Aero2 – Czwarta analiza liczby wydanych kart i czasu oczekiwania
Mniej więcej co miesiąc publikuję analizy dotyczące liczby wydanych kart SIM dla usługi bezpłatnego dostępu do Internetu wraz z wynikami pomiaru rzeczywistego okresu oczekiwania na kartę. Analizy te powstają tylko i wyłącznie dzięki nadsyłanym przez was danym w ramach prośby, którą jak zwykle przypominam – każdy, kto otrzyma kartę Aero2 może przyczynić do rozwoju tych analiz przesyłając do mnie datę wysłania przelewu i zamówienia, datę otrzymania maila z informacją, że karta została przygotowana lub wysłana, a przede wszystkim ostatnie 5 cyfr numeru ICCID karty SIM, który jest wydrukowany na ramce karty oraz na samej karcie SIM. Wszystkie szczegóły opisałem tutaj.
Zapraszam także do przekazywania informacji, która informuje o postępach w wydawaniu kart przez Aero2 – po prawej stronie na pasku bocznym znajduje się informacja Do dziś Aero2 wydało karty zamówione do xxxx. Informacje dotyczące tego licznika najlepiej umieszczać w komentarzach pod powiązanym artykułem (wystarczy kliknąć tytuł licznika albo przejść tutaj).
Tymczasem zapraszam do zapoznania się z wynikami ostatniej analizy.
Do tej pory powstały trzy wydania analiz: pierwsza, opublikowana na początku sierpnia, druga, którą sporządziłem tuż po zakończeniu wydawania kart w sierpniu oraz trzecia, którą opublikowałem trzy tygodnie po wznowieniu wydawania kart we wrześniu. Tam też można znaleźć szczegóły dotyczące sposobu, w jaki powstają te dokumenty.
Szybkość wydawania kart oraz ich liczba
Tym razem nie było przerw w wydawaniu kart. Trwa optymistyczne i szybkie tempo wydawania kart w ramach czwartej serii (linia fioletowa). Właściwości, jakie można zauważyć w ramach tej serii trwającej od 1 września, są następujące:
- Utrzymuje się liniowość numeracji wydawanych kart, dzięki czemu możliwe jest dalsze prowadzenie analizy.
- W poprzedniej analizie pokazałem, jak zmieniała się szybkość wydawania kart. Wygląda na to, cała czwarta seria utrzymuje stałe, dość wysokie tempo, a nawet w porównaniu z poprzednią analizą zaobserwowałem wzrost z 92 do 114 kart wydawanych dziennie.
- Sumarycznie wydana liczba kart od 8 września do 21 października wynosi według moich szacunków około 5600 sztuk. Sumarycznie, razem z kartami wydanymi w czasie wakacji w obiegu znajduje się więc około 6700 kart bezpłatnego dostępu do Internetu.
- Nie można korzystać z szacunkowych zapasów kart podawanych na stronie operatora. Dzięki zapewnieniu odpowiedniego poziomu zapasów kart w tej chwili jego znaczenie jest symboliczne. Wskazuje w tej chwili 20 tysięcy kart co oznacza, że zapas ten wystarczyć może nawet na kilka miesięcy wydawania kart przy zachowaniu bieżącego tempa.
Czas oczekiwania na wydanie karty
W poprzedniej analizie zauważyłem optymistycznie, że czas oczekiwania na kartę zaczął gwałtownie spadać i z maksimum sięgającego 2 miesięcy osiągnął nawet 20 dni. Jednak na początku września ilość zamówień wrosła tak gwałtownie, że czas ten nie tylko nie spadł poniżej 20 dni, ale w tej chwili oscyluje w granicach 25-30 dni dla zamówień złożonych w połowie września.
Warto przypomnieć tutaj, że ciągle daleko do osiągnięcia regulaminowego okresu 7 dni oczekiwania na wydanie karty.
Skąd biorą się skoki okresu oczekiwania widoczne pod jego koniec? Jest to związane z kilkoma czynnikami:
- Analiza nie bierze pod uwagę dni wolnych od pracy.
- Są pewne wątpliwości , czy faktycznie operator przy przydziale karty bierze pod uwagę jedynie datę otrzymania wpłaty na konto. Czasem dokumenty są wysyłane znacznie wcześniej, a czasem znacznie później niż przelew i to może mieć wpływ na datę przydzielenia karty.
- Niektóre wnioski mogą być przetrzymywane dłużej z różnych względów (problemy z czytelnością wniosków wypełnianych ręcznie, źle opisane przelewy itd.).
Podsumowanie
Czas oczekiwania na kartę wynosi teraz około 25-30 dni i utrzymuje się na stałym poziomie. Do 21 października operator wydał lub przygotował do wydania około 5600 kart. Szybkość wydawania kart to około 110 dziennie. Operator zapewnia na swojej stronie, że kart ma pod dostatkiem.
PS: Dziękuję wam za wszystkie przekazane mi raporty z numerami ICCID i proszę o ich dalsze nadsyłanie zgodnie ze szczegółową prośbą opisaną w specjalnym artykule. Zapraszam także do udziału w dostarczaniu danych do licznika na pasku bocznym, kdzięki któremu czytelnicy mogą się dowiedzieć, czy ich karta zostanie niedługo wysłana.
Dzięki temu wspólnie możemy obserwować, jak wygląda sytuacja.
Kpina to mało powiedziane !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wnioswk z potwierdzeniem wpłaty wysłany 05.01.2012 r
Dzisiaj mamy 16.04.2012 r
Wysłałem maila z pytaniem, usiłowałem się dodzwonić I NIC !!!!!!!!
To mi wygląda na WYŁUDZENIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeżeli faktycznie WSZYSTKO zrobiłeś jak trzeba, to spokojnie napisać do nich maila z prośbą o wyjaśnienie. Jeżeli zabrakło chociaż jednego podpisu albo papierka – należy problem wyjaśnić. Od razu sugerować wyłudzenie – to po prostu przesada. Ale faktycznie do Aero2 trzeba mieć cierpliwość.
Dzisiaj mija 30 dni od otrzymania przez aero2 mojego wniosku a karty nie mam (brak też emaila potwierdzającego wysyłkę). Wasze wyliczenia już mało aktualne
A u mnie dla odmiany jakoś szybciutko to poszło. 1 grudnia wysłałem formularz online a 15 grudnia dostałem maila wieszczącego, że od dnia następnęgo mogę odebrać kartę.
To w sumie ciekawe, że pojawiają się pojedyncze przypadki przetwarzane szybciej, niż średnia. Czy to jakiś PR ze strony Aero2, czy coś? Na razie jednak większość trzyma się tabelki, kolejności i dość standardowego czasu oczekiwania.
To jakaś kpina. Formalności załatwiłem na początku września, karta miała być do 31 października, jest połowa listopada i od dwóch tygodni żadnej odpowiedzi na email.
Faktycznie kontakt z klientem w Aero2 można nazwać kpiną. Dzwoń/emailuj, wyjaśnij sprawę. Sprawdź też, czy maile od nich nie wylądowały w spamie.
Kurcze zaczynam się wkurzać na maile nie chcą odpisać dziś wysłałem na wszystkie dostępne na stronie adresy. Telefonów nie odbierają zadzwoniłem na główny miała mnie przełączyć a się rozłączyła… Zostało jeszcze tylko fax wysłać.
Dzwoń na BOK. Dzwonienie na inne numery nie ma sensu – problem jest z tym, że jedna osoba nie da rady wysyłać 150 listów dziennie i jednocześnie odbierać telefonów. W kwestii kontaktów z Aero2 widzę, że niewiele się zmieniło. Obsługa miła, tylko nie sposób się do niej dobić
Zamówiłem dla żony kartę aero. Zamówienie złożone i zapłacone 20,09 do dnia dzisiejszego mimo trzech zapytań co się dzieje bez odpowiedzi.
W tym momencie musisz interweniować na wszystkie sposoby – karty z tego okresu zostały dawno wydane.
I Dzięki takim ludziom jak Pan Jakub mamy wszystko pięknie opisane . Bo Aero2 wogóle sie nie reklamuje
Wystarczy sam "Jakub" – nie przesadzajmy z tym Panowaniem sobie Dzięki za uznanie
Po pierwsze: dzięki za analizy
Po drugie mała uwaga: jako osobnik zajmujący się zawodowo analizą danych, delikatnie sugeruję usunąć czarną krzywą ciągłą z drugiego wykresu ("Czas oczekiwania na wydanie karty"). Mógłbym sobie wyobrazić narysowanie 4-ech takich oddzielnych (nieciągłych) krzywych odpowiadających kolejnym transzom kart ale i one nie miałoby zbyt dużego uzasadnienia statystycznego… Krzywa łamana (a może po prostu same punkty węzłowe, które ją wyznaczają) niesie pełną informację.
Pozdrawiam
Radek
Wreszcie ktoś zauważył Te analizy nie są robione aż tak profesjonalnie – o ile linie trendu przy szybkości wydawania kart jeszcze jakiś sens mają, o tyle przy czasie oczekiwania jedynym jej celem jest umożliwienie zgrubnego odczytania, ile mniej więcej trzeba czekać na kartę.
Oczywistą sprawą jest to, że należałoby wziąć pod uwagę dni wolne od pracy, czy nawet precyzyjniej potwierdzać wszystkie informacje otrzymywane od czytelników (w tym np. ustalać dla każdego punktu pomiarowego związanego z datą wysłania przelewu, kiedy ten przelew mógł być faktycznie zaksięgowany na koncie Aero2). Wydaje mi się, że aż tak dokładne informacje nie są do ustalenia (większość czytelników nie ma nawet jak ustalić godziny wysłania przelewu, ani nie oczekuję, że otrzymam od wszystkich informację o bankach, z jakich korzystają więc pozwoliłem sobie na odrobinę fantazji z tą całkowicie nieuzasadnioną statystycznie linią trendu bliżej nieokreślonego stopnia
Ale dzięki za czujność, cieszy mnie, że wśród nas są osoby trzeźwo patrzące mi na ręce O to przecież w tym wszystkim chodzi!
Od grudnia zmienił się nieco tytuł maila, którego wysyłają po rejestracji. Został dodany numer wniosku. Wczoraj był to numer prawie 29000.
Ciekawe czy ta sama numeracja wniosków obowiązuje przy odbiorze w salonie Sferii.
Jeśli tak, znalibyśmy przybliżoną liczbę użytkowników BDI (za około dwa miesiące, a za jakiś czas dzięki raportom użytkowników byłby to przybliżony stan na bieżący moment).
Numer wniosku niestety nie oddaje niestety liczby wydanych kart – a jedynie informuje nas, ile osób zgłosiło się w salonach Sferii i na stronie operatora – jednak nie wszyscy karty odebrali i nie wszyscy użyli systemu online. W salonach wykorzystywany jest prawie na pewno ten sam system rejestracji wniosków i mam kopię takiego wniosku przed sobą: numer jest około 28000/012012, tyle że na nim znajduje się od razu numer katy SIM.
Generalnie do 15 grudnia mamy moje analizy z numerów wydanych kart (opublikuję może dzisiaj), a na podstawie informacji od odbierających karty można dalej wnioskować co do karty przesyłanych, a co do salonów to na razie nie wiem, ale także zauważyłem, że mają obowiązek wydawać karty po kolei ze stosika. Więc… chyba powinno dać się nadal to analizować, ale już ze znacznie większym błędem.
Gorzej będzie, jak punkty Cyfrowego Polsatu zaczną wydawać karty – wiele z nich już ma je na stanie, ale mają zakaz ich wydawania.