Home > Przepis > Aero2 – Odbiór osobisty w salonie Sferii

Aero2 – Odbiór osobisty w salonie Sferii

Postanowiłem udać się osobiście do salonu Sferii w celu sprawdzenia, jak działa wydawanie kart bezpłatnego Internetu Aero2. Jak wiemy, od jakiegoś czasu karty SIM Aero2 można odbierać salonie tego operatora w Warszawie. Pomagając znajomemu cudzoziemcowi ustaliłem także kilka interesujących faktów, które mogą być przydatne innym zainteresowanym.

Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami.

Wybrałem salon Sferii na ulicy Dzielnej w Warszawie. Na głównej sali obsługi znajduje się wydzielone stanowisko tylko do obsługi chętnych na karty Aero2. Dzięki temu z jednej strony osoby chętne do zakupu komercyjnych usług Cyfrowego Polsatu i Sferii mają zapewnioną szybszą obsługę, gdy liczba chętnych na usługi Aero2 jest duża.

Późnym popołudniem kolejka chętnych nie była jednak specjalnie wielka (przed nami była tylko jedna osoba) i obsługa szła błyskawicznie.

Dodatkowym utrudnieniem mojego testu było to, że znajomy jest przebywającym w Polsce obcokrajowcem. Oznacza to, że zamiast polskiego dowodu osobistego i numeru PESEL posługuje  on oczywiście paszportem i jego numerem, a także nie posiada adresu meldunkowego. Okazało się na szczęście, że nie stanowi to problemu: odpowiednie dane (wraz z zadeklarowanym ustnie adresem przebywania w Polsce) i kopia paszportu zostały skutecznie zebrane do elektronicznego formularza (który wyglądał bliźniaczo podobnie do tego dostępnego na stronie operatora przy rejestracji elektronicznej lub po prostu był tym formularzem – pewności nie mam).

Po chwili przed zamawiającym pojawił się drukowany w dwóch egzemplarzach formularz wypełniony zgodnie z naszymi wskazówkami. Po jego podpisaniu udaliśmy się do okienka kasowego, w którym należy uiścić kwotę 20 PLN kaucji. I tu drobna, ale istotna uwaga: kwotę tę można wpłacić tylko gotówką. Po tym otrzymujemy druk KP, po okazaniu którego na stanowisku otrzymujemy upragnioną kartę SIM bezpłatnego dostępu do Internetu w klasycznej i dobrze wszystkim znanej kopercie z napisem DARMOWY INTERNET (choć w jej nieco ładniejszej, kolorowej wersji w porównaniu czarno-białej do koperty wysyłanej zwykle pocztą).

I tutaj wiedziony czujnością dowiedziałem się kilku dodatkowych, bardzo istotnych rzeczy:

  1. Nie ma możliwości odzyskania wpłaconej kaucji w salonie Sferii. Jedyną drogą odzyskania wpłaconej kaucji jest rozpoczęcie oficjalnej procedury zwrotu karty SIM poprzez wypełnienie specjalnego formularza zwrotu karty SIM i jej odesłanie (wraz z kompletną ramką, o czym solennie uprzedzają pracownicy salonu) bezpośrednio do Aero2 na ul. Lwowską w Warszawie.
  2. Nie ma możliwości uzyskania karty SIM korzystając z jakiegokolwiek przedstawicielstwa czy upoważnienia. Salony uzyskały wytyczne, według których wydają karty tylko po bezpośrednim „okazaniu” osoby zamawiającej kartę. Nie wiem na ile jest to zgodne z prawem (a w szczególności Kodeksem Cywilnym), ale taką uzyskałem odpowiedź. Od pewnego czasu akceptowane są pełnomocnictwa, ale muszą być bardzo dokładne. Więcej informacji umieściłem w osobnym artykule.
  3. W salonie pracownicy przekazują informację, że przyspieszenie do 512kbit/s nastąpi w maju 2012, co stanowi dodatkowe potwierdzenie jednej z moich interpretacji regulaminu. (Przyspieszenie nastąpiło 9 maja 2012. Więcej informacji.)

***

Wygląda na to, że odbiór karty Aero2 w salonie wydaje się być nie tylko najprostszym, ale także najszybszym sposobem uzyskania dostępu do bezpłatnego Internetu. Niestety na razie jest dostępny tylko w Warszawie i tylko w 3 punktach, ale mam nadzieję, że taka możliwość zostanie także udostępniona w końcu na terenie całego kraju.

PS: nie testowałem znajomości języków obcych przez obsługę salonu, ale chętnie poznam wasze wrażenia w tym zakresie.

Data pierwszej publikacji 2012.01.11
Kategorie:Przepis
  1. Bodzio
    Styczeń 30th, 2012 at 07:15 | #1

    Odbiór w salonie Sferii jest dla cierpliwych. Byłem raz i odeszłem z kwitkiem ponieważ nie działał system.
    Pan polecał dni pracujące z uwagi na fakt że w weekendy nie mają jakoby wsparcia technicznego a awarie się zdarzają. Wczoraj udało się za drugim podejściem. Czas oczekiwania to około godziny ze względu na kolejkę a sama obsługa kilka minut.

    • Styczeń 30th, 2012 at 10:31 | #2

      No to dość wyjątkowy raport – 95% osób nie zgłasza żadnych problemów z salonami w kwestii odbiorów kart – ale dobrze wiedzieć.

      • vvvvv
        Luty 13th, 2012 at 12:30 | #3

        ja przy odbiorze w wola Park na bemowie czekałem w kolejce 20 minut i gdy mialem przed sobą 1 osobe obsługujacy powiedział ze musi sobie zrobić 15 minutowa przerwę bo pracuje juz nie przerwanie od 5 godz. Ten człowiek który stał przede mną nie wytrzymał nerwowo i naskoczył na sprzedawcę ze powinien juz rano wywiesic info w jakich godzinach bedzie przerwa bo on tu juz stoi ponad 40 minut i że sie nie ruszy dopóki nie zostanie obsłuzony, na co sprzedawca: "albo pan poczeka te 15 min i ja sie nie ssikam, albo zaraz Panu powie że padł system komputerowy i sa problemy techniczne i juz dzis nikogo wiecej nie obsłużę" :-) Wiec ja myslę ze te "problemy techniczne" często sa raczej wymowką niz faktycznym zdarzeniem :-)

        • Luty 13th, 2012 at 13:18 | #4

          Bez przesady, przeciez obslugujacy wyraznie powiedzial, ze musi do ubikacji. Na poczatku zrobil to dyplomatycznie nie zaglebiajac sie w szczegoly, ale przycisniety do muru wyjasnil, ze chodzi o fizjonomie… ;)

        • Luty 13th, 2012 at 13:57 | #5

          Pamiętajmy, że mimo wszystko przy obsługiwaniu nas, aerowców także siedzą normalni ludzie, którzy mogą mieć tej roboty dość, a kokosów to oni przy tym nie zarabiają, bo nikt (to znaczy Aero2 jako operator) nie chce więcej dopłacać do tego "interesu". Trochę wyrozumiałości, spokoju ale i cierpliwości (bez odpuszczania, mimo wszystko) jeszcze nikomu nie zaszkodziło. Wyzwierzanie się na pracowniku salonu Sferii nie daje żadnych efektów pozytywnych, a tylko nakładania dodatkowo ich do wymyślania takich właśnie wymówek.
          A tym, którzy uważają, że to psi obowiązek pracownika salonu siedzieć na dupie i wydawać karty – niech się zatrudnią na okres próbny na kasę, czy do takiego salonu i zobaczą, jak wygląda taka praca.

    • marcin
      Luty 13th, 2012 at 13:16 | #6

      to pewnie niedługo net zacznie sie dusić (przynajmniej w wiekszych miastach) – te 20% sieci pewnie szybko się "zatka" i BTSy nie beda wpuszczać :(

  2. [ja!]
    Styczeń 27th, 2012 at 02:51 | #7

    "i kopia paszportu zostały skutecznie zebrane do elektronicznego formularza"…

    Czy tylko mi przeszkadza kopiowanie moich dokumentów? Naprawdę się nie martwicie, że kiedyś dowiecie się o "zaciągniętym" kredycie, albo "wypłacie" z waszego rachunku, jak to się już innym przytrafiło?

    • Styczeń 27th, 2012 at 10:38 | #8

      Nie znam przypadku wycieku dokumentów tego typu z sieci komórkowej (kojarzę tylko jedne przypadek likwidowanego małego autoryzowanego punktu jednej sieci, gdzie ktoś nie przepuścił papierów przez niszczarkę – ale wszystkie papiery zostały ostatecznie zebrane). Ja nie mam żadnych obaw, bo operatorzy nie mogą sobie pozwolić na utratę zaufania klientów.

  3. Styczeń 26th, 2012 at 23:17 | #9

    Tak, ta Dzielna staje się bardzo popularna :)

  4. Styczeń 25th, 2012 at 20:24 | #11

    Heh, a ja ciągle czekam. Dzięki za fajny artykuł, może faktycznie trzeba było się pofatygować osobiście do stolicy ;)

  5. Artek
    Styczeń 19th, 2012 at 18:03 | #12

    Jakubie, mógłbyś definitywnie potweirdzić brak możliwości otrzymania karty za pośrednictwem osoby upoważnionej? Myślę że to nurtuje wielu czytelników spoza Warszawy. Próbowałem sie dozdwonić do wszytskich dystrybutorów ze Sferii w Wawie, ale przez dwa dni nikt nie odebrał telefonu. Może ktoś miał już taki przypadek prziećwiczony w praktyce (próba otrzymania karty przez upoważnienie).
    pzdr

    • Styczeń 19th, 2012 at 18:06 | #13

      To co dowiedziałem się jako człowiek z ulicy (pomagałem znajomemu) to napisałem – z całą stanowczością pracowniczka salonu powiedziała, że delikwent musi stawić się osobiście, żadnych upoważnień nie akceptuje. Powtórzył to inny pracownik zapytany przy okazji innej sprawy kilka godzin później. Oficjalnie do Aero2 nie mam się co zgłaszać, rzecznik prasowy nigdy jeszcze nikomu nie odpowiedział.

  6. Danek
    Styczeń 17th, 2012 at 18:31 | #14

    Czy mogę dostać kartę sim Aero2 w punkcie Sferii(mam blisko, 5km), ale dla ojca, który nie mieszka w Warszawie (300km od Wawy)? Co jest potrzebne, upoważnienie, ksero dowodu..?

    • Styczeń 15th, 2012 at 12:33 | #15

      Przeczytaj komentowany przez ciebie artykuł, a dokładniej punkt 2 nad gwiazdkami.

    • Styczeń 17th, 2012 at 22:01 | #16

      Zgodnie z tym, co napisałem w artykule – osoba, na którą brana jest karta musi być na miejscu.

  7. Rafał
    Styczeń 16th, 2012 at 21:46 | #17

    Cześć Jakubie i wszyscy forumowicze.
    Otóż mam taki problem.
    Poleciłem usługę darmowego internetu Aero2 dwóm kuzynkom.Po przedstawieniu im oferty obie stwierdziły że jeszcze się zastanowią co do zamawiania karty sim i modemów . Później okazało się iż samodzielnie chciały zamówić karty sim,bez mojej pomocy :) No i tu zaczynają się problemy. Jeszcze w grudniu wypełniły formularz zamówienia karty sim,jednak nie dokonały przy tym wymaganej wpłaty 20+7zł.Formularze zostały zarejestrowane w systemie (chyba) bez wpłaty pieniędzy.Również do dnia dzisiejszego nie dostały potwierdzenia złożenia zamówienia BDI na maila,ale też nie zapłaciły jeszcze tych pieniędzy.
    I tu moje pytanie.
    Czy formularz zamówienia karty ,bez zapłaty wymaganej kwoty,jest zarejestrowany w systemie i czy jest ważny.
    Czy formularz potwierdzenia złożenia zamówienia BDI będzie wysłany dopiero po zapłacie pieniążków.
    Czy istnieje możliwość anulowania zamówienia i ew.wysłania nowego.
    Czy w tym przypadku mogłyby osobiście stawić się w Warszawie i próbować odebrać karty sim w którymś z punktów obsługi klienta.
    Pozdrawiam i gratuluję prowadzenia super blogu o aero2 .

    • jasiek
      Styczeń 16th, 2012 at 23:26 | #18

      wynika , że kuzynki cie nie lubią. Sorry , że tak w twarz, ale… Halo !!!! ..one cie nie lubią !!!!!

      • Rafał
        Styczeń 17th, 2012 at 00:25 | #19

        widzisz,jest dokładnie na odwrót ,a swoją poradę możesz sobie w gumiaki włożyć jeśli ci nich słomy brakuje

    • Styczeń 17th, 2012 at 03:11 | #20

      Zgodnie z deklaracją Aero2 (ale nie do końca z rzeczywistością) zamówienia są realizowane w kolejności wpłat na konto. Jeżeli więc nie wpłaciłeś kasy, to twój (i kuzynek) wniosek nie jest przetwarzany. Ale w systemie jest i czeka. Trzeba go wydrukować i wpłaciwszy przelewy – przesłać zwykła pocztą zgodnie z instrukcją (powinien był przyjść na podanego przy rejestracji emaila).
      Karta wydawana jest oczywiście po połączeniu papierowej, podpisanej umowy.wniosku oraz wpłat lub wpłaty. Kolejność spływu do Aero2 nie ma znaczenia.
      Nie ma procedury anulowania wniosku (bo nie ma takiej potrzeby, no chyba, że się wyniosłeś spod oryginalnego adresu), a podanie ponownie tego samego PESELa może skutkować odrzuceniem drugiego wniosku (kartę można mieć tylko jedną) albo innym zamieszaniem w obsłudze wniosku, a ze względu na problemy z kontaktem z BOKiem proponuję unikać jakichkolwiek zamieszań i chaosu.
      W kwestii punktu odbioru – próbuj, ale jeżeli twój PESEL jest już w systemie, powinien zostać odrzucony. No i najważniejsze – punkty odbioru nie mają żadnego związku z Aero2 w kwestii obsługi zamówień; albo kartę załatwiasz pocztowo/przez odbiór osobisty na Lwowskiej, albo całą procedurę wykonujesz w punkcie odbioru.

      A generalnie to za dużo pytań na raz i lepiej je podzielić i ponumerować i całość zdać na… http://forum.jdtech.pl :)

      • Rafał
        Styczeń 17th, 2012 at 08:45 | #21

        Dzięki za odpowiedź.
        I jeszcze jedno.
        Dlaczego do dziś na maila nie przyszło Potwierdzenie złożenia zamówienia BDI i czy zdarzały się już takie przypadki.

        • Styczeń 17th, 2012 at 12:31 | #22

          Automatyczne powiadomienie nie dochodzi tylko w dwóch wypadkach, w obu bezpośrednio lub pośrednio z winy użytkownika: albo wylądowało w spamie (automatycznie lub nie), albo podany został nieprawidłowy email. Natomiast w FAQ i mojej procedurze zamawiania masz opisane pozostałe przypadki (np. brak PDFu w załączniku) i co wtedy robić.

        • Styczeń 17th, 2012 at 13:31 | #23

          Do mnie przyszla karta SIM po miesiacu bez jakichkolwiek powiadomien – po prostu cisza i listonosz z przesyka.
          sasiad natomiast czeka juz 2 miesiac, ale do niego przyslali maila, ze na zamowieniu brakowalo podpisu. Wiec wyslal wniosek jeszcze raz i czeka..

    • marek
      Luty 5th, 2012 at 23:07 | #24

      "to ja sie jeszcze zastanowie " hehehe

  8. Jarek
    Styczeń 16th, 2012 at 16:00 | #25

    Są opóźnienia, tzn.? Skype nie wymaga do połączeń głosowych bardzo szybkiego połączenia, ważne jest, aby było stabilne. Dla mnie wystarczy, jeśli da się bez problemów rozmawiać głosowo. https://support.skype.com/pl/faq/FA1417/Jakiej-pr…

    • Styczeń 16th, 2012 at 19:01 | #26

      Zależy od obciążenia sieci, ale ja nie zauważyłem żadnej różnicy w działaniu Skype na Aero2 i Neostradzie. No chyba, że sygnał słaby i część pakietów ginie, to wtedy mogą być problemy.

      • VVVV
        Luty 13th, 2012 at 12:24 | #27

        w ostatni weekend ponad 2 godz. an Skype, wideopołaczenie trwało ponad 2 godziny z Irlandią, na karcie Aero 2 i tablecie samsungGalxyTab – żadnych problemów :-)

        • hans
          Luty 13th, 2012 at 12:55 | #28

          a jaka rozdzielczość ekranu? Mi skype zacinał sie nawet na kablowym internecie 512kb, chociaz to moze od komputera zalezy. magia elektroniki…

  9. Jarek
    Styczeń 16th, 2012 at 11:26 | #29

    Sprawdzaliście czy da się prowadzić rozmowy głosowe przez Skype'a? Gdyby ktoś mógł to sprawdzić i podzielić się swoją opinią, to będę wdzięczny.

    • Styczeń 16th, 2012 at 12:04 | #30

      Bez problemu da się prowadzić rozmowy na Skype, jeżeli wszystko działa poprawnie – Skype potrzebuje znacznie mniej, niż 256kbit/s.

    • wojtek
      Styczeń 16th, 2012 at 13:06 | #31

      tak da się. są opóźnienia, i o wideo zapomnij. testowane w poznaniu, warszawie, Katowicach i lublinie

      • cbm80
        Styczeń 29th, 2012 at 09:22 | #32

        Jak to "o wideo zapomnij". Dziala bez problemu. Sa opoznienia, ale cos widac, za to w calkiej niezlej jakosci QVGA (320×240). Testowane przez tydzien na tablecie Samsung Galaxy Tab i laptopie.

  10. sergeron
    Styczeń 15th, 2012 at 11:48 | #33

    Tata wczoraj był w Warszawie i odebrał kartę Aero2 w salonie Sferii w Wola Parku. Ogólnie cała procedura trwała ok. 5 min. Jako, że to była sobota, to była tylko jedna kolejka, ponieważ była tam tylko jedna obsługująca wszystkich kobieta( nie wiem jak jest w dni robocze). Za nim w kolejce zebrały się ze 3 osoby, które także chciały Aero2. Jak kupię modem to napiszę jak sprawdza się karta.

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>