Home > Wiadomości > Aero2 publikuje krótki poradnik dotyczący rekonfiguracji sieci

Aero2 publikuje krótki poradnik dotyczący rekonfiguracji sieci

Logo firmy Aero2Na stronie Aero2 pojawił się właśnie krótki poradnik dla osób, które mają problemy z łącznością w ramach usługi bezpłatnego dostępu do Internetu. Zawiera on najważniejsze informacje, które mogą pomóc w uzyskaniu połączenia z siecią po zmianie karty ze starej na najnowszą, uzyskaną w ramach wymiany kart SIM. Przypomina także, że jeżeli nasza karta podlega wymianie, a nie otrzymaliśmy nowej karty, to nie będziemy mieli dostępu do Internetu. Przypomina także, że nie grożą nam żadne opłaty z tytułu roamingu.

Co ciekawe w informacji jest mowa o utracie dostępu od 3 października, a nie 1.10, co tylko potwierdza fakt reorganizacji sieci regionami. Z jednej strony to miło, że operator coś takiego opublikował, ale z drugiej strony jest z tym jeden problem – jak użytkownik Aero2 ma skorzystać z tej informacji, jeżeli nie ma dostępu do Internetu?

W rozwinięciu przedruk oryginalnej informacji.

03.10.2012   Informacja dla Korzystających, których karta SIM Aero2 BDI podlegała wymianie

W związku z rozbudową sieci Aero2 Korzystający z Bezpłatnego Dostępu do Internetu (BDI), których karty SIM Aero2 BDI podlegały wymianie, powinni wymienić je w swoich urządzeniach telekomunikacyjnych. W przypadku braku wymiany karty (praca na starych kartach SIM) dostęp do BDI będzie od dnia 03.10 niemożliwy.
Jeżeli po wymianie karty urządzenie automatycznie nie zaloguje się do sieci Aero2 lub sieci Plus, to Korzystający powinien sprawdzić ustawienia urządzenia. Najlepiej skorzystać z ustawień automatycznych, jeśli nie jest to możliwe to w trybie ręcznym wybrać sieć Aero2, a w przypadku, gdy będzie ona niewidoczna należy wybrać sieć Plus. W zależności od modelu posiadanego urządzenia mogą pojawić się komunikaty wskazujące, że karta SIM Aero2 BDI pracuje w roamingu. Jest to spowodowane brakiem możliwości wprowadzenia jednorodnych ustawień sieci bezpośrednio na karcie, a Korzystającemu nie zostaną naliczone żądne dodatkowe koszty. W takim wypadku należy sprawdzić, czy jest ustawiona możliwość korzystania z transmisji danych w sieci obcego operatora (nie ma ustawionej w urządzeniu blokady roamingu). Ponadto, należy zwrócić uwagę na parametry urządzenia telekomunikacyjnego, jeśli obsługuje WCDMA w różnych pasmach, należy wybrać tylko WCDMA900, aby urządzenie nie przełączało się na inne pasma przy zmianie parametrów radiowych i używało tylko BDI. Jednocześnie informujemy, że pierwsze logowanie przy użyciu nowej karty, ze względu na ww. przypadki może potrwać kilka minut.

Źródło: Oficjalna informacja na stronie Aero2, dzięki dla dtttr i dżurek za informację

Kategorie:Wiadomości
  1. marix
    Październik 9th, 2012 at 08:32 | #1

    A u mnie jak nie było aero2 tak nie ma, sprawdzałem od czasu do czasu zasięg na stronie cyfrowego polsatu na terenie Włocławka i okolic i kiedy wreszcie się pojawił to myślałem że aero2 będzie, a tu znowu pełna cisza. Taka biała plama w centrum Polski na równinach

    • Październik 9th, 2012 at 11:20 | #2

      Mapa CP stała się niestety mało miarodajna, ale ogólnie zasięg da się sprawdzić.
      Na plamy w miejscach o mniejszym zaludnieniu niestety zawsze będziemy narzekać – polecam ścianę wschodnią ze wskazaniem na Mazury – zawsze tam była tragedia.
      Na szczęście odpowiednio wysoki maszt i antena kierunkowa czasem dają radę (przy widoczności – nawet 20-30km od nadajnika można złapać sygnał)

  2. Dz-wo
    Październik 8th, 2012 at 20:11 | #3

    Dzialdowo (warminski-mazurskie) od kilku godzin co chwila rozlacza i nie mozna przez dluzszy czas nawiazac polaczenia, po nawiazaniu polaczenia po chwili rozlacza i tak co chwile…

  3. gil71
    Październik 8th, 2012 at 16:59 | #4

    Jak wygląda sytuacja w Jeleniej Górze, działa Aero ?

  4. zadowolony
    Październik 8th, 2012 at 15:29 | #6

    Byłem w niedzielę na Dolnym Śląsku (okolice Kłodzka, Wałbrzycha, Jeleniej Góry) a tam nawet nie ma śladu Aero. A tu tak dużo narzekających na zły sygnał DARMOWEGO internetu. Ludzie zanim napiszecie skargę do UKE zastanówcie się przez chwilę czy aby nie macie innych problemów? Nie pasuje Wam AERO to wyrzućcie kartę SIM do śmieci, a modem sprzedajcie z zyskiem(abyście mieli na pokrycie wydatków związanych z nabyciem AERO).
    Co za ludzie… :(

    • Październik 8th, 2012 at 15:44 | #7

      Z jednej strony masz rację, ale:
      1. Kotlina kłodzka ma zasięg Aero2 (oczywiście jak to w górach – nie cała) – z Bystrzycy, Lądka i Stronia)
      2. To, że usługa działa nieprawidłowo to mimo wszystko, nawet w przypadku darmowych rozwiązań, podstawa do reklamacji i interwencji zwłaszcza w wypadku, w którym wina leży ewidentnie po stronie operatora.

      • Październik 8th, 2012 at 15:50 | #8

        W Wałbrzychu działa wszystko jak należy :)

        • zadowolony
          Październik 8th, 2012 at 16:09 | #9

          ad gabsuch
          nie pisałem, że. w centrum miast ale okolicach. A w Boguszowie czy Czarnym Borze nie uzyskałem połączenia.
          Nie chciałem wykluczać żadnego miejsca, ale chciałem podkreślić, ze są duże połacie kraju bez DARMOWEGO internetu, a ci którzy mają powinni się cieszyć a nie wybrzydzać. Nie pasuje to proszę nabyć płatny dostęp do internetu.
          ad JD
          "To, że usługa działa nieprawidłowo to mimo wszystko, nawet w przypadku darmowych rozwiązań, podstawa do reklamacji i interwencji zwłaszcza w wypadku, w którym wina leży ewidentnie po stronie operatora."
          Sam piszesz. że należy im dać czas na zmianę i dostosowanie się do nowej sytuacji po 1.10.12, więc bądź konsekwentny. Czekaj proszę, a nie namawiaj do zwiększania ilości skarg w UKE!

          • Październik 8th, 2012 at 16:55 | #10

            Jeżeli poczytasz więcej moich wpisów zobaczysz, że ja nikogo nie namawiam bezpośrednio do pisania skarg UKE, zwłaszcza nieuzasadnionych – oni tam mają co robić. Zawsze najpierw proponuję poszukać rozwiązań "na swoim podwórku". Mimo to, jeżeli ktoś czuje się poszkodowany i uważa, że jego interesy związane z koncesją zostały jakoś naruszone, powinien zwrócić się z tym do operatora w pierwszej kolejności, a potem, jeżeli nic nie uda się zdziałać, do UKE.
            Wzoru skargi (kilka osób o to prosiło) też nigdzie u mnie nie znajdziesz na blogu ani forum, bo to uważam za grubą przesadę.

          • zadowolony
            Październik 8th, 2012 at 17:51 | #11

            ad JD
            przepraszam, może źle zrozumiałem te zachęty do pisania skarg.
            Co nie zmienia faktu, że nie pochwalam złorzeczenia – nie mylić z informowaniem jak poprawić odbiór – takich informacji b. dużo na tym blogu!

          • Pawel11
            Październik 8th, 2012 at 18:29 | #12

            A ja namawiam do składania reklamacji za każdym razem, kiedy ktoś jest niezadowolony z usługi. I zupełnie nie ma tu znaczenia czy usługa dla odbiorcy jest darmowa czy nie. Aero2 aby uzyskać koncesję zobowiązało się do świadczenia konkretnej usługi i powinno ją realizować na takim samym poziomie jakby każdy z nas za nią płacił. UKE zaś powinno tego pilnować, musi mieć jednak informację o nieprawidłowościach. Dlatego ludzie piszcie skargi, a zadowolony może napisać list pochwalny. Ja jeszcze nie korzystam z BDI, ale zamówiłem kartę i pomimo upływu terminu o którym mowa w pkt 5.2. Regulamin BDI (własnego) jeszcze jej nie otrzymałem, a z aero2 brak kontaktu. Dzisiaj po raz kolejny wysłałem do nich e-mail ale i tak w tym tygodniu składam skargę do UKE prośba o interwencję w związku z utrudnianiem dostępu do usługi oraz brakiem kontaktu. Także Panowie i Panie apeluję jeżeli usługa działa niewłaściwie z firmą brak kontaktu informujcie o tym UKE.

          • Cezarek
            Październik 8th, 2012 at 21:06 | #13

            W zupełności popieram, ja już skargę do UKE złożyłem. Aero 2 traktuje nas jak intruzów, nie odpowiada na na pocztę i nie odbiera telefonów a przecież jest zobowiązany do świadczenia usługi i naprawdę nie robi nikomu łaski to jest warunek dostępu do częstotliwości, przecież nie musieli się na to godzić znalazł by się inny operator, który spełnił by wymagane warunki. Nie musimy wyrzucać kart jak sugeruje kolega "zadowolony" nie jesteśmy odbiorcami gorszej kategorii mamy pełne prawa. Wysłałem 03.10.12 do Aero2 wiadomość, że po wymianie kart usługa źle działa i kiedy naprawią, bo przecież działała dobrze, wiec można jak się chce, i co zero odpowiedzi. Ale jak dzisiaj wysłałem im do wiadomości treść skargi do UKE to potrafili się odezwać w ciągu godzinki. Naprawdę nie wiem z czego tu być zadowolony chyba, że z tych pięknych widoków w Kotlinie Kłodzkiej. Im więcej interwencji tym poważniej będą nas traktować. Zachęcam do kontaktu z UKE

          • Październik 8th, 2012 at 23:46 | #14

            Jako swego rodzaju "ojciec" całego bloga po prostu zachowuję wyważoną pozycję i stawiam sobie za cel pomaganie użytkownikom, a nie niszczenie operatora i psucie mu opinii, albo zalewanie urzędów skargami. Podstawowym środkiem do realizacji tego jest stworzenie punktu wymiany informacji w postaci bloga i forum, co się całkiem nieźle udaje – ale to oczywiście oznacza pełne zrozumienie zarówno dla zadowolonych użytkowników, którzy korzystając z informacji mają w Aero2 "w kieszeni", jak i niezadowolonych, którzy namawiają do skarg oraz także zniechęconych :) Na szczęście mamy wolność słowa i póki nie dzieją się rzeczy godzące w poczucie estetyki i kultury, każdy jest tu mile widziany.

          • Cezarek
            Październik 9th, 2012 at 00:47 | #15

            Panie Jakubie pańska działalność jest kryształowo czysta, szlachetna i bezinteresowna, nikt nie ma co do tego wątpliwości, to Aero 2 z bloga , czysto technicznego utworzyło forum dyskusyjne na temat swoich niefortunnych poczynań i jeszcze do tego nie wiele robi żeby rozwiązać problem. Mam nadzieje, że pracownicy Aero 2, którzy przecież bardzo dokładnie śledzą zapisane tu uwagi, zaczną działać choćby ze zwykłego ludzkiego wstydu.

    • radek
      Październik 8th, 2012 at 19:36 | #16

      mieszkam w Bystrzycy Kłodzkiej i mam bardzo dobry zasięg na modemie huawei e3131
      pozdrawiam :)

  5. Onelove
    Październik 7th, 2012 at 23:26 | #17

    Mi sie wydaje ze to jest spowodowane zmianami ktore ciagle trwaja

    • Kicarz
      Październik 8th, 2012 at 10:09 | #18

      Zmiany mogą chyba być tylko na gorsze. Po prostu stare Aero było za dobre, stanowiło konkurencje dla komercyjnych usług oferowanych przez CP i Plusa, więc podjęto decyzję o dokręceniu śruby, było zbyt pięknie.

      • Październik 8th, 2012 at 12:18 | #19

        To jakie było Aero2 kompletnie tutaj nie ma znaczenia – parametry usługi są jasno określone w koncesji – ma być 256 do 512 kbit/s w stronę do klienta i tyle. Jak oni to zrobią, jest nam kompletnie obojętne – zgodnie z koncesją to ma działać.

  6. Adam
    Październik 7th, 2012 at 22:42 | #20

    Widzę że jest nieciekawie… I współczuję tym u których jest problem.
    U mnie w sumie może ze dwa dni się knociło ale potem już jest wyśmienicie do tej pory na Huawei E173-u2.

    • adi
      Październik 10th, 2012 at 01:25 | #21

      Podaj parametry konfiguracji modemu. U mnie nie działa po zmianie karty na nową :(

  7. jck
    Październik 7th, 2012 at 21:12 | #22

    W moim TNI nie ma takich szczegółowych opcji i nie mogę wybrać samego 900. Jaka wersja posiada te bardziej szczegółowe opcje? I czy jeżeli ustawie samo 900 to może mi się polepszyć połączenie? Teraz mam ustawione na "wszystkie" i działa. Przez 4 wcześniejsze dni ciągle się gubił zasięg i w sumie od wczoraj chodzi dość stabilnie lecz czasami też się zgubi lub spada szybkość.

    • Kicarz
      Październik 8th, 2012 at 09:43 | #23

      3,65 ta wersja ma już wszystko czego dusza zapragnie. Możesz włączać i wyłączać roaming, dowolne częstotliwości, itd. Kliknij na guzik aktualizacja i samo się upgrajduje do najnowszej wersji.

  8. Krupier
    Październik 7th, 2012 at 13:15 | #24

    Niestety, Aero2 to nadal internet dla cierpliwych, którym nie przeszkadza rozłączanie co chwilę. Myślałem, że wraz z wymianą kart sim problem zniknie, na początku nawet było dobrze, ale po jakimś czasie znów co jakiś czas, zupełnie bez powodu, zaczęła sobie mrygać zielona dioda. Nadal bywa i tak, że internet nie podziała nawet minuty (!) i już rozłącza. Czasem mu się uda wznowić połączenie, ale zwykle jednak nie. Nie istotne czy jest ręcznie ustawione na łączenie czy manualnie.

    Szkoda mi nerwów już do tego badziewia.

    • Październik 7th, 2012 at 13:31 | #25

      Pytanie, czy próbowałeś metod opisywanych na blogu i forum – od poprawienia sygnału, aż po zablokowanie pasma (o ile to możliwe).

      • Krupier
        Październik 7th, 2012 at 13:40 | #26

        Wszystkiego próbowałem, myślałem nawet, że modem lub USB mam zrypane, ale na Play chodzi cały czas płynnie. To po prostu wina Aero.

        • Cezarek
          Październik 7th, 2012 at 15:45 | #27

          A próbowałeś napisać skargę do UKE ? To może bardziej pomóc niż wszystkie konfiguracje modemu. Aero nie robi nikomu łaski, dostarczanie bezpłatnie internetu jest ich obowiązkiem, i powinni to robić z właściwą jakością. Jeśli nikt nie interweniuje w tej sprawie, to pozostaje jedynie dłubanie w modemach, które i tak nie wiele zmieni.

          • Październik 7th, 2012 at 22:27 | #28

            Sam zaczynam się skłaniać do informowania Aero2 i UKE na temat tych problemów, ale na razie sam czekam – z dnia na dzień jest zwykle lepiej, daję im szansę na posprzątanie.

    • Andrewawa
      Październik 7th, 2012 at 14:36 | #29

      Posiadam modem H3131 od P.Jakuba i używam go z routerem TPlinka 3020. Modem jest ustawiony zgodnie z zaleceniami tylko na 900 z włączonym Roamingiem. Efekt był taki, że owszem łączył bez problemu i dioda niebieska cały czas świeciła, jednak bardzo często nie było żadnej transmisji i diodka w routerze sygnalizująca tą transmisje i połączenie z netem w ogóle się nie świeciła. Modem podłączony bezpośrednio do komputera łaczy się bez problemów i nie przerywa transmisji. Przestawiłem ponownie prace modemu na bez roamingu i po włączeniu do w/w routerka dopiero zaczęło normalnie działaś bez zrywania. Modem bezpośrednio w komp działa bez względu czy roaming jest włączony, czy nie. Jednak w tym routerze zaczęły się problemy, których wcześniej na kartach przed wymianą w ogóle nie było.

      • Październik 7th, 2012 at 22:25 | #30

        A to bardzo ciekawe – generalnie ustawienie "bez roamingu" powinno powodować brak jakiegokolwiek połączenia, ale widać opcja ta robi coś jeszcze, czego nie wiemy. Potestuję to z MR3020 (mam na stanie), ciekawe czy problem pojawi się i u mnie. Zapraszam do opisania tego też na forum.jdtech.pl w dziale Routery – tam będzie łatwiej innym trafić na ten opis w razie czego.

        • Andrewawa
          Październik 7th, 2012 at 23:27 | #31

          Posiadam jeszcze router TP linka 3420 i sprawdziłem tak samo jak w/w 3020 i jest dokładnie tak samo, że niebieska dioda w H3131 cały czas świeci, ale brak połączenia z netem jak modem ma włączony roaming. Jak tylko wyłączyłem roaming net śmiga. Dodam jeszcze, że posiadam dwa modemy H3131 i oba sprawdzałem i zachowują się tak samo w w/w routerach, że net działa tylko przy wyłączonym roamingu. Modemy w komp łączą tak samo z włączonym jak i z wyłączonym romingiem.

    • Kicarz
      Październik 8th, 2012 at 09:46 | #32

      Niestety potwierdzam Twoje słowa. U mnie przez chwilę było lepiej i uwierzyłem, że firma pracuje nad rozwiązaniem problemu, teraz jednak stwierdzam, że oni zamierzają nam zostawić ten "internet" właśnie w takiej nędznej formie. Co chwilę rozłącza, łączę mega wolne, sygnał na granicy istnienia, dramat.

      Myślę, że UKE to nasza ostatnia nadzieja.

      • Gosc
        Październik 8th, 2012 at 17:18 | #33

        Poznan, ciagle jest wyrazny progress. coraz pewniej pracuje, juz prawie tak jak przed pierwszym
        Nokia 21m-02

  9. JoeBuddy
    Październik 6th, 2012 at 17:02 | #34

    Mam Ubuntu 12.04 LTS Modem Huawei E3131 ze starą kartą Aero2 wszystko dzialalo bez problemu po samym wlożeniu karty do modemu, niestestety wraz z nowa karta pojawily sie problemy. Po umieszczeniu karty w modemie diody migaja na niebiesko wyswietla sie dostepna siec PLUS UMTS ROAMING ale nie chce sie do niej zalogowac Ustawienia to : APN : darmowy Numer dostepowy *99# i odznaczona pozycja zezwalajaca na roaming lecz mimo to niedziala. Prosze o wmiare dokladna pomoc gdyz jestem laikiem.
    Jestem z Wroclawia Dzieki !!!

    • Październik 6th, 2012 at 18:02 | #35

      Jeżeli miga na niebiesko, to już się modem zalogował. A co się dokładnie dzieje w momencie próby nawiązania połączenia? Sprawdź, czy nadal masz prawidłowy APN.

      • JoeBuddy
        Październik 6th, 2012 at 18:42 | #36

        Wyswietla sie "You are now registered on a roaming network" w network managerze ubuntu caly czas APN jest darmowy bez zmian.Do wyboru mam siec ta którą sam "skonfigurowalem" czyli Aero2 ale gdy ja wybiore pojawia sie napis "modem network you are offline" w tym samym czasie tego caly czas w network managerze mam "przycmioną" (nie moge w nia kliknac,jej wybrac) zalogowana siec o nazwie "PLUS (UMTS roaming). Tak jak by jestem zalogowany do sieci plus ale nie do aero i nie moge wyswietlic zadnej strony www.

        • Październik 6th, 2012 at 18:57 | #37

          Skonfiguruj jeszcze raz połączenie od zera – usuń utworzony profil i dodaj go ponownie, bo może przełączenie w roaming mogło spowodować, że potrzebna jest ponowna konfiguracja.

          • JoeBuddy
            Październik 6th, 2012 at 20:00 | #38

            Po utworzeniu nowego profilu sytuacja sie powtarza "pierwsze" logowanie "GSM Network" (plus UMTS) sie loguje ale chwile potem "modem network disconnected – you are offline". APN : darmowy numer *99# i odznaczona zgoda na roaming w managerze, z plusem caly czas jest polaczenie ale aero2 netu brak.

          • Październik 6th, 2012 at 21:04 | #39

            No to pozostaje nawiązanie połączenia z palca z oglądaniem logów (logi można pewnie od razu obejrzeć), bo ja nie mam pomysłów. To może być coś prostego, jak zła karta SIM, czy literówka w APN, aż po awarię modemu. Lepiej napisać na http://forum.jdtech.pl – tam się łatwiej śledzi takie rzeczy i można natrafić kogoś lepiej siedzącego w temacie linuksowych desktopów.

    • edrju
      Październik 6th, 2012 at 18:56 | #40

      Miałem podobny problem w ubuntu na modemie Huawei e353u2, zmieniłem kartę sim ale na starym profilu nie chciało się zalogować.

      Pomogło usunięcie połączenia i utworzenie nowego wg. dostępnego wzorca w ubuntu, niby wszystko było takie samo, te same ustawienia, ale jednak coś się zmieniło, bo z nowym profilem połączyło się bez problemu.

  10. Tytus
    Październik 6th, 2012 at 14:41 | #41

    A u mnie pojawia się HSDPA PLAY(Roaming) w polu sieci, nic nie zmieniałem w ustawieniach modemu, po prostu włożyłem nową kartę na takich ustawieniach jak dotychczas, czy to normalne, czy coś jest nie tak?

    • Październik 6th, 2012 at 14:45 | #42

      Masz modem z Play z oprogramowaniem Play Online, które sieć Plusa rozpoznaje jako własną. I tyle.

    • jejejejeje
      Październik 6th, 2012 at 15:01 | #43

      ooo, tez tak miałem, ale teraz jest Aeroooooo

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>