Pierwsze godziny obowiązku rejestracyjnego prepaid
No i stało się – od kilku godzin obowiązuje prawo nakazujące rejestrację kart SIM prepaid przed ich uruchomieniem. Szczegóły i przypomnienie opublikowałem w piątek. Obserwuję napływające informacje i sam dokonałem kilku testów. Oto co ustaliłem:
Play – posiadane wcześniej przeze mnie startery faktycznie nie działają – wcale się nie logują do sieci, więc nie ma żadnego komunikatu i ostrzeżenia. Wygląda to tak, jakby starter utracił ważność. Po udaniu się do salonu i rejestracji karta zadziała mniej więcej jak przy zakupie karty na abonament: od kilku minut o do kilku godzin później zaloguje się do sieci i można korzystać normalnie.
Plus – starter kupiony jakiś czas temu aktywował się dzisiaj przed południem jak gdyby nigdy nic i żadnej ustawy nie było – wczoraj inny starter uruchomiłem i zadziałał tak samo – po prostu natychmiast zadziałały wszystkie usługi.
Spróbuję jeszcze zdobyć nierejestrowane startery T-Mobile i Orange do testów, a za kilka dni zrobię testy z innymi operatorami.
Aktualizacja: Czytelnicy donoszą, że:
T-Mobile – uruchamia się jak Plus – od razu i bez problemów.
Orange – tu mam informację tylko o ofercie NJU Mobile – uruchamia się bez problemów.
Czyżby tylko Play zaimplementował zasady ustawowe?
I dla przypomnienia: zabroniony jest nie tyle handel, ile aktywacja starterów bez rejestracji.
A wy macie jakieś nieużywane startery innych operatorów, których nie rejestrowaliście i możecie sprawdzić, czy się wam normalnie uruchamiają, czy też działają jakoś nietypowo?
Ha, karta T-mobile kupiona w kiosku działa bez rejestrowania.
A to już duży problem operatora. Ciekawe co szwankuje.
W Orange numer zarejestrowany widnieje w systemie jako niezarejestrowany – wysyłane są SMS-y zachęcające do rejestracji bez zwłoki oraz widnieje stosowane informacja po zalogowaniu na konto przez przeglądarkę internetową.
W odpowiedzi na zgłoszenie przyszła odpowiedź z BOK, że numer faktycznie jest niezarejestrowany i wymaga rejestracji.
Numer miał wymienianą bezpłatnie kartę SIM, bo pierwszy egzemplarz uległ uszkodzeniu. Być może jest to przyczyną utraty przez operatora rejestracji (ale jeśli tak, to strach myśleć o stabilności takiego systemu).
Co do faktu rejestracji w przeszłości jestem pewny na 100%, ponieważ pewnego razu na skutek niedoładowania konta w odpowiednim terminie, numer został wyłączony z sieci i jedynym ratunkiem było iść do salonu, by konsultant na podstawie porównania danych z dowodu osobistego i widzianych w swoim komputerze skutecznie przywrócił działanie numeru.
Dodam że numer był kupowany przez sklep internetowy Orange, a nie w punkcie "na rogu".
Dodam jeszcze, że mój inny numer, który był zarejestrowany w innej sieci, przeniesiony do Orange, po przejściu na njumobile też stał się niezarejestrowany. Jak zmieniłem go z powrotem na Orange, to nadal był niezarejestrowany, chociać pracownik salonu Orange po pogrzebaniu w systemie znalazł moje dane przypisane do tego numeru. Nie pamiętam już co wtedy zrobiłem czy zarejestrowałem numer na aktualne dane, czy tylko dane zaktualizowałem, ale po tym przeniosłem numer do innej sieci bez problemu.
Mój numer w njumobile podlega pod §22. W salonie Orange nie mogę go zarejestrować ponieważ dla salonu i dla konsultanta BOK 690610610 "jest zarejestrowany", a jak wysyłam SMS o treści NUMER pod numer 80190, to dostaję odpowiedź, że numer jest niezarejestrowany. Gdy próbuję włączyć bonus za rejestrację, to też wychodzi numer niezarejestrowany. Mój problem wynika stąd, że zarejestrowałem go wprowadzając dane przez komputer, a nie okazując dowód pracownikowi (rejestracja niezgodna z ustawą). Ostatni raz kontakt z salonem i z BOK miałem jakieś ~3 miesiące temu. Być może jakbym poszedł do salonu teraz, to pracownik by numer zarejestrował.
Ja też miałem zarejestrowany, ale nie ustawowo – w lipcu bez problemu zrobiłem rejestrację w salonie. Ale do bonusu prawa nie mam.
Z jakiego powodu nie przysługiwał ci bonus? Trafiłeś na dziurę między promocjami?, jako datę rejestracji potraktowali datę tej wsześniejszej – nieustawowej?, a może coś innego było powodem?
Widocznie trafiłeś na lepiej wyszkolonego pracownika. A mnie potraktowali odwrotnie, to znaczy numeru nie zarejestrowali, ale pracownik BOK przyznał mi bonus, co prawda się pomylił i zamiast 1000 minut i 10GB dał mi 100 minut i 10GB (10GB w złotówkach na transmisję danych), ale nie chciało mi się już interweniować.
Porównanie bonusów za rejestrację kart SIM prepaid http://gsmonline.pl/artykuly/rejestracja-kart-sim…
Orientuje się ktoś, czy istnieje możliwość ,,przerejestrowania" numeru? Konkretnie chodzi o Virgin.
Zawsze jest możliwość cesji. Pytanie jaka obowiązuje procedura – pytaj operatora – najszybciej.
a ja mam takie inne pytanie. przykładowo, numer na mnie zarejestrowany wygasa, nie doładowuję go, więc kiedyś przepadnie. czy wróci on tak jak kiedyś do puli dostępnych numerów? ktoś go weźmie, przykładowo dokona czegoś nielegalnego… i co wtedy? kto odpowiada?
Tak, numery wracają do puli – przeciętnie od pół roku do 2 lat od momentu jego definitywnego wyłączenia.
Pamiętaj, że do każdego wydarzenia za pomocą telefonu przypisana jest data i godzina, często także lokalizacja. Jednym ze zdarzeń i zwrot numeru do puli. Więc ryzyko opisywane przez ciebie nie zachodzi. Do tego kwestia retencji danych – o ile pamiętam to teraz 2 lata, więc powyżej tego i tak służby nie mają oficjalnego dostępu.
Czy z bonusów za rejestrację w Play, RBM, FaktMobile mogą skorzystać użytkownicy, którzy dawno zarejestrowali kartę lub ci, którzy skorzystali z bonusu za przeniesienie numeru od innego operatora? Według regulaminów raczej tak, ale czy ktoś to sprawdził w praktyce? U mnie w Play24 przycisk "włącz" przy "Bonusy za rejestrację" jest zarówno w numerze zarejestrowanym jak i niezarejestrowanym, także sam przycisk chyba jeszcze o niczym nie świadczy. Z bonusu nie chcę korzystać teraz tylko za jakiś czas.
Tak, pod warunkiem, że nie korzystałeś z bonusu wcześniej, ani nie przekroczyłeś 10 aktywacji na PESEL i spełniłeś wszystkie wymogi rejestracyjne (czasem się okazuje, że stare rejestracje i tak nie spełniały wymogów ustawowych, bo nie obejmowały osobistego sprawdzenia dowodu delikwenta).
W Play można już zarejestrować darmowe startery które nie mają na ramce podanego numeru telefonu, a tylko ICCID, PIN i PUK. Dzwonimy na 730 300 300 i rejestrują bez problemu, wreszcie !
Wczoraj zarejestrowałem taki starter, dziś jest już aktywny, więc jest potwierdzenie w praktyce.
To tak informacyjne dla tych, którzy posiadają takie startery.
Panowie! Czy nju internetowy na dzisiaj jeśli się nie ma Play w okolicy, to dobra oferta a także za jakieś pół roku po podwojeniu liczby danych, jeśli się głównie korzysta z 3G, będzie najbardziej atrakcyjna na rynku mobilnym, nawet jeśli to abonament?
Podaj warunki brzegowe twoje "najlepszy", to ci powiemy. Jeżeli warunek to "prepaid" to nie, bo to abonament. Jeżeli chcesz fakturę VAT, to nie, bo w nju nie dostaniesz. Jeżeli zużywasz zwykle 10-15 GB miesięcznie to też nie, bo drożej w nju. Itd. Ale oferta poza tym niezła.
Wychodzi ze mniej niż 1 PLN za 1 GB. To po pierwsze. Po drugie, nie jestem łasy aby w każdym meisiącu płacić czyli używac internetu. Zwłaszcza że mam do wyboru albo Elastyczny Internet (na Orange) albo – starter z promocji 7 PLN za 10 GB Heyah – albo – co byloby najkorzystniej starter TM. Ten ostatni jest w reklamacji, za długo już, bo nie mogłem wyłączyć pakietu SMART i nadal nie mogę.
Więc ów abonament traktuję po troszę jako prepaid w tym sensie, że 1 miesiać na wypowiedzenie jakoś mi nie ciąży, a po drugie owo 80 GB za pół roku za tą samą cenę to chyba dobra sprawa? Modem podpięty do routera, miesięcznie na pewno wychodzi średnio 40-50GB. Czy warto czekac pół roku na owo 80 GB czy można się spodziewać ciekawych zmian na rynku? Dodam, ż Playa u mnie nie ma.
No to warto?
Na allegro: http://allegro.pl/play-starter-internet-zarejestr…
Żniwa dla słupów
Albo poprawią ustawę, albo będzie tak jak było w innych krajach – handel takimi kartami się rozwinie.
Już się zaczął – dość pomysłowo. https://prepaid-bezrejestracji.pl/