Deutsche Bank nie wyrabia się z dostawami modemów
Od kilku dni trwa kampania rozsyłania modemów Huawei E173u-2 z październikowej edycji promocji dbNET, o czym pisałem tutaj. Uczestnicy promocji zastanawiali się, w jakiej kolejności realizowane są zamówienia (nie udało się tego ustalić), szczęśliwcy podzielili się zdjęciami otrzymanych paczek, wielu innych zżymało się na długi czas oczekiwania na modem, a nieliczni składali reklamacje, gdyż niektóre zgłoszenia nie zostały uznane z powodu problemów z dostawą wiadomości email itd.
Dziś niestety pojawiła się kolejna bardzo nieciekawa informacja. Mianowicie Deutsche Bank PBC rozesłał do wielu oczekujących jeszcze na modemy klientów informację, że realizacja dostaw modemów może się opóźnić. Treść wiadomości brzmi następująco:
Ważne!
Informujemy, że w związku z bardzo dużym zainteresowaniem promocją urodzinową konta dbNET wystąpiły opóźnienia w dostarczaniu modemów.
Pragniemy jednak zapewnić, że każdy, kto spełnił warunki promocji, otrzyma nagrodę – dokładamy wszelkich starań, aby modemy trafiły do wszystkich w najbliższym czasie.
Za wszelkie niedogodności przepraszamy.
Jest to z jednej strony niepokojące, bo wielu uczestników czeka już dość długo (jednak ciągle bank mieści się we własnych zapisach regulaminowych) z drugiej strony cieszy to, że bank nie ukrywa problemów i solennie informuje uczestników o problemach. Czkamy więc na dalsze informacje z banku na temat dostaw modemów.
Koniecznie dajcie znać, kiedy dostaniecie modem, jeżeli otrzymaliście taką wiadomość, jak powyżej.
PS: Czy to nie jest niepokojące, że treść wiadomości jest dostępna tylko w formie obrazkowej?
Podziękowania dla p4trykx za forward emaila
Kris: żeby kredycik hipo w DB dostać to musisz założyć nowe konto u nich, ale tylko i wyłącznie PŁATNE
A ogólnie dla nie liczy się podejście banku do klienta czy dają nagrodę czy nie. Mnie zniechęcili osobiście do trzymania konta w ich banku. Klient jest dziś wymagający a banków u nas dostatek, jest w czym wybierać.
Bzdura. Mam rachunek dbnet i kredyt hipoteczny – przeniesiony z innego banku.
DB nie robił żadnych problemów, prawie sami załatwili sprawy z poprzednim bankiem.
Ogolnie dla nie DB to nie ta niemiecka precyzja i dokładność z czego Niemcy są znani. Dla mnie jako właściciela banku jeśli faktycznie chciałbym pozyskać nowych klientów to robił bym wszystko aby byli jak najbardziej zadowoleni i mieli poczucie, że ktoś o nich "dba". A tu tak: czekanie praktycznie do ostatniego dnia z powiadomieniem o nagrodzie, gdy napisałem do banku kiedy otrzymam powiadomienie (dwa dni przed tym jak otrzymałem je) dostałem dopiero po 7 dniach odpowiedź (paranoja). Teraz przyjdzie mi pewnie czekać kolejny maksymalny okres na nagrodę. Trudno mi też zrozumieć jak nagle bank się obudził, że ma sporo nagród do wysłania i są opóźnienia. A to bank nie wiedział ile osób z pazdziernikowej promocji dostanie te nagrody ?? Podejrzewam, że najpózniej do 14 listopada już to wiedzieli. I co nie wiedzieli ile zamówić modemów? Bałagan mają straszny coś mi się wydaje. I tym chcieli zdobyć klientów? Bez szans. Jak tylko dostanę nagrodę od razu likwiduje to konto.
"I tym chcieli zdobyć klientów? Bez szans. Jak tylko dostanę nagrodę od razu likwiduje to konto."
.. wiesz co niemcom to mozesz pisac, 99% z nas zalozylo konto tylko dla modemu. Gdyby bylo innaczej pisal bys o koncie a nie nagrodzie ktora byla by tylko milym dodatkiem.
A co do niemcow, to wlasnie ze wzgledu na dokladnosc dostaniesz modem ostatniego dnia
Dokładnie tak jest. Może nie 99%, ale faktycznie duża grupa uderzyła do DB z powodu modemów. Ja na razie z konta korzystam jako zapasowego. Działa nieźle, nie narzekam.
Co do solidności – nawet jeżeli się nie wyrobią we własnych terminach, z pewnością nie zrobią żadnego numeru – spełniłeś wymogi, dostaniesz modem, choć istnieje niewielka szansa, że poczekasz dłużej. Nie wyobrażam sobie, żeby użytkownikom, którzy nie dostali modemów po 45 dniach odmówili ich wydania z przyczyn regulaminowych – taka sprawa byłaby do wygrania w każdym sądzie, nie mówiąc o katastrofie wizerunkowej.
Nie płaczcie, darowanemu ….
Może Huwei sie nie wyrabia z dostawami do naszego pieknego kraju, kto to wie? Bank też nie jest alfa i omega by przewidzieć wszystko, napisali ze prosza o cierpliwosc to czekamy…
PS
i ona modem dostała jak sie okazało w ubiegłą środę, czarny. Założyła konto dzień po mnie ale kurier był u niej szybciej niż u mnie i umowe podpisala wcześniej. Wale terminy więc nie pytajcie, nie mam modemu nadal
Może dziś 
Dziewczyna tez zalozyla to konto, bo jej kazalem
A konto sobie zostawie, im więcej kont tym lepiej. Moze kiedys kredycik hipo w DB wezme to sie przyda. O ile bedzie nadal darmowe!
Regulamin stanowi (par. IV pkt 5):
"W przypadku nieodebrania przyznanej Nagrody gwarantowanej przez Uczestnika w terminie 45 dni od daty powiadomienia go przez Organizatora o jej przyznaniu , Uczestnik traci prawo do jej odbioru".
Ten zapis absolutnie nie stanowi o terminie "do 45 dni" wysłania przez DB modemu do uczestnika promocji.
Nie stanowi też, że po 45 dniach nagroda niewysłana uznana zostanie za nieodebraną.
Informacja o opóźnieniach którą ja również otrzymałem, (a powiadomiony o przyznaniu Nagrody zostałem przez Organizatora 22.12.2011r.) raczej świadczy o braku profesjonalnego przygotowania DB.
Co do dochodzenia swoich praw przed Sądem, jak to Przedmówca napisał, że 100 pln. to nie kwota…
Myślę, że roszczenie może również dotyczyć opublikowania na stronie głównej DB informacji o niewywiązaniu się z warunków ogłoszonej promocji…
Ja bym walczył nawet o 1zł
Może dlatego, że jestem uczulony na banki: http://tosiek.pl/mbank-i-przelew-na-inny-numer-ko…
he taka polska promocyjna ty jako klient masz 7 dni na wpłacenie? kasy 2 tyg masz ja trzymać a niech któryś spóźni się choćby o dzień to już nie załapie się na promocje bo regulamin bo bla bla bla
Teraz po 3 miesiącach DB się obudził ze za mało modemów maja?
a jeszcze były chyba 2 ? kolejne edycje 
DB powinno mieć wagon modemów przed ogłoszeniem promocji a kolejny wagon kupić po jej ogłoszeniu
A teraz zacznie się przepraszanie płakanie itd
a na slajdach w marketingowym wyglądało to tak fajnie…
"związku z bardzo dużym zainteresowaniem promocją urodzinową" no właśnie o to chodziło żeby przyciągnąć klientów do założenia konta tym się bank zajmuje wiec marketingowcy chcieli dobrze a wyszło jak zwykle
Używam db net juz ~2 lata i ostatnio nie moglem sie zalogować… dzwonie…. okazuje ze ze gdy karta kodów straci ważność automatycznie zostaje zablokowany dostęp do logowania sie do konta.. tandeta
ale cena konta jest odpowiednia do usługi nie ma co płakać
dodatkowo hasło 8 znakowe czyli SunOS 5 i do tego same cyfry o przelewach wewnętrznych 1 dniowych nie wspomnę
Jak nie mają e173u-2 to mogą wysłać e353u-2
Jasne i rozszerzą budżet dwukrotnie
Już to widzę.
z ta dwukrotnoscia to troche przesada, niemal zawsze koszty obslugi promocji sa tego samego rzedu, a czesto i wieksze niz realny koszt nagrod (przy zakupie hurtowym), nie przypuszczam, aby bylo inaczej w tym przypadku
tyle, ze regulamin definiuje co jest nagroda, wiec nie ma co marzyc o nowoczesniejszym sprzecie (no chyba, ze play wyczyscilby swoje magazyny do zera, ciekawe czy huawei w takim wypadku wznowilby produkcje starego modelu
czy raczej przetrzasniete by zostaly inne magazyny)
Jeżeli w hurcie E173u-2 kosztuje te (powiedzmy, liczy się skala) 10 euro, to E353u-2 nie kosztuje mniej, niż 18 euro. Ciekawe tylko, czy paczuszki ze starterami robią w Polsce, czy pakują je już w Chinach…
OK, wiec zalozmy, ze e173 10€, a e353 kosztuje 20€ i do tego koszt obslugi promo 10€/uzytkownika
w 1 przypadku suma to 20€
a w drugim 30€
jak widac roznica jest zaledwie o 50% a nie o 100%
oczywiscie to tylko szacowanie
Dobra, masz rację – trzeba było dopisać "budżet na sprzęt" a nie "budżet"
Zdobycie klientów to jednak spore koszty, jak widać. Ciekawe, czy im się ta promocja opłaci – bo sam współczynnik liczby kont to za mało.
Wlasnie ze wzgledu na koszty w promocji uczestniczy dbnet i play. Efekt marketingowy ten sam, a koszty dzielone po polowie (lub w innych proporcjach)
Trzeba zauwazyc, ze przyokazji promocji o DBnet uslyszalo duzo wiecej osob niz tylko te ktore z niej skorzystaly. Reklama kosztuje, a w tym przypadku klienci, fora, blogi i portale reklamowali bank i operatora play za darmo.
Nawet to, ze teraz o tym dyskutujemy – dziala jak reklama.
Oczywiście celem strategicznym byłoby utrzymanie klientów, ale wg. mojej wiedzy DB postawił na cel taktyczny – durzą pulę „bezpiecznych” klientów na dzień 31.12.2011r – których można będzie wykazać w sprawozdaniu. Dla akcjonariuszy to właśnie jest ważne –i twarde dane mówiące o ilości „łebków”- a nie perspektywa czy ci klienci zostaną w DB, czy nie (bo to jest po prostu empirycznie nie weryfikowalne). Obstawiam ze nowych klientów pozyskiwano tylko w krajach o dobrym ratingu, bo np. klienci hiszpańscy są w tej chwili „mało wartościowi”. Nie mówiąc o Greckich, gdzie DB sporo umoczył w różnego rodzaju kredytach, i już na jesieni ubiegłego roku było wiadomo ze będzie miał kłopoty (akcje leciały na łeb na szyję). http://www.forbes.pl/investor/gpw/artykuly/wydarz…
Ja bym obstawiał raczej problem z dostawą po stronie Play. Regulamin zakłada wartość 125zł a teraz modemy w play po 129, więc o ile kupili hurtowo to teraz pewnie następna dostawa po renegocjacji ceny hurtowej
Ciekawe jest, że rozsyłają czarne modemy – których już w hurcie nie ma w zasadzie dostępnych. Też podejrzewam, że jest jakiś problem z nowymi dostawami od Play i stąd może być opóźnienie. Ale mimo wszystko, od 2 miesięcy wiedzą mniej więcej ile modemów powinni przygotować.
Może i wiedzieli ale Play wysłał im tylko tyle ile miał/mógł i może były to jakieś resztki magazynowe, tak jak piszesz czarne
A w Play można teraz kupić modem Huawei 353U-2 z zestawem startowym 1GB za 209zł. Dobrze działa ten modem w Aero2 i spełnia wymagania regulaminowe? http://www.play.pl/pl/promocja/play-internet/inte…
Działa w zasadzie tak samo jak E173u-2 – po odblokowaniu pasma UMTS 900 i skonfigurowaniu profilu powinien ruszyć.
ale e353-u2 spelnia regulaminowe wymogi kat 10
To jest jego największa zaleta.
tylko wciaz aktualne pozostaje pytanie czy warto doplacac drugie tyle do zgodnosci z kat 10?
(mam cicha nadzieje, ze wymog kat 10 nie bedzie restrykcyjnie egzekwowany – np. acer jak narazie nie montuje w swoich netbookach i notebookach niczego nowoczesniejszego od gobi2000)
Ja także przychylam się do tego wnioskowania. Przede wszystkim Aero2 wpuszcza abonentów Plusa bez żadnych dodatkowych wymagań – o ile tylko ich urządzenia są zgodne z UMTS 900 MHz. Więc robienie kłopotu użytkownikom UBDI byłoby dziwne. Poza tym faktycznie większość modemów sprzedawanych na rynku to jednak urządzenia ciągle kat8.
Na razie nie ma co siać paniki. Regulaminowo mają 45 dni na dostarczenie modemu. Te 45 dni jest liczone od dnia powiadomienia uczestnika (biorącego udział w promocji) o przyznaniu mu nagrody. Ostateczną datą powiadomienia był 23.12.2011r., a więc mają jeszcze czas na wysłanie zabawek.
Jednak, jeśli ktoś uważa ze spełnił warunki promocji, a nie dostał powiadomienia – to powinien złożyć reklamację.
To samo powinien zrobić każdy kto powiadomienie dostał, ale nie dostał modemu (nie ze swojej winy) choć minęło owe umowne 45 dni.
Jedyne co mnie dziwi, to, to na co wskazuje (pośrednio) Jakub – „ułomność” systemu powiadamiania osób biorących udział w promocji, o różnych jej etapach. Oczekiwałbym od banku (a więc instytucji z którą wiąże nas umowa i określone przepisy prawa) chociażby żądania potwierdzenia otrzymywanych przez uczestnika informacji.
Pomijając moje (subiektywne) oczekiwanie tego, że bank będzie żądał potwierdzenia iż coś przyjąłem do wiadomości, śmiem mniemać że po prostu narusza on prawną zasadę skutecznego powiadamiania – a więc takiego, gdzie informacja jest potwierdzana przez odbiorcę.
Myślę że wysyłanie na maila informacji „obrazkowej” o treści „Gratulujemy, już nie długo otrzyma pan nagrodę…” balansuje na granicy prawa.
Ja bym podkreślił "nie ma co siać paniki". Terminy są na razie dotrzymywane i należy docenić, że bank w ogóle informuje – "mógł zachować się jak Aero2" ciśnie się na usta. Rozliczymy ich, jak minie 45 dni od 23 grudnia 2011.
az zajrzalem do regulaminu pazdziernikowej promocji
tam nigdzie nie ma informacji KIEDY bank ma przeslac fanty, a informacje sa tylko dwie:
- powiadomienie ma byc wyslane najpozniej do 23.12.2011 (do mnie przyszlo pierwszy raz 22.12.2011, a kolejny 4.01.2012)
- uczestnik traci prawo do odbioru nagrody po uplywie 45 dni od w/w powiadomienia
Właśnie z tego 45 dni liczone od 23 grudnia to górny termin dostarczenia modemu do klienta. Potem wchodzą w czerwoną strefę wkurzenia klienta
no wlasnie cos mi sie zdaje, ze modem powinien dotrzec najpozniej 31dni od powiadomienia, bo zakladajac, ze przesylaja poczta-polska, to awizowana przesylka czeka dokladnie 14 dni na odbior, potem wraca
moze to nieszczesnie sformulowalem, ale chyba wiadomo o co chodzi – gdy awizo zostanie dostarczone w 45dniu, a odbiore po 2 tygodniach to taki odbior bedzie uprawniony czy nie?
Skuteczne powiadomienie jest wg. mnie ważne. Skoro DBnet w regulaminie zaznacza że zostaniesz powiadomiony o otrzymaniu nagrody, i ze modem otrzymasz 45 dni od powiadomienia, to powinien Cię „skutecznie powiadomić”. Bez tego nie wiesz czy spełniłeś warunki, i nie wiesz od kiedy bije dla Ciebie licznik.
Ja rozumiem że bank się asekuruje na wypadek własnych trudności (takich choćby jak obecne) i poszerza sobie pole manewru. Ale czyni to w sposób nieuprawniony. Oczywiście nie zachęcam żeby ktoś, w związku ze 100 pln, leciał do sądu (było by to pieniactwo – choć ą tez tacy którzy uznali by to za walkę o praworządność), ale reklamować trzeba.
W regulaminie nie znalazlem zadnej wzmianki o "skutecznym powiadomieniu". Bank natomiast okreslil do kiedy kazdy powiadomienie otrzyma. Wg. mnie to wystarcza. Kazdy kto nie otrzyma powiadomienia do ustalonego w regulaminie terminu powinien zglosic reklamacje.
Ten sposob tez dziala jak informacja zwrotna, bo kazdy kto czytal regulamin i nie otrzymal powiadomienia w terminie, powinien potraktowac to jako sygnal, ze nie spelnil warunkow lub nie dotarla poczta.
W takich przypadkach powinien interweniowac.
Podobne zreszta dzialaja i inne instytucje, ktore wysylaja do nas nierejestowana poczta rachunki. Nie otrzymanie rachunku nie jest jednak podstawa do nieplacenia. W umowie okreslony jest interwal w jakim rachunki powinny docierac a jesli sie tak niedzieje, powinnismy sie sami zainteresowac kwota zaleglosci i ja zaplacic.
Właśnie – nic nie piszą w regulaminie o „skutecznym powiadomieniu”, a wiec tutaj trzeba samemu dbać o swój interes. Moim zdaniem każdy kto nie dostał powiadomienia – a uważa ze spełnił warunki – powinien to zgłosić (reklamować). Regulamin faktycznie jest taki, ze bank może (absolutnie nie musi) twierdzić ze nie tylko powiadomienie wysłał, ale też ze wysłał modem – a to że ów do adresata nie dotarł to już nie banku wina. Zwróćcie uwagę na sposób wysyłania urządzeń – poczta polska – z całym szacunkiem, ale jednak jest to o wiele mniej pewny dostawca niż firma kurierska (każdy słyszał o listach które szły 20 lat, albo o poleconych których nie tylko listonosze nie nosili, ale nawet awiz informujących o ich nadejściu nie dostarczali – przykładów można by mnożyć). Bank zawsze może stwierdzić ze modem do nich wrócił nie odebrany przez klienta – zakładając że nikt, za 100 pln, nie będzie dochodził prawdy, i się tłukł po urzędach i sadach ze skargami.
Trudno będzie bankowi udowodnić jakąkolwiek zła wolę (zwłaszcza ze zgodziliśmy się na regulamin), i dlatego – żeby nie minęły te 45 dni od 23grudnia (w przypadku pierwszej edycji) i modem nie przepadł – zachęcam do aktywności tych którzy powiadomień nie dostali. A tych którzy dostali zachęcam do pilnowania licznika – czyli tego, kiedy mija te 45 dni od daty otrzymania powiadomienia.
Marcin, musiales przezyc cos strasznego w kontakcie z poczta
Zawsze powinnismy dbac o wlasny interes – to naturalne, nikt tego za nas nie zrobi.
DB przesylal modemy poczta ale przesylka rejestrowana o zadeklarowanej wartosci a to swiadczy o tym, ze jednak jest zainteresowany, aby miec pewnosc, ze modem dotrze do klienta (slad po wysylce zostaje).
Do mnie modem dotarl w ciagu 2 dni. Obecnie problem nie polega na tym, ze firma dostarczajaca modemy dziala opieszale, ale bank modemow nie wysyla wcale.
Nie wiem wiec co w tej sytuacji mialo by zmienic poczte na firme kurierska?
Nie tylko ja miałem "złe przeżycia z poczta" – nie rzadkie były przypadki ze nadawca wysłał list rejestrowany, i doszedł on do UP adresata, ale listonosze ani myśleli go nieść do jego domu (w Warszawie, na nowych osiedlach to standard– po co nosić listy jak adresaci i tak są w robocie), nie myśleli nawet o zaniesieniu awiza tylko od razu robili zwrot z adnotacja „przesyłka nie podjęta”.
Naprawdę nie słyszałeś o przesyłkach które po 20 lat szły do adresata? Co jakiś czas informują o tym media. A żebym nie był gołosłowny: http://www.tvn24.pl/12690,1687066,0,1,pocztowka–…
Ty miałeś szczęście, ale są różne przypadki, a takie „przypadki” to świetne pole manewru np. dla DBnet
Ach, i żeby nie było – nie wierze w spiskowe teorie dziejów
Podobne historie slyszalem o firmach kurierskich i to nie jednej. Ganianie sie z kurierem, ktory mial ustalona godziny dostarczenia przesylki a dociera w innych i zostawia awizo tez nie naleza do rzadkosci. Zdazylo mi sie nawet odebrac od kuriera przesylke warta ponad 500zl tylko na podstawie zapytania czy ma podobna do adresata o nazwisku xxx i informacji, ze z nim pracuje. Kolega mieszkal w drugim koncu miasta, nie laczy nas zadne pokrewienstwo i nie mialem zadnego upowaznienia do odbioru przesylki w jego imieniu. Kurier mial szczescie, ze jestesmy z kolega uczciwi i nie robilismy z tego problemu. Kolega mogl stwierdzic, ze przesylka nie dotarla a je bym sie wyparl, ze taki fakt mial miejsca.
A co do kartek ktore wedruja do adresata po 20lat i wiecej, to gdyby firmy kurierskie mialy w Polsce dluzsze tradycje i zajmowaly sie dostarczaniem przesylek nierejestrowanych, slyszal bys o podobnych przypadkach.
W koncu w kazdej firmie pracuja ludzie i to ci ludzie popelniaja bledy a do firm kurierskich nie zatrudniaja innych niz na poczte.
Sugerowanie ze bank celowo zatrudnia do rozwozenia modemow firme, ktora "gubi" przesylki rejestrowane – to chyba zart, wiec nie skomentuje.
Nie sadze, aby dbnet robil cala kampanie reklamujaca marke banku, aby potem wszytko zepsuc nie wywiazujac sie z umowy.
Pomysl z punktu widzenia banku ktory wydaje na takie akcje setki tysiecy zlotych, a nie z punktu widzenia klienta ktory przezywa dostawe modemu wartego 100zl.
Zapewniam, ze bankowi nie oplaca sie "oszukiwac" Ciebie w taki sposob.
Zakladanie w kampani relamowej, ze beda oszukiwac klientow to totalna bzdura i jak nic wyglada na "spiskowa teorie dziejow"
Wcale bym sie nie zdziwil, jezeli bank na skutek goniacych go terminow wynajal do dostarczenia reszty przesylek firme kurierska.
Poczekamy – zobaczymy jak sie wywiaze z umowy. (moi znajomi tez czekaja na nagrody)
Ale w tej kampanii nie chodziło o trwałe pozyskanie klientów – tylko pozyskanie klientów na dzień 31.12.2012. Stąd w październikowej kampanii w ogóle nie było mowy o konieczności utrzymania konta przez rok. Potem dołożyli tą opcje żeby mieć ewentualny dodatkowy zysk.
Poczta Polska – na własne życzenie jest wygodnym chłopcem do bicia. Może innym też zdarzają się wtopy, ale PP wyjątkowo często:(
miało byc oczywiscie 31.12.2011
dokladnie – user traci prawo do odbioru nagrody. Ten regulamin jest fatalnie napisany i my sie na niego zgodzilismy. Bo wlasciwie bank moze po prostu nie wyslac modemu i to tez bedzie zgodne z regulaminem.
nie wiem jak to wyglada z punktu widzenia prawa, ale technicznie jesli serwer docelowy lub posredni nie zwroci bledu mozna uznac, ze wiadomosc zostala dostarczona poprawnie do skrzynki odbiorcy (nie wiem czy to wystarcza dla prawnej definicji dostarczenia skutecznego, ciekawe jak sie sprawa ma w przypadku np. dostarczania faktur przez wiekszosc providerow, energetyke czy gazownie listami zwyklymi)
i jeszcze jedno obrazki sa dostarczane w tresci e-maili, wiec nie wystepuje ryzyko podmiany ich na inne (gdy ladowane sa z zewnetrznego serwera)
Z tego co wyczytalem w regulaminie, nie ma jakichs dodatkowych wymagan ktorych dbnet by nie spelnial.
Wszytko jest zgodnie z regulaminem, a nasze niezadowolenie wynika jedynie z nieslusznych oczekiwan, ktore sami sobie stworzylismy.
Po przeczytaniu regulaminu zalozylem sobie, ze powiadomienie otrzymam 23grudnia, a modem dostane na poczatku lutego. Dzieki takiemu podejsciu nie czuje sie rozczarowany, a to ze dostalem go wczesniej bylo dla mnie mila niespodzianka.
interesujaca jest tez droga, ktora maile plyna do nas (przez ocean): de->uk->us(–>us)–>us->moj serwer poczty
jak dotad wszystkie masowe mailingi ida ta droga i sa w tej formie (tylko raz obrazek byl klikalny, a raz wrecz wymagal recznego przepisania adresu z tresci)
jedynym wyjatkiem bylo potwierdzenie otwarcia konta pl->de->us->u mnie
Dla osób niepełnosprawnych to pewnie duży problem dostać taki obrazek. Ciekawe jak wygląda strona dbNetu pod tym kątem.
Problem jest tylko taki, że ta jest mniej mobilna.