Play i RBM – Ostrzeżenie o awarii z nielimitowanym transferem LTE
Krótka informacja dla wszystkich abonentów Play, którzy w swoich taryfach mają usługę nielimitowego transferu LTE. Dotyczy to także użytkowników opisywanej przeze mnie usługi Darmowy Internet LTE w RedBullMobile. Od wczoraj, od około godziny 16:00 pojawiło się dużo zgłoszeń o tym, że mimo prawidłowego korzystania z tej usługi: modem ma wymuszoną pracę tylko w LTE i odpowiednia opcja abonamentowa jest aktywna, to połączenia nie są darmowe, a są naliczane normalnie z głównego pakietu, a w przypadku RedBullMobile – zużywany jest pakiet danych oraz (w starszych taryfach) środki z konta głównego.
UWAGA: Abonenci Play i nielimitowanego LTE: sprawdzajcie saldo swoich kont i pakietów!
Na razie nie wiadomo jakiego procenta użytkowników dotyczy ten problem, ale z pewnością wszyscy użytkownicy powinni mieć świadomość potencjalnego problemu, a także w razie wątpliwości zgłosić się z reklamacją do operatora.
Jakie są objawy problemów?
Zwykle użytkownicy dowiadują się o problemie, gdy zupełnie niespodziewanie dostęp do Internetu zwalnia (aktywuje się lejek) lub całkowicie jest blokowany (kończą się środki). O ile w przypadku taryf abonamentowych problem może sprowadzić się się do odczekania do kolejnego okresu rozliczeniowego, w RBM konieczne jest doładowanie konta lub aktywowanie pakietu danych, aby pozbyć się lejka.
Na stronie Play24 możemy sprawdzić historię swoich połączeń i ustalić, czy i jak zostaliśmy rozliczeni za ostatnie połączenia – warto to zrobić: wybieramy opcję Połączenia i sprawdzamy, czy wszystko rozliczane jest prawidłowo.
Kogo dotyczy problem?
Raporty użytkowników wskazują na wszystkich, którzy mają usługi powiązane z tak zwanym bezlimitowym dostępem LTE (w praktyce 100 GB, ale to inna historia). Pierwsi zauważyli to klienci prepaidowi RedBullMobile z usługą Darmowy Internet LTE, potem pojawiły się raporty taryf dostępu do Internetu i taryf tzw. rodzinnych, gdzie usługa nielimitowanego dostępu do Internetu w zasięgu LTE jest dostępna okresowo, albo przez całą umowę.
Od kiedy występuje problem?
Raporty wskazują na wczorajsze (21 maja 2015) popołudnie. Około godziny 17 otrzymałem pierwszą informację, ale niektórzy w billingu zauważyli pierwsze błędne naliczenia około godziny 16.
Co sprawdzić?
Zaczynamy od sprawdzenia, czy odpowiednie usługi mamy aktywne. W abonamentach promocja czasem jest okresowa (kilka pierwszych miesięcy umowy), w przypadku RBM musimy aktywować usługę co 30 dni.
Jeżeli usługa jest aktywna, a w Play24 widać, że środki nam znikają z konta, natychmiast składamy reklamację – np. na infolinii.
Gdzie o tym poczytać?
Oczywiście raporty pojawiają się tutaj na blogu w komentarzach, a także na profilu jdtech na facebooku. Informacje są także na forum Play.
Aktualizacja: Problem został rozwiązany
23 maja około południa problem został rozwiązany po stronie operatora i pierwsze reklamacje zostały rozpatrzone pozytywnie. Jeżeli ktoś zauważył na swoim koncie ubytek danych z niewłaściwych pakietów, należy pamiętać o zgłoszeniu się do operatora – bez tego środki/pakiety raczej nie zostaną samoistnie zwrócone.
Warto pamiętać, że problem nie dotyczył wszystkich abonentów, ale z pewnością był to znaczący procent sądząc po liczbie zainteresowanych problemem osób.
I macie to wasze "darmowe" LTE Jak rozsądnie mówili żeby nie głupieć i nie backupować całego internetu oraz traktować to jako ciekawostkę a nie stały dostęp to idioci robili dokładnie przeciwnie. Wiadome było przecież od początku że nie będzie to nigdy na stałe tylko jak im zacznie przynosić straty to zakończą promocję i będą kosić jak dawniej na pakietach internetu bo nikt tam charytatywnie nie ma zamiaru działać.
No i jak pomyślę że jakiś czas temu na pewnym "branżowym" forum wciskali mi "kup se modem lte i ciągnij za darmo internet przecież oni tego nigdy nie wyłączą frajerem jesteś że chcesz kupić abonament do modemu 3g który już masz!!!!!!!" to kolejny raz mi się chce śmiać z wiary ludzi że już nigdy nie będą płacić więcej niż obecne darmowo za nielimitowany internet
Tyle, że działa znowu świetnie.
Ty tak na serio?
Potwierdzam, to się gościu popisał, bo mi też działa już od jakiegoś czasu
u mnie to działa już od bardzo długiego czasu (chyba już prawie rok bedzie) bez problemów jako stały dostęp do netu. więc kolego ukrywający się pod nickiem "heheheheh" gadasz jak potłuczony bredzisz i nie wyzywaj nikogo od idiotów bo sam nim jesteś pisząc takie bzdury!
To już oficjalne – Awarię usunięto http://forumplay.pl/showthread.php/27741-Internet…
Rozpoczęła się procedura zwrotów MB/GB i złotówek na konta główne (jeśli ktoś o to wnosił w reklamacji) i dodatkowo rekompensat – pierwsi Playowcy już dostali zwroty + rekompensaty.
Jak na razie szybkość wróciła, pomimo wylogowań i ponownych sprawdzeń stanu konta nic nie ubywa, zgłoszenie w trakcie rozpatrywania. Co ciekawe trzeba podać numer zgłoszenie na forum play i osoba podpisana jako pomocplay play4you dopiero przekaże je do weryfikacji.
Nie wprowadzaj ludzi w błąd, można podać nr zgłoszenia na forum, ale to nie znaczy że zostanie szybciej rozpatrzone..
Dokładnie.
Z wypowiedzi tego pomcplay wynika co innego. Z resztą po co by kazał podawać numer skoro to nic nie da?
Bo to dobrze wygląda od strony klienta? Poza tym mogli dzięki temu skomasować reklamację w jeden zespół problemowy, co ułatwia diagnozę problemu, a potem masowe rozwiązanie reklamacji.
Nie przesadzajmy. Reklamacja jest rozpatrywana normalnie zawsze. Wrzucenie w odpowiednim dziale i wątku na forum może to najwyżej przyspieszyć, ale procedur wewnątrz dokładnie nie znamy.
Reklamacja tak ale zgłoszenie już nie. Reklamacja to pismo lub forma ustna zawierająca szereg wymogów aby była uznana za reklamację a te zgłoszenia to tylko wypełnione formularze.
Rozwiązano moje zgłoszenie "reklamacyjne", niestety nie przywrócono do stanu sprzed wystąpienia awarii czego wymagałem.
Przed awarią -> w momencie zaprzestania z korzystania usług -> po uwzględnieniu zgłoszenia.
Konto: 157zł -> 152zł -> 195zł
Promocyjne MB: 4114MB -> 0MB -> 1323MB
Czyli konto zostało doładowane kwotą 43zł a to spowodowało dopisanie odpowiednio ileśtam promocyjnych MB. Napiszcie jak u was te zwroty "reklamacyjne" wyglądały bo nie wiem czy pisać odwołanie.
Nie zawsze mają możliwość przywrócenia stanu sprzed – po prostu robią takie doładowania albo pakiety dodają gratis. Zwykle więcej dają, niżą było, więc powinno być OK. Oceń sam i ew. spytaj na infolinii. Określ jasno czego oczekujesz, to powinni coś wymyślić.
Wygląda na to że to nie koniec ale w pozytywnym znaczeniu słowa.
Nie zgłaszałem ponownie natomiast codziennie sprawdzam billing i pakiety w play24 żeby wyłapać ewentualny nawrót złego naliczania. Dzisiaj loguję się a tu w stanie konta promocyjne MB w ilości… 5597MB. Czyli obecnie wygląda to tak:
Przed awarią -> w momencie zaprzestania z korzystania usług -> po uwzględnieniu zgłoszenia -> w dniu dzisiejszym
Promocyjne MB: 4114MB -> 0MB -> 1323MB -> 5597MB
Oznacza to że doszło 4274MB co do niczego nie pasuje, jest "za dużo" o 160MB w stosunku do mojego żądania przywrócenia stanu sprzed awarii. No chyba że 160MB to ta drobna rekompensata o której wspomina konsultant tyle że w odpowiedzi na zgłoszenie nie było mowy o zwrocie promocyjnych MB i nic nie zużyłem z tych 300 za 5 zeta. Nic innego się nie zmieniło. Ponownie pobrałem plik testowy, wykonałem speedtest, szybkości ok, sprzed awarii. Zrestartowałem modem, czekam aż w billingu pojawi się rozliczenie.
Więc posprawdzajcie stan konta czy coś wam jeszcze nie dołożyli
Rozliczenie prawidłowe. Na forumplay pojawiają się wpisy że innym też podochodziły promocyjne MB.
Ja miałem podobnie, zadzwonili z infolinii, zaproponowali mi 40zł i zgodziłem się na taką propozycje, łącznie przy awarii straciłem 2GB internetu z promocyjnych MB , i potem jeszcze dokupiłem dwa pakiety 300 MB i 1GB za łączną kwotę 14 zł.. Nie wiem czy tak samo było jak u wszystkich, ale chyba się opłacało..
No i jest postęp.
Problem występuje od wczoraj ale nie godzin popołudniowych, ja dostałem smmsa i blokadę o 11:39!
Wszystko zależy ile miałeś MB i jak intensywnie je konsumowałeś. Dla jednych to chwila, bo MB mieli mało i postanowili pooglądać PopcornTime, dla innych awaria nie miała miejsca bo w środę zaczęli Piastonalia i jeszcze ich nie skończyli…
U mnie było to o tyle ciekawe, że wczoraj zjadło mi 700 MB z 2 GB i dostałem smsa że muszę wykupić pakiet, zadzowniłem na infolinię i odblokowali. Dzisiaj zjadło mi pozostałe 1300 MB i znowu blokada, teraz już musiałem dokupić pakiet aby odpalić internet.
Mam nadzieję, że za to zwrócą.
Tylko jak zgłosisz się do nich (reklamacja). Sami z siebie nie muszą i nie ma pewności, czy to zrobią.
Owszem, problem występuje od godzin popołudniowych ale od PRZEDWCZORAJ – coś gdzieś źle przeczytałeś, albo ktoś coś gdzieś pokręcił
Jak piszesz "wczoraj" to zaznacz, o jaką datę ci chodzi
Wczoraj ok. 16 zaczęło zżerać, do 19 zużyło megabajty (kasy nie ruszyło) i dostałem lejek. Doładowałem, włączyłem usługę i po pół godzinie ruszyło znowu. RBM na kartę 5 (nie wiem czy I czy II).
Bajzel w Playu jak zawsze.
Dobrze że w tym czasie nie pobierałem bo by ładnie pociągnęło.
Prima Aprilis dawno minął….,że też ci się chciało takie bajki pisać,co za ludzie…
Kreatywność trzeba popierać, zwłaszcza jak śmieszy
Drodzy Playowicze,
W związku z ogromnym i nieustannym napływem nowych użytkowników do sieci Play, szczególnie jeśli chodzi o użytkowników korzystających z internetu mobilnego w Play, co powoduje ogromny wzrost obciążenia infrastruktury technicznej (ilość nadajników nie jest z gumy) służącej do świadczenia przez Play wszystkich usług (nie tylko internetowych), w trosce o najwyższą jakość świadczenia naszych usług, postanowiliśmy ze skutkiem natychmiastowym (na dzień 21 maja 2015r. godzina 16.00) zakończyć we wszystkich ofertach bez wyjątków (prepaid, abonament, RedBullMobile) świadczenie wszystkich wariantów usług z Darmowym//Nielimitowanym Internetem LTE.
Usługi te miały działać zgodnie z regulaminem do odwołania i właśnie to odwołanie ogłaszamy.
Zmniejszanie się jednostek rozliczeniowych w MB (pakietu danych) z Waszych kont jest w związku z tym jak najbardziej prawidłowe i zgodne z regulaminem świadczenia usług w Play.
Informację podajemy z lekkim opóźnieniem ale nie było to naszym zamiarem i nie jest to celowe działanie Play.
Rozumiemy Wasze rozgoryczenie, dlatego Wszystkim korzystającym z usługi Darmowego/Nielimitowanego Internetu LTE zostanie automatycznie w najbliższych dniach przyznany darmowy pakiet danych 100MB i pakiet 5zł na konto promocyjne (obydwa pakiety do wykorzystania w terminie 7 dni od przyznania). Przyznanie obydwu pakietów nie zostanie potwierdzone wysłaniem SMSa więc prosimy co jakiś czas logować się do Play24.
W związku z wprowadzonymi na prędce i na kolanie (chcieliśmy zdążyć przed 16.00) modyfikacjami do systemów bilingowych Play, mogą pojawić się dodatkowe przejściowe kłopoty z działaniem usług i błędne wskazania i informacje np. w Play24 odnośnie dostępności i aktywności niektórych usług, szczególnie usług typu "Darmowy Internet LTE" (błędne wskazania jej aktywacji i dostępności podczas gdy jak już wiadomo jest ona już niedostępna itp.). Za wszystkie te niedogodności z góry przepraszamy. Postaramy się je usunąć w możliwie jak najkrótszym czasie.
Z poważaniem,
Wasz Play
Naucz się pisać, to może ktoś następnym razem uwierzy …
Prócz generowania fekaliów potrafisz je też przelać do internetu. Zabawne że hoho…
hahahahaha…
Jak na pierwszy kwietnia spoko. Jak na ciszę wybiórczą też
Informacja zacytowana przez kogoś (nie w całości) pochodzi z forum Play i "oficjalnego" wątku o tym problemie: http://forumplay.pl/showthread.php/27741-Internet…
Na końcu tego postu jest dopisek, że to żart (gdyby ktoś nie skumał) więc nie było to pisane w taki sposób aby było maksymalnie wiarygodne i aby ktoś w to uwierzył.
Każdy rzecznik prasowy napisałby raczej, że np. stawiają coraz więcej nadajników i robią co mogą aby zwiększyć pojemność sieci, a nie, że nie stawiają, a to co jest musi wystarczyć, a że ta ilość nadajników która jest, nie jest z gumy (mój ulubiony fragment) no to są problemy więc w związku z tym wyłączamy Darmowe LTE.
tym co już działa poprawnie usługa NIELIMITOWANEGO INTERNETU ( nie pobiera środków / megabajtów z konta ) niech napiszą z jakiej dokładnie oferty korzystają i czy jest to KARTA bądź ABONAMENT !
"Od kiedy występuje problem?" na plejowym pejsbuku już o 13stej ktoś napisał komentarz że mu wyżarło z konta.
Opieram się na raportach większej liczby ludzi, niż jednym wpisie na fb, stąd godzina 16. Ale możliwe, że walnęli się wcześniej.
a mnie nic jeszcze nie odpisali i ciągle mi pobiera z pakietu