Home > Wiadomości > Aero2 – od 27 sierpnia 2012 będzie tylko jeden punkt odbioru osobistego

Aero2 – od 27 sierpnia 2012 będzie tylko jeden punkt odbioru osobistego

Ikonka zaskoczonego śmieszkaPo niecałym roku od uruchomienia sieci trzech punktów odbioru osobistego w Warszawie, w których można uzyskać kartę SIM bezpłatnego dostępu do Internetu Aero2, dwa z nich zostaną zamknięte. Pozostanie jedynie możliwość bezpośredniego odbioru karty w centralnym salonie Sferii przy ulicy Dzielnej 58 w Warszawie. Tym samym niemożliwe będzie uzyskanie karty w niedzielę, a także później, niż po godzinie 18:00 w dni powszednie, co z pewnością utrudni uzyskanie karty wielu osobom, które normalnie pracują w dni robocze.

Na stronie z listą punktów odbioru osobistego pojawiły się następujące żółte dopiski:

  1. Salon Firmowy Sferia
    ul. Dzielna 58, 01-029 Warszawa,
    Godziny otwarcia: pn.-pt. 10:00-18:00, sb. 10:00-14:00
  2. Salon Firmowy Sferia – Punkt otwarty tylko do 26 sierpnia 2012r.
    Centrum Handlowe Wola Park, ul. Górczewska 124, 01-460 Warszawa,
    Godziny otwarcia pn.-sb. 10:00-21:00, nd. 10:00-20:00
  3. Salon Firmowy Sferia – Punkt otwarty tylko do 26 sierpnia 2012r.
    Centrum Handlowe Bemowo, ul. Powstańców Śląskich 126, lokal nr 31p, 01-466 Warszawa,
    Godziny otwarcia pn.-sb. 10:00-21:00, nd. 10:00-20:00

Zakończenie dystrybucji to oczywiste problemy w uzyskaniu karty dla osób pracujących, a także mieszkających poza Warszawą, które czasem organizowały weekendowe przyjazdy po karty SIM przy okazji zwiedzania lub innych zajęć – teraz karty będzie można odebrać tylko w sobotę do godziny 14. Poza tym o ile do tej pory można było także zrezygnować z oczekiwania w pojawiających się kolejkach i próbować dostać się do innego punktu dystrybucji, o tyle teraz mamy pewność, że na ul. Dzielnej kolejka po karty Aero2 stanie się przykrą normą. Mam tylko nadzieję, że stanowisk wydawania kart będzie czynnych jednocześnie więcej, niż do tej pory.

O ile jeszcze pod koniec 2012 oczekiwalibyśmy uruchomienia dodatkowych punktów wydawania kart, o tyle zamknięcia 66% czynnych punktów mało kto się spodziewał, choć jestem jednocześnie pewien, że zarówno pracownicy tych dwóch punktów jak i klienci usług komercyjnych Sferii i Cyfrowego Polsatu mogą być zadowoleni, gdyż będą mieli mniej pracy i problemów z obsługą klientów niedochodowej usługi Aero2.

Na szczęście na razie nic się nie zmienia w zamawianiu kart SIM pocztą, choć i tutaj można spodziewać się wydłużenia czasu realizacji zamówień (teraz to około 1,5 miesiąca) ze względu na planowaną wymianę kart SIM.

Źródło: dziękuję Michałowi za zwrócenie uwagi na tę ważną zmianę na stronie operatora.

UPDATE 1 września 2012: Nie wiem czemu ta informacja do mnie nie dotarła, ale oba salony Sferii w centrach handlowych nie tylko nie wydają już kart SIM, ale po prostu zostały zlikwidowane. W Wola Park będzie w tym miejscu salon kosmetyczny, a na Bemowie na razie nie ma nic.

Data pierwszej publikacji 2012.08.23
Kategorie:Wiadomości
  1. janol
    Wrzesień 7th, 2012 at 22:03 | #1

    Potwierdzam słowa Yomka. Sam karty odbierałem w zeszły czwartek, ok 11. Trochę zamieszania, bo w pierwszej kolejności obsługiwani są klienci Sferii, ale w tych godzinach nie było ich zbyt wielu. Niewielu (bo dokładnie jedna osoba) było też pracowników delegowanych do obsługi wydawania kart, ale po zdecydowanej (zbyt zdecydowanej moim zdaniem – pracownicy BOA, zwłaszcza jedna pani, dawali z siebie wszystko, żeby rozładować kolejkę) reakcji tłumu, kierownik BOA zdecydowała się zmienić organizację pracy i uruchomiła wydawanie kart na wszystkich stanowiskach oraz skierowała do wydawania jedną z kasjerek. Powstał jeszcze problem z brakiem haseł do logowania do CRM, no ale po paru minutach pracownicy dostali dostęp ; )
    Współczuję jednak osobom, które zdecydowały się przybyć na miejsce w godzinach popołudniowych – zakładam, że wówczas może dochodzić do ekscesów, bo tłum bardzo nieprzychylnie odbiera decyzję, że klienci Sferii obsługiwani są poza kolejnością.

  2. Yomek
    Wrzesień 7th, 2012 at 12:45 | #2

    Czas oczekiwania na kartę w centrali ok. 1h.
    Środa, godzina 14:30 w zeszłym tygodniu

  3. Sierpień 28th, 2012 at 14:06 | #3

    A nowa szefowa UKE raczej nie będzie interweniować aż tak ostro, jak p. Streżyńska… niestety. Ale sprzęt zgodny z regulaminem będzie działał normalnie.

  4. xdr
    Sierpień 28th, 2012 at 14:03 | #4

    Ciekawe czy stare modemy będą działać. Coś czuję że trzeba będzie zakupić nowy sprzęt. Ogólnie to darmowi klienci to wrzód na d,,, Aero2, więc trzeba trochę zniechęcić. Zamykają salony, bo patrzą ile da się śruby dokręcić zanim UKE zacznie krzyczeć. Ciężko w tym kraju o coś za darmo, coś dla społeczeństwa, zwłaszcza od właścicieli Cyfrowego Polsatu (czyli również Aero2)

  5. Szalony
    Sierpień 27th, 2012 at 17:44 | #5

    Ktoś był może odebrać kartę na Dzielnej dzisiaj? Bo zastanawiam się jaka tam kolejka i czy jeśli będę w środę lub w piątek po 16.30 to zdążę odebrać…
    A z drugiej strony – odbierając kartę dla kogoś wystarczy mi wypełnione pełnomocnictwo i ksero dowodów?
    Wniosek o kartę (dla brata) wypełniam na miejscu, czy jak to wygląda w salonie?
    Pzdr

    • rossi
      Sierpień 27th, 2012 at 22:11 | #6

      1. Kolejki – nie wiem
      2. Ksero i pełnomocnictwo wystarczy
      3. Spisują dane osobowe+tel+mail i drukują wniosek, który podpisuje pełnomocnik
      4. Wpłacasz kaucję i odbierasz

    • Sierpień 27th, 2012 at 23:48 | #7

      Mam raport od dwóch osób, które były i zrezygnowały – było około 30 osób w kolejce, pierwszeństwo mają oczywiście klienci usług płatnych, ale przy tym tłumie nawet ochrona zaczyna się burzyć. Jest nieciekawie, ale nie jest jeszcze tragicznie.

  6. none
    Sierpień 25th, 2012 at 11:10 | #8

    Czyżby padły nadajniki po deszczu?
    Aero 2 » UMTS900 (33913) http://mapa.btsearch.pl/gps/ll/52.23279327019716,…

    • none
      Sierpień 25th, 2012 at 11:24 | #9

      Bo raczej na liscie Aero2 by było nawet jakby stara karta była zablokowana:

      AT+COPS=?
      +COPS: (3,"Plus","PLUS","26001",2),(3,"PLAY","PLAY","26006",2),(3,"T-Mobile PL","T-Mobile PL","26002",2),(3,"Orange PL","Orange","26003",0),(3,"T-Mobile PL","T-Mobile PL","26002",0),(3,"Plus","PLUS","26001",0),(3,"PLAY","PLAY","26006",0),(3,"Orange PL","Orange","26003",2),,(0,1,2,3,4),(0,1,2)

      OK

  7. rebus
    Sierpień 24th, 2012 at 23:39 | #10

    jednak jakieś ma, skoro wymienia te karty na nowe (a to będzie kosztowało tysiące zł), wcale sie nie zdziwie, jak niejedna osoba z BDI obudzi się nagle na EDGE Plusa… przecież BDI ma być NIE SZYBSZY niż 512 kbps, a do tego nie potrzeba LTE ;)

    • Marcin
      Sierpień 26th, 2012 at 14:40 | #11

      Ale również od 10 maja 2012 ma być nie wolniejsze niż 256kb/s. Z tego wynika, że EDGE raczej odpada.

  8. Marcin
    Sierpień 24th, 2012 at 14:29 | #12

    Ja mam pytanie, czy to zamykają salony Sferii, czy tylko wyłączają je z dystrybucji kart do BDI?

    • Sierpień 24th, 2012 at 17:50 | #13

      Salony zostają, wyrzucają tylko Aero2 z oferty. Konkurencja wewnętrzna i klient płacący jest mniej awanturujący się :)

      • Marcin
        Sierpień 24th, 2012 at 18:17 | #14

        No to pięknie :( .

        Teraz jeszcze wychodzi na jaw, że są w stanie wysłać ponad 20 tysięcy kart BDI w ciągu miesiąca, a na ich stronie ciągle wirtualne kolejki i czas oczekiwania na kartę ponad miesiąc od zamówienia ;(.

        Przy okazji. Analizujesz jeszcze szacunkową ilość wydanych kart SIM po numerach CID? Jeżeli tak to napisz ile do sierpnia br. wydali mniej więcej kart.

        • Sierpień 24th, 2012 at 20:17 | #15

          Nie da się już robić tak precyzyjnego szacunku jak na początku, bo ze względu na punkty wydawania numeracja przestała być ciągła. Ale wiedząc, że aktualny numer to około 130 tysięcy wiemy, że nie więcej niż tyle kart jest w obiegu. Po drugie licząc wydajność jednego punktu na poziomie 100 kart dziennie otrzymujemy podobny wynik – około 140-150 tysięcy kart wydanych. Czyli w zasadzie śmiech na sali, a jak do tego dodamy, że wykorzystanie ich jest na poziomie 10% (adresów IP mamy teraz 14 tyś – pisałem o tym) to widać, że operator nie ma z nami wielkich problemów.

          • Marcin
            Sierpień 26th, 2012 at 14:39 | #16

            Ponad 100 tysięcy użytkowników BDI? Prawie nie mogę w to uwierzyć. I oni w ciągu 1-2 miesiąca zdążą wymienić 3/4 z tych kart?

          • Sierpień 26th, 2012 at 21:34 | #17

            To mnie najbardziej dziwi. Zatrudnili pewnie dodatkowo na krótki okres sporo ludzi tylko na potrzeby tej akcji i tyle. Wydajność wydawania kart pocztą się raczej nie zmieni.

          • eargol
            Sierpień 27th, 2012 at 02:45 | #18

            Spojrzmy na to inaczej – wydanie kart to ZADEN problem(kwestia weryfikacji posiadacza, ale usluga jest dostepna dla wszystkich). Tym bardziej zamiana. Wystarczy bzdurny algorytm i maszyna/czlowiek wrzucajaca karty do kopert, gdzie nadruk jest robiony automatycznie.

            Ja sadze, ze oni zrobili jeden salon z powodu tzw. oszczednosci – okazalo sie, ze klientow ktorzy przychodza do salonow jest stosunkowo niewielu(bo w sumie sama benzyna/bilet kosztuje wiecej niz list). Dostarczenie kart to samochod, benzyna i koszt pracownika – przy takich malych ilosciach rozwozenie ich do kilku salonow mijalo sie z celem.

            Poza tym w Polsce salony i sklepy zmniejszaja godziny pracy, liczbe pracownikow etc. – co mi np. czesto przeszkadza, jeszcze np. niecale dwa-trzy lata temu jedno z centrow handlowych pracowalo do 23.00. Dzisiaj jest to juz maks 21.00 – ludzie kupuja produkty przez internet i tyle.

            Nie wiadomo dlaczego jest tak malo chetnych, ale za takie zniechecanie(okres oczekiwania) jakie na poczatku wyprawialo aero2 by odstraszyc ludzi, toPlus/Polsat/Sol. moze zapomniec o tym, ze kupie u nich LTE, chocby i dawali przepustowosc Gbit za 15 PLN(wzialem karte z Aero2 na probe, z ciekawosci i po to by zobaczyc jak wyglada u nich obsluga klienta, a najlatwiej to sprawdzic od dolu, vide Emirates gdzie klasa ekonomiczna pokazuje niewyobrazalnie wspaniale podejscie do klienta, co daje do myslenia i sprawia, ze czlowiek wie iz biznesowa jest warta zakupu)

      • Witoldzik
        Sierpień 26th, 2012 at 19:49 | #19

        Byłem z Żoną po kartę w Wola Park. Siedział jeden facet i robił co mógł.Niestety zawieszał się komputer.Czekaliśmy jakieś 90 minut.W salonie wisiały komunikaty że salony Sferii od jutra ZAMKNIĘTE na Woli i Bemowie- tak więc chyba zamykają na cacy.

        • Bartek
          Sierpień 27th, 2012 at 11:46 | #20

          ja bylem przed godz. 11-ta w niedziele i bylem 3-ci w kolejce, ale zaraz za mną pojawiło się jeszcze z 10 osób. Swoją drogą te salony sferii prawie nie mogły prowadzić własnej działąlności, bo zajmowały się tylko wydawaniem kart.

    • r10
      Sierpień 27th, 2012 at 15:02 | #21

      Zamykają salony Sferii na Bemowie i Woli.

  9. spag
    Sierpień 23rd, 2012 at 23:14 | #22

    to prawie jak wybór między dżumą a cholerą, żona kartę odbierała na dzielnej to stwierdziła że obsługa jest po prostu chamska

    • Wrzesień 11th, 2012 at 09:35 | #23

      ja też odbierałem na Dzielnej i obsługa była w porządku

  10. Michał
    Sierpień 23rd, 2012 at 08:07 | #24

    Bardzo proszę. :)

Strony komentarza
1 2 2367
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>