Aero2 – Odbiór osobisty w salonie Sferii
Postanowiłem udać się osobiście do salonu Sferii w celu sprawdzenia, jak działa wydawanie kart bezpłatnego Internetu Aero2. Jak wiemy, od jakiegoś czasu karty SIM Aero2 można odbierać salonie tego operatora w Warszawie. Pomagając znajomemu cudzoziemcowi ustaliłem także kilka interesujących faktów, które mogą być przydatne innym zainteresowanym.
Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami.
Wybrałem salon Sferii na ulicy Dzielnej w Warszawie. Na głównej sali obsługi znajduje się wydzielone stanowisko tylko do obsługi chętnych na karty Aero2. Dzięki temu z jednej strony osoby chętne do zakupu komercyjnych usług Cyfrowego Polsatu i Sferii mają zapewnioną szybszą obsługę, gdy liczba chętnych na usługi Aero2 jest duża.
Późnym popołudniem kolejka chętnych nie była jednak specjalnie wielka (przed nami była tylko jedna osoba) i obsługa szła błyskawicznie.
Dodatkowym utrudnieniem mojego testu było to, że znajomy jest przebywającym w Polsce obcokrajowcem. Oznacza to, że zamiast polskiego dowodu osobistego i numeru PESEL posługuje on oczywiście paszportem i jego numerem, a także nie posiada adresu meldunkowego. Okazało się na szczęście, że nie stanowi to problemu: odpowiednie dane (wraz z zadeklarowanym ustnie adresem przebywania w Polsce) i kopia paszportu zostały skutecznie zebrane do elektronicznego formularza (który wyglądał bliźniaczo podobnie do tego dostępnego na stronie operatora przy rejestracji elektronicznej lub po prostu był tym formularzem – pewności nie mam).
Po chwili przed zamawiającym pojawił się drukowany w dwóch egzemplarzach formularz wypełniony zgodnie z naszymi wskazówkami. Po jego podpisaniu udaliśmy się do okienka kasowego, w którym należy uiścić kwotę 20 PLN kaucji. I tu drobna, ale istotna uwaga: kwotę tę można wpłacić tylko gotówką. Po tym otrzymujemy druk KP, po okazaniu którego na stanowisku otrzymujemy upragnioną kartę SIM bezpłatnego dostępu do Internetu w klasycznej i dobrze wszystkim znanej kopercie z napisem DARMOWY INTERNET (choć w jej nieco ładniejszej, kolorowej wersji w porównaniu czarno-białej do koperty wysyłanej zwykle pocztą).
I tutaj wiedziony czujnością dowiedziałem się kilku dodatkowych, bardzo istotnych rzeczy:
- Nie ma możliwości odzyskania wpłaconej kaucji w salonie Sferii. Jedyną drogą odzyskania wpłaconej kaucji jest rozpoczęcie oficjalnej procedury zwrotu karty SIM poprzez wypełnienie specjalnego formularza zwrotu karty SIM i jej odesłanie (wraz z kompletną ramką, o czym solennie uprzedzają pracownicy salonu) bezpośrednio do Aero2 na ul. Lwowską w Warszawie.
Nie ma możliwości uzyskania karty SIM korzystając z jakiegokolwiek przedstawicielstwa czy upoważnienia. Salony uzyskały wytyczne, według których wydają karty tylko po bezpośrednim „okazaniu” osoby zamawiającej kartę. Nie wiem na ile jest to zgodne z prawem (a w szczególności Kodeksem Cywilnym), ale taką uzyskałem odpowiedź. Od pewnego czasu akceptowane są pełnomocnictwa, ale muszą być bardzo dokładne. Więcej informacji umieściłem w osobnym artykule.- W salonie pracownicy przekazują informację, że przyspieszenie do 512kbit/s nastąpi w maju 2012, co stanowi dodatkowe potwierdzenie jednej z moich interpretacji regulaminu. (Przyspieszenie nastąpiło 9 maja 2012. Więcej informacji.)
***
Wygląda na to, że odbiór karty Aero2 w salonie wydaje się być nie tylko najprostszym, ale także najszybszym sposobem uzyskania dostępu do bezpłatnego Internetu. Niestety na razie jest dostępny tylko w Warszawie i tylko w 3 punktach, ale mam nadzieję, że taka możliwość zostanie także udostępniona w końcu na terenie całego kraju.
PS: nie testowałem znajomości języków obcych przez obsługę salonu, ale chętnie poznam wasze wrażenia w tym zakresie.
Dziś na Dzielnej 3,5h stania.
O 10.00 awantura bo czynne tylko 1 (JEDNO ! ) stanowisko dla AERO 2 i Sferii jednocześnie… z tym że klienci Sferii obsługiwani w pierwszej kolejności…
Skutek do 10.30 NIE OBSŁUŻONY ŻADEN KLIENT AERO2
Dopiero "joby" które poleciały, zmusiły Panią Kierownik do ruszenia d… i zorganizowania jakoś tego bajzlu.
Oczywiście jedna z pracownic ciągle utyskiwała na "chamstwo" i "bydło"… i za cholerę nie docierało do tego "pustostanu" że właśnie taka organizacja to jest robienie bydła i chamstwa.
Dopiero od ok 11.30 zaczęły działać 2 stanowiska plus 2 "na dole" ale z "łaski" )) .
Gratuluję "organizacji", "kreatywności", a szczególnie SAMOPOCZUCIA "dzielnym" paniusiom z Dzielnej
Często trafiam na takie same tępe egzemplarze w przychodniach , urzędach itp… jestem już przyzwyczajony )))
Oooo, czyli w wawie po staremu, brrrrrrrrr. Keep Away Everybody.
Nie wiem skąd te Wasze problemy. Dziś odebrałem kartę bez najmniejszego problemu przy ul. Lwowskiej 19 w Warszawie. Wcześniej się zarejestrowałem i wpłaciłem te sumkę za kartę i czekałem na potwierdzenie możliwości odbioru. Maila otrzymałem 2-3 dni temu, dziś pojechałem i odebrałem w max 5 min. Po prostu ludzie chyba nie potraficie czytać i ułatwiać sobie życia, chyba czekanie w kolejkach a później bluzganie to jakaś rozrywka. Cóż z mojej strony odnośnie załatwienia sprawy wszystko przebiegło jak najbardziej OK a jak na polskie warunki to naprawdę bez problemów. PS Nie wiem jak jest odnośnie działania bo jeszcze nie dorobiłem się modemu
Rożnica jest taka, że na Dzielną idziesz z marszu i… czekasz, ale masz w ciągu 2 godzin kartę w ręku. Na Lwowskiej musisz zamówić kartę z 2-3 tygodniowym wyprzedzeniem i samodzielnie przygotować papiery. No i działają 3 dni w tygodniu w siedzibie, a Dzielna to jednak 5 dni.
Natomiast do kultury obsługi i działania Lwowskiej nikt nigdy nie miał wątpliwości, tylko nie zawsze mają czas pomagać w drobiazgach i pomocy technicznej i tutaj właśnie działa jdtech
A z modemem dasz sobie radę dzięki liście zgodności, a i ja chętnie pomogę w razie czego.