Home > Wiadomości > Aero2 i trudne CAPTCHA – operator tłumaczy się tak samo

Aero2 i trudne CAPTCHA – operator tłumaczy się tak samo

Po ponad 2 dniach problemów z trudniejszymi kodami, co opisałem w poprzedniej wiadomości oraz publikowałem raporty na fanpage jdtech.pl, operator w końcu postanowił odpowiedzieć na setki pytań użytkowników usługi bezpłatnej. Niestety nie dowiedzieliśmy się niczego nowego. Operator przyznał oficjalnie, że nie kontroluje w żadnym stopniu działania tego mechanizmu (co wiemy od dawna). Prawdopodobnie problemy te wiążą się także z tym, że firma Google widzi użytkowników BDI podczas wpisywania jako jednego użytkownika. Efektem ubocznym takiego działania jest swego rodzaju odpowiedzialność zbiorowa, jeżeli system reCAPTCHA wykryje niechciane zachowania nawet wtedy, gdy skala potencjalnego nadużycia jest niewielka.

Dodatkowo niebagatelne znaczenie może mieć to, że Aero2 stał się istotnym klientem usługi reCAPTCHA w ostatnim czasie.

Mimo wszystko wydaje mi się, że wyjaśnienia (dostępne w dalszej części artykułu) są po prostu niesatysfakcjonujące. A co wy o tym sądzicie?

Oryginalny komunikat operatora (pisownia także oryginalna):

Odpowiadając na Wasze zapytania, informujemy, że mechanizm autoryzacyjny CAPTCHA korzysta z narzędzia firmy Google reCaptcha, które zapewnia odpowiednią dla naszych potrzeb wydajność, niezawodność oraz odporność na rozwiązywanie kodów metodami automatycznymi.
Aero2 nie ma wpływu na wygląd oraz poziom trudności obrazków reCAPTCHA. Ten poziom trudności może wzrastać wraz z częstością udzielania niepoprawnych odpowiedzi z danego adresu IP użytkownika. Zarówno 2 tygodnie temu, jak i w ostatni weekend obserwowaliśmy liczne nieskuteczne próby automatycznego rozwiązywania captchy przez niektórych użytkowników BDI, czego efekty są obecnie widoczne dla wielu z Was w postaci trudniejszych kodów CAPTCHA do przepisania. Skutek taki może być również spowodowany próbami „obejścia” recaptcha, poprzez celowe prawidłowe wpisywanie tylko jednego z dwóch słów – tego trudniejszego.
Gdy kod CAPTCHA nie jest czytelny, radzimy aby wcisnąć ikonę „Odśwież” (dwie strzałki obok przycisku „Sprawdź”). Odświeżenie nie jest kwalifikowane jako nieprawidłowa odpowiedź i nie wpływa na jakość captcha.

PS: Ciekawe, czy Urząd Komunikacji Elektronicznej zareaguje jakoś na skargi użytkowników związane z bieżącą sytuacją.

PS2: Informacja jest również na stronie operatora: http://aero2.pl/O-spolce/Aktualnosci,news_id,735

Kategorie:Wiadomości
  1. Marian
    Maj 7th, 2014 at 15:32 | #1

    UKE gra w kulki więc dzisiaj wysłałem e-maila o treści: Szanowni Państwo! Zakładam że nie jestescie państwem w państwie i macie nad sobą organ nadrzędny któremu podlegacie. Uprzejmie proszę wiec o podanie adresu instytucji do której mogę złożyć skargę na działalność UKE polegajacą na rozsyłaniu szablonów odpowiedzi do konsumentów skarżących się do Was w sprawie aero2. Wszystkie skargi zbywane są tą samą odpowiedzią (proszę zerknąć do internetu gdzie sa kopie Waszych odpowiedzi od rzeszy ludzi którzy złożyli skargi) wysyłaną z automatu i popierającą poczynania spółki aero2. Ponieważ słuszne niezadowolenie odbiorców usługi aero2 nie znajduje u Was wsparcia (do czego jesteście zobowiązani) proszę jak na wstępie o adres organu nadrzędnego nad Wami. Z poważaniem …….No ciekawe co teraz odpiszą!

  2. Kwiecień 30th, 2014 at 09:59 | #2

    K**** mać j***** nie byłem przeciwnikiem kodów captcha jednak to co odwala ta sieć z właścicielem to przechodzi ludzkie pojęcie mam prawie 32 lata nie mam problemów ze wzrokiem i nie odczytam poprawnie tego. Gdzie jest ustawa o języku Polskim? Kody powinny być tak jednak czytelne i tylko i wyłącznie po Polsku.

    Niech Pan Solorz nie myśli że kupię jego pseudo internet plusa. I jeszcze jedno wszystkim znajomym będę pokazywał te kody i mówił patrzcie tak działa plus.

Strony komentarza
1 2 3 3545
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>