Aero2 wreszcie wypowiedziało się w sprawie kart SIM
Dzisiaj po sieci rozeszła się informacja opublikowana dwa dni temu przez serwis zajmujący sie komunikacją portalu należącego do Rzeczpospolitej, rpkom.pl. Mianowicie wypowiada się tam Edyta Wiącek-Różycka (serwis przy okazji przekręcił pierwszy człon nazwiska tej Pani pracującej w Aero2, najprawdopodobniej w dziale marketingu), która potwierdziła oficjalnie problem z dostępnością kart SIM, o którym pisałem kilka dni temu w związku z raportowanymi przez chętnych problemami z uzyskaniem karty SIM, a także wpisem na twitterze Macieja Bębenka, szefa magazynu Świat Telekomunikacji, który nieoficjalnie potwierdził krążące po sieci plotki na temat problemu z wyczerpaniem zapasu kart SIM. Oto co powiedziała Pani Edyta z Aero2:
Chętni, którzy chcieliby skorzystać z usługi bezpłatnego dostępu do internetu oferowanego przez Aero 2 muszą się wykazać cierpliwością. – Pierwsza partia kart SIM, którą dysponowaliśmy już się rozeszła. Obecnie czekamy na następną dostawę i będziemy kontynuować dystrybucję.
Niestety Pani Edyta nie chciała podzielić się z czytelnikami tamtego serwisu informacja na temat liczby wydanych kart SIM, gdyż najprawdopodobniej obnażyłoby to bezmiar krótkowzroczności (albo celowego działania) przy planowaniu dystrybucji kart.
W tej chwili nie pozostaje nam nic innego, jak… czekać. Aż te nieszczęsne karty dotrą do firmy i zostaną wrzucone do systemu. Szkoda jednak, że informacje tego typu są przekazywane z taką niechęcią i opóźnieniem. Dodatkowo pośpiech w przekazaniu tych informacji był taki, że dziennikarz serwisu RP błędnie zapisał nazwisko przedstawicielki Aero2, a dodatkowo nie przekazał nazwy jej stanowiska w firmie (mi udało się po krótkich badaniach sieci ustalić jedynie, że wcześniej była szefową działu marketingu w Sferii).
Co ciekawe wydaje się, że tytuł artykuliku na RP nie do końca zgadza się z rzeczywistością (Aero 2 wstrzymało dystrybucję bezpłatnego internetu), gdyż tu i tam pojawiają się informacje na temat pojedynczych stale wydawanych kartach SIM.
Przy okazji od bronco otrzymałem cytat z odpowiedzi UKE w sprawie problemów z wydawaniem kart SIM (podobną otrzymają wszyscy, który w tej sprawie interweniowali przez email):
Szanowny Panie,
w związku z Pana pytaniem dotyczącym Usługi Bezpłatnego Dostępu do Internetu oferowanej przez Aero2 informuję, iż Prezes UKE wystąpił do Aero2 o złożenie wyjaśnień dotyczących realizacji przez operatora obowiązku zapewnienia nieodpłatnego powszechnego dostępu do sieci Internet z użyciem co najmniej 20% pojemności sieci działających z wykorzystaniem będących przedmiotem Rezerwacji częstotliwości z zakresu 2570 – 2620 MHz oraz będących w dyspozycji Aero2 częstotliwości z zakresu do 1 GHz.
Celem postępowania wyjaśniającego jest ustalenie w jaki sposób operator realizuje wymóg zapewnienia nieodpłatnego dostępu do sieci Internet, jak ukształtowana jest sieć dystrybucyjna dodatkowych kart SIM oferowanych przez Spółkę oraz wyjaśnienie charakteru opłaty depozytowej stanowiącej zgodnie z Regulaminem Usługi Bezpłatnego Dostępu do Internetu świadczonej przez Aero2 dla Abonentów kwotę zabezpieczenia należności Operatora z tytułu udostępnienia Karty SIM.
W związku z tym, że zobowiązania zawarte w Rezerwacji dotyczą między innymi warunków wykorzystania częstotliwości i obowiązku wykorzystania wskazanych w Rezerwacji częstotliwości do zapewnienia nieodpłatnego powszechnego dostępu do sieci Internet, a nie zasad dystrybucji usług, Prezes UKE nie ma możliwości ustalania zasad budowania sieci dystrybucyjnej w szczegółach. Działania Prezesa UKE mogą jedynie sprowadzać się do kontroli realizacji zapisów Rezerwacji.
Jeśli w wyniku prowadzonego przez Prezesa UKE postępowania wyjaśniającego okaże się, że nastąpiło obejście zobowiązań, poprzez celowe ograniczenie dystrybucji, to przez Prezesa UKE zostaną podjęte stosowne kroki przewidziane ustawą Prawo telekomunikacyjne, zmierzające np. do zmiany lub cofnięcia Rezerwacji, w związku z niewywiązywaniem się ze zobowiązań spółki podjętych w ramach przetargu.Z poważaniem,
Irena Bylicka
Czekamy na odpowiedź Aero2 na zapytanie UKE – z pewnością ją przeanalizuję na łamach bloga. Wielu osobom może spodobać się lekko grożący operatorowi ton z ostatniego akapitu tej odpowiedzi.
Źródło: rpkom.pl dzięki abc z komentarzy na jdtech.pl, komentarz bronco
PS: literówkę w tytule materiału z rpkom.pl pozostawiłem. Internet zawsze pisze się z wielkiej litery. Tak żenująco słabego materiału prasowego nie widziałem od dawna w poważnych mediach. Przepraszam, MSPANC.
Jakby Ci się udało wysmażyć gotowca pałującego niezgodność modemu z standardem GSM to mógłbym nakarmić tym HP… to duża firma. Ale ponieważ też jestem z dużej firmy i mam elitebooka 8460p który NIE działa z spełniającą standardy GSM kartą , mogę spróbować – tyle że trochę za cienki jestem na opisanie istoty problemu. Na razie po kontakcie z infolinią HP dowiedziałem się że jak działa z innymi kartami "dużych" operatorów a na takim "niszowym" się wywala to ich modem w lapku jest super .. trochę mnie tym rozbawili zwłaszcza że aplikacja wywala się bardzo brzydko "błędem krytycznym"
Czyli coś więcej wiemy – nareszcie. Szkoda że spółka AERO2 nie prowadzi żadnej (!) polityki informacyjnej wobec swoich klientów i potencjalnych klientów. Tyle teorii, sugestii, a w końcu przecieków…. musiało się pojawić żeby operator zareagował.
Ja właśnie ten brak informacji, oraz nierówne plasowanie podmiotów w Regulaminie (przede wszystkim w kontekście określania terminów zobowiązujących) zamierzam skarżyć do UKE…