Play i RBM – Ostrzeżenie o awarii z nielimitowanym transferem LTE
Krótka informacja dla wszystkich abonentów Play, którzy w swoich taryfach mają usługę nielimitowego transferu LTE. Dotyczy to także użytkowników opisywanej przeze mnie usługi Darmowy Internet LTE w RedBullMobile. Od wczoraj, od około godziny 16:00 pojawiło się dużo zgłoszeń o tym, że mimo prawidłowego korzystania z tej usługi: modem ma wymuszoną pracę tylko w LTE i odpowiednia opcja abonamentowa jest aktywna, to połączenia nie są darmowe, a są naliczane normalnie z głównego pakietu, a w przypadku RedBullMobile – zużywany jest pakiet danych oraz (w starszych taryfach) środki z konta głównego.
UWAGA: Abonenci Play i nielimitowanego LTE: sprawdzajcie saldo swoich kont i pakietów!
Na razie nie wiadomo jakiego procenta użytkowników dotyczy ten problem, ale z pewnością wszyscy użytkownicy powinni mieć świadomość potencjalnego problemu, a także w razie wątpliwości zgłosić się z reklamacją do operatora.
Jakie są objawy problemów?
Zwykle użytkownicy dowiadują się o problemie, gdy zupełnie niespodziewanie dostęp do Internetu zwalnia (aktywuje się lejek) lub całkowicie jest blokowany (kończą się środki). O ile w przypadku taryf abonamentowych problem może sprowadzić się się do odczekania do kolejnego okresu rozliczeniowego, w RBM konieczne jest doładowanie konta lub aktywowanie pakietu danych, aby pozbyć się lejka.
Na stronie Play24 możemy sprawdzić historię swoich połączeń i ustalić, czy i jak zostaliśmy rozliczeni za ostatnie połączenia – warto to zrobić: wybieramy opcję Połączenia i sprawdzamy, czy wszystko rozliczane jest prawidłowo.
Kogo dotyczy problem?
Raporty użytkowników wskazują na wszystkich, którzy mają usługi powiązane z tak zwanym bezlimitowym dostępem LTE (w praktyce 100 GB, ale to inna historia). Pierwsi zauważyli to klienci prepaidowi RedBullMobile z usługą Darmowy Internet LTE, potem pojawiły się raporty taryf dostępu do Internetu i taryf tzw. rodzinnych, gdzie usługa nielimitowanego dostępu do Internetu w zasięgu LTE jest dostępna okresowo, albo przez całą umowę.
Od kiedy występuje problem?
Raporty wskazują na wczorajsze (21 maja 2015) popołudnie. Około godziny 17 otrzymałem pierwszą informację, ale niektórzy w billingu zauważyli pierwsze błędne naliczenia około godziny 16.
Co sprawdzić?
Zaczynamy od sprawdzenia, czy odpowiednie usługi mamy aktywne. W abonamentach promocja czasem jest okresowa (kilka pierwszych miesięcy umowy), w przypadku RBM musimy aktywować usługę co 30 dni.
Jeżeli usługa jest aktywna, a w Play24 widać, że środki nam znikają z konta, natychmiast składamy reklamację – np. na infolinii.
Gdzie o tym poczytać?
Oczywiście raporty pojawiają się tutaj na blogu w komentarzach, a także na profilu jdtech na facebooku. Informacje są także na forum Play.
Aktualizacja: Problem został rozwiązany
23 maja około południa problem został rozwiązany po stronie operatora i pierwsze reklamacje zostały rozpatrzone pozytywnie. Jeżeli ktoś zauważył na swoim koncie ubytek danych z niewłaściwych pakietów, należy pamiętać o zgłoszeniu się do operatora – bez tego środki/pakiety raczej nie zostaną samoistnie zwrócone.
Warto pamiętać, że problem nie dotyczył wszystkich abonentów, ale z pewnością był to znaczący procent sądząc po liczbie zainteresowanych problemem osób.
Dostałem odpowiedź, że już naprawili działanie usługi w RBM.
I jak faktycznie działa? Sprawdzał ktoś?
nie działa jeszcze ! nadal pobiera transfer z konta ! celowo wprowadzają w błąd ! wrrrr
No to ładnie robią ludzi w konia. Ja osobiście jeszcze nie testowałem. Coś mnie podkusiło żeby jednak kolejnego (4 pakietu dzisiaj) już nie kupować. Przerzuciłem się na razie na T-Mobile (kupiłem miesiąc temu 10 starterów "11GB" po 2zł na czarną – jak ta – godzinę) i czekam kiedy to się w końcu całkowicie "naprawi" i na odpowiedź na reklamację z Play24.
u mnie juz nie pobiera
ale z jakiej oferty korzystasz ? RBM , Play Internet na Kartę ?
To jest ważna informacja i to warto zawsze podawać od razu.
rbm druga taryfa
Wątpię, żeby ktoś celowo tutaj siał dezinformację. Za dużo jest użytkowników, żeby to nie wyszło.
Druga karta padła całkiem, więc nie sprawdzę, ale moja główna działała cały czas jak trzeba.
Nie spodziewałbym się długiej awarii, ale rękę trzeba na pulsie trzymać.
Witam, u mnie w rbm na kartę "zjadło" ok 150 mb z pakietu megabajtów w godz po 17 do 20-21.05 przed 24.00 naliczyło 236 kb w ramach darmowego internetu.Tak wynika z billingu na play24. Z 22/23.05 po 24.00 sprawdzałem czy nadal pobiera z pakietów internetowych i jak do tej pory nic nie pobrało ale na play24 nie pokazuje billingu za dziś ale zauważyłem że, przed chwilę się pojawił.
na aero2 mi szarpie ! mam pingi pod 999ms co oni znowu spie…li ?
wcześniej miałem 55-65ms :/
Ktoś ( podpisując się jako pracownik Play ) napisał mi wczoraj na emaila, że ta awaria powstała w związku z planowanym wyłączeniem usługi darmowego internetu RBM – jako uzasadnienie, że jest to dla nich już nieopłacalne i nie mają zamiaru już więcej do tego dopłacać, a ponieważ nieumiejętne to zrobili to spowodowali ogromne problemy dla wszystkich użytkowników usług typu " Nielimitowanego Internetu na Kartę "
Czy mógłbyś tutaj udostępnić treść tego meila?
Szerzysz fame, daj jakieś potwierdzenie tego. Rozmawiałem z nimi i nic takiego nie planują.
To jasne, że to wyłączą, ale wyjaśnienie jest trochę bez sensu, bo przecież wyłącznik już mają – w Play Online na Kartę wyłączyli w styczniu.
napiszcie reklamację po awarii i będą musieli zwrócić straconą kasę.
U mnie to samo na wszystkich numerach i u wszystkich w rodzinie i znajomych.
Wklejam gdzie mogę to ostrzeżenie (w końcu zostanę uznany za spamera) bo Play nie raczy poinformować aby na razie nie korzystać z ich internetu "darmowego" LTE, który chwilowo od wczoraj nie jest darmowy
A u mnie nic się nie wydarzyło.
Ja początkowo pisałem, że też nic, ale w historii połączeń widzę, że historia kończy się na dobę wcześniej przed awarią.
http://i.imgur.com/KLv4Ue6.png
Wpis z dzisiaj jest, więc chyba wszystko gra.
Na razie na forum play nie widzę potwierdzeń, że problem zniknął. Najwyżej nie dotyczył wszystkich.
Najlepiej przerzucić się na razie na inny net. Mnie na szczęście tylko 500 MB zdążyło pobrać z pakietu. Zobaczymy ile potrwają te problemy Play.
z tym opóźnieniem z aktualizacją danych w play 24 to mnie też krew zalewa…
Taka przyjemność z używania BOKów Online – pisałem o tym przy okazji Orange Online: http://jdtech.pl/2015/02/orange-online-typowe-pro… – wiele uwag odnosi się także do tego operatora.
mnie juz tez zzera z tym ze aktualizacja danych w historii RBM u mnie ma okolo 48h opoznienia
Potwierdzam,od wczoraj zżarło mi cały pakiet promocyjnych MB,dziś zaobaczyłem ,że prękośc ok. 32kb/s.Dokupiłem więc pakiet 300 mega i ciągnie mi z niego zamiast z "darmowego".Zgłosiłem już do bok i czekam na odpowiedź.
ale napisz z jakiej dokładnie oferty korzystasz i czy jest to karta czy abonament !
Potwierdzam, działa u mnie też od wczoraj od 18 rbm II.
Sam polecam wszystkim tę taryfę, sam z niej korzystam, więc siła rzeczy czuję się za tę ofertę nieco odpowiedzialny. A większe portale muszą weryfikować takie informacje i potwierdzenia pewnie nie dostali wcale.
Co też jest napisane w artykule.