Home > Wiadomości > Aero2 – problemy z operacją wymiany kart SIM

Aero2 – problemy z operacją wymiany kart SIM

Ikona kopertyOd miesiąca trwa proces wysyłkowej wymiany kart SIM dla użytkowników usługi bezpłatnego dostępu do Internetu w sieci Aero2. Możliwe przyczyny całej operacji opisałem już na blogu, jednak teraz chciałem podzielić się informacjami o problemach, na jakie natrafili użytkownicy Aero2 w związku z cała procedurą. Większość osób otrzymała karty szybko i bez większych problemów, jednak część osób do dziś nie otrzymała żadnej przesyłki mimo informacji otrzymanej od operatora, a są nawet osoby, które otrzymały więcej niż jedną kartę.

Jednocześnie chciałbym przypomnieć wszystkim posiadaczom wymienionych kart SIM o konieczności włożenia nowej karty SIM do modemu w nocy z 30 września na 1 października, ponieważ stara karta przestanie wtedy działać i połączenie z Internetem uzyskamy już tylko za pomocą nowej karty SIM, która zostanie uaktywniona 1 października.

Email, SMS i poczta

Zgodnie z założeniami operatora wszyscy użytkownicy Aero2, których karty podlegają wymianie powinni otrzymać powiadomienie SMS na zadeklarowany numer telefonu (Wazne! Dnia xx.xx.12 przesylka polecona zostala wyslana nowa karta SIM Aero2 BDI wazna od 01.10.12. Odbierz przesylke! Wiecej na WWW.aero2.pl) oraz wiadomość email z informacją o numerze przesyłki, której najważniejsza część wyglądała następująco:

Ważna informacja!

Informujemy, że dnia 24.08.2012r. w Urzędzie Pocztowym nr 10 w Warszawie została nadana nowa karta SIM Aero2 BDI (o numerze ICCID 894817110000131xxxk), przypisana do Pana / Pani Zamówienia.

Nr przesyłki poleconej to 0085900773xxxxxxxxxk.

(Pełną treść informacji opublikowałem w artykule Pierwsze wymieniane karty SIM docierają do użytkowników).

I tutaj zaczęły się pierwsze schody. Zwykle SMS przychodzi jako pierwszy, następnie powinien pojawić się email. W moim przypadku najpierw był SMS, następnie przyszła… przesyłka pocztowa, a dopiero potem list elektroniczny. Czytelnicy bloga zgłaszali chyba wszystkie możliwe kombinacje kolejności przychodzących powiadomień, jak i kompletnego ich braku. To jednak dopiero początek problemów.

Gdy list z SIMem nie przychodzi

W pewnym momencie coraz więcej osób zaczęło raportować, że o ile email i SMS przyszły, o tyle sama paczka z SIMem ani awizo nie pojawiły się nawet w ciągu 14 dni. Przeglądając status tych przesyłek na stronie śledzenia Poczty Polskiej niektórzy z przerażeniem zauważyli, że po podaniu numeru nadania pojawiła się informacja o zwrocie przesyłki do nadawcy. Drążąc dalej temat na poczcie część osób stwierdziła, że adres na przesyłce był błędny: osoby, które zadeklarowały adres korespondencyjny inny, niż adres meldunkowy miały pomieszane dane z tych dwóch adresów, co powodowało pojawienie się na wielu przesyłkach nieistniejących w naturze lokalizacji.

Oliwy do ognia mógł także dolać email, jaki wysyła Aero2 w momencie otrzymania zwrotu niedoręczonej przesyłki:

Witam,

Informujemy, iż przesyłka polecona z nową kartą SIM Aero2 BDI została do nas zwrócona z powodu błędnego/nieaktualnego adresu.
Nową kartę SIM Aero2 BDI (ważną od 01 października 2012r.) można odebrać na dwa sposoby:
– osobiście – w naszym biurze na ul. Lwowskiej 19 w Warszawie we wtorki, czwartki i piątki w godzinach 13-17
lub
– zamówić ponowną jej wysyłkę na własny koszt. W tym wypadku należy wpłacić 7zł na konto 74 1680 1248 0000 xxxx yyyy zzzz w tytule przelewu podając PONOWNA WYSYŁKA NOWEJ KARTY oraz swój nr PESEL. Potwierdzenie wpłaty należy wysłać wraz z aktualnym adresem korespondencyjnym na adres mailowy bdi_dokumenty@aero2.pl w tytule maila podając te same dane co w tytule przelewu.

Więcej Informacji na temat wymiany części kart SIM Aero2 BDI na www.aero2.pl/bdi.html. Przypominamy, że karta SIM Aero2 BDI, której obecnie Pan/Pani używa będzie aktywna do 30 września 2012r. (włącznie).

Pozdrawiam,
BOK Aero2 Sp. z o.o.
Bezpłatny Dostęp do Internetu

W wielu przypadkach adres korespondencyjny (a także meldunkowy) został podany poprawnie, więc zdenerwowanie klientów było uzasadnione. Oczywiście osoby, które zmieniły adres i zapomniały powiadomić o tym Aero2 będą musiały postąpić zgodnie z informacją w tym liście.

Trzeba tutaj wspomnieć o osobach, które zakupiły karty Aero2 (bez rejestracji w firmie i bez upoważnień) przez Allegro niezgodnie z regulaminem – osoby, posiadające takie karty Aero2 nie dostaną one oczywiście nowych kart i utracą dostęp 30 września 2012.

W pewnym momencie liczba zgłoszeń i zwrotów przesyłek musiała zostać zauważona w Aero2, gdyż operator rozpoczął bez dodatkowych wezwań ponowne wysyłanie listów, tym razem w większości przypadków już z poprawnymi adresami, co objawiło się ponownym wysłaniem do tych osób SMSów i emaili z informacjami o przesyłanej w ramach wymiany karcie SIM.

To jednak ciągle nie koniec kłopotów.

Poczta o przesyłce nie słyszała

Całkiem sporo osób zauważyło, że system śledzenia Poczty Polskiej nie jest niezawodny. Po pierwsze wiele przesyłek nigdy do niego nie trafiło mimo, że list został dostarczony. Czasem przesyłki o tym samym numerze mnożą się w systemie, albo ich status nie jest aktualizowany. Tu trzeba zaznaczyć, że w przypadku przesyłek poleconych system odnotowuje tylko podstawowe zdarzenia, czyli wysyłkę, prawidłowe dostarczenie oraz sytuacje takie, jak zostawienie awizo (z informacją o urzędzie, w którym czeka przesyłka) i zwrot do nadawcy (zwykle bez podania przyczyny). Nie ma tutaj typowej dla paczek i przesyłek kurierskich informacji o poszczególnych przystankach i sortowniach, przez które przechodzi list.

Jednak w pierwszej połowie września faktycznie wiele przesyłek nie zostało wprowadzonych do systemu i nie dotarło do adresatów, mimo przekazania numeru nadania emailem. Prawdopodobnie część tych przesyłek faktycznie zaginęła i została jeszcze raz nadana.

Cała ta sytuacja na pewno nie ma uspokajającego wpływu na użytkowników Aero2, którzy w obliczu nadchodzącego 30 września są narażeni na ryzyko utraty dostępu do Internetu.

Aktualna sytuacja

Znakomita większość najnowszych kart SIM z wymiany dotarła już do zainteresowanych. Jednak ciągle wiele osób czeka na nowe karty i jeżeli nie uda im się szybko otrzymać karty, grozi im utrata dostępu do Internetu przez Aero2. Są jednak osoby, które mimo zamówienia oryginalnie tylko jednej karty, otrzymały już dwie, a nawet trzy karty SIM do bezpłatnego Internetu, co może być efektem ubocznym problemów z adresowaniem i zagubieniem przesyłek.

Mam jednak nadzieję, że do 30 września wszyscy zainteresowani otrzymają upragnione karty SIM i będą mogli nadal cieszyć się bezpłatnym dostępem do Internetu.

Źródło: dziękuję za informacje wszystkim czytelnikom bloga!

Data pierwszej publikacji 2012.09.21
Kategorie:Wiadomości
  1. Karol -airlive-
    Październik 7th, 2012 at 17:24 | #1

    Ja pomimo, że przesyłkę z nową kartą odebrałem ok. miesiąca temu, to 01.10.12 w godzinach porannych dostałem mail, że "przesyłka polecona z nową kartą SIM Aero2 BDI została do nas zwrócona z powodu nie podjęcia jej w terminie."… : )

    • Październik 7th, 2012 at 22:28 | #2

      Wysłali do ciebie jeszcze jedną kartę, która się odbiła – masowość zjawiska spowodowały ponowną wysyłkę (na szczęście). Ja też dostałem list z ręcznie poprawionym adresem. Ważne, że jedna z nich dotarła.

  2. Slawek
    Październik 4th, 2012 at 20:25 | #3

    karty aero2 loguja sie tez do sieci Plus. tzn ze tam gdzie aero 2 nie ma zasięgu użytkownik korzysta z roamingu Plusa i ma bezplatny dostep do internetu?

  3. Sebi
    Październik 2nd, 2012 at 15:14 | #5

    Witam. Aktualnie jestem połączony z Interntem na starej karcie sim a mamy 2.X. Nowa karta leży w kopercie :)

Strony komentarza
1 2 3 2424
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>