temu. Być może jakbym poszedł do salonu teraz, to pracownik by numer zarejestrował.

      • Listopad 2nd, 2016 at 09:27 | #7

        Ja też miałem zarejestrowany, ale nie ustawowo – w lipcu bez problemu zrobiłem rejestrację w salonie. Ale do bonusu prawa nie mam.

        • Piotr_
          Listopad 2nd, 2016 at 10:19 | #8

          Z jakiego powodu nie przysługiwał ci bonus? Trafiłeś na dziurę między promocjami?, jako datę rejestracji potraktowali datę tej wsześniejszej – nieustawowej?, a może coś innego było powodem?

          Widocznie trafiłeś na lepiej wyszkolonego pracownika. A mnie potraktowali odwrotnie, to znaczy numeru nie zarejestrowali, ale pracownik BOK przyznał mi bonus, co prawda się pomylił i zamiast 1000 minut i 10GB dał mi 100 minut i 10GB (10GB w złotówkach na transmisję danych), ale nie chciało mi się już interweniować.

  3. ard
    Październik 28th, 2016 at 19:05 | #9

    Porównanie bonusów za rejestrację kart SIM prepaid http://gsmonline.pl/artykuly/rejestracja-kart-sim…

  4. abc123
    Październik 19th, 2016 at 14:47 | #10

    Orientuje się ktoś, czy istnieje możliwość ,,przerejestrowania" numeru? Konkretnie chodzi o Virgin.

    • Październik 19th, 2016 at 18:40 | #11

      Zawsze jest możliwość cesji. Pytanie jaka obowiązuje procedura – pytaj operatora – najszybciej.

      • Norbert
        Listopad 2nd, 2016 at 08:29 | #12

        a ja mam takie inne pytanie. przykładowo, numer na mnie zarejestrowany wygasa, nie doładowuję go, więc kiedyś przepadnie. czy wróci on tak jak kiedyś do puli dostępnych numerów? ktoś go weźmie, przykładowo dokona czegoś nielegalnego… i co wtedy? kto odpowiada?

        • Listopad 2nd, 2016 at 09:29 | #13

          Tak, numery wracają do puli – przeciętnie od pół roku do 2 lat od momentu jego definitywnego wyłączenia.
          Pamiętaj, że do każdego wydarzenia za pomocą telefonu przypisana jest data i godzina, często także lokalizacja. Jednym ze zdarzeń i zwrot numeru do puli. Więc ryzyko opisywane przez ciebie nie zachodzi. Do tego kwestia retencji danych – o ile pamiętam to teraz 2 lata, więc powyżej tego i tak służby nie mają oficjalnego dostępu.

  5. Piotr_
    Październik 17th, 2016 at 21:10 | #14

    Czy z bonusów za rejestrację w Play, RBM, FaktMobile mogą skorzystać użytkownicy, którzy dawno zarejestrowali kartę lub ci, którzy skorzystali z bonusu za przeniesienie numeru od innego operatora? Według regulaminów raczej tak, ale czy ktoś to sprawdził w praktyce? U mnie w Play24 przycisk "włącz" przy "Bonusy za rejestrację" jest zarówno w numerze zarejestrowanym jak i niezarejestrowanym, także sam przycisk chyba jeszcze o niczym nie świadczy. Z bonusu nie chcę korzystać teraz tylko za jakiś czas.

    • Październik 17th, 2016 at 22:20 | #15

      Tak, pod warunkiem, że nie korzystałeś z bonusu wcześniej, ani nie przekroczyłeś 10 aktywacji na PESEL i spełniłeś wszystkie wymogi rejestracyjne (czasem się okazuje, że stare rejestracje i tak nie spełniały wymogów ustawowych, bo nie obejmowały osobistego sprawdzenia dowodu delikwenta).

  6. Wrzesień 9th, 2016 at 13:35 | #16

    W Play można już zarejestrować darmowe startery które nie mają na ramce podanego numeru telefonu, a tylko ICCID, PIN i PUK. Dzwonimy na 730 300 300 i rejestrują bez problemu, wreszcie !

    Wczoraj zarejestrowałem taki starter, dziś jest już aktywny, więc jest potwierdzenie w praktyce.
    To tak informacyjne dla tych, którzy posiadają takie startery.

    • Grzegorz
      Wrzesień 9th, 2016 at 14:28 | #17

      Niestety nie. Dzwoniłem przed chwilą na infolinię. Jakaś bardzo młoda (z głosu) konsultantka stwierdziła, że muszę się udać do salonu, gdzie bezpłatnie wymienią mi kartę SIM na taką z przypisanym numerem telefonu. Dopytywałem, czy nie mogliby mi ustalić tego numeru na podstawie ICCID karty – "Nie mamy takiej możliwości, tylko wizyta w salonie".

      • Wrzesień 9th, 2016 at 14:34 | #18

        Zadzwoń ponownie, może ta jeszcze nie przeszła przez to szkolenie.

        • Grzegorz
          Wrzesień 9th, 2016 at 14:42 | #19

          To raczej bez sensu. Będę dzwonić co kilkadziesiąt minut, licząc na to, że trafię na kompetentnego konsultanta? Moim zdaniem trzeba poczekać kilka tygodni, aż wyszkolą porządnie cały personel. A jeśli tego nie zrobią, to moje 3 startery zasięgowe wylądują w koszu.

      • Wrzesień 9th, 2016 at 23:00 | #21

        Ale oczywiście dzwoniłeś na 730 300 300, nie na jakąś ogólną infolinię Play ?

        Jest tak jak Jakub pisze. Zależy na kogo się trafi, czysta loteria. Wczoraj zarejestrowali mi po ICCID nawet bez pytania o PUK czy PIN. A dziś już pytali o PUK.

        Podobnie było na początku rejestrowania telefonicznego. Nie chcieli zarejestrować nowej karty pre-paid na już zarejestrowaną kartę pre-paid, mówili że zarejestrują tylko na abonament. Ale jak trafiłeś na "odpowiednią" osobę to rejestracja pre-padi na pre-paid przechodziła.

        Dzwoń do skutku. Z numeru w Play numer ten jest bezpłatny.

        • Grzegorz
          Wrzesień 10th, 2016 at 00:25 | #22

          Oczywiście, dzwoniłem na infolinię 730 300 300. Ok, spróbuję jeszcze raz za kilka dni.

          • Wrzesień 10th, 2016 at 10:14 | #23

            Nie ma znaczenia kiedy, ważne, żeby trafić na innego konsultanta.

          • Wrzesień 10th, 2016 at 17:59 | #24

            Właśnie. Konsultantów są pewnie dziesiątki. Dzwonisz, zapamiętujesz tymczasowo jego nazwisko, pytasz czy zarejestruje po "numerze seryjnym" karty i PUK, jak nie to dziękujesz za rozmowę, rozłączasz się. Dzwonisz od razu znowu ponownie, jeżeli to nie ten sam to znowu pytasz.

            I chyba już kwestia oczywista: zarejestrowany starter nie oznacza, że czas życia karty już biegnie, możesz ją odłożyć na kilka miesięcy, potem włożyć do telefonu i dopiero teraz stanie się aktywna, teraz czas życia zacznie biec (chyba, że jeszcze obowiązuje warunek wykonania jakiegokolwiek połączenia).

          • Grzegorz
            Wrzesień 12th, 2016 at 14:37 | #25

            No i proszę, zadzwoniłem kolejny raz. Odebrał facet. Powiedział mi, że faktycznie zostali przeszkoleni i potrafią ustalić numer po ICCID, ale nie mogą już tego robić przez telefon, bo obowiązuje ich nowa ustawa. Zaproponowałem dopisanie startera do innego już zarejestrowanego wcześniej, na to też się nie zgodził. I naturalnie odesłał mnie do salonu.
            Czy potrafisz to jakoś wytłumaczyć?

          • Wrzesień 12th, 2016 at 15:06 | #26

            A to może tamten co zarejestrował był źle przeszkolony? :)

          • Wrzesień 12th, 2016 at 15:59 | #27

            Czysta loteria. Przed chwilą dzwoniłem. Pierwsza osoba odesłała mnie do salonu. Druga zarejestrowała bez problemu.

          • Grzegorz
            Wrzesień 12th, 2016 at 16:07 | #28

            Kolejny telefon, pani Wioletta również nie rozwiązała mojego problemu…

  7. adik
    Sierpień 17th, 2016 at 22:21 | #29

    Gdzie sie rejestruje Lyca mobile karty sim ,Bo infolinia nie ma mozliwasci technicznych,a przez internet raczej wysylanie skana dowodu to d.szalenstwo.

    • Sierpień 17th, 2016 at 23:30 | #30

      Wysłanie skanu dowodu nie spowoduje wiążącej ustawowo rejestracji. http://www.lycamobile.pl/po/rejestracja-kart-sim-…
      Wiem tyle co na stronie u nich.
      Informacje na ten temat będę zbierał w jednym dużym artykule.

  8. lolek
    Sierpień 14th, 2016 at 07:40 | #31

    Panowie! Czy nju internetowy na dzisiaj jeśli się nie ma Play w okolicy, to dobra oferta a także za jakieś pół roku po podwojeniu liczby danych, jeśli się głównie korzysta z 3G, będzie najbardziej atrakcyjna na rynku mobilnym, nawet jeśli to abonament?

    • Sierpień 14th, 2016 at 09:10 | #32

      Podaj warunki brzegowe twoje "najlepszy", to ci powiemy. Jeżeli warunek to "prepaid" to nie, bo to abonament. Jeżeli chcesz fakturę VAT, to nie, bo w nju nie dostaniesz. Jeżeli zużywasz zwykle 10-15 GB miesięcznie to też nie, bo drożej w nju. Itd. Ale oferta poza tym niezła.

      • lolek
        Sierpień 14th, 2016 at 10:27 | #33

        Wychodzi ze mniej niż 1 PLN za 1 GB. To po pierwsze. Po drugie, nie jestem łasy aby w każdym meisiącu płacić czyli używac internetu. Zwłaszcza że mam do wyboru albo Elastyczny Internet (na Orange) albo – starter z promocji 7 PLN za 10 GB Heyah – albo – co byloby najkorzystniej starter TM. Ten ostatni jest w reklamacji, za długo już, bo nie mogłem wyłączyć pakietu SMART i nadal nie mogę.

        Więc ów abonament traktuję po troszę jako prepaid w tym sensie, że 1 miesiać na wypowiedzenie jakoś mi nie ciąży, a po drugie owo 80 GB za pół roku za tą samą cenę to chyba dobra sprawa? Modem podpięty do routera, miesięcznie na pewno wychodzi średnio 40-50GB. Czy warto czekac pół roku na owo 80 GB czy można się spodziewać ciekawych zmian na rynku? Dodam, ż Playa u mnie nie ma.

  9. Łukasz
    Sierpień 8th, 2016 at 10:18 | #35

    Na allegro: http://allegro.pl/play-starter-internet-zarejestr… :D

    • Kris
      Sierpień 8th, 2016 at 12:09 | #36

      Żniwa dla słupów :D

      • Sierpień 8th, 2016 at 13:30 | #37

        Albo poprawią ustawę, albo będzie tak jak było w innych krajach – handel takimi kartami się rozwinie.

        • Łukasz
          Sierpień 8th, 2016 at 21:38 | #38

          Już się zaczął – dość pomysłowo. https://prepaid-bezrejestracji.pl/

        • Grzegorz
          Sierpień 13th, 2016 at 12:17 | #39

          Właśnie to mnie zastanawia. Jakim cudem taki starter może być zarejestrowany, jeśli Play wymaga przy rejestracji podania kodu PUK, a on jest nadrukowany po drugiej stronie kartonika (nie widać go przez folię)?

          • Sierpień 13th, 2016 at 13:34 | #40

            A kto mówi, że karty nie będą odpakowane?

          • Grzegorz
            Sierpień 13th, 2016 at 15:52 | #41

            Widzisz na zdjęciu, że starter jest prosto ze sklepu/salonu, więc jakim cudem może być zarejestrowany? Gość sprzedaje zwykłą startówkę i naciąga ludzi.

          • Kris
            Sierpień 13th, 2016 at 18:57 | #42

            Jak w środę kupowałem starter w salonie Play to rejestrowali bez odpakowywania.

          • Sierpień 13th, 2016 at 20:43 | #43

            I to wyjaśnia sprawę.

          • Sierpień 13th, 2016 at 20:43 | #44

            Przejdę się do salonu i zobaczę, jak się to rejestruje – może jak nowy, to im PUK nie jest potrzebny?

          • Grzegorz
            Sierpień 29th, 2016 at 17:44 | #45

            Sprawdziłem tą kwestę osobiście. Kupiłem zarejestrowany starter. Przysłali mi nowy, nierozpakowany, z żółtą plakietką "WAŻNE! Zarejestruj swój numer w Play". Oczywiście i tak musiałem go otworzyć, żeby odebrać kod SMS (podpięcie do konta w Play24). Sprawdziłem zakładkę (link) Moje dane i faktycznie starter jest zarejestrowany. To znaczy, że rejestrując nowy starter trzeba podać tylko jego numer telefonu. Sprawa wyjaśniona. :)

          • Wojtax
            Sierpień 13th, 2016 at 18:33 | #46

            Ja rejestrowalem pierwszy w zyciu starter Play dokladnie RBME i nikt nie wymagal podania PUK tylko kod z sms-a.

          • Grzegorz
            Sierpień 13th, 2016 at 19:47 | #47

            No właśnie. A żeby odebrać SMS z kodem, to karta musi być w telefonie.

          • Sierpień 13th, 2016 at 20:43 | #48

            Tym bardziej nic nie wyjaśnia, bo rejestrowałeś używaną kartę.

          • Grzegorz
            Sierpień 13th, 2016 at 21:07 | #49

            To może ktoś wyjaśni, o co chodzi z tym kodem z SMS-a? Czy ten kod przesyłają na kartę, którą się chce zarejestrować, czy na dowolny mój numer? Bo rozumiem, że to jest alternatywa dla podania kodu PUK.

          • Sierpień 13th, 2016 at 21:17 | #50

            1. Jeżeli to nowa karta, to salon może zarejestrować kartę za pomocą numeru ICCID lub numeru telefonu ze startera.
            2. Jeżeli to karta, która nie pochodzi z salonu, pracownik musi potwierdzić, że to nasza karta. Można to zrobić na wiele sposobów, typowe to:
            - podanie kodu PUK
            - przekazanie kodu jednorazowego SMS, którego wysłanie inicjuje pracownik salonu
            - przekazanie informacji z historii karty, które zna tylko jej użytkownik (kwoty doładowań, numery z billingu)

          • Grzegorz
            Sierpień 14th, 2016 at 00:00 | #51

            A jeśli mam darmowe startery Play (3zł) – one nie mają nadrukowanego numeru telefonu. Czy taki starter można w ogóle zarejestrować (np. podając numer pod kodem kreskowym)? Jak to w praktyce wygląda?

          • Sierpień 14th, 2016 at 09:06 | #52

            Teoretycznie tak – ICCID karty do tego wystarcza, ale jak jest w praktyce – podobno były z tym problemy. No i nie wszystkie próbne karty nie mają numeru.

          • Wojtax
            Sierpień 13th, 2016 at 22:41 | #53

            A co Ty chcesz wyjasniac ?
            Rejestrowalem darmowa karte sim dopiero otwarta (nieuzywana), bo chcialem wlaczyc bonus 10GB i zobaczyc jak dziala bez LTE.

  10. jaco
    Sierpień 7th, 2016 at 14:13 | #54

    Panowie, ktoś już korzysta z premium mobile? jak to śmiga?

    • Jakob
      Sierpień 7th, 2016 at 14:16 | #55

      Procedura przenoszenia numeru jak u wszystkich. W ciągu 24h karta ma być zgodnie z umową aktywna. u mnie to trwało godzinę. Działa jak powinno. jakość rozmów wzorowa, LTE, nie wiem czego chcieć więcej.

      • Waldi
        Sierpień 7th, 2016 at 19:47 | #56

        A kto jest właścicielem? Bo jest na infrastrukturze plusa, ale czy właścicielem jest Plus czy jakaś inna wielka marka?

        • Sierpień 8th, 2016 at 01:12 | #57

          Właścicielem jest Alinerso Finance Limited, a ci znowu są właścicielami zwijającej się spółki KAMAZ Trucks, czyli przedstawicieli rosyjskiego producenta ciężarówek.

          • Mahamacha
            Sierpień 9th, 2016 at 02:22 | #58

            Czyly ruscy. Nie przenoszę się

    • Sierpień 8th, 2016 at 01:07 | #59

      Nie robi wrażenia oferta wg mnie. Ot standard rynkowy. Działają na Plusie.

      • Michał
        Sierpień 23rd, 2016 at 21:00 | #60

        Nie robi wrażenia? znalazłeś gdzieś tańszy abonament w ktorym jest nolimit + 5 gb neta w cenie? ja nie. podziel się jakimś linkiem bo od pewnego czasu rozglądam się po ofertach i nie znalazłem nic lepszego

        • Sierpień 24th, 2016 at 11:35 | #61

          A nawet prepaid: tmobile 1 PLN za dzień, nolimit także na dane i połączenia na stacjonarne. Do tego na infrastrukturze, która nie dusi się pod własnym ciężarem.
          Oferty utrzymaniowe operatorów bywają nawet tańsze.
          W NJU przy podziale na 2 osoby masz to za 14 PLN (no dobra, netu mniej).

          • Michał
            Sierpień 24th, 2016 at 21:39 | #62

            1 pln za dzien to miesięcznie średnio 30 zł, więc słabiej. ale daj linka jeśli regulamin na to pozwala, bo nie wiem o jakiej taryfie piszesz

          • Sierpień 25th, 2016 at 01:19 | #63

            Za to net bez limitu. Chodzi o startery rozdawane za darmo na przełomie marca/kwietnia w T-Mobile i Heyah – opis na blogu. Używam tego do dziś i faktycznie limitu na dane nie ma (głosowe mi są obojętne).
            Dla nieorientowanego człowieka z ulicy oferta może być ciekawa, jak tylko plus mu działa w okolicy poprawnie. Dla mnie to jednak oferta spod kamienia, do tego bez stacjonarnych. Nie wspomnę o dodatkowym pakiecie 1GB za 6 PLN lub 3 za 15 aktywowane przez infolinię.
            Dla uważnych dodam: 5 GB jest BEZ LEJKA, bez MMS, z pełnymi zgodami marketingowymi. Cena podstawowa bez promocji tego pakietu to ponad 100 PLN. Można się fajnie wkopać w razie jakichkolwiek problemów (jak zobaczyłem, że warunkiem promocji jest terminowa zapłata, to już dalej nie czytałem – czyli co, abonament skacze 5x w górę, jak bank zaksięguje opłatę po terminie?

      • iuhoijpoop
        Sierpień 25th, 2016 at 10:40 | #64

        Plus i jego pokrewne korzystają, że są duzi, jak zaglądałem na ich strone, to co w innych taryfach jest standardową ofertą, w plusie jest promocją, która może sie gwałtownie skończyć.

    • Darek
      Sierpień 9th, 2016 at 00:36 | #65

      Śmiga. Internet u mnie działa bez zastrzeżeń rozmowy- zasięg też. Za 20 zł warto.

      • Sierpień 9th, 2016 at 08:06 | #66

        Jak nie dzwonisz na stacjonarne i Plus działa u ciebie – może być ciekawe. Dla mnie Virgin lepszy.

Strony komentarza
1 2 5377
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>