Home > Przepis > Aero2 – rezygnacja i odzyskanie kaucji

Aero2 – rezygnacja i odzyskanie kaucji

Karta SIM Aero2W momencie zamawiania karty SIM Aero2 do bezpłatnego dostępu do Internetu wpłacamy operatorowi 20 PLN w ramach zwrotnej kaucji oraz 7 PLN opłaty pocztowej. Po zakończeniu korzystania z tej usługi, niezależnie od tego, czy usługa nie jest nam potrzebna, czy też zakończyło się jej świadczenie, część kaucji możemy odzyskać zwracając kartę SIM zgodnie z procedurą opisaną przez operatora na stronie. Postanowiłem opisać szczegółowo tę operację i wyjaśnić ewentualne wątpliwości. Przygotowałem także interaktywny formularz rezygnacji.

Kto i kiedy może wystąpić o zwrot kaucji

O zwrot kaucji może wystąpić każda osoba, która zamówiła kartę SIM Aero2. Oczywiście zamówienie należy opłacić, a następnie kartę taką musimy od operatora faktycznie otrzymać. Będąc takim pełnoprawnym użytkownikiem Aero2 możemy w dowolnej chwili zrezygnować z dalszego korzystania z BDI i wystąpić do operatora z rezygnacją na piśmie.

Drugim wymogiem jest termin: możemy wystąpić o zwrot kaucji w czasie świadczenia usług bezpłatnej przez operatora oraz… 30 dni po zakończeniu jej świadczenia. Oczywiście warto tutaj zaznaczyć, że konkretna data zakończenia wciąż nie jest znana. Najczęściej powtarzana data 21 grudnia 2016 roku to tylko data wyłączenia świadczenia usługi w technologii UMTS 900 MHz, ale sama usługa bezpłatna w technologii LTE 2,6 GHz będzie działała dłużej, potencjalnie nawet do końca 2019 roku. Opisałem to dość szczegółowo tutaj.

Warto też pamiętać o tym, że regulamin ani procedury nie przewidują korzystania z pełnomocników przy występowaniu o zwrot kaucji, choć zapewne można korzystać przy tym z uprawnień opisanych z Kodeksie Cywilnym, czyli użyć typowego upoważnienia rodzajowego.

Pozostałe wymagania dotyczące zwrotu

Operator stawia przed nami jedną istotną przeszkodę, o którą może potknąć się spory odsetek użytkowników BDI. Aero2 żąda od nas zwrotu kompletnej karty SIM: nie tylko samego układu, ale także ramki z której karta została wyłamana (na której jest między innymi kod PUK). Jeżeli kartę wyłamaliśmy do rozmiaru microSIM (tego najmniejszego) należy także zwrócić tę część ramki, zgodnie z informacjami, jakie przekazywał operator użytkownikom w przeszłości. Cytując stronę Aero2:

Zwrot Karty SIM Aero2 BDI (tylko chipa), bez obudowy (adaptera) nie upoważnia do zwrotu Depozytu.

Poza tym oczywiście musimy przygotować formularz zwrotu Depozytu (rezygnacji z usługi), który wraz z kartą SIM dostarczamy do operatora.

Procedura zwrotu

Zaczynamy od skompletowania wszystkich elementów karty SIM: ramki i właściwej karty. Sprawdzamy, czy numer ICCID wydrukowany na obu elementach jest zgodny. Warto w momencie odbierania karty SIM od operatora zanotować sobie ten numer na kopercie, żeby mieć pewność, ze zwracamy właściwą kartę – jest to ważne zwłaszcza wtedy, gdy np. zamówiliśmy więcej kart Aero2 z dostawą pod jeden adres.

Następnie ściągamy formularz zwrotu Depozytu. Możemy to zrobić ze strony operatora, gdzie znajdziemy dokument PDF, który w zasadzie możemy tylko wydrukować i wypełnić ręcznie, albo można skorzystać z przygotowanego przeze mnie interaktywnego formularza PDF, który możemy wypełnić za pomocą komputera i już gotowy wydrukować.

Na co należy zwrócić przy wypełnianiu formularza? Poza oczywistymi rzeczami, jak data wypełnienia i data rezygnacji, należy upewnić się, że podajemy dokładnie te same dane osobowe, co na formularzu, za pomocą którego zamówiliśmy kartę SIM. Rozbieżność może spowodować, że kaucji nie odzyskamy. Oczywiście numer karty SIM przepisujemy z ramki karty (tzw. kod ICCID).

Użytkownicy BDI, którzy kartę zamawiali przed wrześniem 2011 roku zwykle płacili wyższą kaucję – 55 PLN, co oczywiście należy zaznaczyć z formularzu. Ponieważ jednak większość użytkowników płaciła 20 PLN, taką kwotę umieściłem już domyślnie w formularzu.

Zwrot kaucji operator oferuje jedynie na wskazane konto bankowe – należy tutaj podać pełen numer konta bankowego – o długości 26 cyfr bez dodatkowych informacji. Nie ma możliwości otrzymania zwrotu kaucji przekazem pocztowym ani osobiście.

Oczywiście wydrukowany formularz należy podpisać.

Formularz wraz z kompletną kartą SIM należy dostarczyć do operatora na adres

Aero2 Sp. z o.o.
Bezpłatny Dostęp do Internetu
ul. Trembeckiego 11A II piętro
35-234 Rzeszów

Zwrot kaucji następuje w ciągu 30 dni od momentu przekazania prawidłowo przygotowanego kompletu dokumentów. I tutaj mała niespodzianka: operator nie zwróci nam pełnej kwoty, a jedynie 18,50 PLN – brakujące 1,50 PLN operator zabiera jako opłatę za przelew (choć ja bym to nazwał bardziej opłatą manipulacyjną).

Uwagi końcowe

Osobiście uważam, że jeżeli faktycznie kończymy korzystanie z usługi bezpłatnej to warto wystąpić o zwrot kaucji, jeżeli posiadamy komplet niezbędnych do tego elementów – usługa jako taka koncesyjnie jest faktycznie bezpłatna i nie ma powodu, żeby operator zostawił sobie naszą kaucję. Poza tym dla Aero2 suma wszystkich wpłaconych kaucji, jakkolwiek dla przeciętnego zjadacza internetu może być olbrzymia, to faktycznie nie jest dla spółki istotnym zastrzykiem gotówki, a tylko utrudnieniem logistycznym, z którym trzeba sobie radzić na wypadek prośby zwrotu kaucji.

Data pierwszej publikacji 2013.05.01
Kategorie:Przepis
  1. Patryk
    Grudzień 24th, 2014 at 08:34 | #1

    1,50 zł już chyba nie pobierają :) https://dl.dropboxusercontent.com/u/4497122/zwrot…

  2. tomm
    Czerwiec 23rd, 2014 at 14:55 | #2

    Witam, chcialbym zapytac co musze zrobic gdy nie mam ramki od karty a chcialbym zrezygnowac z aero?

    • Czerwiec 23rd, 2014 at 19:31 | #3

      Zrezygnować możesz w każdej chwili – np. po prostu zniszcz kartę. Jednak do odzyskania kaucji musisz mieć tę ramkę.

      • tomm
        Czerwiec 23rd, 2014 at 20:22 | #4

        Znajomy powiedział mi że Aero za parę lat będzie płatne i jeżeli ktoś się nie zdecyduje na internet od nich ani nie odeśle im karty to będzie jakaś kara. Czy to prawda?

        • Czerwiec 23rd, 2014 at 23:11 | #5

          Nie, to całkowita nieprawda. Regulamin i koncesja nie przewidują żadnych opłat poza 20 + 7 PLN i zwrot 18,50 kaucji.

      • jur07
        Marzec 17th, 2015 at 14:37 | #6

        Taka refleksja odnośnie zniszczenia karty. Chcę odzyskać choć część z tych 20 zł. Rezygnuję, wysyłam i kartę i ramkę do operatora listem poleconym. Załóżmy teraz, że mimo tego karta nie dochodzi do celu, operator potwierdza, że jej nie trzymał. Ktoś ją przechwycił i używa dalej i to niezgodnie z zasadami (np. bluzga i obraz a na forach internetowych itp.). A to jaj jednak figuruję nadal jako użytkownik tej karty i mnie mogą spotkać konsekwencje prawne. Czy wobec tego rezygnując z BDI i odsyłąjąc do AERO2 kartę i ramkę nie lepiej ją zniszczyć (waląc młokiem w chip) i czy to nie zablokuje odeslania części kasy z tych 20 zł ?

        • Marzec 17th, 2015 at 15:30 | #7

          Walenie młotkiem jest mało skuteczne. Trzeba by potraktować ładunkiem elektrostatycznym, albo rozdziobać jakoś aż do chipa.
          Według mnie nie warto – jak nie dostaniesz zwrotu kaucji zainteresować się sytuacją i ew. zgłosić wtedy zaginięcie.
          Podpowiem także, że nie spotkałem się zaginięciem przesyłki poleconej, najwyżej jej opóźnieniem lub odbiciem się do nadawcy. Poczta tutaj działa sprawnie.

        • Piotr_
          Wrzesień 20th, 2015 at 14:06 | #8

          Po aktywowaniu kodu PIN, trzykrotnym błędnym wpisaniu PIN-u i 10-krotnym wpisaniu błędnego kodu PUK karta zostanie zablokowana i raczej nikt z niej nie będzie w stanie skorzystać.

          • And
            Wrzesień 20th, 2015 at 15:15 | #9

            Studiujesz archeologię?

      • MarekS
        Październik 8th, 2016 at 18:13 | #10

        Zniszczyć karty raczej nie można …chyba że potem zgłosisz aero zaginięcie lub lepiej kradzież bo zgodnie z regulaminem który wszyscy zaakceptowaliśmy :
        "6.7. Korzystający zobowiązany jest zwrócić użyczoną mu Kartę SIM w terminie 90 dni od daty
        dezaktywacji Karty SIM przez Operatora, zgodnie z pkt. 11 Regulaminu."

  3. aga
    Październik 14th, 2013 at 16:13 | #11

    jak odzyskac PIN I PUK pilne Aero2

    • Październik 14th, 2013 at 17:11 | #12

      Tylko z ramki karty SIM. Jeżeli jej nie masz – pozostaje wymiana karty na nową zgodnie z procedurą wymiany z winy abonenta i opłata 27 PLN. Aero2 nie przewiduje procedury odzyskania PUK, ale próbować można.

  4. Marcin
    Sierpień 22nd, 2013 at 10:25 | #13

    A jak to jest z wygaśnięciem usługi bezpłatnego korzystania z Aero2.Dajmy na to że nie będzie mi się chciało ubiegać o zwrot kaucji i co wtedy?Czy wygaśnięcie usługi (bo jesteśmy przecież w rejestrze firmy wraz ze wszystkimi danymi) odbywa się automatycznie czy jednak trzeba im wysłać rezygnację z dalszych usług,mozliwe że już płatnych?

    • Sierpień 22nd, 2013 at 10:30 | #14

      Data wygaśnięcia nie jest jeszcze znana – tylko w UMTS 900 MHz wiemy, że na razie zakończyć się ma 21 grudnia 2016. Ale dalej będzie działać w budowanej ciągle sieci LTE. Co do samego wygaśnięcia usługi – jeżeli w ciągu 30 dni od momentu jej całkowitego zakończenia nie zgłosimy się po kaucję – po prostu ją utracimy i tyle. Operator nie może pobierać od nas żadnych opłat, bo nie przewiduje tego regulamin. Ale jeżeli zgodziliśmy się na przetwarzanie naszych danych w celach marketingowych – otrzymamy prawdopodobnie ofertę przejścia na usługi płatne powiązanych spółek Plus i CP.

  5. Daniel
    Czerwiec 14th, 2013 at 11:09 | #15

    Witam, czy jeżeli w miejscowości Sromowce Niżne jest zasięg sieci komórkowej Play, to czy to oznacza, że jest atm również zasięg Aero2?

    • Czerwiec 14th, 2013 at 12:03 | #16

      Sieć komórkowa Play i jej infrastruktura nie ma żadnego związku ani z Aero2, ani z Plusem. To całkowicie niezależna spółka niezwiązana z usługą bezpłatną.

  6. Kpuc
    Maj 23rd, 2013 at 17:02 | #17

    Od tego 18.50 jeszcze trzeba odliczyć za przesyłkę i kopertę, jak dla mnie to niema sensu, odzyskać 10zł to prawie nie pieniądz. Co innego osoby które zapłaciły 50zł kaucji.

    • Maj 23rd, 2013 at 18:42 | #18

      Dokładnie na taki sposób myślenia liczy operator.

    • jejejeje
      Maj 23rd, 2013 at 20:18 | #19

      Za kilka lat pewnie starczy na jednego browarka z promocji w dyskoncie :D – którego z rozkoszą wypijesz na uczczenie końca internetu :)

    • Loonatic
      Listopad 14th, 2014 at 02:08 | #20

      Polecam wysłać przez inPost – będzie taniej ;) .

  7. Martin
    Maj 9th, 2013 at 14:44 | #21

    Heh… a ja nie dawno te karty ramki z numerami pin itd. wywaliłem bo były nie potrzebne. No trudno.

  8. t_j
    Maj 5th, 2013 at 17:35 | #22

    Ten artykuł powinien pojawić się jako jeden z pierwszych i być w miarę rozwoju sytuacji aktualizowany.
    Z listy takich które "muszą" się pojawić to ten w którym będzie analiza kiedy najpóźniej należy pozbyć się (np. sprzedać na allegro) posiadany przez nas modem (np. E3131) żeby jeszcze coś dało się za niego odzyskać i nie został nam niepotrzebny gadżet-wisiorek. Bo do BDI na LTE będzie nam potrzebne coś innego.

    • Maj 6th, 2013 at 01:20 | #23

      Zainteresowanie było nikłe, ale po ostatnich problemach kilka osób się o to pytało. Nie bardzo wiem co analizować w kwestii pozbywania się modemów – rezygnujemy, to sprzedajemy np. na Allegro i ceny są… codziennie inne. W kwestii LTE – nic nie wiadomo: http://jdtech.pl/2012/01/aero2-czy-warto-od-razu-… – to ciągle aktualne.

  9. JadeDoZakopca
    Maj 1st, 2013 at 23:54 | #24

    Zaczalem cztac i mi się odechcialo. Artyku pisany aby wychodzilo ze cyklicznie cos się pojawia, piszesz do wąskiej grupy ludzi, zamiast zaintersowac wieksza grupe, cos dla dziewczyn, cos z innego pogranicza a tak jedno i to samo darmowy internet – tak się nie wybijesz jak się chcesz skoncentrować na jednym temacie to musisz się przeprowadzić na wies i np. uprawiac kartofle, Teraz tak się pracuje na roli, a w internecie tylko masa tylko masa może cos zdzialac.

    • Maj 2nd, 2013 at 00:44 | #25

      To nie jest artykuł typu news – to typowy artykuł przewodnikowy, z którego korzystasz, gdy faktycznie potrzebujesz zrealizować tę procedurę – takich artykułów na jdtech jest większość. Blog ten w zasadzie skoncentrował się na Aero2 i darmowym Internecie już dawno temu i jest właśnie przede wszystkim zbiorem poradników i rozwiązań problemów. Np. lista zgodnych modemów też nie jest artykułem, który czyta się od deski do deski, a jest najczęściej otwieranym wpisem na blogu.
      jdtech w zasadzie nie ma szans w tej chwili w innych tematach, bo jest wprost kojarzony z Aero2 – jeżeli spróbowałbym pisać o tematach niezwiązanych z Aero2 pojawiłyby się głosy protestu, że "to nas nie interesuje, bo to nie jest o Aero2". Wolę się skoncentrować na jednym temacie i zrobić to dobrze – na konkurowanie z telepolis, czy gsmonline nie mam szans i nie widzę sensu.

      • jeea
        Maj 2nd, 2013 at 01:48 | #26

        Dlaczego nie widzisz sensu w konkurowaniu z telepopis np..? Identyczne tablet-owo i maniak istnieją to i telejd by dał rade.

        • Maj 2nd, 2013 at 09:15 | #27

          TP, GSMO, telix to ciężka robota dziennikarska – śledzenie informacji prasowych, analiza sytuacji od strony rynkowej i kontakty w instytucjach i firmach – na wielu sprawach się po prostu nie znam. Poza tym żaden z tych portali nie obejmuje żadnego ze swoich tematów tak dokładnie, jak ja jeden, jakim jest Aero2. W tej chwili najważniejsze dla mnie jest wsparcie dla użytkowników BDI (forum i komentarze, poza tym emaile) którego nie udziela sam operator i reagowanie na problemy, jakie pojawiają się w sieci.
          Przykład: Sytuacji z niedoborem IP i problemami z nawiązaniem połączenia z marca nie opisał nikt poza jdtech – wygląda na to, że nikt poza mną nawet nie używa Aero2 na co dzień, dlatego nie mieli jak potwierdzić problemu, a operator na swojej stronie o tym nie pisał.
          Wolę na razie zająć się jednym tematem, ale za to dogłębnie. Konkurencja z vortalami tematycznymi z telekomunikacji wymagałaby zbudowania zespołu stale zatrudnionych osób, a takich możliwości po prostu nie mam, poza tym rozwodniłaby temat, który na razie jest głównym spinającym elementem.
          W przyszłości to się będzie musiało zmienić, bo Aero2 nie jest wieczne :) ale teraz Aero2 jest absolutnym priorytetem.

    • jijja
      Lipiec 11th, 2013 at 11:01 | #28

      Nie jedź do zakopca, lepiej zbieraj stonkę ze swoich ziemniaczków ;P .
      Ja się dziwię skąd tacy ludzie się biorą. Pisze sobie ktoś spokojnie swoją stronę, a tu jakiś pokemon mu się wtyka, że powinien być drugim onetem, buahaha.

  10. abc
    Maj 1st, 2013 at 22:29 | #29

    kaucji moze sie odzyska z 12zl bo wyslac trzeba karte poleconym do nich :) szkoda zachodu.. wiadomo ze to dla nich zysk jak nie odzyskam tego 20zl.. ale tyle co im nassam neta do 2016 to wiecie.. zjdam dzien w dzien pol gigs.. wole nie liczyc ile bym zaplacil miesiecznie gdzies w play czy orange..

    • Maj 2nd, 2013 at 00:38 | #30

      Masz rację, kosztów wysyłki nie wziąłem pod uwagę a tutaj jest to zauważalna kwota – 3,80 kosztuje najtańszy polecony, czyli po dodaniu 20gr za kopertę zostanie 18,50-4=14,50.

      • tomek
        Maj 3rd, 2013 at 21:30 | #31

        Jakub coś mi się przypomniało, tylko nie wiem , czy nie pogmatwałem – czy to nie było tak, że jeśli ktoś wpłacił kaucję 55 zł, to potem, po zmianie zasad i obniżeniu kaucji na 20 zł można było wystąpić do Aero o zwrot części "nadpłaconej" kaucji ? bo coś mi się przypomniało, że chyba był taki druk o zwrot kaucji, w którym należało podać numer konta. Sam po prostu już nie pamiętam, czy wpłacałem jeszcze tą wcześniejszą droższą kaucję, a gdyby tak było, to wtedy tym bardziej warto byłoby pamiętac o odzyskaniu jej w przyszłości.

        • tomek
          Maj 3rd, 2013 at 21:34 | #32

          Najpier napisałem, a dopiero potem sprawdziłem w "papierach" – faktycznie było coś takiego, nazywało się to "Formularz zwrotu nadpłaty depozytu" – wypełniłem go i Aero oddało mi 35 zł z 55 zł wpłaconych przed obniżką kaucji na 20 zł – także w efekcie powstało trochę zamieszania i osoby, które zamawiały karty Aero blisko początku jego istnienia, w razie ubiegania się o zwrot kaucji w przyszłości będą mieć małą zagwoźdźkę, czy wpłaciły 55 zł czy 20 zł :-)

          • Maj 4th, 2013 at 11:22 | #33

            Osoby, które wpłaciły 55 i poprosiły o zwrot 35 faktycznie wpłaciły 20 PLN i dostaną zwrot 18,50. Proste. Ale nie martw się, operator na pewno to sprawdza.

        • Maj 4th, 2013 at 11:20 | #34

          Było, ale dotyczyło TYLKO osób, które w sierpniu 2011 wpłaciły 55 PLN i po zmianie regulaminu nie odebrały karty, a chciały odzyskać nadpłatę kaucji. Teraz przy ew. zwrocie kaucji podajemy, ileśmy jej wpłacili, a oni to sprawdzają.

  11. ikjuhyg
    Wrzesień 19th, 2016 at 14:25 | #35

    Ryzyko, ze ktoś sie włamie i ukradnie dane jest zawsze i wszędzie. W Plusbanku też było :-)

  12. Wrzesień 19th, 2016 at 15:11 | #36

    Danych prawie na pewno nie usuną, ale nie muszą – nie wolno im tylko ich 'przetwarzać" dalej – definicja jest pod tym względem skomplikowana. Na pewno muszą je trzymać przez 2 lata, co wynika z prawa telekomunikacyjnego i przepisów dotyczących tzw. retencji danych. Na pewno do marketingu nie wolno im ich użyć bez twojej zgody.
    Ryzyko nielegalnego obrotu naszymi danymi jest zerowe wg mnie, o ile ktoś nie wejdzie do miejsc ich przechowywania i nie wyniesie ich piechotą – a to się w historii Polski jeszcze nie zdarzyło w przypadku operatorów telko – w każdym razie tych dużych.

  13. Wrzesień 19th, 2016 at 15:12 | #37

    Ale mimo wszystko w przypadku Aero2 mam taki sam poziom zaufania, jak w przypadku innych Plusów, Tmobile'ów czy Plejów :)

  14. Wrzesień 19th, 2016 at 15:13 | #38

    Jeżeli pytasz o świadome przekazywanie niezgodnie z twoją dyspozycją, to ryzyko takie nie istnieje.

  15. Wrzesień 19th, 2016 at 15:42 | #39

    Co jak co, ale Aero2 to jednak nie jest popierdułka, tylko całkiem spora firma z grupy Solorza-Żaka, a dokładniej Midas i dalej Cyfrowy Polsat. Każdy fuckup z danymi położy się cieniem na całej grupie, a nawet grozi stabilnością działania Plusa jako dostawcy infrastruktury (koncesja na LTE 1800 i 3G 900 jest właśnie w posiadaniu Aero2). Po co mieliby robić sobie takie problemy? Żeby zarobić kilka mln PLN przy obrotach rzędu setek milionów rocznie?

  16. Wrzesień 19th, 2016 at 17:45 | #40

    1. Po co im dane, jak nie wolno im z nich korzystać do własnych celów bez twojej zgody? To nie wartość dodana, to tylko koszt.
    2. Równie dobrze mógłbym powiedzieć, że szkoda, że tak niewiele osób rozumie, jak działa obowiązkowa retencja danych :)
    Ja nie mam żadnych wątpliwości co do prawidłowego użycia danych przez Aero2. Gorej z bankami, ale i z nimi da się wygrać (chodzi o reklamy w serwisach zarządzania kontem).

  17. Wrzesień 19th, 2016 at 23:26 | #41

    Pokaż mi operatora z Polski, który zrobił coś z danymi osobowymi niezgodnie z prawem na większą skalę. Nawet mali operatorzy nic takiego nie zrobili.

  18. Patryk
    Wrzesień 20th, 2016 at 10:27 | #42

    A kto ich za rękę złapie?
    Druga firma powie że 'numer telefonu wylosował komputer' albo że 'dane są publicznie dostępne w Internecie'. I możesz składać pozew cywilny i przepychać się w sądzie.
    O obracaniu danym pomiędzy markami w obrębie jednej spółki nie wspomnę, bo to już jest nie do wygrania.

  19. Wrzesień 20th, 2016 at 10:35 | #43

    Na to (wewnątrz jednej grupy) też musi udzielić zgody klient – i jest odpowiednia zgoda na arkuszu zamawiania karty SIM, a złapanie za rękę jest proste. Wylosowanie przez komputer jest, co mało kto wie, ZABRONIONE. Już za samo to zdanie można nieźle popłynąć w GIODO.

  20. Wrzesień 20th, 2016 at 13:31 | #44

    Z tymi długami to bardziej skomplikowane, miałem nieprzyjemność z tym mieć bezpośrednio do czynienia.
    Usługi niezamówione w pakiecie z normalnymi to standard, z którym walczy UOKiK i karty się sypią, teraz T-Mobile się tłumaczy z Grania na czekanie, czy jak mu tam. Informacje są jednak w umowach i obsługa w sklepach firmowych często jednak tłumaczy co i jak, ale nie wszyscy wiedzą, rozumieją i pamiętają, żeby te śmieci powyłączać.
    Jednoczesna sprzedaż długu różnym podmiotom – u operatorów tego nie spotkałem, prawo tego zabrania. Ale zamówienie usługi windykacji już tak (ale sam dług należy do operatora ciągle).
    Na szczęście przedawnienie niedługo albo już jest ustawione domyślnie tak, że nie trzeba powołać się na przedawnienie, żeby zadziałało przed sądem elektronicznym.

    Ja siedzę na abonamentach od lat i wkopałem się w różne problemy, jednak nie zniechęciło mnie to – czasem korzyści są większe.

  21. Patryk
    Wrzesień 20th, 2016 at 13:45 | #45

    Od lutego nie będzie miało znaczenia czy masz abo czy na kartę, bo i tak operator ma wszystko. Wtedy się dopiero żniwa zaczną.

  22. Patryk
    Wrzesień 20th, 2016 at 13:43 | #46

    Nie złapiesz za rękę, bo podajesz numer w wielu miejscach i wyśledzenie który krzak je kupił i sprzedał to droga przez mękę. Gdyby to było takie łatwe, to by spamu nie było.

  23. Patryk
    Wrzesień 20th, 2016 at 13:51 | #47

    A jak już dowiesz się kto te dane ma, to wyjeżdżają z tekstem że są tylko "agregatorem sms premium" i za nic nie odpowiadają. A jak dasz numer jednej gazecie, to potem XX numerów wysyła SMSy, bo wszystkie są Bauera.
    Jakbym dostawał złotówkę za każdym razem kiedy wypisywałem się z jakiegoś dziadostwa to bym już był bogatym człowiekiem.

  24. Wrzesień 20th, 2016 at 14:52 | #48

    Ja dokładnie wiem, gdzie idą dane – zgadzam się na udostępnienie tylko w wybranych miejscach. Do tego spam niezamówiony łatwo załatwić na wiele sposobów – właśnie testuję kolejny, pułapki spamowe. Jak list przyjdzie na a kilka skrzynek na raz, w tym jednej, która nie jest używana do niczego innego, to wywalany jest ze wszystkich na serwerze.

  25. Wrzesień 20th, 2016 at 14:52 | #49

    Dlatego lepiej filtrować, a numerów telefonu nie podawać – głównego w każdym razie.

  26. Wrzesień 20th, 2016 at 14:53 | #50

    Zobaczymy co dalej :) Prawo można zmienić w 5 minut jak uczy nas ta i poprzednie władze.

  27. Patryk
    Wrzesień 20th, 2016 at 15:21 | #51

    Słupy przed spamem i lokalizacją nie ochronią. Rozumiem że Tora na smartfonie też już masz? Bo bez tego widzą Cię jak na dłoni.

  28. Wrzesień 20th, 2016 at 17:17 | #52

    Delegalizacja prezerwatyw to byłby niezły strzał w… stopę :)

  29. Wrzesień 20th, 2016 at 17:18 | #53

    Ja się specjalnie nie kryję w codziennym działaniu, ale mam świadomość śledzenia i sposobu jego działania, wiem jak się ukryć i szkolę innych zainteresowanych.

  30. mietek
    Wrzesień 20th, 2016 at 17:47 | #54

    Jak chcecie mniej reklam, to co jakiś czas wpiszcie w google " czy spleśniały chleb na prawde jest niezdrowy", "jak przeżyć tydzień za 20 pln" , "mops", " jak długo da się niejeść" , itd, itp : – D)))))). no i oczywiście "darmowy internet" hahahaha

  31. Październik 9th, 2016 at 15:35 | #55

    Póki nie minie ten okres 90 dni, nic z tego nie mają – tylko koszty księgowania i pilnowania gotówki, której nie mogą nawet oprocentować. Kwota nie jest też jakaś istotna dla operatora, który obraca o rzędy wielkości większymi kwotami.

  32. Listopad 7th, 2016 at 15:49 | #56

    Potwierdzam po miesiącu dostałem zwrot na konto za dwie karty 2X18,50zł.karty były wysłane zwykłym listem inpost.
    Dziękuję Jakubie za wszystkie informacje i druk pdf trudno gdzieś w necie coś takiego było znaleść.

Strony komentarza
1 2 2865
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>